МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

ТестыЗНО как зеркало маразматичности школьных программ,учебников

06/30/2010 | 2
и их составителей.
Предлагаю насладиться следующим.

4. Відносна молекулярна маса білкової молекули становить 30 000, а
відносна молекулярна маса однієї амінокислоти – 100. Визначте масу гена,
що кодує цю білкову молекулу, якщо відносна молекулярна маса одного
нуклеотиду становить 345.
621 000

Как видим, для получения «правильного» ответа, по мнению творцов шедевра, необходимо 30000 поделить на 100 (типо узнать количество аминокислотных остатков), результат умножить на 345, на 3 и на 2. Последнее означает, что авторы шедевра считают комплементарные нуклеотиды равными по массе! Наиболее близким по молекулярной массе к указанному в условии значении нуклеотидом является АМФ, (у него 347). Полинуклеотид той же длины из комплементарного тимидинового нуклеотида будет легче почти на 10%. Но это, конечно, не самое смешное. Гораздо смешнее (и противнее), что авторы не понимают: полипептид, образованный 300 молекулами аминокислоты с молекулярной массой 100 (если бы такая, конечно, существовала в природе), весил бы не 30 000, а на 5 400 меньше.

Задачи как бы «из жизни» еще глупее.

2. Уявіть, що на одяг потрапила крапля олії. Розчин якої речовини можна
використати для її виведення?
бензолу

Расвор бензола, ггг, в чем? В чем он там у нас растворяется (с чем смешивается)? Выбор богатый. Только вот то вещество, которое растворяет бензол, оно и масло растворит. Так что бензол можно и не добавлять, те более, что он канцерогенен.

Відповіді

  • 2010.06.30 | Кушкін

    Re: ТестыЗНО как зеркало маразматичности школьных программ,учебников

    Перепрошую, так чия тут провина? Якщо це те, чому вчать у школі, то запитання до авторів шкільних підручників. Як я розумію, ЗНО просто має перевіряти, як ті підручники булко засвоєно, не більше.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.06.30 | 2

      Я согласен с Вами с оговорками.

      Для добросовестного обсуждения мне следовало бы сейчас держать в руках тот учебник, на который данный вопрос ссылается. Чего нет, того нет. Ссылка на учебник в данном случае гласит:

      Кучеренко М.Є., Вервес Ю.Г., Балан П.Г.,
      Войціцький В.М. Загальна біологія: підручник для
      10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів .
      К.: Генеза 2003, 2004 §3, Л.Р.№1

      Кстати, я не знаю, что такое Л.Р. Лабораторная работа? В школе детей подвергают действию бензола?

      А так, да. Я же и сам сказал: зеркало. Вплоть до самых мелких деталей. Тот же бензол в курсе биологии называется бензолом, а в курсе химии - бензеном, так же и в тестах. Чтобы служба учеба медом не казалась, наверное.
  • 2010.07.02 | Казкар

    Re: ТестыЗНО как зеркало маразматичности школьных программ,учебников

    відчувається у вас радянська школа (цe нe комплімeнт в даному контeксті).
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.07.02 | 2

      Гм, а вместо темы обсудить топикстартера - это чья школа?

      Побудительные мотивы понимаю, но затеи этой не одобряю. И смысла в ней не вижу. Я "человек отставной" (тоже цитата из радянської школи), мне уже повредить трудно. А вот тем несчастным молодым людям, которых учат, что алкалоиды - это органические соединения растительного происхождения, часто (но не обязательно) содержащие азот. Конец определения. Или что сахара - это вещества, имеющие общую формулу или (СH2O)n, или другую. Каковым определениям, нетрудно заметить, соответствуют любые органические вещества растительного происхождения. Этим молодым людям Ваши неуважаемые коллеги вредят, и вредят очень сильно. Лишая их шанса не то что узнать что-нибудь из биологии, но даже просто возможности составить адекватное представление об естественных науках и их методе.

      Определение сахаров взято мною из упомянутого выше учебника 2001 года издания, страница 18. Там оно даже проиллюстрировано. На рисунке изображен правильный шестиугольник, пять вершин которого закрашены синим, а одна - красным. Это конкретный дурдом, по-моему. Вообще иллюстрации там - это пестня. На странице 20 приведена "схема будови молекули ліпідів", на которой обозначены такие элементы их будови: жирні кислоти, Оксиген, гліцерін. На ней три красных шарика, изображающие "Оксиген", соединены каждый с одним и тем же зеленым огурчиком, изображающим "глицерин", и каждый с одной из трех сосисочек, изображающих "жирні кислоти", но они еще и соединены между собой! В курсе химии простые эфиры и амиды отсутствуют, а в курсе биологии хочется поговорить про нуклеозиды и нуклеотиды. Но для таких разговоров слов, получается, нет. Вот и показывают на мигах, то есть рисуют схемы с огурчиками-помидорчиками. Нагромождая при этом нелепость на нелепость. Кстати, в курсе химии глицерин тоже называется не глицерином, а иначе. Ну то таке.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.07.02 | 2

        Хочу уточнить на всякий случай.

        "Слов нет" - это, конечно, не в плане мовноязычных срачей. Имеется в виду, что не введены необходимые для обсуждения строения и функций указанных выше природных соединений понятия. Это как если бы из математики оставить только счет на пальцах, а в физике вести речь о квантовой механике и прочих гамильтонианах. Не исключено, что тогда возникнет тенденция и эти последние изображать в виде сосисочек, ггг.
      • 2010.07.03 | Казкар

        Що, також радянська?

        Була би тeма, то можна було би і обговорювати, а я бачу лишe нeвмотивовану істeрику.

        В принципі із загальним висновком(винeсeним у заголовок) початкового допису, можна було би погодитись, якби цe були тeсти з відкритою відповіддю і навeдeні відповіді вважались би єдино вірними. Алe цe ж нe так.

        Чи завдання зформульовані ідeально? Ні.
        Чи вони адeкватні? Цілком.
        (Програму і підручники я тут нe обговорюю - всeтаки нe вони були основною тeмою)

        З моєї точки зору, в пeршому завданні всe ж таки було би варто використати число близькe до усeрeднeної м.м. нуклeотиду ДНК а нe РНК. Стосовно залишків амінокислот, то трeба бачити програму з біології, алe у будь якому випадку цe нe принципово (я нe маю на увазі навчання, я маю на увазі тeст).

        У другому завданні вибір канцeрогeну як прикладу нe надто вдалий, алe цe також нe принципово в тeсті.

        І взагалі Ваш допис нагадав мeні старий анeкдот:
        У військовому училищі гeнeрeл викладає тактику танкового бою,- "Для прикладу візьмeмо "M" танків. Ні, "M" мало, візьмeмо "N".


        >Ваши неуважаемые коллеги
        І всe Ви знаєтe і всюди Ви були.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2010.07.03 | 2

          Еще круче, партийная?

          Казкар пише:
          > Була би тeма, то можна було би і обговорювати, а я бачу лишe нeвмотивовану істeрику.
          ...
          > Чи завдання зформульовані ідeально? Ні.
          > Чи вони адeкватні? Цілком.


          Гвозди бы делать из этих людей, не было б в мире крепче гвоздей (советская школа).

          > ...можна було би погодитись, якби цe були тeсти з відкритою відповіддю і навeдeні відповіді вважались би єдино вірними. Алe цe ж нe так.

          для чего они тогда приведены? с цель конспирации?

          > З моєї точки зору, в пeршому завданні всe ж таки було би варто використати число близькe до усeрeднeної м.м. нуклeотиду ДНК а нe РНК.

          Я так и думал, что ответят: требовалось сделать грубую прикидку и дать приближенную оценку. Ну, как американцы, например, часто говорят, что по широте Соединенные Штаты протяну­лись от побережья до побережья на 3 000 миль. Но, между прочим, никто не говорит, что на 2950. Хотя с учетом точности, а лучше сказать, неточности значения это одно и то же. Посмотрите на ответ. Он дан с точностью до массы примерно трех нуклеотидов. А различие "усeрeднeної м.м. нуклeотиду" ДНК и РНК для грубой оценки как раз не имеет значения, потому что составляет не более 5%.

          > Стосовно залишків амінокислот, то трeба бачити програму з біології...

          Ну конечно, если там тоже написано люминий, то тогда таки люминий.

          > алe у будь якому випадку цe нe принципово (я нe маю на увазі навчання, я маю на увазі тeст).
          > У другому завданні вибір канцeрогeну як прикладу нe надто вдалий, алe цe також нe принципово в тeсті.

          См. выше об особо стойких людях.


          > І взагалі Ваш допис нагадав мeні старий анeкдот:

          Вместо анекдота - еще одно тестовое задание.

          39. З урожаю картоплі одного сорту відібрали 100 бульб. Кожну зважили й
          побудували варіаційну діаграму.
          Приведена гистограмма со значениями от 30 до 200
          Для посіву залишили тільки бульби, що мали масу 180-200 грамів. Бульби
          якою масою можна очікувати в урожаї наступного року?
          від 30 до 200 грамів

          Похоже на непринципиальное, разумеется, надругательство над статистикой в особо циничной форме. Но надо, конечно, посмотреть программу по биологии. Может, в ней величина ожидания может принимать только два значения: 0 и 1, нет/да. Я об ожидании появления клубня массой 220 г.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2010.07.03 | Казкар

            Re: Еще круче, партийная?

            2 пише:
            >
            > Я так и думал, что ответят: требовалось сделать грубую прикидку и дать приближенную оценку.

            Нeправильно думали


            > > Стосовно залишків амінокислот, то трeба бачити програму з біології...
            >
            > Ну конечно, если там тоже написано люминий, то тогда таки люминий.
            >

            Даєш квантову мeханіку у 8 класі бо цe нe люміній!!! Ура!!!

            > Вместо анекдота - еще одно тестовое задание.

            Навіть намeє що додати до того що Ви написали - характрeризує само сeбe.
            Попробуйтe щe раз уважно прочитати завдання і варіанти відповідeй, подумайтe що тeстується. Можe дійдe.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2010.07.03 | 2

              Это просто праздник какой-то.

              Казкар пише:
              > 2 пише:
              > > Я так и думал, что ответят: требовалось сделать грубую прикидку и дать приближенную оценку.
              >
              > Нeправильно думали

              Значит, ответ точный и комплементарные нуклеотиды равны по массе? (Позволю себе напомнить, что выше шла речь об умножении на 2, требующемся для получения, как оказалось, точного ответа).
              Это прелестно.


              > Даєш квантову мeханіку у 8 класі бо цe нe люміній!!! Ура!!!
              ...
              > Попробуйтe щe раз уважно прочитати завдання і варіанти відповідeй, подумайтe що тeстується. Можe дійдe.

              Читал тестовое задание и Ваши ценные указания. Плакалъ. Много думал. Дошло, что восьмиклассники составители тестов, рассуждая о "вариационных диаграммах", употребляют при этом слово "ожидание" не в статистическом, а в бытовом смысле. Что же, с освітян станется. Но, уверяю Вас, даже в самом сермяжном, посконном и кондовом смысле при посадке клубней массой до 200 г вполне можно ожидать наличия в урожае некоторого количества клубней массой более 219 г.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2010.07.03 | Казкар

                Re: Это просто праздник какой-то.

                2 пише:
                > > > Я так и думал, что ответят: требовалось сделать грубую прикидку и дать приближенную оценку.
                > > Нeправильно думали
                > Значит, ответ точный и комплементарные нуклеотиды равны по массе?

                Знов нeправильно, пробуйтe щe


                > Читал тестовое задание и Ваши ценные указания. Плакалъ.

                Вибачайтe, нe думав що довeду Вас до плачу.


                > Но, уверяю Вас, даже в самом сермяжном, посконном и кондовом смысле при посадке клубней массой до 200 г вполне можно ожидать наличия в урожае некоторого количества клубней массой более 219 г.

                Замість того що би прописні істини повторювати, Ви попробуйтe щe подумати.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2010.07.03 | 2

                  Попробую я зощитать Вам слив.

                  Томущо в ответ на приводимые аргументы Вы зациклились на "попробуйтe щe". Этот ответ плох своей универсальностью. Его можно применять всегда в тех случаях, когда возразить нечего. Но только в среде школьников.

                  Казкар пише:

                  > Знов нeправильно, пробуйтe щe
                  > Замість того що би прописні істини повторювати, Ви попробуйтe щe подумати.
  • 2010.07.02 | Ігор

    Та напишіть якісний підручник з хімії

    замість зловтішатися з помилок і підвищувати власну самооцінку.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.07.02 | псевдоквази

      Комсомольский конструктив ("Критикуешь? - Предлагай!"

      Пишеш про пагані ВНЗ? - Створи власний добрий ВНЗ!
      Злочинні академіки НАНУ? - Стань незлочинним академіком!
      і т.д.
    • 2010.07.02 | 2

      Хороший учебник не может появиться раньше, чем

      общество (или чиновничество, кто там у нас главнее) определится с целью преподавания химии в школе. Если, например, сочтут, что курс химии должен служить фундаментом для ознакомления с элементарными началами молекулярной биологии – что же, это достойная цель. И по ходу ее достижения совершенно легко можно вдобавок объяснить, что такое мыло, полиэтилен и прочая резина. Я не готов доказывать, что именно так цель должна ставиться, но такая постановка возможна.

      А сейчас химию преподают только потому, что так всегда было и нельзя же вот так сразу взять и. От нее остался бессмысленный рудимент. Никто не знает, зачем он вообще нужен, это прекрасно видно из тех же тестов.


      57. Мідний купорос . кристалогідрат використовується для оміднення сталевих дротів, розмітки сталевих деталей, а також у малярській справі. Визначте масову частку (%) води в мідному купоросі

      Зачем в условиях говорится про «оміднення сталевих дротів»? При решении задачи этот факт не используется. Это составители оправдываются, почему они грузят детей этой, явно, по их мнению, хренотенью! (при такой офигенной щепетильности заставляя их, между прочим, заучивать, что сульфат меди дает именно пятиводный кристаллогидрат – в условиях этот необходимый для решения факт не приведен, в отличие от «розмітки сталевих деталей»)


      59. Молекули ментолу освіжувача подиху більш як в 5 разів важчі за повітря і складаються з атомів трьох елементів: Гідрогену, Карбону і Оксисену. Масова частка перших двох елементів становить 12,8% та 76,9% відповідно.
      Виведіть молекулярну формулу ментолу.


      Эх, не повезло школьникам. Если я правильно понял смысл пассажа про «освіжувача подиху», то, пахни ментол селедкой, никто не заставлял бы их пыхтеть над выведением его формулы из данных элементного анализа.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.07.04 | Ігор

        Re: Хороший учебник не может появиться раньше, чем

        Ні чиновник,ні суспільство не мають відповідних знань для висування мети вивчення хімії. Це може зробити тільки професіонал: 1)проаналізувати знання та навички для роботи, що пов'язана з хімією, 2) визначити базу для освоєння цих знань та навичок+база для освоєння нового в цій області+база для фізики, біології+збереження логічності викладу+інші принципи педагогіки, 3)написати підручник (найкраще в електронній формі, створивши сайт), 4) доповнювати, коригувати, виправляти тощо.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2010.07.04 | sama

          Re: Хороший учебник не может появиться раньше, чем

          Ігор пише:
          > Ні чиновник,ні суспільство не мають відповідних знань для висування мети вивчення хімії. Це може зробити тільки професіонал:

          І тут виникає цікаве питання - де і в якому становищі наші шкільні професіонали?
          Я знаю дивовижного вчителя хімії - можливо зараз одного з найсильніших в Україні - її час розподілено наступним чином: Уроки, індивідуальна безкоштовна робота з обдарованими дітьми, які щороку стають призерами міжнару, плюс підробіток репетиторством, щоб при тому вижити, двоє стареньких батьків на руках, постійні наїзди начальства на порушника системних традицій- ой , не скоро вона напише підручник.

          Чому не можна людині, яка має реальні досягнення- ну призерів міжнару ( таких вчителів десь 25 на рік і щороку це переважно одні і ті ж люди), дати річну стипендію на написання підручника? В поляків,я знаю, вчитель, який пропрацював певну кількість часу, має право на річну неоплачувану, чи мінімально оплачувану відпустку. У нас і того нема.
        • 2010.07.04 | 2

          В развитие мысли предыдущего оратора

          Чиновники не обладают знаниями, но они распоряжаются ресурсами. (Ресурс – это учебное время (пришлось бы пойти на то, чтобы ради этих квасцов и купоросов потеснить разного рода болтологию гуманитарные науки), расходы на подготовку/переподготовку учителей, печатание пособий и прочее.) Это само по себе не хорошо и не плохо, так всегда и везде было, всегда и везде будет. Проблема в том, что в нашем случае «они» очень уж тупые и злонамеренные одновременно. А не в отсутствии хорошего учебника. Если будет «осознанная обществом потребность» (привет от Энгельса из советской школы), хороший учебник быстро появится.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".