Право на протест. Фрагменти
03/13/2002 | DevRand
Деякі фрагменти з вчорашньої конференції на УКРОПі. Вибирав те, що мені здалося цікавим.
---------------------------------------------------
Запитання від: УКРОП
Дата надходження питання: 04.03.2002 13:55
У чому причина негативного ставлення до протесту в Україні? Як формувалась громадська думка?
Коментар від: С.Набока
Дата надходження питання: 12.03.2002 15:33
Вітання всім! Хай живе протест проти всього, проти чого варто протестувати, навіть коли цей протест приречений на відсутність результатів! Головне - прокинутися й відчути напіввідсутнє відчуття власної гідности. Агов...
Володимир ЧЕМЕРИС: Я вважаю, що переважно негативного ставлення до протестів в Україні немає. Є частина людей, які підтримують акції протесту, а є й ті, які негативно до них ставляться. Я згадую по пам"яті соціологічні дані минулорічної весни. Тоді 46% підтримували "Україну без Кучми". Брали участь у акціях 1% і ще 3% готові були взяти у них участь.
Загалом, акції такого масштабу як УбК не з"являються за замовленням і як би не формували громадську думку державні ТБ і газети, якщо для протесту є об"єктивні причини, більшість буде протестні акції підтримувати. Якщо соціальні умови не сприяють протестові (як, скажімо, зараз), то що не роби, а позитиву не доб"єшся.
А взагалі із своєї виборчої кампанії я можу зробити такий висновок: кияни у більшості позитивно ставляться до УбК.
Запитання від: УКРОП
Дата надходження питання: 04.03.2002 13:56
Поняття "право на протест" для українського законодавства не є коректним. Але право людини на протест є природним. Чому потрібно протестувати?
Коментар від: Євген Захаров
Дата надходження питання: 12.03.2002 15:45
А ще є право на повстання, яке закріплене в 8-ми конституціях світу. Якраз там повстання маловірогідне...
Пане Олександре (Задорожній), що з проектом закону про порядок проведення демонстрацій, мітингів...? Без нього важко організувати нормальну публічну акцію
Володимир ЧЕМЕРИС: Право на протест існує в українському законодавстві (стаття 39 Конституції). Окрім того, в Конституції є поняття "верховенства права". Це значить, що у людини є права від народження і жоден закон не може ці права перекреслити. Навіть якщо якесь конкретне право не записане у, скажімо, Конституції. Одним з фундаментальних прав людини є право на протест. Це право у різних редакціях викладене у класичних переліках прав людини: у "Декларації незалежності" та у "Декларації прав людини і громадянина". Мені дуже подобаєтиься цитата з останньої: "Якщо уряд порушує права народу, то повстання є для народу найсвященнішим його правом та найважливішим його обов"язком".
Коментар від: Євген Захаров
Дата надходження питання: 12.03.2002 17:01
ось так воно і формується, це громадянське суспільство, саме на протестах і виховується. Протест може мати різні форми, будь-яка дія, яка протистоїть зазіханню держави на права людини, вже є протестною. Тобто, протест - це і лист на захист, і здобування інформації про дії влади, і багато що... Це зовсім необовязково тільки намети, мітинги, плакати, голодування...
Коментар від: С.Набока
Дата надходження питання: 12.03.2002 17:06
Згоден, Євгене!
Протест має безліч форм. І громадянське суспільство тільки так і зможе народитися. Через участь громадян У ГРОМАДСЬКОМУ ЖИТТІ (а не лише приватному).
Тема: Вибори
Коментар від: С.Набока
Дата надходження питання: 12.03.2002 17:00
А таки так, не наша це влада. Це влада народна! Народ її любить, народ її боїться, народ її поважає і за неї голосує. Бо це ще совєтський народ. Отже - народ цей - не наш народ. Слід уже подумати про наступні вибори - про вибори НАРОДУ!!!
Тобто - протягти закон про ВЕРХНЮ виборчу вікову межу. Скажімо, не матимуть права голосувати усі, хто досяг на момент виборів пенсійного віку :)
Володимир ЧЕМЕРИС: Я народися на Сумщині. Мій дядько - голова сільради. Коли село проголосувало за Мороза, районні начальники запропонували йому написати заяву "за власним бажанням". Думаю, що на цих виборах, особливо на Сумщині, яку чолює, до речі, член ющенківської "Нашої України" Щербань, буде те ж саме.
Тобто, вибори не вирішать нічого. Якби вибори могли змінити Систему, то Система б їх відмінила.
Змінити щось можуть лише акції протесту. Думаю, вони почнуться за кілька місяців по виборах.
Запитання від: Yuri
Дата надходження питання: 12.03.2002 14:13
Доброго дня усьому шановному панству. Запитання таке - чи ви самі вірите, що в нинішніх умовах акції протесту можуть допомогти змінити ситуацію на краще, а не сприяти ще більшому затягуванню гайок? І якщо так, то на чому грунтується ваша впевненість?
Відповідь:
Сергій НАБОКА: Які такі страшні й неможливі "нинішні умови"? Та побійтеся Бога! У порівнянні з дуже багатьма
постсовєтськими (і не лише!) країнами, чи у порівнянні з есесесером - в Україні зараз демократіє квітне й вруниться, буяє й розкошує. Усі оті владні "бєспрєдєли" уможливлюють саме ті, хто кричить, що в нас немає демократії, свободи слова, можливости протестувати, що в нас суцільний хвашизм, бандитизм тощо. Не так давно один поважний політичний діяч заявив, що в нас зараз гірше, ніж за т. Сталіна. Оце самозалякування, оця наша здатність, з одного боку - забувати старе погане й не помічати в сьогоднішньому ніякого позитиву, з другого ж - перебільшувати силу влади й власну слабкість - і є спадок минулого режиму, який так радісно плекають і підживлюють представники режиму нинішнього, які, власно, і вчора, і позавчора були при владі, і завтра будуть, якщо... Гайки закручувати "вони" можуть лише й виключно з мовчазної згоди отієї більшости, яка "їх" дійсно вибрала. Бо більшість завжди мовчазна й пасивна, і хитнутися до позитивної дії вона може виключно під тиском активної меншости. А коли ота активна меншість сидітиме й розмірковуватиме - чи не наробить вона своїм протестом якогось лиха - от саме тоді у влади й буде і бажання, і - головне - можливість тоті гайки поприкручувати...
Додати коментар
Коментар від: Євген Захаров
Дата надходження питання: 12.03.2002 16:05
Так, Сергію! Підписуюся під твоїми словами. Як говорив генерал Григоренко, "разнузданній разгул демократии"!
Як на мене, проблема все ж таки в недорозвиненості свідомості, в тій самій булгаковській "разрухе в головах". І ще в майже загальній залежності від начальника, який може уособлюватися в різних іпостасях. Якщо люди були б впевнені, що знайдуть роботу, то, може, і послали б своїх адміністративних керівників, які зараз вимагають проголосувати і доповісти, за кого саме. Розповідей таких я вже наслухався страшенно багато, але ніхто (ніхто!) не пише письмово про це - бояться. Той страх і є, мабуть головною причиноюв відсутністю протесту.
А загалом ми, як на мене. прискорено проходимо всі стадії "развитого соицализма". Десь посередині поміж "Празькою весною" та 89-м роком. Але все відбувається скоріше. Скоро вже й анекдоти політичні масово підуть...
Запитання від: Юрій
Дата надходження питання: 12.03.2002 16:34
Питання до всіх учасників конференції:
якщо тим чи іншим чином стане достеменно відомо про те, що існуюча влада порушила закони і ці порушення підлягають кримінальній відповідальності, а прокуратура та інші правоохоронні органи відмовляться розглядати цю спрау, чи будете ви приймати участь у масових заходах громадського протесту?
Будь-ласка, відповідайте "так" або "ні", здається тут всі розумні люди.
Відповідi:
Алла ЛАЗАРЄВА: так, однозначно
Коментар від: Ольга Годованець
Дата надходження питання: 12.03.2002 16:59
так
Коментар від: С.Набока
Дата надходження питання: 12.03.2002 17:15
Ні, якщо на той час іще буду журналістом. Так, якщо мене все це остаточно дістане і я тимчасово перестану ним бути,
принаймні, де-юре.
Коментар від: Ляля
Дата надходження питання: 12.03.2002 17:36
ні
Коментар від: Ляля
Дата надходження питання: 12.03.2002 17:38
потому как хочется еще пожить :)
Володимир ЧЕМЕРИС: Брав і братиму участь.
-----------------------------------------------------
---------------------------------------------------
Запитання від: УКРОП
Дата надходження питання: 04.03.2002 13:55
У чому причина негативного ставлення до протесту в Україні? Як формувалась громадська думка?
Коментар від: С.Набока
Дата надходження питання: 12.03.2002 15:33
Вітання всім! Хай живе протест проти всього, проти чого варто протестувати, навіть коли цей протест приречений на відсутність результатів! Головне - прокинутися й відчути напіввідсутнє відчуття власної гідности. Агов...
Володимир ЧЕМЕРИС: Я вважаю, що переважно негативного ставлення до протестів в Україні немає. Є частина людей, які підтримують акції протесту, а є й ті, які негативно до них ставляться. Я згадую по пам"яті соціологічні дані минулорічної весни. Тоді 46% підтримували "Україну без Кучми". Брали участь у акціях 1% і ще 3% готові були взяти у них участь.
Загалом, акції такого масштабу як УбК не з"являються за замовленням і як би не формували громадську думку державні ТБ і газети, якщо для протесту є об"єктивні причини, більшість буде протестні акції підтримувати. Якщо соціальні умови не сприяють протестові (як, скажімо, зараз), то що не роби, а позитиву не доб"єшся.
А взагалі із своєї виборчої кампанії я можу зробити такий висновок: кияни у більшості позитивно ставляться до УбК.
Запитання від: УКРОП
Дата надходження питання: 04.03.2002 13:56
Поняття "право на протест" для українського законодавства не є коректним. Але право людини на протест є природним. Чому потрібно протестувати?
Коментар від: Євген Захаров
Дата надходження питання: 12.03.2002 15:45
А ще є право на повстання, яке закріплене в 8-ми конституціях світу. Якраз там повстання маловірогідне...
Пане Олександре (Задорожній), що з проектом закону про порядок проведення демонстрацій, мітингів...? Без нього важко організувати нормальну публічну акцію
Володимир ЧЕМЕРИС: Право на протест існує в українському законодавстві (стаття 39 Конституції). Окрім того, в Конституції є поняття "верховенства права". Це значить, що у людини є права від народження і жоден закон не може ці права перекреслити. Навіть якщо якесь конкретне право не записане у, скажімо, Конституції. Одним з фундаментальних прав людини є право на протест. Це право у різних редакціях викладене у класичних переліках прав людини: у "Декларації незалежності" та у "Декларації прав людини і громадянина". Мені дуже подобаєтиься цитата з останньої: "Якщо уряд порушує права народу, то повстання є для народу найсвященнішим його правом та найважливішим його обов"язком".
Коментар від: Євген Захаров
Дата надходження питання: 12.03.2002 17:01
ось так воно і формується, це громадянське суспільство, саме на протестах і виховується. Протест може мати різні форми, будь-яка дія, яка протистоїть зазіханню держави на права людини, вже є протестною. Тобто, протест - це і лист на захист, і здобування інформації про дії влади, і багато що... Це зовсім необовязково тільки намети, мітинги, плакати, голодування...
Коментар від: С.Набока
Дата надходження питання: 12.03.2002 17:06
Згоден, Євгене!
Протест має безліч форм. І громадянське суспільство тільки так і зможе народитися. Через участь громадян У ГРОМАДСЬКОМУ ЖИТТІ (а не лише приватному).
Тема: Вибори
Коментар від: С.Набока
Дата надходження питання: 12.03.2002 17:00
А таки так, не наша це влада. Це влада народна! Народ її любить, народ її боїться, народ її поважає і за неї голосує. Бо це ще совєтський народ. Отже - народ цей - не наш народ. Слід уже подумати про наступні вибори - про вибори НАРОДУ!!!
Тобто - протягти закон про ВЕРХНЮ виборчу вікову межу. Скажімо, не матимуть права голосувати усі, хто досяг на момент виборів пенсійного віку :)
Володимир ЧЕМЕРИС: Я народися на Сумщині. Мій дядько - голова сільради. Коли село проголосувало за Мороза, районні начальники запропонували йому написати заяву "за власним бажанням". Думаю, що на цих виборах, особливо на Сумщині, яку чолює, до речі, член ющенківської "Нашої України" Щербань, буде те ж саме.
Тобто, вибори не вирішать нічого. Якби вибори могли змінити Систему, то Система б їх відмінила.
Змінити щось можуть лише акції протесту. Думаю, вони почнуться за кілька місяців по виборах.
Запитання від: Yuri
Дата надходження питання: 12.03.2002 14:13
Доброго дня усьому шановному панству. Запитання таке - чи ви самі вірите, що в нинішніх умовах акції протесту можуть допомогти змінити ситуацію на краще, а не сприяти ще більшому затягуванню гайок? І якщо так, то на чому грунтується ваша впевненість?
Відповідь:
Сергій НАБОКА: Які такі страшні й неможливі "нинішні умови"? Та побійтеся Бога! У порівнянні з дуже багатьма
постсовєтськими (і не лише!) країнами, чи у порівнянні з есесесером - в Україні зараз демократіє квітне й вруниться, буяє й розкошує. Усі оті владні "бєспрєдєли" уможливлюють саме ті, хто кричить, що в нас немає демократії, свободи слова, можливости протестувати, що в нас суцільний хвашизм, бандитизм тощо. Не так давно один поважний політичний діяч заявив, що в нас зараз гірше, ніж за т. Сталіна. Оце самозалякування, оця наша здатність, з одного боку - забувати старе погане й не помічати в сьогоднішньому ніякого позитиву, з другого ж - перебільшувати силу влади й власну слабкість - і є спадок минулого режиму, який так радісно плекають і підживлюють представники режиму нинішнього, які, власно, і вчора, і позавчора були при владі, і завтра будуть, якщо... Гайки закручувати "вони" можуть лише й виключно з мовчазної згоди отієї більшости, яка "їх" дійсно вибрала. Бо більшість завжди мовчазна й пасивна, і хитнутися до позитивної дії вона може виключно під тиском активної меншости. А коли ота активна меншість сидітиме й розмірковуватиме - чи не наробить вона своїм протестом якогось лиха - от саме тоді у влади й буде і бажання, і - головне - можливість тоті гайки поприкручувати...
Додати коментар
Коментар від: Євген Захаров
Дата надходження питання: 12.03.2002 16:05
Так, Сергію! Підписуюся під твоїми словами. Як говорив генерал Григоренко, "разнузданній разгул демократии"!
Як на мене, проблема все ж таки в недорозвиненості свідомості, в тій самій булгаковській "разрухе в головах". І ще в майже загальній залежності від начальника, який може уособлюватися в різних іпостасях. Якщо люди були б впевнені, що знайдуть роботу, то, може, і послали б своїх адміністративних керівників, які зараз вимагають проголосувати і доповісти, за кого саме. Розповідей таких я вже наслухався страшенно багато, але ніхто (ніхто!) не пише письмово про це - бояться. Той страх і є, мабуть головною причиноюв відсутністю протесту.
А загалом ми, як на мене. прискорено проходимо всі стадії "развитого соицализма". Десь посередині поміж "Празькою весною" та 89-м роком. Але все відбувається скоріше. Скоро вже й анекдоти політичні масово підуть...
Запитання від: Юрій
Дата надходження питання: 12.03.2002 16:34
Питання до всіх учасників конференції:
якщо тим чи іншим чином стане достеменно відомо про те, що існуюча влада порушила закони і ці порушення підлягають кримінальній відповідальності, а прокуратура та інші правоохоронні органи відмовляться розглядати цю спрау, чи будете ви приймати участь у масових заходах громадського протесту?
Будь-ласка, відповідайте "так" або "ні", здається тут всі розумні люди.
Відповідi:
Алла ЛАЗАРЄВА: так, однозначно
Коментар від: Ольга Годованець
Дата надходження питання: 12.03.2002 16:59
так
Коментар від: С.Набока
Дата надходження питання: 12.03.2002 17:15
Ні, якщо на той час іще буду журналістом. Так, якщо мене все це остаточно дістане і я тимчасово перестану ним бути,
принаймні, де-юре.
Коментар від: Ляля
Дата надходження питання: 12.03.2002 17:36
ні
Коментар від: Ляля
Дата надходження питання: 12.03.2002 17:38
потому как хочется еще пожить :)
Володимир ЧЕМЕРИС: Брав і братиму участь.
-----------------------------------------------------