МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Реклама і ТБ (цікава теорія - Спостерігач)

03/01/2002 | Спостерігач
http://www.telekritika.kiev.ua/forum/read.php?f=2&i=3186&t=3181
Re: Реклама и ТВ - спеціально Лігачовій/Шерман. Та зацікавленим
Автор: Г-н Кейн (---.rct.net.ua)
Дата: 01-03-2002 16:11

Я от що хочу Вас попросити. Є одна теза, я її зараз викладу, але вона потребує певного інформаційного, статистичного - загалом більш предметного наповнення для її ж спростування або визнання - слушною. Досить гостра теза, яку б Ви могли з великою користь для українського телебачення і суспільства загалом розвинути в окремий матеріал.
Суть така. Коротко:
Українське телебачення рекламує на 95% виключно товари іноземного виробництва (ТНК) і при цьому те ж телебачення на 95% транслює продукт виключно - іноземного виробництва.
ЧИ ПОВ'ЯЗАНЕ ЦЕ МІЖ СОБОЮ? І ЯК?

З відсотками Ви можете мене поправити. Не це головне.
Головне те, що телебачення це в першу чергу - рекламний бізнес. Воно, насправді, продає не рекламний час. Воно продає - аудиторію,глядачів (рейтинги), нас з Вами. І продають нас переважно іноземцям, які систематично ґвалтують нас через очі та вуха, щоб ми купували їх товари.

При цьому - рекламний час дорогий. Для наших справжніх (а не псевдо - як Корона) виробників. І типова ТНК з мільярдами доларів за спиною отримує виразну - критичну перевагу. Тим паче, що для них наші ціни - не ціни. Тобто телебачення в Україні є ні чим іншим - як інструментом винищення українського бізнесу.
Ми купуємо іноземне. Усе підряд. Від олівців та ручок до побутової, оргтехніки і т.п. При цьому, відомо що в собівартості "їхнього" товару 60% складає "їхня" зарплата. Тобто "бідні українці" - оплачують Канари, нові будинки, лімузини і т.п. - іноземцям. За підтримки українського ТБ.
Українські телеканали заробляють на цій рекламі якісь гроші. І куди ж вони їх тратять?
Виявляється, вони їх тратять на закупівлю - іноземного телепродукту. Тобто? Тобто - значною мірою гроші ТНК повертаються до них рідних. До ТНК. Але тепер медійно-телевізійних.
Таким чином, ми маємо жахливий молох який систематично рунує економіку України і прицьому вимиває величезні кошти - за її межі.
Далі. Мій колишній однокурсник (з Росії) займався тим, що розміщував в Україні американський програмний продукт (переважно фільми) в замін на рекламний час. Рекламуватися мали якісь мастила. Здається "76". (Це було три роки тому і я вже не пам'ятаю точно). Але я точно пам'ятаю, що бачив рекламу тих мастил по Інтеру чи 1+1. Це просто приклад. Але що він показує?
Він показує, що ТНК, які мають десь два пальці у медійному бізнесі, можуть взагалі нічого не платити українським телеканалам, отримуючи наші мізки - задарма. Тобто за їхні, так би мовити, фільми. (Пропустимо - на хвилину).
Далі. Десь звучала інформація, що російські рекламні аґенції розміщують рекламу своїх компаній та ТНК на українських каналах. При цьому український телеефір завалено російською продукцією. Що це означає?
Це означає, що можна припустити наступне: величезна кількість російської телепродукції береться у російських рекламних компаній в замін на рекламний час. В замін - на нас з вами. Нам знову таки рекламують щось іноземне, але тепер головна маржа осідає в Росії. За зароблені на нас гроші росіяни, зокрема, знімають свої нові фільми та телесеріали. Молох робить ще один оберт. Точніше він вертиться як динамо-машина. І все - проти нас.
Повернемося до іноземних фільмів. Нещодавно я почув від психологів таку тезу: нам показують те, що ми хочемо дивитися. Але це брехня. Бо переважно фільми можуть даватися рекламодавцями - за схемою описаною вище.
Рекламодавці можуть самі бути причетні (акціями, частками в бізнесі) до створення чи аторських прав на ті фільми. Тобто вони можуть спихувати нам свій неліквід. Або - що не попадя. Нам це показують, зомбуючи у перервах між рекламою. І посилено - під час реклами.
Є й інші аспекти. Але й цього досить для затравки. Висновки?
Українське ТБ - є маріонеткою в руках іноземних ТНК.
Це одна з причин, чому українські журналісти - є такими "затятими" апологетами цінностей глобалізації. Чому вони так бояться вийти за межі мейнстриму. Вони розуміють, що їх зарплати - оплачені винищенням українських виробництв, повальним безробіттям і деградацією країни.
В Росії ж ситуація хоч трошки краща. Тому і журналісти там легше виходять за межі мейнстриму. А відтак - стають зірками.

Ну, народ. Що скажете?

Відповіді

  • 2002.03.01 | IApple

    Думки нормальні, але як вилізти на добру путь?(-)



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".