МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

"Евангелие Мира от ессеев" - ваші думки?

01/18/2007 | Lery
Шановні добродії, чи читали ви книжку під назвою "Евангелие Мира от ессеев"? (є тільки російський переклад)

Якщо не читали, то ось лінк (новий): http://essenes.narod.ru/

Ось передмова до цієї книги:
---
ЕВАНГЕЛИЕ МИРА ОТ ЕССЕЕВ
(The Essean Gospel of Peace)
ПРЕДИСЛОВИЕ

Почти два тысячелетия прошло с тех пор, как Сын Человеческий обучал людей пути, истине и жизни. Он давал здоровье больным, мудрость - тем, кто пребывал в неведении, и счастье - обездоленным. Он покорил половину человечества и всю западную цивилизацию. Этот факт доказывает вечную жизненность слов Учителя и их высшую и уникальную ценность.
Содержание данной книги представляет лишь около третьей части полной рукописи, которая существует на арамейском языке в секретных архивах Ватикана и на древнеславянском языке в Королевской библиотеке Габсбургов (в настоящее время является собственностью австрийского правительства).
Существованию этих двух вариантов текста мы обязаны несторианским священнослужителям, которые под угрозой наступающих орд Чингиз Хана были вынуждены бежать с Востока на Запад, взяв с собой все древние писания и иконы.
Древние арамейские тексты датируются начиная с третьего века после рождения Христа, древнеславянский же вариант является буквальным переводом арамейских рукописей.
В точности воссоздать, каким образом тексты попали из Палестины во внутренние области Азии, в руки несторианских священнослужителей, археологи пока не могут.
Нам нечего добавить к этому тексту. Он говорит сам за себя. Читатель, который с полным вниманием отдастся изучению последующих страниц, сможет почувствовать вечную жизненность и убедительное свидетельствование этих глубочайших истин, в которых сегодня человечество нуждается более остро, чем когда-либо ранее.

"Истина будет свидетельствовать сама о себе".

Лондон, 1937 г. Эдмонд Бордо Шекли
---

Відповіді

  • 2007.01.24 | Вільнодум

    Запитання до РМ-а і Георгія

    Шановні добродії,

    дозвольте вас запитати - Ви прочитали "Євангеліє від Есеїв", чи ні? Я запитую, не "ознайомились", або "проглянули", а чи ви ви його "прочитали", все, від початку до кінця?

    Буду дуже вдячним, якщо ви відповісте мені на моє запитання чесно, так як Христос би хотів, а не так, як вчить вас церква. Наперед дуже дякую.

    -- Вільнодум
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.01.24 | Георгій

      Чесно - ні. Тільки проглянув.

      Річ у тому, що я вже читав подібне раніше. Воно все досить схоже, і мені це особливо не цікаво. (Маю право. Вільна людина у вільній країні. :) :) :) ).
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.01.24 | Вільнодум

        Re: Чесно - ні. Тільки проглянув.

        Георгій пише:
        > Річ у тому, що я вже читав подібне раніше. Воно все досить схоже, і мені це особливо не цікаво. (Маю право. Вільна людина у вільній країні. :) :) :) ).

        (В-дум) Дуже схожими є євангелії від Матвія, Марка, Луки і Івана. В тому ж ракурсі підходу і оцінки, яку Ви зробили вище. Проте, дякую за чесну відповідь. Я був у цьому впевнений. Я також впевнений, що пан РМ ще менше за Ваше прочитав, тому так шалено диспутує.

        Я також впевнений, що Ви часто диспутуєте подімним чином. Наприклад, про книгу пана П. Бьюкенена, яку Ви не прочитали. Про політику Буша, яку Ви не розумієте. Про шкоду ліберального академічного середовища, яку Ви не хочете бачити. І подібне. Ви навіть не бачите, яким нелогічним є доказ існування Бога через Біблію!

        Звичайно, що ніхто не може Вас силувати читати те, що Вам не хочеться. У мене з цим проблем нема. У мене є тільки мій власниий інтерес - ЧОМУ? І маю здогадку, що тут діє сила духовного зомбування, яку ми називали по-різному. Найбільш вдала і загальноприйнята назва - егрегор юдео-християнський!

        Але це вже інша тема. А відносно цієї теми я напишу трошки пізніше. Я, якраз, дочитую ці Євангелії Есейські...

        -- Вільнодум
  • 2007.01.25 | Вільнодум

    Re: "Евангелие Мира от ессеев" - ваші думки?

    Було дуже цікаво ознайомитися з цією сектою - есеїв. Дякую пане Лері!

    Мені не зрозуміло, чому в своєму євангелії вони називають учителя Ісусом? Адже вони існували до народження Ісуса. Чи це той самий Ісус, чи тут ім'я Ісус використовується в значенні "помазаник"?

    Цікаво також, що де-хто вважає, що етимологія слова "хасид" походить від слова "есей".

    В загальному, євангеліє від Есеїв має набагато цікавішого і раціональнішого, ніж Біблія. Для здорового ума і тіла! Пізнє християнство внесло в перше і друге - хворобу(и)! Доказом є те, що чуємо від РМ-а, Григорія, 0+, і їх однодумців.

    Чолом!

    - Вільнодум
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.01.25 | Георгій

      Re: "Евангелие Мира от ессеев" - ваші думки?

      Вільнодум пише:
      > Мені не зрозуміло, чому в своєму євангелії вони називають учителя Ісусом? Адже вони існували до народження Ісуса. Чи це той самий Ісус, чи тут ім'я Ісус використовується в значенні "помазаник"?
      (ГП) Так, єсеї існували до земного народження Христа, але ця Євангелія написана десь у 3 ст. н.е.

      > Цікаво також, що де-хто вважає, що етимологія слова "хасид" походить від слова "есей".
      (ГП) Можна посилання? Я не знав цього. По-англійськи єсеї називаються "Essenes," не схоже на "Hasids."

      > В загальному, євангеліє від Есеїв має набагато цікавішого і раціональнішого, ніж Біблія. Для здорового ума і тіла!
      (ГП) А що саме там більш раціональне, на Вашу думку, ніж у канонічних Євангеліях?

      >Пізнє християнство внесло в перше і друге - хворобу(и)! Доказом є те, що чуємо від РМ-а, Григорія, 0+, і їх однодумців.
      (ГП) Знову лозунг без специфіки. І чому "пізнє християнство?" Так, християнський біблійний "канон" був остаточно складений пізніше, ніж з"явилася ця Євангелія від єсеїв, але окремі документи цього канону існували і були популярними в християнських "еклезіях" задовго до гностичних Євангелій... Св. Ігнатій Богоносець, Св. Клімент, Св. Полікарп (єпископ Смирни) і багато інших відомих християнських богословів вже активно писали свої праці і проповідували задовго, за сотні років до того, як почали з"являтися всі ці "сенсаційні" гностичні праці. Ігнатій став єпископом Антіоху вже у 1-му ст. н.е. Клімента згадує Павло в листі до Филип"ян (Фил. 4:3), написаному десь у 50-і роки н.е. І ніякої "хвороби" ніхто з цих діячів ранньoї Церкви не проповідував!

      > Чолом!
      (ГП) І Вам.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.01.25 | Вільнодум

        Re: "Евангелие Мира от ессеев" - ваші думки?

        > > (В-дум) Цікаво також, що де-хто вважає, що етимологія слова "хасид" походить від слова "есей".
        > (ГП) Можна посилання? Я не знав цього. По-англійськи єсеї називаються "Essenes," не схоже на "Hasids."
        (В-дум) Будь ласка. Див. пар. "ИМЯ"
        http://mb-soft.com/believe/tro/essene.htm
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2007.01.25 | Георгій

          Що за безграмотна каша, їй-Богу...

          Пане Миколо, мене просто дивує, ЩО Ви читаєте. Автори цієї галімат"ї не могли навіть більш менш грамотно перекласти свій текст на російську мову. Смішно і сумно таке читати.

          А отаке:

          "Размышляющийся это " Essenes" был получен из Греческого hosios, значения " святой " Современные богословы предпочли возвращаться к Семитским оригиналам."

          Це ж просто ну не так. Слово "святий" по-грецьки не "хосіос," а "агіас" (з дихальним "г," як українське, і з наголосом на "і"). Нічого схожого на єссеїв.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2007.01.25 | Вільнодум

            Re: Що за безграмотна каша, їй-Богу...

            Георгій пише:
            > Пане Миколо, мене просто дивує, ЩО Ви читаєте. Автори цієї галімат"ї не могли навіть більш менш грамотно перекласти свій текст на російську мову. Смішно і сумно таке читати.
            > А отаке:
            > "Размышляющийся это " Essenes" был получен из Греческого hosios, значения " святой " Современные богословы предпочли возвращаться к Семитским оригиналам."
            > Це ж просто ну не так. Слово "святий" по-грецьки не "хосіос," а "агіас" (з дихальним "г," як українське, і з наголосом на "і"). Нічого схожого на єссеїв.
            (В-дум) Не сперечаюсь, що переклад неважнецький. Тоді дивіться оригінал! Зцепка приведена знизу статті. Основна сторінка каже, що "BELIEVE is a collection of over 5,000 articles by respected scholars on around 2,300 religious subjects." Виглядає так, що можна довіряти хоч трошки. Ні?

            Тепер, етимологія не є наукою, а є мистецтвом. Ваша інтерпретація слів може мати таке ж неправильне значення, як і їх. Для прикладу. Як Ви виводите значення слова Україна? Напевно від "окраїна"? Або подібне. Бо так більшість закордонних "вумних" книг пише... А я це слово означую наступним чином:

            УК-РА-ЇНА

            УК = знання, як в словах "наУКа" або "неУК".
            РА = духовність, від бога сонця РА.
            ЇНА = країна, територія.

            Таким чином, повне значення слова таке:

            УКРАЇНА - країна божественних знань.

            Якщо Вам моє означення не подобається, то можете їхати із своїм означенням на "окраїну"! І далі....

            -- Вільнодум
        • 2007.01.25 | Lery

          Ось трохи про єсеїв, їх спосіб життя та світогляд (л)

          http://www.bibliotekar.ru/4essei.htm

          http://www.krotov.info/library/bible/comm3/essei.html
    • 2007.01.25 | Lery

      Re: "Евангелие Мира от ессеев" - ваші думки?

      Вільнодум пише:
      > Було дуже цікаво ознайомитися з цією сектою - есеїв. Дякую пане Лері!
      Та нема за що. :)
      Дякую, що змогли все прочитати, та помітити там те, що дійсно варте уваги.

      > Мені не зрозуміло, чому в своєму євангелії вони називають учителя Ісусом? Адже вони існували до народження Ісуса. Чи це той самий Ісус, чи тут ім'я Ісус використовується в значенні "помазаник"?
      Впевнений, що там згадується Ісус Христос, але у період що передував тому, про що розповідають канонічні Євангелії.
      Ми дуже мало знаємо про життя Ісуса від юності до 30-ти років. Та й мало кого це турбує, нажаль...

      > В загальному, євангеліє від Есеїв має набагато цікавішого і раціональнішого, ніж Біблія. Для здорового ума і тіла! Пізнє християнство внесло в перше і друге - хворобу(и)!
      Саме це я й намагався тут сказати.

      В Києві на Петрівці є книжка "Евангелие мира от ессеев", видана 2005 року видавництвом "Саттва".
      Мабуть Ви вже прочитали й частину 2-ї книги ессеїв, що лежить на evangelie-mira.narod.ru ?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.01.25 | Вільнодум

        Re: "Евангелие Мира от ессеев" - ваші думки?

        > > (В-дум) загальному, євангеліє від Есеїв має набагато цікавішого і раціональнішого, ніж Біблія. Для здорового ума і тіла! Пізнє християнство внесло в перше і друге - хворобу(и)!
        > (Lery) Саме це я й намагався тут сказати.
        (В-дум) Давайте за це і побалакаємо. Бо з тими, хто євангеліє від есеїв НЕ ЧИТАВ, але вже все знає, сперечатися - тільки гаяти час!

        Я так і сприймав єв. есеїв, як вчення від Ісуса Христа, але хотів отримати додаткове підтверження. Я прочитав першу і другу книги і маю сказати, що вони мені сподобалися. З цього євангелія Христос постає реальним і мудрим, а не містиком-фокусником, як він постає із НЗ. Накінець-то можна щось дізнатися про те, ЩО ВІН ВЧИВ, а не тільки те, ЩО З НИМ ТРАПИЛОСЯ. Вчення його, з єв. есеїв, постає раціональним збалансованим вченням для створення розумного і щасливого життя, яке можливе, якщо слідовати тому, що він вчить. Причому, це є реальна, прагматична мудрість, яка зараз нам уже відома, а тоді була ще невідома і здавалася такою дивовижною. Для порівняння, те, що вчить Н.З., і особливо в інтерпретації церкви, є абсолютною нісенітницею, яку неможливо ні зрозуміти, ні слідувати їй.

        Звичайно, що дещо в житті есеїв не було раціональним, якщо воно було таким, як нам описують. Наприклад заборона статевих звязків. Правда в пізніших змінах вони були.

        Ми розмовляємо за євангелії ессеїв. Вони були написані набагато пізніше за їх життєві практики, і чомусь несуть вчення Христа. Це само по-собі цікаво. За це, на мою думку, їх потрібно дуже уважно вивчити.

        Прочитавши, маю думку, що ці тексти не стали частиною канонічних євангелій тому, що вони відрізняються від основної концепції останніх. Кан. євангелії всі подібні, і несуть ту саму ідею - Христос є Бог, непорочне зачаття, розп"яття, воскресіння... Чого нема в есеїв. І дуже добре, що нема. Бо це дозволяє мати інше, чого нема в кан. євангеліях - пізнати Суть вчення Христа про розумне життя для підтримання здорового тіла і розвитку духу, власної свідомості. За що есеї кажуть прямо, а в кан. єв. за це треба тільки здогадуватися. А Павло так все ізпоганив, що самого вчення Христа в його писаннях зовсім не залишилось!

        Отакі роздуми.

        -- Вільнодум
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2007.01.25 | Георгій

          Здорове життя- ваші думки?

          Вільнодум пише:
          >Вчення його, з єв. есеїв, постає раціональним збалансованим вченням для створення розумного і щасливого життя, яке можливе, якщо слідовати тому, що він вчить. Причому, це є реальна, прагматична мудрість, яка зараз нам уже відома, а тоді була ще невідома і здавалася такою дивовижною. Для порівняння, те, що вчить Н.З., і особливо в інтерпретації церкви, є абсолютною нісенітницею, яку неможливо ні зрозуміти, ні слідувати їй.
          (ГП) Про це також можна багато цікавого (і дуже зрозумілого!) знайти отут:

          http://zdobr.ru/

          http://www.breath.ru/

          http://www.7ya.ru/pub/healthlife/

          http://www.vitaminov.net/

          http://www.nebolei.ru/

          > Прочитавши, маю думку, що ці тексти не стали частиною канонічних євангелій тому, що вони відрізняються від основної концепції останніх. Кан. євангелії всі подібні, і несуть ту саму ідею - Христос є Бог, непорочне зачаття, розп"яття, воскресіння... Чого нема в есеїв. І дуже добре, що нема. Бо це дозволяє мати інше, чого нема в кан. євангеліях - пізнати Суть вчення Христа про розумне життя для підтримання здорового тіла і розвитку духу, власної свідомості. За що есеї кажуть прямо, а в кан. єв. за це треба тільки здогадуватися. А Павло так все ізпоганив, що самого вчення Христа в його писаннях зовсім не залишилось!
          (ГП) Точно, пане Миколо, все вірно. Читайте наведені вище лінки - там теж нічого ні про які чуда, і Павло там нічого не ізпоганив! :)


          >
          > Отакі роздуми.
          >
          > -- Вільнодум
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2007.01.25 | Вільнодум

            Re: Здорове життя- ваші думки?

            Мої думки такі, пане Грегорію -

            Ви євангеліє есеїв не читали, інакше Ви б не смішили чесний люд Вашими лінками до сторінок про здоров"я. :) :) :)

            Ніде, на Ваших лінках, Ви не знайдете, наприклад таке:

            "Якщо ви бажаєте, щоб слово Бога живого і сила його ввійшли в вас, не оскверняйте тіло ваше і дух ваш, бо тіло ваше є храмом духа, а дух є храмом Бога." (ЄЕ-103)

            "Щасливий той, хто може ввійти в царство Бога, бо він ніколи не побачить смерті." (ЄЕ-361)

            Я не маю зараз під рукою другу книжку, де більше за Дух, ніж за Тіло.

            Чолом!

            -- Вільнодум
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2007.01.26 | Lery

          Re: "Евангелие Мира от ессеев" - ваші думки?

          Вільнодум пише:
          > (В-дум) з тими, хто євангеліє від есеїв НЕ ЧИТАВ, але вже все знає, сперечатися - тільки гаяти час!
          Сперечатися з будь-ким, це (у більшості випадків) -- гаяння часу.
          То Ви вже були обізнані з цим Євангелієм, чи прочитали після створення цієї теми? :)

          > Я прочитав першу і другу книги і маю сказати, що вони мені сподобалися. З цього євангелія Христос постає реальним і мудрим, а не містиком-фокусником, як він постає із НЗ. Накінець-то можна щось дізнатися про те, ЩО ВІН ВЧИВ, а не тільки те, ЩО З НИМ ТРАПИЛОСЯ. Вчення його, з єв. есеїв, постає раціональним збалансованим вченням для створення розумного і щасливого життя, яке можливе, якщо слідовати тому, що він вчить. Причому, це є реальна, прагматична мудрість, яка зараз нам уже відома, а тоді була ще невідома і здавалася такою дивовижною.
          Так, згодний з Вами, в ЄЕ дійсно викладено те Вчення Христа, яке Він ніс людям, за що Його й розіп"яли.
          Але щодо того, що ця мудрість зараз вже відома -- то дуже небагатьом.

          > Для порівняння, те, що вчить Н.З., і особливо в інтерпретації церкви, є абсолютною нісенітницею, яку неможливо ні зрозуміти, ні слідувати їй.
          Сам Н.З. вчить приблизно тому ж (див. Нагорну Проповідь), тільки там акценти переведені більш до розп"яття.
          Це вже інтерпретатори (Павло та послідовники) привели до того, що зараз маємо.

          > Звичайно, що дещо в житті есеїв не було раціональним, якщо воно було таким, як нам описують. Наприклад заборона статевих звязків. Правда в пізніших змінах вони були.
          Єсеї -- теж не ідеал. Вони теж сприймали з Божого Вчення те, що були спроможні усвідомити. Але усвідомлювали вони на порядки більше ніж пересічні люди того часу.

          > Ми розмовляємо за євангелії ессеїв. Вони були написані набагато пізніше за їх життєві практики, і чомусь несуть вчення Христа. Це само по-собі цікаво. За це, на мою думку, їх потрібно дуже уважно вивчити.
          Йдеться про датування тих рукописів, що слугували джерелом для перекладу Шекелі. А хтозна, з чого були скопійовані ті рукописи?
          Наприклад, "Кумранські звитки", що було знайдено пізніше (1949), мають багато спільного з ЄЕ, й самі свіжі з них датуються якраз 1-м сторіччям. Вважають що кумранці -- то і й були єссеї.

          > Прочитавши, маю думку, що ці тексти не стали частиною канонічних євангелій тому, що вони відрізняються від основної концепції останніх. Кан. євангелії всі подібні, і несуть ту саму ідею - Христос є Бог, непорочне зачаття, розп"яття, воскресіння...
          Ви забуваєте про Нагорну Проповідь, яка у стислому вигляді викладає багато того, що більш розгорнуто та доступно дається у ЄЕ.

          > Чого нема в есеїв. І дуже добре, що нема. Бо це дозволяє мати інше, чого нема в кан. євангеліях - пізнати Суть вчення Христа про розумне життя для підтримання здорового тіла і розвитку духу, власної свідомості. За що есеї кажуть прямо, а в кан. єв. за це треба тільки здогадуватися. А Павло так все ізпоганив, що самого вчення Христа в його писаннях зовсім не залишилось!
          Про Павла -- згодний.
          Але слід згадати, що канонічні Євангелії були записані та затверджені пізніше, так що у велика вірогідність "модерації" їх змісту Павлом та послідовниками.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2007.01.26 | Георгій

            Можна все-таки конкретно?

            Lery пише:
            > Так, згодний з Вами, в ЄЕ дійсно викладено те Вчення Христа, яке Він ніс людям, за що Його й розіп"яли.
            (ГП) А чому не можна знайти точно те саме вчення в канонічних Євангеліях? "Нову заповідь даю Я вам - любіть один одного." Це канонічна Євангелія від Івана. Пам"ятайте, що Бог - Ваш люблячий Батько, а ви Його блудні діти, і Він зрадіє, коли ви до Нього повернетеся. Це з канонічної Євангелії від Луки. Ваш "ближній" - це не тільки люди, які мають такий самий культурний чи релігійний спадок, як і Ви, а й "чужинці" теж (теж з Луки, притча про доброго самарянина). Чим це гірше, чи чому це має якийсь дефект у порівнянні з ЄЄ? Про клізми не згадується (вибачте за нав"язливе повторення, просто ну дійсно смішний момент)?

            > Але щодо того, що ця мудрість зараз вже відома -- то дуже небагатьом.
            (ГП) Дуже типове гностичне твердження. Мудрість завжди повинна бути "прихованою." Потрібні великі зусилля, щоби її, цю мудрість, зрозуміти, і не всім це дано. Спасіння полягає в пізнанні прихованої мудрості. М-дя. :)

            > >А Павло так все ізпоганив, що самого вчення Христа в його писаннях зовсім не залишилось!
            > Про Павла -- згодний.
            (ГП) Добре, ось Вам Павло:

            "... тепер ви відкиньте все те: гнів, лютість, злобу, богозневагу, безсоромні слова з уст ваших. Не говоріть неправди один одному, скинувши з себе стару людину з ділами її, і зодягніться в нову, яка відновлюється в пізнанні за образом Того, Хто створив її, де нема ні грека, ні іудея, ні обрізання, ні необрізання, ні варвара, ні скіфа, ні невільника, ні вільного, а Христос усе і в усьому. Отже, одягністься, як вибрані Божі, святі та улюблені, в милосердя, добрість, покору, лагідність, довготерпіння. Терпіть один одного і прощайте взаємно, коли б хтось мав скаргу на кого; як і Христос простив вам, так і ви! А над усім зодягніться в любов, яка є сукупністю досконалостей. І нехай мир Божий панує в серцях ваших, до якого ви і покликані в одному тілі, і будьте вдячні." (Кол. 3:8-15).

            Чого тут бракує в порівнянні з ЄЄ, і чим це демонструє "ізпоганеність" Павлом Христового вчення?

            > Але слід згадати, що канонічні Євангелії були записані та затверджені пізніше, так що у велика вірогідність "модерації" їх змісту Павлом та послідовниками.
            (ГП) Павло був вже років 10-15 як мертвий, коли три синоптичні Євангелії з"явилися. Щодо "послідовників," вони у 3-4 ст. н.е. колегіально, "соборно" вирішили, що є біблійним каноном, а що не є. На підставі ЧОГО ми з Вами маємо право думати, що ми розумніші за них?
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2007.01.26 | Lery

              Re: Давайте конкретніше...

              Георгій пише:
              > (ГП) А чому не можна знайти точно те саме вчення в канонічних Євангеліях? "Нову заповідь даю Я вам - любіть один одного." Це канонічна Євангелія від Івана. Пам"ятайте, що Бог - Ваш люблячий Батько, а ви Його блудні діти, і Він зрадіє, коли ви до Нього повернетеся. Це з канонічної Євангелії від Луки. Ваш "ближній" - це не тільки люди, які мають такий самий культурний чи релігійний спадок, як і Ви, а й "чужинці" теж (теж з Луки, притча про доброго самарянина). Чим це гірше, чи чому це має якийсь дефект у порівнянні з ЄЄ? Про клізми не згадується (вибачте за нав"язливе повторення, просто ну дійсно смішний момент)?
              1) Чи Ви прочитали уважно ЄЄ (як вже питав Вільнодум)? Інакше мої відповіді Ви все-одно не сприймете...
              2) Ось чого немає в канонічних Євангеліях (що кидається у око):
              - Крім Отця Небесного у нас є ще й Матір Земна. Шлх до Отця лежить через гармонію з Матіррю.
              - Тіло - це храм духа, а дух - Храм Бога. Треба додержуватися чистоти свого тіла та духу, щоб Дух божий сходив на нас. Інакше - попадаємо до лап Сатани (хвороби тілесні та духовні).
              - Писання - мертва буква, Бог розмовляє з нами через Природу (рослини, тварини, земля)
              ...

              > > Але щодо того, що ця мудрість зараз вже відома -- то дуже небагатьом.
              > (ГП) Дуже типове гностичне твердження. Мудрість завжди повинна бути "прихованою." Потрібні великі зусилля, щоби її, цю мудрість, зрозуміти, і не всім це дано. Спасіння полягає в пізнанні прихованої мудрості. М-дя. :)
              Навпаки, ця мудрість повинна бути поширена як-найширше. Проблема в тому, що тих, хто може сприйняти її неупереджено, не ховаючись за свої канони, не так багато.
              Потрібно небагато - лише припустити, що Вчення Христове -- не обмежується канонами, які склали хоч святі, але люди. Що Воно трохи ширше від того, чому вчить сучасна Церква.
              Чи може це зробити людина, що звикла буквально виконувати канони - "шаг вліво-шаг вправо -- єресь"? Сподіваюся що так, але зусилля для цього потрібні немалі...

              > (ГП) Добре, ось Вам Павло:
              > "... тепер ви відкиньте все те: гнів, лютість, злобу, богозневагу, безсоромні слова з уст ваших. Не говоріть неправди один одному, скинувши з себе стару людину з ділами її, і зодягніться в нову, яка відновлюється в пізнанні за образом Того, Хто створив її, де нема ні грека, ні іудея, ні обрізання, ні необрізання, ні варвара, ні скіфа, ні невільника, ні вільного, а Христос усе і в усьому. Отже, одягністься, як вибрані Божі, святі та улюблені, в милосердя, добрість, покору, лагідність, довготерпіння. Терпіть один одного і прощайте взаємно, коли б хтось мав скаргу на кого; як і Христос простив вам, так і ви! А над усім зодягніться в любов, яка є сукупністю досконалостей. І нехай мир Божий панує в серцях ваших, до якого ви і покликані в одному тілі, і будьте вдячні." (Кол. 3:8-15).
              > Чого тут бракує в порівнянні з ЄЄ, і чим це демонструє "ізпоганеність" Павлом Христового вчення?
              Слова у цій цитаті добрі, все практично так, але й трохи не так, якщо порівняти вишезгадані розбіжності у Вченні Христа, та трактовці його Церквою.

              > > Але слід згадати, що канонічні Євангелії були записані та затверджені пізніше, так що у велика вірогідність "модерації" їх змісту Павлом та послідовниками.
              > (ГП) Павло був вже років 10-15 як мертвий, коли три синоптичні Євангелії з"явилися. Щодо "послідовників," вони у 3-4 ст. н.е. колегіально, "соборно" вирішили, що є біблійним каноном, а що не є. На підставі ЧОГО ми з Вами маємо право думати, що ми розумніші за них?
              Розум тут не показник, важливішим органом пізнання Бога у людини є СЕРЦЕ. Може ті святі отці й були набагато розумнішими від нас, але чи не за рахунок серця?
              "Слово Боже -- живе, писання ж -- мертві" -- ось одна з основних ідей, що ніс Іісус іудеям того часу, намагаючись очистити Закон Божий, даний на той час.
              Якщо люди могли перекрутити Старий Заповіт, то чому Ви так впевнені що ті ж самі люди за 2000 років донесли до Вас справжне, неперекручене Вчення Христове???
              Щоб розібратися з цим, я й запропонував спиратися лише слова Ісуса, а не пояснення діячів Церкви...
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2007.01.26 | Вільнодум

                Браво! Хвала Вам Лері! З усім погоджуюсь!

              • 2007.01.26 | Георгій

                Re: Давайте конкретніше...

                Lery пише:
                > 1) Чи Ви прочитали уважно ЄЄ (як вже питав Вільнодум)? Інакше мої відповіді Ви все-одно не сприймете...
                (ГП) Так, вже прочитав.

                > 2) Ось чого немає в канонічних Євангеліях (що кидається у око): - Крім Отця Небесного у нас є ще й Матір Земна. Шлх до Отця лежить через гармонію з Матіррю.
                (ГП) Згоден, але це, як не крути, пантеїзм. Христос ну аж ніяк не міг вчити людей пантеїзмові. Він казав, що прийшов не відмінити Закон (староєврейську Тору), а виповнити. А найголовніша заповідь в цій Торі, "Шема, Ісроел... Слухай, Ізраїлю, Ягве (ЙГВГ) Бог наш - ОДИН Ягве (ЙГВГ)." І саме цього ОДНОГО Бога треба любити всім серцем і розумом і душею, і також так само треба любити ближнього. Ставити на одну дошку Творця і твориво (природу), таким чином, не можна (навіть якщо прикриватися словами про те, що Отець масштабніший, "космічніший" за маленьку нашу планету). Монотеїзм цього не дозволяє. А Христос, за канонічними Євангеліями, був вчителем монотеїстської релігії і не міг вчити нічому, що суперечило б монотеїзмові. Таким чином, або канонічні Євангелії брешуть, або ЄЄ. :)

                > - Тіло - це храм духа, а дух - Храм Бога. Треба додержуватися чистоти свого тіла та духу, щоб Дух божий сходив на нас. Інакше - попадаємо до лап Сатани (хвороби тілесні та духовні).
                (ГП) А оце як раз є і в канонічних Євангеліях. Тут я просто не бачу нічого нового.

                > - Писання - мертва буква, Бог розмовляє з нами через Природу (рослини, тварини, земля)
                (ГП) Так і це є в канонічному Новому Завіті - прочитайте перший розділ Римлян...

                > Навпаки, ця мудрість повинна бути поширена як-найширше. Проблема в тому, що тих, хто може сприйняти її неупереджено, не ховаючись за свої канони, не так багато.
                (ГП) Це дуже легко сказати. Вали все на зашорених "каноністів." Я думаю, справи тут значно глибші і серйозніші.

                > Потрібно небагато - лише припустити, що Вчення Христове -- не обмежується канонами, які склали хоч святі, але люди. Що Воно трохи ширше від того, чому вчить сучасна Церква.
                (ГП) Ще і ще раз: ЯК, ЯКИМ ЧИНОМ Ви можете в цьому бути переконаним? Христос нічого не писав. Те, що Він говорив, Він говорив саме Церкві - Своїм близьким учням, апостолам і першим євангелістам. Потім ті передали Його вчення наступним поколінням. Потім до Його вчення почали додаватися всякі людські премудрості, і це зробило Христове вчення "ширшим" (або, точніше, перетворило його на не-Христове). Потім Церква почала збиратися на Собори і поступово, протягом майже століття, працею сотень чи навіть тисяч розумних, грамотних, побожних і освічених самим Христом через апостольське преємство людей, відділила вчення Христа від пізніших нашарувань на нього.

                > Чи може це зробити людина, що звикла буквально виконувати канони - "шаг вліво-шаг вправо -- єресь"? Сподіваюся що так, але зусилля для цього потрібні немалі...
                (ГП) Пане Лері, та не про "свободу" виконувати чи не виконувати тут ідеться. Ваш не-улюблений (і дарма, і безпідставно!) апостол Павло казав про цю ситуацію: "ВСЕ мені МОЖНА, але не все КОРИСНО." Розширювати Христа, безумовно, можна, але чи буде користь від того? Чи буде користь від додавання до Христа всієї цієї пантеїстсько-енвайронменталістсько-медико-фізкультурної тематики? Або якоїсь квазі-йоги, "орієнтальщини" (прот. Шмеман)? Нащо взагалі Христос?

                > > (ГП) Добре, ось Вам Павло:
                > > "... тепер ви відкиньте все те: гнів, лютість, злобу, богозневагу, безсоромні слова з уст ваших. Не говоріть неправди один одному, скинувши з себе стару людину з ділами її, і зодягніться в нову, яка відновлюється в пізнанні за образом Того, Хто створив її, де нема ні грека, ні іудея, ні обрізання, ні необрізання, ні варвара, ні скіфа, ні невільника, ні вільного, а Христос усе і в усьому. Отже, одягністься, як вибрані Божі, святі та улюблені, в милосердя, добрість, покору, лагідність, довготерпіння. Терпіть один одного і прощайте взаємно, коли б хтось мав скаргу на кого; як і Христос простив вам, так і ви! А над усім зодягніться в любов, яка є сукупністю досконалостей. І нехай мир Божий панує в серцях ваших, до якого ви і покликані в одному тілі, і будьте вдячні." (Кол. 3:8-15).
                > > Чого тут бракує в порівнянні з ЄЄ, і чим це демонструє "ізпоганеність" Павлом Христового вчення?
                > Слова у цій цитаті добрі, все практично так, але й трохи не так, якщо порівняти вишезгадані розбіжності у Вченні Христа, та трактовці його Церквою.
                (ГП) Тут, я бачу, Ви ухиляєтеся від питання. Ще раз, ЩО саме в цій цитаті з Павлового листа суперечить Христовому вченню? Якщо в цій - нічого, наведіть іншу.

                > Розум тут не показник, важливішим органом пізнання Бога у людини є СЕРЦЕ. Може ті святі отці й були набагато розумнішими від нас, але чи не за рахунок серця?
                (ГП) Я і мав на увазі саме "серце."

                > "Слово Боже -- живе, писання ж -- мертві" -- ось одна з основних ідей, що ніс Іісус іудеям того часу, намагаючись очистити Закон Божий, даний на той час.
                (ГП) Але Він не пропонував викинути "писання" на смітник. Якщо Ви уважно придивитеся до Нагірної Проповіді, Ви побачите, що там нема нічого такого, що суперечило б Торі. Навіть протиріччя між принципами "око за око" і "підстав другу щоку" суто поверхневе. Нагірна Проповідь не скасовує принципу "око за око," вона просто наголошує, що Суддею, який забере "око" за "око," є Бог. Христос закликав не позбутися від писаного Божого Закону, а розуміти його принципи глибше.

                > Якщо люди могли перекрутити Старий Заповіт, то чому Ви так впевнені що ті ж самі люди за 2000 років донесли до Вас справжне, неперекручене Вчення Христове???
                (ГП) Про перекручення Старого Завіту (Ви, мабуть, маєте на увазі фарисеїв?) - окрема розмова, добре?

                > Щоб розібратися з цим, я й запропонував спиратися лише слова Ісуса, а не пояснення діячів Церкви...
                (ГП) Але ж Ви цих слів не чули. І слів Апостолів Ви не чули. А Отці ранньої християнської Церкви (хоча б той самий Св. Ігнатій Богоносець, чи Клімент, чи Св. Полікарп зі Смирни, і інші, сотні інших!) чули слова Апотолів, записували їх, обговорювали їх на вселенських Соборах. І, до речі, на хвилиночку, помирали за ці слова мученицькою смертю на римських аренах...
  • 2007.02.05 | Lery

    "Евангелие Мира от ессеев" (книги 1 - 4)

    Для тих, кому це небайдуже.

    Повна версія "Евангелие Мира от ессеев":
    http://essenes.narod.ru/


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".