МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Т.Г. Эш. Полиция памяти атакует свободу исторических дебатов (л)

10/23/2008 | OlenaSt
http://www.inosmi.ru/translation/244740.html

Текст "Appel de Blois" французькою мовою з підписами: http://www.lph-asso.fr/articles/50.html
англійською: http://www.lph-asso.fr/actualites/42.html

Відповіді

  • 2008.10.23 | псевдоквази

    "Полиция памяти" -

    хорошо сказано! Кстати, вот еще один повод нашим "еврооптимистам" задуматься над тем, так ли уж все намазано медом в европейском доме... Впрочем, это скорее тема для другой ветки форума.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.10.23 | OlenaSt

      Re: "Полиция памяти" -

      псевдоквази пише:
      > хорошо сказано! Кстати, вот еще один повод нашим "еврооптимистам" задуматься над тем, так ли уж все намазано медом в европейском доме... Впрочем, это скорее тема для другой ветки форума.

      Угу. Для іншої.
      Але сама можливість подібної заяви і взагалі - подібної постановки питання вселяє такий собі "єврооптимізм".

      Втім, у нас теж не все безнадійно: "Шкільна історія очима істориків-науковців" (http://khpg.org.ua/index.php?id=1224512202)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.10.23 | Дідусь

        Історія з історією не випадок, а закономірність

        http://khpg.org.ua/index.php?id=1224512202
        Шкільна історія очима істориків-науковців

        Матеріали Робочої наради з моніторинґу шкільних підручників історії України
        Упорядкування та редакція Наталі Яковенко
        Київ: Видавництво імені Олени Теліги, 2008



        "Підсумковий протокол наради з моніторинґу шкільких підручників історії України

        Слухали: підсумки Робочої наради з моніторинґу шкільних підручників історії України (список проаналізованих підручників додається).

        1. Зроблено загальний висновок про те, що шкільні підручники з історії України відповідають чинній нормативно-правовій базі (державному стандартові й навчальній програмі), однак, на жаль, не відповідають ні сучасному станові історичної науки, ні потребам суспільства. Відсутність концепції історичної освіти в Україні та недостатній зв'язок учених з авторами підручників призвели до низки суттєвих недоліків концептуального та методологічного характеру"

        Історія з історією не випадок, а закономірність. Зробимо просту підстановку замість історії. Нехай це буде фізика. Що маємо:
        1. Зроблено загальний висновок про те, що шкільні підручники з фізики відповідають чинній нормативно-правовій базі (державному стандартові й навчальній програмі), однак, на жаль, не відповідають ні сучасному станові фізичної науки, ні потребам суспільства. Відсутність концепції фізичної освіти в Україні та недостатній зв'язок учених з авторами підручників призвели до низки суттєвих недоліків концептуального та методологічного характеру.
        2. А ще цікавіше те, що цій висновок є вірним й стосовно підручників для так званої вищої освіти, наприклад стосовно підручників з філософії. Якщо її сучасний стан визначають ті персони, які її зараз уособлюють, то на що можна сподіватися? Вони й є авторами таких підручників. Повне поєднання „академічної” науки з освітянською практикою.
        Чи могло б бути щось інше, коли ці стандарти створювалися під приводом колишніх відповідальних працівників компартії та соцпартії та активної участі дійсних членів та членів-кореспондентів академії так званих педагогічних наук?
        До речі, чому в обговоренні немає представників так званої „академічної” науки, тобто членів та членів-кореспондентів НАНУ та академії так званих педагогічних наук, зокрема всесвітньо відомого історика-плагіатора?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.10.23 | Torr

          підручники треба не писать, а перекладать

          наприклад, фізику треба вчити з підручником німця Фішара, а не росіянина Савєльєва. І обєктивний підручник з історії України може написать тіки іноземець як особа нейтральна.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.10.23 | OlenaSt

            І так до кінця віку покладатися на доброго й розумного дядю

            Torr пише:
            > наприклад, фізику треба вчити з підручником німця Фішара, а не росіянина Савєльєва. І обєктивний підручник з історії України може написать тіки іноземець як особа нейтральна.

            Може, вигідніше все ж таки розвивати науку в себе? Тоді німці й росіяни перекладатимуть підручник якого-небуть українця Петренка.

            А "нейтральними іноземцями" для написання підручника з історії України чи будь-якої іншої держави/країни/нації/етносу/території можуть бути хіба що аборигени Антарктиди.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2008.10.23 | Nn

              Re: І так до кінця віку покладатися на доброго й розумного дядю

              На деньги финансового спекулянта Сороса можно было за 18 лет создать приличные гуманитарные и общественные науки, если бы бы ими распоряжались не любители передвигать свой большой зад и маленькие мозги в мерседесах. Это я к тому, что обсуждение учебников по истории проводил фонд "Відродження" -- может быть единственное, что этот фонд сделал полезного лет за десять.
          • 2008.10.23 | kfmn

            підручники з хімії

            Чем Савельев-то плох?

            Кстати, интересно, почему в украинских школьных учебниках по химии элементы называют латинизированными кличками (серу -- Сульфуром, золото Аурумом и т.д., причём простые вещества из этих элементов остаются серой и золотом)? В английских, итальянских и российских школьных (не говоря уж о вузовских) учебниках я такого не видел, что заставляет предположить, что сие нововведение зачем-то изобретено украинскими педагогами. А в вузах студентам потом приходится переучиваться...


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".