МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Питання для обговорення. Кримська область - скасування АРК.

01/21/2006 | Альберт
Як можливо скасувати автономний статус Криму і перевести його в обласний із обласним центром у місті Сімферополь? Як провести таку адміністративну реформу? Чи завдаватися таким питанням у найближчий час - рік-два? Бо - як на мене - це питання повсеяк буде вирішено врешті решт повним на всіх щаблях адміністрування підпорядкуванням Крима Київу. Це зрозуміло.

Навіщо він взагалі потрібен був, той статус АР? Чому Крим свого часу не став областю?

Наскільки це необхідно чи бажано? Чи не бажано? Скільки коштуватиме?

Будь ласка - шампанство, давайте обговоримо цю тему. Порядок, обсяг та зміст питань вільний...

Найбільше, звичайно, цікавлять думки кримчан та мешканців сусідніх областей - одеситів, миколаївців, херсонців, запоріжців.

Відповіді

  • 2006.01.21 | stefan

    це творилось в кінці 1990р.р.

    коли розпадався СССР.
    Комуняки, під кінець "хлопнули дверима" і зробили таку бяку.
    Хоча є і об"єктивність в відношенню до аборигенів Криму-кимських татарів.
    ***
    Але це їм дісталось "на шару". а користується з цього -язичні Криму.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.01.22 | леонід

      Re: це творилось в кінці 1990р.р.

      Об'єктивності стосовно кримських татар в автономному статусі Криму немає. Кримські татари (Меджліс, Курултай) ніколи не ставили питпння про державно-територіальну автономію. Їхня позиція досі полягає в національно-культурній автономії на їхніх історичних землях.
      Тож ідеться виключно про державно-територіальну автономію для іншої нацменшини (не подумайте зле про кримчаків).
      А референдум по Криму чи Севастополю можливий лише загальнодержавний, оскільки їхній, як на мене, цілком неправильний, статус встановлено Конституцією України.
      Вимагайте від Президента включення цього питання в обіцяний ним конституційний референдум. А чому б ні?
    • 2006.01.22 | sofu

      трохи про референдум

      stefan пише:
      > > Хоча є і об"єктивність в відношенню до аборигенів Криму-кимських татарів.
      > ***
      > Але це їм дісталось "на шару". а користується з цього -язичні Криму.

      Це не зовсім так, референдум в Криму, а потім автономію Крима зробили проросійські та бандитьські угрупування, які в такий спосіб й до сьогодні знаходяться при владі. І це на мій погляд одна з головних помилок президетна Ющенка, що він не забеспечив , вибачте за слово, "зачистку" від криміналітету. Сьогодні нардеп Миримський, скинувши Анатолія Матвієнко,(там же і Дейч - голова ВР Криму,Грач и проч.) відчуває себе на коні і мріє про усунення Київа в рішенні питань повязанніх з Кримом. Вже сьогодні є гасла дати ще більше автономії, а позавчара про це заявив і сам Янукович, відвідавши Крим. Полуострів знову стає полігоном для випробовування найбрудніших технологій в новітній історії України. А беручи за увагу, що населення Криму всі роки радянської влади, а потім всї роки незалежності України,як наркомани получали дозу дезінформації спочатку про кримських татар, а зараз про все українське, в своїй більшості може підтримати сепаратисткі кроки зрадників.
      До речі, той референдум, що проводився в 1991 році, бойкотувався кримськими татарами, тому що на той час шло значне повернення на рідну землю коренного населення, більшість не була прописана, а тому не мало можливості приймати участь в референдумі. До речі це також одна з причин земельної проблеми в Криму, тоді ж і відбулось разпайювання земель, де кримські татари, по тим же причинам, не мали можливості отримати землю. Ці проблеми за 15 років тільки ще більш набрали обертів.
      Що треба зробити в Криму? Не зважаючи ні на що, змініти всіх голів силових служб в Криму, потім заарештувати усіх провокаторів. Але є болістна проблема, дуже значна частина кримських депутатів всіх рівнів, абсолютна кримінально-корумпована, це вже образ життя такий. Чому Матвієнко "згорів"? Не з проєктом "Гольф-сіті" и проч.,яке йому закидають, а тому що зачипив бандитьський рой.
      Але зараз, завдяки, знову таки, президенту (ну ні як не можу я це зрозуміти) ці депутати недоторканні. Це правовий тупік. Сьогодні без радикальних змін в уріді, та депутатському копрусі Крима, ніяких змін не відбудеться!
      Іноді мені спадає на думку, якщо провести аналогію з шахами, де Україна вся партія, а Крим це ферзь. Гравці: Путін та Ющенко,то Ющенко віддав ферзя, щоб віграти партію.
      Хоч один аргумент проти такої думки є?
  • 2006.01.22 | Budweiser

    особливий статус в Севастополя

    Ось особливий статус в Севастополя обовязково потрібно забрати. Це правовий нонсенс з радянських часів коли він був закритим військовим містом.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.01.22 | stefan

      Re: особливий статус в Севастополя

      Budweiser пише:
      > Ось особливий статус в Севастополя обовязково потрібно забрати. Це правовий нонсенс з радянських часів коли він був закритим військовим містом.
      ***
      підтримую.
      2-ма руками і 2-ма ногами.
      Smilie Picture
      :)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2006.01.22 | sofu

        Re: особливий статус в Севастополя

        stefan пише:
        > Budweiser пише:
        > > Ось особливий статус в Севастополя обовязково потрібно забрати. Це правовий нонсенс з радянських часів коли він був закритим військовим містом.
        >
        Я також "За". Але, якщо не помиляюсь, президент підписав новий Закон "О статусе города Севастополя". Таким чином, знову нічого не змінеться. Знову особливі повноваження. Навіщо?
        Це знову підтвердження моеї гіпотези як Ющенко з Путіним грали в шахи на Крим :)
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2006.01.22 | stefan

          давайте зробимо колективне

          звернення до Президента.
          Нехай відмінить цей закон "про особливий статус Севастополя".
          Спочатку він може видати Указ, потім буде і Закон.
          ***
          З нагоди Дня Злуки УНР і ЗУНР.Було би чудово..
          Студентів - ліцеїстів під Крутами він уже відзначив.
        • 2006.01.22 | line305b

          Насколько я знаю, Ющ закон заветировал...

          sofu пише:
          > Я також "За". Але, якщо не помиляюсь, президент підписав новий Закон "О статусе города Севастополя". Таким чином, знову нічого не змінеться. Знову особливі повноваження. Навіщо?

          Но ВР потом вето преодолела. Не уверен, что это так и было, но кто-то что-то такое писал в форуме.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2006.01.22 | sofu

            Закона еще нет!


            Верховною Радою України 22 грудня 2005 року після повторного розгляду з пропозиціями Президента України втретє прийнято Закон України “Про місто-герой Севастополь”.


            Але президент зново повернув на доопрацювання в ВР.
            Знайшов такий документ.
            від 13.01.06

            ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ


            Відповідно до частини другої статті 94 Конституції України повертаю зі своїми пропозиціями Закон України "Про місто-герой Севастополь”.
            Представлятиме пропозиції Президента України під час розгляду Закону на пленарному засіданні Верховної Ради України Міністр юстиції України С.Головатий.
            При цьому вважаю за необхідне наголосити, що законодавче врегулювання особливостей здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у повній відповідності з вимогами Конституції України, з урахуванням сучасної ситуації та перспектив розвитку міста, міжнародних зобов’язань України є актуальним і має особливе значення для держави.
            Тому сподіваюсь, що Верховна Рада України з належною увагою розгляне обгрунтування необхідності відхилення прийнятого Закону і підтримає вже висловлену мною раніше пропозицію щодо розроблення за участю народних депутатів України, насамперед авторів проектів закону про місто Севастополь, а також представників заінтересованих парламентських комітетів, центральних органів виконавчої влади, Севастопольської міської ради, провідних учених, нового узгодженого законопроекту з цього питання.
  • 2006.01.22 | sofu

    Re: Питання для обговорення. Кримська область - скасування АРК.

    Альберт пише:
    > Як можливо скасувати автономний статус Криму і перевести його в обласний із обласним центром у місті Сімферополь? Як провести таку адміністративну реформу? Чи завдаватися таким питанням у найближчий час - рік-два?

    Для того щоб скасувати, треба:
    1. Знайти юридичні зацепки, для того щоб визнати референдум 1992 року не дійсним. Я не фахівець, але на мою думку, однією з причин може бути, те що не всі громадяни мали можливість приймати в ньому участь.
    Про це я писав в нижчему пості. Та змінити постанову ВР України по цьому приводу.
    Але якщо це робити, то мабудь тільки пропонуючи громадянам Криму інший референдум. Зараз це не можливо, бо для цього спочатку треба:
    - змінити владу на проукраїнську (я маю на увазі не національність, а продержавність)Дуже широко освітлювати в СМИ, усі резонансні суди, про те як вчорашні (Грач,Куніцин) і сьогодняшні владарі, заграбували державне майно. Про це без найменьшого сумніву знають СБУ, прокуратура. Але вони свої, тобто в долі. Треба підготувати людей, що їх роками обдурювали, граючи на національних, релігійних почуттях, крали і все це наочно, показуючи приватизовані дворци, та фазенди. Це популізм, але він працює. Помятаєте як в перші роки перебудови?
    - ліквідувати юридичну базу для існування проросійських сект, антидержавних громадьских організіцій, СМИ тощо.
    - відновити соціальну справедливість до простих громадян, підняти їх соціальну якість. Але я не дуже уявляю, як можно це зробити там, де всі повязані. Принцип: ділись и тобі також буде, дуже і дуже розповсюджений та в"ївся до мозгу кісток.
    - відновити справедливість по відношенню до кр. татар, бо вдруге вони не підуть з Ющенко, бо він не зробив нічого для них після виборів. Навіть не підписав Закон О статусе кр. татарського народу та про депортованих осіб. Який, до речі, навіть прийняла Верховна Рада. Але це саме та сила, яка майже едина проукраїнська в Криму, що рішуче діє проти проросійські налаштованих сил.

    Але головне, на сам перед треба мати сильну президентську владу, чесни суди і чесних прокурорів.
    І ще бажання щось змінити, бо змінять інщі.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.01.23 | Альберт

      Мені сподобалась трошки інша Ваша ініціатива!!

      Зачіпки шукати можна - але без впливу на ВР, тобто без ВР (бо усе, парламент до завершення виборчого процесу недієвий, це зрозуміло) нема чого і думати про зміни в Конституції. До того ж - цей процес повинен бути ДУЖЕ обережним - набагато обережнішим, ніж зараз, коли кучмонавти-депутати намагаються перекреслити саму концепцію Основного Закону, викручуючі його за бажанням - за що я власне дуже декотрих хотів би побачити на вилах. Вони не розуміють, який вогонь чіпають, торкаючись Конституції України.

      А що дійсно можливо було б зробити негайно - то провести кадрові чистки силових відомств, зокрема міліції. Пізніше спробую ще розвинути тему.

      А поки - на огляд основний матеріал по темі: 8)

      __________________________________________

      Конституція України


      Розділ Х
      Автономна Республіка Крим
      Стаття 134. Автономна Республіка Крим є невід'ємною складовою частиною України і в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її відання.

      Стаття 135. Автономна Республіка Крим має Конституцію Автономної Республіки Крим, яку приймає Верховна Рада Автономної Республіки Крим та затверджує Верховна Рада України не менш як половиною від конституційного складу Верховної Ради України.
      Нормативно-правові акти Верховної Ради Автономної Республіки Крим та рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим не можуть суперечити Конституції і законам України та приймаються відповідно до Конституції України, законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України та на їх виконання.

      Стаття 136. Представницьким органом Автономної Республіки Крим є Верховна Рада Автономної Республіки Крим.
      Верховна Рада Автономної Республіки Крим у межах своїх повноважень приймає рішення та постанови, які є обов'язковими до виконання в Автономній Республіці Крим.
      Урядом Автономної Республіки Крим є Рада міністрів Автономної Республіки Крим. Голова Ради міністрів Автономної Республіки Крим призначається на посаду та звільняється з посади Верховною Радою Автономної Республіки Крим за погодженням із Президентом України.
      Повноваження, порядок формування і діяльності Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим визначаються Конституцією України та законами України, нормативно-правовими актами Верховної Ради Автономної Республіки Крим з питань, віднесених до її компетенції.
      Правосуддя в Автономній Республіці Крим здійснюється судами, що належать до єдиної системи судів України.

      Стаття 137. Автономна Республіка Крим здійснює нормативне регулювання з питань:
      1) сільського господарства і лісів;
      2) меліорації і кар'єрів;
      3) громадських робіт, ремесел та промислів; благодійництва;
      4) містобудування і житлового господарства;
      5) туризму, готельної справи, ярмарків;
      6) музеїв, бібліотек, театрів, інших закладів культури, історико-культурних заповідників;
      7) транспорту загального користування, автошляхів, водопроводів;
      8) мисливства, рибальства;
      9) санітарної і лікарняної служб.
      З мотивів невідповідності нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим Конституції України та законам України Президент України може зупинити дію цих нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо їх конституційності.

      Стаття 138. До відання Автономної Республіки Крим належить:
      1) призначення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, затвердження складу виборчої комісії Автономної Республіки Крим;
      2) організація та проведення місцевих референдумів;
      3) управління майном, що належить Автономній Республіці Крим;
      4) розроблення, затвердження та виконання бюджету Автономної Республіки Крим на основі єдиної податкової і бюджетної політики України;
      5) розроблення, затвердження та реалізація програм Автономної Республіки Крим з питань соціально-економічного та культурного розвитку, раціонального природокористування, охорони довкілля – відповідно до загальнодержавних програм;
      6) визнання статусу місцевостей як курортів; встановлення зон санітарної охорони курортів;
      7) участь у забезпеченні прав і свобод громадян, національної злагоди, сприяння охороні правопорядку та громадської безпеки;
      8) забезпечення функціонування і розвитку державної та національних мов і культур в Автономній Республіці Крим; охорона і використання пам'яток історії;
      9) участь у розробленні та реалізації державних програм повернення депортованих народів;
      10) ініціювання введення надзвичайного стану та встановлення зон надзвичайної екологічної ситуації в Автономній Республіці Крим або в окремих її місцевостях.
      Законами України Автономній Республіці Крим можуть бути делеговані також інші повноваження.

      Стаття 139. В Автономній Республіці Крим діє Представництво Президента України, статус якого визначається законом України.
  • 2006.01.23 | sofu

    Про референдум

    Зверніть увагу на саме питання.

    20 января 1991 г. - в Крыму состоялся референдум. На вопрос «Вы за воссоздание Крымской АССР как субъекта Союза ССР и участника Союзного договора?» «Да» ответили 1 млн. 343 тыс. 855 человек, то есть 93,26% крымчан, принявших участие в голосовании (крымские татары референдум бойкотировали).
  • 2006.01.24 | Габелок

    Моя скромна опінія - лишіть Крим таким, яким він є (-)

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.01.24 | sofu

      Тобто ще 15 років нічого не робити? (-)

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2006.01.25 | Габелок

        Що саме Вам з Кримом потрібно робити й чого Вам не дають робити

        Що саме Вам треба з Кримом робити й чого через автономію Вам не дозволяють зробити?
  • 2006.01.24 | Манул

    Потрібна загальна реформа

    Україну за кількістю населення і територією можна порівняти з Францією. Франція має 96 департаментів, які у свою чергу діляться на комуни. У Франції ніколи не виникали проблеми з сепаратизмом чи з федералізмом - завдяки такому адміністративно-територіальному поділу. В Україні зберігся з радянських часів адміністративно-територіальний поділ (області–райони), ті ж 24 області плюс АРК - утворення, встановлене постановою Верховної Ради УРСР від 12 лютого 1991 р. „Про відновлення Кримської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки”. Референдум від 20 січня 1991 р. і постанова Верховної Ради УРСР від 12 лютого 1991 р. були ініційовані колишньою комуністичною більшістю у Верховній Раді, яку очолював Олександр Мороз. Підтримав і впровадив Леонід Кравчук.
    Вимогу про федеративний устрій України закладено в програму виборчого блоку Януковича. Це – ніж в спину українській незалежності.
    Україна потребує зміни адміністративно-територіального поділу, області за своїм економічним, соціальним потенціалом вкрай різні, у деяких областях, які претендують на автономні утворення у складі „федерації”, є міста, регіони, які давно переросли статус районних (Маріуполь, Кривий Ріг, Краматорськ, Дніпродзержинськ, той же Севастополь і ще кілька десятків).
    Адміністративно-територіальну реформу Р.Безсмертний провалив, тому що намагався поєднати їжака з вужем, але все залишив, як і при совітах.
    Є два варіанти.
    1-й. Створити, як мінімум, 40 областей, це значно спростить як управління на рівні обласних утворень, так і загальноукраїнському, наблизить населення до органів влади, дасть поштовх для розвитку місцевого самоврядування і так званих "депресивних міст", прозорішими стануть бюджетні надходження і витрати, у тому числі дотаційні. Кількість чиновників не збільшиться. Гасла про „федералізм” забудуться, Україна стане дійсно унітарною державою без автономного доважка у вигляді АРК.
    2-й. Створити в Україні 11-12 країв (Слобожанщина, Донбас, Галичина, Поділля, Полісся тощо). Але цей варіант неприйнятний, тому що різниця між краями стане ще більшою, ніж між сучасними областями, до того ж, Закарпаття чи Буковина, наприклад, ніколи не приєднаються до Галичини, або ж Крим – до складу Таврійського краю із столицею в Одесі. А загроза сепаратизму зросте.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.01.24 | sofu

      Re: Потрібна загальна реформа

      Манул пише:
      >
      > Є два варіанти.
      > 1-й. Створити, як мінімум, 40 областей, це значно спростить як управління на рівні обласних утворень, так і загальноукраїнському, наблизить населення до органів влади, дасть поштовх для розвитку місцевого самоврядування і так званих "депресивних міст", прозорішими стануть бюджетні надходження і витрати, у тому числі дотаційні. Кількість чиновників не збільшиться. Гасла про „федералізм” забудуться, Україна стане дійсно унітарною державою без автономного доважка у вигляді АРК.
      >

      Мабудь перший варіант більш слушний.
      Якщо дати деяким впливовим міським цірькам у Криму більше влади на місцях, перетворивши та зрівняючи у правах скажемо Сімферопіль та Кечь, Ялту,Севіспопіль,Евпоторію та інші, при цьому підпорядкувавши всіх Київу. Але залишите головне: впливати на події, кадри та інші ключові моменти. Вони скоріш за все, будуть битися між собою, тоді можно буде дійсно щось міняти. При цьому розпустивши ВР Криму - головний очаг десстабілізації. Плюс те, що Ви наводили вище.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2019. Сайт розповсюджується згідно GNU Free Documentation License.
Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua