ЛУКОЙЛ підтримує нафтопровід Джейхан, щоб не пустити каспійську нафту через Одесу
11/02/2001 | Спостерігач
ЛУКОЙЛ підтримує нафтопровід Джейхан, щоб не пустити каспійську нафту через Одесу
[02.11.2001 14:08]
ЛУКОЙЛ позитивно оцінив нову програму будівництва нафтопроводу з Азербайджану в Туреччину маршрутом Баку-Джейхан, яку місяць тому представила англо-американська нафтова компанія ВР. Досі російський уряд негативно ставився до цього турецького проекту, пропонуючи свою територію для нових нафтопроводів. "Росія повинна змінити свою позицію", - заявив 1 листопада на прес-конференції Леонід Федун, віце-президент ЛУКОЙЛу.
ЛУКОЙЛ володіє 10% в Азербайджанському міжнародному нафтовому консорціумі (AIOC), майже всі акціонери якого погодилися фінансувати проектування нового нафтопроводу. ВР запропонувала ЛУКОЙЛові прилучитися до цієї початкової стадії проекту, стверджуючи, що ніяких остаточних зобов'язань російська компанія тим самим на себе не візьме. Але ЛУКОЙЛ відмовився. "Фінансувати проектні роботи - все одно що стати акціонером консорціуму. Поки російський уряд не санкціонує нашу участь, ми туди гроші не вкладатимемо", - заявив пан Федун, підкресливши, що згода може надійти в будь-якій формі.
Нова програма ВР, за словами Федуна, відрізняється від колишньої тим, що нафтовим комерсантам вдалося отримати від турецького уряду величезні знижки по всіх видах платежів. "Тепер це проект з рентабельністю 24%", - сказав він. ЛУКОЙЛ вважає, що Росія повинна з'єднати свої нафтопроводи з майбутнім нафтопроводом Джейхан. "Це дозволить направити в Середземне море величезні потоки каспійської нафти, інакше на нашу економіку чекає коллапс". За оцінками компанії, каспійська нафта витіснить російську з традиційних ринків, оскільки її якість вище. "Зараз російська нафта торгується зі знижкою 1-1,5 долара до котирування Brent, а буде знижка 2, 3, 4 долари, а може, і більше. Це загроза всім російським нафтовикам, а отже, всій економіці країни", - сказав пан Федун.
ЛУКОЙЛ пропонує два розв'язання проблеми. По-перше, треба направити каспійську нафту подалі, наприклад в Середземномор'ї, де розташований турецький порт Джейхан. "Якщо каспійська нафта з'явиться в Чорному морі, то через український нафтопровід Одеса-Броди вона потрапить до Чехії, Угорщини, Словаччини, Югославії, і Росії не буде куди продавати свою нафту", - сказав Федун.
[02.11.2001 14:08]
ЛУКОЙЛ позитивно оцінив нову програму будівництва нафтопроводу з Азербайджану в Туреччину маршрутом Баку-Джейхан, яку місяць тому представила англо-американська нафтова компанія ВР. Досі російський уряд негативно ставився до цього турецького проекту, пропонуючи свою територію для нових нафтопроводів. "Росія повинна змінити свою позицію", - заявив 1 листопада на прес-конференції Леонід Федун, віце-президент ЛУКОЙЛу.
ЛУКОЙЛ володіє 10% в Азербайджанському міжнародному нафтовому консорціумі (AIOC), майже всі акціонери якого погодилися фінансувати проектування нового нафтопроводу. ВР запропонувала ЛУКОЙЛові прилучитися до цієї початкової стадії проекту, стверджуючи, що ніяких остаточних зобов'язань російська компанія тим самим на себе не візьме. Але ЛУКОЙЛ відмовився. "Фінансувати проектні роботи - все одно що стати акціонером консорціуму. Поки російський уряд не санкціонує нашу участь, ми туди гроші не вкладатимемо", - заявив пан Федун, підкресливши, що згода може надійти в будь-якій формі.
Нова програма ВР, за словами Федуна, відрізняється від колишньої тим, що нафтовим комерсантам вдалося отримати від турецького уряду величезні знижки по всіх видах платежів. "Тепер це проект з рентабельністю 24%", - сказав він. ЛУКОЙЛ вважає, що Росія повинна з'єднати свої нафтопроводи з майбутнім нафтопроводом Джейхан. "Це дозволить направити в Середземне море величезні потоки каспійської нафти, інакше на нашу економіку чекає коллапс". За оцінками компанії, каспійська нафта витіснить російську з традиційних ринків, оскільки її якість вище. "Зараз російська нафта торгується зі знижкою 1-1,5 долара до котирування Brent, а буде знижка 2, 3, 4 долари, а може, і більше. Це загроза всім російським нафтовикам, а отже, всій економіці країни", - сказав пан Федун.
ЛУКОЙЛ пропонує два розв'язання проблеми. По-перше, треба направити каспійську нафту подалі, наприклад в Середземномор'ї, де розташований турецький порт Джейхан. "Якщо каспійська нафта з'явиться в Чорному морі, то через український нафтопровід Одеса-Броди вона потрапить до Чехії, Угорщини, Словаччини, Югославії, і Росії не буде куди продавати свою нафту", - сказав Федун.
Відповіді
2001.11.04 | Іван
Ай-яй-яй, братья слав'янє...
Зразу пригадався АВ, який під час особливо сильних нападів лякає нас нездоровими апетитами Туреччини. А тут на тобі, виходить на північному сході також трохи того, турки. Тепер починаю розуміти АВ...2001.11.05 | Майдан
Комплекс заздрісного братка(-)