МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Янукович починає порушувати закони з перших постанов

08/11/2006 | Майдан-ІНФОРМ
І повністю наслідує в цьому ганебну практику своїх попередників. Що вчергове доводить тезу про безперервність беззаконня в Україні. А ще сьогодні він збагатив правове поле наявністю "Уголовно-криминального кодекса" (с) Янукович у Симферополі на нараді з місцевим "активом".

Прем’єр-міністр Віктор Янукович підписав постанову, згідно з якою має намір звільняти держслужбовців без попередження.

Відповідну постанову Кабміну Янукович підписав в четвер.

Згідно із постановою пункт восьмий Порядку перебування на державній службі працівників патронатної служби членів уряду та голів місцевих державних адміністрацій доповнюється таким реченням:

"Про наступне звільнення працівник не попереджається".

Як відомо, рішенням кабміну в п’ятницю був звільнений голова Укрзалізниці Василь Гладкіх, який наразі знаходиться у відпустці.

В той же час, згідно із законом про працю, Не допускається звільнення працівника у період перебування працівника у відпустці.

"Українська правда"

Відповіді

  • 2006.08.11 | Адвокат ...

    Радше,-- реаґування.

    Бо дуже вже тривожний дзвіночок.

    Цікаво, пан проФФесор Зварич, він як що до того? Думку правничу сі має?
  • 2006.08.11 | Sire

    Re: Янукович починає порушувати закони з перших постанов

    Майдан-ІНФОРМ пише:
    > І повністю наслідує в цьому ганебну практику своїх попередників. Що вчергове доводить тезу про безперервність беззаконня в Україні. А ще сьогодні він збагатив правове поле наявністю "Уголовно-криминального кодекса" (с) Янукович у Симферополі на нараді з місцевим "активом".
    >
    > Прем’єр-міністр Віктор Янукович підписав постанову, згідно з якою має намір звільняти держслужбовців без попередження.
    >
    > Відповідну постанову Кабміну Янукович підписав в четвер.
    >
    > Згідно із постановою пункт восьмий Порядку перебування на державній службі працівників патронатної служби членів уряду та голів місцевих державних адміністрацій доповнюється таким реченням:
    >
    > "Про наступне звільнення працівник не попереджається".
    >
    > Як відомо, рішенням кабміну в п’ятницю був звільнений голова Укрзалізниці Василь Гладкіх, який наразі знаходиться у відпустці.
    >
    > В той же час, згідно із законом про працю, Не допускається звільнення працівника у період перебування працівника у відпустці.

    Шановні, ну читайте уважно про що пишете! Постанова, про яку йдеться стосується виключно про працівників ПАТРОНАТНОЇ служби членів уряду та голів місцевих державних адміністрацій, а не про державних службовців взагалі. По-перше, поцікавьтеся, про яку категорію йде мова.

    Що стосується Гладкіх, то він аж ніяк не відноситься до категорії працівників патронатної служби.

    Так і зудить написати: учите матчасть!
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.08.11 | Пані

      Re: Янукович починає порушувати закони з перших постанов

      Sire пише:

      > Шановні, ну читайте уважно про що пишете! Постанова, про яку йдеться стосується виключно про працівників ПАТРОНАТНОЇ служби членів уряду та голів місцевих державних адміністрацій, а не про державних службовців взагалі. По-перше, поцікавьтеся, про яку категорію йде мова.

      > Так і зудить написати: учите матчасть!

      Взагалі то це передрук з УП. Про що там і написано:)

      Ви мені краще скажіть таке - він має право звільняти хоч когось біз попередження?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2006.08.12 | Sire

        Re: Янукович починає порушувати закони з перших постанов

        Пані пише:

        > Взагалі то це передрук з УП. Про що там і написано:)
        >
        > Ви мені краще скажіть таке - він має право звільняти хоч когось біз попередження?

        Вибачте, значить УП не перевіряє інформацію.
        Щодо питання:

        1. Проходження державної служби регулюється Законом України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року N 3723-XII, зі змінами. Це є спеціальний закон по відношенню до КЗППУ. Положення КЗППУ застосовуються у випадку, якщо відносини прямо не врегульовані Законом. Щодо звільнення стаття 30 Закону визначає додаткові підстави, які не передбачені КЗПП. (тобто КЗППУ застосовуєтсья по дефолту, якщо інше не передбачено Законом).

        2. стаття 15 Закону передбачає особливий статус працівників патронатної служби. Зокрема вона передбачає: "Президент України, Голова Верховної Ради України, члени Уряду України, глави місцевих державних адміністрацій мають право самостійно добирати та приймати осіб на посади своїх помічників, керівників прес-служб, радників і секретарів згідно з штатним розписом і категорією, що відповідає посаді (патронатна служба). Порядок перебування на державній службі таких осіб установлюється відповідними органами." Тобто ці особи приймаються без конкурсу на власний розсуд скажімо міністра.

        3. окрім цього стаття 30 Закону прямо передбачає виключення для працівників патронатної служби: "Зміна керівників або складу державних органів не може бути підставою для припинення державним службовцем державної служби на займаній посаді з ініціативи новопризначених керівників, крім державних службовців патронатної служби."

        4. Якщо Ви ознайомитеся з Порядком перебування на державній службі працівників патронатної служби членів Кабінету Міністрів України та голів місцевих державних адміністрацій, до якого внесені зміни, ви зрозумієте, що це зовсім окрема категорія державних службовців (помічники, радники, прес-служба, сектераті тощо), яка особисто пов"язана з керівником відповідного відомства. Тому досить логічно, що звільнення міністра вже становить "повідомлення" у відношенні таких державних службовців, тобто додаткові формальності тут недоречні.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2006.08.12 | Пані

          Re: Янукович починає порушувати закони з перших постанов

          Sire пише:
          > Пані пише:
          >
          > > Взагалі то це передрук з УП. Про що там і написано:)
          > >
          > > Ви мені краще скажіть таке - він має право звільняти хоч когось біз попередження?
          >
          > Вибачте, значить УП не перевіряє інформацію.
          > Щодо питання:
          >
          > 1.

          і. т.д. Тобто з того що ви навели виходить, що він мав повне право видавати такий акт? І він нічому не протирічіть?

          Якщо так -то я доповню новину вашими роз`ясненнями.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2006.08.12 | Sire

            Re: Янукович починає порушувати закони з перших постанов

            Пані пише:
            > Sire пише:
            > > Пані пише:
            > >
            > > > Взагалі то це передрук з УП. Про що там і написано:)
            > > >
            > > > Ви мені краще скажіть таке - він має право звільняти хоч когось біз попередження?
            > >
            > > Вибачте, значить УП не перевіряє інформацію.
            > > Щодо питання:
            > >
            > > 1.
            >
            > і. т.д. Тобто з того що ви навели виходить, що він мав повне право видавати такий акт? І він нічому не протирічіть?
            >
            > Якщо так -то я доповню новину вашими роз`ясненнями.

            Так. Акт виданий у відповідності до Закону "Про державну службу"
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2006.08.12 | Albes

              Не согласен

              Уважаемый Sire !

              Не могу согласиться с Вашим мнением по следующим основаниям.

              1. Вы пишете : "Тому досить логічно, що звільнення міністра вже становить "повідомлення" у відношенні таких державних службовців, тобто додаткові формальності тут недоречні."

              Часть 2 ст. 30 Закона устанавливает :
              "Зміна керівників або складу державних органів не може бути
              підставою для припинення державним службовцем державної служби на
              займаній посаді з ініціативи новопризначених керівників, крім
              державних службовців патронатної служби."
              Это означает только то, что государственные служащие патронатной службы могут быть уволены при указанных изменениях обстоятельств ("Зміна керівників або складу державних органів"), в отличие от всех остальных государственных служащих.
              Но это никоим образом не устанавливает (и не может устанавливать) ограничения трудовых прав, касающихся порядка и срока увольнения.
              То есть порядок действий должен быть таким(кратко), если сменился руководитель, то он предупреждает работников патранатной службы об увольнении (как и любого работника) в соответствии с КЗоТ Украины.

              Хочу отметить, что Постановление КМ - это нормативный акт. И он не может сужать права граждан (в т.ч. и трудовые), установленные законами, или накладывать ограничения прав, кроме ПРЯМО установленных Конституцией и законами. Указанный Вами Закон не содержит ПРЯМОЙ нормы, устанавливающей, что гос.служащие патронатной службы могут быть уволены без предупреждения. А нормативный документ (Постанова КМ), нормы которого не соответствуют нормам Закона, не подлежит применению в этой части (верховенство права, однако :) ).

              Данное Постановление является не основанным на Законе, нарушает (сужает) трудовые права граждан - гос.служащих патронатной службы и его применение ведет также к нарушению имущественных прав этих граждан (в части недополученной зарплаты), а также в части прав на стаж и, соответственно, размер пенсии и срок выхода на нее.

              Не могу также согласиться с соотношением Закона и КЗоТ, указанным Вами ("1. Положення КЗППУ застосовуються у випадку, якщо відносини прямо не врегульовані Законом").
              Все с точностью до наоборот. Законом устанавливаются ОТДЕЛЬНЫЕ ограничения трудовых прав работников-гос.служащих по отношению к правам, установленным КЗоТом, которые имеют ВСЕ трудящиеся. И именно на эти ограничения прав, установленных КЗоТом соглащаются граждане, поступающие на гос. службу.

              Так что, считаю, Постановление противоречит Закону и не подлежит применению. И суд будет при этом руководствоваться Постановлением Пленума ВСУ № 9 от 01.11.96 г. "О применении Конституции Украины в судопроизводстве".
              И судебная практика
            • 2006.08.12 | Albes

              Добавление

              Кроме того, регулирование данного вопроса является компетенцией СПЕЦИАЛЬНОГО органа (ч. 3 ст. 6 "Для проведення єдиної державної політики та функціонального управління державною службою утворюється Головне управління державної служби при Кабінеті Міністрів України.")
        • 2006.08.12 | catko

          чудово пишете,тільки про відновленя судом жовтяка по кзот забули

    • 2006.08.11 | catko

      прочитайте кзот який стосується всіх найманих працівників

      там чітко прописані виключні підстави для звільнення працівника керівником.
      і всі підстави примусового звільнення потребують удокументування. і єдине, де можна використати "не попереджувати" це прогул 4 години підряд. а всякі невідповідності та інші порушення - потребують попереднього їх встановлення, стягнення, попердження і т.п.

      самі читайте.
      http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=322%2D08&p=1155295046325506


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2019. Сайт розповсюджується згідно GNU Free Documentation License.
Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua