Рольова гра “Модель ООН” була проведена для старшокласників Вінниці та Костянтинівки

17 березня 2016 р. у Вінниці, а 22 березня 2016 р. у Костянтинівці Донецької області кафедра міжнародних відносин і зовнішньої політики Донецького національного університету за підтримки  Української миротворчої школи, міських управлінь освіти та Вінницької обласної універсальної наукової бібліотеки ім. К.А. Тімірязєва провела для учнів 10-11 класів науково-практичну конференцію «ДонНУ-Модель ООН-2016».

DSC_3210DSC00562

Щорічно у світі проводяться тисячі Моделей ООН, під час яких відбувається імітація засідань структурних органів цієї універсальної міжнародної організації.

Цього разу було обрано платформу Ради Безпеки, непостійним членом якої на 2016-2017 рр. обрана Україна. На порядку денному засідання-симуляції Ради Безпеки було питання організації миротворчої місії на Сході України.

DSC_3227DSC_3263

Під час дебатів старшокласники переконалися у наявності альтернативних підходів до вирішення «української кризи» в міжнародних відносинах, адже  процедурні правила рольової гри вимагали від делегатів чітко дотримуватися офіційної позиції країни, яку вони представляли і не висловлювати власну думку.

DSC00578DSC_3417

Тож дебати виявилися «гарячими» і стосувалися насамперед врахування/неврахування Мінських угод, які, на думку більшості учасників заходу, не виконуються; формату миротворчої місії – операція з примусу до миру або з підтримання миру; міжнародної організації, якій варто надати мандат для організації миротворчої місії.

DSC00557DSC00562

Бажання подати власний проект резолюції з питання порядку денного як основу для ухвалення рішення змушувало делегатів з числа країн – постійних членів Ради Безпеки створювати коаліції, домовлятися з супротивниками, шукати компроміси. Досягненню такої мети сприяла й форма проведення дебатів – кілька раундів формальної дискусії, яка модерувалася викладачем та студентами ДонНУ, сполучалися з неформальним спілкуванням учасників заходу. У підсумку делегатам Моделі ООН таки довелося опрацювати консенсусний підхід до вирішення проблеми, чого вимагало прийняття підсумкової резолюції.

DSC_3321DSC_3539

Участь старшокласників у Моделі ООН дозволила їм випробувати себе у якості дипломатів, навчитися вести дискусію та обстоювати свою позицію, дізнатися більше про сучасні міжнародні відносини, поточну міжнародну ситуацію та діяльність ООН у світі, створити нове коло знайомств. І найголовніше  – участь у Моделі ООН стимулює прагнення до мирного вирішення політичних проблем, формує навички та модель поведінки, які сприяють співробітництву учасників – «суб’єктів політики».

Ольга Барабаш