Судячи з витрат, Голосіївська РДА м.Києва працює найпродуктивніше. Принаймні на канцелярію вона витрачає в п’ять разів більше, ніж Деснянська.
Головним обов’язком органів публічної влади є надання послуг населенню. Громадяни Україні обізнані про рівень сервісу, на який спроможна влада. Але не всі знають, скільки конкретно коштів влада витрачає на власну діяльність.
Експерти Центру політичних студій та аналітики (ЦПСА) вирішили порівняти витрати органів публічної влади в м. Київ на власне забезпечення. Об`єктами для порівняння були обрані витрати на телефонні розмови, інтернет та канцелярію.
Відповідно до даних, які надали адміністрації, експерти ЦПСА підготували зведену таблицю коштів у гривнях, які влада витратила на власне утримання у 2012 році.
Орган публічної влади | Стац. тел. | Моб. тел. | Інтернет | Канцелярія
|
Обслуг. сайта | Всього |
Голосіївська адміністрація | 78000 | 10000 | 346800 | 664 | 435464 | |
Дарницька адміністрація | 71800 | 12000 | 4150 | 76600 | 164550 | |
Деснянська адміністрація |
31573 |
9927 | 30296 | 14000 | 85796 | |
Дніпровська адміністрація | 57000 | 15000 | 6000 | 112000 | 18720 | 208720 |
Оболонська адміністрація | 73844 | 20000 | 2640 | 104500 | 200984 | |
Печерська адміністрація | 90000 | 5660 | 227846 | 323506 | ||
Святошинська адміністрація | 33710 | 19416 | 7930 | 1400 | 62456 | |
Солом`янська адміністрація | 88500 | 11100 | 28800 | 100412 | 228812 | |
Шевченківська адміністрація | 30798 | 55141,70 | 48000 | 133939,7 |
Порожні клітинки свідчать про те, що у 2012 році орган влади не планував закупівлю. Правда це не стосується Подільської адміністрації, яку очолює Матвієнко Петро Миколайович. Службовці Подільської держадміністрації ретельно приховали конкретні цифри витрат. Для прикладу, на запит експертів ЦПСА була надана сумарна вартість витрат на канцелярію, бланки та пальне – 213 500 гривень.
Самі витрати на канцелярію адміністрацій викликають багато питань у експертів. Так, найбільшу ціну за канцелярію сплатила Голосіївська РДА – 346 800 грн. У той час, канцелярія для Святошинської адміністрації обійшлася платникам податків в 7 930 грн. Для того, щоб прояснити ситуацію, експерти ЦПСА вирішили вказати найдорожчі канцелярські товари, які і викликали різницю у витратах держадміністрацій.
Голосіївська держадміністрація, яку очолює Незнал Олександр Григорович, запланувала у витратах на канцелярію 346 800 гривень. З них – 96 300 грн на папір для друку формату А-4, А-3; 44 674 грн. на дрібну канцелярію (ручки, клеї, олівці та інше); 61 900 грн. на витратні матеріали(чорнила, пасти і т.д.); 10 000 грн. на магнітні носії інформації (флешки, диски, дискети та інше); 54 950 грн. на вітальні листівки, бланки для грамот, нагородну атрибутику, папки для грамот та рамки для грамот. Кого і за що, Незнал планує привітати грамотами за 53 950 грн. невідомо.
Дарницька РДА, яку очолює Вітковський Сергій Іванович, витратила на канцелярію 76 600 грн. Найдорожчі товари: поліграфічна продукція (бланки листів, наказів і т.д.) – 13 300 грн.; власне канцелярські товари (ручки, олівці та інше) – 12 200, а також папір офісний – 12 000 грн.
Деснянська адміністрація, яку очолює Жеребнюк Віктор Миколайович, витратила на канцелярію 30 296 гривень. Найдорожчими товарами стали: офісний папір за 8 944 грн. та конверти за 8 000 грн.
Дніпровська адміністрація, яку очолює Шевчук Олександр Семенович, із 112 000 грн. витратила 24 000 грн. на заправку картриджів до оргтехніки та на 42 000 грн. закупила марки для кореспонденції.
Оболонська РДА, яку очолює Антонов Василь Іванович, витратила на канцелярію 200 984 грн. На 37 500 грн. чиновники придбали марки та конверти; на 18 600 грн. видання періодичні; на 11 892 грн. виготовили службові бланки.
Печерська РДА, яку очолює Сущенко Сергій Миколайович, на канцелярію запланувала витратити 227 846 гривень. З них 95 000 грн. на папір для друку; 50 000 грн. на предмети канцелярії (ручки, олівці і т.д.); 48 300 грн. на конверти та марки, а також 22 846 грн. на заправку картриджів.
Святошинська РДА, яку очолює Рюмшин Сергій Миколайович, витратила на канцелярію непристойно мало грошей платників податків – 7 930 грн. З них 3 900 грн. на конверти та марки.
Солом`янська держадміністрація, яку очолює Сидоров Іван Петрович, витратила на канцелярію 100 412 грн. Найдорожчим виявився папір – 30 900грн. На другому місці за вартістю, марки – 25 450 грн. На третьому – бланки подяки та конверти з фірмовою емблемою – 19 400 грн.
Шевченківська адміністрація, у 2012 році запланувала витратити на канцелярію 55 141 грн. Найдорожчими виявилися папір офісний – 12 000 грн. та марки поштові з конвертами – 9 999 грн 90 коп. Також треба відзначити, що підтримка сайту Шевченківської РДА обійдеться киянам в 48 000 грн. З них кияни заплатять 12 000 грн. за наповнення сайту протягом року та 36 000 грн. за модернізацію сайту.
Експерти ЦПСА здивовані такими результатами і знайшли тільки одне пояснення різниці між найменшими і найбільшими цінами за однакові послуги, а саме: держадміністрації збільшують витрати на власне утримання з метою покращити сервіс для громадян України.
Гліб Канєвський
Центр політичних студій та аналітики подавав запити у РДА Києва у рамках проекту «Реалізація методики громадського моніторингу – основа прозорості державних закупівель», який підтримується Міжнародним Фондом «Відродження».