Олександр Северин: Дещиця критичного значення

додано: 04-09-2005 // // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1125819116.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

УкраїнаПраво

Правосуддя і беззаконня - категорії засадничо несумісні. Справедливість не відновлюється злочином. Доцільність, надто особисто вмотивована і суб'єктивно потрактована, не виправдовує зухвале правопорушення.

Виконання виголошеного іменем України законного судового рішення силами цивільних нібито громадян (своєю вельми приземленою зовнішністю зазвичай яскраво ілюструючих собою термін "фізична особа"), об'єднаних у підозрілі структури (а чи угруповання), котрі не мають жодного стосунку до уповноважених державних органів - є не меншим проявом кричущого правового нігілізму і викликом правопорядку, ніж власне винесення судом рішення незаконного.

Певні об'єкти власности можуть перебувати у чийомусь володінні правомірно, на підставі законно набутих прав, або ж ні. Судові рішення можуть бути законними і обгрунтованими, або ж ні (про це, залишаючись у дискурсі верховенства права, можна говорити лише тоді, коли це встановлено іншим судовим рішенням). Будь-яка протидія виконанню судового рішення, що набуло законної сили - завше беззаконня.

Але виконання найзаконнішого судового рішення із задіянням "приватних охоронних служб" і тому подібних угруповань - це не просто беззаконня, сваволя, безміж (якщо кому більш до вподоби - то бєспрєдєл)тощо - це спроба зіштовхнути Україну на дуже специфічний третій шлях. Шлях назад до розвиненого феодалізму, надвірного козацтва, приватних армій і практики магнатських "наїздів", широко поширеної в часи Речі Посполитої і загальновідомої в Україні на прикладі суперечки Хмельницького і Чаплинського за "приватизаційний об'єкт" - хутір Суботів.

Закон України "Про виконавче провадження " № 606-XIV від 21.04.99 та Закон України "Про державну виконавчу службу" № 202/98-ВР від 24.03.98 покладають функцію виконання судових рішень винятково на державну виконавчу службу, котра за потреби може залучати органи МВС. Відтак тим, хто втручається цей процес не на підставі зазачених законів, адресовано закон інший - відповідні статті Кримінального кодексу України.

Правова держава - царство справедливої, ефективної і прозорої процедури, санкціонованої суспільством в особі легітимно обраної влади. Там, де процедуру не встановлено, не забезпечено, не дотримано - там діапазон вірогідностей від повного безладдя до "закон - це я!". Що краще? І те і інше - гірше.

І тому в усіх випадках, коли я бачу по ТБ сюжети про чергову колотнечу біля ласого об'єкту за участи "озброєних людей", "співробітників охоронної фірми Х" тощо, то будучи оригіналом настільки, щоби сприймати Конституцію як Закон, а не белетристику, кожного разу чекаю на єдино справедливе і логічне, якщо нам ведеться про правову державу, а не про середовище "права сильного", завершення сюжету - спецняки МВС, асфальт, кайданки, суд, грати.

Чекаю далі.

Олександр Северин, к.ю.н.

додано: 04-09-2005 // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1125819116.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

Увага!!! Сайт "Майдан" надає всім, хто згадується у розділі "Статті", можливість розмістити свій коментар чи спростування, за умови належного підтвердження особи. Будь ласка, пишіть нам на news@maidanua.org і вказуйте гіперлінк (URL) статті, на яку ви посилаєтся.

  ЦІКАВИНКИ :
Завантаження ...



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2017. Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua