МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Це солодке слово - дерібан...

02/18/2002 | Спостерігач
Моніторинг фінансування виборчого процесу політичної реклами почала здійснювати Коаліція громадських організацій України “Свобода вибору”.

Коаліція, яка є співзасновником та активним членом Всеукраїнського громадського моніторингового комітету, спільно з міжнародною організацією “Трансперенсі Інтернешенл-Україна”, здійснюватиме оцінку витрат усіх політичних партій та блоків на пряму політичну рекламу у ЗМІ, їх моніторинг та оцінювання їхньої відповідності до вимог чинного законодавства.

Коаліція звернулася з пропозицією до політичних партій про співпрацю, щоб добровільно отримувати від них інформацію щодо видатків на політичну рекламу і мати змогу порівнювати декларовані видатки з реальними. Проте домовленостей з політоб’єднаннями поки що немає.

Костянтин Ткаченко, виконавчий директор компанії “Моніторинг засобів масової інформації”/Teylor Nelson Sofres, заявив, що компанія допомагатиме в оцінці вартості політичної реклами. Здійснюватиметься моніторинг 10 телеканалів, 1 каналу радіо, кількох FM-станцій і чимало друкованих ЗМІ. Для опрацювання отриманих даних компанія має потужну технічну базу (запис телеефіру можливий 24 години на добу).

Владислав Каськів, координатор Коаліції, пообіцяв, що результати моніторингу висвітлюватимуться вже за тиждень, максимум – за два. І додав, що виборчі формальні фонди, на його думку, не будуть відігравати значної ролі у виборчому процесі.

Для забезпечення об’єктивності результатів моніторингу створена Міжнародна Наглядова Рада за участі авторитетних громадських діячів та досвідчених міжнародних експертів.

Фінансування проектові забезпечать Канадське агентство з розвитку ($7,5 тисяч), Фонд Сороса ($8,5 тсяч), міжнародний фонд “Відродження”, Taylor Nelson Sofres.

Інеса Войт, президент “Трансперенсі Інтернешенл – Латвія” відзначила, що цей проект – боротьба з корупцією за допомогою нового методу: не сидіти в кущах зі зброєю, а разом з партіями добиватися прозорих і чесних виборів.

“Трансперенсі Інтернешенл” у Латвії провели подібний моніторинг за 60 днів до місцевих парламентських виборів. Хоча задіяні були далеко не всі ЗМІ, дані моніторингу виявилися шокуючими: на політичну рекламу партіями витрачалося більше $1,5 мільйону (а це 80% виборчих фондів).


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".