Молодь в обороні української мови під Українським домом влітку 2012 р. На другій світлині онлайн-трансляція подій
Прочитала у Фейсбуці дуже цікавий допис Євгена Глібовицького.
У ньому він, серед іншого, пише: «Замість журналістів на поталу дракону [наявний український медіа-ринок], треба готувати громадян будь-якого віку – тих, які зможуть бути проникливими і вмітимуть відрізняти правду від правдоподібності, критичність від скептичності. Медіаграмотність (вміння відрізняти що можна споживати, а що – отруйне) стає навичкою виживання для людей будь-яких професій, станів та класів, етносів чи віросповідань».
Оскільки вміння миттєво відрізняти чисте й життєдайне від отруйного є єдиною умовою виживання у сучасному отруєному матеріальному й духовному середовищі для людей будь-якого віку, професій, станів та класів, етносів чи віросповідань тощо, і таких людей більшає, хоча не обов’язково у темпі, бажаному нам, — вбачається :) , що громадян описаного паном Євгеном ґатунку спеціально готувати не треба — це робить сама природа, та й неможливо — учителів наразі немає.
Адже насправді йдеться не про підвищення медіаграмотності, а про автоматичне надбання у природний спосіб сучасною людиною нових якостей в отруйній атмосфері деградуючого у значній своїй частині суспільства, до речі не тільки нашого.
В іншому дописі пан Євген відмітив, що автори проекту «Спільнобачення» «добре відчули запит на інакшість». Саме про «інакшість», яка непомітно вже давно, а сьогодні все чіткіше, природно проявляє себе в людях, я і пишу.
Сьогодні суспільство потребує не просто незалежних і професійних медіа, інакших ніж існуючі, як слушно каже пан Євген, сьогодні працювати з інформацією конче необхідно з урахуванням наявності інакших людських якостей.
Як на мене, Євген Глібовицький саме й пропонує пошук нових форм самих медіа та їх контакту з якісно новими споживачами медіа-продукту.
Такими шукачами нового є, приміром, і автори проекту «Спільнобачення», і колектив сайту «Майдан», який постійно генерує й реалізує нові проекти активного співіснування, спілкування й співпраці людей у сучасному інформаційно-дієвому просторі.
Нові, інакші люди потребують нових, інакших медіа — хто раніше та краще це усвідомить й зреалізує, той і отримає цю нову аудиторію.