МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Про голосування по Податковому Кодексі

12/21/2001 | Чув
КПУ - утрималися або не голосували
СПУ - утрималися
СДПУ (о) - 20 за 14 - не голосували
Демсоюз - не голосували
Батьківщина - не голосували
ПСПУ - проти


Зелені - за
НДП - за
Регіони - за
Яблуко - за
Трудова Україна - за




УНР - за
НРУ - за
Реформи - за
Солідарність - за


Податковий Кодекс написаний Сергієм Терьохіним не влаштовує
Комуністів, Оліграхів, Вітренко.

Пане Колега, ви до якої з цих сил належите? Га?! :-)

Відповіді

  • 2001.12.21 | Kollega

    Re: Про голосування по Податковому Кодексі

    Не інакше як до олигархів
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2001.12.21 | Kollega

    Стенограмма обсуждения Налогового кодексасі

    ВИТЯГ

    ЗАСІДАННЯ П’ЯТДЕСЯТ П’ЯТЕ

    Сесійний зал Верховної Ради України

    20 грудня 2001 року, 16.00 година

    Веде засідання Голова Верховної Ради України ПЛЮЩ І.С.



    Оголошується 3066-1 - проект Податкового кодексу України, загальна частина (третє читання). Будь ласка, Сергій Анатолійович.


    17:33:57

    ТЕРЬОХІН С.А.

    Шановні народні депутати! Шановний головуючий! Перед тим, як перейти до розгляду цього питання... Іване Степановичу, я дуже перепрошую. Вам роздано проект постанови Верховної Ради про спеціальну процедуру розгляду у третьому читанні проект Податкового кодексу, який в постановчій частині містить два пункти: розглянути у грудні 2001 року у третьому читанні перший розділ проекту Податкового кодексу "Загальні положення".

    І друге. Наступні розділи проекту Податкового кодексу України розглянути в мірі їх підготовки Комітетом Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності", і я від себе додав би, після їх прилюдного обговорення. Нам би треба, Іване Степановичу, прийняти таку постанову, для того щоб перейти до третього читання загального розділу цього закону.


    ГОЛОВА. Так, з'ясували? З'ясували. Вноситься пропозиція, ми вчора на консультативній раді з представниками всіх фракцій це проговорили, тобто... Є заперечень? Немає. Прошу проголосувати в третьому читанні.


    ТЕРЬОХІН С.А. Це постанова про порядок прийняття, а потім ми підійдемо до самого тексту.


    ГОЛОВА. Вчора ми узгодили, Петро Степанович, ви ж були. Прошу проголосувати постанову.


    17:35:32

    За-245

    Так, рішення прийнято.


    ТЕРЬОХІН С.А. Дякую.

    Тепер, якщо ви дозволите, я буквально дві хвилини нагадаю, про що мова йде в загальній частині.


    ГОЛОВА. Одну, одну хвилину.


    ТЕРЬОХІН С.А. Одну. Добре.

    Шановні народні депутати, перша частина визначає сфері діяльності Податкового кодексу, зміст податкового законодавства та порядок внесення змін до нього, базові терміни, узгоджені з термінологією нещодавно прийнятого Цивільного кодексу та термінологію міжнародних договорів України.

    Друга частина визначає систему оподаткування, юридичний зміст податку та збору, вичерпний перелік податків і зборів, які на сьогодні складаються з дванадцяти державних податків та дев'яти місцевих зборів, цебто на дванадцять державних та п'ять місцевих податків менше, ніж визначені у діючому сьогодні законі про систему оподаткування. Я хотів би зазначити, що для того, щоб зняти будь-які види політичних спекуляцій, що використовуються, зрозуміло, для яких цілей, а також щоб не допустити нагнітання соціальної напруги, система оподаткування, внесені податки, збори та страхові внески, передбачені спрощеними системами оподаткування малого та середнього підприємництва та агропромислового сектору в їх незмінному вигляді. Ще раз наголошую, що після прийняття цієї частини, ми кінцево зруйнуємо оці платформи гореполітиків, які будують свій імідж на людях, які працюють в цих галузях.

    Цебто загальна частина, яку ми сьогодні приймаємо, не встановлює ставок податків, податкових баз, податкових пільг або інших особливостей оподаткування. Необхідність її прийняття полягає лиш в тому, щоб парламент цього скликання або наступного мав вичерпний перелік податків і зборів, які згодом мають бути відображені в Податковому кодексі.

    І на останнє. Ви знаєте, яку суспільну оцінку отримав урядовий проект Податкового кодексу, тому ви можете побачити в таблиці, що комітет докорінно змінив ті підходи, які були прийняті в другому читанні. Ми маємо винести на прилюдне обговорення суттєві розділи Податкового кодексу, який стосується податків для того, щоб отримати суспільне враження від них.

    І нарешті, текст, прийнятий сьогодні, потребуватиме за домовленістю з нашим юридичним управлінням і Міністерством фінансів додаткового техніко-правового опрацювання за процедурою, яку ми застосували при обговоренні Господарського кодексу.

    Тому це - короткий вступ і можна перейти до прийняття.


    ГОЛОВА. Дякую.

    Василь Васильович Регурецький, позиція Мінфіну і уряду.


    РЕГУРЕЦЬКИЙ В.В.

    Шановний Іван Степанович, шановні народні депутати!

    Ми не заперечуємо проти тієї ідеї, яку озвучив народний депутат Терьохін, щоб затвердити перелік податків і основні принципи побудови податкової системи.

    Вам запропонований перший розділ Податкового кодексу. На жаль, редакція, яка внесена в цю таблицю, це абсолютно нова редакція порівняно з тим, що ми затвердили в другому читанні. Тому, Іван Степанович, у нас безпоседенього до цього тексту є зауваження, і ми б хотіли мати потім право, як озвучив народний депутат, щоб ми могли його підкоригувати після його прийняття.


    ГОЛОВА. Так, це вже нова концепція, буквально нова. Вчора на Консультативній раді Ігор Олександрович і Сергій Анатолієвич знайшли спільну мову. Ви кажете, ми в принципі не заперечуємо, але дозвольте нам відредагувати.


    ТЕРЬОХІН С.А. Я думаю, Іван Степанович, що не треба з цього робити ніякої трагедії, ми те ж саме зробили, коли прийняли Господарський кодекс, доручивши юридичному управлінню це...


    ГОЛОВА. Ми не робимо трагедії, але ми беремо це за основу, приймаємо концептуально, а вам дозволяємо тільки редакційні правки.


    ТЕРЬОХІН С.А. Так, редакційні правки, абсолютно вірно.


    ГОЛОВА. Є така погода? Прошу...


    ТЕРЬОХІН С.А. Я перепрошую, Іван Степанович.

    Всі правки були враховані, окрім двох. І я хотів би про ці правки сказати.

    Перша правка була народного депутата Бауліна, яка стосувалась того, що пропонувалось вилучити з переліку податків податок на майно.

    Я вам, шановні народні депутати, можу доповісти, що податок на майно в нас існує вже шість років в сьогоднішній системі оподаткування, але ви знаєте, що він не застосовується по причині, що до підприємств такий податок ми не можемо дозволити собі застосовувати, в нас немає технічного переозброєння нормального, в нас немає нормальних інвестицій.

    Стосовно громадян була б доцільність застосувати, як кажуть, цей податок, як кажуть, до наших хатинок з ліфтами в середині, знаєте про такі, але треба виписувати концепцію для того, щоб зал, ну, скажемо, змислено прийняв це рішення.

    Тому в мене особисто абсолютно жодних зауважень немає проти пропозиції депутата Бауліна. Мені здається, що це нормальна пропозиція, яку ми, до якої ми повернемося, коли дійдемо до спеціального розділу з цих питань.


    ГОЛОВА. Костицький Василь Васильович.


    17:40:59

    КОСТИЦЬКИЙ В.В.

    Дякую, шановний Іване Степановичу.

    Шановний Сергіє Анатолійовичу, все-таки незрозуміла позиція з приводу єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва. Запровадження цього податку дало дуже серйозний поштовх розвитку малого і середнього бізнесу і формуванню середнього класу. Ви, очевидно, розумієте, наскільки це важливо.

    Скажіть, будь ласка, чи є шанси зберегти той податок у контексті тої концепції, яку ви пропонуєте? Дякую.


    ТЕРЬОХІН С.А. Дякую за запитання.

    Ця концепція повністю зберігає цей податок. Відкрийте сторінку 80. Там пункт 201-4.


    ГОЛОВА. Сергій Анатолійович, ви сказали - він погоджується. Повністю зберігає. В нас же часу немає!


    ТЕРЬОХІН С.А. Друга пропозиція була надана народним депутатом Балашовим. Ну, я перепрошую, 2 відхилених пропозиції було. Першу я озвучив. Друга пропозиція - народним депутатом Балашовим. Ви знаєте, про що йде мова. Мова йде про скасування податку на додану вартість без будь-яких, скажімо, компенсаторів Державного бюджету.

    Тому є дві пропозиції. Першу я особисто, депутата Бауліна, підтримую. І можна за неї проголосувати, щоб вона була визначена. І друга пропозиція депутата Балашова, яка комітетом відхилена. Ось все, всі решта пропозицій було враховано.


    ГОЛОВА. Прошу проголосувати пропозицію Бауліна.


    ТЕРЬОХІН С.А. Це розумна пропозиція на сьогоднішній етап часу.


    17:42:39

    За-217

    ГОЛОВА. Там не зрозуміли. Регурецький Василь Васильович, у вас є заперечення до цієї пропозиції? Немає. В чому тоді справа?

    Прошу проголосувати ще раз.


    ТЕРЬОХІН С.А. Просимо підтримати. Це нормальна на сьогодні, економічно вивірена пропозиція.


    ГОЛОВА. Прошу проголосувати.

    Уряд підтримує.


    17:43:15

    За-296

    Дякую. Рішення прийнято.

    Геннадій Балашов, включіть мікрофон.


    17:43:25

    БАЛАШОВ Г.В.

    Геннадий Балашов, фракция "Яблоко". Здесь большинство в парламенте уже давно ненавидит налог на добавленную стоимость. И миссия этого парламента, нашего парламента, перед выборами выйти к согражданам и сказать:"Мы можем устранить в нашей стране налог на добавленную стоимость. И надо сейчас из вот этих вот всех законов вылучити совсем налог на добавленную стоимость. Я призываю зал проголосовать сейчас за устранение этой статьи - налога на добавленную стоимость, потому что он повышает цены на продукты питания на 20 процентов, а также на квартплату. Поэтому приглашаю вас проголосовать за это, и нам будет с чем идти на выборы. Я предлагаю вам убрать эту статью из закона.


    ГОЛОВА. Може кращу " за красивую жизнь" вже давайте проголосуємо і все. Будь ласка.


    ТЕРЬОХІН С.А. Я хотів би сказати, що найбільші неприємності з податком на додатну вартість це в стосунках між ДПА і платниками податків і невіддачею переплачених податків з бюджету назад. Тобто виникає корупція з того чи іншого боку.

    Так ось можу вам доповісти, що робоча група, яка працює над цим розділом запропонує такі методи нарахування податку на додану вартість і його відшкодування з бюджету прямого без втручання ДПА, як робиться у всіх країнах, де існує податок на додатну вартість, який забере ці випадки корупції з двох боків.

    Але податок на додану вартість є головним бюджетоутворюючим податком України.


    ГОЛОВА. Ви наполягаєте, Геннадій Балашов?

    Прошу проголосувати.


    ТЕРЬОХІН С.А. Комітет не підтримує.


    ГОЛОВА. Дивіться, ще проголосуєте.


    17:45:27

    За-167

    Дякую.

    По фракціях покажіть.

    Зрозуміло все.


    ТЕРЬОХІН С.А. Тобто голосування було під лозунгом "За красиву комуністичну Україну".


    ГОЛОВА. Анатолій Сергійович, не потрібні ваші... Більше зауважень не було. Станіслав Гуренко, будь ласка.


    17:46:01

    ГУРЕНКО С.І. Фракція комуністів.

    Сергій Анатолійовичу, в ви все-таки покажіть, де записана концепція єдиного податку, будь ласка, бо його немає там, де ви сказали, ні на 80, ні на 81 сторінці його немає. Будь ласка, скажіть перед тим як ми будемо голосувати. Спасибі.


    ТЕРЬОХІН С.А. Добре. Ще раз 80 сторінка. Цього пункту не було, наскільки ви знаєтее, в другому читанні. Він внесений до системи оподаткування включається також податки, збори та внески, внески мається на увазі страхові внески, передбачені у відповідному розділі цього кодексу і регуляє спеціальні податкові режими. До спеціальних податкових режимів в другому читаанні ми прийняли 3. Перший режим - це спрощена система оподаткування, другий - це оподаткування села і третій - це спеціальні вільні зони.

    Я нагадую, пане Гуренко, що ми прийняли при прийнятті в другому читанні постанову Верховної Ради, де було зазначено, що зберегти в існуючому вигляді три речі - це оподаткування малого і середнього бізнесу, друге - агропромисловий сектор і третій - це особливості оподаткування житлового будівництва для військовослужбовців. Себто цими речами ми повністю...


    ГОЛОВА. Дякую, бо ви заведете нас зараз. Шитря Олексій Іванович. Васильо Васильович Костицький задавав чітко питання, Сергій Анатоліович дав чітку відповідь, але ця відповідь не влаштувала не тільки Костицького, а й інших депутатів. Я прошу вас як головного спеціаліста. З'ясуйте.

    Включіть мікрофон Костицького, а потім ви відповісте. Слухайте Костицького.


    17:47:46

    КОСТИЦЬКИЙ В.В.

    Шановний Іване Степановичу! Шановні депутати! Мені здається, що були б проблеми всі зняті, якщо б тут чітко було у статті, де перераховуються види державних податків на сторінці 77, якщоб ми чітко передбачили такий вид податку.

    Якщо його не записано чітко, а він завуальований, тоді це буде можливість і для зловжиння відповідних державних органів, які будуть для одних суб'єктів підтприємництва установлювати такі...


    ГОЛОВА. Все, зрозуміло, Василь Васильович. Шитря, будь ласка.


    ШИТРЯ О.І.

    Я хочу сказати, що у тому проекті, який прийняли в другому читанні, там є 2 речі. Перше. Це спрощена система. Тобто, 5 відсотків і 10 відсотків і збережена система по сільському господарству.

    Стосовно спецпатента, який сьогодні застосовується в 14 районах і містах, то це питання не вирішене там.


    ТЕРЬОХІН С.А. Я шановному депутату Костицькому, Гуренко пропоную для того, щоб вирішити це питання в Државний можна вставляти, бо вони розподіляються між різними бюджетами. Але в статтю 201-4 добавити. От там, де спеціальні податкові режими. Добавити такі слова "а саме спрощені системи оподаткування суб'єктів малого та середнього підприємництва, а також суб'єктів, які належать до агропромислового сектору економіки України, діючі на сьогодні".


    ГОЛОВА. Погоджується? Василь Васильович погоджується. Станіслав Іванович, погоджується. Дякую.


    ТЕРЬОХІН С.А. У тому числі.


    ГОЛОВА. Ви погоджуєтеся, Шитря. Все, ми утрясли. Ще які зауваження?

    Мельников Орест.


    17:49:39

    МЕЛЬНИКОВ О.Б.

    Дякую, Іване Степановичу. У мене таке враження, що я тут роздмухую вітер і ви мене не бачите.


    ГОЛОВА. Я просто відключу мікрофон, як ви будете...


    МЕЛЬНИКОВ О.Б. Ладно, добре. Я по суті. Я хочу від пана Терьохіна одержати абсолютно чітке визначення терміну "редакційні правки", бо з цими редакційними правками можна абсолютно зневічити абсолютно любий закон. Хай він тут для стенограми скаже що має на увазі під редакційною правкою. Дякую.


    ТЕРЬОХІН С.А. Редакційні правки - коли неправильно встановлені відмінки, коли немає кореспонденції між термінологією адекватною різних статтей, тоді адекватна термінологія пишеться, бо по змісту, коми там і так далі. Це - редакційні правки, почитайте, що є в Регламенті Верховної Ради.


    ГОЛОВА. Так, я прошу, цьому кінця не буде, вдосконаленню нема. Я ще раз прошу, ми третє читання... Третє читання передбачає правки. Ваша правка є, Кирильчук? Нема. Нема, я вам кажу, тут нема правок. Прошу проголосувать нову редакцію в третьому читанні.


    ТЕРЬОХІН С.А. Просимо підтримати. Все враховано.


    17:51:15

    За-205

    По фракціях покажіть, щоб видно було, з ким працювати. Бачите? Сергій Анатолійович, оце я вчора вас просив і сьогодні.


    ТЕРЬОХІН С.А. Я одне можу сказати, що в разі, якщо ми не затвердимо сьогодні перелік податків, ми не відкриємо роботу для подальшого опрацювання Податкового кодексу. Тому що робити зараз? Єдине, що може статись, через три роки ми, мабуть, внесемо...


    ГОЛОВА. Ми забрали півгодини часу. Я вам дякую за змістовний і результат голосування, ви бачите. Оце ви повинні зробити висновки.


    ТЕРЬОХІН С.А. Так що робити висновок?




    Сесія продовжить роботу завтра, о 10 годині ранку.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2001.12.23 | Наливайко

      Frankly speaking

      цього кодексу в повному обсязі не читав. Але судячи з прочитаних частин, це кліника. Рівно як, ІМХО, і всі інші закони, які виходять від комітету Терьохіна - Альохіна (про банки, про фінансові послуги тощо). Краще жувати (курити бамбук, дудлити горілку т.п.) ніж голосувати


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".