Шановний пане Юрію. Які на вашу думку, перспективи
введення суду присяжних в Україні. Чи потрібні якісь передумови для цього? І взагалі, як ви вважаєте, чи суд присяжних є панацеєю для української судової системи?
Хочу вам нагадати, що суди присяжних повинні були працювати вже з 28 червня 2001 року.
Суд присяжних - це "кістка в горлі" для влади. Тому що якщо буде введено суд присяжних, на мій погляд, приблизно 50% вироків будуть виправдальними, а це в свою чергу не вигідно ні прокуратурі, ні міліції, ні СБУ, ні самим судам - тому що погіршуються "показники" цих установ.
До того, прийдеться відповідати за те що невинні люди, яких дуже багато, по декілька років як тепер, перебувають під вартою в СІЗО. Візьміть наприклад справу УНСО або справу Фельдмана, на мій погляд (виходячи з тої інформації що я маю, по цим справам за всіма ознаками повинні бути винесені виправдальні вироки )
І можливо саме головне - введення суду присяжних різко зменьшить можливість отримувати хабарі і для прокуратури, і для суддів.
Що стосується перспектив - то це можливо тільки якщо в парламент пройдуть люди, які можуть виступити проти існуючої системи влади.
Юрий Александрович!
Как вы знаете, столь выми нелюбимый новый закон о судоустройстве в полную силу начнет работать только после внесения изменений в процессуальное законодательство. Таких изменений еще нет,и неизветсно как они будут выглядеть. У нового парламента будет интересный кусок работы.кстать Кассационый и Апелляционный суды если они будут созданы к сентябрю будут седеть без работы...
Ну, коли говорять про те що новий закон про судоустрій є прогресивним -
це можна порівняти з анекдотом, як два чоловіки ведуть діалог:
- ця дівчина гарна?
- да, гарна.
- це ви так вважаєте?
- ні, це вона так вважає
Саме розробники цього закону вважають що він прогресивний.
Насправді, цей закон прогресиний лише в тому плані, що він передбачає апеляційні
суди та суд присяжних (в теорії)
Я вважаю, що цей закон передбачає величезну піраміду судової влади,яка не іянує в жодній з країн світу. При тій зубожілості нашої держави що зараз існує, я просто не уявляю яким чином буде утворена така система. Тобто механанізми, передбачені законом утворити неможливо - немає ні матеріальних ні людських ресурсів, а значить цей закон працювати не буде.
Окрім Верховного Суду у якого буде 4 судових палати , законом передбачено утворення вищих спеціалізованих судів, і з закону не зрозуміло, які функції вони будуть виконувати. Для них потрібні фахівці, спеціалісти, техніка - яких немає.
Утворено два нових типу суду - касаційний та апеляційний, для яких теж необхідні всі аналогічні ресурси, яких теж немає.
Більше того, утворено (в додаток до мінюсту) фактично нове міністерство - Судова Адміністрація.
Держава знову лізе в кишеню небагатого платника податків. Але це лише пів справи, матеріальний її бік. Є ще одне - Конституційний принцип незалежності судів, незалежності судової гілки влади.
Утворює та ліквідує суди - президент. Кількісний склад починаючи від районного суду десь в Кобиляках, і закінчуєчи ВС призначає президент. Голів судів та їх замісників починаючи з районних теж призначає президент. Судова Адміністрація теж повністю залежна від АПУ - це ще один економічний та адміністративний спосіб тиску на суди. Таким чином, суди залишаються повністю залежними від виконавчої влади - і в кадровому, і в матеріальному відношенні.
2002.03.26 | Адвокат ...
Шановний пане Василенко,
яким, на Вашу думку, має бути прор'ядок призначення суддів?
Як Ви вважаєте, чи не було б доцільним обирати суддів теріторіяльними громадами?
призначення суддів - на мій погляд, Верховною Радою - це стосується судей всіх рівнів.
Призначення громадами - це теж дуже цікавий варіант.
Це б збільшило відповідальність суддів - тепер вони фактично безконтрольні.
Контроль - це не втручання в справу, яке веде суддя, а контроль за поведінкою судді, організацією роботи, порушення судової етики, та інші.
Тому що зараз суди безконтрольні - звідси величезна кількість скарг пов"язаних не з вироками а з затягуванням розгляду справ, хамською поведінкою суддів та ін.
2002.03.26 | Петро
Пане Юрію, яким чином спостерігачі можуть ефективно
за ходом отримання виборчих бюлетенів,
Перевірка списків, контролем за тим, як комісії заповнюють списки - контролюють відвідуваність,
контролем за комісіями, коли вони перевозять урни - саме в цей час
можуть бути вкинуті бюлетені.
Та звичайно, це контроль за процесом підрахунку.
А підкуп виборців, який теж проводиться, ви просто не зможете проконтролювати - хіба що хтось занадто примітивний буде проводити
підкуп прямо на дільниці - але цього не буде.
Той хто хотів займатись підкупом, він вже зробив це до дня голосування.
2002.03.26 | Випивайко
Re: РОЗПОЧИНАЄМО ІНТЕРНЕТ-КОНФЕРЕНЦІЮ з Ю. ВАСИЛЕНКО
Шановний Юрій Олександрович!
Часто доводиться бачити в державних установах плакати з рекламою блоку за ЄдУ. Як можна з цим боротись, адже на зауваження про заборону політичної реклами в органах державної влади вони лише кажуть про відповідну вказівку керівництва.
фактично неможливо - це частина "адмінресурсу", а точнішу тиску на виборців, це нечесні вибори.
Це те, що ніяк не хоче визнавати п. Литвин - коли матеріали розвішани всюди, навіть в громадських туалетах.
Можливо, п. Рябець не бачить, що відбувається наприклад, в Києві - з його інтерв"ю не видно, що він звертає на це увагу. Я думаю що специфічна форма сліпоти, яка загострюється у п. Рябця під час виборів в ВР.
Але хочу сказати, те що занадто то не здраво. Багато моїх знайомих кажуть що багаточисельні рекламки Єдності та "ЗаЄду" викликають у них зворотній ефект.
2002.03.26 | Абу
Шановний пане Василенко
які мотиви Вашого висунення у депутати?
також цікаво було б дізнатися, чи зможете Ви продовжувати працювати суддею у разі поразки на виборах.
а взагалі - успіхів Вам!
щоб закони, які приймає ВР були не тимчасовими, а достатньо стабільними.
Щоб вони були спрямовані на захист людини, чесного підприємця, чесного
державного службовця та всіх інших прошарків населення, які тепер фактично беззахисні перед державою.
Що стосується, чи буду я продовжувати, у випадку поразки, працювати в суді - звичайно буду. Буде досить важко, але в мене і раніше виникали
труднощі пов"язані з моїм відношенням до стану в країні. Якщо людина хоче відстоювати свої принципи, вона повинна бути готової до щоденних конфліктів.
Ще один момент - тов. Пискун, генерал-податківець, звертався з скаргою на мене в МінЮст, з приводу того що я є головною перешкодою на шляху реформ судової системи.
П. Кудрявцев, заступник Генерального Прокурора, направив припис в кваліфікаційну комісію, про притягнення мене до відповідальності за утворення якоїсь незаконної судової організації (добре що не незаконне озброєнне формування). Це пов"язано з моїм головуванням на суді присяжних від громадськості по справі "Фельдман проти ГенПрокуратури". В справі Фельдмана саме Кудрявцев припустив грубе порушення закону, на мій погляд, яке має в собі ознаку складу злочину - розмова йде про його припис в якому п. Кудрявцев в порушення КПК України та Конституції України, наказав не виконувати судове рішення Печерського Районного суду. Тепер моя доля знаходиться в руках членів кваліфікаційнрї комісії судей загальних судів м. Київа.
Якщо вони приймуть рішення, що я порушив присягуЮ та поставлять питання про моє звільнення з посади, то питання буде передано в ВР - поскільки саме ВР призначала мене на посаду судді.
По деяким резонансним справам (не тільки мій випадок) судді чекають результатів виборів - хто переможе, від цього залежить рішення по багатьом резонансним справам - це ще один аргумент на доказ того що суди є залежними.
На мій погляд, п. Медведчук в поточний момент часу не може мати якогось впливу безпосередньо на суддів - до того ж він адвокат, який, як я сподіваюсь, знає що на суддів впливати заборонено.
2002.03.26 | Фідель
В якому стані зараз заходиться справа
про події 9 березня та справа Тетяни Чорновіл? Як ви могли кваліфікувати рівень слідства по цих справах та їх розгляд в суді?
По справі Тетяни Чорновіл:
Справа залишаєьтся не розглянутою. Одна з причин - по відношенні до адвоката Тетяни, Тетяни Монтян (дякуючи Київській прокуратурі) відкрито карну справу. Якщо карна справа відкрита проти адвоката, то він не має права приймати участь в захисті підсудного. Це один з маразмів,
інше слово важко за стосувати, які присутні в змінах до КПК які прийняла Верховна Рада. В ВР є досвідчені юристи, які розуміють що в Конституції є принцип "презумпції невинності", але вони прийняли ці зміни, які до того ж відбирають у підзахисного право на захист. Органи прокуратури та суду, без доказу вини, можуть відсторонити будь якого незручного для влади, чи прокуратури, чи суду адвоката.
Хочу відмітити, що адвокатура у нас і так безправна, але тепер ситуація ще більш погіршилась.
Вперше мені прийшлось стати захисником своєї жінки, Тетяни Монтян.
Я не можу судити про якість слідства по справі УНА-УНСО, тому що я не знайомий з матеріалами справи. Але за данними з ЗМІ, які не опротестували ні органи слідства ні прокуратура, мені зрозуміло що влада з відкриттям цієї карної справи загнали себе в глухий кут, і тепер не мають уявлення як з цього кута вийти.
Пілтвердженням цього є те, що судовий процес проводиться (а я був присутнім на декількох засіданнях) з порушенням КПК, і я підкреслюю, з порушенням Конституційних прав людини, пов"язаних з захистом підсудних. Я наприклад, не можу зрозуміти, яким чином судді вийдуть с ситуації що склалася, коли в зв"язку з прийняттям нового КК стара стаття за масові безпорядки декриміналізована, а за масові заворушення які встановлені кодексом, підсудних з організації УНА-УНСО не можна притягнути до карної відповідальності.
Тобто, підсудних не можна притягнути до відповідальності згідно з принципами, що встановлені новим законодавством, але думаю що суд вийде з положення - яким способом мені не відомо, Але
я впевнений, що цей спосіб не буде заснований на Законі.
2002.03.26 | Виборець
Яка ситуація у вашому виборчому окрузі?
Як ви оцінюєте свої шанси чи ваших суперників в цей останній тиждень перед виборами?
ситуація в нашому окрузі наступна: агітаційну роботу проволять фактично 2 кандидата, я та діючий депутат ВР О. Задорожній.
Була також, здається, одна листівка від кандидата з НУ.
Не дивлячись на те що у нас є 19 кандидатів по округу.
Я не розумію, чому більшість кандидатів не проводять ніякої роботи, для чого вони реєструвались? Який був сенс їх висунення?
Що стосується стану справ, я сподіваюсь на перемогу на цих виборах.
Після багаточисельного спілкування на зустрічах, з листів та чисельних дзвінків я бачу, що люди мене підтримують.
На жаль, дуже багато небажаючих приймати участь в виборах, або просто байдужих до всього що відбувається. На попередніх виборах наш округ був найменьш активним з усіх.
2002.03.26 | Майдан-Інформ
Інтернет-конференцію закінчено
Дякуємо усім хто брав участь. Нагадуємо, що ви можете ставити питання до п.Василенка у цю гілку. Він обов"язково вам відповість.
Відповіді
2002.03.26 | Фідель
Шановний пане Юрію. Які на вашу думку, перспективи
введення суду присяжних в Україні. Чи потрібні якісь передумови для цього? І взагалі, як ви вважаєте, чи суд присяжних є панацеєю для української судової системи?2002.03.26 | Юрій Василенко
суд присяжних
Хочу вам нагадати, що суди присяжних повинні були працювати вже з 28 червня 2001 року.Суд присяжних - це "кістка в горлі" для влади. Тому що якщо буде введено суд присяжних, на мій погляд, приблизно 50% вироків будуть виправдальними, а це в свою чергу не вигідно ні прокуратурі, ні міліції, ні СБУ, ні самим судам - тому що погіршуються "показники" цих установ.
До того, прийдеться відповідати за те що невинні люди, яких дуже багато, по декілька років як тепер, перебувають під вартою в СІЗО. Візьміть наприклад справу УНСО або справу Фельдмана, на мій погляд (виходячи з тої інформації що я маю, по цим справам за всіма ознаками повинні бути винесені виправдальні вироки )
І можливо саме головне - введення суду присяжних різко зменьшить можливість отримувати хабарі і для прокуратури, і для суддів.
Що стосується перспектив - то це можливо тільки якщо в парламент пройдуть люди, які можуть виступити проти існуючої системи влади.
2002.03.26 | Игорь Лавриненко
хорошая новость
Юрий Александрович!Как вы знаете, столь выми нелюбимый новый закон о судоустройстве в полную силу начнет работать только после внесения изменений в процессуальное законодательство. Таких изменений еще нет,и неизветсно как они будут выглядеть. У нового парламента будет интересный кусок работы.кстать Кассационый и Апелляционный суды если они будут созданы к сентябрю будут седеть без работы...
2002.03.26 | Юрій Василенко
погоджуюсь
правда, робота для цих судів є, але вони не будуть утворені до вересня, на мою думку - це ілюзія владних органів.2002.03.26 | аматор
питання про новий закон про судоустрій
Я чув, що новий закон про судоустрій є досить прогресивним.Чи не могли б ви прокоментувати такі твердження?
2002.03.26 | Юрій Василенко
Re: питання про новий закон про судоустрій
Ну, коли говорять про те що новий закон про судоустрій є прогресивним -це можна порівняти з анекдотом, як два чоловіки ведуть діалог:
- ця дівчина гарна?
- да, гарна.
- це ви так вважаєте?
- ні, це вона так вважає
Саме розробники цього закону вважають що він прогресивний.
Насправді, цей закон прогресиний лише в тому плані, що він передбачає апеляційні
суди та суд присяжних (в теорії)
Я вважаю, що цей закон передбачає величезну піраміду судової влади,яка не іянує в жодній з країн світу. При тій зубожілості нашої держави що зараз існує, я просто не уявляю яким чином буде утворена така система. Тобто механанізми, передбачені законом утворити неможливо - немає ні матеріальних ні людських ресурсів, а значить цей закон працювати не буде.
Окрім Верховного Суду у якого буде 4 судових палати , законом передбачено утворення вищих спеціалізованих судів, і з закону не зрозуміло, які функції вони будуть виконувати. Для них потрібні фахівці, спеціалісти, техніка - яких немає.
Утворено два нових типу суду - касаційний та апеляційний, для яких теж необхідні всі аналогічні ресурси, яких теж немає.
Більше того, утворено (в додаток до мінюсту) фактично нове міністерство - Судова Адміністрація.
Держава знову лізе в кишеню небагатого платника податків. Але це лише пів справи, матеріальний її бік. Є ще одне - Конституційний принцип незалежності судів, незалежності судової гілки влади.
Утворює та ліквідує суди - президент. Кількісний склад починаючи від районного суду десь в Кобиляках, і закінчуєчи ВС призначає президент. Голів судів та їх замісників починаючи з районних теж призначає президент. Судова Адміністрація теж повністю залежна від АПУ - це ще один економічний та адміністративний спосіб тиску на суди. Таким чином, суди залишаються повністю залежними від виконавчої влади - і в кадровому, і в матеріальному відношенні.
2002.03.26 | Адвокат ...
Шановний пане Василенко,
яким, на Вашу думку, має бути прор'ядок призначення суддів?Як Ви вважаєте, чи не було б доцільним обирати суддів теріторіяльними громадами?
2002.03.26 | Юрій Василенко
Re: Шановний пане Василенко,
призначення суддів - на мій погляд, Верховною Радою - це стосується судей всіх рівнів.Призначення громадами - це теж дуже цікавий варіант.
Це б збільшило відповідальність суддів - тепер вони фактично безконтрольні.
Контроль - це не втручання в справу, яке веде суддя, а контроль за поведінкою судді, організацією роботи, порушення судової етики, та інші.
Тому що зараз суди безконтрольні - звідси величезна кількість скарг пов"язаних не з вироками а з затягуванням розгляду справ, хамською поведінкою суддів та ін.
2002.03.26 | Петро
Пане Юрію, яким чином спостерігачі можуть ефективно
запобігти фальсифікації на виборах.2002.03.26 | Юрій Василенко
тільки якісним контролем
за ходом отримання виборчих бюлетенів,Перевірка списків, контролем за тим, як комісії заповнюють списки - контролюють відвідуваність,
контролем за комісіями, коли вони перевозять урни - саме в цей час
можуть бути вкинуті бюлетені.
Та звичайно, це контроль за процесом підрахунку.
А підкуп виборців, який теж проводиться, ви просто не зможете проконтролювати - хіба що хтось занадто примітивний буде проводити
підкуп прямо на дільниці - але цього не буде.
Той хто хотів займатись підкупом, він вже зробив це до дня голосування.
2002.03.26 | Випивайко
Re: РОЗПОЧИНАЄМО ІНТЕРНЕТ-КОНФЕРЕНЦІЮ з Ю. ВАСИЛЕНКО
Шановний Юрій Олександрович!Часто доводиться бачити в державних установах плакати з рекламою блоку за ЄдУ. Як можна з цим боротись, адже на зауваження про заборону політичної реклами в органах державної влади вони лише кажуть про відповідну вказівку керівництва.
2002.03.26 | Юрій Василенко
з цим боротися
фактично неможливо - це частина "адмінресурсу", а точнішу тиску на виборців, це нечесні вибори.Це те, що ніяк не хоче визнавати п. Литвин - коли матеріали розвішани всюди, навіть в громадських туалетах.
Можливо, п. Рябець не бачить, що відбувається наприклад, в Києві - з його інтерв"ю не видно, що він звертає на це увагу. Я думаю що специфічна форма сліпоти, яка загострюється у п. Рябця під час виборів в ВР.
Але хочу сказати, те що занадто то не здраво. Багато моїх знайомих кажуть що багаточисельні рекламки Єдності та "ЗаЄду" викликають у них зворотній ефект.
2002.03.26 | Абу
Шановний пане Василенко
які мотиви Вашого висунення у депутати?також цікаво було б дізнатися, чи зможете Ви продовжувати працювати суддею у разі поразки на виборах.
а взагалі - успіхів Вам!
2002.03.26 | ilia25
Приєднуюся. Удачі вам! (-)
2002.03.26 | Юрій Василенко
моє бажання:
щоб закони, які приймає ВР були не тимчасовими, а достатньо стабільними.Щоб вони були спрямовані на захист людини, чесного підприємця, чесного
державного службовця та всіх інших прошарків населення, які тепер фактично беззахисні перед державою.
Що стосується, чи буду я продовжувати, у випадку поразки, працювати в суді - звичайно буду. Буде досить важко, але в мене і раніше виникали
труднощі пов"язані з моїм відношенням до стану в країні. Якщо людина хоче відстоювати свої принципи, вона повинна бути готової до щоденних конфліктів.
Ще один момент - тов. Пискун, генерал-податківець, звертався з скаргою на мене в МінЮст, з приводу того що я є головною перешкодою на шляху реформ судової системи.
П. Кудрявцев, заступник Генерального Прокурора, направив припис в кваліфікаційну комісію, про притягнення мене до відповідальності за утворення якоїсь незаконної судової організації (добре що не незаконне озброєнне формування). Це пов"язано з моїм головуванням на суді присяжних від громадськості по справі "Фельдман проти ГенПрокуратури". В справі Фельдмана саме Кудрявцев припустив грубе порушення закону, на мій погляд, яке має в собі ознаку складу злочину - розмова йде про його припис в якому п. Кудрявцев в порушення КПК України та Конституції України, наказав не виконувати судове рішення Печерського Районного суду. Тепер моя доля знаходиться в руках членів кваліфікаційнрї комісії судей загальних судів м. Київа.
Якщо вони приймуть рішення, що я порушив присягуЮ та поставлять питання про моє звільнення з посади, то питання буде передано в ВР - поскільки саме ВР призначала мене на посаду судді.
По деяким резонансним справам (не тільки мій випадок) судді чекають результатів виборів - хто переможе, від цього залежить рішення по багатьом резонансним справам - це ще один аргумент на доказ того що суди є залежними.
2002.03.26 | Абу
а який на Вашу думку
вплив медведчука на суддів, і ширше на органи "правопорядку"?2002.03.26 | Юрій Василенко
вплив
На мій погляд, п. Медведчук в поточний момент часу не може мати якогось впливу безпосередньо на суддів - до того ж він адвокат, який, як я сподіваюсь, знає що на суддів впливати заборонено.2002.03.26 | Фідель
В якому стані зараз заходиться справа
про події 9 березня та справа Тетяни Чорновіл? Як ви могли кваліфікувати рівень слідства по цих справах та їх розгляд в суді?2002.03.26 | Юрій Василенко
моя думка
По справі Тетяни Чорновіл:Справа залишаєьтся не розглянутою. Одна з причин - по відношенні до адвоката Тетяни, Тетяни Монтян (дякуючи Київській прокуратурі) відкрито карну справу. Якщо карна справа відкрита проти адвоката, то він не має права приймати участь в захисті підсудного. Це один з маразмів,
інше слово важко за стосувати, які присутні в змінах до КПК які прийняла Верховна Рада. В ВР є досвідчені юристи, які розуміють що в Конституції є принцип "презумпції невинності", але вони прийняли ці зміни, які до того ж відбирають у підзахисного право на захист. Органи прокуратури та суду, без доказу вини, можуть відсторонити будь якого незручного для влади, чи прокуратури, чи суду адвоката.
Хочу відмітити, що адвокатура у нас і так безправна, але тепер ситуація ще більш погіршилась.
Вперше мені прийшлось стати захисником своєї жінки, Тетяни Монтян.
Я не можу судити про якість слідства по справі УНА-УНСО, тому що я не знайомий з матеріалами справи. Але за данними з ЗМІ, які не опротестували ні органи слідства ні прокуратура, мені зрозуміло що влада з відкриттям цієї карної справи загнали себе в глухий кут, і тепер не мають уявлення як з цього кута вийти.
Пілтвердженням цього є те, що судовий процес проводиться (а я був присутнім на декількох засіданнях) з порушенням КПК, і я підкреслюю, з порушенням Конституційних прав людини, пов"язаних з захистом підсудних. Я наприклад, не можу зрозуміти, яким чином судді вийдуть с ситуації що склалася, коли в зв"язку з прийняттям нового КК стара стаття за масові безпорядки декриміналізована, а за масові заворушення які встановлені кодексом, підсудних з організації УНА-УНСО не можна притягнути до карної відповідальності.
Тобто, підсудних не можна притягнути до відповідальності згідно з принципами, що встановлені новим законодавством, але думаю що суд вийде з положення - яким способом мені не відомо, Але
я впевнений, що цей спосіб не буде заснований на Законі.
2002.03.26 | Виборець
Яка ситуація у вашому виборчому окрузі?
Як ви оцінюєте свої шанси чи ваших суперників в цей останній тиждень перед виборами?2002.03.26 | Юрій Василенко
ситуація
ситуація в нашому окрузі наступна: агітаційну роботу проволять фактично 2 кандидата, я та діючий депутат ВР О. Задорожній.Була також, здається, одна листівка від кандидата з НУ.
Не дивлячись на те що у нас є 19 кандидатів по округу.
Я не розумію, чому більшість кандидатів не проводять ніякої роботи, для чого вони реєструвались? Який був сенс їх висунення?
Що стосується стану справ, я сподіваюсь на перемогу на цих виборах.
Після багаточисельного спілкування на зустрічах, з листів та чисельних дзвінків я бачу, що люди мене підтримують.
На жаль, дуже багато небажаючих приймати участь в виборах, або просто байдужих до всього що відбувається. На попередніх виборах наш округ був найменьш активним з усіх.
2002.03.26 | Майдан-Інформ
Інтернет-конференцію закінчено
Дякуємо усім хто брав участь. Нагадуємо, що ви можете ставити питання до п.Василенка у цю гілку. Він обов"язково вам відповість.