МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Питання до пана Георгія щодо Зварича та Павленко

04/18/2005 | Olha_K
Ви не знаєте, як можна перевірити, чи людина здобула університетський ступень в США та Британії чи ні? Чи то наші наші нові міністри трошки прибрехують собі "образованія", чи просто українські журналісти не знають де і що шукати, і тому за відсутністю доказів припускають, що це брехня?

Може Ви знаєте, як це точно перевірити?

Ось звідки "вуха стричать"

Зварич
http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_free&trs=-1&key=1113486511&first=1113855909&last=1113820053

Павленко та Терьохин
http://www2.maidanua.org/news/download_thread.php3?bn=maidan_free&thread=1113847148&trs=-1

Відповіді

  • 2005.04.18 | Георгій

    "Transcript"

    Olha_K пише:
    > Ви не знаєте, як можна перевірити, чи людина здобула університетський ступень в США та Британії чи ні?
    (ГП) Пані Ольго, про Британію не знаю, а у США всі університети завжди дають своїм випускникам так званий "transcript" - запис про всі курси, які людина прослухала, про всі оцінки з усіх предметів і про всі наукові ступені (бакалавр, магістр, доктор), які університет цій людині присудив. Тому журналістам, які цікавляться справжнім рівнем освіти п. Зварича, треба просто попросити його, щоби він показав їм свій "transcript" з Колумбійського університету. Якщо він доктор, тоді там так і буде написано. Якщо магістр чи бакалавр - теж. Якщо тільки слухав якісь курси і складав екзамени, але вченого ступеня не одержав - теж буде відповідний запис.

    Якщо п. Зварич скаже, що він цього "transcript"'у не має - це цілком може бути правдою, тому що коли людина у США подає документи на роботу, її майбутній роботодавець часто просить цей "transcript" і зберігає його в себе. Але університет за проханням п. Зварича і за невеличку плату може видати йому скільки завгодно дублікатів.

    >Чи то наші наші нові міністри трошки прибрехують собі "образованія", чи просто українські журналісти не знають де і що шукати, і тому за відсутністю доказів припускають, що це брехня?
    (ГП) Я думаю, пан Зварич дійсно докторського ступеню не має, тому що, як він сам визнав, його праця про онтологію Платона була не дисертацією (Doctoral Thesis), а чимось "написаним у контексті колоквіуму," тобто, простіше, письмовою контрольною роботою. Навряд чи має він і ступінь магістра, тому що для цього теж треба мати написану дисертацію (Master's Thesis). Швидше всього він має ступінь бакалавра мистецтв або бакалавра наук. Але для роботи на посаді міністра, мені здається, цього цілком достатньо.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.04.19 | Обережний герой

      Яку освіту мають американські урядовці?

      Міністри, сенатори, президенти?
      Чи є якісь кваліфікаційні/освітні вимоги до них?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.04.19 | Георгій

        Re: Яку освіту мають американські урядовці?

        Обережний герой пише:
        > Яку освіту мають американські урядовці? Міністри, сенатори, президенти? Чи є якісь кваліфікаційні/освітні вимоги до них?
        (ГП) Почну з кінця. Ні, ніяких обов'язкових вимог щодо освіти діячів американського уряду нема. Президент повинен мати мінімум 35 років від народження і бути натуральним громадянином, тобто повинен бути народженим у США. Сенатор і губернатор мусить обов'язково мати власне житло у тому штаті, який він чи вона репрезентує, і принаймні раз на рік там показуватися. Це, здається, і все.

        А освіта може бути яка завгодно. Як правило, американські політики високого рангу мають університетський ступінь бакалавра мистецтв. (Правда, теперешній держсекретар Кондоліза Райс має вчений ступінь доктора музикознавства.) Проте моє особисте враження таке, що цей бакалаврський ступінь суто паперовий. Їх знання про світ, про природу, мистецтво і т.д., як правило, неандертальські. Кеннеді на повному серйозі вважав, що слово "Куба" пишеться "Cuber" (тому що він сам мав новоанглійський акцент - мешканці Нової Англії звук "r" або ковтають, як у "pa...ak the ca...," або додають, як у "you have no idear"). Політики у США традиційно опікловуються тим, як задовільнити середнього американського споживача - не особливо підняти податки, утримати на середньому рівні інтерес на банківські позички, створити нові робочі місця, задавити чергового Саддама Гуссейна (щоби бензин не дорожчав), і т.д. Глибоких академічних знань для цього абсолютно не потрібно - натомість, треба мати жвавий практичний, побутовий розум, і знати тонку механіку функціонування аміністративного апарату.
    • 2005.04.19 | Olha_K

      Re: "Transcript"

      Дякую. Власне, я теж вважаю, що справа спасіння честі пана Зварича :) - це його персональна проблема, і в нього для цього є всі можливості. Про транскріпти мені відомо, але я не була впевнена щодо того інформаційного ресурсу, що його використовувала журналістка Люба Шара. Вона в єдиному не права - він таки має вищу освіту, бакалаврську, інакше не поступив би на магістерську програму.

      Ну що за народ такий - як той невдаха голова-колгоспу, що собі показників дописує. Хіба від того хліба (розуму, знань) прибавиться? (Залишимо питання, чи прибавиться розуму від отримання освіти, як риторичне) :)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.04.21 | Уляна

        Re: "Transcript"


        А можна Вас запитати, чому Вас так хвилює питання, яка "бамага" у Зварича? Ви ж знаєте, що по закону про Кабінет Міністрів, посада міністра не є виборною, а подається прем'єром на розгляд Верховної ради. Юля могла подати тих, хто їй сподобався. Мене задовольняє, що у нього на сайті написано про Ph.D. thesis. Це дає уяву про те, над чим ця людина працювала. Мене цікавлять такі речі в людях. А про те, що він закінчив щось писати, що опублікував таку і таку роботу - Зварич ніколи не заявляв. А от зворотнє - чи є наукова степінь - мене зовсім не цікавить. На кожному кроці попадаються в Києві доктори наук з біології, які не знають таких речей, як полімеразна ланцюгова реакція.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.04.21 | Георгій

          Re: "Transcript"

          Уляна пише:
          > А можна Вас запитати, чому Вас так хвилює питання, яка "бамага" у Зварича? Ви ж знаєте, що по закону про Кабінет Міністрів, посада міністра не є виборною, а подається прем'єром на розгляд Верховної ради. Юля могла подати тих, хто їй сподобався.
          (ГП) Згідний з Вами. Дійсно, якщо його професійні якості Юлю задовільняють, чому б тоді йому і не працювати міністром. До речі, я знаю деяких дуже хороших, серйозних учених, які працюють у США, опублікували багато цікавих наукових результатів, мають прекрасну репутацію, займають високі посади і не мають оцього "пі-ейч-ді." Мій науковий "дідусь" (колишній ментор і керівник мого колишнього ментора і керівника, д-ра Еріка Мілнера), Дон Капра, був мало не першим у світі, хто (у 1960-і роки) розшифрував амінокислотну послідовність так званих гіперваріабельних частин варіабельних областей антитіл, і їх так званих "каркасових" (framework) частин. Потім, коли він став професором, він очолив відділ імунології у Південно-Західному Університеті США (у Далласі), звідки вийшла ціла плеяда дуже продуктивних імунологів (мій майбутній шеф, а також Ігнаціо("Ін"які") Санз, Маріанна Ньюкерк і інші). Зараз Дон працює директором Медичного Центру штату Оклагома. А того дурного пі-ейч-ді він так і не отримав... ніколи було.:)

          >Мене задовольняє, що у нього на сайті написано про Ph.D. thesis. Це дає уяву про те, над чим ця людина працювала. Мене цікавлять такі речі в людях. А про те, що він закінчив щось писати, що опублікував таку і таку роботу - Зварич ніколи не заявляв. А от зворотнє - чи є наукова степінь - мене зовсім не цікавить. На кожному кроці попадаються в Києві доктори наук з біології, які не знають таких речей, як полімеразна ланцюгова реакція.
          (ГП) Шкода... :(
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.04.22 | Уляна

            Не з того кінця взялися


            Дякую за цікаву інформацію. Дійсно, випадки з названими Вами вченими, дуже цінні. Люди продуктивно працюють без обмежень, незважаючи на відсутність піейчді. В Україні уявити таке неможливо. Почитайте загальний форум про Зварича, і побачите, що ніхто ні до яких змін не готовий. А говорили, що на майдані лібертаріанські цінності... Дуже мало їх тут. Як не стараються, виходить автомат Калашникова.

            Ні одної думки, як боротися з проблемою відсутності кваліфікації у сертифікованих науковців. Напевно з цим боротися неможливо. Зате 100% ентузіазм, як нападати на достатньо кваліфікованих фахівців, якщо у них немає сертифіката.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2005.04.23 | Olha_K

              Ви не розумієте проблеми

              А проблема у тому, що "цяцьки" у вигляді різних ступенів та дипломів потрібні не майданівцям, а саме урядовцям. І найбільша проблема, що часом вони ті цяцьки купують, а часом просто брешуть, що їх мають. А ми обурюємося таким їх ставленням до громади безвідносно до поціновування Ph.D.

              Ви неуважно читали Вільний форум. Питання кваліфікації там взагалі не обговорюєтся. Є намагання з"ясувати, чи ця стаття є а)заказним мочиловом Зварича, б)помилковим припущенням журналістки, в) викриттям факта брехні високого посадовця.

              Наставник пана Георгія напевно ж не декларував наліво і направо свій неіснуючий ступень, безвідносно від ціннності цього ступеню ак для нього самого так і для суспільства. Про це і йде мова.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2005.04.24 | Георгій

                Є ще один момент

                Olha_K пише:
                > А проблема у тому, що "цяцьки" у вигляді різних ступенів та дипломів потрібні не майданівцям, а саме урядовцям. І найбільша проблема, що часом вони ті цяцьки купують, а часом просто брешуть, що їх мають. А ми обурюємося таким їх ставленням до громади безвідносно до поціновування Ph.D.
                (ГП) Тут я згоден з Вами. Але Зварич як раз навряд чи підходить під це. Він працював у Колумбійському університеті як ЛЕКТОР на протязі кількох РОКІВ. Лектор - це штатна одиниця, посада, це не просто "Teacher's Assistant," до якого студенти звертаються "Professor" тіільки тому, що він стоїть на професорському місці, на лекційному подіумі. На посаду лекторів, як правило, беруть людей з ученим ступенем магістра мистецтв чи наук. Значить, Роман Зварич або має цей вчений ступінь (є такий варіант, коли цей ступінь присуджують без дисертації, називається "Non-Thesis Option"), або він у Колумбійському університеті був настільки продуктивним і корисним, що для нього зробили виключення і взяли його на посаду лектора зі ступенем бакалавра. І в тому, і в іншому випадку ніякого криміналу нема. Навпаки, і Non-Thesis Option, і зайняття посади лектора без магістерського ступеня свідчить тільки про непересічні заслуги п. Зварича. Але постає питання, ну як він розкаже про все це українцям? Адже в Україні структура ВНЗ зовсім інша. Що таке "лектор" як штатна одиниця, у нас не розуміють. Як можна бути викладачем філософії в одному з найкращих ВНЗ США і не мати при цьому докторського ступеня - теж (люди подумають, ну "асистентишко" якийсь, у нас ці посади займають блатні жіночки у норках і з Мереседесами і з трьома клітинами в їх курячому мозку). От він і написав на своєму сайті, що він доктор. І говорив про це, для короткості і ясності. Так, на жаль, це була брехня і він за неї дорого розплачується. Але мені здається, що його треба просто зрозуміти, забути цю історію і рухатися далі.

                > Наставник пана Георгія напевно ж не декларував наліво і направо свій неіснуючий ступень, безвідносно від ціннності цього ступеню ак для нього самого так і для суспільства. Про це і йде мова.
                (ГП) Власне, наставник наставника... Так, Дон ніколи не приховував, що він не має Ph.D. Через відсутність Ph.D., до речі, він ніколи не став членом Національної Академії Наук США, але, з іншого боку, багато разів обирався на посаду голови Американської Асоціації імунологів.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2005.04.24 | Уляна

                  Re: Є ще один момент


                  Згідна з вами. Ніхто нікому не брехав. Резюме Зварича треба обговорювати на мовному форумі, а не в світлі якоїсь брехні. Ну не говорять в діаспорі викладач, а кажуть професор. Зварич один з мільйонів таких Українців. А ще кажуть на процес навчання наука. "Оце буде тобі наука!" "Був на науці." Була одного разу антиукраїнська передача на CBS так там слова жид в промові кардинала Любачівського перекладали образливим для євреїв способом на англійську мову. Показували скаутів в Карпатах, а говорили про "молодчиків" за кадром.

                  Найбільш пунктуальні дослідники висловлювань Зварича залізли вже в такі деталі, що вияснили, що Зварич мав писати ад'юнкт професор, а не професор. Так більшість же не знає слова ад'юнкт і думала б, що він не просто професор, а О-го-го! ад'юнкт професор.

                  Цікаво, як називається та частина лінгвістики, яка займається вивченням проблеми передання змісту засобами мови? Семантика?
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2005.04.25 | Георгій

                    Re: Є ще один момент

                    Уляна пише:
                    > Найбільш пунктуальні дослідники висловлювань Зварича залізли вже в такі деталі, що вияснили, що Зварич мав писати ад'юнкт професор, а не професор.
                    (ГП) Точніше "ад'юнкт-викладач" (Adjunct Instructor). Таким, здається, був титул Зварича у Колумбії перед тим, як його підвищили до "лектора" (Lecturer).

                    >Так більшість же не знає слова ад'юнкт і думала б, що він не просто професор, а О-го-го! ад'юнкт професор.
                    (ГП) Так. Щось у цьому чується військове, як "флігель-ад'ютант" чи "генерал від інфантерії." :)

                    > Цікаво, як називається та частина лінгвістики, яка займається вивченням проблеми передання змісту засобами мови? Семантика?
                    (ГП) Точно, семантика. Це дійсно частина лінгвістики, але також і частина семіотики (відділу філософії, який вивчає суть знаків, позначень).
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2005.04.25 | lida1

                      Re: Є ще один момент

                      Шановні! Чи Ви навмисне не розумієте про що йдеться? Чи тут такі "сестри жалібниці" всі. Таж посада міністра юстиції в державі - це не президентська посада! Тут потрібна відповідна кваліфікація. А її нема! Ці всі семантичні виверти - це смішно. Достатньо у нас освіти щоб зрозуміти що таке в ам. ун-ті лектор, що таке колоквіум, і.т.д. Чоловік без належної освіти - це вже всім ясно. Ще й обдурив всіх. Та й кваліфікованих дій не видно. У відставку!!!!
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2005.04.25 | Георгій

                        А що саме Ви маєте на увазі під...

                        ... кваліфікованими діями? Якщо він щось робить не так, це повинно викликати негативну реакцію голови уряду. Поки що ми про таку негативну реакцію не чули. Очевидно, пані Тимошенко роботою свого міністра юстиції задоволена. А чим Ви особисто не задоволені?

                        (Взагалі цей форум про освіту, а не про політику взагалі, тому я б саме у цій гілці конкретно про ДІЯЛьНІСТь Зварича детально не говорив. Але якщо вже Ви зачепили...)
  • 2005.04.26 | Olha_K

    Пан Зварич мав три виходи:

    зібрати прес-конференцію та:

    1) продемонструвати диплом чи ще якісь документи які б ТОЧНО відображали інформацію на сайті КМУ
    2) пояснити невідповідності перекладу, систем освіти, тощо і ВИПРАВИТИ інформацію на сайті КМУ щоб не вводити людей в оману

    Або
    3) лишити все як є, і сказати, що цей скандал є "політичними замовленням".

    Він обрав третій, що не обов"язково підтверджує факт брехні, але і довіри не додає.

    Питання цієї гілки полягало в тому, щоб зрозуміти чи дійсно система найму викладачів (професорів, лекторів) така, що без PH.D. - нікуди. З"ясувалося - ні, тобто він має (чи мав) шанс все це пояснити громадськості. Не такі ми вже й тупі - якось би зрозуміли. :)

    Роман Зварич досі не підтвердив свою освіту в Колумбійському Університеті
    http://maidan.org.ua/static/news/1114448992.html

    Роман Зварич досі не підтвердив своєї освіти в Колумбійському Університеті міста Нью Йорк.

    В той же час, вебсайт Міністерства юстиції прибрав біографію міністра, так що тепер біографія міністра Зварича стала закритою для публіки.

    Вебсайт Кабінету Міністрів містить офіційну біографію міністра, що включає інформацію про його нібито отриманий ступінь магістра філософії, написану докторську дисертацію і викладання в Нью Йоркському Університеті в якості професора.

    Журналісти кількох видань, включно з Українською Правдою, Майданом (http://maidan.org.ua/static/mai/1113846469.html), журналом "Корреспондент, газетою "Київ Пост" і вебсайтом Абдимок (http://www.s95451559.onlinehome.us/1a/), засумнівалися в тому, що міністр Зварич отримав ступінь магістра філософію Колумбійського Університету, написав докторську дисертацію, а також що він був професором в Університеті Штату Нью Йорк.

    Численні перевірки цієї публічної інформації не підтвердили жодного з перерахованих фактів, задекларованих міністром Зваричем в офіційній біографії, опублікованій на вебсайті Кабінету Міністрів.

    Дружина міністра, Світлана Зварич, згідно журналу "Корреспондент", "переконана в замовному характері" публікацій. "Це повний маразм. І стирчать вушки з-під коси дуже сильно," - сказала пані Зварич в інтерв"ю журналу "Корреспондент".

    Офіційна біографія Романа Зварича, опублікована на вебсайті Кабінету Міністрів, говорить, що він працював професором Нью Йоркського Університету з 1983 по 1991 роки. Але, згідно сайту Абдимок, міністр Зварич працював в якості адьюнкт-професора в Школі Наступних і Професійних Студій Нью Йоркського Університету на півставки з 1989 року по 31 травня 1992 року.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.04.27 | Рюген

      Есть ли жизнь на Марсе...

      Вам давно уже все пояснили: Зварич ничего не позаканчивал. Работал младшим лектором в чем-то типа общества "Знание" при Колумбийском университете. Типа того знаменитого героя "Карнавальной ночи" в исполнении Филиппова. Естественно, что такое общество никаких формальных корочек не дает ни слушателям, ни лекторам. Если считать Зварыча философом или юристом, то я маршал, доктор искусствоведения, генеральный конструктор, академик и великий лингвист в одном лице. У меня даже и корочки есть. Правда, не на все. Но у Зварыча вообще никаких. А керувать справедливостью берется. Для лохов - он крутой чувак. Вот такие к власти поприползали. Смех один.
      ----------http://www.sem40.ru/ourpeople/destiny/14676/---------
      Особо отмечу фразу: Энгельс писал: "Если у общества появляется техническая потребность, это продвигает науку вперед больше, чем десяток университетов". Несколько десятилетий наша страна испытывала острую потребность в лучших самолетах. В авиации, как в гигантском плавильном котле, рождаются самые лучшие в мире материалы. Сплавы академика Фридляндера применяются и в ракетной технике, в атомной промышленности, то есть во всех областях, где наша страна претендует на мировое лидерство по части высоких технологий.
      ----А Вы гадаете, как украинскую науку вывернуть во что-нибудь приличное. Позно. Лапти сплетены. ------ Читайте-----------------
      Фонд поддержки российской науки присудил академику Иосифу Фридляндеру звание "Лучший ученый России". Фридляндер - патриарх материаловедения, автор поколений сверхпрочных алюминиевых сплавов, без которых невозможно создание современных самолетов. Авиация - это техника на пределе возможного. В авиации, как в гигантском вулканическом котле, рождаются самые лучшие в мире материалы. Самые прочные, самые жаростойкие, самые легкие и вязкие. Этих материалов в природе не существует. Каким же должен быть человек, который совершенствует Природу и дерзко превосходит то, что создано ею за миллиарды лет самостоятельного развития?

      В 1960 году Никита Хрущев должен был отправиться на генеральную сессию ООН на новом Ту-114, который был призван доказать миру мощь нашей авиационной техники. Пассажирских самолетов, способных совершить беспересадочный перелет через Атлантику, в ту пору еще не было. Но полет отменили - Хрущев переплыл океан на теплоходе "Балтика". Нельзя исключить того, что к скандальному биению башмаком по дипломатической трибуне привело утомившее советского лидера плавание. Но почему в Нью-Йорк не вылетел Ту-114, что могло повернуть колесо истории в другую сторону?

      Сильный дураком не бывает
      В последний момент военпред на заводе обнаружил на тягах управления коррозионные поражения. В Куйбышев отправилась делегация генералов и специалисты по авиационным материалам - будущие академики Сергей Кишкин и Иосиф Фридляндер. (Его поразило, что в салоне Ту-114 была подвешена люлька, чтобы первому секретарю ничто не мешало сладко дремать.) Ученые установили причину дефекта в дюралевых трубах и гарантировали безопасность полета. Генералы сомневались. Спор был бесконечным. А самолету надо успеть в Нью-Йорк, чтобы вернуть домой Хрущева, уже совершившего свое историческое деяние. И тогда Кишкин, хрупкого сложения и небольшого роста, говорит генералам: "Предлагаю единственный оставшийся у нас научный способ решить проблему. А именно - побороться на руках. Я буду бороться на левую руку, а Фрид - на правую". Генералы выставили на поединок двух кряжистых бойцов. Но они не знали, что худенький профессор крутил "солнце" на турнике, а долговязый Фридляндер в молодости занимался боксом. Тренер говорил: "Иосиф, у тебя отличный хук справа. Брось учебу. Спорт лучше науки. Станешь сильным - никто дураком не назовет".

      "Слово джентльменов, - напомнил Кишкин, когда соревнование закончилось. - Ставим подписи". Но из поезда ученых попросили, привезли на аэродром и отправили в Москву в Ту-114. А в Нью-Йорк в качестве заложника полетел главный конструктор академик Туполев.

      Представление о том, что ученый живет в башне из слоновой кости и ходит по улицам отрешенным, проваливаясь в ямы, действительности не соответствует. Жизнь академика Фридляндера - свидетельство того, что в тот период, когда наука была востребована и решала важные государственные задачи, на недостаток адреналина ученому жаловаться не приходилось. Ученый не был кабинетным затворником и сухарем, он жил ярко, часто рискованно, хотя и не всегда весело.

      Отсюда не убежишьБиблейский Иосиф добился успеха на ниве толкования снов фараона. В каком-то смысле Иосиф Фридляндер занимался похожим делом. Его вызывал министр или авиаконструктор и заявлял: "Мне привиделся материал с чудесными свойствами. Иначе самолет не полетит. Создай сплав!" И Фридляндер начинал колдовать со сплавами. Алюминий, магний, литий, бериллий, медь, марганец - надо выяснить, как поведет себя алхимическая смесь при разных температурах и напряжениях. Адов труд. Но он должен быть сделан. Потому что самолет из воздуха не построишь. Единственный раз мы украли сплав, когда по приказу Сталина был полностью воспроизведен тяжелый американский бомбардировщик Б-29, потерпевший аварию на Дальнем Востоке. С Б-29 были сброшены атомные бомбы на Японию. Времени для поиска своего пути отпущено не было, и наша атомная бомба в 1949 году была сброшена с Ту-4, копии Б-29. Впрочем, бомба тоже была копией. Потом мы сами пошли вперед с ускорением.

      В 1948 году на слитках, которые отливались в Каменск-Уральском для пикирующего бомбардировщика Ту-16, обнаружились странного происхождения трещины. За сплав В95 отвечал Иосиф Фридляндер - легендарный министр авиапрома Петр Дементьев направил его на завод. Исследования затянулись, бракованных слитков выявлялось все больше. Вместе с ученым в командировку был послан представитель органов, который недавно женился. Незлобивый парень, он по-дружески просил: "Сколько можно здесь торчать? Иосиф, все равно ничего у тебя не получится, не тяни волынку. Сознайся, что ты вредитель. Я вернусь к жене, а ты посидишь немного в Сибири". Чтобы развеяться, Фридляндер по ночам бегал на лыжах по 20 километров, а его приятель усмехался: "Отсюда не убежишь".

      В конце концов причина появления трещин была выявлена. Начался серийный выпуск бомбардировщиков Ту-16. Иосиф Фридляндер за создание и освоение высокопрочного сплава В95 получил Сталинскую премию. Через несколько лет Туполев использовал крылья Ту-16 для первого советского реактивного пассажирского самолета Ту-104. Из сплава В95 сделаны крылья стратегического бомбардировщика Ту-95 и сверхдальнего турбовинтового Ту-114. В 2004 году по просьбе ВВС России были обследованы все еще стоящие на дежурстве Ту-16: коррозионных повреждений обнаружено не было, и их ресурс продлили еще на пять лет.

      Энгельс писал: "Если у общества появляется техническая потребность, это продвигает науку вперед больше, чем десяток университетов". Несколько десятилетий наша страна испытывала острую потребность в лучших самолетах. В авиации, как в гигантском плавильном котле, рождаются самые лучшие в мире материалы. Сплавы академика Фридляндера применяются и в ракетной технике, в атомной промышленности, то есть во всех областях, где наша страна претендует на мировое лидерство по части высоких технологий.

      Зачем шпионы летали на УралВ фильме "Мертвый сезон" есть сцена, которая вышибает у зрителя слезу. Советского разведчика на мосту обменивают на американского шпиона. Это реальный случай. Рудольфа Абеля, арестованного за атомный шпионаж, на мосту через Шпрее в Западном Берлине обменяли на летчика-шпиона Пауэрса, сбитого над Уралом. Пауэрс летел на высоте 20 км на новейшем У-2 и имел задание сделать фото завода в секретном городе Новоуральске, где налажено обогащение урана центрифужным методом, которым в США не сумели овладеть до сих пор. В США применяется метод термодиффузионного обогащения, который требует огромных затрат энергии. В Новоуральске сотни тысяч центрифуг вращаются со скоростью 1500 оборотов в минуту в течение 30 лет и не требуют ремонта. Эти удивительные центрифуги сделаны из сплава В96ц, созданного академиком Фридляндером и непревзойденного до сих пор. Работа удостоена Ленинской премии.

      Как часто бывает в науке, вложения через десятилетия окупились многократно. С 1990-х годов Россия по контракту "ВОУ-НОУ" поставляет в США низкообогащенный уран, который производится на отечественных центрифугах. Цена контракта около 20 млрд долларов - половина топлива для американских атомных станций делают в России. Стоит ли говорить, что миллионером академик Фридляндер не является. Как, впрочем, и никто из его коллег, создавших самое ценное, чем может гордиться наша страна.

      Наука с петлей на шееНаука полна парадоксов. Мне думается, главный парадокс нашей науки состоит в следующем. Если, как считается, для плодотворных занятий наукой необходимо состояние внутренней свободы, то каким образом советские ученые, которые жили, по существу, с петлей на шее и в случае ошибки могли оказаться в местах не столь отдаленных, сумели именно в период всеобщих репрессий создать столь мощный задел, что наша страна, потерявшая интерес к науке, не может растратить его и по сей день? И почему, как только железная хватка ослабла, задолго до финансового обнищания науки, наша интеллектуальная удаль пошла на убыль? Невозможно понять, каким образом великий Туполев был одновременно посажен в тюрьму и награжден Сталинской премией? И где черпал мужество великий Ильюшин? Перед первым перелетом через Северный полюс Сталин спросил конструктора: "Вы гарантируете, что в случае аварии самолет сядет на воду?" Ильюшин ответил: "Я гарантирую, что самолет сядет в Америке".

      Одно из возможных объяснений можно найти в аналогии с принятой в авиации концепцией безопасной повреждаемости. Самолеты должны летать часто, без отдыха в аэропортах, из них выжимают все соки. При таких нагрузках без трещин на крыле или фюзеляже не обойтись, и они (до метра длиной) допускаются, но самолет сделан из таких вязких и пластичных сплавов, что трещина не идет дальше. Минимум хрупкости, максимум пластичности. Наши ученые, думаю, были сделаны из таких материалов. Усталость и надломы неизбежны, но их хоронили внутри, а снаружи оставались раскрепощенность и творческая независимость. "Гвозди бы делать из этих людей, не было б в мире крепче гвоздей", - сказал поэт Тихонов. Не знаю о гвоздях, а крылья для самолетов точно делать можно. Академик Фридляндер всю жизнь работал под дамокловым мечом суровых наказаний, но в любой ситуации оставался неисправимым оптимистом.

      Молитва о Красной площадиВ апреле 1947 года его отправили в Куйбышев, где на заводе ? 1 стояла эскадрилья новых МиГ-15, которым через неделю предстояло принять участие в первомайском параде на Красной площади. На заседании Политбюро Сталин сказал, что на самолетах обнаружены трещины. Но эти самолеты должны принять участие в параде. Если не примут, то ряд людей отправится на Север. Если хотя бы с одним самолетом что-нибудь случится - тоже Север. Фридляндеру удалось установить, что трещины имеют единичный характер, и самолету ничто не угрожает. Когда подписал заключение, 30 апреля упал МиГ-15, летчик спасся - это был первый случай катапультирования из реактивного самолета. Но ясно: заключение - это приговор. Вдруг выяснилось, что в аварии виноват двигатель. 1 мая, стоя на Трубной площади и глядя в небо, Иосиф Фридляндер первый и последний раз в жизни молился, чтобы самолеты пролетели над Красной площадью, а дальше - хоть потоп. Самолеты пролетели, а его наградили орденом.

      С Путиным он говорил лишь однажды. Несколько лет назад - в Кремле, где получал очередную Государственную премию. Вниманием президента завладел певец Кобзон. Фридляндер прервал их разговор. Сказал, что наша авиапромышленность лежит на дне, "Эрбас" и "Боинг" выпускают по 300 больших самолетов в год, а "Туполевы" и "Ильюшины" заказов не получают, и это катастрофа. Путин сказал: "Нет лидера". Фридляндер возразил: "Лидера надо найти".

      Патриарх получил звание "Лучший ученый России". Он решил великое множество сложных задач. Но как решить эту, последнюю, он не знает. Эту задачу предстоит решать уже не ему.

      Справка:

      Иосиф Наумович Фридляндер родился в 1913 году в узбекском Андижане. После окончания школы работал корреспондентом "Комсомольской правды" по Таджикистану. Закончил МВТУ имени Баумана и с 1937 года работает во Всесоюзном институте авиационных материалов, где и по сей день руководит научно-исследовательским отделением. Академик, лауреат Ленинской и двух Государственных премий. Создатель многих поколений алюминиевых сплавов. Из сплавов Фридляндера сделан самолет Ту-4, с которого в 1949 году на полигоне в Семипалатинске была сброшена первая советская атомная бомба, пикирующий бомбардировщик Ту-16, стратегический бомбардировщик Ту-95, все пассажирские самолеты Ту, вплоть до безотказного Ту-154 и современных Ту-204 и Ту-334, мощный военно-транспортный "Антей", гиганты "Мрия" и "Руслан", знаменитые истребители МиГ-23, самолет вертикального взлета Як-38, гидросамолеты КБ Бериева, которые пользуются большим спросом за рубежом. Его сплавы применяются и в других областях, где к металлам предъявляются повышенные требования. Россия - единственная страна в мире, которая овладела технологией центрифужного обогащения урана-235. Центрифуги, без которых был бы невозможен российско-американский контракт "ВОУ-НОУ", изготовлены из сверхпрочного сплава Фридляндера В96ц. Из его сплавов сделаны баки самой мощной ракеты в мире "Энергия", баки космического грузовика "Протон", лопатки турбонасосных агрегатов ракетных двигателей. В последние годы его сплавы прорвались на Запад. Налажено сотрудничество с НАСА, с "Боингом" и "Эрбас", которая использует российский сплав 1933 на аэробусе А-380.

      Сергей Лесков, Известия
      26-04-2005
      ------------ Должен, правда, сказать, что центрифугами уран обогащается во всем мире, а не только на родине слонов. Но приоритет, возможно, у России. -------------------------------------------
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.04.27 | Георгій

        Re: Есть ли жизнь на Марсе...

        Рюген пише:
        > Вам давно уже все пояснили: Зварич ничего не позаканчивал. Работал младшим лектором в чем-то типа общества "Знание" при Колумбийском университете.
        (ГП) Пане Рюген, а Ви працювали лектором у Колумбійському університеті? Чому Ви так зневажливо ставитеся до факту, що п. Зварич займав цю посаду кілька років? Як людина, яка дещо знає про структуру вищої освіти у США, запевняю Вас, що будь-кого на цю штатну посаду такий дійсно хороший навчальний заклад, як Колумбійський університет, не візьме.

        >Типа того знаменитого героя "Карнавальной ночи" в исполнении Филиппова. Естественно, что такое общество никаких формальных корочек не дает ни слушателям, ни лекторам. Если считать Зварыча философом или юристом, то я маршал, доктор искусствоведения, генеральный конструктор, академик и великий лингвист в одном лице.
        (ГП) Вибачте, але хто його вважає філософом чи юристом? Він ні те, ні друге - він міністр, тобто адміністратор, по-російськи "управленец." Для того, щоби дуже добре функціонувати в адміністративному апараті, зовсім не обов"язково мати статус провідного фахівця в онтології чи епістемології, і також не обов"язково бути професійним адвокатом чи прокурором (тим більше, що досвід американського юриста в Україні ніякої практичної користі не приніс би).

        >У меня даже и корочки есть. Правда, не на все. Но у Зварыча вообще никаких. А керувать справедливостью берется. Для лохов - он крутой чувак. Вот такие к власти поприползали. Смех один.
        (ГП) А я думаю, що все ОК. Влада у цивілізованих країнах належить народові, через представницьку демократію. Виконавча влада (уряд, міністри, адміністратори, управлінці) у таких країнах діє разом з законодавчою владою і судовою владою. Представники цих трьох гілок влади не обов"язково мусять бути якимись ніцшевськими "юберменшами." Добре, коли вони мають освіту і досвід викладання в Колумбійському університеті, але це не головне.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2005.04.28 | Рюген

          Разве это жизнь?

          Георгію, Ви ж начебто серйозна людина, нащо пересмикуєте? Зварич не був викладачем Колумбійського університету. Він був лектором якогось Публічного Коледжу цього універу. Тобто, за радянською аналогією, лектором т-ва "Знання". Тільки у т-во "Знання" брали дійсних викладачів, та читання лекцій для пенсіонерів та домогосподарок було 1) суспільним навантаженням 2) яким-не-яким додатковим заробітком.
          Що стосується викладачів у американських універах, чи, точніше, навколо них, можу сказати, що один мій товариш, що отримав магістра з "комп'ютер саєнс", але не знав про існування Пентіума Про, працював викладачем в одному з коледжів "від" універу. І заробляв гроші, на які жив. Є й інший, який при певному нахабстві також може заявити, що він "викладав в гамериканському універі". Хоча йому рочків так... небагато. Фаху, зрозуміло, також.
          Поэтому, вынужден повторить, Зварыч - проходимец. И самозванец. Но на общем фоне помаранцовой влады it's ОК. Вопрос не в Зварыче. Вопрос в Украине. Куда ее, убогую, волочат? Зварыч - индикатор влачения. Тем и интересен.
          Что касается властей США, то тут тоже this practice is questionable. Как может страна при таком могучем промышленном, военном, финансовом, научном потенциале попасть в такую ерунду, как война в Ираке? Как завал автомобильной промышленности? Как засилье иностранцев (уже даже и далеко не высшего сорта) в науке, промышленности (кроме военной) и медицине? Как полная зависимость от привоза китайского шмотья? Я уж не говорю про дефициты, реформу сошиал секьюрити, средний долг каждого хаузхолдинга в 60 грандов? В армию народ идти не хочет, количество квалифицированных рабочих мест сокращается, зато растет число чиновников. Это значит, что все руководится здравым смыслом? Кстати, Зварыч - политик? Его на должность министра юстиции народ выбирал? Он назначен. Даже против воли премьера. Кто за него отвечает? Отож. Сейчас единственный аргумент за имеющуюся власть - при Януковиче было бы еще хуже. Вполне возможно. Это как возможность выбора из двух куч дерьма - какую съесть. В этой, возможно, волосков поменьше. Отпробовать не желаете? Я еще хрен знает когда здесь писал: какую власть ни выберете, все равно она будет глупая, воровитая, наглая и антинародная. Потому что не политики плохие, а политическая система, которая требует таких политиков. А политическая система - это государство. А за ридну дыржаву, мы ж не только говно есть будем, но и волосками не погребуем, чи не так? Не так. Вы советуете есть дерьмо издалека. Сидели бы в своем институте в Киеве, и решали бы, кому дать зарплату, а кому нет. А про журналы слышали бы по телефону от коллег, или, может, получали бы по е-мейлу, если бы повезло. И делали бы курсовые и дипломы для ленивых студентов.... Стоп. А это уже коррупция. И этот студент с младых ногтей привыкает, что так и должно быть. И окончив курс, идет этот студ недоделанный то ли к янучарам, то ли к ющерам - он уже готов хапать и лгать. Его дыржава уже к тому подготовила. Больше ни к чему. 13 лет, 3 президента, Х правительств, а результаты - все хуже и хуже. А будут еще хуже.
          А теперь расскажите мне, вот кого и как надо выбрать, да чтоб был умный, красивый, дыржавныцькою мовою соловйино белькотив, в НАТО - лепший друг, турки проливы пораспахивали, русские олигархи на Подоле свои бабки тратят. Кубань с песнями и плясками к Волыни присоединилась, поляки городы копають, москали торговые центры и дачи для свидомых украинцев целыми составами из Тулы ездят строить. И знаете что, Вы можете указать. Беда в том, что на кого бы Вы ни указали, если он станет у власти, поток из Украины только усилится, и денег, и людей. И борьба с коррупцией и теневыми схемами не поможет. Потому что они - неотъемлемая часть существования этого государства. Не болезнь органов, а сами органы.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2005.04.28 | Георгій

            Про коледжі "при" університетах

            Рюген пише:
            > Георгію, Ви ж начебто серйозна людина, нащо пересмикуєте? Зварич не був викладачем Колумбійського університету. Він був лектором якогось Публічного Коледжу цього універу. Тобто, за радянською аналогією, лектором т-ва "Знання". Тільки у т-во "Знання" брали дійсних викладачів, та читання лекцій для пенсіонерів та домогосподарок було 1) суспільним навантаженням 2) яким-не-яким додатковим заробітком.
            (ГП) Хвилиночку. Американські університети, так само як і деякі англійські (наприклад, Оксфорд) традиційно СКЛАДАЮТЬСЯ з коледжів. Наприклад, моя дочка вчиться у так званому Макком Колледжі (McComb college), який ВХОДИТЬ У СКЛАД університету Тулейн (Tulane University). Тож за Вашою логікою, хтось може сказати, що вона ніколи не вчилася у Тулейні, тому що насправді вона вчилася у якомусь-там коледжі ПРИ Тулейні, і ті викладачі, які її вчили, не були викладачами Тулейну, а були викладачами якогось-там коледжу ПРИ Тулейні, і т.д. Але ж це абсурд.

            > Що стосується викладачів у американських універах, чи, точніше, навколо них, можу сказати, що один мій товариш, що отримав магістра з "комп'ютер саєнс", але не знав про існування Пентіума Про, працював викладачем в одному з коледжів "від" універу. І заробляв гроші, на які жив. Є й інший, який при певному нахабстві також може заявити, що він "викладав в гамериканському універі". Хоча йому рочків так... небагато. Фаху, зрозуміло, також.
            (ГП) А я знав одного рудого і кульгавого дядечка, який не виграв конкурсу на найгарнішого мужчину земної кулі, але тим не менш належав до біологічного виду Homo sapiens sapiens. З цього я роблю висновок, що наш вид приречений на загибель, і треба негайно щось робити (може, об'єднуватися з мавпами і лемурами у Союз Нєрушимий Вєлікіх Пріматов). Але давайте обговоримо це на Вільному Форумі, тому що для цієї майданівської сторінки наша з Вами дискусія вже оффтопік.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2005.04.28 | Рюген

              Re: Про коледжі "при" університетах

              Нет, Вы или меня не поняли или сделали такой вид.
              Университеты состоят из колледжей (или еще их называют "школами") - это одно. Но есть колледжи (дающие не высшее, а среднее образование), которые либо принадлежат универу, или я не знаю, пользуются его брендом, но не входят в систему университетского образования. Точно так же как есть, например, университетский госпиталь. Не стоит путать. Зварич не преподавал студентам Колумбийского университета. Точка. Может быть, он был, будучи студентом, "teacher assistant", но согласитесь, это не профессор университета. Что касается объединения в "Великий и могучий", некоторым может быть больше всего надо объединяться со свиньями: "Мартин, не вбивайте свиней - бо свині ті краще людей. Ми можем друг друга убить, свиня ж це не може зробить". Я не думаю, что Вам кто-либо с кем-либо другим предлагал объединяться.
              Таким образом, мы сократили оффтопик до минимума, оставшись в рамках дискуссии о содержании и структуре университетского образования, я надеюсь.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2005.04.28 | Георгій

                Re: Про коледжі "при" університетах

                Рюген пише:
                > Нет, Вы или меня не поняли или сделали такой вид. Университеты состоят из колледжей (или еще их называют "школами") - это одно. Но есть колледжи (дающие не высшее, а среднее образование), которые либо принадлежат универу, или я не знаю, пользуются его брендом, но не входят в систему университетского образования. Точно так же как есть, например, университетский госпиталь. Не стоит путать.
                (ГП) Ось Веб-сторінка Колумбійського університету, яка дає точні назви усіх його шкіл і коледжів:

                http://www.columbia.edu/academic_programs/index.html

                Нічого про те, що якісь із цих підрозділів університету (або якісь з афілійованих до нього структур) дають середню освіту, там нема. Написано, що всі ці структури присуджують своїм випускникам або "undergraduate degree" (бакалавр), або "graduate degree" (магістр, доктор). І те, і друге - вища освіта, а не середня.

                >Зварич не преподавал студентам Колумбийского университета. Точка. Может быть, он был, будучи студентом, "teacher assistant", но согласитесь, это не профессор университета.
                (ГП) "Teacher's Assistant" (ТА) це одне, а лектор - інше. ТА це дійсно студентська посада, тимчасова, дається хорошим студентам на магістерській чи докторській програмі, і залишається за даним конкретним студентом виключно НА ЧАС його (її) роботи у межах цієї дисертаційної програми. Лектор - посада штатна, її дають не студентам, а тим, хто довів, що вміє і хоче викладати. Заробітна платня ТА іде з його чи її магістерської або докторської стипендії, а заробітна платня лектора - із спеціальних фондів університету.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2005.04.28 | Рюген

                  Re: Про коледжі "при" університетах

                  Так в каком из перечисленных колледжей/школ преподавал Зварыч?
                  Что преподавал? Какое образование получают студенты того "колледжа" в котором преподавал Зварыч?
                  Для того чтобы читать лекции студентам универа надо хотя бы быть известным специалистом. Для того чтобы быть известным специалистом надо публиковаться. Найти публикации Зварыча еще труднее чем его диплом.
                  Конкретных следов этого человека нет. Есть единственная справка о том, что он там околачивался. Все.
                  Этот человек является министром юстиции. Человек ниоткуда, с мутной биографией. Может быть в США тоже есть министры, о которых неизвестно что и где они делали до приезда в Америку? Тем более министры юстиции?
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2005.04.28 | Георгій

                    Re: Про коледжі "при" університетах

                    Рюген пише:
                    > Так в каком из перечисленных колледжей/школ преподавал Зварыч?
                    (ГП) "General Studies." . Про це написано отут (зі слів офіційної особи Колумбії):

                    http://www2.maidan.org.ua/n/free/1114163854

                    > Что преподавал? Какое образование получают студенты того "колледжа" в котором преподавал Зварыч?
                    (ГП) Викладав філософію, а про освіту - клацніть на лінк "General Studies" на сайті Кoлумбії і прочитайте там.

                    > Для того чтобы читать лекции студентам универа надо хотя бы быть известным специалистом.
                    (ГП) Не обов"язково. Іноді видатні спеціалісти-вчені є дуже поганими викладачами. Є такий знаменитий імунолог у США, на ім"я Ілай Серкарц (Eli Sercarz). Він надрукував сотні статей і кілька монументальних монографій з клітинної імунології, йому належить ціла теорія про роль так званих криптичних і домінантних пептидів у Т-клітинному імунітеті. А викладати він зовсім не міг. Про жахливу якість його лекцій в Університеті штату Каліфорнія в Лос Анджелесі ходили легенди. Серкарца студенти називали "scattered brain." З іншого боку, є прекрасні викладачі-імунологи, які не мають особливої слави як провідні вчені, наприклад Дженіс Кубі (вона недавно померла), Ален Голдберг зі знаменитого коледжу Емгерст (автор одного з найкращих у світі підручників), і ін.

                    > Может быть в США тоже есть министры, о которых неизвестно что и где они делали до приезда в Америку? Тем более министры юстиции?
                    (ГП) Наскільки я знаю, секретарі кабінету США (аналоги наших міністрів) усі мають ступінь бакалавра мистецтв (суто формальний). Секретаря юстиції у США взагалі не існує, тому що тут судова влада абсолютно відокремлена від виконавчої. Нагляд за виконанням Конституції виконують Верховні судді. Яка їх освіта, я не знаю, але ніхто якось цим не переймається.
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2005.04.28 | Рюген

                      Re: Про коледжі "при" університетах

                      Оце таке:
                      Welcome to the Website of the School of General Studies (GS), Columbia University's college for returning and nontraditional students.
                      Так оказывается, Зварыч нетрадиционный лектор для нетрадиционных второгодников?

                      > (ГП) Викладав філософію, а про освіту - клацніть на лінк "General Studies" на сайті Кoлумбії і прочитайте там.
                      >
                      > > Для того чтобы читать лекции студентам универа надо хотя бы быть известным специалистом.
                      > (ГП) Не обов"язково. Іноді видатні спеціалісти-вчені є дуже поганими викладачами. Є такий знаменитий імунолог у США, на ім"я Ілай Серкарц (Eli Sercarz). Він надрукував сотні статей і кілька монументальних монографій з клітинної імунології, йому належить ціла теорія про роль так званих криптичних і домінантних пептидів у Т-клітинному імунітеті. А викладати він зовсім не міг. Про жахливу якість його лекцій в Університеті штату Каліфорнія в Лос Анджелесі ходили легенди. Серкарца студенти називали "scattered brain." З іншого боку, є прекрасні викладачі-імунологи, які не мають особливої слави як провідні вчені, наприклад Дженіс Кубі (вона недавно померла), Ален Голдберг зі знаменитого коледжу Емгерст (автор одного з найкращих у світі підручників), і ін.
                      >
                      Не знаю, уважаемый Георгий, как иммунологию, но логику Вы вряд ли смогли бы преподавать, разве только для нетрадиционных второгодников. Я Вам сказал, что не будучи известным специалистом И не имея диплома маловероятно быть преподавателем в универе, а Вы мне о том, что хорошие специалисты могут быть плохими преподами. Ощущаете разницу в формулировках? Отрицанием моего утверждения является: никому неизвестные плохие специалисты без дипломов МОГУТ быть лекторами в американских университетах. Вы это утверждаете?
                      За ссылку спасибо. Я ее искал, но не нашел.
                      > > Может быть в США тоже есть министры, о которых неизвестно что и где они делали до приезда в Америку? Тем более министры юстиции?
                      > (ГП) Наскільки я знаю, секретарі кабінету США (аналоги наших міністрів) усі мають ступінь бакалавра мистецтв (суто формальний). Секретаря юстиції у США взагалі не існує, тому що тут судова влада абсолютно відокремлена від виконавчої. Нагляд за виконанням Конституції виконують Верховні судді. Яка їх освіта, я не знаю, але ніхто якось цим не переймається.
                      ----------
                      А це шо:
                      Department of Justice
                      950 Pennsylvania Ave., NW (20530)
                      Established: Office of Attorney General was created Sept. 24, 1789. Although one of the original cabinet members, the attorney general was not an executive department head until June 22, 1870, when the Department of Justice was established.
                      Function: Supervises U.S. district attorneys and marshals; supervises federal prisons and other penal institutions; advises the President on petitions for paroles and pardons; represents the U.S. government in legal matters and gives legal advice to the president and other members of the Cabinet; researches violations of federal laws; administers immigration laws.
                      Attorney General: Alberto Gonzales
                      Solicitor General: Paul D. Clement (acting)
                      Director of FBI: Robert S. Mueller, III
                      ------------------
                      Георгию, я поблагодарил Вас за ссылку, но уже не уверен, что Вы мне дали. Вообще, с Вами, как и со остальными авторами майдана надо держать ухо востро: соврете, не дорого возьмете. Впрочем, я не хочу Вас обвинять. Действительно, министра юстиции нет. Формально. Но ведь формально нет и министра обороны и даже иностранных дел. Вообще нет никаких министров. Одни секретари, типа Порошенко.
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2005.04.29 | Георгій

                        Re: Про коледжі "при" університетах

                        Рюген пише:
                        > Не знаю, уважаемый Георгий, как иммунологию, но логику Вы вряд ли смогли бы преподавать, разве только для нетрадиционных второгодников. Я Вам сказал, что не будучи известным специалистом И не имея диплома маловероятно быть преподавателем в универе, а Вы мне о том, что хорошие специалисты могут быть плохими преподами. Ощущаете разницу в формулировках? Отрицанием моего утверждения является: никому неизвестные плохие специалисты без дипломов МОГУТ быть лекторами в американских университетах. Вы это утверждаете?
                        (ГП) Ви сказали, що для того, щоби бути викладачем в американському університеті, людина повинна бути "як мінімум (Ваш вираз) відомим спеціалістом." Я це заперечив з фактами на руках - я знаю, що в американських університетах є чудові викладачі, улюбленці студентів, які НЕ Є відомими спеціалістами (провідними фахівцями у тій галузі НАУКИ, яку вони викладають). Це все. Про дипломи в нашому з Вами останньому обміні мови не йшло. Тим більше що диплом бакалавра Зварич, очевидно, все-таки має, інакше його не взяли б на посаду "Adjunct Instructor" і тим більше "Lecturer." Цілком може бути, що він також має і диплом магістра, тому що, як я вже писав, у США є таке поняття "non-thesis option" - людині можуть присудити ступінь магістра без дисертації. З чотирьох студентів, в яких Ваш покірний слуга був керівником магістерської програми, троє захищали магістерську дисертацію, а одна студентка - ні, тому що вона мала цей "non-thesis option."

                        > За ссылку спасибо. Я ее искал, но не нашел.
                        (ГП) Зайдіть на "Academic Programs" і далі на "General Studies." Там все написано.

                        > > > Может быть в США тоже есть министры, о которых неизвестно что и где они делали до приезда в Америку? Тем более министры юстиции?
                        > > (ГП) Наскільки я знаю, секретарі кабінету США (аналоги наших міністрів) усі мають ступінь бакалавра мистецтв (суто формальний). Секретаря юстиції у США взагалі не існує, тому що тут судова влада абсолютно відокремлена від виконавчої. Нагляд за виконанням Конституції виконують Верховні судді. Яка їх освіта, я не знаю, але ніхто якось цим не переймається.
                        > ----------
                        > А це шо:
                        > Department of Justice
                        > 950 Pennsylvania Ave., NW (20530)
                        > Established: Office of Attorney General was created Sept. 24, 1789. Although one of the original cabinet members, the attorney general was not an executive department head until June 22, 1870, when the Department of Justice was established.
                        > Function: Supervises U.S. district attorneys and marshals; supervises federal prisons and other penal institutions; advises the President on petitions for paroles and pardons; represents the U.S. government in legal matters and gives legal advice to the president and other members of the Cabinet; researches violations of federal laws; administers immigration laws.
                        > Attorney General: Alberto Gonzales
                        > Solicitor General: Paul D. Clement (acting)
                        > Director of FBI: Robert S. Mueller, III
                        (ГП) Все вірно, але Генеральний Прокурор (Attorney General) у США не є аналогом нашого міністра юстиції. Так само не є аналогами нашого міністра юстиції американський Верховний Суддя ("Supreme Justice"). Такої посади, як "Secretary of Justice" у США нема, тому що їхні Secretaries (наші міністри) є представниками ВИКОНАВЧОЇ гілки уряду. СУДОВА гілка ("judicial branch of government") у США має принципово інший статус. Голова виконавчої влади у США - президент, але він не має контролю над Attorney General чи Supreme Justice. В Україні по-іншому. В Україні міністр юстиції підзвітний прем'єр-міністру.

                        > ------------------
                        > Георгию, я поблагодарил Вас за ссылку, но уже не уверен, что Вы мне дали. Вообще, с Вами, как и со остальными авторами майдана надо держать ухо востро: соврете, не дорого возьмете.
                        (ГП) Ну, це Ви дарма. На персональні закидони в мене нема ні часу, ні сил, ні бажання відповідати. Я пишу, що знаю.

                        >Впрочем, я не хочу Вас обвинять. Действительно, министра юстиции нет. Формально. Но ведь формально нет и министра обороны и даже иностранных дел. Вообще нет никаких министров. Одни секретари, типа Порошенко.
                        (ГП) Ні, не типу Порошенко - типу наших міністрів. Наприклад, Кондоліза Райс має титул Secretary of State, що на нашу мову перекладається як міністр іноземних справ. Дональд Рамсфелд має титул Secretary of Defense, тобто міністр оборони. Але Attorney General і Supreme JUstice мають інший статус - вони не міністри, не представники виконавчої влади, а представники юридичної гілки уряду.
                      • 2005.04.29 | Георгій

                        Про "нетрадиційних" студентів

                        Рюген пише:
                        > Оце таке:
                        > Welcome to the Website of the School of General Studies (GS), Columbia University's college for returning and nontraditional students.
                        > Так оказывается, Зварыч нетрадиционный лектор для нетрадиционных второгодников?
                        (ГП) Бачите, знову Ви беретеся коментувати, не знаючи насправді структури американської вищої освіти. Тут дійсно є поняття "нетрадиційний студент," але в нього не вкладається ніякого негативного змісту. Це студенти, які або повертаютьчя до ВНЗ після багатьох років перерви, або студенти, які починають вчитися дуже пізно, коли вони вже мають сім'ю, дітей, іноді навіть онуків. У США нема ніяких обмежень на вік студента, і також на кількість років перерви. Я викладаю фізіологію людини і загальну мікробіологію у класах, де більшість студентів - медсестри. Деяким з них сильно за 50. Деякі з них вже робили спроби вчитися у ВНЗ один чи навіть два роки, але через різні обставини зробили перерву на 7-8 років. Це нетрадиційні студенти. Традиційні - це молоді люди, які закінчили середню освіту рік чи два чи три тому. Яким легше викладати, традиційним чи нетрадиційним? Важко сказати, є і переваги, і недоліки і в традиційних, і в нетрадиційних. Головна проблема з нетрадиційними та, що основи природничих наук їм викладалися дуже давно, і вони іноді просто не можуть відновити свої уяви, скажімо, про структуру і функцію живої клітини, про якийсь молекулярний механізм тощо. З традиційними інша проблема: вони дуже зіпсовані телебаченням і комп'ютерами і не звикли систематично читати.
  • 2005.04.28 | Olha_K

    Конструктивна пропозиція

    Нам, не тролям. Не чіпати політику на цьому форумі, то не буде якихось істерик на три сторінки підготовленого тексту на абсолютно сторонні теми. Поясніть, чому це питання до спеціаліста про необхідність PhD для викладання (цілком освітянська тема) має скочується на "от понавибирали собі паганців неосвічених". Тьху!
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.04.28 | Георгій

      Приєднуюся

      Єдине, що я ТУТ хочу обговорювати, це структура освіти в Україні і в інших країнах. Тому пропоную панові Рюгену перенести свій постинг на "Вільний Форум."


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".