МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Чи тільки одне Святе Письмо?

06/18/2002 | Хлоя
Натрапила я на одну дуже цікаву статтю колишнього служителя Назорійської Церкви (США) Джона Вайтфорда. Він розглядає істинність постулату протестантизму про те, що для спасіння людині треба тільки одне Святе Письмо. ТАк це чи ні - прошу читати і обгрунтовано висловлювати свої думки.

http://www.pagez.ru/olb/039.php

Дякую за увагу!

Відповіді

  • 2002.06.18 | Георгій Пінчук

    Re: Чи тільки одне Святе Письмо?

    Пані Хлоє,

    Дуже дякую за надзвичайно цікавий лінк. Я в принципі не проти позабіблійної церковної традиції. Дійсно, Біблія не містить всієї християнської віри - почати хоча б з того, що вона не має в собі ніяких доказів існування Бога, і тому для людини, яка не вірить в Бога, часто є просто набором казочок або більш чи менш корисних моральних порад. *Навчитися* вірі в Бога, тільки читаючи Біблію, неможливо - для цього треба мати щось всередині, і також спілкуватися з людьми, які вже мають таку віру і зросли в ній. Іншими словами, треба належати до церкви.

    Але все-таки церковна традиція не повинна бути більшою, вищою, авторитетнішою за Біблію. Історія свідчить, що християнська церква іноді приймала деякі доктрини, які не тільки не базуються на Біблії, але й суперечать їй на 180 градусів. Наприклад, діячі західної (Римо-Католицької) церкви понависмикували з писань отців ранньої церкви, а також з писань світських авторів, ідеї про "чистилище" і "лімбо." Згідно з цією доктриною, душа після смерті тіла одразу, ще до Страшного суду, потрапляє в особливу зону, де її піддають мукам за гріхи, які людина - володар цієї душі - скоїла за життя. Ці муки можна зменшити молитвами і грішми, які родичі покійного платять церкві, її священикам. При цьому віруючим ще й розповідали, що Бог навмисне дає тим душам, які мучаться в чистилищі, тіло, для того, щоби муки тих душ були фізичними. Деякі церковники йшли ще далі - казали, що окремі члени тіла виходять з чистилища і перестають мучитися за таку-то плату, а інші за іншу. Наприклад, одній жінці у відповідь на її запитання, чи достатньо вона заплатила, щоби її покійний чоловік вийшов з чистилища, священик міг сказати, "Ні, дочко, треба ще три гульдени, тому що великий палець його правої ноги все ще мучиться у полум"ї." Очевидно, що ці вірування не тільки нічим у Біблії не підтверджені, але й вигадані з корисливою, абсолютно анти-християнською метою. *Такої* "традиції" не треба, хай їй грець!

    Положення про рівноправність Біблії і традиції хибне, на мою думку, ще й тому, що воно занадто "розтягує" прерогативу богонатхненності тієї чи іншої людини. Ось приклад. Члени Церкви Ісуса Христа Святих Останнього Дня стверджують, що Джозеф Сміт, який написав Книгу Мормона, теж богонатхненний! І попробуй їм щось доведи. Вони одразу скажуть, що он православні і католики теж вважають богонатхненними не тільки авторів канонічної Біблії, а й також "своїх" Отців церкви. Де ж тоді закінчується богонатхненність, хто встановлює їй межу? І ще приклад, з тієї ж опери про богонатхненність і авторитет. Православні часто критикують католиків за те, що ті, мовляв, понапридумували доктрин, які є їх власними вигадками, наприклад, доктрину безгрішності папи в питаннях віри, або доктрину непорочного зачаття Богородиці. Але ж ту саму критику можна розповсюдити й на православних. Адже такі догмати православ"я, як, наприклад, тілесне вознесення Богородиці на небо, хтось теж може назвати вигадками або безпідставними спекуляціями отців церкви, тому що в Біблії ніде ніякого підтвердження цьому навіть і близько нема. Православні на це кажуть: ну і що, що нема, а це наша традиція! А тоді католики кажуть, добре, а непорочне зачаття Богородиці - наша традиція! Таким чином, завелика довіра до традиційних переказів, не підтверджених Біблією, веде до розбрату, розділенню між християнами.

    Вірю, що Бог у своєму Царстві нам все дуже добре пояснить, і тоді причини для суперечок і розбрату не буде.

    Вітаю,

    --Георгій
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2002.06.21 | Георгій Пінчук

      До речі, маленьке уточнення

      У тексті, що на нього посилається наведений п. Хлоєю лінк, є твердження, що 2 Тимофія 3:16-17 стосується тільки Старого Завіту. Але це не так - подивіться на дати. Друге Тимофія було написане у 64 р. н.е., тобто тоді, коли вже були написані три синоптичних Євангелії, Дії Апостолів, апостольські послання Павла до Римлян, Коринфян 1 і 2, Галатів, Ефесян, Пилип'ян, Солунян 1 і 2, 1 Тимофія, Тита, Филимона, і Євреїв, апостольське послання Якова і 1 апостольське послання Петра. НЕ написані тоді ще були Євангелія від Івана, три апостольських послання Івана, апостольське послання Юди і Об'явлення (див., напр., хронологічну таблицю в енциклопедії "Insight on the Scriptures" і інші джерела.) Іншими словами, 2 Тимофія 3:16, 17, навіть якщо ставитися до нього дуже формально, стосується і Старого Завіту, і приблизно 80% Нового. --ГП


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".