Права ідея як засіб подолання української марґінальности
05/05/2002 | Роман Кісь
Роман Кісь
Права ідея як засіб подолання української марґінальности
Виступ на семінарі «Ї» 26 квітня 2000 року
Існує пряма кореляція між структурованістю/неструктурованістю українського політичного спектру, дискретністю його окремих фраґментів і структурованістю/неструктурованістю, дифузністю, змарґіналізованістю суспільства. Якщо суспільство марґіналізоване у тому сенсі, в якому вживав цей термін один з провідних фахівців у ділянці марґіналістики, видатний американський соціолог Роберт Паркер, тобто існує в поміжсвітті, не має окреслених вартостей, певної низки шкал вартостей, аксіологічних орієнтирів, то така ж дифузність, невиразність, дискретність буде притаманна і політичному спектрові.
В Україні, виходячи з позиції Роберта Паркера, марґіналами є близько 12-15 мільйонів людей. Вони є не соціо-, а етномарґіналами.
Етномарґінали - це люди, які перебувають на межі двох культур, двох світів, двох аксіологічних систем, ба навіть двох вербальних поведінкових систем, тобто способів комунікації. Їхня драма полягає не в тому, що вони перебувають на межі, у поміжсвітті, що вони не належать виразно ані до одного світу, ані до другого, а в тому, що їм притаманний внутрішній конфлікт соціорольових функцій, назовні заманіфестований таким індикатором, що вони називають себе «ми тоже хахли, ми тоже хахлушкі». Криза ідентичности, таким чином, корелює з марґіналізованістю мільйонів людей.
Криза національної ідеї співвідноситься з кризою самої нації, з кризою її ідентичности. Ця криза, за моїми спостереженнями ученого-етнопсихолога, властива не лише містові, але й селу. На Бойківщині молоді люди, покоління 20-30-річних, коли вип’ють, співають переважно касарняних, «блатних» пісень, російських шансонів. Це індикатор того, що вони включені в евразійську субкультуру.
Село, яке романтизують націоналісти-ретроспекціоністи, змарґіналізоване більшою мірою аніж місто, і через 10-15 років, якщо не буде здорової радикальної правої ідеї (бо ми приречені на правий радикалізм), якщо права ідея не висуне програми деколонізації України, то ми цілковито перетворимося на цивілізаційну периферію Москви та Петербурга.
Ми повинні усвідомити, що Україна - колоніальна країна, в тому сенсі, в якому цей термін вживав Франц Ґенон, що ми покищо не стали центром, а перебуваємо на марґінесі евразійського цивілізаційного, культурного, інформаційного конґломерату. А відтак запропонувати програму деколонізації, яка, звичайно ж, не полягатиме у вивезенні чи депортації росіян з України, а у створенні повноцінного українського цивілізаційного середовища, функціонального, повноструктурного, в тому числі й політично.
Наші праві партії досі залишаються ретроспекціоністськими, доктринерськими, вони грузнуть у минулому, озираються назад і шукають там regresum ad uterum, ховаючись в минуле, як в тепле материнське лоно, бо не здатні зробити вибору на роздоріжжі.
Нам конче потрібна права ідея ще й тому, що ми потрапили в подвійні жорна. Ми живемо у добу другої комунікативної революції, мультинаціональних корпорацій, телекомунікаційних систем, дуже інтенсивних міґраційних рухів, у добу ґлобалізації. Ґлобалізація створює загрозу перетерти нас на порох, дорешти позбавивши гідности. Погляньте на міське середовище Львова, і ви помітите ледь не на кожному кроці американську рекламу. Але це не просто інформація про товари, це - семіосфера, те, що проґрамує нас. Ані в Брюсселі, ані в Зальцбурзі, ані в Варшаві, ані в Кракові, ані в Люблині, ані в Познані, де я бував за останні три роки, - ніде я не бачив, аби гідні люди ліпили стільки американської реклами, яка не стільки цигарки чи напої пропонує, скільки нав’язує нам певні сенсоносні, смислоутворюючі речі: американський триб життя, престижність усього американського. З іншого боку (це, власне, ті другі жорна), ґлобалізація тисне на нас у формі евразійської субґлобалізації - ми і далі перебуваємо в евразійському конґломераті.
У ці подвійні жорна ми потрапили як недоформована, недоконсолідована, змарґіналізована нація із глибокою кризою ідентичности. Національна ідея сама по собі не спрацювала і не спрацює за 10 чи 20 років, бо вона не має здорового функціонального субстрату, тобто гомогенної цілісної нації.
Гомогенної не культурно чи ідеологічно, - не треба, аби всі зациклювались на якійсь одній ідеї, - а нормальної, здорової, як у поляків, словаків чи словенців нації, яка має повноцінне урбаністично-цивілізаційне середовище (ми та білоруси єдині в Европі покищо його не маємо).
Який народ (тут зв’язок не причиновий чи каузальний, а корелятивний, функціональний) змарґіналізований, такі й партії марґінальні, - не лише праві, але й ліві. Адже вони досі не висунули ідеології, яку я розумію не як систему постулатів, цілей, доктрин, інтересів, а ідеології як аксіології, системи цінностей, вартісної вертикалі - куди далі, навіщо, задля чого, тобто, немає горизонту цілей і цінностей. Бо тільки в горизонті цілей можливі цінності та поціновування.
Колись був народ, 80% селян без еліти, тепер усе навпаки, - еліта є, але народ змарґіналізований. Отож, сучасна, модерна національна ідея повинна бути сформульована, насамперед, як ідея деколонізації України, в сенсі створення повноцінного українського урбаністично-цивілізаційного середовища, бо тільки воно ґенерує модерну цивілізацію. Ми приречені, якщо не буде українського у всіх відношеннях міста, в тому числі української «попси», рок-культури, молодіжних, студентських субкультур (абсурдно, але їх немає навіть у Львові, і наші студенти теж марґінали!)
Покищо українські політики - марґінали. Яскравим прикладом евразійського марґіналізму є міністр освіти України Кремінь. Іще позавчора він був речником евразійства у класичному варіанті - союз трьох держав, слов’янський трикутник тощо, - а сьогодні цей красномайданний діяч (родом із Красного Майдана) очолює вищу освіту великого народу, але не робить жодного кроку у напрямку деколонізації, поступової дерусифікації вищої школи. Марґінали усі - політики, урядовці, Президент.
Марґіналами також є галичани, котрі сьорбають сочевичну юшку із Лиз, Натали, Мой мир, Отдохни!, воліючи їх, а не Всесвіт чи Сучасність. Це ілюзія, наче існує якийсь галицький П’ємонт.
Андрухович, як людина з розплющеними очима, як літератор, котрий бачить живе життя, пульсування якого відчутне і в Рекреаціях, і в Московіаді, дуже добре сказав у бесіді з Вереснем на телеканалі «1+1», що Схід України уже не марґінальний, він повністю зросійщений; натомість дев’ятий вал марґіналізації, суржикової креолізації заливає Галичину. І наступним етапом евразійської експансії буде зросійщення Галичини, не тільки в сенсі мовному, вербальному, комунікативному, а в сенсі цивілізаційному та культурному. І тому я приєднуюсь до думки постмодерніста, ліберала і найбільшого націоналіста Андруховича, який вважає, що немає зараз ситуації білінґвізму, бікультуралізму, поліетнічности, полікультуралізму, проблеми громадян України, народу України, а є ситуація «або-або» - або ми станемо українцями, наші міста стануть українськими, або нас не буде зовсім уже впродовж однієї ґенерації, через 30-40 років.
Чи можлива якась інша стратегія ідентичности? (Тут я покликаюся на статтю про стратегії ідетичности Джонатана Баумана, опубліковану у Лондоні в 1992 р., у збірнику, присвяченому ґлобалізації).
Різні народи мають різні стратегії ідентичности. Для росіян функціональною підпорою для національної ідентичности є ідея «вєлікава ґасударства», «шестая часть Зємлі с названьєм ґордим Русь», тобто етатизм, хоча також і культура - Достоєвський, Чехов, але насамперед етатизм. Криза російської ідентичности виникла внаслідок того, що ця функціональна підпора надломилася, для них крах «тисячєлєтнєва ґасударства» тотожний крахові нації, осі чому усі Бєлови і Распутіни так переймаються і драматизують - для них крах імперії тотожний крахові Росії. В контексті стратегії ідентичности російська стратегія будується на етатизмі, і не може інакше. Потворна форма деструкції, яка вихлюпується у колоніальну війну на Кавказі, є формою гіперкомпенсації фрустрованої, ураженої свідомости тих росіян, у яких наломилася підпора, реакцією на скорочення шагреневої шкіри імперії.
У ірландців стратегія ідентичности інша. Вона не на мові будується, а на двох речах: чисто ірландському католицтві (у них, як і в поляків, існує чисто ірландський, національний католицизм) та ірландському трибі життя.
А в українців, на мою думку, останнім закутком ідентичности, останньою підпорою є наша комунікативна поведінка. Якщо ми втратимо цей останній поріг, цю останню підпору ідентичности, то ми вже не віднайдем самих себе. Чому? Тому що основою нашої ідентичности є мова плюс культура. Але культура - це не тільки україномовна література, книга, але й малярство, музика, культурне середовище, яке нас оточує. Культура - не лише сукупність артефактів, але й їх інтерпретація, тому, коли не буде розгортатись українська інтерпретативна діяльність, не буде, на мою думку, і української культури. Адже українське мовлення, комунікативний процес, і українська культура - це майже одне й те саме, одне без другого не існує. Тому кінець українського мовлення і остаточне зросійщення України означатиме, що українська культура перетвориться у збірку голих артефактів, уміщених у бібліотеки, можливо книгарні, які функціонуватимуть для вузьких кіл любителів старожитностей, своєрідні культурницькі резервації.
Я боюсь того, щоб еліта, яка так блискуче мислить, не замкнулася вже зараз у резервацію, щоб ми не культивували невеличкі острівці.
На вулиці, розплющмо очі, ми на кожному кроці шпортаємось за Лизу, Вот так!, Отдохни!. Якби у Львові існували справжні хлопці-радикали, то уже давно б згребли б усіх цих Лиз, Насть в «трусішках» і «без трусішек» і спалили біля пам’ятника Міцкевичу (хоча я, боронь Боже, не закликаю до терактів!) Але насправді у Львові немає ані радикалізму, ані націоналізму, і ті, хто називають себе радикалами, так само марґіналізовані.
Ми приречені на правий радикалізм, бо інакше нас не буде. Подвійні жорна, про які йшлося вище - евразіації та ґлобалізації (американізації) - нас перетруть, гомогенізують в культурному сенсі, і ми станемо Заходом Сходу і Сходом Заходу, тобто марґіналами, які живуть на межі і властиво не є самими собою. Радикальна національна ідея є ідеєю самости, ідеєю створення власного цивілізаційного поля (бо зараз ми перебуваємо в чужому, евразійському), ідея культуротворення, творення цивілізації, а не держави. Бо державотворення - це ще один міт і правих, і лівих, і соціалістів, і центристів, фікція, мітологема. Фактично воно означає розбудову певних бюрократичних структур, у нашому випадку постколоніальних, постсовєцьких, посткомуністичних, які вкрай неефективні.
Права ідея як засіб подолання української марґінальности
Виступ на семінарі «Ї» 26 квітня 2000 року
Існує пряма кореляція між структурованістю/неструктурованістю українського політичного спектру, дискретністю його окремих фраґментів і структурованістю/неструктурованістю, дифузністю, змарґіналізованістю суспільства. Якщо суспільство марґіналізоване у тому сенсі, в якому вживав цей термін один з провідних фахівців у ділянці марґіналістики, видатний американський соціолог Роберт Паркер, тобто існує в поміжсвітті, не має окреслених вартостей, певної низки шкал вартостей, аксіологічних орієнтирів, то така ж дифузність, невиразність, дискретність буде притаманна і політичному спектрові.
В Україні, виходячи з позиції Роберта Паркера, марґіналами є близько 12-15 мільйонів людей. Вони є не соціо-, а етномарґіналами.
Етномарґінали - це люди, які перебувають на межі двох культур, двох світів, двох аксіологічних систем, ба навіть двох вербальних поведінкових систем, тобто способів комунікації. Їхня драма полягає не в тому, що вони перебувають на межі, у поміжсвітті, що вони не належать виразно ані до одного світу, ані до другого, а в тому, що їм притаманний внутрішній конфлікт соціорольових функцій, назовні заманіфестований таким індикатором, що вони називають себе «ми тоже хахли, ми тоже хахлушкі». Криза ідентичности, таким чином, корелює з марґіналізованістю мільйонів людей.
Криза національної ідеї співвідноситься з кризою самої нації, з кризою її ідентичности. Ця криза, за моїми спостереженнями ученого-етнопсихолога, властива не лише містові, але й селу. На Бойківщині молоді люди, покоління 20-30-річних, коли вип’ють, співають переважно касарняних, «блатних» пісень, російських шансонів. Це індикатор того, що вони включені в евразійську субкультуру.
Село, яке романтизують націоналісти-ретроспекціоністи, змарґіналізоване більшою мірою аніж місто, і через 10-15 років, якщо не буде здорової радикальної правої ідеї (бо ми приречені на правий радикалізм), якщо права ідея не висуне програми деколонізації України, то ми цілковито перетворимося на цивілізаційну периферію Москви та Петербурга.
Ми повинні усвідомити, що Україна - колоніальна країна, в тому сенсі, в якому цей термін вживав Франц Ґенон, що ми покищо не стали центром, а перебуваємо на марґінесі евразійського цивілізаційного, культурного, інформаційного конґломерату. А відтак запропонувати програму деколонізації, яка, звичайно ж, не полягатиме у вивезенні чи депортації росіян з України, а у створенні повноцінного українського цивілізаційного середовища, функціонального, повноструктурного, в тому числі й політично.
Наші праві партії досі залишаються ретроспекціоністськими, доктринерськими, вони грузнуть у минулому, озираються назад і шукають там regresum ad uterum, ховаючись в минуле, як в тепле материнське лоно, бо не здатні зробити вибору на роздоріжжі.
Нам конче потрібна права ідея ще й тому, що ми потрапили в подвійні жорна. Ми живемо у добу другої комунікативної революції, мультинаціональних корпорацій, телекомунікаційних систем, дуже інтенсивних міґраційних рухів, у добу ґлобалізації. Ґлобалізація створює загрозу перетерти нас на порох, дорешти позбавивши гідности. Погляньте на міське середовище Львова, і ви помітите ледь не на кожному кроці американську рекламу. Але це не просто інформація про товари, це - семіосфера, те, що проґрамує нас. Ані в Брюсселі, ані в Зальцбурзі, ані в Варшаві, ані в Кракові, ані в Люблині, ані в Познані, де я бував за останні три роки, - ніде я не бачив, аби гідні люди ліпили стільки американської реклами, яка не стільки цигарки чи напої пропонує, скільки нав’язує нам певні сенсоносні, смислоутворюючі речі: американський триб життя, престижність усього американського. З іншого боку (це, власне, ті другі жорна), ґлобалізація тисне на нас у формі евразійської субґлобалізації - ми і далі перебуваємо в евразійському конґломераті.
У ці подвійні жорна ми потрапили як недоформована, недоконсолідована, змарґіналізована нація із глибокою кризою ідентичности. Національна ідея сама по собі не спрацювала і не спрацює за 10 чи 20 років, бо вона не має здорового функціонального субстрату, тобто гомогенної цілісної нації.
Гомогенної не культурно чи ідеологічно, - не треба, аби всі зациклювались на якійсь одній ідеї, - а нормальної, здорової, як у поляків, словаків чи словенців нації, яка має повноцінне урбаністично-цивілізаційне середовище (ми та білоруси єдині в Европі покищо його не маємо).
Який народ (тут зв’язок не причиновий чи каузальний, а корелятивний, функціональний) змарґіналізований, такі й партії марґінальні, - не лише праві, але й ліві. Адже вони досі не висунули ідеології, яку я розумію не як систему постулатів, цілей, доктрин, інтересів, а ідеології як аксіології, системи цінностей, вартісної вертикалі - куди далі, навіщо, задля чого, тобто, немає горизонту цілей і цінностей. Бо тільки в горизонті цілей можливі цінності та поціновування.
Колись був народ, 80% селян без еліти, тепер усе навпаки, - еліта є, але народ змарґіналізований. Отож, сучасна, модерна національна ідея повинна бути сформульована, насамперед, як ідея деколонізації України, в сенсі створення повноцінного українського урбаністично-цивілізаційного середовища, бо тільки воно ґенерує модерну цивілізацію. Ми приречені, якщо не буде українського у всіх відношеннях міста, в тому числі української «попси», рок-культури, молодіжних, студентських субкультур (абсурдно, але їх немає навіть у Львові, і наші студенти теж марґінали!)
Покищо українські політики - марґінали. Яскравим прикладом евразійського марґіналізму є міністр освіти України Кремінь. Іще позавчора він був речником евразійства у класичному варіанті - союз трьох держав, слов’янський трикутник тощо, - а сьогодні цей красномайданний діяч (родом із Красного Майдана) очолює вищу освіту великого народу, але не робить жодного кроку у напрямку деколонізації, поступової дерусифікації вищої школи. Марґінали усі - політики, урядовці, Президент.
Марґіналами також є галичани, котрі сьорбають сочевичну юшку із Лиз, Натали, Мой мир, Отдохни!, воліючи їх, а не Всесвіт чи Сучасність. Це ілюзія, наче існує якийсь галицький П’ємонт.
Андрухович, як людина з розплющеними очима, як літератор, котрий бачить живе життя, пульсування якого відчутне і в Рекреаціях, і в Московіаді, дуже добре сказав у бесіді з Вереснем на телеканалі «1+1», що Схід України уже не марґінальний, він повністю зросійщений; натомість дев’ятий вал марґіналізації, суржикової креолізації заливає Галичину. І наступним етапом евразійської експансії буде зросійщення Галичини, не тільки в сенсі мовному, вербальному, комунікативному, а в сенсі цивілізаційному та культурному. І тому я приєднуюсь до думки постмодерніста, ліберала і найбільшого націоналіста Андруховича, який вважає, що немає зараз ситуації білінґвізму, бікультуралізму, поліетнічности, полікультуралізму, проблеми громадян України, народу України, а є ситуація «або-або» - або ми станемо українцями, наші міста стануть українськими, або нас не буде зовсім уже впродовж однієї ґенерації, через 30-40 років.
Чи можлива якась інша стратегія ідентичности? (Тут я покликаюся на статтю про стратегії ідетичности Джонатана Баумана, опубліковану у Лондоні в 1992 р., у збірнику, присвяченому ґлобалізації).
Різні народи мають різні стратегії ідентичности. Для росіян функціональною підпорою для національної ідентичности є ідея «вєлікава ґасударства», «шестая часть Зємлі с названьєм ґордим Русь», тобто етатизм, хоча також і культура - Достоєвський, Чехов, але насамперед етатизм. Криза російської ідентичности виникла внаслідок того, що ця функціональна підпора надломилася, для них крах «тисячєлєтнєва ґасударства» тотожний крахові нації, осі чому усі Бєлови і Распутіни так переймаються і драматизують - для них крах імперії тотожний крахові Росії. В контексті стратегії ідентичности російська стратегія будується на етатизмі, і не може інакше. Потворна форма деструкції, яка вихлюпується у колоніальну війну на Кавказі, є формою гіперкомпенсації фрустрованої, ураженої свідомости тих росіян, у яких наломилася підпора, реакцією на скорочення шагреневої шкіри імперії.
У ірландців стратегія ідентичности інша. Вона не на мові будується, а на двох речах: чисто ірландському католицтві (у них, як і в поляків, існує чисто ірландський, національний католицизм) та ірландському трибі життя.
А в українців, на мою думку, останнім закутком ідентичности, останньою підпорою є наша комунікативна поведінка. Якщо ми втратимо цей останній поріг, цю останню підпору ідентичности, то ми вже не віднайдем самих себе. Чому? Тому що основою нашої ідентичности є мова плюс культура. Але культура - це не тільки україномовна література, книга, але й малярство, музика, культурне середовище, яке нас оточує. Культура - не лише сукупність артефактів, але й їх інтерпретація, тому, коли не буде розгортатись українська інтерпретативна діяльність, не буде, на мою думку, і української культури. Адже українське мовлення, комунікативний процес, і українська культура - це майже одне й те саме, одне без другого не існує. Тому кінець українського мовлення і остаточне зросійщення України означатиме, що українська культура перетвориться у збірку голих артефактів, уміщених у бібліотеки, можливо книгарні, які функціонуватимуть для вузьких кіл любителів старожитностей, своєрідні культурницькі резервації.
Я боюсь того, щоб еліта, яка так блискуче мислить, не замкнулася вже зараз у резервацію, щоб ми не культивували невеличкі острівці.
На вулиці, розплющмо очі, ми на кожному кроці шпортаємось за Лизу, Вот так!, Отдохни!. Якби у Львові існували справжні хлопці-радикали, то уже давно б згребли б усіх цих Лиз, Насть в «трусішках» і «без трусішек» і спалили біля пам’ятника Міцкевичу (хоча я, боронь Боже, не закликаю до терактів!) Але насправді у Львові немає ані радикалізму, ані націоналізму, і ті, хто називають себе радикалами, так само марґіналізовані.
Ми приречені на правий радикалізм, бо інакше нас не буде. Подвійні жорна, про які йшлося вище - евразіації та ґлобалізації (американізації) - нас перетруть, гомогенізують в культурному сенсі, і ми станемо Заходом Сходу і Сходом Заходу, тобто марґіналами, які живуть на межі і властиво не є самими собою. Радикальна національна ідея є ідеєю самости, ідеєю створення власного цивілізаційного поля (бо зараз ми перебуваємо в чужому, евразійському), ідея культуротворення, творення цивілізації, а не держави. Бо державотворення - це ще один міт і правих, і лівих, і соціалістів, і центристів, фікція, мітологема. Фактично воно означає розбудову певних бюрократичних структур, у нашому випадку постколоніальних, постсовєцьких, посткомуністичних, які вкрай неефективні.
Відповіді
2002.05.05 | Предсказамус
Статтю постив сам автор?
Бажано знати, чи є з ким сперечатися.2002.05.05 | postman
don't worry, be happy
ну я запостив. автор про це не знає. мені здалось, що це цікаво для загалу. а що, так не можна? бо я тут вперше.та за точність ручаюсь.
2002.05.05 | Предсказамус
Re: don't worry, be happy
postman писав(ла):> ну я запостив. автор про це не знає. мені здалось, що це цікаво для загалу. а що, так не можна? бо я тут вперше.
> та за точність ручаюсь.
Певно не можна, тому що незручно. Не розумієш, чи то є автор щоб побалакати, чи то ви нас всебічно інформуєте.
2002.05.05 | Roller
А що це таке української марґінальнысть і маргінальність
взагвлі.В советском єнциклопедическом словаре я не нашел такого слова.
Похоже автор чего-то съел, или хочет показаться умным, хотя похоже "сам дурак".
2002.05.05 | postman
А ось таке...
зазвичай на дурні пости я не відповідаю.Але так і бути. Як виняток.
сходи в бібліотеку, якщо не вистарчає розуму користуватись Інтернетом. і знайди там ще якусь дурницю типу БСЕ.
таке слово присутнє в словнику іноземних слів. Хай!
2002.05.05 | Roller
Зік!
postman писав(ла):> зазвичай на дурні пости я не відповідаю.
> Але так і бути. Як виняток.
>
> сходи в бібліотеку, якщо не вистарчає розуму користуватись Інтернетом. і знайди там ще якусь дурницю типу БСЕ.
>
> таке слово присутнє в словнику іноземних слів. Хай!
В интернете много разных определений, и я не говорил, что их не посмотрел. Но там нет определения Украинской маргинельности. Поэтому мне и хотелось знать, какой смысл вкладывает автор в приставку Украинский. То ли это характерная национальная черта украинского народа, толи это национальное явление украинской современности.
Но, из Вашего ответа мне становится понятным, что это обозначение иностранное, но не относящееся с Вам лично и автору. В советском украинском лексиконе такого просто не было. Автор насчитал 15 миллионом украинских маргиналов.
Он приводит детальную диффузийно структурированную корреляцию своих оценок по территориальному и социальному распределению украинских маргинальналов на территории Украины,но не за ее приделами, из которого становится понятным, что он принимает себя за эталон. Хотелось бы знать его показатель по тесту интеллекта, не знаю почему, но он похож на полного идиота, или не владеет вопросом, или относит себя к другой наднации, скажем к виртуальным арийцам.
К сожалению, имя автора остается инкогнито, хотя если это не ваше сочинение, а перепечатка по правила майдана положено давать ссылку на оригинал. Это обычное правило приличия.
Что касается Вашей оценки моей особы, то я и ни когда не утверждал что я умный, я просто не безмозглый.
Зік!
2002.05.05 | postman
Re: Зік!
щодо небезмозглості - ну я так не думаю. просто за умови дуже вже гнітючого бажання можна було б сходити на сайт журналу "Ї" і там зловити все.однак факт є факт. існує стаття така і очевидно, що вона зацікавила. просто не хотілося б, аби як завжди стараннями певних осіб тема з'їхала на нуль.
2002.05.05 | Предсказамус
Порада
postman писав(ла):> існує стаття така і очевидно, що вона зацікавила. просто не хотілося б, аби як завжди стараннями певних осіб тема з'їхала на нуль.
Проблема в тому, що незрозуміло, з ким і що обговорювати. Якщо ви презентуете цю статтю, маєте змогу висловити відношення до неї в цілому та окремих положень. Тоді й поговоримо.
2002.05.05 | Предсказамус
А мне понравилось
Подсознательная неуверенность в умении общаться на родном языке привла автора к интересным результатам. Так, во фразе: " Існує пряма кореляція між структурованістю/неструктурованістю українського політичного спектру, дискретністю його окремих фраґментів і структурованістю/неструктурованістю, дифузністю, змарґіналізованістю суспільства" больше половины слов неукраинских, хотя практически все они не являются необходимыми научными терминами, без которых невозможно донести смысл.2002.05.05 | Roller
Мне тоже очень понравилось.
Предсказамус писав(ла):> Подсознательная неуверенность в умении общаться на родном языке привла автора к интересным результатам. Так, во фразе: " Існує пряма кореляція між структурованістю/неструктурованістю українського політичного спектру, дискретністю його окремих фраґментів і структурованістю/неструктурованістю, дифузністю, змарґіналізованістю суспільства" больше половины слов неукраинских, хотя практически все они не являются необходимыми научными терминами, без которых невозможно донести смысл.
В том то и дело. Автор хочет придать научность фразе, видать дурак со степенью, смысл которой даже трудно уловить. То же самое можно было сказать простыми словами. "Хрен поймешь этих украинцев".
Можно подумать, что автор не только знает, что такое корреляция, у него есть математическая формула, на которой он основывает свои результаты в 15 млн маргиналов украинцев.
Химическое диффузия, дискретность, осталось добавить интерферентноссть, квантованость, сюсзпензность, дифрактность, можно коллоидность, и защищать дукторскую, им. Павлова.
Но он еще и делает выводы о необходимости право радикьных мер, это вероятно, отсечение "отростков шей маргеналов", или окраска на пасху яиц путем китайского обрезания.
Редкий образец. Мне тоже очень понравилось. Жаль не знаю имени, а ходить на букве Е,не привык, да нет особого желания.
Ну настоящий ученый. Это что-то с чем-то, сверх антропологическое.
2002.05.05 | Предсказамус
Re: Мне тоже очень понравилось.
Roller писав(ла):> Редкий образец. Мне тоже очень понравилось. Жаль не знаю имени, а ходить на букве Е,не привык, да нет особого желания.
Ну, имя есть, Роман Кись. Вон, в заголовке. И вроде как на "І" можно посмотреть. Злой этот Постмен, отдал парня ни за что на расправу на Майдан...
2002.05.06 | Roller
Немного критики о статье и ..
Предсказамус писав(ла):> Roller писав(ла):
>
> Ну, имя есть, Роман Кись. Вон, в заголовке. И вроде как на "І" можно посмотреть. Злой этот Постмен, отдал парня ни за что на расправу на Майдан...
Вы знаете, меня не столько волнует такое качество как злость, а то, что такая статья может омрачить настроение украинскому "маргиналу".
Все-таки сегодня великий день, пасха, можно сказать день примирения, и кто-то хочет испортить праздник. Зачем? Никого работает своим расколом этот кто-то? Ясное дело, на того, кому выгоден раскол.
Я специально дочитал эту статью, и не как не мог вспомнить, что она мне напоминает, до боли знакомое. Потом вспомнил. Она напомнила мне статью "Суттевий гандж", на которую я делал отзыв.
Андрухович, этот потертый в некоторых местах "мастак темпераментного слова", своими националистическими экстраполяциями в прошлое и широтой охвата событий часто напоминает пустобреха. Не скрою, подкованного, интеллектуального, но пустомелю. Сегодня его показывали по ICTV, он, наверное, сам не восторге. Привел автор статьи и Вересня, кто помнит такого, который продемонстрировал свой уровень полит чутья. Его отзыв "тупой еще тупее", который он не постеснялся передрать в "Зеркале недели" и выдать в адрес оппозиции, на нашем байте, говорит сам за себя.
Время показало кто тупой, а кто еще тупее. Если автор под правым понимает то, что представляет Инна Богословская, в связке с Вереснем и, уже подзабыл, Колмановский, Долматовский? Да, вспомнил, Хорошковский. Это не маргеналы по автору. Вероятно по автору это не уровень маргиналов, все остальные, как я понял, попали в список, не понятно только почему названа цифра 12-15 млн, это соответствует числу пенсионеров, или детей.
Больше мне понравилась фраза: "Ми приречені на правий радикалізм, бо інакше нас не буде". Хотелось, чтобы это случилось поскорее, окончательно и бесповоротно с ними. Что бы этой отрыжки прошлого мы больше не услышали.
Досталось и Кремню, это старая "шарманка", расплата за правопис, и за отставку баптиста. Это линия "арийца", который сожалеет о временах Марии Терезы, и о том, что мамы Украины носят не тех детей, что нужно. Они не прочь бы разрешить двоеженство, как когда-то сделал один кардинал на территории Украины, это линия на отделения. Юг и север, даже не упоминаются. Для автора ясно, что без отделения Гали чины, кстати, тоже маргинальной, той Украине, арийской, а не славянской придет "капец".
И он об этом сожалеет. Он, но не я, ни Львов, ни Киев. Что же можно ответить автору, единственное, переехать туда, где он не будет чувствовать себя маргиналом. Но найдет ли ему место. Это вопрос. Он грамотен, но его грамота давно устарела.
2002.05.06 | Косарик
Не пройшло і півроку...
... як Роллер зоблаговолив відповісти по суті. Розумію, розумію, треба було покопатися в пам'яті і пригадати, що ж воно таке нагадує - але чому б не помовчати трохи - до того моменту, як ідея відповіді народиться?Як на мене, стаття дійсно на 95% пустобрехівська. Вона заперечує сама себе - мовляв, Україна приречена (гарне слово!) на правий радикалізм, бо інакше "справжньої" України не буде, і водночас - радикалізму в Україні немає, навіть у Львові (з чим я погоджуюсь).
Що мене обурює - це те, що теза про неминучість правого радикалізму залишилася недоведеною в статті, бо - маю підозру - автор не дуже добре собі уявляє, що таке правий радикалізм, і не дуже добре розуміє, якими кривими стежками лоґіки радикалізм може врятувати Україну.
Ідея про марґінальність більшої частини українсього населення - це лише свідчення того, що праві радикали (яких немає) не хочуть і не можуть бачити правди - марґінальне населення України і є українським народом, хоч якби це не хотілося визнавати.
2002.05.06 | Roller
Принимается (-)
2002.05.06 | Yo
А Ви, шановний Rollere?
Roller писав(ла):> В том то и дело. Автор хочет придать научность фразе, видать дурак со степенью, смысл которой даже трудно уловить. То же самое можно было сказать простыми словами. "Хрен поймешь этих украинцев".
> Ну настоящий ученый. Это что-то с чем-то, сверх антропологическое.
А Ви, пане, коли пишете свої "твори", не намагаєтесь теж кудись "закрутити"? А Ваше недолуге намагання виробити свій стиль: "треба" та ін. Далеко Вам до письменника, як автору статті до вченого.
2002.05.06 | Предсказамус
"Сам дурак!" Сказали и полегчало. (-)
2002.05.06 | Roller
Re: А Ви, шановний Rollere?
Yo писав(ла):Далеко Вам до письменника, як автору статті до вченого.
Ваша правда.
2002.05.06 | Рoман ShaRP
Я дам вам парабеллум. Застрелитися.
Тому що http://maidan.org.ua/news/view.php3?bn=maidan_free&key=1020653075&first=&last=І http://maidan.org.ua/news/view.php3?bn=maidan_free&key=1020655122&first=&last=
Йоли-пали, як ці дві статті чудово підходять одна-одній. Про "праву ідею" та "СИЛА. БАГАТСТВО. ЗНАННЯ".
Ну от скажіть, кому -- силі, багатству, чи знанню потрібна ота ваша права ідея? І ви побачите, що, мабуть, нікому.
А тут і казочці кінець, тому що звідтам оте саме "нам" кому вона потрібна, випихається туди само -- в маргінальний, перепрошую, простір.