МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Ющенко внесе на розгляд ВР свій невідкладний законопроект(l+)

03/17/2008 | Pavlo
Президент України Віктор ЮЩЕНКО внесе на розгляд парламенту як невідкладний законопроект «Про засади відродження та розвитку козацтва в Україні».

http://unian.net/ukr/news/news-241443.html
=======================================================================

Добре, що не кріпацтва.

Відповіді

  • 2008.03.17 | TrollSeeker

    Та Ви що! Надактуальне питання. Майже як глиняні равлики.

  • 2008.03.17 | Sean

    міг би і про гайдамацтво подбати

    опришків теж не забути
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2008.03.17 | Hoja_Nasreddin

    Маю таке пояснення: Гарант має забагато вільного часу

    Балога дуже тонко звільняє його від основних обов'язків, перебирає то на себе, разом з усіма принадами розв'язувати власні справи. Я ся не здивую, що Гарантові ту ідею підкинули цільово, виділили осіб, які написали "бізнес-план" - проект закону (то нічого що то повітряні замки і ніц з того не буде), отож на певний час дитина має забавку.
    Що прикро у цьому-всьому:
    що надзвичайно важлива річ для кожного українця (по суті одна з підвалин) дискредитується так "по-топорному" в очах українців, так би мовити, яких ще потрібно до того українства навертати (вийшло трохи пафосно але зрозуміло що я мав на увазі). Бо послухав тут годину тому по радейку коментарі наживо слухачів саме з цього питання - то висновок майже всіх додзвонювачів був однозначний: ющенко замість зайнятися діломі вирішувати проблеми, яких в Україні море, займається дурницями. І підсвідомо кожен своє незадоволення переносить на саме козацтво як таке, що очевидно - зле. До речі, більшість дзвонило зі Сходу й півдня (окрім киянки та вінничанина, який до речі також висловився категорично критично).
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.03.17 | samopal

      Ви даремно недооцінюєте того, на що він свій час витрачає

      Я навіть не заглядав, що то за законопроект, але можу з упевненістю сказати, що то не є забава. Панове нью-козаки мріють (і готуються) відродити таку собі козаччину а'ля Кубань, з отриманням правва виконувати частину функцій державних силових структур без усякого державного підпорядкування (крім гетьмана, звичайно). Нах вони нам такі здалися, оті гайдуки, цікаво?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.03.17 | Hoja_Nasreddin

        Re: Ви даремно недооцінюєте того, на що він свій час витрачає

        >Я навіть не заглядав, що то за законопроект, але можу з упевненістю сказати, що то не є забава.
        Забава однозначно. Але з елементами "заробити грошенят", "прикупити надурняка земельки".
        Яка Січ у Києві? :)

        >Паново нью-козаки мріють (і готуються) відродити таку собі козаччину а'ля Кубань, з отриманням правва виконувати частину функцій державних силових структур без усякого державного підпорядкування (крім гетьмана, звичайно). Нах вони нам такі здалися, оті гайдуки, цікаво?
        Власне. Саме такі слова вкладали у вуха нашого Захланного Юродивого (плюс - а хто гетьман :) ). Але та вся хріновина ніколи жодних наслідків на які Ви натякаєте не матиме, бо це би мали бути неконституційні силові структури. Хто би там за них голосував у ВР? Курам на сміх. Юродивий звичайно може свою приватну охорону одягнути у жупани й шаровари, і навіть посадовити на коней, але то скорше клоунада аніж якісь там серйозні неофіційні збройні формування. Зрештою, який би йолоп взявся теє чмо захищати. Впаде він безславно, ганебно, сопливо й огидно.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.03.17 | samopal

          Ну, суть справи ви вже висвітлили, хоч того й не помітили.

          Hoja_Nasreddin пише:
          Але та вся хріновина ніколи жодних наслідків на які Ви натякаєте не матиме, бо це би мали бути неконституційні силові структури.

          Так ось же воно! З конституційними вічно якісь проблеми. Як і з Конституцією...

          Hoja_Nasreddin пише:
          Хто би там за них голосував у ВР?

          Там би голосували за декоративне відродження славних традицій з ціллю вдосконалення патріричного виховання молоді...
          Щиро кажучи. я того закону ще не читав. Навмисне. Може там нічого такого і нема. Прорсто випадково почув по радіо пояснення якогось нашого бадьорого отамана - право носити зброю, допомога у підтриманні порядку, допомога у охороні кордонів... Ню-ню.
          Цікаво, чи наші опришки не захочуть і собі якого закону? ;)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.03.17 | Hoja_Nasreddin

            Re: Ну, суть справи ви вже висвітлили, хоч того й не помітили.

            >Цікаво, чи наші опришки не захочуть і собі якого закону?
            Я ще з дитинства пам'ятаю, що на Галичині окрім опришків були й козаки. Семен Височан, наприклад, полковник козацький.
  • 2008.03.17 | Анатоль

    Перша думка була: "Чим би дитя не тішилось"

    Але потім подумав: все залежить від змісту закону.
    Якщо він допоможе навести порядок (тобто ліквідувати) численні антиукраїнські "козачі" утворення в Україні то це добре і такий закон потрібний. А то під назвою козацтва чого тільки не організовують.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.03.17 | Pavlo

      Друга думка така сама. Позор, сором і ганьба.

      Козацтво, бджолярство, ковальство, філателіство та товариство кроліководів-аматорів повинні регулюватися законом про громадські організації, нема тут чого велосипед видумувати.

      Позієр_сорім_і_ганьба!
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2008.03.17 | Раціо

    Лишилось заставити поляків узяти козаків на утримання

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2008.03.17 | ДП

    Стаття в тему. Стара, але актуальна

    Про "Відродження козацтва"

    http://rep-ua.com/10462.html
    Ннаписано в 2005, але дуже актуально і дотепер

    О реке и маразме

    Говорят, что в одну и ту же реку нельзя вступить дважды. Ибо уже спустя минуту и ты другой, и река другая. Это аксиома. Но украинцы - народ странный и загадочный. С упорством достойным лучшего применения, вот уже полтора десятилетия мы пытаемся опровергнуть умозаключение древних мудрецов. И это при том, что в нашем случае прошла даже не минута, а добрая четверть тысячелетия. Стоит ли удивляться, что возня на берегу «реки времени» только подтвердила незыблемость древней мудрости. Как и подтвердила то, что история повторяется дважды. Сначала как трагедия, потом - как фарс. Впрочем, наш фарс, носит красивое и, как положено у украинцев, сентиментальное название - «возрождение казачества».

    А начиналось все вполне безобидно. В конце восьмидесятых, когда излет ихней «перестройки» плавно перетекал в зарю нашей независимости мы возрождали всё и вся - украинский язык, обычаи, духовность. Независимость, в конце концов... Ну и несоветизированную, настоящую историю, разумеется. Не прочитать работ Грушевского или Яворницкого (с которых только-только сняли цензурный запрет) в студенческой среде тогда было таким же плохим тоном, как сейчас не прочитать Мураками или Коэльо.

    Не удивительно, что на пике интереса к украинской истории заговорили и о «возрождении казачества». Правда тогда, как и сейчас, никто не знал, какой смысл вкладывать в это красивое словосочетание, а главное, зачем это собственно нужно? И какая из этого польза?

    Наиболее умеренные под «возрождением» подразумевали историческую реконструкцию. Явление довольно распространенное в западных странах. Люди изучают историю определенного периода - будь то эпоха Крестовых походов или Наполеоновских войн, скрупулезно восстанавливают костюмы и оружие того времени и регулярно, взяв отпуск, собираются на встречи где живут согласно правилам и обычаям давно минувших лет и разыгрывают знаменитые сражения.

    Радикалы «возрождения» желали вообще заново построить Сечь (и не какую то там занюханную реконструкцию, а самую настоящую) где бы жили за древним обычаем возрожденные казаки. На простой вопрос с кем бы эти сечевики воевали, от кого бы охраняли народ и кто бы им платил «жалування» последние или уходили в высокие сферы духа, или обвиняли сомневающихся в «несвидомости», а то и в «янычарстве».

    Впрочем, даже тогдашние радикалы-возрожденцы были безобидны и милы, как Дон Кихот, вздумавший в разгар эпохи Ренессанса возродить раннесредневековое странствующее рыцарство.

    То, что идея «возрождения» выльется в профанацию и маразм стало ясно после того, как национал-демократы на протяжении трех лет подряд с помпой и размахом отмечали 500-летие казачества. Что самое смешное, - каждый год был юбилейным. И это при том, что даже 1500-летие Киева Щербицкий отмечал всего лишь раз.

    Жандармы Империи

    Одновременно начали возрождать казачество и наши соседи россияне. Правда там никаких романтических завихрений не было и в помине. Чистый прагматизм. Тем более что в отличие от Украины казачья жизнь в России фактически не прерывалась. После жестоких репрессий 20-30 годов власть оставила усмиренных казаков в покое, и даже разрешила им сохранить многие элементы традиционного уклада в рамках колхозного строя.

    В РФ можно говорить не столько о «возрождении» казачества, сколько о его «легализации». Тем более что после развала СССР у тамошних казаков появилась не одна (горячая) точка применения их сил. За последние 15 лет российские казаки успели повоевать в Приднестровье против Молдавии, потом, плечом к плечу с чеченскими боевиками Басаева - против Грузии в Абхазии. А после они сражались уже против бывших своих чеченских союзников. Успели казачки напакостить и Украине. Правда, слава Богу в ситуации вокруг Тузлы все же обошлось без стрельбы. Кстати кубанские казаки, которые нас так лихо «оттузлили» на Азове - прямые потомки славных запорожцев.

    К «Возрождению казачества» Кремль подошел сугубо утилитарно. Сегодня российские казачки выполняют те же функции, что и их предки - усмирение непокорных инородцев на окраинах Империи и охрана ее границ. «Санитарный кордон» из казачьих станиц вокруг пылающего Кавказа оказался намного эффективнее, чем многочисленные блокпосты. В отличие от коррумпированных ментов-спецназовцев, которые за мзду могут «не заметить» прохождение вооруженной до зубов колоны боевиков (последний пример - Беслан), российские казаки защищают свои собственные семьи. В обмен на это власти РФ предоставляют казачьим организаций целый ряд довольно ощутимых льгот. Но опять же, для их получения не достаточно «записаться» в казаки и вырядится в форму. Для этого необходимо обязательно нести государственную службу в приграничье.

    Ряженые

    Правдами и неправдами, наши «казаческие» организации также умудрились выбить для себя ряд льгот. Пусть они не такие обширные как у россиян, и зачастую декларативны, но зато не сопряженные ни с какими обязанностями.

    Из главных достижений украинского «неоказачества»: право на ношение формы, создание и раздача «казачьих наград» и званий и также определенные льготы при получении земли для организации «традиционного казачьего хозяйства». Не густо, конечно. Но и не так уж и мало, как кажется. Особенно учитывая, что в отличие от российских, от наших казаков ни стране, ни обществу пользы никакой нету.

    В тоже время количество разных казачьих «генералов» да «полковников» в Украине сегодня просто зашкаливает. Порой создается даже впечатление, что их больше чем рядовых «казаков». Легкость, с которой раздаются казачьи звания, поразила даже российского посла Черномырдина, в прошлом году одним махом произведенного в казачьи «генералы» Верховным атаманом Войска Запорожского Дмитрием Сагайдаком. «До этого я был только полковником разных казачьих войск», - простодушно сказал г-н Посол после получения высокого звания, - «Я очень рад награде, но не знаю, чем ее заслужил...»

    Особо следует отметить форму. Если сначала украинские «неоказаки» шили себе шаровары, шлыки да жупаны по запорожской моде конца 18 века, то нынешние предпочитают жутковатое попурри с элементов царской, белогвардейской и советской генеральской формы. Лишь бы лампасы пошире, золотого шитья побольше, да звезды на погонах покрупнее. Плюс грудь, увешенная различными яркими побрякушками, как рождественская елка украшениями. Не зря наших «возрожденцев» давно презрительно называют «ряжеными»

    «Дура - не дура, а свои пятьдесят баксов в день имею»

    «Ряженные» не «ряженные», но сегодня своеобразная торговля казацкими званиями и наградами превратилась в довольно приличный бизнес. Достаточно пожертвовать «на возрождение казачества» умеренную сумму, и звание казачьего полковника в кармане. А то и какого-нибудь генерал-хорунжего. Пользы, конечно, никакой, зато самолюбию льстит, да и на визитке «круто» смотрится. Плюс парадный портрет в форме на стене офиса.

    К чести бизнесменов следует сказать, что относятся они к этим «званиям» довольно иронично. Скорее как традиционному комплекту успеха - наравне с длинноногой секретаршей, «ролексом» и 600-м «мэрсом».

    Торговля званиями и многочисленными казацкими медалями, орденами и прочими крестами на грудь осуществляется по той же схеме, как с пресловутыми «шевальями» ордена Св. Станислава и прочими «рейтингами». Сначала парочка званий-крестов известным людям «на шару», а потом уже и остальным за «благотворительность» и «поддержку казачьего движения».

    Если в столице и крупных городах «ряженные» вызывают только презрительные ухмылки, то в провинции совсем другая ситуация. Визит, в какой либо отдаленный райсовет многозвездного казачьего «генерала» в сопровождении блестящей шитьем лампасной свиты может еще произвести эффект. Глядишь, на ведение «казацкого хозяйства» и выделят с полсотни гектаров чернозема. Тем более что и указ Президента о развитии таких хозяйств есть...

    Форма – таки великое дело! Так на протяжении 2004-2005 годов на подъездных дорогах столицы и на территории Киева действовали «передвижные посты экологического контроля» в мундирах Украинского казачества, которые обчистили немало водителей. Вопреки действующему законодательству, «казаки» останавливали с помощью жезла транспортные средства (преимущественно с провинциальными номерами) и, пользуясь схожестью «казачьей» формы с милицейской навязывали водителям добровольно-принудительную «услугу» по проверке двигателей автомобилей на содержимое загрязняющих веществ (СО-СН) в отработанных газах с выдачей (продажей) экологической карточки по завышенным ценам.

    Теперь за этими фактами возбуждено уголовное дело. (Следственное управление ГУМВД Украины в г. Киеве обращается к гражданам, которые пострадали от действий казаков, а также очевидцев с просьбой звонить по телефону по номерам 212-69-38, 212-64-25 или 02).

    Кстати во времена СССР законодательно было запрещено ношение формы напоминающей милицейскую и военную, как и изготовление и ношение нагрудных знаков похожих на государственные награды. Впрочем, все описанное выше относится к разряду «законного» отъема денег у населения. Хватает и незаконного.

    Казаки-разбойники

    Говоря о возрождение и развитии казачьих традиций наши «возрожденцы» не всегда провозглашают пустые декларации. Некоторые традиции действительно возрождаются на полную катушку. Известно же, что запорожцы, как и любая другая общность, живущая с войны не упускали возможность обчистить ближнего. И грабили казаки не только басурман, но и своих, православных. Достаточно вспомнить поход на Москву в составе польского войска Лжедмитрия...

    С самого начала «возрождения» казачьего движения в Украине одной из своих задач «неоказаки» провозглашали «охрану порядка». При этом почему-то, больше всего они любили (и любят) охранять порядок на рынках. А учитывая, что многие из торгующих происходят, как раз из «басурман», ну как же здесь не возродить традиции кошевого атамана Сирка...

    В Запорожье в свое время, эту «традицию» настолько «взлелеяли», что проклятые «басурмане» не выдержали и нажаловались в милицию. В итоге в 1998 году Верховный Атаман генерал-хорунжий Александр Панченко загремел за решетку на целых четыре года. Правда, выпустили его досрочно. Официально «за вклад в возрождение казачества и хорошее поведение в колонии». Неофициально - начинались парламентские выборы и провластной «Заеде» нужна была поддержка «казаков».

    Что интересно «возрождающее казачью духовность, традиции и способ жизни» казачество не нашло в деянии Панченко противоречия со всеми этими красивыми словами и лозунгами. Сразу же после освобождения из заключения казак-разбойник тут же был переизбран Верховным Атаманом Войска Запорожского Низового снова...

    Если вымогательством грешат атаманы, то рядовым неоказакам сам Бог велел заниматься грабежами и разбоем. То одесские казачки, пользуясь своей псевдовоенной формой выдадут себя за сотрудников ППС Одесского ГорУВД и ограбят гостей из далекого Китая, то уже в столице поймают на горячем за вымогательство генерал-майора Украинского казачества...

    И совсем свежая информация. 22 мая стало известно, что Верховному атаману Казачьего войска запорожского низового Александру Панченко опять грозит тюремное заключение. Теперь уже на срок от 5 до 8 лет. Теперь ему инкриминируется «хищение бюджетных средств в особо крупных размерах».

    Любо, братцы любо, любо братцы жить с этим атаманом не приходится тужить...

    Ударная сила режима.

    Пусть немногочисленные, но льготы, украинским «возрожденцам» все же приходилось отрабатывать. Правда, в плоскости абсолютно не традиционной для традиционного отечественного казачества, а скорее той, в какой использовались русские казаки в начале 20 века - для защиты власти от народа. Наши казаки неоднократно использовались, как ударная сила против тогдашней оппозиции. Так в начале 2004 года на довыборах по одному из донецких округов для «охраны порядка» на избирательных участках были задействованы местные казаки. Но почему-то их роль свелась исключительно к недопущению на эти участки независимых наблюдателей да неудобных журналистов.

    Приняло активное участие возрожденное казачество и в печально знаменитых событиях в Донецке, по срыву съезда «Нашей Украины». Позже «решением Рады Генеральной старшины и атаманов Украинского казачества 22 мая 2004 года за систематическую неуплату членских взносов» Виктор Ющенко был исключен из рядов Украинского казачества и «лишен казачьего войскового звания «генерал-есаул Украинского казачества» и войсковых наград». В том же документе также говорилось о «всесторонней поддержке» Генеральной старшины Украинского казачества «решения демократических сил Украины относительно выдвижения Виктора Януковича единым кандидатом в президенты Украины».

    Уже в дни «оранжевой революции» в Киев срочно прибыли «низовики» Панченко.

    Здесь процитирую «Новые известия» (Россия):

    «Верховный атаман Запорожского казачьего войска, Александр Панченко, дружески похлопал меня по плечу.

    – А молодец ваш президент (Путин-авт.), поддержал нас.

    – А почему вы выбрали Януковича?

    – Ну, во-первых, он с Россией. Во-вторых, пообещал нам отстроить Запорожскую Сечь и уже дал на это деньги. А еще он пообещал, что у нас будет статус (иначе говоря льготы «И-Репортер»), как у российских казаков.

    – Вы видите, что в оранжевых колоннах – студенты, дети. Неужели будете их бить?

    – И детей нужно иногда учить уму-разуму...»

    Правда, увидев «объем работы» казачки здраво рассудили, что выступить против сотен тысяч людей на Майдане, это не «лиц кавказской национальности» на базаре гонять. Померзнув несколько дней в палатках под Кабмином «возрожденные» во главе с Панченко убрались восвояси. Что после не помешало пану атаману на собрании «бело-голубых» гордо заявлять, что пока его казаки были в Киеве никто-де не смел блокировать государственные учреждения. Казацкий лидер так же посетовал, что «вакханалию» вовремя не остановили (это что, как в Китае, нужно было танками давить?). И тут же добавил, что Запорожская область всегда может рассчитывать на защиту, поскольку казаки «способны решать определенные специфические задачи».

    Что это за «специфические задачи» можно только догадываться.

    Пятая колона.

    Если в конце 80-х казачество являлось составной частью национал-демократического движения, достаточно вспомнить, что первым его гетманом стал Вячеслав Черновол, то сегодня значительная его часть стоит на крайне шовинистических, черносотенных позициях, высказывая откровенную ненависть ко всему украинскому, начиная от языка, заканчивая независимостью Украины.

    Достаточно вспомнить так называемое «крымское казачество» в состав, которого входит немало бывших офицеров Черноморского флота, а также отставников, в свое время категорически отказавшихся присягнуть на верность Украине. Фактически на полуострове действует обширная пророссийская, военизированная организация, ядро которой составляют кадровые военные.

    Например, члены «Крымского казачьего союза» никогда не скрывали. что в основном являются сторонниками присоединения Крыма к России. В свое время эту мысль предельно ясно высказал Походный атаман Виктор Мельников: "Казакам от политики никуда не деться и они должны быть готовы к вооруженной защите русского народа". Маленький штрих. Одно время, а возможно и сейчас, штаб «Казачьего союза» находился на территории одной из военных частей Черноморского Флота РФ.

    Уже в январе этого года «крымские казаки» подписали с российской стороной договор, согласно которого дети «крымских казаков» будут бесплатно обучаться в казачьих кадетских корпусах Российской Федерации. После чего в Украину вернутся отлично вышколенные борцы за Единую и Неделимую... Нужно ли Украине ТАКОЕ «казачество»? И кого мы будем винить, когда в Крыму появится свой «Ардзинба» или «Смирнов» и поведет этих «казаков» в бой?

    Пока же «крымское казачество» активно используется в полукриминальных земельных «разборках». Что не менее опасно. Ибо абсолютно криминальные интересы ряда представителей крымского бизнеса и коррумпированных чиновников переносятся в разряд межнационального противостояния - «славяне-татары», или религиозного - «христиане-мусульмане».

    Да ладно уж «крымские казаки». Последние, пусть только юридически, все же являются частью общеукраинских организаций. Но в Украине действуют «казачьи» формирования, как минимум в названиях декларирующих себя, как составная часть российских парамилитарных формирований. Например, Донецкая, им. Б.Хмельницкого Дивизия Всевеликого Войска Донского или Миусский округ Донских Казаков в Донецкой области. Большая часть этих казаков еще в начале 90-х присягнула на верность России. Угадайте с двух раз интересы какой страны они будут защищать? И как соответствует национальной безопасности наличие на территории Украины военизированных формирований с центром в соседней, пусть не смотря на регулярные территориальные претензии, пока что дружественной стране?

    У каждого свое хобби, но...

    Сегодня идея с «возрождением казачества» полностью себя дискредитировала. По-другому и быть не могло. Вернуть к жизни то, что исчезло более двух столетий назад невозможно. Да и не нужно. Казачество возникло, как защита Украины от угрозы со стороны Степи и как ответ на произвол феодалов. Сегодня нет ни того, ни другого. Возродить можно только форму, но не содержание. Например, как в США, где гордятся своими первопроходцами, по духу, кстати, очень похожими на наших запорожцев. Но там никому и в голову не взбредет создавать государственную программу по возрождению «Дикого Запада». С другой стороны каждый желающий, уплатив определенную мзду, может на уик-энд отправиться в специальные поселения-музеи и пожить жизнью предков, чтобы проникнуться духом старых времен...

    Не нужно Украине и возрожденное казачество и по российскому типу. Слава Богу, у нас все спокойно и в создании санитарных кордонов из казачьих военных поселений нет никакой нужды.

    Если кому и хочется «повозрождаться» - милости просим. Каждый имеет право на свое хобби. Но без ущемления прав других сограждан, и без претензий на избранность и особое положение в обществе. Казацкие организации должны стать такими же, как и остальные клубы по интересам - филателистов, кактусоводов и любителей канареечного пения. Попытки же непонятно кем контролируемых ОБЩЕСТВЕННЫХ организаций подменять армию и МВД должны жестко пресекаться.

    Ющенко - Президент всей страны, или гетман «ряженых»?

    Сразу после победы «Оранжевой революции» большая часть «казацких организаций» резко изменила своей «голубой» ориентации и занялась тем, чем и положено - прислужничеством уже новой власти. С 22 января, за несколько дней до официальной инаугурации, «казаки» на майдане перед Софией возвели в гетманство Виктора Ющенко. Две любопытные детали. Первое - среди тех, кто вручал булаву, были те самые, кто за полгода до этого сочли Виктора Андреевича вообще не достойным звания казака. Второе - ранее в 2000 году казаки гетманом провозгласили Кучму. А вот о низложении Кучмой булавы что-то не было слышно. Получается у казаков теперь два гетмана? Если да, то это действительно в старой казацкой традиции.

    Впрочем, даже после того, как Президент принял участие в шутовском балагане под Софией, у многих все же была слабая надежда на то, что новая власть прекратит неприятные и опасные игры «в казаков». Увы. 22 апреля состоялась большая встреча Президента с лидерами казацких организаций, где Ющенко признал казачество «как составную часть создания государства Украины»...

    Казаки со своей стороны подписали меморандум, в котором высказали пожелание подчиниться единому Гетману Ющенку. Смешно, но среди подписантов есть подпись Атамана-уголовника «Низовиков» Панченко, того самого чьи «способные решать определенные специфические задачи» казаки в дни «оранжевой революции» совершили рейд на Киев в защиту Януковича.

    Казаков понять можно. Им ой как не хочется терять хоть и небольшие, но привилегии. Помимо прочего, как признался верховный атаман Запорожского войска низового Александр Панченко, положения меморандума, помимо провозглашения «единого гетмана», сводятся к созданию при Президенте Украины казацкой рады и госдепартамента, что даст возможность воплотить давнишнюю мечту общественных казачьих организаций по всей Украине - добиться признания данной силы на государственном уровне. А вот что это даст самой Украине, он не очень распространялся.

    Теперь ожидается, что 4 июня случится «великое историческое событие». Представители около двух десятков украинских «казачьих» организаций, подписавших меморандум, соберутся на славной Хортице, чтобы слиться в порыве единения в один союз под булавой единого гетмана - Президента Украины Виктор Ющенко.

    Принятие этой булавы Виктором Андреевичем к радости генералов «ряженых» значительно увеличит авторитет их организаций. Согласившись стать "потешным" гетманом Президент за счет своего высокого авторитета, фактически вдохнет вторую жизнь в уже полностью дискредитировавший себя процесс «возрождения казачества».

    Вот только понимает ли Виктор Андреевич, что нынешние «казаки» ничего общего, кроме собственно названия, со славными степными рыцарями не имеют? Понимает ли он, что «гетман» никакого реального влияния на деятельность «казаков» оказать не сможет, а вот последние будут вовсю пользоваться его именем?

    Ну и, наконец, понимает ли он, что украинцам нужен наш Народный Президент, а не шутовской псевдогетман "ряженых"?...

    Андрей Яременко
  • 2008.03.17 | Мартинюк

    Козацтво для України не екзотика

    А частина історії і також як це не є комусь дивним сучасності . Наприклад навіть зараз на території Київщини колишні "козацькі" села разюче відрізняються від колишніх "кріпацьких" - приблизно так само як колись німецькі села відрізнялися від польських , чеські від словацьких, а українські від російських - акуратніші, впорядкованіші і не занепадаючі.
    Існування козацтва це факт. Згоден що воно не є таким білтим і пухнастим як його малють - бо козацький дух це й одночасно дух розбійницький. Але у всякому разі ігнорувати його і намагтися виштвхнути на маргінес суспільбного життя і свідомості не варто - тоді козацтво починаєповертатися да нас у своїх найнеприємніших іпостасях.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.03.17 | Hoja_Nasreddin

      Re: Козацтво для України не екзотика

      >А частина історії і також як це не є комусь дивним сучасності . Наприклад навіть зараз на території Київщини колишні "козацькі" села разюче відрізняються від колишніх "кріпацьких"
      Ви часом у Комеді Клаб не підробляєте, нє? Бо за Вашою логікою, оскільки кріпацтво - то також частина нашої історії, і також не біла й не пухнаста, то - відродиво кріпацтво :). У київській області, річ ясна :)

      >Існування козацтва це факт.
      Факт історичний чи Ви про щось інше? А хто сперечається? Чи Ви про сучасних козаків-клоунів, на чолі яких ДВА Гетьмани Кучмо і Ющенка? Першого не скидали (Чорної Ради не було), другому присягнули, маємо двовладдя, панімаш, хріново, панімаш, якщо пригадати історію і тих гетьманів ліво та право бережних.

      >козацький дух це й одночасно дух розбійницький.
      Кацапузі співи під балалайку чи як? Ви бодай Шевченка на 9 березня почитайте, та 10-го пом'яніть. Він саме для таких як Ви написав "і Мертвим і Живим...". Не доводилося зустічати слів "Разбойнікі, вори... Брешеш людоморе.." , нє? Чи може Ви про козаків у "Пригодах Анжеліки" читали? Дивина :)
      А може Ви мігрант, панімаш, 13-й брат Затуліна, га?
  • 2008.03.17 | Николай Чернигов

    Желательно было бы прочитать сам законопроек. А он не хилый!(/)

    ПРОЕКТ
    червень 2007 РОКУ
    ЗАКОН УКРАЇНИ
    Про Українське козацтво
    Право громадян на свободу об'єднання є невід'ємним правом людини. Це право закріплено Загальною декларацією прав людини і гарантується Конституцією та законодавством України. Держава сприяє розвитку політичної та громадської активності, творчої ініціативи громадян і створює рівні умови для діяльності їх об'єднань.
    Цей Закон визначає правовий статус Українського козацтва в Україні.
    1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Стаття 1. Завдання Закону
    Завданнями цього Закону є:
    гарантування права на свободу об'єднання громадян України в козацькі організації та здійснення цього права;
    забезпечення відповідно до Конституції України, Декларації про державний суверенітет України та норм міжнародного права, визнаних Україною, соціальної справедливості, рівності, захисту прав і законних інтересів громадян України, що відносять себе до козаків;
    визначення обов'язків держави щодо Українського козацтва та його козацьких організацій;
    визначення обов'язків Українського козацтва та його козацьких організацій перед державою і суспільством.
    Стаття 2. Визначення термінів
    Українське козацтво - спільність людей (соціальна група), яка сформована на основі єдності історичної свідомості, традицій і культури для спільної реалізації громадянами та юридичними особами своїх прав і свобод і діє відповідно до своїх статутів (положень), які розроблені за звичаєвим козацьким правом у межах Конституції та чинного законодавства України.
    Українське козацтво є спадкоємцем і продовжувачем ідейних, духовних і моральних засад українських козаків, правонаступником козацьких організацій, які діяли в Україні з метою відновлення незалежності України, її духовних, культурних, організаційних, військово-патріотичних і господарських традицій.
    Звичаєве козацьке право - система санкціонованих державою правових звичаїв, які є джерелом права для Українського козацтва.
    Український козак - особа, громадянин України або іншої держави, яка є членом однієї з козацьких організацій, дотримується Кодексу честі українського козака і має посвідчення встановленого зразка.
    Козацькі організації - козацькі товариства, які легалізовані відповідно до цього Закону.
    Козацький реєстр - інформаційна база, яка містить відомості про українських козаків - індивідуальних членів козацької організації.
    Козацькі товариства - підприємства чи громадські формування, утворені українськими козаками для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, гуманітарних, творчих, вікових, національно-культурних, освітніх, спортивних та інших спільних інтересів або особистих потреб.
    Козацький округ - територіальне об'єднання козацьких організацій, які здійснюють свою діяльність в існуючих межах Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.
    Рада Українського козацтва - консультативно-дорадчий орган при Президентові України, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністраціях.
    Верховний отаман Українського козацтва обирається представниками козацьких округів на Великій козацькій раді України із числа керівників козацьких організацій.
    Велика козацька рада України - найвищий орган козацького самоврядування в Україні.
    Генеральна канцелярія Українського козацтва - вищий організаційно-координаційний центр козацьких організацій України.
    Гетьман України - Президент України - голова Рада Українського козацтва при Президентові України.
    Державний реєстр козацьких організацій України (Державний реєстр) - інформаційна база, яка містить відомості про козацькі організації України.
    Орган з питань розвитку Українського козацтва Секретаріату Президента України - відповідний орган, який здійснює регулювання Державної козацької служби.
    Орган формування Державного реєстру козацьких організацій України - відповідний орган Міністерства оборони України на який покладені завдання по формуванню Державного реєстру.
    Орган виконавчої влади у справах козацьких організацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - відповідний Орган Кабінету міністрів Автономній Республіці Крим, державних адміністрацій областей і міст Києва та Севастополя, який здійснює регулювання Державної козацької служби на території відповідного козацького округу.
    Державна козацька служба - виконання українськими козаками функцій, узгоджених козацькими організаціями з місцевими органами державної виконавчої влади.
    Посвідчення українського козака - документ встановленого зразка, який посвідчує особу його власника та підтверджує факт надання йому в Україні статусу українського козака і є дійсним для реалізації прав та виконання обов'язків, передбачених цим Законом та іншими законами України.
    Козацьке звання - спеціальне звання, яке присвоюється члену козацької організації у встановленому порядку.
    Козацький однострій - формений одяг із знаками розрізнення встановленого зразка, на носіння якого мають право члени козацьких організацій.
    2. ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА
    ЩОДО РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА ТА СТАТУС КОЗАЦЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
    Стаття 3. Законодавство України про Українське козацтво
    Законодавство України про Українське козацтво складається з Конституції України, відповідних Указів Президента України, цього Закону та інших законодавчих актів України, виданих відповідно до нього.

    Стаття 4. Державна політика щодо розвитку Українського козацтва
    В Україні здійснення державної політики щодо розвитку Українського козацтва є внутрішньою справою України.
    Основними напрямами державної політики щодо розвитку Українського козацтва є:
    додержання прав і законних інтересів Українського козацтва, повага до його традицій та внутрішніх настанов, якщо вони не суперечать чинному законодавству;
    розробка і виконання державних програм розвитку Українського козацтва;
    сприяння відродженню та розвитку історичних, патріотичних, господарських та культурних традицій Українського козацтва.
    Стаття 5. Повноваження Гетьмана України
    Гетьман України:
    головує на Раді Українського козацтва;
    затверджує зразок Статуту Українського козацтва;
    затверджує Положення "Про спеціальні козацькі звання членів козацьких організацій, які залучаються до Державної козацької служби" та інші положення, які регламентують діяльність Українського козацтва;
    затверджує зразки козацької символіки, спеціальних козацьких одностроїв, нагород, погонів, шевронів, посвідчення українського козака та іншої козацької атрибутики;
    повертає до Великої козацької ради України зразок Статуту Українського козацтва, зразки козацької символіки та атрибутики, а також положення, які регламентують діяльність Українського козацтва зі своїми вмотивованими і сформульованими пропозиціями для їх повторного розгляду.
    Стаття 6. Повноваження Кабінету Міністрів України
    Кабінет Міністрів України:
    визначає у проекті Державного бюджету України обсяги фінансування заходів, які здійснюються на виконання цього Закону;
    проводить інші дії, необхідні для виконання цього Закону.
    Стаття 7. Повноваження Органу
    з питань розвитку Українського козацтва
    Секретаріату Президента України
    До компетенції Органу з питань розвитку Українського козацтва Секретаріату Президента України належить:
    координація взаємодії інших органів виконавчої влади з питань, що стосуються Українського козацтва;
    збір та аналіз інформації щодо козацьких організацій;
    підготовка до розгляду Кабінетом Міністрів України пропозицій про визначення обсягів фінансування заходів, які здійснюються на виконання цього Закону;
    підтримка організацій Українського козацтва в державах проживання української діаспори;
    контроль за виконанням цього Закону.
    Стаття 8. Повноваження Органу формування
    Державного реєстру козацьких організацій України
    До компетенції Органу формування Державного реєстру козацьких організацій України належить ведення централізованого обліку та створення централізованої інформаційної бази про осіб, які прийняті на державну козацьку службу.
    Стаття 9. Повноваження Міністерств,
    інших центральних органів виконавчої влади,
    Ради міністрів Автономної Республіки Крим,
    обласних, Київської та Севастопольської
    міських державних адміністрацій
    Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади залучають в установленому порядку козацьких громадських організацій до участі в:
    забезпеченні охорони громадського порядку і державного кордону, здійсненні заходів із запобігання та припинення адміністративних правопорушень і злочинів, захисту життя та здоров'я громадян, інтересів держави від протиправних посягань;
    ліквідації надзвичайних ситуацій, співпраці з особовим складом аварійно-рятувальних служб, пожежно-рятувальних підрозділів у питаннях щодо надзвичайних ситуацій та захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
    здійсненні разом із підрозділами патрульно-постової служби органів внутрішніх справ та дільничними інспекторами міліції заходів із патрулювання на вулицях, в інших громадських місцях, зокрема, під час проведення масових заходів, державних та релігійних свят;
    науково-пошуковій та громадсько-краєзнавчій роботі для виявлення нових об'єктів з історії Українського козацтва, публікації документів з історії України козацької доби, зокрема родоводів українських гетьманів, кошових, полковників та інших діячів;
    створенні реєстру об'єктів історико-архітектурної спадщини та здійсненні обліку нерухомих пам'яток культурної спадщини, пов'язаних з історією Українського козацтва;
    реалізації заходів із реставрації, відбудови, впорядкування пам'яток історії і культури Українського козацтва, в тому числі ремонту будівельних споруд колишніх січей та паланок, зі збереження природних історичних ландшафтів, де відбувалися козацькі битви, розташовувалися козацькі січі, паланки та інші об'єкти, пов'язані з історією Українського козацтва;
    утворенні та розвитку козацьких мистецьких самодіяльних колективів, проведенні фестивалів козацької творчості, у змаганнях із козацьких бойових мистецтв;
    наданні науково-методичної допомоги музеям і заповідникам у пропаганді історії, культури і традицій Українського козацтва;
    створенні документальних та художніх фільмів, присвячених історії Українського козацтва та подіям козацької доби;
    здійсненні заходів з розроблення та запровадження нових, у тому числі кінних, туристичних маршрутів, пов'язаних з оглядом місць та об'єктів, що відображають історію та традиції Українського козацтва;
    заходах із військово-патріотичного виховання допризовної молоді, військовослужбовців, у проведенні інформаційно-пропагандистської роботи з особовим складом військових частин, присвяченої відзначенню важливих історичних подій в Україні;
    фізкультурно-спортивній, туристично-краєзнавчій та культурно-просвітницькій роботі серед учнівської молоді, в організації дитячо-юнацьких військово-спортивних ігор, проведенні фізкультурно-оздоровчого патріотичного комплексу заходів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах;
    реалізації заходів, спрямованих на подолання дитячої безпритульності та бездоглядності;
    роботі з відновлення історичних назв населених пунктів, місцевостей, пов'язаних з історією Українського козацтва;
    підготовці та внесенні пропозицій щодо присвоєння окремим частинам Збройних Сил України та іншим військовим формуванням, утвореним відповідно до законів України, почесних найменувань, пов'язаних з іменами видатних українських гетьманів, козацьких полководців та отаманів;
    підготовці та випуску сувенірної продукції до знаменних дат з історії Українського козацтва та ювілейних річниць, пов'язаних з життям та діяльністю його видатних діячів;
    наданні в установленому порядку підтримки козацьким організаціям у здійсненні заходів із виявлення місць поховань українських гетьманів та козацьких полководців в інших державах та можливого перепоховання їх в Україні, а також із виявлення пов'язаних з історією Українського козацтва предметів та документів, організації роботи з повернення їх в Україну.
    Стаття 10. Повноваження Ради Українського козацтва
    Рада Українського козацтва при Президентові України: здійснює діяльність з метою забезпечення реалізації потенціалу козацької ідеї для консолідації українського суспільства, залучення козацьких громадських організацій до охорони культурної спадщини, фізкультурно-спортивної роботи, військово-патріотичного виховання молоді;
    сприяє Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям в залученні козацьких організацій до виконання Державних програм.
    Стаття 11. Повноваження Органів виконавчої влади з питань розвитку Українського козацтва
    Органи виконавчої влади з питань розвитку Українського козацтва в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі створюються та діють з метою:
    координації взаємодії інших місцевих органів виконавчої влади з питань, що стосуються Українського козацтва;
    збору та аналізу інформації щодо діяльності козацьких організацій на території відповідного козацького округу;
    утримує приміщення, необхідні для виконання своїх функцій органами керівництва відповідного козацького округу;
    вирішення інших питань, необхідні для виконання цього Закону.
    Стаття 12. Повноваження Великої козацької ради України
    Діяльність Великої козацької ради України визначається Конституцією України, цим Законом, іншими нормативно-правовими актами України, статутами козацьких організацій та звичаєвим козацьким правом. Вона скликається Генеральною канцелярією Українського козацтва щорічно 14 жовтня та здійснює свою роботу за участю представників козацьких округів, які представляють всі козацькі організації України.
    Місце проведення, представництво та порядок денний Великої козацької ради України визначається на Раді керівників козацьких округів, на підставі рішення якої Верховний отаман Українського козацтва видає наказ.
    Велика козацька рада України може бути скликана позачергово на вимогу не менше 2/3 козацьких округів, а у особливих випадках - на вимогу Верховного отамана Українського козацтва.
    Під особливими випадками слід розуміти таке: Верховний отаман Українського козацтва з певних причин достроково бажає скласти свої повноваження;
    необхідність у невідкладному вирішенні інших питань, що віднесені виключно до компетенції Великої козацької ради України.
    Велика козацька рада України:
    заслуховує й затверджує звіти Верховного отамана Українського козацтва;
    обирає Верховного отамана Українського козацтва;
    обирає керівників козацьких округів та подає їх кандидатури на затвердження Верховним отаманом Українського козацтва;
    приймає зразок Статуту Українського козацтва Організації, вносить до нього зміни та доповнення, затверджує інші документи;
    реалізує право власності на майно та кошти Українського козацтва;
    дає наказ Верховному отаману Українського козацтва на рік.
    Усі рішення Великої козацької ради України підписуються Верховним отаманом Українського козацтва.
    Рішення Великої козацької ради України ухвалюються простою більшістю голосів і є правомочним за умови присутності не менше як 2/3 обраних делегатів.
    Стаття 13. Повноваження Верховного отамана Українського козацтва
    Верховний отаман Українського козацтва:
    підписує всі документи, прийняті Великою козацькою радою України;
    подає на затвердження Гетьману України зразок Статуту Українського козацтва, зразки козацької символіки, спеціальних козацьких одностроїв, нагород, погон, шевронів, посвідчення українського козака та іншої козацької атрибутики, а також положення, які регламентують діяльність Українського козацтва;
    призначає та звільняє співробітників Генеральної канцелярії Українського козацтва;
    затверджує кандидатури керівників козацьких округів;
    представляє інтереси козацьких організацій на всіх рівнях владних структур, у громадських і міжнародних організаціях, партіях та рухах тощо.
    Стаття 14. Статус козацьких організацій
    Козацькими організаціями є організації, які легалізовані згідно з цим Законом.
    Козацькі організації можуть мати всеукраїнський та місцевий статус.
    До всеукраїнських козацьких організацій належать організації, діяльність яких поширюється на територію всієї України і які мають легалізовані місцеві осередки не менше ніж в половині обласних адміністративно-територіальних одиниць.
    До місцевих козацьких організацій належать міські (сільські), районні та обласні організації, діяльність яких поширюється на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
    Козацькі громадські організації, які легалізовані згідно з Законом України "Про об'єднання громадян" є виключно громадськими організаціями без права використання козацької символіки, козацьких одностроїв і козацьких звань. Для набуття статусу козацьких ці організації підлягають перереєстрації встановленим порядком відповідно до цього Закону.

    Стаття 15. Керівництво козацькими організаціями
    Вище керівництво козацькими організаціями здійснює Президент України, який є Гетьманом України.
    Безпосереднє керівництво козацькими організаціями здійснює Верховний отаман Українського козацтва, який обирається на Великій козацькій раді України терміном на 1 рік. Він є заступником голови Рада Українського козацтва при Президентові України, здійснює свою діяльність через Генеральну канцелярію Українського козацтва.
    Координацію діяльності козацьких округів на території України здійснює Рада Українського козацтва при Президентові України, а козацьких організацій в межах козацьких округів - Ради Українського козацтва при місцевих органах державної виконавчої влади.
    Козацькі організації всіх рівнів мають власні керівні органи самоврядування, які здійснюють свою діяльність згідно із статутами цих організацій.
    Козацькі організації входять до складу козацького округу в межах території якого вони здійснюють свою статутну діяльність та діють як самостійні організації або як місцеві осередки районної, обласної чи всеукраїнської козацької організації. Представники козацьких організацій входять до складу Ради Українського козацтва при місцевих органах державної виконавчої влади.
    На базі козацьких округів у разі потреби створюються козацькі формування.
    Стаття 16. Кодекс честі українського козака
    Український козак:
    має свою національну і людську гідність; вірний українській національній ідеї, принципам української національної моралі і духовності;
    хоробрий і відважний, мужній і невтомний; понад усе цінує козацьку честь;
    укріпляє свій характер і волю, терплячий і дисциплінований;
    шанує віру і звичаї Українського народу;
    виховує шляхетне ставлення до дівчини, жінки, матері, бабусі; оберігає їх людську честь і гідність;
    виконує накази отамана, поважає старших та поради наставників;
    береже традиції Українського козацтва, охороняє пам'ятки історії і культури Українського народу.
    Український козак завжди готовий:
    захищати Український народ, його споконвічні традиції та звичаї; забезпечувати духовний, культурний і матеріальний добробут, моральне і фізичне здоров'я українців; розвивати українську мову і культуру; бути побратимом всім українським козакам.
    Український козак повинен берегти й плекати єдність Української нації, міць Українського козацтва, що є запорукою буття українського суспільства і всього українського світу.
    3. ПОРЯДОК СТВОРЕННЯ КОЗАЦЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
    Стаття 17. Створення козацьких організацій
    На території України створюються і діють козацькі організації, які своєю статутною діяльністю сприяють будівництву Української самостійної соборної України, відродженню та розвитку історичних, патріотичних, культурних та інших традицій українського козацтва при наявності в їхньому реєстрі відповідно:
    - для міських (сільських) - 50 членів;
    - для районних - 200 членів;
    - для обласних - 2000 членів;
    - для всеукраїнських - 28000 членів з розрахунку по 2000 чле
    нів у 14 обласних осередках.

    Стаття 18. Членство в козацьких організаціях
    Членом козацької організації може бути кожен громадянин України, який досяг 14-річного віку, займається суспільно-корисною діяльністю, виявив добровільне бажання стати українським козаком та подав письмову заяву про вступ до козацької організації.
    Українські козаки складають козацьку присягу на вірність Україні та Українському народові, проходять духовну посвяту.
    Не можуть бути українськими козаками особи, раніше засуджені за умисні злочини, хворі на хронічний алкоголізм або наркоманію, визнані недієздатними чи обмежено дієздатними, та інші особи у випадках, передбачених чинним законодавством України.
    Громадяни приймаються до складу козацьких організацій та виключаються з них у порядку, встановленому Великою козацькою радою України.
    У разі вчинення членом козацької організації діяння, несумісного з Кодексом українського козака, або несумлінного ставлення до виконання своїх обов'язків його може бути виключено зі складу козацької організації.
    Стаття 19. Порядок прийняття до козацьких організацій
    Вступ до козацьких організацій здійснюється згідно із їх Статутами і затверджується Великою козацькою радою України.
    Стаття 20. Статути козацьких організацій
    Козацькі організації діють на основі своїх Статутів, які розробляються за єдиним зразком Статуту Українського козацтва, прийнятим Великою козацькою радою України та затвердженим Гетьманом України.
    Статут козацької організації містить такі положення: умови і порядок прийому в члени козацької організації, вибуття з неї;
    порядок утворення і діяльності статутних органів козацької організації;
    джерела надходження і порядок використання коштів та іншого майна козацької організації, порядок звітності, контролю, здійснення господарської та іншої комерційної діяльності, необхідної для виконання статутних завдань;
    порядок внесення змін і доповнень до Статуту;
    порядок припинення діяльності козацької організації і вирішення майнових питань, пов'язаних з її ліквідацією.
    У Статуті козацької організації можуть бути передбачені інші положення, що стосуються особливостей її створення і діяльності.
    Положення Статуту козацької організації не повинні суперечити чинному законодавству України.
    Стаття 21. Легалізація козацьких організацій
    Легалізація козацьких організацій є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації у відповідності з цим Законом.
    У разі реєстрації козацькі організації набувають статус юридичної особи.
    Легалізація козацьких організацій здійснюється відповідно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади та іншими уповноваженими органами.
    Стаття 22. Реєстрація козацьких організацій
    Для реєстрації козацьких організацій їх засновники подають заяву.
    До заяви додаються статут козацької організації, протокол установчої ради, свій козацький реєстр, відомості про склад керівництва центральних статутних органів, документи про сплату реєстраційного збору.
    Зміни до статутів зареєстрованих козацьких організацій підлягають обов'язковій реєстрації.
    Органи, що здійснюють реєстрацію козацьких організацій, ведуть реєстр цих організацій.

    Стаття 23. Символіка козацьких організацій
    Козацькі організації використовують козацьку символіку, спеціальні козацькі однострої, козацькі звання, нагороди, погони, шеврони, посвідчення українського козака та іншу козацьку атрибутику, зразки яких прийняті Великою козацькою радою України та затверджені Гетьманом України.
    4. ПРАВА ТА ДІЯЛЬНІСТЬ КОЗАЦЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
    Стаття 24. Права козацьких організацій
    Для здійснення цілей і завдань, визначених у статутах, зареєстровані козацькі організації користуються правом:
    виступати учасником цивільно-правових відносин, набувати майнові і немайнові права;
    представляти і захищати свої законні інтереси та законні інтереси своїх членів (учасників) у державних та громадських органах, на підприємствах, в установах, організаціях, навчальних закладах;
    брати участь у забезпеченні охорони громадського порядку і державного кордону разом з працівниками органів внутрішніх справ, а в сільській місцевості - самостійно шляхом виконання конкретних доручень керівника відповідного органу внутрішніх справ;
    брати участь в обороні держави разом зі Збройними Силами України у межах своїх повноважень;
    брати участь у політичній діяльності, проводити масові заходи (збори, мітинги, демонстрації тощо);
    ідейно, організаційно та матеріально підтримувати інші об'єднання громадян, надавати допомогу в їх створенні;
    створювати установи та організації;
    одержувати від органів державної влади і управління та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для реалізації своїх цілей і завдань;
    вносити пропозиції до органів влади і управління;
    засновувати підприємства, необхідні для виконання статутних цілей;
    розповсюджувати інформацію і пропагувати свої ідеї та цілі; засновувати засоби масової інформації.
    Козацькі організації користуються іншими правами, передбаченими чинним законодавством.
    Стаття 25. Діяльність козацьких організацій
    Козацькі організації здійснюють свою діяльність на основі добровільності, рівноправності їх членів, самоврядування, законності та гласності.
    Обмеження діяльності козацьких організацій може встановлюватись тільки Конституцією та законами України.
    Всі основні питання діяльності козацьких організацій повинні вирішуватися на їх Радах.
    Стаття 26. Державна козацька служба
    Державна козацька служба передбачає участь козацьких організацій в:
    виконанні завдань територіальної оборони України;
    підготовці військово-навчених резервів;
    забезпеченні охорони громадського порядку і державного кордону, здійсненні заходів із запобігання та припинення адміністративних правопорушень і злочинів, захисту життя та здоров'я громадян, інтересів держави від протиправних посягань;
    ліквідації надзвичайних ситуацій, співпраці з особовим складом аварійно-рятувальних служб, пожежно-рятувальних підрозділів у питаннях щодо надзвичайних ситуацій та захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
    здійсненні разом із підрозділами патрульно-постової служби органів внутрішніх справ та дільничними інспекторами міліції заходів із патрулювання на вулицях, в інших громадських місцях, зокрема, під час проведення масових заходів, державних та релігійних свят;
    До Державної козацької служби залучаються козацькі організації включені до Державного реєстру козацьких організацій України згідно окремого Закону України "Про Державну козацьку службу Українського козацтва".
    Стаття 27. Державний реєстр козацьких організацій України
    Державний реєстр козацьких організацій України формується відповідним органом Міністерства оборони України за поданням козацьких організацій, легалізованих у відповідності з цим Законом.
    Для включення козацьких організацій до Державного реєстру їх керівники подають заяву.
    До заяви додаються: копія статуту погодженого з місцевим органом державної виконавчої влади, в інтересах якого ця організація буде здійснювати конкретну вказану в статуті діяльність, копія Свідоцтва про реєстрацію козацької організації, рішення Ради про входження до Державного реєстру та свій козацький реєстр.
    Стаття 28. Порядок присвоєння спеціальних козацьких звань
    Спеціальні козацькі звання членам козацьких організацій встановлюються Президентом України.
    Стаття 29. Власність козацьких організацій
    Козацькі організації можуть мати у власності кошти та інше майно, необхідне для здійснення їх статутної діяльності.
    Козацькі організації набувають право власності на кошти та інше майно, передане їм засновниками, членами (учасниками) або державою, набуте від вступних та членських внесків, пожертвуване громадянами, підприємствами, установами та організаціями, а також на майно, придбане за рахунок власних коштів чи на інших підставах, не заборонених законом.
    Козацькі організації також мають право на майно та кошти, придбані в результаті господарської та іншої комерційної діяльності створених ними госпрозрахункових установ та організацій, заснованих підприємств.
    Кошти та інше майно козацьких організацій, у тому числі тих, що ліквідуються, не може перерозподілятися між їх членами і використовується для виконання статутних завдань або на благодійні цілі, а у випадках, передбачених законодавчими актами, за рішенням суду спрямовується в доход держави, за винятком козацької символіки.
    Козацька символіка ліквідованих козацьких організацій передається іншій козацькій організації.
    Стаття ЗО. Здійснення права власності козацьких організацій
    Право власності козацьких організацій реалізують їх статутні органи управління в порядку, передбаченому законодавством України та їх статутами.
    Стаття 31. Господарська та інша комерційна діяльність козацьких організацій
    З метою виконання статутних завдань і цілей зареєстровані козацькі організації можуть здійснювати необхідну господарську та іншу комерційну діяльність шляхом створення госпрозрахункових установ і організацій зі статусом юридичної особи, засновувати підприємства в порядку, встановленому законодавством.
    5. МІЖНАРОДНІ ЗВ'ЯЗКИ КОЗАЦЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
    Стаття 32. Міжнародні зв'язки козацьких організацій
    Козацькі організації відповідно до своїх статутів можуть засновувати або вступати в міжнародні громадські (неурядові) організації, утворювати міжнародні спілки об'єднань громадян, підтримувати прямі міжнародні контакти і зв'язки, укладати відповідні угоди, а також брати участь у здійсненні заходів, що не суперечать міжнародним зобов'язанням України.

    www.chernigiv-rada.gov.ua/norm_d/16012008/project_zakonu_pro_kozactvo.doc -

    Веселенькие полномочия "козаков", вроде охраны границы, госфинансирование и всяческие коммерческие предприятия "для обеспечения уставной деятельности" - приятные мелочи для обогащения лоббистов данного законопроекта. "Державна козацька служба" - тоже прелесть. :) Можно просто потратить кучу денег на очередную цацку ВАЮ, а можно и что-нибудь, вроде СА, слепить из такого "козацтва" ...

    Кстати, видел я данный законопроект с предложениями черниговских "козацких организаций". Дык там и о льготах на земельные участки, и об обязательности госфинансирования Госпрограммы развития козачества, ПРИНЯТОЙ САМИМИ ЖЕ "КАЗАЦКИМИ ОРГАНИЗАЦИЯМИ", и еще много-много вкусняшек.

    Ну про "орган з питань розвитку Українського козацтва Секретаріату Президента України" и про кума-Стасика, явно тянущего на себя любимого шапку "Верховного отамана Українського козацтва" даже и упоминать - моветон. :lol:
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.03.17 | QuasiGiraffe

      Охорона державного кордону - дуже важлива козацька функція.

      Настільки важлива, що будь-який бізнесмен, який мріяв узяти в оренду пару метрів держкордону, тепер буде спонсорувати місцеву козацьку ланку, та зашле туди своїх еее... козачків.
      Так само й з функцією правозахисту. Багато хто захоче змінити биту на нагайку.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.03.17 | samopal

        А протиповітряна оборона?

        Так поступово і проведемо перехід на контрактну армію.
        Як вавчурну приватизацію. ;)
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.03.17 | QuasiGiraffe

          Re: А протиповітряна оборона?

          samopal пише:
          > Так поступово і проведемо перехід на контрактну армію.

          Нє, контрактна армія вже буде не потрібна. Козацтво буде на самоокупності.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.03.18 | samopal

            Контрактна армія ще довго буде потрібною

            Хоча б для звітності та "передачі в оренду". ;)
    • 2008.03.17 | QuasiGiraffe

      Даїшникам, здається, обмежили кількість грошей,

      які вони можуть мати в кишені прі ісполнєніі.
      Тільки для даїшників достатньо написати посадову інструкцію. Для козаків це не пройде. Обмежити кількість пачок російської "Прими" в картузі (рюкзаку) козака, що несе прикордонну службу, можна тільки законом.
      Але ж цього ніхто робити не буде, щоб не зачепити козацьку гідність і не руйнувати пафосу.
  • 2008.03.17 | TrollSeeker

    Ющенко продовжує дивувати(/)

    http://www.intv-inter.net/news/article/?id=57725797

    Президент внесе до ВР, як першочерговий, Закон про єдину козачу форму.

    Іноді дивишся на Віктора нашого Андрійовича – і дивуєшся. Наче і не бачить, що в країні відбувається – живе в автономному режимі за автономною програмою. Учора Юлія Тимошенко нагадала, що пора б вже і закони, передбачені коаліційною угодою, приймати, а Президент цього ніби як і не чує. У нього своє бачення першочерговості законів.

    Які там перевибори в Києві, яке зняття недоторканності, який "закон один для всіх"? Забудьте. Тому що головне питання, яке першим розглянув нинішній парламент – це затвердження нового ордена. А потім Секретаріат завалив Раду іншими "першочерговими" законопроектами.

    А сьогодні Віктор Ющенко повідомив, що в найближчому майбутньому внесе на розгляд парламенту як невідкладний законопроект "Про принципи відродження і розвитку козацтва в Україні".

    Про це глава держави сказав на Всеукраїнському з'їзді козаків.

    Він розповів, що цей законопроект передбачає єдину форму для козаків, звертання між козаками і багато інших речей.

    Крім того, учора, в неділю, було ухвалене рішення побудувати під Києвом "Київську Січ". Відповідно до проекту на 5 га землі буде побудована адміністрація українського гетьманства, управи, коші, виїзди козаків, недільні школи і багато чого іншого, у тому числі і пов'язаного зі збереженням історії козацтва.

    Перед цим радник Президента, секретар Ради розвитку козацтва в Україні при Президенті України Станіслав Аржевітін запропонував козакам звернутися до Президента з проханням внести згаданий законопроект на розгляд парламенту і одночасно звернутися до голови ВР з проханням прискорити розгляд цієї (козацької) Конституції.

    … Очевидно, після чергового фіаско в зовнішньополітичній діяльності, Віктор Андрійович вирішив зануритися в звичнішу для себе атмосферу. Забув, мабуть, що козаки не дуже жалували гетьманів, які обіцянки не виконували.

    Правда, і козаки вже не ті, та і гетьмани подрібнішали.

    Ніка Дмітрієва. INTV
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2008.03.17 | Pavlo

    Матеріалізація чувствєнних ідей. Доколє ! (л+)

    Вчера, 16 марта возле входа на Приморский бульвар, где каждое воскресенье вывешивает свои плакаты Гений Круглов произошла стычка, а вернее избиение беззащитных пожилых женщин украинским казаком.
    Украинский казак одетый по форме подошел к железному забору и стал срывать старенькие плакаты, крича при этом всяческие прокляться на своей мове. Вышедшие из троллейбуса женщины попытались остановить распоясавшегося бандита в форме. В ответ он вытянул из-за пазухи толстую сплетенную нагайку и со всего размаха хлестнул ее по ним. Конец нагайки угодил в живот стоящей женщины, которая от боли согнулась вдвое.
    Что делать, мужики? Ваши предложения.

    Информация достоверная, она прозвучала из уст этой самой женщины сегодня на митинге-протесте возле аппеляционного суда на ул. Суворова в присутствии депутата Горсовета Дубовика, его помощников и многих людей, оказавшихся в этот момент рядом.

    http://forum.sevastopol.info/viewtopic.php?t=80406

    :)
  • 2008.03.17 | ОРИШКА

    И я бы изо всех сил приветствовала этот закон

    при условии, что наш гарант будет всегда носить установленную козацкую форму с установленной матней, оселедець, шаблюку и приветствовать всех только по установленной форме. А также возглавлять ежегодные набеги на татар, турок, ну, можно еще и на поляков, но не очень.
    И никаких понарошку!

    Он нам уже столько "понарошку" сделал - пусть хоть одно начинание сбудется!!! :)
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.03.17 | Раціо

      Ви ще забули походи Укр-Пол-Бату на Москву

  • 2008.03.17 | Sych

    Ну чьо, вільний продаж зброї відродить козацтво досить швидко.



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".