МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Господа лукавить изволят?

02/07/2002 | Andriyko
Недавно в УП в разделе новостей появилось вот это:

Імпічменту Кучми не буде
УП, 7.02.2002, 13:15 (http://www.pravda.com.ua/?2027-9-77)

Внесення до порядку денного постанови про початок процедури імпічменту президенту Кучмі, проголосоване у четвер парламентом, є "популістським кроком", заявив в інтерв'ю журналістам Віктор Омеліч, голова комітету з питань регламенту. "Є процедура внесення цього питання, вона не була виконана", - сказав він.

Як пояснив голова правового комітету Олександр Задорожний, ініціюватися процедура імпічменту має збором підписів. Він відзначив, що так записано в Конституції, і такий прецедент було створено, коли знімався з посади віце-спікер Медведчук. У четвер же депутати у сесійній залі проголосували за проект постанови депутатів Омельченка, Єрмака та Шишкіна.

"А те, що було зроблене сьогодні, не відповідає Конституції", - сказав Задорожний і додав, що в Основному законі виписаний механізм усунення президента з посади.

_________________________________________________


Попытаюсь тряхнуть стариной и удариться в полемику с господами народными депутатами.

Осмелюсь предположить, что не все, что "выписано", в порыве державного рвения и государевого служения было должным образом "вычитано". Альтернативой этому предположению может служить лишь сознательная профанация и введение в заблуждение публики со стороны вышеуказанных лиц. К сожалению, в силу недостатка времени, вашему вниманию не будет представлено целостное исследование, а только лишь приведены некоторые извлечения из Конституции Украины и Регламента Верховной Рады Украины, из которых станет очевидной полнейшая беспочвенность вышеприведенных утверждений. Наиболее интересующие нас положения подчеркнуты, курсивом в круглых скобках приводятся небольшие комментарии. Опять-таки ввиду цейтнота они приводятся по-русски, что одновременно позволит мгновенно отличать комментируемые положения от самого комментария :).


[витяг з Конституції України від 28 червня 1996 року]

Стаття 111. Президент України може бути усунений з поста Верховною Радою України в порядку імпічменту у разі вчинення ним державної зради або іншого злочину.

Питання про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту ініціюється більшістю від конституційного складу Верховної Ради України. (Данное положение содержит исчерпывающий перечень условий, необходимых для инициирования вопроса об отстранении Президента Украины в порядке импичмента. Как видим, речи о каком-либо сборе подписей здесь и близко нет).

Для проведення розслідування Верховна Рада України створює спеціальну тимчасову слідчу комісію, до складу якої включаються спеціальний прокурор і спеціальні слідчі.

Висновки і пропозиції тимчасової слідчої комісії розглядаються на засіданні Верховної Ради України.

За наявності підстав Верховна Рада України не менш як двома третинами від її конституційного складу приймає рішення про звинувачення Президента України.

Рішення про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту приймається Верховною Радою України не менш як трьома четвертими від її конституційного складу після перевірки справи Конституційним Судом України і отримання його висновку щодо додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про імпічмент та отримання висновку Верховного Суду України про те, що діяння, в яких звинувачується Президент України, містять ознаки державної зради або іншого злочину.


[Витяг з Регламенту Верховної Ради України, введеного в дію постановою Верховної Ради України № 130/94-ВР від 27 липня 1994 року]

Глава 9.5. ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЦЕДУРИ ІМПІЧМЕНТУ

Стаття 9.5.1.

1. Усунення з посади Верховною Радою у зв'язку з вчиненням злочину або недостойною (негідною) поведінкою вищої посадової особи (імпічмент) застосовується до вищих посадових осіб державної влади, які відповідно до Конституції України обираються, призначаються або затверджуються Верховною Радою України, за винятком посадових осіб Верховної Ради. Верховна Рада може застосовувати імпічмент і до інших посадових осіб держави, якщо визнає це за необхідне. (В данном случае соответствующие положения Регламента применимы на основании вышеприведенной статьи 111 Конституции Украины).

Стаття 9.5.2.

2. Заяву про недостойну (негідну) поведінку вищої посадової особи може зробити народний депутат України або група народних депутатів, Голова Верховної Ради, Голова Верховного Суду України, Генеральний прокурор України.

3. Особа, яка зробила таку заяву, зобов'язана чітко викласти на засіданні Верховної Ради суть звинувачення, повідомити про обставини, які його підтверджують, та дати характеристику їх достовірності.

Стаття 9.5.3.

1. Рішення про порушення процедури імпічменту приймається після обговорення (ст.3.4.1) більшістю голосів депутатів від їх фактичної кількості.

(Единственной надеждой защитников г-на Кучмы оставались положения Регламента Верховной Рады, хотя, с формальной точки зрения, учитывая то, что органы государственной власти, коим является и Верховная Рада Украины, обязаны действовать исключительно в соответствии и способом, предусмотренным Конституцией Украины, надеждой довольно слабой. Однако и здесь мы не встретим ни слова о необходимости сбора подписей для инициирования процедуры импичмента. Следует в то же время учитывать, что статья 111 Конституции Украины требует в данном случае большинства не от фактического количества депутатов, но от конституционного состава Верховной Рады).


Наконец, нижеприведенные положения полностью развенчивают утверждения г-на Задорожного о том, что при отзыве г-на Медведчука с поста заместителя Председателя Верховной Рады Украины был якобы создан прецедент. Процедура отзыва Председателя Верховной Рады Украины, его Первого заместителя и заместителя является специальной процедурой, применяемой исключительно в этих случаях и не имеющей ровным счетом ничего общего с процедурой импичмента. Справедливости ради следует отметить, что ее инициирование в качестве одного из условий действительно требует сбора подписей.

Стаття 4.3.7.

2. Пропозиції про відкликання Першого заступника Голови Верховної Ради, заступника Голови Верховної Ради вносяться за їх особистою заявою, а також особами, зазначеними в ч.3 ст.4.3.4. Ці питання вирішуються Верховною Радою у порядку, встановленому для відкликання Голови Верховної Ради, відповідно до положень ч.2, 3, 6 ст.4.3.4, ч.1, 3, 4, 5 ст.4.3.5. У своїх виступах зазначені посадові особи інформують про свою діяльність на цих посадах та про організацію і стан справ з питань, віднесених до їх відання.

Стаття 4.3.4.

3. Пропозиції про відкликання Голови Верховної Ради можуть вноситися:

1) Головою Верховної Ради України за його письмовою заявою;

2) не менш як 1/3 депутатів від їх фактичної кількості за їх підписами (ці підписи не відкликаються).

4. Рішення щодо включення до порядку денного сесії Верховної Ради питання про відкликання Голови Верховної Ради приймається на пленарному засіданні Верховної Ради і розглядається не пізніше, ніж на 5-й день після його включення до порядку денного сесії. У випадку відсутності на засіданні Верховної Ради без поважних причин Голови Верховної Ради України, стосовно якого розглядається питання про відкликання з посади Голови Верховної Ради, це питання може бути розглянуто за його відсутності.

Исходя из вышеприведенного, не возьмусь, конечно, утверждать, что "импичменту - быть" - наш политикум при обсуждении данного вопроса изрядно смахивает на паноптикум, но робкое "может быть" здесь все же как никогда уместно, в особенности с учетом последних данных о записях, сделанных майором Мельниченко.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".