МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Статут громадської організації "Майдан: громадянський форум"

06/06/2001 | Майдан-Інформ
Деякі коментарі: 1) Членами організації можуть бути будь-хто (як громадяни України, так і громадяни інших держав та особи без громадянства)
2) Діяльність організації - м.Київ не обмежує можливості організації. Мова лише йде про швидкість реєстрації та заощадження коштів на реєстрацію.
3) Усі статті, пов"язані з коштами, приведені у відповідність з діючими податковими нормами. Статус організації - неприбутковий.
Решта - будь ласка, коментуйте.


1. Загальні положення.
1.1. “Майдан: громадянський форум” є громадською організацією, що об'єднує на основі єдності інтересів громадян України, що підтримують принципи демократії, прав людини, свободи слова і які об’єдналися для реалізації завдань, передбачених цим Статутом.
1.2. Організація здійснює свою діяльність згідно з Конституцією України, чинним законодавством та цим Статутом.
1.3. Організація набуває прав юридичної особи з моменту реєстрації в Управлінні юстиції в місті Києві, має круглу печатку зі своїм повним і скороченим найменуванням (українською та англійською мовами), свою символіку, бланки, штампи встановленого зразка, які затверджуються Правлінням Організації і реєструються в установленому законом порядку.
1.4. Діяльність Організації поширюється на територію міста Києва.
1.5. Повне найменування українською мовою:
"Майдан: громадянський форум"

1.6. Скорочено українською мовою: "Майдан".
1.7. Юридична адреса:
2. Мета та завдання Організації.
2.1. Метою Організації є сприяння створенню громадянського суспільства в Україні, підтримка демократії, прав людини та свободи слова і створення умов для задоволення і захисту наукових, економічних, творчих, освітніх, соціальних та інших інтересів своїх членів.
2.2. Основними завданнями Організації є:
- підтримка демократії, прав людини та свободи слова;
- сприяння встановленню в Україні засад громадянського суспільства;
- сприяння проведенню наукових досліджень;
- вивчення та розповсюдження в Україні досягнень демократичних країн в різних галузях громадянської активності.
2.3. Для виконання статутних завдань Організація в установленому законом порядку:
- організовує аналітично-інформаційний центр;
- готує пропозиції в державні органи з питань підвищення ролі громадянина України у державотворенні;
- сприяє участі членів Організації в міжнародних наукових та громадських заходах;
- популяризує досягнення України у сфері побудови громадянського суспільства;
- проводить спільні симпозіуми, конференції, виставки, ділові зустрічі тощо;
- здійснює видавничу діяльність по всьому комплексу роботи Організації, а також здійснює інформаційну роботу через реферування публікацій.

3. Члени Організації, їх права та обов'язки.
3.1. Членами Організації можуть бути індивідуальні члени.
3.2. Індивідуальними членами Організації можуть бути громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, які визнають її Статут та беруть участь у роботі Організації.
3.3. Рішення про прийом нових членів та умови вступу в члени Організації приймаються на зборах Правління Організації згідно письмових заяв.
3.5. Умови виходу з членів Організації:
- члени Організації, які не дотримуються положень Статуту, не виконують взятих на себе зобов'язань виключаються з членів Організації за рішенням Правління Організації;
- члени Організації виходять з Організації після письмового повідомлення і після повного розрахунку з нею. Членські, вступні внески та добровільні пожертвування не повертаються.
3.7. Члени Організації мають право:
- обирати і бути обраними до керівних та контролюючих органів Організації;
- брати участь в заходах, які проводяться Організацією;
- брати участь у розгляді питань, вносити пропозиції, які спрямовані на поліпшення діяльності Організації;
- контролювати використання частини бюджету Організації, яка складається з їх членських внесків;
- вільно вийти з членів Організації шляхом подання заяви до органу, що приймає рішення;
- користуватися всіма видами пільг і соціально-побутової допомоги, що надає Організація.
3.8. Члени Організації зобов'язані:
- дотримуватись вимог Статуту;
- виконувати рішення і доручення керівних органів Організації;
- всебічно сприяти зміцненню авторитету Організації;
- вносити вступні та щорічні внески у розмірах, визначених Правлінням Організації.
4. Статутні органи Організації.
4.1. Найвищим керівним органом Організації є Конгрес Організації, який скликається з повноважних делегатів колективних членів, місцевих осередків та відділень по нормах, встановлених Правлінням Організації.
- Конгрес Організації скликається не рідше одного разу щорічно. Позачерговий Конгрес може бути скликаний Головою Правління Організації або на вимогу третини членів Організації, поданій у письмовій формі.
- Рішення Конгресу Організації, що не стосуються затвердження, змін та доповнень до Статуту та припинення діяльності Організації, приймаються на Конгресі простою більшістю голосів за умови, якщо присутні не менше половини делегатів Конгресу. На Конгресі можуть бути присутні інші члени Організації, які мають право дорадчого голосу.

4.2. Конгрес Організації:
- визначає кількісний склад Правління та обирає його членів;
- затверджує Статут та вносить зміни і доповнення до нього;
- визначає основні напрямки діяльності Організації;
- затверджує Положення про порядок діяльності ревізійної комісії;
- вирішує питання про ліквідацію або реорганізацію Організації.
4.3. Голова Правління Організації:
- представляє Організації в державних установах і громадських організаціях або видає доручення на таке представництво;
- за згодою всіх членів Правління Організації виходить з пропозиціями в керівні та урядові установи та інші організації України та зарубіжних країн;
- затверджує звіти про виконання плану та бюджету цих підрозділів за поточний період;
- розпоряджається майном та коштами Організації, укладає як в Україні так і за її межами договори та інші угоди від імені Організації та видає доручення на здійснення таких угод;
- представляє або видає доручення представляти Організацію перед іншими юридичними та фізичними особами як в Україні так і за її межами.
4.4. Правління Організації:
- обирає Голову Правління Організації;
- призначають Виконавчого директора Організації;
- затверджують звіти Голови Правління, виконавчого апарату та осередків Організації по виконанню плану роботи Організації та бюджету за поточний період;
- затверджують порядок прийому в члени Організації, розміри та порядок виплати вступних та членських внесків, приймають рішення щодо прийому нових членів;
- приймають рішення про членство Організації в інших організаціях, спілках тощо;
- затверджують з подання виконавчого директора редакційні ради і колегії видань Організації та контролює їх роботу;
- затверджує установчі документи осередків та інших структурних підрозділів Організації, плани і бюджети їх роботи на наступний період. Рішення Правління приймаються на основі консенсусу.
4.5. Виконавчий директор Організації:
- призначається з числа членів Організації за згодою всіх членів Правління Організації і не може бути членом Правління Організації;
- здійснює керівництво поточною роботою діяльності Організації;
- організовує діяльність органів управління Організації, несе відповідальність за організацію виконання рішень, формує виконавчий апарат Організації згідно штату, який затверджений загальними зборами Правління Організації, здійснює керівництво роботою виконавчого апарату по виконанню рішень загальних зборів Правління Організації;
- подає пропозиції про відкриття філій і представництв та інших структурних підрозділів Організації;
- підзвітний Голові Правління та Правлінню Організації.
4.6. Діяльність органів управління Організації регулюється відповідним положенням, яке затверджує Голова Правління.

4.7. Ревізійна комісія обирається Конгресом у складі Голови та 2 членів.
Порядок діяльності ревізійної комісії встановлюється Положенням, що затверджується
Конгресом Організації.
5. Права Організації.
5.1. Організація є юридичною особою, має самостійний баланс і відокремлене майно.
5.2. Організація не несе відповідальності по зобов'язанням засновників і членів Організації; держава не несе відповідальності по зобов'язанням Організації.
5.3. Організація має право власності на засоби та інше майно, яке передане йому засновниками, членами або державою, яке придбане на кошти від вступних та членських внесків, пожертвувань громадян, підприємств та організацій, а також на інше майно, яке придбано за рахунок власних коштів або на інших умовах, не заборонених законом.

5.4. Кошти та інше майно Організації використовуються на виконання статутних завдань та на оплату праці штатних працівників.
5.5. Організація має право на добровільних засадах засновувати або вступати в союзи з іншими громадськими організаціями, створювати блоки та коаліції, укладати між собою угоди про співробітництво та про взаємодопомогу.
5.6. Здійснювати співробітництво і координувати свої дії з позаурядовими організаціями інших держав, брати участь у діяльності міжнародних установ, утворювати і вступати у міжнародні громадські організації, утворювати міжнародні союзи об'єднань громадян, підтримувати прямі міжнародні зв'язки та контакти, складати відповідні угоди, а також брати участь у здійсненні заходів, які не протирічать міжнародним зобов'язанням України.
5.7. Організація може створювати нові осередки як на території України, так і за кордоном.
5.8. З метою виконання статутних завдань та цілей Організація може здійснювати необхідну господарську та іншу комерційну діяльність шляхом утворення госпрозрахункових закладів та організацій зі статусом юридичної особи, заснування підприємств згідно з діючим законодавством.
6. Майно та кошти Організації.
6.1. Організація може мати у власності засоби та інше майно, яке необхідне для виконання статутних завдань.
6.2. Майно Організації складають основні засоби та оборотні кошти, вартість яких відображається у на його самостійному балансі.
6.3. Джерелами формування коштів Організації є:
- грошові та матеріальні внески засновників;
- вступні та членські внески;
- спонсорські внески;
- майно, набуте в результаті здійснення статутної діяльності;
- кошти та майно, набуті Центром на інших не заборонених чинним законодавством підставах;

6.4. Організація має право власності на засоби та інше майно, яке передане їй засновниками, членами або державою, яке придбане на кошти від вступних та членських внесків, яке пожертвуване їй громадянами, підприємствами та організаціями, а також на інше майно, яке придбане за рахунок власних коштів або на інших умовах, не заборонених законом.
6.5. Кошти та інше майно Організації використовуються на виконання статутних завдань та на оплату праці штатних працівників.
6.6. На працівників виконавчого апарату Організації розповсюджується законодавство про працю, про соціальне забезпечення і соціальне страхування.

7. Внесення змін до Статуту Організації.
7.1. Зміни та доповнення до Статуту Організації приймаються рішенням Конгресу Організації двома третинами голосів за умови, що в роботі бере участь не менше половини делегатів Конгресу.
8. Порядок припинення діяльності Організації.
8.1. Припинення діяльності Організації здійснюється шляхом реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
8.2. Реорганізація або саморозпуск Організації є виключною компетенцією Конгресу Організації, рішення про що приймаються не менш як двома третинами голосів делегатів, що представляють не менш як дві третини членів Організації. У випадку реорганізації всі права та обов'язки переходять до правонаступників.
8.3. Примусовий розпуск (ліквідація) Організації здійснюється за рішенням суду на підставах і в порядку, визначеному законодавством.

8.4. Орган, що прийняв рішення про ліквідацію створює ліквідаційну комісію, яка оцінює наявне майно та кошти, складає ліквідаційний баланс, та подає його органу, що її призначив.

8.5. Майно та кошти Організації у випадку ліквідації не можуть перерозподілятися між членами Центру, а використовуються на благодійні цілі та виконання статутних завдань, або за рішенням суду спрямовуються в дохід держави.

Відповіді

  • 2001.06.07 | Mary

    Зауваження нашвидкоруч.

    5.6 - не є повним реченням. Слід вставити "Організація має право " як у попередньому або щось схоже.

    5.4=6.5 - один із цих пунктів можна викинути - вони ідентичні.

    Якщо згодом ще щось знайду - напишу.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2001.06.07 | Майдан-Інформ

      Re: Зауваження нашвидкоруч.

      дякуємо, буде враховано. пишіть чекаємо.
  • 2001.06.08 | технолог

    Re: Статут громадської організації "Майдан: громадянський форум"

    Змусили згадати молодість.
    Нашвидкоруч вичистив "рибу" типового Статуту, може щось використаєте.


    1.1. ____________________________ (далі Майдан) - добровільна неприбуткова громадська організація, створена на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод.
    1.2. У своїй діяльності Майдан керується Конституцією України, Законом України "Про об'єднання громадян", іншими законами України, та цим Статутом.
    1.3. Майдан створений і діє на основі добровільності, рівноправності його членів, самоврядування, законності та гласності. Майдан вільний у виборі напрямків своєї діяльності. Обмеження діяльності Майдану може встановлюватись тільки Конституцією та Законами України.
    Майдан у своїй діяльності незалежний від органів державної влади та органів місцевого самоврядування, роботодавців, інших громадських організацій, політичних партій, їм не підзвітний і не підконтрольний.
    1.4. Майдан є міським об'єднанням і його діяльність поширюється на територію Києва.
    1.5. Місцезнаходження Майдану: м. , вул. , .
    1.6. 3 моменту реєстрації Майдану Управлінням юстиції він набуває статусу юридичної особи. Майдан має розрахункові та інші, в тому числі валютні, рахунки в банках, печатку зі своїм найменуванням, штампи, бланки та інші реквізити, необхідні для його діяльності.
    Майдан використовує власну символіку, яка затверджується Радою Майдану.
    Символіка Майдану підлягає державній реєстрації у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів Украіни.
    1.7. Держава забеспечує додержання прав і законних інтересів Майдану.
    Втручання державних органів та службових осіб у діяльність Майдану, так само як і втручання Майдану у діяльність державних органів, службових осіб та у діяльність інших об'єднань громадян, не допускається, крім випадків, передбачених Законом.

    2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ МАЙДАНУ.

    2.1. Майдан створено з метою представництва, здійснення та захисту , прав та інтересів членів Майдану.
    2.2. Завдання Майдану -
    а)
    б)
    в)

    3. ЧЛЕНИ МАЙДАНУ, ЇХ ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ.

    3.1. Членом Майдану може бути кожний, хто , що визнають Статут Майдану, виконують рішення виборних органів Майдану та сплачують членські внески.

    3.2. Членство у Майдані є добровільним і всі члени Майдану мають рівні права.
    Вступ до Майдану відбувається згідно з особистою заявою громадянина. Громадянин вважається прийнятим в члени Майдану, якщо за нього віддали голоси не менше 50% членів Ради Майдану.
    Членство у Майдані визначається з дня схвалення рішення про прийняття до членів Майдану.

    3.3. Члени Майдану мають право:
    - приймати участь у керівництві справами Майдану відповідно його Статуту, висувати свою кандидатуру, обирати та бути обраними до керівних органів, а також на керівні посади;
    - брати участь у зборах, конференціях, з’їздах, засіданнях Майдану, дискусіях, вносити свої пропозиції та відстоювати свої погляди щодо питань, які розглядаються;
    - брати участь у заходах Майдану;
    - одержувати допомогу з боку Майдану у здійсненні своєї статутної діяльності;
    - отримувати інформацію про діяльність Майдану;
    - на всебічний захист своїх законних , , соціально-економічних прав;
    - на матеріальну допомогу;
    - на заохочення за активну роботу у Профспілці;
    - на безкоштовне користування майном Майдану;
    - користуватися цільовими фондами Майдану, що створюються за рахунок коштів Майдану, підприємств, організацій, установ;
    - вільно виходити з Майдану за особистою заявою;
    - бути носієм інших прав, відповідно до Статуту Майдану.

    3.4. Члени Майдану зобов'язані:
    - дотримуватись вимог Статуту Майдану;
    - сплачувати членські внески;
    - приймати участь у діяльності Майдану;
    - виконувати рішення загальних зборів членів Майдану та органів керівництва;
    - виконувати свої обов'язки перед Майданом;
    - приймати участь у діяльності Майдану, передбаченій його Статутом.

    3.5. До члена Майдану, який систематично не виконує або неналежним чином виконує обов'язки, або перешкоджає своїми діями досягненню цілей Майдану, можуть бути вжиті наступні засоби громадського впливу:
    - зауваження,
    - догана,
    - виключення з членів Майдану.
    Рішення про накладення зауваження, догани або виключення з Майдану приймається Радою Майдану у присутності члена Майдану, до якого вживаються ці заходи. Питання про вжиття будь-яких заходів без присутності члена Майдану може бути прийняте у разі, коли він двічі не з’явився на засідання Ради Майдану для розгляду своєї справи без поважних причин.
    Рішення Ради Майдану приймається більшістю в дві третини від необхідного кворуму.
    Член Майдану, який вибув або був виключений з Майдану, не має права на користування спільним майном Майдану та коштами, сума сплачених членських внесків йому не повертається.


    4. ПОРЯДОК СТВОРЕННЯ ТА ДІЯЛЬНІСТЬ КЕРІВНИХ ОРГАНІВ МАЙДАНУ.

    4.1. Вищим керівним органом Майдану є ______________, які скликаються не рідше одного разу на рік.

    Загальні збори:
    4.2.1- приймають Статут Майдану, вносять зміни та доповнення до нього простою більшістю голосів;
    4.2.2- визначають основні напрямки дiяльностi Майдану;
    4.2.3- обирають та вiдкликають Голову i членiв Ради Майдану;
    4.2.4- обирають та вiдкликають членiв ревiзiйної комiсiї;
    4.2.5- приймають рiшення про припинення дiяльностi Майдану;
    4.2.6- затверджують рiшення про створення госпрозрахункових установ i органiзацiй, заснування пiдприємств в порядку, встановленному законодавством.
    Позачерговi збори скликаються Радою Майдану на вимогу не менше ніж 50 % членів Майдану або за рішенням Ради Майдану для вирішення невідкладних питань.

    4.3. Про проведення загальних зборів члени Майдану повідомляються персонально, або через засоби масової інформації не пізніше як за 20 днів до їх скликання.

    4.4. Загальні сбори визнаються правочинними, якщо в них приймають участь не менш як 50% від загальної кількості членів Майдану.
    Голосування на загальних зборах відкрите, рішення приймаються простою більшістю голосів.

    4.5. Рада Майдану є вищим керівним органом в період між скликанням загальних зборів.

    4.6. Рада Майдану складається з:
    - Голови,
    - членiв Ради.

    Голова та члени Ради Майдану обираються загальними зборами на термін у три роки.

    Рада Майдану:
    - виконує організаційну та координаційну роботу для реалізації завдань Майдану в період між зборами;
    - захищає права та представляє інтереси членів Майдану в органах державної, судової влади, місцевого самоврядування;
    - представляє Майдан у національних та міжнародних об’єднаннях і організаціях;
    - організовує навчання кадрів та активу;
    - затверджує річний кошторис надходжень та витрат і розглядає питання про його виконання;
    - утворює тимчасові та постійні комісії, призначає їхніх керівників, координує та сприяє їх діяльності,
    - кооптує до свого складу нових членів Ради Майдану за необхідності забезпечення більшого представництва ,
    - готує та представляє на загальних зборах щорічний звіт про діяльність Майдану.
    Рада Майдану приймає рішення на своїх засіданнях, які збираються не рідше, ніж один раз на місяць. Засідання Ради Майдану є правочинним, якщо на ньому присутні не менш половини членів Ради. Рішення Ради Майдану приймаються простою більшістю від присутніх на засіданні.

    4.7. Голова Майдану представляє Майдану у стосунках з органами влади, роботодавцями та іншими організаціями, підприємствами та установами, вирішує усі питання діяльності Майдану за винятком тих, які віднесені до виключної компетенції загальних зборів чи Ради Майдану.
    Для забезпечення поточної діяльності Майдану Голова може наймати на роботу технічних працівників, діючи відповідно до вимог чинного законодавства України. Перелік посад та умови оплати праці технічних працівників затверджуються рішенням Ради Майдану.
    Голова діє від імені Майдану в межах, встановлених Законом України "Про об'єднання громадян", Статутом Майдану, загальними зборами і Радою Майдану.

    4.8. Контроль за діяльністю Голови та Ради Майдану здійснюється ревізійною комісією. Ревізійна комісія обирається у складі 3 осіб. Члени Ради Майдану не можуть бути членами ревізійної комісії. Перевірка діяльності Голови та Ради Майдану проводиться ревізійною комісією за дорученням зборів, з власної ініциативи або на вимогу Ради Майдану. Щорічний звіт ревізійної комісії розглядається та затверджується загальними зборами Майдану.


    5. КОШТИ ТА МАЙНО МАЙДАНУ.

    5.1. Майдан може мати у власності кошти, цінні папери та інше майно, необхідне для здійснення його статутної діяльності.
    5.2. Майдан набуває право власності на кошти та інше майно, передане йому засновниками, членами або державою, набуте від вступних, членських і цільових внесків, пожертвуване громадянами, підприємствами, установами та організаціями, за рахунок статутної діяльності, а також на майно, придбане за рахунок власних коштів, чи на інших підставах, не заборонених законом.
    Положення про розмір та порядок сплати членських та інших внесків приймається Радою Майдану. Зміни до цього Положення вносяться відповідно до рівня інфляції та інших економічних факторів, які впливають на діяльність Майдану.
    5.3. Майдан має право на майно та кошти, придбані в результаті господарської та іншої комерційної діяльності створених ним госпрозрахункових установ та організацій, заснованих підприємств.
    5.4. Кошти та інше майно Майдану використовуються згідно з законодавством України.
    5.5. Право власності Майдану реалізує його вищій статутний орган управління в порядку, передбаченому законодавством України та статутними положеннями.
    Окремі функції щодо господарського управління майном може бути покладено вищим статутним органом управління на створювані ним органи.

    6. ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ,
    НЕОБХІДНА ДЛЯ ВИКОНАННЯ СТАТУТНИХ ЗАВДАНЬ МАЙДАНУ.

    6.1. З метою виконання статутних завдань і цілей Майдан може здійснювати необхідну господарську діяльність, а також іншу комерційну діяльність шляхом створення госпрозрахункових організацій із статусом юридичної особи, заснування(співзаснування) підприємств в порядку, встановленому законодавством.
    6.2. Майдан, створені нею установи та організації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, зареєструватись в органах державної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених законодавством.


    7. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙДАНУ.

    7.1. Припинення діяльності Майдану може бути проведене шляхом його реорганізації або ліквідації /саморозпуску, примусового розпуску/.
    7.2. Реорганізація Майдану здійснюється відповідно до його Статуту за рішенням загальних зборів Майдану в порядку, передбаченому законодавством України.
    Ліквідація Майдану здійснюється за рішенням загальних зборів Майдану, або на підставі рішення суду.
    Кошти Майдану, до яких включені і кошти, отримані від розпродажу його майна при ліквідації, після розрахунків з бюджетом, по заробітній платі працівникам Майдану, кредиторами, не можуть перерозподілятись між його членами, а використовуються відповідно з чинним законодавством України, а у випадках, передбачених законодавством, за рішенням суду спрямовуються у доход держави.

    8. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ У СТАТУТ МАЙДАНУ.

    Зміни та доповнення до Статуту вносяться загальними зборами. Про зміни, що сталися, в 5-денний термін повідомляється реєструючий орган.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2001.06.09 | Пані

      Рыба технолога лучше, так как более "взагали"

      Уставы надо писать без лишних деталей, чтоб годилось и для богадельни, и для агрофирмы "Вперед к канабисму". Именно за детали потом цепляются и воняют проверяющие органы. Болванка должна быть абсолютно круглой и не порождать вопросов. Проверяющий должен заснуть на второй странице.

      Я начала читать вариант Майдана и сразу зацепилась за "- сприяння проведенню наукових досліджень;" Вопрос - "в яких галузях"? И так далее то тексту - до фига.
  • 2001.06.09 | Адвокат ...

    Re: Статут громадської організації "Майдан: громадянський форум"

    На мій погляд, ліпше було б створити доброчинний фонд, а не громадську орґанізацію. У цьому випадкові безконфліктно поєднуються "профспілкова", "політична", "громадська" та "наукова" складові діяльности, що були заявлені у драфті.
  • 2001.06.09 | Рoман ShaRP

    ReБажаю , може можу допомогти. ПІсля узгодження статуту можу взяти участь у зборах/заснуванні. Прошу повідомляти сюди і на пошту (-)

  • 2001.06.09 | Олесь

    Дещо експромтом

    Наводжу деякі положення зі своїми коментарями
    1.1. "Майдан: громадянський форум" є громадською організацією, що об'єднує на основі єдності інтересів громадян України, що підтримують принципи демократії, прав людини, свободи слова і які об'єдналися для реалізації завдань, передбачених цим Статутом (протиріччя - об'єднує громадян України, а членами можуть бути усі. Пропоную змінити тут - "громадян України та інших осіб…").
    2. Мета та завдання Організації.
    2.1. Метою Організації є сприяння створенню громадянського суспільства в Україні, підтримка демократії, прав людини та свободи слова і створення умов для задоволення і захисту наукових, економічних, творчих, освітніх, соціальних та інших інтересів своїх членів (пропоную додати - "національних". Врешті-решт, це передбачено ст.1 Закону "Про об'єднання громадян").
    2.2. Основними завданнями Організації є:
    - підтримка демократії, прав людини та свободи слова (пропоную "…захист прав людини та свободи слова");
    - сприяння встановленню в Україні засад громадянського суспільства (варіант: "формуванню в Україні громадянського суспільства");
    - сприяння проведенню наукових досліджень;
    - вивчення та розповсюдження в Україні досягнень демократичних країн в різних галузях громадянської активності.
    пропоную додати щось на кшталт: "сприяння формування політичної нації" чи "сприяння розвитку громадянської свідомості в Україні".

    2.3. Для виконання статутних завдань Організація в установленому законом порядку: ("в установленому законом порядку" краще вилучити взагалі. Були випадки, коли, наприклад, логіка державців виходила з тези - "а законом не встановлено порядку, тож ви не мали права згідно зі статутом робити те і те…")
    - організовує аналітично-інформаційний центр;
    - готує пропозиції в державні органи з питань підвищення ролі громадянина України у державотворенні тощо;
    - сприяє участі членів Організації в міжнародних наукових та громадських заходах;
    - популяризує досягнення України у сфері побудови громадянського суспільства;
    - проводить спільні симпозіуми, конференції, виставки, ділові зустрічі тощо;
    - здійснює видавничу діяльність по всьому комплексу роботи Організації, а також здійснює інформаційну роботу через реферування публікацій.
    пропоную додати "співробітнічає з міжнародними громадськими та іншими організаціями, підтримує прямі міжнародні контакти і зв'язки, бере участь у міжнародних заходах, що не суперечать законам України".

    3. Члени Організації, їх права та обов'язки.
    3.1. Членами Організації можуть бути індивідуальні члени.
    3.2. Індивідуальними членами Організації можуть бути громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, які визнають її Статут та беруть участь у роботі Організації.
    3.5. Умови виходу з членів Організації:
    - члени Організації, які не дотримуються положень Статуту, не виконують взятих на себе зобов'язань виключаються з членів Організації за рішенням Правління Організації;
    - члени Організації виходять з Організації після письмового повідомлення і після повного розрахунку з нею. Членські, вступні внески та добровільні пожертвування не повертаються. (Щодо "після повного розрахунку" пропоную вилучити, це, м'яко кажучи, незаконно. Одне з іншим не пов'язане)

    4. Статутні органи Організації.
    4.1. Найвищим керівним органом Організації є Конгрес Організації, який скликається з повноважних делегатів колективних членів, місцевих осередків та відділень по нормах, встановлених Правлінням Організації. (Оце не зрозумів - у 4.1. йдеться про індивідуальне членство, тут виникають якісь колективні члени. Як на мене, це зайве. Колективне членство, то є щось як колективна відповідальність, тобто ніщо)
    - Рішення Конгресу Організації, що не стосуються затвердження, змін та доповнень до Статуту та припинення діяльності Організації, приймаються на Конгресі простою більшістю голосів за умови, якщо присутні не менше половини делегатів Конгресу. На Конгресі можуть бути присутні інші члени Організації, які мають право дорадчого голосу.
    Чом не додати: "Рішення Конгресу є обов'язковими до виконання органами та посадовими особами Організації".

    4.3. Голова Правління Організації (звичайно, Голову Правління слід поміняти місцями з Правлінням - то ж вищий орган):
    - представляє Організації в державних установах і громадських організаціях або видає доручення на таке представництво (представляє ОрганізаціЮ - технічна помилка);
    - за згодою всіх членів Правління Організації виходить з пропозиціями в керівні та урядові установи та інші організації України та зарубіжних країн;
    - затверджує звіти про виконання плану та бюджету цих підрозділів за поточний період;
    - розпоряджається майном та коштами Організації, укладає як в Україні так і за її межами договори та інші угоди від імені Організації та видає доручення на здійснення таких угод;
    - представляє або видає доручення представляти Організацію перед іншими юридичними та фізичними особами як в Україні так і за її межами.(краще вже поєднати з першим реченням - йдеться майже про те ж саме).
    4.4. Правління Організації (в тексті пункту змінити на "призначає", "затверджує"… et cetera):
    - обирає Голову Правління Організації;
    - призначають Виконавчого директора Організації;
    - затверджують звіти Голови Правління, виконавчого апарату та осередків Організації по виконанню плану роботи Організації та бюджету за поточний період;
    - затверджують порядок прийому в члени Організації, розміри та порядок виплати вступних та членських внесків, приймають рішення щодо прийому нових членів;
    - приймають рішення про членство Організації в інших організаціях, спілках тощо;
    - затверджують з подання виконавчого директора редакційні ради і колегії видань Організації та контролює їх роботу;
    - затверджує установчі документи осередків та інших структурних підрозділів Організації, плани і бюджети їх роботи на наступний період. Рішення Правління приймаються на основі консенсусу.
    4.5. Виконавчий директор Організації:
    - призначається з числа членів Організації за згодою всіх членів Правління Організації і не може бути членом Правління Організації;
    - здійснює керівництво поточною роботою діяльності Організації;
    - організовує діяльність органів управління Організації, несе відповідальність за організацію виконання рішень, формує виконавчий апарат Організації згідно штату, який затверджений загальними зборами Правління Організації, здійснює керівництво роботою виконавчого апарату по виконанню рішень загальних зборів Правління Організації;
    - подає пропозиції про відкриття філій і представництв та інших структурних підрозділів Організації;
    - підзвітний Голові Правління та Правлінню Організації.
    4.6. Діяльність органів управління Організації регулюється відповідним положенням, яке затверджує Голова Правління. (Звичайно, не голова Правління, а Конгрес. Виконавчі органи не мають діяки так, як вони самі того б могли забажати)

    ІМХО не бачу сенсу в співіснуванні Голови і директора. Як, наприклад, останній нестиме відповідальність за виконання рішень і здійснюватиме якесь керівництво, коли він не матиме права діяти від імені Майдану?

    5. Права Організації.
    5.1. Організація є юридичною особою, має самостійний баланс і відокремлене майно.
    5.2. Організація не несе відповідальності по зобов'язанням засновників і членів Організації; держава не несе відповідальності по зобов'язанням Організації (юридично коректно - "за зобов'язаннями". Взагалі пропоную - "не несе відповідальності за зобов'язаннями засновників, членів Організації та держави; засновники і члени Організації, держава не відповідають за зобов'язаннями Організації").
    5.3. Організація має право власності на засоби та інше майно, яке передане йому засновниками,членами або державою, яке придбане на кошти від вступних та членських внесків, пожертвувань громадян, підприємств та організацій, а також на інше майно, яке придбано за рахунок власних коштів або на інших умовах, не заборонених законом.
    5.6.Організація має право здійснювати співробітництво і координувати свої дії з позаурядовими організаціями інших держав, брати участь у діяльності міжнародних установ, утворювати і вступати у міжнародні громадські організації, утворювати міжнародні союзи об'єднань громадян, підтримувати прямі міжнародні зв'язки та контакти, складати відповідні угоди, а також брати участь у здійсненні заходів, які не протирічать міжнародним зобов'язанням України.
    5.7. Організація може створювати нові осередки як на території України, так і за кордоном.
    5.8. З метою виконання статутних завдань та цілей Організація може здійснювати необхідну господарську та іншу комерційну діяльність шляхом утворення госпрозрахункових закладів та організацій зі статусом юридичної особи, заснування підприємств згідно з діючим законодавством. (Ну, ця лексика з Закону - вже архаїка, чому б не записати "шляхом утворення підприємств відповідно до законів України")
    6. Майно та кошти Організації. (Явний переспів з п.5.1. - 5.4. Звести це діло до купи було б логічніше, як на мене)
    6.3. Джерелами формування коштів Організації є:
    - грошові та матеріальні внески засновників;
    - вступні та членські внески;
    - спонсорські внески;
    - майно, набуте в результаті здійснення статутної діяльності;
    - кошти та майно, набуті Центром на інших не заборонених чинним законодавством підставах; (Звичайно, не Центром, а Організацією)
  • 2001.06.13 | Майдан-Інформ

    Re: Статут громадської організації "Майдан: громадянський форум"

    Подаємо виправлений варіант Статуту з доповненнями та зауваженнями Шановного Панства. Всім щиро дякуємо за допомогу та небайдужість.

    ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

    1.1. Майдан: громадянський форум (далі Майдан) - добровільна неприбуткова громадська організація, створена на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод.
    1.2. У своїй діяльності Майдан керується Конституцією України, Законом України "Про об'єднання громадян", іншими законами України та цим Статутом.
    1.3. Майдан створений і діє на основі добровільності, рівноправності його членів, самоврядування, законності та гласності. Майдан вільний у виборі напрямків своєї діяльності. Обмеження діяльності Майдану може встановлюватись тільки Конституцією та Законами України. Майдан у своїй діяльності незалежний від органів державної влади та органів місцевого самоврядування, роботодавців, інших громадських організацій, політичних партій, їм не підзвітний і не підконтрольний.
    1.4. 3 моменту реєстрації Майдану Управлінням юстиції він набуває статусу юридичної особи. Майдан має розрахункові та інші, в тому числі валютні, рахунки в банках, печатку зі своїм найменуванням, штампи, бланки та інші реквізити, необхідні для його діяльності.
    Майдан використовує власну символіку, яка затверджується Радою Майдану.
    Символіка Майдану підлягає державній реєстрації у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів Украіни.
    1.5. Діяльність Майдану поширюється на територію міста Києва.
    1.6. Повне найменування українською мовою: "Майдан: громадянський форум"
    1.7. Скорочено українською мовою: “Майдан”
    1.8. Юридична адреса:
    1.9. Держава забеспечує додержання прав і законних інтересів Майдану.
    Втручання державних органів та службових осіб у діяльність Майдану, так само як і втручання Майдану у діяльність державних органів, службових осіб та у діяльність інших об'єднань громадян, не допускається, крім випадків, передбачених Законом.
    2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ МАЙДАНУ.
    2.1. Метою Майдану є сприяння створенню громадянського суспільства в Україні, підтримка демократії, прав людини та свободи слова, створення умов для задоволення і захисту наукових, економічних, національних, творчих, освітніх, соціальних та інших інтересів своїх членів.
    2.2. Основними завданнями Майдану є:
    n підтримка демократії, захист прав людини і свободи слова;
    n сприяння формуванню в Україні громадянського суспільства;
    n сприяння розвитку громадянської свідомості в Україні;
    n вивчення та розповсюдження в Україні досягнень демократичних країн в різних галузях громадянської активності;
    2.3. Для виконання статутних завдань Майдан:
    n організовує аналітично-інформаційний центр;
    n готує пропозиції в державні органи з питань підвищення ролі громадянина України у державотворенні тощо;
    n сприяє участі членів Майдану в міжнародних наукових та громадських заходах;
    n популяризує досягнення України у сфері побудови громадянського суспільства;
    n проводить спільні симпозіуми, конференції, виставки, ділові зустрічі тощо;
    n здійснює видавничу діяльність по всьому комплексу роботи Майдану, а також здійснює інформаційну роботу через реферування публікацій.
    n співпрацює з міжнародними громадськими та іншими організаціями, підтримує прямі міжнародні контакти і зв'язки, бере участь у міжнародних заходах, що не суперечать законам України.
    3. Члени Майдану, їх права та обов'язки.
    3.1. Членом Майдану може бути кожний, хто визнає Статут Майдану, виконує рішення виборних органів Майдану та сплачує членські внески.
    3.2. Членство у Майдані є добровільним і всі члени Майдану мають рівні права.
    Вступ до Майдану відбувається згідно з особистою заявою громадянина. Громадянин вважається прийнятим в члени Майдану, якщо за нього віддали голоси не менше 50% членів Ради Майдану. Членство у Майдані визначається з дня схвалення рішення про прийняття до членів Майдану.
    3.3. Члени Майдану мають право:
    n брати участь у керівництві справами Майдану відповідно його Статуту, висувати свою кандидатуру, обирати та бути обраними до керівних органів, а також на керівні посади;
    n брати участь у зборах, конференціях, з’їздах, засіданнях Майдану, дискусіях, вносити свої пропозиції та відстоювати свої погляди щодо питань, які розглядаються;
    n брати участь у заходах Майдану;
    n одержувати допомогу з боку Майдану у здійсненні своєї статутної діяльності;
    n отримувати інформацію про діяльність Майдану;
    n на всебічний захист своїх законних національних, релігійних, соціально-економічних та інших прав та свобод;
    n на матеріальну допомогу;
    n на заохочення за активну роботу у Майдані;
    n на безкоштовне користування майном Майдану;
    n користуватися цільовими фондами Майдану, що створюються за рахунок коштів Майдану, підприємств, організацій, установ;
    n вільно виходити з Майдану за особистою заявою;
    n бути носієм інших прав, відповідно до Статуту Майдану.
    3.4. Члени Майдану зобов'язані:
    n дотримуватись вимог Статуту Майдану;
    n сплачувати членські внески;
    n приймати участь у діяльності Майдану;
    n виконувати рішення загальних зборів членів Майдану та органів керівництва;
    n виконувати свої обов'язки перед Майданом;
    n приймати участь у діяльності Майдану, передбаченій його Статутом.
    3.5. До члена Майдану, який систематично не виконує або неналежним чином виконує обов'язки, або перешкоджає своїми діями досягненню цілей Майдану, можуть бути вжиті наступні засоби громадського впливу:
    n зауваження,
    n догана,
    n виключення з членів Майдану.
    Рішення про накладення зауваження, догани або виключення з Майдану приймається Радою Майдану у присутності члена Майдану, до якого вживаються ці заходи. Питання про вжиття будь-яких заходів без присутності члена Майдану може бути прийняте у разі, коли він двічі не з’явився на засідання Ради Майдану для розгляду своєї справи без поважних причин.
    Рішення Ради Майдану приймається більшістю в дві третини від необхідного кворуму.
    Член Майдану, який вибув або був виключений з Майдану, не має права на користування спільним майном Майдану та коштами, сума сплачених членських внесків йому не повертається.


    4. Статутні органи Майдану.
    4.1. Вищим керівним органом Майдану є Загальні Збори, які скликаються не рідше одного разу на рік.
    4.2. Загальні збори:
    4.2.1. приймають Статут Майдану, вносять зміни та доповнення до нього простою більшістю голосів;
    4.2.2. визначають основні напрямки дiяльностi Майдану;
    4.2.3. обирають та вiдкликають Голову i членiв Ради Майдану;
    4.2.4. обирають та вiдкликають членiв ревiзiйної комiсiї;
    4.2.5. приймають рiшення про припинення дiяльностi Майдану;
    4.2.6. затверджують рiшення про створення госпрозрахункових установ i органiзацiй,
    4.2.7. заснування пiдприємств в порядку, встановленному законодавством.
    Позачерговi збори скликаються Радою Майдану на вимогу не менше ніж 50 % членів Майдану або за рішенням Ради Майдану для вирішення невідкладних питань.
    4.3. Про проведення загальних зборів члени Майдану повідомляються персонально, або через засоби масової інформації не пізніше як за 20 днів до їх скликання.
    4.4. Загальні сбори визнаються правочинними, якщо в них приймають участь не менш як 50% від загальної кількості членів Майдану. Голосування на загальних зборах відкрите, рішення приймаються простою більшістю голосів.
    4.5. Рада Майдану є вищим керівним органом в період між скликанням загальних зборів.
    4.6. Рада Майдану складається з:
    · Голови,
    · членiв Ради.
    4.7. Голова та члени Ради Майдану обираються загальними зборами на термін у три роки.
    4.8. Рада Майдану:
    · виконує організаційну та координаційну роботу для реалізації завдань Майдану в період між зборами;
    · захищає права та представляє інтереси членів Майдану в органах державної, судової влади, місцевого самоврядування;
    · представляє Майдан у національних та міжнародних об’єднаннях і організаціях;
    · організовує навчання кадрів та активу;
    · затверджує річний кошторис надходжень та витрат і розглядає питання про його виконання;
    · утворює тимчасові та постійні комісії, призначає їхніх керівників, координує та сприяє їх діяльності,
    · кооптує до свого складу нових членів Ради Майдану за необхідності забезпечення більшого представництва;
    · готує та представляє на загальних зборах щорічний звіт про діяльність Майдану;
    Рада Майдану приймає рішення на своїх засіданнях, які збираються не рідше, ніж один раз на місяць. Засідання Ради Майдану є правочинним, якщо на ньому присутні не менш половини членів Ради. Рішення Ради Майдану приймаються простою більшістю від присутніх на засіданні.
    4.9. Голова Майдану представляє Майдан у стосунках з органами влади, роботодавцями та іншими організаціями, підприємствами та установами, вирішує усі питання діяльності Майдану за винятком тих, які віднесені до виключної компетенції загальних зборів чи Ради Майдану. Для забезпечення поточної діяльності Майдану Голова може наймати на роботу технічних працівників, діючи відповідно до вимог чинного законодавства України. Перелік посад та умови оплати праці технічних працівників затверджуються рішенням Ради Майдану. Голова діє від імені Майдану в межах, встановлених Законом України "Про об'єднання громадян", Статутом Майдану, загальними зборами і Радою Майдану.
    4.10. Контроль за діяльністю Голови та Ради Майдану здійснюється ревізійною комісією. Ревізійна комісія обирається у складі 3 осіб. Члени Ради Майдану не можуть бути членами ревізійної комісії. Перевірка діяльності Голови та Ради Майдану проводиться ревізійною комісією за дорученням зборів, з власної ініциативи або на вимогу Ради Майдану. Щорічний звіт ревізійної комісії розглядається та затверджується загальними зборами Майдану.
    5. Майно та кошти Майдану.
    5.1. Майдан є юридичною особою, має самостійний баланс і відокремлене майно.
    5.2. Майдан не несе відповідальності за зобов'язаннями засновників, членів Майдану та держави; засновники і члени Майдану, держава не відповідають за зобов'язаннями Майдану.
    5.3. Джерелами формування коштів Майдану є:
    · грошові та матеріальні внески засновників;
    · вступні та членські внески;
    · спонсорські внески;
    · майно, набуте в результаті здійснення статутної діяльності;
    · кошти та майно, набуті Майданом на інших не заборонених чинним законодавством підставах;

    5.4. Майдан набуває право власності на кошти та інше майно, передане йому засновниками, членами або державою, набуте від вступних, членських і цільових внесків, пожертвуване громадянами, підприємствами, установами та організаціями, за рахунок статутної діяльності, а також на майно, придбане за рахунок власних коштів, чи на інших підставах, не заборонених законом. Положення про розмір та порядок сплати членських та інших внесків приймається Радою Майдану. Зміни до цього Положення вносяться відповідно до рівня інфляції та інших економічних факторів, які впливають на діяльність Майдану.
    5.5. Майдан має право на майно та кошти, придбані в результаті господарської та іншої комерційної діяльності створених ним госпрозрахункових установ та організацій, заснованих підприємств.
    5.6. Кошти та інше майно Майдану використовуються згідно з законодавством України.
    5.5. Право власності Майдану реалізує його вищій статутний орган управління в порядку, передбаченому законодавством України та статутними положеннями.
    Окремі функції щодо господарського управління майном може бути покладено вищим статутним органом управління на створювані ним органи.
    5.6. На працівників виконавчого апарату Майдану розповсюджується законодавство про працю, про соціальне забезпечення і соціальне страхування.
    6. ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ, НЕОБХІДНА ДЛЯ ВИКОНАННЯ СТАТУТНИХ ЗАВДАНЬ МАЙДАНУ.
    6.1. З метою виконання статутних завдань і цілей Майдан може здійснювати необхідну господарську діяльність, а також іншу комерційну діяльність шляхом створення госпрозрахункових організацій із статусом юридичної особи, заснування(співзаснування) підприємств в порядку, встановленому законодавством.
    6.2. Майдан, створені нею установи та організації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, зареєструватись в органах державної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених законодавством.
    7. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ У СТАТУТ МАЙДАНУ.
    Зміни та доповнення до Статуту вносяться загальними зборами. Про зміни, що сталися, в 5-денний термін повідомляється реєструючий орган.
    8. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙДАНУ.
    8.1. Припинення діяльності Майдану може бути проведене шляхом його реорганізації або ліквідації /саморозпуску, примусового розпуску/.
    8.2. Реорганізація Майдану здійснюється відповідно до його Статуту за рішенням загальних зборів Майдану в порядку, передбаченому законодавством України.
    Ліквідація Майдану здійснюється за рішенням загальних зборів Майдану, або на підставі рішення суду.
    8.3. Кошти Майдану, до яких включені і кошти, отримані від розпродажу його майна при ліквідації, після розрахунків з бюджетом, по заробітній платі працівникам Майдану, кредиторами, не можуть перерозподілятись між його членами, а використовуються відповідно з чинним законодавством України, а у випадках, передбачених законодавством, за рішенням суду спрямовуються у доход держави.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".