30 листопада 2011 року МБО «Екологія-Право-Людина» (далі – ЕПЛ) нарешті отримала із Окружного адміністративного суду м. Києва повний текст рішення, винесеного ще наприкінці жовтня цього року за позовом ЕПЛ до Мінприроди України про визнання протиправною бездіяльності Мінприроди, яка полягала у не опублікуванні повних текстів висновків державної екологічної експертизи на офіційному веб-сайті Міністерства, та про зобов’язання Мінприроди розмістити такі висновки у мережі Інтернет. Своїм рішенням суд визнав, що чинне законодавство покладає обов’язок на орган, який видає такі важливі рішення в сфері охорони довкілля як висновки державної екологічної експертизи, оприлюднювати їх, і відповідно зобов’язав Мінприроди протягом 2 місяців розмістити на своєму сайті 1293 висновки, видані протягом 2009 – першої половини 2011 років.
Даний судовий процес варто відзначити ще й у зв’язку із «цікавою» захисною стратегією Мінприроди. Так, у лютому 2011 року відповідач подав до суду заяву про зупинення провадження по справі у зв’язку із реорганізацією Міністерства охорони навколишнього природного середовища у Міністерство екології та природних ресурсів і відтак доцільністю залучення новоствореного міністерства, яке буде виконувати судове рішення. Поновлено провадження було у червні 2011 року за клопотанням ЕПЛ у зв’язку із затвердженням у квітні 2011Положення про Міністерство екології і природних ресурсів України, яке відповідно до Указу Президента України від 9 грудня 2010 року ставало правонаступником Міністерства охорони навколишнього природного середовища. Разом із тим, після заміни процесуального правонаступника і відновлення зупиненого за його ініціативою провадження, Мінприроди заявило, що позов ЕПЛ не підлягає до задоволення, оскільки станом на жовтень 2011 року щодо новоствореного міністерства (яке існувало і повноцінно функціонувало станом на день винесення постанови вже півроку) ще не видано відповідного акту Кабінетом Міністрів України про можливість виконання Міністерством екології та природних ресурсів повноважень та функцій Міністерства охорони навколишнього природного середовища. Така позиція юрдепартаменту новоствореного міністерства не була підтримана судом, і останній поклав обов’язок щодо опублікування висновків саме на нове функціонуюче міністерство. Разом з тим, відкритим залишається питання, на яких підставах новостворене міністерство приймає нормативні акти і видає дозвільні документи, якщо як заявляє його уповноважений представник офіційного передання функцій ще не відбулося, а Положення про Міністерство екології та природних ресурсів не передбачає правонаступництва. Цікаво, які аргументи наведуть юристи міністерства, якщо з підстав відсутності відповідного акту КМУ оскаржити вчинені ними чи прийняті протягом останніх 6 місяців дії та акти.
Із текстом рішення суду можна ознайомитися тут.
За додатковою інформацію звертайтеся до керівника юридичного відділу ЕПЛ – Алексєєвої Єлизавети
epl@mail.lviv.ua; e.aleksyeyeva@.epl.org.ua
тел. (032) 243-38 -88