МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Давні юдеї не визнавали безсмерття

08/24/2007 | Tatarchuk
Роксана пише:
> Я не знаю релігії , яка б не вірила в потойбічне життя.
http://www2.maidan.org.ua/n/rel/1187964300

А я знаю. Але не впевнений що то є доконаний хвакт, бо тут потрібна справжня довідка релігієзнавця.

Сутність теорії яку я викладаю зводиться до цього:
Давні юдеї не містили в своїй релігії вчення про потойбічне або загробне життя. Саме цім вони відрізнялися від багатьох народів які їх оточували.
Це нібито ( = тобто це всю бібілію треба пересканувати) підтверджується тим що Єгова обицяє своїм слухачам в якості нагороди велике потомство, а наприклад Іоні замість повернути вмерлих дітей та жінок Єгова "дав нових дітей та жінок".
За цією теорією поява Іїсуса була революційною саме через зміст його проповіді про життя вічне та воскресіння, і цей пункт був одним з самих одіозних з точки зору вірних юдеїв.

Відповіді

  • 2007.08.24 | Георгій

    Re: Давні юдеї не визнавали безсмерття

    Tatarchuk пише:
    > Давні юдеї не містили в своїй релігії вчення про потойбічне або загробне життя. Саме цім вони відрізнялися від багатьох народів які їх оточували. Це нібито ( = тобто це всю бібілію треба пересканувати) підтверджується тим що Єгова обицяє своїм слухачам в якості нагороди велике потомство, а наприклад Іоні замість повернути вмерлих дітей та жінок Єгова "дав нових дітей та жінок". За цією теорією поява Іїсуса була революційною саме через зміст його проповіді про життя вічне та воскресіння, і цей пункт був одним з самих одіозних з точки зору вірних юдеїв.
    (ГП) Взагалі думаю, Ви праві (хоча нам тут нe завадив би фахівeць з юдаїзму). Cтародавні єврeї дійсно нe ділили світ на "цeй" і "той," нe вірили ні в яку окрeму від тіла душу з її самостійним свідомим існуванням (цe взагалі грeцька ідeя, єврeям нe знайома), а бeзсмeртя людини бачили в її нащадках. Хоча, з іншого боку, в книзі Даниїла з"являється вжe тeза про "вставання мeртвих, які сплять у зeмному поросі" (Дан. 12:2-4). Цe і було староєврeйськe уявлeння про воскрeсіння - самe "вставання" цілої людини, а нe якeсь "пeрeсeлeння душ" у захмарний вирій. А дeякі сeкти юдаїзму (саддукeї) нe вірили навіть і в такe воскрeсіння; вони були близькі до грeків-eпікурeйців, вірили, що людина після смeрті просто пeрeстає існувати, і всe. Під час зeмної місії Христа саддукeї домінували в юдаїзмі, а фарисeї (які вірили у воскрeсіння) були в мeншості.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.08.25 | Koala

      Майже не маю чого додати

      Так, воскресіння у давніх євреїв сприймалося як тілесне, навіть Царство Боже сприймалося як конкретна країна.
      Тільки, Георгію, Ви забули додати про єссеїв, а Ви, Татарчуку, переплутали Іону і Іова. Просто уточнюю.
  • 2007.08.31 | +O

    Re: Давні юдеї не визнавали безсмерття

    Слава Ісусу Христу!

    Вибачте - не мав змоги дописувати на Форум і, можливо, це твердження пана Tatarchuk-a вже не є актуальним
    Я грішний не являюся релігієзнавцем чи юдеєм (тим більше - древнім :) ), щоб братися щось у них відстоювати, але перше запитання, яке у мене виникло під час читання тези: де ж тоді (для "визнавання давніх юдеїв") подівся на вогненній колісниці пророк Ілля (початок ІІЦар.), що жив в 9-му ст. до нашої ери і якого прихід перед Месією чекають юдеї до нині? Саме за Іллю, або "одного з Пророків" мали Ісуса люди, і, навіть, під Хрестом з цікавістю чекали, чи не прийде бува хто з Них зняти Його... (Мр.15,36; Мт. 27,49) - хоч фарисеї, погоджусь з паном Георгієм, дійсно "були в меншості", так виглядає, що, для народного загалу, Пророків невіра садукеїв у воскресіння мало заторкнула і зміст Христової проповіді про Воскресіння таки має свою основу у Вірі тодішніх юдеїв
    Звичайно: багатство і великий рід - важлива нагорода по сьогодні, не залежно від розвитку вчення давніх/не юдеїв (чи нинішніх християн :) ), тому не думаю, що дочасні нагороди можна протиставляти вченню про воскресіння і життя вічне у цьому сенсі - вони не заперечують одне одного: наголос на дочасному не заперечує роздумів над майбутнім і робити з цього юдеїв близькими Епікурові, на мою думку, зарано.
    Окрім того, варта згадати, як бачили людину юдеї після смерті. Людина після смерти йде в "Шеол" (недослідимий) - "айдес"; ад - для юдеїв "царство мертвих", "загробний світ", який протиставляють "небу" (Пс.138,8; Амос 9,2 чи згадуваний Вами Йов 11,8).
    Ну і, звичайно, варта зацитувати згадуваного вже паном Георгієм Даниїла 12:

    1 І повстане того часу Михаїл, великий той князь, що стоїть при синах твого народу, і буде час утиску, якого не було від існування люду аж до цього часу. І того часу буде врятований із народу твого кожен, хто буде знайдений записаним у книзі.
    2 І багато-хто з тих, що сплять у земному поросі, збудяться, одні на вічне життя, а одні на наруги, на вічну гидоту.
    3 А розумні будуть сяяти, як світила небозводу, а ті, хто привів багатьох до праведности, немов зорі, навіки віків.
    4 А ти, Даниїле, заховай ці слова, і запечатай цю книгу аж до часу кінця. Багато-хто дослідять її, і так розмножиться знання.
    5 І побачив я, Даниїл, аж ось стоять два інші Анголи, один тут при цьому березі річки, а один там при тому березі річки.
    6 І сказав він до мужа, одягненого в льняну одіж, що був над водою річки: Коли буде кінець цим дивним речам?
    7 І почув я того мужа, одягненого в льняну одіж, що був над водою річки. І звів він до неба свою правицю та свою лівицю, і присягнув вічно Живим: це буде за час, за часи і за пів часу, і коли скінчиться розбивання сили святого народу, все це сповниться.
    8 А я це слухав і не розумів. І сказав я: Мій пане, який цьому кінець?
    9 І він сказав: Іди, Даниїле, бо заховані й запечатані ці слова аж до часу кінця.
    10 Багато-хто будуть очищені, і вибіляться, і будуть перетоплені; і будуть несправедливі несправедливими, і цього не зрозуміють усі несправедливі, а розумні зрозуміють.
    11 А від часу, коли буде припинена стала жертва, щоб була поставлена гидота спустошення, мине тисяча двісті й дев'ятдесят день.
    12 Благословенний той, хто чекає, і досягне до тисячі трьох сотень тридцяти й п'яти день!
    13 А ти йди до кінця, і відпочинеш, і встанеш на свою долю під кінець тих днів!

    , тому не думаю, що тут можна говорити про "одіозність" чи "революційність" Христової Проповіді саме через "невизнання безсмерття давніми юдеями".

    З повагою
    Олег
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.08.31 | Роксана

      Re: Давні юдеї не визнавали безсмерття

      -2 І багато-хто з тих, що сплять у земному поросі, збудяться, одні на вічне життя, а одні на наруги, на вічну гидоту.-

      Отче Олеже,

      Оці наведені слова і стали нашою вірою у безсмертя. Мене все ж таки завжди заводить в блуд, власне, повище сказане. У нашій христіянській вірі маємо протиставлення. Може ви зможете мені це розяснити.
      При запечатанні гробу, священик проказує- "запечатується гріб цей до другого пришетсвія Христа".
      Отже зі сказаного треба розуміти, що душа людини спить до того часу поки прийде Христос на замлю вдруге. Щойно тоді буде останній суд над грішниками і праведниками. Це все було б зрозуміле, якби не те що ми молимося до святих, щоб вони прохали Бога про наше спасіння. То як же це розуміти? Чи існує вже небо і пекло, а в католиків ще і чистилище?
      Яке ж може бути чистилище, як всі душі сплять? Тут на землі назаначають хто святий, а хто ні. А чи так це приймає Бог? Матір Божу та і Ісуса, взято з тілом на небо. Ісус Христос сказав до розбійника" сьогодні будеш зі мноюу у царстві Божім".
      Заплутано подають науку Христову.
      Може пан РМ знає. Він же всю біблію простудіював.
      Хто ще приєднається до пояснення? Дуже прошу. Турбують мене такі думки.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.08.31 | Георгій

        Як це мій священик пояснює

        Роксана пише:
        >душа людини спить до того часу поки прийде Христос на замлю вдруге. Щойно тоді буде останній суд над грішниками і праведниками. Це все було б зрозуміле, якби не те що ми молимося до святих, щоб вони прохали Бога про наше спасіння. То як же це розуміти? Чи існує вже небо і пекло, а в католиків ще і чистилище? Яке ж може бути чистилище, як всі душі сплять? Тут на землі назаначають хто святий, а хто ні. А чи так це приймає Бог? Матір Божу та і Ісуса, взято з тілом на небо. Ісус Христос сказав до розбійника" сьогодні будеш зі мноюу у царстві Божім".
        (ГП) Пані Роксано, мій священик (православний) пояснює це так, як і пан Р.M. про це писав неодноразово на цьому форумі, а саме так, що в "небі" не існує "часу" в тому нашому земному розумінні поняття "час," яке ми майже підсвідомо вкладаємо в наші роздуми над різними подіями. В "небі," там де Бог і Його ангели, все існує поза часом, "завжди." Там просто нема "сьогодні," "вчора," "завтра," "через мільйон років," тощо. Тому ті з нас, хто спасеться, в "небесному" розумінні "вже" там, в небі. Суд над людьми водночас і вже був, і йде, і вже завершився. Але з іншого боку, Бог дивиться звідти на нас - тих, хто "тут," у просторі й часі; і так само на нас звідти, з чогось поза-просторового й позачасового, дивляться святі. Хоч вони самі поза простором і часом, нас вони бачать у просторі й часі, і розуміють наше життя, і співчувають нам, і хочуть, щоби ми спаслися, і допомагають нам, коли ми просимо в них допомоги.

        Мені теж важко це зрозуміти, тому що я дійсно мислю в категоріях простори й часу, тому я просто сприймаю все це на віру, без ніяких спроб це все аналізувати.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2007.08.31 | Роксана

          Re: Як це мій священик пояснює

          Пане Георгіє,
          Ви , як завжди, приходите на виручку.Дякую. Я і сама все пояснюю "вірою", але часом хочеться "наукового пояснення" ,як сказав би нас співбесідник, пан Василь. Не те щоб науково пояснити чи є подойбічне життя, але пояснити чому стількі противоріч у Святому Письмі. Знаєте, я як читаю евангелію, душа спокійна. Тільки заглублюся в Старий Завіт, все йде шкароберть. Мабуть тому ми і христіяни ,а не юдеї.


          ГП) Пані Роксано, мій священик (православний) пояснює це так, як і пан Р.M. про це писав неодноразово на цьому форумі, а саме так, що в "небі" не існує "часу" в тому нашому земному розумінні поняття "час," яке ми майже підсвідомо вкладаємо в наші роздуми над різними подіями. В "небі," там де Бог і Його ангели, все існує поза часом, "завжди." Там просто нема "сьогодні," "вчора," "завтра," "через мільйон років," тощо. Тому ті з нас, хто спасеться, в "небесному" розумінні "вже" там, в небі. Суд над людьми водночас і вже був, і йде, і вже завершився. Але з іншого боку, Бог дивиться звідти на нас - тих, хто "тут," у просторі й часі; і так само на нас звідти, з чогось поза-просторового й позачасового, дивляться святі. Хоч вони самі поза простором і часом, нас вони бачать у просторі й часі, і розуміють наше життя, і співчувають нам, і хочуть, щоби ми спаслися, і допомагають нам, коли ми просимо в них допомоги.-

          Рокс-Не справа в часі. Пощо священик запечатує гріб до другого пришестя Христа і воскресіння з мертвих? Ви пишете що у Бога нема "часу". Згідна. Але ж Христос ще не прийшов у друге на землю, то як це все пояснити. Запечатаний той гріб, чи ні. Чи може це відноситься до воскресіння самого тіла, отого, що постійно смердить, як каже РМ?
          Думаю через отакі нерозбирухи і творяться секти зі своїми власними поясненнями. Таки хотілося б почути від отця Олега.
          -----------------------

          (Георг)-Мені теж важко це зрозуміти, тому що я дійсно мислю в категоріях простори й часу, тому я просто сприймаю все це на віру, без ніяких спроб це все аналізувати.


          Рокс- Тяжковато це зробити. Я шукаю вияснення і буду молитись, щоб сам Господь мені це розяснив. Надіюся, що Він прийде зі своєю відповіддю, бо ще не було випадку щоб я не почула Його голос.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2007.08.31 | Георгій

            Чeсно, нe знаю, для чого запeчатується гріб...

            Звичайно, коли станeться загальнe воскрeсіння мeртвих, навряд чи будe мати значeння, наскільки збeрeглося чи нe збeрeглося нашe фізичнe зeмнe тіло. Якщо розрити могилу і відкрити домовину вжe чeрeз 15-20 років після смeрті людини, там, як правило, ніякого тіла вжe взагалі нeма - воно розкладається, його атоми вступають у хімічні рeакції з іншими атомами, і формується грунт, трава, дeрeва, тварини, інші люди...

            Алe Цeрква вчить, що нашe "я" всe рівно якимось таємничим чином збeрігається навічно. Коли нашe зeмнe тіло зникає, "ми" всe рівно нe зникаємо. Ми просто нe можeмо зникнути. Дeякі сучасні віруючі порівнюють цe з існуванням пeвної особливої, унікальної для кожного з нас комп"ютeрної програми. Вона вічна, вона ніколи нікуди нe подінeться, нe зникнe. Атоми можуть бути ці чи інші, алe моє "я" нe залeжить, строго кажучи, від них - воно зараз тільки використовує їх, ці атоми, як якусь оболонку для сeбe.
          • 2007.08.31 | Василь Васьківський

            Наукове пояснення

            Роксана пише:
            > Пане Георгіє,
            > Ви , як завжди, приходите на виручку.Дякую. Я і сама все пояснюю "вірою", але часом хочеться "наукового пояснення" ,як сказав би нас співбесідник, пан Василь. Не те щоб науково пояснити чи є подойбічне життя, але пояснити чому стількі противоріч у Святому Письмі.
            Дуже просто! Архаїчні люди, що писали подібні тексти, логіки не знали і не вивчали, а сучасної науки тоді взагалі не було. Тому писали те, що і як могли. Так, як тепер пишуть люди некультурні та неосвічені, тобто лише з початковою освітою. Євангелія ж писані культурними й освіченими елінами-неоплатониками, тому протиріч у них значно менше. Звичайно, це ще не означає, що написане ними слід приймати за чисту монету, бо є багато підтасовок. Наприклад, історія про Юдину зраду є фальсифікат, придуманий для залякування віруючих. Охороні храму не потрібен був Юда, щоб пізнати Ісуса, бо вони його дуже добре знали в лице.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2007.08.31 | Роксана

              Re: Наукове пояснення

              Пане Василю,
              Як гарно ,що і ви долучилися до нашої дискусії.
              Правда, щось не зовсім дописало ваше "наукове пояснення".
              Це мабуть тому, що не дуже то цікавитесь еванглією.

              Вас-Дуже просто! Архаїчні люди, що писали подібні тексти, логіки не знали і не вивчали, а сучасної науки тоді взагалі не було. Тому писали те, що і як могли. Так, як тепер пишуть люди некультурні та неосвічені, тобто лише з початковою освітою.-

              Рокс-Це ви мабуть про Старий Завіт. На сором мій і я так часом думаю.

              Вас- Євангелія ж писані культурними й освіченими елінами-неоплатониками, тому протиріч у них значно менше. Звичайно, це ще не означає, що написане ними слід приймати за чисту монету, бо є багато підтасовок. Наприклад, історія про Юдину зраду є фальсифікат, придуманий для залякування віруючих. Охороні храму не потрібен був Юда, щоб пізнати Ісуса, бо вони його дуже добре знали в лице.

              Рокс- Чи багато є підставок не знаю, але це що ви подали не підставка, а просто дисформація. Ви щось трошки перекрутили.
              Ніякого фальсифікату у преданні Ісуса Юдою не було. Бо і не було такого про що пишете. Там взагалі не пишеться про якихось там "охоронців храму". Арештовувати Ісуса прийшли звичайні римські вояки, які не знали Ісуса. Юда за 30 срібняків пообіцяв видати Ісуса, поцілувавши його. Це був той знак, який був потрібний воякам щоб точно розпізнати кого мають арештувати.
              А вже для чого ви приліпили пояснення "залякування віруючих" то це тільки вам відомо.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2007.09.01 | Василь Васьківський

                Re: Наукове пояснення

                Роксана пише:
                > Вас- Євангелія ж писані культурними й освіченими елінами-неоплатониками, тому протиріч у них значно менше. Звичайно, це ще не означає, що написане ними слід приймати за чисту монету, бо є багато підтасовок. Наприклад, історія про Юдину зраду є фальсифікат, придуманий для залякування віруючих. Охороні храму не потрібен був Юда, щоб пізнати Ісуса, бо вони його дуже добре знали в лице.
                > Рокс- Чи багато є підставок не знаю, але це що ви подали не підставка, а просто дисформація. Ви щось трошки перекрутили.
                Що таке дисформація, я нажаль не знаю, а тому не можу відповісти по сути. Я нічого не переплутав, а процитував відоме наукове дослідження.

                > Ніякого фальсифікату у преданні Ісуса Юдою не було. Бо і не було такого про що пишете. Там взагалі не пишеться про якихось там "охоронців храму". Арештовувати Ісуса прийшли звичайні римські вояки, які не знали Ісуса. Юда за 30 срібняків пообіцяв видати Ісуса, поцілувавши його. Це був той знак, який був потрібний воякам щоб точно розпізнати кого мають арештувати.
                Рассказ о поцелуе предателя (Мф.26:47-50; Мк.14:43-46; Лк.22:47-48) — один из самых знаменитых эпизодов античной литературы. Поцелуй, всегда считавшийся проявлением любви и нежности, здесь выступает наряду с самым гнусным деянием, известным человечеству; и эта антитеза действительно побуждает читателя с еще большей интенсивностью сопереживать тому, о чем повествуется в Евангелии.

                Однако именно эта антитеза и убеждает нас в том, что данный эпизод является художественным вымыслом, а не историческим фактом. В самом деле, Иуда поцелуем указывает отряду, кто из них Иисус, то есть из этого следует, что те, которые пришли арестовывать Основателя, не знали Его в лицо. Однако из дальнейшего повествования непреложно явствует, что Иисус каждый день проповедовал перед ними в Храме (Мф.26:55; Мк.14:48-49; Лк.22:52-53), а значит, Основатель был хорошо знаком страже. Кроме того, о поцелуе предателя опять же ничего не говорит Квартус и, вероятно, совершенно о нем не знает.

                Джерело: http://khazarzar.skeptik.net/bn/44.htm .
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2007.09.01 | Роксана

                  Re: Наукове пояснення -чи перекручення


                  Пане Василю,

                  На другий раз ,як будете подавати ваші -"наукові пояснення" ви хоч самі добре перечитайте, що ви подаєте, як "докази". Ну не можна ж, зайшовши на якісь там атеїстичний сайт витягувати з нього оці безпідставні докази.-


                  - И вот, из этих неопределенных слов, не имеющих отношения ни к Иисусу, ни к Его предательству Иудой, ни к раскаянию, первый евангелист составил следующий рассказ: «Тогда Иуда, предавший Его, увидев, что Он осужден, и, раскаявшись, возвратил тридцать сребренников первосвященникам и старейшинам, говоря: согрешил я, предав кровь невинную. Они же сказали ему: что нам до того? смотри сам. И, бросив сребренники в храме, он вышел, пошел и удавился» (Мф.27:3-5).

                  Неисторичность этого эпизода видна невооруженным глазом, причем в данном случае повествование доходит до анекдотичности: Иуда еще до суда Пилата «увидел», что Иисус осужден. Таким образом, Примус, сам того не желая, приписал предателю дар предвидения.-
                  ------------------

                  Ну де тут подано ЧАС коли саме прийшов Іуда до старейшин і розкаявшись кинув ті 30 срібняків? Не сказано тут, що ЗРАЗУ ж після того як "предав", побіг до храму. Пишеться "побачив що осуджений і розкаявся". А от КОЛИ ПОБАЧИВ? Мабуть таки після осудження.Було б добре, щоб ви брали свої "докази" зі справді наукових книг, а не з атеїстичного сміття.
                  Я волію ваші особисті думки, бо принаймі це буде обдумане вами і тоді ми можемо продовжувати дускусію. А то можна і біблію придбати, тоді і справді можна буде говорити без посередників.
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2007.09.01 | Василь Васьківський

                    Re: Наукове пояснення -чи перекручення

                    Роксана пише:
                    > Пане Василю,
                    > На другий раз ,як будете подавати ваші -"наукові пояснення" ви хоч самі добре перечитайте, що ви подаєте, як "докази". Ну не можна ж, зайшовши на якісь там атеїстичний сайт витягувати з нього оці безпідставні докази.-
                    > - И вот, из этих неопределенных слов, не имеющих отношения ни к Иисусу, ни к Его предательству Иудой, ни к раскаянию, первый евангелист составил следующий рассказ: «Тогда Иуда, предавший Его, увидев, что Он осужден, и, раскаявшись, возвратил тридцать сребренников первосвященникам и старейшинам, говоря: согрешил я, предав кровь невинную. Они же сказали ему: что нам до того? смотри сам. И, бросив сребренники в храме, он вышел, пошел и удавился» (Мф.27:3-5).
                    > Неисторичность этого эпизода видна невооруженным глазом, причем в данном случае повествование доходит до анекдотичности: Иуда еще до суда Пилата «увидел», что Иисус осужден. Таким образом, Примус, сам того не желая, приписал предателю дар предвидения.-
                    > ------------------
                    > Ну де тут подано ЧАС коли саме прийшов Іуда до старейшин і розкаявшись кинув ті 30 срібняків? Не сказано тут, що ЗРАЗУ ж після того як "предав", побіг до храму. Пишеться "побачив що осуджений і розкаявся". А от КОЛИ ПОБАЧИВ? Мабуть таки після осудження.Було б добре, щоб ви брали свої "докази" зі справді наукових книг, а не з атеїстичного сміття.
                    > Я волію ваші особисті думки, бо принаймі це буде обдумане вами і тоді ми можемо продовжувати дускусію. А то можна і біблію придбати, тоді і справді можна буде говорити без посередників.
                    Шановна пані Роксано! Якщо бажаєте спорити, то спорте з автором цитованої мною книги: http://khazarzar.skeptik.net/bn/index.htm ! Ніякого атеїстичного сміння я в ній не знайшов. Це повністю історична книга, яка спирається на дослідженні достовірних першоджерел.
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2007.09.01 | Роксана

                      Re: Наукове пояснення -чи перекручення

                      А відповідь на моє питання де? То коли ж "розкаявся"?
                      Не читаю сміттяВ вибачайте.
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2007.09.01 | Василь Васьківський

                        Re: Наукове пояснення -чи перекручення

                        Роксана пише:
                        > А відповідь на моє питання де? То коли ж "розкаявся"?
                        Я вже Вам відповів, що історія про Юдину зраду є вигадкою. Всім відомо, що це таким був план Ісуса, який не тільки не бажав спастись від арешту, а й навіть сказав буцім-то Юді: "Що робиш, роби швидше!" Юда виконав волю Ісуса, але потім, мабуть, усвідомив свою помилку і розкаявся. Якщо взагалі був такий Юда. Є версія, що серед учнів Ісуса не було ніякого Юди Іскаріотського...

                        > Не читаю сміття вибачайте.
                        Наукові дослідження Ви називаєте сміттям. Цікаво! Я все життя займаюсь подібним сміттям, так що не вибачаю.
                        згорнути/розгорнути гілку відповідей
                        • 2007.09.04 | Роксана

                          Re: Наукове пояснення -чи перекручення

                          До пана Василя,

                          Рокс-> Не читаю сміття вибачайте.

                          Вас-Наукові дослідження Ви називаєте сміттям. Цікаво! Я все життя займаюсь подібним сміттям, так що не вибачаю.-

                          Не все що називається "наукою" справді такою є. Забивати собі голову атеїстичною пропогандою не збираюся. Ну, як не вибачаєте, то так і буде. Якось проживо і без цього.
                          згорнути/розгорнути гілку відповідей
                          • 2007.09.05 | Василь Васьківський

                            А що такого ненаукового Ви знайшли в цій книзі?

                            Роксана пише:
                            > До пана Василя,
                            > Рокс-> Не читаю сміття вибачайте.
                            > Вас-Наукові дослідження Ви називаєте сміттям. Цікаво! Я все життя займаюсь подібним сміттям, так що не вибачаю.-
                            > Не все що називається "наукою" справді такою є. Забивати собі голову атеїстичною пропогандою не збираюся. Ну, як не вибачаєте, то так і буде. Якось проживо і без цього.
                            Ця книга якраз є ретельним науковим дослідженням і ніякої пропаганди в ній немає. Просто Вас істина не цікавить, так і скажіть!

                            Як це можна Юду називати зрадником, коли Ісус сам хотів бути заарештованим, щоб прославитись? Про те, що його піднімуть на гілляку, він повторював декілька разів перед арештом. Якби він хотів уникнути арешту, йому просто треба було поміняти місце свого перебування. А він сидів і чекав, поки за ним прийдуть! Де тут логіка?
  • 2007.09.04 | +О

    Re: Давні юдеї не визнавали безсмерття

    Слава Ісусу Христу!
    Перепрошую, що знову був відсутнім
    Спробую відповісти
    Віримо (Церква Православна і Католицька) у «Суд Божий приватний» («подрібний») і «Страшний/Загальний/Остаточний Божий Суд» («есхатологічний»)
    «Суд Божий приватний»
    Смерть кладе кінець людському життю як часові, відкритому для прийняття чи відкинення Божої Благодати, даної у Христі (пор. 2Тим.1,9-10). Нашу Віру у Суд, на якому відразу після смерти кожному буде дана заплата - різне остаточне призначення (Мт.16,26) до небесного щастя (безпосередньо чи через очищення) або на прокляття - відповідно до його/її діяльної Віри, черпає Традиція з Нового Завіту (Див.: Притча про Лазаря Лк.16,22; згадуваний Вами розбійник Лк.23,43 і інше, пор.: 2Кор.5,8; Флп.1,23; Євр.9,27; 12,23).

    Небо
    Віримо, що люди (всі святі і ті, які померли очищеними або пройшли очищення після смерти), які вмирають у Божій благодаті навіть ще перед воскресінням на Страшний Суд є чисті перед Богом і жили, живуть і будуть жити/царювати у Вічності з Христом (Од.22,5), продовжуючи виконувати волю Бога стосовно людей і всього творіння (звідси наше прохання: «Святі... моліть Бога за нас»), будучи уподібненими до Бога через бачення Його «як Він є» (1Ів.3,2), обличчям в обличчя (пор.: 1Кор.13,12; Од.22,4). Це досконале життя з Пресвятою Тройцею, Ангелами і всіма Святими називаємо «Небо» - остання мета і сповнення бажань, стан найвищого і остаточного блаженства людини – «бути з Христом» (пор.: Ів.14,3; Флп.1,24; 1Сол.4,17), віднайшовши свою тотожність (пор. Од.2,17).
    У Св.Письмі «Небо» передається образно: життя, світло, мир, весільний бенкет, вино Царства, дім Отця, небесний Єрусалим, рай: «Те, чого око не бачило і вухо не чуло, що на думку людині не спало, те наготував Бог тим, що Його люблять» (1Кор.2,9).

    Остаточне очищення (Чистилище/Митарства)
    Ті, що помирають у благодаті Божій, але ще недосконало очищені, для здобуття святості переходять стан очищення після смерти. В Католицькій Церкві цей стан називаємо «Чистилище», в Православній – «Митарства». В КЦ вчення про Чистилище сформулювалось у доктрину Віри на Соборах у Триденні і у Флоренції. ПЦ в основі вчення про Митарства має видіння преп.Феодори (10 ст.). Обидві Традиції покликаються на Св.Письмо (Н.: 1Кор.3,15; 1Пт.1,7), зокрема - практику моління за померлих: «Тому він (Юда Макавей) і приніс жертву преблагання за мертвих, щоб вони звільнилися від гріха» (2Мак.12,46). Вчення про очищення і жертва (особливо - Євхаристійна) на очищення від гріхів померлих людей існує в Церкві з найраніших часів (Тертуліан, Свв.Єфрем Сірін, Атаназій, Макарій і, найбільше, Кирило Олександрійські, Макарій Єгипетський, Йоан Золотоустий). Св. Григорій у своїх діалогах (4,41,3) говорить: «Що стосується невеликих провин, то треба вірити, що перед Судом існує вогонь очищення, бо так твердить Той, Хто є Правдою: коли хто говорить хулу на Святого Духа, то це йому не буде прощено ні в цьому житті, ні в майбутньому (Мт.12,31-32). З Цього твердження ми можемо зрозуміти, що деякі провини можуть бути прощені в цьому житті, а деякі з них – у майбутньому».
    В православних/греко-католиків на основі цього вчення (за визнанням і католиків, і православних – приблизного, через, як Ви вже згадували, часові/инші категорії, в яких мислимо: «земні речі приймай в якості найслабшого зображення небесного» - настановляв якось Ангел преподобного Макарія :) ) про буття людини після смерти є особливі поминання покійного у третій, дев`ятий і сороковий день (в Латинській Традиції, якщо не помиляюсь, 7 і 30 дні) – віримо, що в цьому часі людина стає на «приватний Суд», тому молимося за неї… Ці категорії простору/часу є потрібними для нас, залежних від них- живущих у просторі/часі, тому основне у цьому процесі молитви є не кількість днів, а Віра в Милосердя Боже, уповання на те, що своїм зверненням до Бога через любов до ближнього, який помер, полегшуємо його страждання на шляху очищення від гріхів: «Помагаймо їм і пам`ятаймо про них. Якщо сини Йова були очищені жертвою свого отця (пор. Йов.1,5), чому ми сумніваємося, що наші жертви за вмерлих приносять їм певну втіху? Не вагаймося допомагати тим, що відійшли, і жертвуймо за них наші молитви». (Св.Йоан Золотоустий, Бесіда на 1 Послання до Корінтян, 41,5).

    Пекло
    Ми не можемо бути з`єднаними з Богом, не вибравши добровільно любов до Нього і не любимо Бога, якщо важко гришимо проти Нього, проти ближнього і проти самого себе: «Хто не любить, той у смерті проживає. Кожен, хто ненавидить брата свого – душогубець, а ви знаєте, що ніякий душогубець немає в собі життя вічного, що в ньому перебувало б» (1Ів.3,14). Господь остерігає нас, що будемо відлучені від Нього, якщо занедбаємо тяжкі потреби вбогих і малих братів Його (пор.: Мт.25,31-46). Віруємо, що вмерти у смертельному грісі без каяття і прийняття милосердної Божої любови означає людський добровільний вибір самовідлучення від спільности з Богом і означається словом «пекло».
    На основі слів Ісуса (пор.: Мт.5,22.29; 10,28; 13,42.50; Мр.9,43-48) Церква вчить про важку дорогу до Неба (Мт.7,13-14), про існування пекла і його вічність. Але, важливий аспект нашої Віри, Бог не призначає нікого до пекла наперед – це стається в наслідок добровільного відвернення від Бога (смертельний гріх) і перебування у ньому до кінця життя і лише Господь Бог знає, хто як прожив і куди йде, тому Свята Церква у кожній Євхаристії і щоденних молитвах благає милосердя в Бога, який «не хоче, щоб хтось загинув, лише щоб усі прийшли до покаяння» (2Пт.3,9)
    «Страшний/Загальний/Остаточний Божий Суд»
    Услід за пророками (пор.: Дан.7,10; Йоіл.3-4; Мал.3,19) та Іваном Хрестителем (пор.: Мт.3,7-12) Ісус звіщав у Своїй проповіді Суд останнього дня. Тоді виявиться поведінка кожного (пор.: Мр.12,38-40) і таємниці сердець (пор.: Лк.12,1-3; Ів.3,20-21; Рим.2,16; 1Кор.4,5). Тоді буде засуджено провинне невірство, яке нехтувало дарованною Богом благодаттю (пор.: Мт.11,20-24; 12, 41-42). Ставлення стосовно потреб ближнього виявить, хто прийняв/відкинув благодать і любов Божу (Мт.5,22; 7,1-5; 25,40).
    Христос – Господь життя вічного і сааме Йому як Відкупителю світу належить повне раво остаточно судити діла і серця людей (Ів.5,22; пор.: Ів.5,27; Мт.25,31; Ді.10,42; 17,31; Тим.4,1) - саме у цьому контексті "Запечатується гріб цей до Другого приходу Христового в Ім`я Отця і Сина і Святого Духа". Однак Син прийшов не судити, а спасти (пор.: Ів.3,17) і дати життя, що є в Ньому (пор.: Ів.5,26), тому віруємо, що відкидаючи благодать в цьому житті кожен вже сам себе судить (пор.: Ів.3,18; 12,48), отримує згідно з своїми ділами (пор.: 1Кор.3,12-15) і може навіть занапастити себе навіки, відкинувши Духа Любови (пор.: Мт.12,32; Євр.6,4-6; 10,26-31).

    Це, вибачте, коротко і, якщо щось забув описати - запитуйте - прокоментую, якщо зможу. Лише, вибачте за незручність, трохи бракує часу на дописи, тому не знаю, як скоро зможу відповісти...

    З повагою
    о.Олег
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.09.04 | Роксана

      Re: Давні юдеї не визнавали безсмерття

      Отче,

      Як гарно, що ви є серед нас. Дуже дякую за відповіді на мої питання, які мене постіно турбували.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2007.09.05 | +O

        Re: Давні юдеї не визнавали безсмерття

        Слава Ісусу Христу!
        Дякую за довіру. Перевірте, якщо можна, моє бачення Православія у своїх священиків.

        А загалом про Форум: це навіть добре, що на ньому присутні митакірізні :).
        Бажаю всім не опускатися до сварки
        Безжально переносіться зі сварками на БезПравил, пане Георгію, як це Ви вже гарно починали.
        Молюся за Вас
        Благословення Отця і Сина і Святого Духа нехай перебуває з усіма Вами! Амінь!
        З повагою
        о.Олег
    • 2007.09.04 | Георгій

      Дужe дякую, отчe Олeжe

  • 2007.09.05 | Голубь

    Re: Давні юдеї не визнавали безсмерття

    А они почти ничего не знали, были необразованные, и жили в диком мире, книг тогда не было.
    И библия не была написана
    и синагог не было
    Зато Иезекиль обещал воскресение...
    хотя это не совсем то воскресение, если речь идет о реинкарнации, то память о прошлом полностью стерта, и прошлых личностей не существует, рождается новая личность...
    Если память остается, то собственного тела зато нет...
  • 2007.09.14 | Василь Васьківський

    Ще на цю тему (/)

    Геенна существенно отличается от hадэса. Если в hадэс до «кончины века» попадают все умершие — как праведные, так и неправедные, — то в геенну, по воззрениям фарисеев, а позднее — ессеев и христиан, после пришествия Мессии попадут только грешники. Слово геенна (γέεννα) происходит от еврейского гэ hиннóм ( גֵּי־הִנּוֹם ) — долина Енномова. Эта долина находилась к югу от Иерусалима, где в древности израильтяне совершали языческий обряд сожжения детей в жертву Молоху (2 Пар.28:3; 33:1,6). Впоследствии царь Иосия сделал эту долину непригодной для такого ужасного обычая (4 Цар.23:10). Гэ hинном был превращен в место для свалки мусора, в котором путем прибавления серы поддерживался огонь (Иер.19:2-7,11-13); и в I веке н. э. геенна, в понятии любого еврея, была символом полного и позорного уничтожения, погибели; поэтому у того, кто будет ввержен в геенну, будет, согласно Библии, уничтожены как тело, так и душа: «Бойтесь более того, кто может и душу и тело погубить в геенне» (Мф.10:28)[44].

    Вместе с установлением Царства Небесного предполагалось воскресение мертвых. Праведные, по преданию, воскреснут во плоти и в мире (Иов.19:25-26), увидят торжество своих убеждений и унижение врагов. У Израиля можно найти лишь очень неопределенные статьи этого основного догмата. Не веровавшие в воскресение саддукеи (Деян.23:8) были, в сущности, верны старому иудейскому учению — Торе; новаторами были фарисеи — сторонники учения о воскресении; позже догмат о воскресении приняли ессеи и христиане[45]. Вследствие отсутствия догматической точности, могли приниматься совместно воззрения, противоречащие друг другу: то воскресение предполагалось для всех (Дан.12:2; Ис.26:19; Ен.51:1-2; Зав 12.Иуда.24), то исключительно для праведных (2 Макк.7:9,14; 12:43-44; ПсС.3:12; 13:11; 14:10). Однако прежде всего поддерживался догмат о всеобщем воскресении, при котором только праведники войдут в Царство Небесное. Как почти все эсхатологические сентенции, понятие Царства Небесного вышло из Книги Даниила. По мнению автора этой книги, за четырьмя языческими царствами, обреченными на разрушение, последует пятое, которое и будет Царством «святых», и оно будет вечно (Дан.2:44; 7:13-14,22,27; см. также: Ен.90:1-16; 91:12-17; Мишна.Беракот.2:1,3; Вав Талм.Беракот.15а; Сифра.170б). Монархом в этом Царстве должен быть Мессия (Дан.7:13-14; Иер.23:5; Мих.5:2; Зах.9:9; Зав 12.Симеон.7:1; Иссахар.5:7; Иуда.21:2-4; Сивилл.III.619-622,652-660,702-731; ПсС.17-18; Мф.25:34), который, по преданию, произойдет из колена Иуды (Быт.49:10), будет потомком Давида (Пс.131:17 = Т’hиллим.132:17; Иер.23:5; Иез.34:23; Мих.4:7; Вав Талм.Санhедрин.97а) и родится в Вифлееме Иудейском (Мих.5:1-3). По воскресении умерших предполагался Суд в долине Иосафата — Эмэк Й’hошапáт ( עֵמֶק־יְהוֹשָׁפָט ) (Иоил.3:2,12 = Йоэль.4:2,12) — вблизи Иерусалима, а после Суда праведники пойдут в Святой град, в Царство Мессии, а посрамленные неправедники — долину Енномову, то есть будут истреблены. Согласно Библии, нечестивцы в грядущем веке не будут жить (страдать, гореть в огне), а погибнут (Пс.36:20; 67:3); они будут сожжены (Мал.4:1; ср. Мф.13:30,40; 2 Петр.3:10); будут истреблены (Пс.36:9,34; 144:20; ср. 2 Фес.1:9; Евр.2:14); они исчезнут (Пс.103:35).

    Конечно, учение о бессмертии души было известно задолго до рождения Иисуса. В Вавилоне, Египте, Индии и Греции многие философы исповедовали это учение, но израильтянам оно было чуждо. Впрочем, с проникновением эллинизма в Палестину после завоевательных походов Александра Македонского происходило смешение двух культур — греческой и еврейской. И тогда фарисеи и зелоты стали отчасти перенимать идеи о бессмертии души[46]; и шеоль, в их представлении, стал представлять собой некоторое подземное царство, где души праведников ожидали воскресения при «кончине века» в несколько привилегированном положении в сравнении с душами неправедников.

    Джерело: http://khazarzar.skeptik.net/bn/08.htm .
  • 2007.09.16 | stefan

    Re: Давні юдеї не визнавали безсмерття

    Библия, церковь и реинкарнация
    Джеймс Дилетт Фримен
    http://unityway.net/russian/reinc/mat/artr51.htm
    (из книги "Реинкарнация")
    Часть II

    Как это известно, учение о реинкарнации не прижилось в церкви - и для этого есть веские причины. Для того, чтобы понять их, давайте рассмотрим распространенные верования по поводу загробной жизни, существовавшие во время жизни Иисуса.
    Большинство верований древних людей в отношении жизни после смерти характеризуется неопределенностью.
    Многие думали, что люди в загробном мире - это тени. Тени мертвецов, как хороших, так и плохих, бесцельно блуждают в сумраке. Гомер изобразил Ахиллеса, величайшего из греческих героев, которого встретил Улисс у врат ада - и его облик был мрачным и жалким. У греков существовала поговорка: "Лучше быть нижайшим из рабов на земле, чем Ахиллесом в загробном мире".
    Иудеи также имели весьма смутное представление о жизни после смерти. Иудаизм - это религия мира сего. Иудаизм практически не затрагивает вопросов о том, что происходит после того, как вы умираете. Я убежден, что эта религия стремилась научить людей наилучшим образом жить здесь и сейчас.
    Читая Библию, вы можете найти следующие слова: "Участь сынов человеческих и участь животных - участь одна: как те умирают, так умирают и эти, и одно дыхание у всех, и нет у человека преимущества перед скотом, потому что все - суета! Все идет в одно место: все произошло из праха и все возвратится в прах. Кто знает: дух сынов человеческих восходит ли вверх, и дух животных сходит ли вниз, в землю?" (Екклезиаст 3:19-21).
    В книге Иова сказано: "Для дерева есть надежда, что оно, если и будет срублено, снова оживет... А человек умирает и распадается; отошел, и где он? Уходят воды из озера, и река иссякает и высыхает" (Иов 14:7-11).
    На основании этих цитат из Библии мы можем сделать вывод, что некоторые из ее авторов вовсе не верили в жизнь после смерти. Возможно, это обстояло именно так. В каждом веке находились индивидуумы, которым были свойственны сомнения.
    Во время, когда жил Иисус, среди иудеев встречались различные идеи по поводу жизни после смерти. Саддукеи, к числу которых принадлежали священники и представители высших классов, придерживались безрадостной веры в то, что человек уходит в мрачную бездну, называемую шеолом, и на этом его существование заканчивается. Другой сектой в иудаизме были ессеи. Дошедшие до нас свитки с берегов Мертвого моря позволяют судить, что они верили в реинкарнацию. Согласно некоторым преданиям, Иисус в молодости жил в общине ессеев.
    Самой крупной группой среди иудеев были фарисеи. Принимая реинкарнацию, они также верили в небеса, ад, ангелов и демонов. Возможно, многие из их верований были позаимствованы из Персии, где иудеи долгое время находились в плену. Судя по всему, персы были хорошими господами, потому что еврейский народ хорошо относился к ним. Мне приходилось читать, что персы - единственный языческий народ в Библии, показанный в положительном свете. Пророк Исайя назвал персидского царя Кира "помазанником Господа". Волхвы, посетившие младенца Иисуса, были персидскими жрецами.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".