МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

альтернатива до 1 + 450

06/14/2001 | zinc
тези до парламентських виборів.

організаційно-засадні
1. ющенко – наш прем’єр (а може й президент)
2. попередньо узгоджений склад уряду буде запропонований до виборів; також кандидати на генпрокурора, голову сбу, керівників інших центральних органів влади
3. узгодження урядових кандидатур здійснюватиметься за такою процедурою: відкрито, кандидати висуватимуться партіями з аргументаціями на їх підтримку, враховуватиметься кваліфікація, знання, моральні фактори, відсутність сумнівних рішень та зв’язків на попередніх роботах, публічність фігури, світогляд.
4. розподіл комітетів та інших постів у вр відповідно до фінансового та електорального внеску партії в блок

політичні:
1. перехід до парламентської республіки – президент позбавляється прав голови виконавчої влади, залишаючись главою держави (на зразок польщі).
2. посилення ролі парламенту як контролюючого органу: міністри та їх перші заступники можуть бути (і як правило будуть) депутатами вр, посилення ролі комітетів вр – їх керівники будуть одночасно мати контролюючі пости в відповідних структурах виконавчої влади.
3. відміна системи держ. адміністрацій, міністерства матимуть свої окремі вертикалі субординації, органи місцевого самоврядування матимуть свої виконавчі структури, при цьому вони матимуть доступ до всієї статистичної та економічної інформації один одного (місцеві органи та регіональні представництва центральних органів).
4. реформація міліції з залишенням повноважень по розслідуванню тяжких та складних злочинів, боротьби з орг. злочинністю за централізованою структурою, та передачею місцевим органам самоврядування функцій охорони порядку, патрулювання, розслідування дрібних порушень.

економічні:
1. не можна бути незалежним в борг: пріорітетна задача – погашення боргів за газ перед росією та боргів по виплатах громадянам
2. не можна бути вільним не маючі альтернативи – вирішення питання альтернативних джерел постачання газу та нафти
3. зменшення податку на доходи громадян: фіксований порядку 15% або прогресивний з максимумом в 20% (досвід росії)
4. перехід на збір пдв касовим методом, перетворюючі його по-суті в податок з продажу, автоматично відпадає проблема відшкодувань експортерам
5. відміна або суттєве зменшення податку з продажу для харчових продуктів (за переліком, з виключенням “делікатесів”) та одягу (за переліком, з виключенням предметів розкоші)
6. приватна власність на землю, встановлення приватної системи сертифікації стану земель та державних органів контролю, введення штрафів за недбальське та зумисне завдання шкоди родючості земель; податок на землю

радикальні:
1. імпічмент президента кучми
2. повна заміна керівництва мвс, прокуратури та сбу як таких, що зкомпроментували себе в подіях після зникнення гії гонгадзе
3. паралельно з існуючими розслідуваннями, провести парламентські (відкриті) розслідування справи гонгадзе, фактів згаданих на “плівках мельниченка”, подій 9 березня
4. розкриття існуючих в україні архівів кдб/сбу по внутрішній політичній роботі та оприлюднення тих, хто співпрацював (сексотів) як в часи срср так і в україні, аж до моменту виборів (дозволить відсіяти зерна правди від засланих козачків)
5. люстрація, заборона займати посади в органах влади колишнім комуністичним та комсомольським функціонерам, “політичним” працівникам кдб/сбу
6. для національного примирення встановити “інститут історії”, що вивчатиме новітню історію україни через документи та іншими способами. основною метою повинні стати: розслідування сталінських репресій, голодомору, подій часів громадянської війни, погромів євреїв, боротьбу упа та проти упа, етнічного конфлікту з польським населенням, співпраці з фашистами та з радянською владою. в результаті повинно бути затверджено на державному рівні мали чи не мали місця ті чі інші події, та покарання тих, хто винен і хто лишився безнаказаним. (наприклад, є відомості, що упа вбивало мирних жителів – правда чи ні ? чи були знайдені та покарані те хто це робив ? є віжомості, що перевдягнуті співробітники нквс вбивали мирних людей ? чи відверджують це документи ? чи були покарані ті, хто це робив ? чи можна встановити причетних зараз ? тощо) я думаю, що до примирення дорога через покарання чи називання всіх винних буде ближчою, ніж через уникання обговорення, замовчування чи демагогії під виглядом всепрощення.

міжнародні:
1. росія – наш стратегічний партнер, але вона не завжди ставиться до нас дружно
2. польща – наш найбійльший друг на даний момент
3. ніяких розмов про вступ до нато
4. ніяких розмов про вступ до єс, натомість наближення до стандартів єс, спочанку на рівні загального законодавства (права людини, судова система тощо) й доходячи до найменших деталей. орієнтуватися на польщу як приклад і, можливо, помічника
5. домагатися вільної торгівлі з росією як доказу її дружності, відповідати на всі її економічні утиски адекватно
6. центрально-східна європа, балто-чорноморський пояс, гууам як альтернативи російському ринку
7. відкрито заявити про своє ставлення до білоруського режиму
8. наша мета по придністров’ю – вивід всіх російських військ, єдина молдова, український протекторат прав придністровців.

Відповіді

  • 2001.06.14 | zinc

    Re: альтернатива до 1 + 450

    прохання додавати, критикувати, коментувати, якщо воно того варте
    бажано різні теми -- в різних гілках
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2001.06.15 | miner

      Дуже варте. (Re: альтернатива до 1 + 450)

      Тільки, Zink

      чи не здається, що ця штуця у варіанті " різні теми -- в різних гілках" ліпше почуватиметься в Драхвтс?

      Там нема сповзання у архів.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2001.06.16 | zinc

        Re: Дуже варте. (Re: альтернатива до 1 + 450)

        не технічно-адміністративні питання не відповідаю :)))
        копілефт -- розпоряжайтесь як своїм
  • 2001.06.14 | Фарбований Лис

    Re: альтернатива до 1 + 450

    Ну, ви запропонували майже американську систему. А занадто добре не станеться?
    Ви класно все написали.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2001.06.14 | zinc

      Re: альтернатива до 1 + 450

      як вчив мене один дядько: "не роби нічого так-собі, так-собі воно потім саме получиться", так от я б не ставив "такеньку собі" мету.
      а про "американську систему" не докінця зрозумів, що саме маєте на увазі
  • 2001.06.14 | Фідель

    Гарні тези

    З такими можна й на парламентські вибори йти і МАЙДАНУ. А?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2001.06.14 | оЛЕКСАНДР

      моменти

      Загалом досить класно. За уряду з рейтингом відсотків 40 (це не паралель до Ющенка, але якби його сподвигнути...).
      Так, ще одне: це все можна зробити найближчі пару років. Потім - Білорусія. Або ЗБРОЙНА революція (що навряд).
      Моменти.
      1. Важкувато буде поділити повноваження між прем'єром і спікером. Хіба що останнього теж якось декоративніше.
      2. Окремі вертикалі міністерств? Не знаю, не знаю... Але ЦІЛКОМ правильно - геть адміністрації. І ЯКОМОГА більше самоврядування. Хоча в селі роз'яснювати доведеться довгенько...
      3. Люстрація. Ех, добре б. Але не надто жорстко. Можуть бути проблеми з отією самою народною довірою. Хоча комуністи та компанія нам і так не допомога.
      4. Зовнішня політика. Польща - це правильно, щодо НАТО, в принципі, теж. Але Росія - це проблема навіть і внутрішньополітична (бо вже фактично внутрішній гравець). Практично весь великий бізнес - філілали московських таваріщей, це загальновідомо. Звідси
      Для нейтралізації Росії необхідно, по-перше, згадане повернення боргів, по-друге, чіткіший ухил в бік Європи. На США надії мало - республіканці. Європа хоче буферну зону (Польща, в принципі, теж), але якщо виробимо згадані знов-таки євразійські коридори, матимемо підтримку.
      За розкладів "тямущий лідер плюс 40 % народу" проти "комуністів - олігархів - силовиків - Росії" надія є. Я б сказав, передостання.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2001.06.15 | zinc

        Re: моменти

        1. уряд буде "обличчям парламенту", тобто правлячої більшості; обже прем'єр буде такби мовити лідером, а голова вр -- просто спікером

        2. вертикалі вже є тільки з "горизонтальними змичками", чим по вашому є управління юстиції в полтавській області, тощо ?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2001.06.15 | оЛЕКСАНДР

          Re: моменти

          Ага, розумію.
          Але щодо Росії важко все ж буде...
          В цілому ж - повторюся - класна програма. Дійте в тому ж дусі :-)
          zinc писав(ла):
  • 2001.06.15 | НеДохтор

    Re: альтернатива до 1 + 450

    Досить добре продумана і структурована програма. (Мабудь тому так мало дописів до неї).

    Якби пан Свистович показав цю програму нашим діючим політикам, це був би для них готовий "draft".

    А також за їхніми відгуками на цей план можна було би скласти враження про наших політиків.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2001.06.15 | miner

      Zink написав лакмусовий папірець. Приєднуюся до НеДохтора (Re: альтернатива до 1 + 450)

      Так, цей текст Zinkа необхідно показати нашим політикам. Так, їхня реакція БАГАТО ПРО НИХ СКАЖЕ.

      Мої вітання Zinkові!!!
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2001.06.16 | ilia25

        Все это довольно эротично, но вот только Ющенко..

        Я меньше всего хочу по новой начинать флейм, но Ющенко ясно сказал, что оппозиция ему не интересна.

        А "назначать" Ющенко лидером без его публичного согласия просто опасно. Представьте себе, мы трубим на каждом углу, что Ющенко наш президент, а он за неделю до выборов снова объявит нас фашистами.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2001.06.16 | zinc

          прем'єр-міністр != лідер опозиції

          а де ви знайшли хоч щось про опозицію ?
          подобаються ідеї -- приєднуйся, не подобаються -- як знаєш... я думаю (сподіваюся), ющенку сподобаються (може крім радикальних, але на то вони й називаються радикальними)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2001.06.16 | ilia25

            Re: прем'єр-міністр != лідер опозиції

            zinc писав(ла):
            > а де ви знайшли хоч щось про опозицію ?

            Так ведь вся программа наскрозь оппозиционная власти.

            > подобаються ідеї -- приєднуйся, не подобаються -- як знаєш... я думаю (сподіваюся), ющенку сподобаються (може крім радикальних, але на то вони й називаються радикальними)

            Ну вот я и говорю -- а если не понравятся? Ющенко у вас идет первым пунктом программы -- вот что плохо. Напишите хотя бы "такой как Ющенко" :) Иначе выглядит так, что без благословения Ющенко программа теряет весь смысл.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2001.06.16 | zinc

              Re: прем'єр-міністр != лідер опозиції

              "такой как Ющенко" не проконає, бо другого такого зараз (нажаль) немає.
              якщо він не погодиться, то кучма вже наперед переміг, бо тих, хто хотітиме щось змінити буде дуже маленька меншість (може менше ніж зараз)
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2001.06.17 | ilia25

                Re: прем'єр-міністр != лідер опозиції

                zinc писав(ла):
                > "такой как Ющенко" не проконає, бо другого такого зараз (нажаль) немає.
                > якщо він не погодиться, то кучма вже наперед переміг, бо тих, хто хотітиме щось змінити буде дуже маленька меншість (може менше ніж зараз)

                Ха -- так Кучма це також добре розуміє. Тому зробить усе, щоб Ющенко не погодився. Власне це вже гарантовано. Ющенко прекрасно пам'ятає і про Гетьмана, і про Чорновіла, він сам був у ції владі і знає, що означає бути в опозиції. Тож йому ця дорога "нецікава".

                Взагалі мова навіть не про Ющенка, а про те, що зв'язувати долю опозиції (а, в цьому випадку і долю держави) з однією людиною буде абсолютно безвідповідальною політикою.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2001.06.18 | zinc

                  пропонуйте відповідальну (-)

                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2001.06.18 | ilia25

                    Ну я ж кажу..

                    Ваша програма без першого пункта та міжнародного блока. Можна в деталях вдосконалювати, але в принципі покатить.
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2001.06.18 | zinc

                      прем'єр-міністр -- обличчя правлячої більшості

                      як і "зошит -- обличчя учня" :)))
                      скільки не уникати та відкладати питання про конкретну особу конкретного керівника, відповідь все-одно доведеться давати
                      хто ваш кандидат ?
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2001.06.19 | ilia25

                        Re: прем'єр-міністр -- обличчя правлячої більшості

                        zinc писав(ла):
                        > як і "зошит -- обличчя учня" :)))
                        > скільки не уникати та відкладати питання про конкретну особу конкретного керівника, відповідь все-одно доведеться давати
                        > хто ваш кандидат ?

                        Кандидатом должен быть политик, который открыто поддержит такую программу -- это очевидно. Им мог бы быть и Ющенко, ЕСЛИ он согласится -- только я в этом сомневаюсь.

                        А вообще, на сегодняшний день осталось только два известных оппозиционных политика: Тимошенко и Мороз. Все остальные продались, как всегда.
                        згорнути/розгорнути гілку відповідей
                        • 2001.06.19 | Фарбований Лис

                          Re: прем'єр-міністр -- обличчя правлячої більшості

                          Ви праві. Хочу добавити, що ті хто хочуть вічно бути в опозиції і не хочуть прийти до влади, повинні гуртуватись навколо Мороза.
                          Хто хоче ризикнути владою - повинні пробувати себе біля Тимошенко.
                          А хто хоче отримати владу - хай обирає Ющенко.
                          Опозиційність Мороза потрібна тільки йому. Та він і сам не вірить в те, що його опозиційність вийде на результат.
                          згорнути/розгорнути гілку відповідей
                          • 2001.06.20 | ilia25

                            Ющенко ніколи не прийде до влади.

                            Фарбований Лис писав(ла):
                            > Ви праві. Хочу добавити, що ті хто хочуть вічно бути в опозиції і не хочуть прийти до влади, повинні гуртуватись навколо Мороза.
                            > Хто хоче ризикнути владою - повинні пробувати себе біля Тимошенко.
                            > А хто хоче отримати владу - хай обирає Ющенко.
                            > Опозиційність Мороза потрібна тільки йому. Та він і сам не вірить в те, що його опозиційність вийде на результат.

                            Ви, схоже, теж не вірите, що опозиційність -- будь яка опозиційність -- вийде на результат. Хоча я ніколи вас в цьому не зрозумію -- адже у опозиційності може бути тільки дві альтенативи -- повний пофігізм, та "консолідація" навколо Кучми. Що Ющенко, до речі, прекрасно демонструє.

                            Ющенко не є опозиціонером і ніколи їм не буде. Тож владу він зможе отримати тільки з рук Кучми -- але цього теж ніколи не буде. Сподіватись, що Ющенко якимось чудом повернеться у владу -- то дитячі мрії.
                        • 2001.06.20 | zinc

                          опозиційність vs реалістичність

                          які шанси на перемогу на виборах у блоку "Тимошенко/Мороз -- наш канцлер Коль :)" vs "Ющенко -- добрий цар :)" ?
                          а перемога на виборах -- це і є шанс зробити хоч якісь зміни vs бути вічним опозиціонером, який хоче змінити і змінити правильно, але _не_може_
                          згорнути/розгорнути гілку відповідей
                          • 2001.06.20 | ilia25

                            Тока не надо тему подменять :) Дело не в шансах.

                            zinc писав(ла):
                            > які шанси на перемогу на виборах у блоку "Тимошенко/Мороз -- наш канцлер Коль :)" vs "Ющенко -- добрий цар :)" ?

                            Я знаю, что у если бы Ющенко возглавил оппозицию, то у нее было бы больше шансов победить на выборах. Дело то как раз в том, что Ющенко оппозицию не возглавит. НИКОГДА.

                            А на выборах, если его перед этим не заставят окончательно смешать себя с грязью (хотя куда уже дальше), Ющенко поведет в ВР НДП, азаровцев и прочие "демократические силы". Но никак не противников Кучмы, с которыми Ющенко водиться папа не велит.

                            Так что сторонникам идей, изложеных в вашей программе, рейтингом Ющенко воспользоваться не светит ни прикаких раскладах.

                            Говоря другими словами, оппозиционность вашей программы в принципе несовместима с позицией, которую занимает Ющенко, и упоминать его имя, да еще в первом пункте -- ошибка.
                            згорнути/розгорнути гілку відповідей
                            • 2001.06.20 | Shooter

                              І дійсно - справа в кількості місць в парламенті.


                              На цю тему вже стільки тут писалось, що просто лінь до того вертатись.

                              Єдина реальна можливість "прийти у владу" - постелекторальне блокування:

                              а) Ющенка
                              б) об'єднаних правих
                              в) Мороза
                              г) Тимошенко.

                              Причому дозволю собі зауважити, що
                              a>б + в + г
                              а+б>>в+г

                              Крім того, можливими є варіації

                              а+б+х
                              а+б+г
                              а+б+г+х

                              Комбінація "в+г" для переходу з "вічної опозиції" в "позицію" є абсолютно безперспективна.
  • 2001.06.16 | zinc

    Re: альтернатива до 1 + 450 (додаток)

    економічні:

    7. введеня імпортного мита на енерго-носії (15%), надходження направляються на дослідження/впровадження енерго-зберігаючих технологій та нових/альтернативних джерел енергії, розробку національного видобування, створення стратегічних резервів.
    додаткове мито на російські енерго-носії (5%), направляється на створення/вдосконалення альтернативних джерел/шляхів/систем постачання.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2001.06.19 | Victor

      Re: альтернатива до 1 + 450 (додаток). Трохи про слова збереюення та ощадження

      Все правильно.
      Тільки енергію не зберігають, а заощаджують.Перепрошую за пуризм, але в школі вчать закон збереження енергії і то річ з якою нема змоги боротися. Економне витрачання енергії =ощадженню енергії. Не будемо схожі на нашу улюблену ВР, яка своїми 'рішеннями'(тобто ухвалами) приймає закони природи.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2001.06.19 | Мартинюк

      Критика Цинкової програми

      Критика Цинкової програми

      Сама схема цінна як стимул для мислення. Однак загальне одностайне схвалення демонструє
      відсутність такого мислення,тобто те що стимул не спрацював як йому належало б.

      Як на мене програма має такі суттєві недоліки -
      1. Ламання у відкриті двері стосовно перетворення посади президента у посаду "англійської королеви"
      - закінчення дії перехідних положеннь Конституції 28 червня робить це у значній мірі доконаним
      фактом. Інша річ що Кучма ( і його оточення) робитимуть вигляд що нічго не сталося. Продовжувати
      "боротьбу" за "відміну посади президента" в цих умовах тільки підіграватиме Кучмі( тим більше з огляду
      на результат такої ампутації у сусідній Молдові).

      Ліквідація існуючого президентської вертикалі ( при відсутності будь яких пропозицій що повинно це
      замінити) нагадує проект знесення єгипетських пірамід за те що "їх фараони набудували" .

      Так можна і Верховну Раду розпустити, бо нею Медвечук і мій однофамілець Адам керує, армію
      розпустити бо Кузьмук схоже озброєнням наліво торгує ну і взагалі все - лишити тільки мрію батька
      Махна - коні, степ і прекрасні жінки...

      2. Повна мовчанка стосовно судової реформи показує що Цінку ( і тим хто прийшов у захват від його
      програми) потрібно негайно почитати якийсь підручник з політології де пояснюються засади
      нормального функціонування цівілізованої держави.
      Можна наприклад Британську енциклопедію полистати.
      Рекомендую задуматися над термінами - "правова держава","торжество права" і т.п.

      3. Трохи невиразна економічна програма - навіть кучмівські пропозиції щодо податків є набагато
      цікавішими...

      Врешті не все у схемі Цинка погане, але хвалити її є кому , а покритикував ось тільки я...

      Якщо кому цікаві власне мої ( не всі звичайно пропозиції) знайдіть їх у архіві "пошуком" "Мартинюк" і
      "завдання опозиції"
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2001.06.20 | zinc

        цинк огризається

        1. Про "відкриті двері" не поняв... може ви мені підкажете, як президент перетвориться в "англійську королеву" після закінчення дії перехідних положень ??? бо я щось в самій конституції про це нічого не знайшов...
        я з вами погоджуся в тому, що при існуванні ідеологічно однорідної більшості в парламенті, та після прийняття законів, що регулюють відносини вр - км - президент, президент вже не буде таким "царьком" як зараз, але бути головою виконавчої влади йому все-одно не варто (як на мене :))
        про президентські вертикалі -- не поняв знову... якщо ви маєте на увазі держ. адміністрації, так це органи виконавчої влади, а не президента особисто, і виконують вони роль не "вертикалей", а горизонтальних змичок, щоб підвести всі місцеві органи центральної влади під один "дашок"... можете спробувати мені пояснити яка від цього користь крім "адмін ресурсу". (яка користь від пірамід я теж не розумію :)))))

        2. цінк читав. і не тільки підручники. але не вважаю конструктивним кинути фразу, що "треба прийняти новий класний закон про судову владу", це -- банально. Не банально написати проект, або хоча б засади такого закону. почитавши подані у вр проекти, погляди з-середини судді Василенка, статті в "зн" на цю тему та багато іншого, можу сказати, що тут все дуже не просто. починаючі від банального питання мат.-тех. забезпечення, юридичного питання організації структури системи судів та суддівського самоврядування, і закінчуючі найскладнішим питанням кадрів. тут треба багато думати. спеціфіка суду така, що у законів є не тільки буква, але й дух, і суддя повинен бути не тільки юридично громотним, але й мудрим, моральним, справедливим, чесним... отут і жопа, бо таких людей у нас тотальний дефіцит на даний момент (принаймі в свідомості народу)

        3. був би вдячніший за поконкретніше... пропонуйте, що саме в кучми цікаве і ми зплагіатствуєм :) вказуйте, що є не виразним і я спробую виразитися
      • 2001.06.20 | ilia25

        Re: Критика Цинкової програми

        Мартинюк писав(ла):
        > Як на мене програма має такі суттєві недоліки -
        > 1. Ламання у відкриті двері стосовно перетворення посади президента у посаду "англійської королеви"
        > - закінчення дії перехідних положеннь Конституції 28 червня робить це у значній мірі доконаним

        А подробнее нельзя? Что-то слабо верится, что после 28-го у Кучмы пропадут все полномочия.


        > фактом. Інша річ що Кучма ( і його оточення) робитимуть вигляд що нічго не сталося. Продовжувати
        > "боротьбу" за "відміну посади президента" в цих умовах тільки підіграватиме Кучмі( тим більше з огляду
        > на результат такої ампутації у сусідній Молдові).

        Далась вам эта Молдова!.. Ну победили на честных выборах коммунисты, так что, теперь из-за этого демократию отменять?

        >
        > Ліквідація існуючого президентської вертикалі ( при відсутності будь яких пропозицій що повинно це
        > замінити) нагадує проект знесення єгипетських пірамід за те що "їх фараони набудували" .

        Для ликвидации существующей вертикали есть вполне разумные основания.

        Нинешняя система государственной власти сама подталкивает Президента к авторитарным действиям, т.к. она не имеет еффективных механизмов контроля над президентской властью. Президенту намного проще остаться у власти, нарушая законы, Конституцию и организовывая преследования оппозиции, чем "играя по правилам".

        Такого нет ни в одной демократической стране, такого не должно быть и в Украине.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2001.06.20 | Мартинюк

          Проблема не в тому що існує президенська "вертикаль"

          А проблема в тому що вона існує в "неправовому полі" . Якщо говорити простими словами - суд і суддя, навіть Верховний для Президента і його "бояр" є порожніми звуками.

          Відповідно антиправові та антизаконні дії Президента та його адміністрації реально оскаржити через судову процедуру не можливо не тільки простим громадянам, але навіть і потужним фірмам, громадським організаціям і самій Верховній Раді.

          Причина цього проста - в Україні успадкована радянська схема влади, де роль ключової третьої гілки влади ( такої що може відмінити рішення законолавчої і виконавчої влади) виконує не суд, а не врегульвана ніякими законами , анонімна та мафіозна по своїй суті влада правлячої ( комуністичної на ті часи) партії. Анонімність та невизначеність є ключовими для такої схеми розпділу влад - навіть формальна легалізація "керівної ролі КПРС" у Брежневській Конституції 1976 року спровокувала процеси, які врешті закінчилися крахом всієї системи.

          Роль анонімної і "позазаконної" правлячої партії в Україні дійсно виконує Адміністрація Президента України (АПУ). Схожість її з колишньою КПРС(у) вражаюча. Не тільки ті самі люди, але і та сама структура і головне ті самі методи роботи - уникання реальної відпвідальності за будь що, провокації протистояннь інших гілок влади поміж собою, збір і використання компромату, втягування чиновників у неправові дії з метою узалежнення їх через загрозу компроментування і таке подібне.

          Однак повторюю - АПУ просто заповнила вакуум влади, який утворився через відсутність справжнього суду. Фактично АПУшники і виступають своєрідними "суддями". Однак іх відмінність від справжніх суддів полягає в тому що вони самі і провокують ситуації "правопрушеннь" аби створити необхідність у своєму арбітражі.
          Таким чином вимальовується різниця між судом "праведним" і судом кучмівським "неправедним" -

          1. Судді в цілому борються із злочинністю та правопорушеннями - АПУ заохочує правопорушення та провокує конфлікти аби створити потребу у своєму "арбітражі" при кожній свої конкретній потребі.

          2. Судді в цілому виступають в інтересах всього суспільства, яке записане у законах котрі спираються на тисячолітні традиції римського права, християнської чи іншої релігійної етики та моралі. - АПУ все робить виключно для задоволення власних інтересів колишньої номенклатури. Судова гілка забезпечує те що зараз прийнято називати "стабільний розвиток" суспільства, Кучмівська АПУ створює відомий всім "стабілізець"

          Однак аби усунути АПУ необхідно створити те що заповнить вакуум, який виникне внаслідок цього. Звичайно це повинна бути судова влада. Однак теперішня судова система України є по суті системою приведення в дію "вироків", які "виносить" система АПУ-КПУ.

          Тому пропоную для любителів простих і радикальних ( але правильних) лозунгів наступні прості і загальнозрозумілі гасла -
          виборність суддів і суд присяжних.
          Законопроекти про судовий устрій, які подані зараз у Верховну Раду цього не містять, або містять пародію на ці поняття.

          Після цього вже можна буде "демонтовувати" АПУ шляхом наприклад зливання її із справжньою виконавчою гілкою влади. Як там розберуться Президент і Прем"єр між собою вже не суть важливо - головне аби потім суддя міг відмінити їхні неправильні розпорядженя.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2001.06.20 | ilia25

            Проблема і недемократичному державному устрої, і в непрацюючий судовій системі

            Ми вже дискутували на тему що є причиною, а що наслідком. Але правда в тому, що обидва феномени -- недієздатний суд та недемократичний державний устрій -- пов'язані, і одне спричиняє інше.

            Не можна бачити проблему тільки в суді. По-перше, далеко не всі антидемократичні дії Президента несуть в собі кримінал, або, взагалі, порушують закони. По-друге, коли таке вже трапляється, то це, як правило, означає, що Президент-злочинець тримає і суди, і правоохоронні органи під власним контролем, тобто ситуація вже перейшла межі допустимого.

            В цивілізованих країнах тягар контроля над державною владою лежить не тільки на незалежному суді, але, в значній мірі і на інститутах демократіі (таких, як парламент, політичні партії, вільна преса, тощо).

            Нарешті, навіть за очевидного криміналу в діях влади, справу ще потрібно довести до суду, і за відсутності демократичного державного устрою це зробити нелегко. Власне "касетний скандал" прекрасно цю тезу ілюструє. В данному випадку під відсутністю "демократичного державного устрою" треба розуміти відсутність належного контроля парламенту за діями виконавчої влади (яку де-факто уособлює Президент).

            Якщо б голову виконавчої влади ВР могла би відправити у відставку простою більшістю, то в Україні і суди з законами поважали б.
          • 2001.06.20 | zinc

            про виборність суддів

            сподівався побачити вашу відповідь безпосередньо на "цинк огризається"...
            виборність суддів -- це не панацея, і це питання не варто навіть розглядати без контексту конкретної системи судів.
            одним з фундаментальних принципів суду є те, що він "повинен приймати правильні, чесні та справедливі рішення, навіть, якщо вони не популярні". незалежність судів не слід звужено розглядати як тільки незалежність від інших гілок влади чи конкретних осіб; незалежність від opinio public є не менш важливою. виборність суддів може всупити в конфлікт з цим принципом.

            до речі, чи ви маєте приклад(и) існуючих ефективних виборних судових систем ?
  • 2001.06.20 | Shooter

    Re: альтернатива до 1 + 450

    (дозволю собі процитувати себе ж)

    >організаційно-засадні
    >1. ющенко – наш прем’єр (а може й президент)
    >2. попередньо узгоджений склад уряду буде запропонований до виборів; також кандидати на генпрокурора, голову сбу, керівників інших центральних органів влади
    >3. узгодження урядових кандидатур здійснюватиметься за такою процедурою: відкрито, кандидати висуватимуться партіями з аргументаціями на їх підтримку, враховуватиметься кваліфікація, знання, моральні фактори, відсутність сумнівних рішень та зв’язків на попередніх роботах, публічність фігури, світогляд.
    >4. розподіл комітетів та інших постів у вр відповідно до фінансового та електорального внеску партії в блок

    Думаю, сьогодні потрібно зупинитися на п.№1.

    Всі решта - згоден, але після виборів. Коли вийде на яво "елкторальна ціна" кожного з "об'єктів електорального права".

    Перед виборами є можливою "тиха догода" про майбутню співпрацю між 2 "опозиційними загонами" (Мороз, Тимошенко) і 2 "умовно опозиційними ванз" (Ющенко, об'єднані праві). Чому не можна йти "на повідку у Донія" і "голосно" домовлятися всім згаданим вже? Бо такий шлях би в 3-4 рази зменшив шанси (і результат) на виборах "умовно опозиційних" політичних сил.

    Якщо опозиція/умовна опозиція піде на вибори 4 окремими згаданими "загонами" (умовно), то є великий шанс, що за результатми виборів в "пропорціній частині" сума 4 складників буде більшістю.

    Інша річ - "тиха догода на місцях" про "покриття" мажоритарних округів і про тактику "в останні дні" перед виборами з метою забезпечити проходження кандидата однієї зі згаданих політичних сил. + незначна "корекція" згаданих домовленостей на рівні центрального керівництва.
  • 2001.06.23 | Фідель

    Три "де" української опозиції

    Вони майже повністю укладаються в схему, яку запропонував шановний Цинк.
    Демократія
    Декучмізація
    Деколонізація


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".