МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Ваше тлумачення Н.Заповіту. До пана Георгія та інших

04/16/2008 | AK
Шановний пане Георгію!

Мене зацікавило Ваше розуміння Старого Заповіту, зокрема тієї його частини що стосується створення світу.
Якщо я правильно зрозумів, Ви, як і багато інших сучасних християн, не притримуєтесь буквального тлумачення Старого Заповіту. Тобто створення світу "за 6 днів", для Вас зовсім не означає "за 6 земних днів по 24 години в кожному". Це дозволяє Вам притримуватись наукових поглядів на виникнення Всесвіту, еволюцію живої матерії, виникнення людини тощо, залишаючись при цьому віруючою людиною. Чи правильно я зрозумів?

Моє питання стосується Вашого розуміння Нового Заповіту.
Чи вірите Ви, що

1. Ісус Христос з'явився на світ без участі біологічного батька і що Марія в дійсності не знала чоловіка (тобто не мала статевих стосунків) до народження сина.
2. Що Ісус Христос воскрес в буквальному сенсі. Тобто, що після розп'яття настала його біологічна смерть, після чого він був похований. А через два дні він став знову живим і ще протягом п'ятдесяти днів залишався живим в буквальному сенсі.

Якщо ні, то як Ви для себе інтерпретуєте описані в Новому Заповіті події.

Оскільки Ви перейшли в Православ'я ще таке питання:

Як Ви ставитесь до чудес, як наприклад
- сходження Благодатного Вогню
- мироточіння ікон і мощів ?
Яке Ваше розуміння і інтерпретація цих явищ?

Якби Ваш бізнес ґрунтувався б на сільському госпродарстві, чи замовляли б Ви, наприклад, під час засухи молебен за те, щоб Бог послав дощ?


Наперед дякую.

Запрошую й інших учасників форуму відповісти на поставлені питання, але лише тих, хто притримується наукових поглядів на утворення Всесвіту і еволюцію життя і одночасно є християнином.

Атеїстів, а також тих, хто не сприймає теорії біологічної еволюції прошу не турбуватись.

Відповіді

  • 2008.04.16 | Георгій

    Re: Ваше тлумачення Н.Заповіту. До пана Георгія та інших

    Дякую за запитання!

    AK пише:
    > Шановний пане Георгію!
    > Мене зацікавило Ваше розуміння Старого Заповіту, зокрема тієї його частини що стосується створення світу.
    > Якщо я правильно зрозумів, Ви, як і багато інших сучасних християн, не притримуєтесь буквального тлумачення Старого Заповіту. Тобто створення світу "за 6 днів", для Вас зовсім не означає "за 6 земних днів по 24 години в кожному". Це дозволяє Вам притримуватись наукових поглядів на виникнення Всесвіту, еволюцію живої матерії, виникнення людини тощо, залишаючись при цьому віруючою людиною. Чи правильно я зрозумів?
    (ГП) Так. Я в цьому слухняний моїй Цeркві. Вона нe наполягає на розумінні книги Буття як буквальної історії. Ось як кажe про цe владика Калліст Вeр: "The opening chapters of Genesis are of course concerned with certain religious truths, and are not to be taken as literal history. Fifteen centuries before modern Biblical criticism, Greek Fathers were already interpreting the Creation and Paradise stories symbolically rather than literally." (Bishop Kallistos Ware, "Orthodox Church. Part II: Faith and Worship." http://www.intratext.com/IXT/ENG0804/__P13.HTM).


    > Моє питання стосується Вашого розуміння Нового Заповіту.
    > Чи вірите Ви, що
    > 1. Ісус Христос з'явився на світ без участі біологічного батька і що Марія в дійсності не знала чоловіка (тобто не мала статевих стосунків) до народження сина.
    (ГП) Так.

    > 2. Що Ісус Христос воскрес в буквальному сенсі. Тобто, що після розп'яття настала його біологічна смерть, після чого він був похований. А через два дні він став знову живим і ще протягом п'ятдесяти днів залишався живим в буквальному сенсі.
    (ГП) Так. І я також вірю, що Він у Своєму власному людському тілі вознісся в нeбо (хоча як "тeхнічно" цe сталося, я нe розумію і нe можу собі уявити, алe я в цe вірю). І я також вірю, що Він і сьогодні точно так само живий, як був живий у 30 р. н.e.

    > Оскільки Ви перейшли в Православ'я ще таке питання:
    >
    > Як Ви ставитесь до чудес, як наприклад
    > - сходження Благодатного Вогню
    > - мироточіння ікон і мощів ?
    > Яке Ваше розуміння і інтерпретація цих явищ?
    (ГП) Чeсно кажучи, нe замислювався над цим і нe думаю особливо про цe. Мабуть є і справжні чудeса, і вигадки/фальсифікації.

    > Якби Ваш бізнес ґрунтувався б на сільському госпродарстві, чи замовляли б Ви, наприклад, під час засухи молебен за те, щоб Бог послав дощ?
    (ГП) Так.

    > Наперед дякую.
    (ГП) Прошу дужe, моя приємність.

    > Запрошую й інших учасників форуму відповісти на поставлені питання, але лише тих, хто притримується наукових поглядів на утворення Всесвіту і еволюцію життя і одночасно є християнином. Атеїстів, а також тих, хто не сприймає теорії біологічної еволюції прошу не турбуватись.
    (ГП) Підтримую. Тільки побоююсь, що наші тутeшні атeїсти - зокрeма п. Анатоль і п. Василь Васьківський - образяться, що їм нe дають права висловлювати їх точку зору.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.04.17 | Анатоль

      А чому їм ображатись і що тут відповідати? АК як атеїст, судячи

      з питань, і так знає точку зору атеїстів. Йому інтересна якраз точка зору віруючих, але не маразматиків, а ніби сучасних грамотних людей.
      Та й мені це цікаво, як можуть в одній голові одночасно співіснувати дикунські і наукові уявлення.
  • 2008.04.17 | danchyk

    Re: Ваше тлумачення Н.Заповіту. До пана Георгія та інших

    Уявіть собі, що у вашому універсумі, який ви сповідуєте існує Дехто, Хто управляє законами природи, чи будуть тоді для вас чудеса такими чудними.
  • 2008.04.17 | +О

    Re: Ваше тлумачення Н.Заповіту. До пана Георгія та інших

    Слава Ісусу Христу!

    > AK: Шановний пане Георгію! Якщо я правильно зрозумів, Ви, як і багато інших сучасних християн, не притримуєтесь буквального тлумачення Старого Заповіту. Тобто створення світу "за 6 днів", для Вас зовсім не означає "за 6 земних днів по 24 години в кожному". Це дозволяє Вам притримуватись наукових поглядів на виникнення Всесвіту, еволюцію живої матерії, виникнення людини тощо, залишаючись при цьому віруючою людиною. Чи правильно я зрозумів?

    гебрейське jom (з кн. Буття 1) означає день і/або період часу і у випадку з "день перший", "день другий"... бачимо вказівку на послідовність. Це можна побачити із самого тексту, бо можливість смислового наповнення день=24 години з`являється лише у "день четвертий" ("і нехай вони стануть знаками, і часами умовленими, і днями, і роками"). Тобто НМД у даному випадку сама можливість такого буквального смислу є примарною і не робить надто великої різниці для Віри/науки, на яку Ви наголошуєте далі. Проте, розумію, що більш чітких випадків суперечності Віри і розуму можна наводити і наводити, тому хочу розрізнити: Віра говорить про Того, Хто Сотворив, а наука - як Це функціонує, тому для віруючого не може бути жодних суперечностей між одним і другим. Просто "науковий світогляд віруючого" для мене означає відмову від трактування Біблії в якости посібника з астрономій/фізик/инше. Це не лише моя приватна думка - в Католицькій Церкві ставлення до Біблії як до Слова Доброго Творця про доброту творіння проповідується загально (цитую за українським перекладом оригінального латинського тексту (- COpyright 1997- Libreria Editrice Vaticana, Citta del VaticanO) Катехизм Католицької Церкви, Синод Української Греко-Католицької Церкви, 2002 р.Б.):
    II. Видимий світ
    337 Бог Сам створив видимий світ у всьому його багатстві, розмаїтості і порядку. Св. Письмо символічно представляє діло Творця як послідовність шести днів Божої «праці», яка завершується «відпочинком» сьомого дня (Бут. 1,1-2,4). Щодо створення світу Святе Письмо навчає ті правди, які Бог об'явив для нашого спасіння (Пор. II Ватиканський Собор, Догм, конст. «Dei Verbum», 11.), які дозволяють «пізнавати глибоку природу створіння, його вартість та призначення, яке є на Славу Божу» (II Ватиканський Собор, Догм, конст. «Lumen gentium», 36.).
    338 Немає нічого, що не завдячувало б своїм існуванням Богові Творцеві. Світ почався тоді, коли був добутий з нічого Словом Божим; усі існуючі істоти, уся природа, уся людська історія закорінені в цій початковій події: вона є генезою, у якій постав світ і час мав свій початок (Пор. св. Августин, Про Буття проти Манихеїв, 1, 2, 4.).
    339 Кожне створіння має свою власну доброту і досконалість. Про кожне діло шести днів сказано: «І побачив Бог, що воно добре». «Бо ж всі речі через сам факт, що є створені, наділені своєю, лише їм властивою сутністю, правдою, досконалістю, їм властивими законами і ладом» (II Ватиканський Собор, Паст, конст. «Gaudium et spes», 36, § 2.). Різноманітні створіння, задумані Богом у їх власному бутті, віддзеркалюють, кожне на свій лад, промінь безконечної Божої Мудрості і Доброти. Саме тому людина повинна поважати власну доброту кожного створіння, щоб уникнути безладного використання речей, яке зневажає Творця і спричиняє згубні наслідки для людей та їхнього довкілля.
    340 Взаємозалежність творінь бажана Богом. Сонце і місяць, кедр і мала квітка, орел і горобець - їх безмежна різноманітність
    і нерівність означає, що жодне зі створінь не самодостатнє. Вони існують лише в залежності одне від одного, щоб взаємно доповнювати одне одного, служачи одне одному.
    341 Краса всесвіту. Порядок і гармонія створеного світу виникають із розмаїтості істот та зв'язків, які є між ними. Людина відкриває ці зв'язки поступово як закони природи. Вони викликають подив учених. Краса створінь віддзеркалює безмежну красу Творця. Вона повинна надихати пошану та вести до підпорядковування Богові розуму і волі людини.
    342 Ієрархія створінь виражена порядком «шести днів», що йде від менш досконалого до більш досконалого. Бог любить усі
    Свої створіння (Пс. 145, 9.) і піклується про кожне з них, навіть про горобців. Однак Ісус каже: «... ви вартісніші за багатьох горобців!» (Лк. 12,7), або ще: «А скільки ж чоловік над вівцю вартісніший!» (Мт. 12,12).
    343 Людина є вінцем діла створення. Натхнене оповідання говорить про це, чітко відмежовуючи створення людини від створення інших створінь (Бут. 1, 26.).
    344 Існує тісна залежність між усіма творіннями з огляду на те, що всі вони мають єдиного Творця і всі вони покликані Його прославляти:
    «Хвала тобі, Господи, зі всіма Твоїми творіннями, особливо з паном братом Сонцем, яким Ти даруєш нам світло дня; воно прекрасне, бо велично випромінює блиск, і для нас є символом Тебе, Всевишнього...
    Хвала тобі, мій Господи, і за сестру Воду, що є дуже благотворною і дуже смиренною, дорогоцінною і цнотливою...
    Хвала тобі, мій Господи, і за сестру нашу матір Землю, що носить нас і годує, що творить розмаїття плодів та квітів строкатих і трав...
    Хваліть і благословіть Господа мого, дякуйте Йому та служіть йому у всепокорі» (Св.Франциск із Асижу, Пісня творіння.).
    345 «День сьомий», «суботній» — кінець діла «шести днів». Священний текст говорить: «Бог закінчив сьомого дня Своє діло, що його творив був», «так закінчено небо й землю», і на сьомий день Бог «спочив», і освятив, і благословив цей день (Бут. 2,1-3). Ці натхненні слова сповнені спасенної науки.
    346 Бог дав створінню основу і закони, які залишаються стабільними (Пор. Євр. 4, 3-4.), на які віруючий зможе спертися з довірою і які стануть для нього знаком і запорукою непохитної вірності Божого Союзу (Пор. Єр. 31, 35-37; 33, 19-26.). Зі свого боку, людина повинна залишатися вірною цій основі і поважати закони, накреслені Богом.
    347 Створення було здійснене в устремлінні на сьомий день, отже, на поклоніння і прославлення Бога. Культ вписаний в порядок створення (Пор. Бут. 1,14.). «Ніщо не треба ставити вище від поклоніння Богові», - говорить устав св. Бенедикта (Св. Бенедикт, Правило, 43, 3.), вказуючи таким чином на правильний порядок людських турбот.
    348 Сьомий, суботній день є серцевиною закону Ізраїля. Зберігати заповіді — це відповідь на мудрість і волю Божу, які виражені в Його
    ділі створення.
    349 Восьмий день. Але для нас настав новий день - день Воскресіння Христового. Сьомий день завершує перше створення. Восьмий - розпочинає нове створення. Так діло створення доходить до кульмінації в ще більшому ділі Відкуплення. Перше створення віднаходить свій сенс і своє завершення у новому створенні у Христі, блиск якого перевищує перше (Пор. Римський Мисал, Надвечір'я Пасхи, молитва після першого читання.).




    > AK: Моє питання стосується Вашого розуміння Нового Заповіту. Чи вірите Ви, що 1. Ісус Христос з'явився на світ без участі біологічного батька і що Марія в дійсності не знала чоловіка (тобто не мала статевих стосунків) до народження сина.

    і після народження Сина Марія в дійсності не знала чоловіка (тобто не мала статевих стосунків)


    > AK: Моє питання стосується Вашого розуміння Нового Заповіту. Чи вірите Ви, 2. Що Ісус Христос воскрес в буквальному сенсі. Тобто, що після розп'яття настала його біологічна смерть, після чого він був похований. А через два дні він став знову живим і ще протягом п'ятдесяти днів залишався живим в буквальному сенсі. Якщо ні, то як Ви для себе інтерпретуєте описані в Новому Заповіті події.

    науковий світогляд не означає заперечення можливости Чуда (подія, що не може бути поясненою відповідно до знаних законів природи), бо Той, Хто Вклав закони всесвіту саме і Володіє над ними - Вірую і ніяк инакше не трактую



    > AK: Як Ви ставитесь до чудес, як наприклад - сходження Благодатного Вогню - мироточіння ікон і мощів? Яке Ваше розуміння і інтерпретація цих явищ?

    як до Чуда, Явління, допомоги Люблячого Бога людині

    > AK: Якби Ваш бізнес ґрунтувався б на сільському госпродарстві, чи замовляли б Ви, наприклад, під час засухи молебен за те, щоб Бог послав дощ?

    Мені згадалася історія про подібну ситуацію з равином, який відмовився молитись за дощ, бо віруючі не взяли із собою парасолі :)По Вірі стається - я грішний являюсь священиком люше чотири роки, але вже декілька разів мав таку спільну молитву. Поки вдало :) Минулого року серед загальної посухи вже у час Молебню пішов дощик - Бог Добрий! Тоді дощ ішов і ішов, аж люди прийшли "замовляти" Молдебень за його припинення (не довелось правити - вщух).
    З повагою
    о.Олег
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.04.17 | Георгій

      Re: Ваше тлумачення Н.Заповіту. До пана Георгія та інших

      +О пише:
      > і після народження Сина Марія в дійсності не знала чоловіка (тобто не мала статевих стосунків)
      (ГП) Так. Православна Цeрква також вчить, як і Католицька, що Прeсвята Богородиця була і є "Всeдіва" - тобто вона змалeчку росла в храмі (тоді був у гeбрeїв такий звичай віддавати спeціально посвячeних дівчат до храму, щоби вони там проводили всі свої дні), і ніколи нe стала нічиєю жінкою (дружиною). Вона була тільки ЗАРУЧЕНА зі Cв. Йосифом, алe за юдeйським законом - як і пізнішe за християнським - заручeння нe означало дозволeності статeвих стосунків. Нідe в Cв. Письмі жодним словом нe сказано, що вона була чиясь дружина, що вони зі Cв. Йосифом мали вeсілля, і т.д. Тому її в молитвах іноді називають "Нeвіста Нeнeвісная" (англійською мовою "Unwedded Bride"). Хто була матір інших дітeй Cв. Йосифа, тих "братів і сeстeр" Ісуса, яких згадують Євангeлії, ми нe знаємо, алe цe нe була Прeсвята Богородиця.

      > науковий світогляд не означає заперечення можливости Чуда (подія, що не може бути поясненою відповідно до знаних законів природи), бо Той, Хто Вклав закони всесвіту саме і Володіє над ними - Вірую і ніяк инакше не трактую
      (ГП) І я точно так само на цe дивлюся. Вірую в усі ті чуда, які згадуються в Євангeліях, самe як у чуда, а нe як в якісь трюки ілюзіоніста, яким можe бути "науковe пояснeння." Христос дійсно ходив по воді, пeрeтворив воду на вино, розмножив хліби і риби, момeнтально зціляв хворих, воскрeсав мeртвих, воскрeс і тілeсно вознісся на нeбо.

      > Мені згадалася історія про подібну ситуацію з равином, який відмовився молитись за дощ, бо віруючі не взяли із собою парасолі :)По Вірі стається - я грішний являюсь священиком люше чотири роки, але вже декілька разів мав таку спільну молитву. Поки вдало :) Минулого року серед загальної посухи вже у час Молебню пішов дощик - Бог Добрий! Тоді дощ ішов і ішов, аж люди прийшли "замовляти" Молдебень за його припинення (не довелось правити - вщух).
      (ГП) Так, я думаю, молитва ніколи нe зайва. Хай той дощ підe або нe підe і з "натуральних" причин, алe всe рівно Бог стоїть за ВCІМ, що відбувається у світі, і в кінцeвому підсумкові цe тільки від Нього залeжить, чи будe дощ, врожай, добробут, спокій, мир, радість людям. Тому ми завжди молимося "за добрe поліття, за врожай плодів зeмних, і за часи спокійні." Цe НАМ трeба, нe тільки тому, що Бог вдовольнить ці наші прохання, а й тому, що сам процeс молитви міняє людську душу (життя) на кращe.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".