Зміна системи влади як головне завдання
05/11/2002 | Майдан-ІНФОРМ
Про це говорив сьогодні Олександр Мороз під час зустрічі з членами моніторингової місії Парламентської асамблеї ОБСЄ, Бюро демократичних інститутів і прав людини ОБСЄ, Європейського Парламенту та ПАРЄ, які перебувають зараз у Києві.
При цьому він сказав, що представники різних партій розуміють, що це треба робити.
Мороз переконаний у необхідності запроваджувати механізми європейської демократії в Україні. Цьому, на його думку, сприятиме ухвалення законів про вибори народних депутатів на пропорційній основі та про тимчасові слідчі комісії.
Одночасно він вважає за необхідне, щоб міжнародні інституції продовжили моніторинг стану демократії в Україні. Існує необхідності створення в Україні незалежних ЗМІ. Якщо ЗМІ фінансуються не всередині держави, вони здатні говорити правду - вважає Олександр Мороз.
Також, на його думку було б дуже корисно, якби за допомогою європейських інституцій вдалося створити телестудію, яка буде фінансово незалежна від влади. Лише там може звучати правдива інформація.
Олександр Мороз не виключив можливості проведення дострокових президентських виборів в Україні.
Лідер СПУ вважає, що особливість виборчого процесу в Україні полягала в тому, що Центральна виборча комісія та окружні виборчі комісії використовувалися як інструмент адмінресурсу. За його словами, небаченим був безпосередній тиск галузевих структур виконавчої влади, коли керівників підприємств примушувати людей голосувати так, як потрібно владі. Зараз у регіонах, де були одержані результати виборів, які не влаштовували владу, відбувається звільнення керівників.
Нинішнє формування фракцій відбувається за допомогою адмінресурсу. За його словами, до цього процесу залучено Кабмін, Адміністрацію Президента, проводяться співбесіди з депутатами, під час яких делікатно пояснюється, що краще бути у фракції "ЗаЄду!", бо часом може бути не так використана податкова служба.
Олександр Мороз попросив членів моніторингової місії відобразити у своєму остаточному звіті щодо парламентських виборів в Україні те, що фактично в Україні зруйновано самоврядування - через систему виборів. Зокрема, за його словами, чиновників з адміністрації фактично призначено депутатами місцевих органів влади. Це робить неможливим здійснення самоврядних функцій на місцях на більшості території України.
УНІАН
При цьому він сказав, що представники різних партій розуміють, що це треба робити.
Мороз переконаний у необхідності запроваджувати механізми європейської демократії в Україні. Цьому, на його думку, сприятиме ухвалення законів про вибори народних депутатів на пропорційній основі та про тимчасові слідчі комісії.
Одночасно він вважає за необхідне, щоб міжнародні інституції продовжили моніторинг стану демократії в Україні. Існує необхідності створення в Україні незалежних ЗМІ. Якщо ЗМІ фінансуються не всередині держави, вони здатні говорити правду - вважає Олександр Мороз.
Також, на його думку було б дуже корисно, якби за допомогою європейських інституцій вдалося створити телестудію, яка буде фінансово незалежна від влади. Лише там може звучати правдива інформація.
Олександр Мороз не виключив можливості проведення дострокових президентських виборів в Україні.
Лідер СПУ вважає, що особливість виборчого процесу в Україні полягала в тому, що Центральна виборча комісія та окружні виборчі комісії використовувалися як інструмент адмінресурсу. За його словами, небаченим був безпосередній тиск галузевих структур виконавчої влади, коли керівників підприємств примушувати людей голосувати так, як потрібно владі. Зараз у регіонах, де були одержані результати виборів, які не влаштовували владу, відбувається звільнення керівників.
Нинішнє формування фракцій відбувається за допомогою адмінресурсу. За його словами, до цього процесу залучено Кабмін, Адміністрацію Президента, проводяться співбесіди з депутатами, під час яких делікатно пояснюється, що краще бути у фракції "ЗаЄду!", бо часом може бути не так використана податкова служба.
Олександр Мороз попросив членів моніторингової місії відобразити у своєму остаточному звіті щодо парламентських виборів в Україні те, що фактично в Україні зруйновано самоврядування - через систему виборів. Зокрема, за його словами, чиновників з адміністрації фактично призначено депутатами місцевих органів влади. Це робить неможливим здійснення самоврядних функцій на місцях на більшості території України.
УНІАН
Відповіді
2002.05.11 | ilia25
От якби вони ще могли б пояснити що таке "зміна системи"
Невже вона полягає у введенні пропорційних виборах через 4 роки та в прийнятті закону про слідчі коміссії?А, взагалі, Мороз крутішає на очах :) "Якщо ЗМІ фінансуються не всередині держави, вони здатні говорити правду - вважає Олександр Мороз."
Це він що, про необхідність фінансування українських ЗМІ з-за кордону американськими капіталістами?
Схоже, що комуніст в Морозі остаточно вмер.
2002.05.12 | andriy
Не дочекаєтесь пояснень Re: От якби вони ще могли б пояснити
Реально далі "кучмугеть" ніхто ні про що не думає. Я, до речі, задав якраз це саме питання у іншій гілці - на ЩО САМЕ зміна влади?2002.05.12 | Предсказамус
Естественно.
andriy писав(ла):> на ЩО САМЕ зміна влади?
Есть разница между "заміна" и "зміна". Замена системы власти и ее изменение - не синонимы.
Потому и не отвечают, что вопрос поставлен некорректно.
2002.05.12 | andriy
Зміна vs. зАміна, або експеримент vs. результат
> Есть разница между "заміна" и "зміна". Замена системы власти и ее изменение - не синонимы.> Потому и не отвечают, что вопрос поставлен некорректно.
Взагалі кажучи, кожна зміна існуючого стану речей мала б мати на меті цілеспрямоване досягнення якогось іншого стану. Тобто зміна є засобом заміни чогось на щось.
А якщо кінцева мета не публікується, то виходить, що то є "зміни заради змін"? Це, напевне, якісь експерименти на кшалт "нехай гірше, аби інше"?
Ось шановний пан Мороз що повідомляє УНІАНу:
> Мороз переконаний у необхідності запроваджувати механізми європейської демократії в Україні. Цьому, на його думку, сприятиме ухвалення законів про вибори народних депутатів на пропорційній основі та про тимчасові слідчі комісії.
Припустимо, що трикутник побудовано, і уявімо, що нинішні вибори проводились на пропорційній основі.
Чим би їх результат відрізнявся від наразі одержаного? До яких наслідків би це призвело?
Що б принципово змінилося б?
> Одночасно він вважає за необхідне, щоб міжнародні інституції продовжили моніторинг стану демократії в Україні.
"Вот приедет барин, барин нас рассудит"? Як же, як же...
Давайте припустимо, що трикутник побудовано, і міжнародні інституції продовжують "моніторинг стану демократії" і навіть більш активно це роблять. (Взагалі лексика Мороза - це лексика поразки; від слів про моніторинг так і тягне духом консиліуму заїзжих лікарів навколо ліжка безнадійного хворого...)
Що від того принципово зміниться, на Вашу думку?
> Існує необхідності створення в Україні незалежних ЗМІ. Якщо ЗМІ фінансуються не всередині держави, вони здатні говорити правду - вважає Олександр Мороз.
Припустимо, що потужні закордонні фінансові групи раптово зацікавились українськими ЗМІ і за один тиждень всі їх купили. І що у кожної газети, у кожного часопису, у кожного телеканала є той чи інший багатий господар, який сидить за кордоном.
Або навіть не "купили", а просто прийшли, проінвестували, і створили на пустому місці систему нових газет, часописів, телеканалів паралельно до нині існуючих.
Як Ви вважаєте, які саме сили ("чиї великі гроші") і чому саме зацікавлені інвестувати(!) в купівлю існуючих українських ЗМІ чи то в створення нових? Яка мотивація тих сил? Що - благодійність?
> Також, на його думку було б дуже корисно, якби за допомогою європейських інституцій вдалося створити телестудію, яка буде фінансово незалежна від влади.
Припустимо, що таку телестудію створено. Вона працює, проїдає чиїсь гроші, виробляє якісь програми. Прекрасно.
Як Ви вважаєте: а які саме телеканали (чи то оператори мереж кабельного телебачення) будуть транслювати програми, вироблені тою телестудією? І яка буде мотивація розповсюджувачів?
> Лідер СПУ вважає, що особливість виборчого процесу в Україні полягала в тому, що Центральна виборча комісія та окружні виборчі комісії використовувалися як інструмент адмінресурсу.
> ...
> Олександр Мороз попросив членів моніторингової місії відобразити у своєму остаточному звіті щодо парламентських виборів в Україні те, що фактично в Україні зруйновано самоврядування - через систему виборів. Зокрема, за його словами, чиновників з адміністрації фактично призначено депутатами місцевих органів влади. Це робить неможливим здійснення самоврядних функцій на місцях на більшості території України.
Дивно, але саме з питань "адмінресурсу" та самоврядування Олександр Олександрович ніяких "змін системи влади" не пропонує - тільки констатує певні свої думки.
Цікаво - чому?
2002.05.12 | ilia25
Може Мороз не хоче прямо конфліктувати з Тимошенко?
Вони якраз розходяться в цьому питанні. Тимошенко виступає за сильну президентську владу та відкрито критикувала ідею переходу до парламентської республіки. Мороз, в той же час, є прихильником обмежень повноважень Президента. Я думаю, що він саме це має на увазі, говорячи про зміну системи влади.2002.05.12 | AST
Є відповідь
Колись Свистович максимально влучно висловився з цього приводу:
Наша задача - зняти Кучму, навіть якщо на його місце прийде хтось іще гірший. (цитата по пам`яті, точний варіант можна знайти в архіві)
2002.05.12 | LEN-2
Re: Зміна vs. зАміна, або експеримент vs. результат
Стосовно іноземних ЗМІ (західних, очевидно) то Мороз просто констатує експериментально встановлений факт, що в країнах знедорозвинутою демократією незалежних ЗМІ не існує, бо незалежні
ЗМІ є сильною загрозою або кланам або авторитарному режиму. В таких
країнах незалежні ЗМІ можуть існувать лише на західні гроші.
Як приклад візьміть Українську і Російську Радіо Свободу, або
Німецьку хвилю. В тій же Росії знищили НТВ і цьому нічим не можна
завадити.
2002.05.12 | ЛУЦЕНКО
Re: Не дочекаєтесь пояснень Re: От якби вони ще могли б пояснити
Шановні Ілля та інші професійні скептики,Якось незвично чути від вас такий примітив на рахунок того, що опозиція не знає, що їй робити, окрім вигукувати "Кучма геть!"
Раніше ви не опускалися до такого цитування Кисєльова і К...
Доповідаю, що ще в часи сумнозвісного референдуму і спроб його імплементації О.Мороз не просто заявляв про наступ диктатури, а запропонував законопроект про внесення змін до Конституції України.
Цей документ підписало достатнє число депутатів з фракцій СПУ, нинішнього БЮТ, "НУ" та КПУ.І не просто завізували, але й проголосували за його направлення до Конституційного Суду для проведення експертизи, необхідної для подальшого голосування в парламенті.
Далі була істерика Кучми, виклик на "кавьор" нещасних лідерів обох Рухів, яким пахан в абсолютно нетверезому стані роз"яснив "яку це, блядь, демократію ви разом з Морозом захотіли, не подумавши, що буде з вами особисто, вашим бізнесом і вашими фракціями..." Кажуть, навіть про долю покійного В.Чорновола нагадував.
Далі істерика Кучума матеріалізувалася в декілька антиморозівських інтерв"ю достойних вождів націонал-патріотів і повне ігнорування законопроекту КС, який знав і експертував лише кучумівсько-мудведчуківський референдум.
Далі був Георгій Гонгадзе , "Україна без Кучми" і об"єднання різних за ідеологією сил під гаслом необхідності зміни системи влади,які вже виписані в законопроекті і зводяться в основному до права парламенту призначати і звільняти Уряд, до виборності глав регіональної виконавчої влади, до введення пропорційних виборів у парламент і місцеві Ради,до реформи в призначенні суддів, права парламенту створювати спеціальні слідчі комісії та призначати спеціального прокурора для проведення процедури імпічменту та інше.
Думаю, що саме на основі того першого законопроекту новий парламент підготує або його копію, або розіб"є його положення в низці законопроектів, зведених в один пакет.Інше питання, що при сьогоднішній конфігурації парламенту ми зможемо лише напрацювати ці (як до речі й інші прогресивні закони в інших сферах)закони, але не зможемо подолати абсолютно прогнозованого вето Пахана, захищеного зрекрутованою ним "Єдою".Саме тому без відставки Кучума не можливо демократизувати парламент і на основі цього провести законодавче закріплення змін системи влади.Не зробивши цього , ми кожен раз отримуватимемо нового Кучму, хоч і з іншим прізвищем.
2002.05.12 | НеДохтор
?: Чи можна десь в Інтернеті почитати той законопроект...
ЛУЦЕНКО писав:> Доповідаю, що ще в часи сумнозвісного референдуму і спроб його імплементації О.Мороз не просто заявляв про наступ диктатури, а запропонував законопроект про внесення змін до Конституції України.
> Цей документ підписало достатнє число депутатів з фракцій СПУ, нинішнього БЮТ, "НУ" та КПУ.І не просто завізували, але й проголосували за його направлення до Конституційного Суду для проведення експертизи, необхідної для подальшого голосування в парламенті.
> Далі була істерика ...
Чи можна десь в Інтернеті почитати той законопроект?
Або, якщо є можливість, подайте його сюди.
2002.05.12 | ЛУЦЕНКО
Re: ?: Чи можна десь в Інтернеті почитати той законопроект...
На жаль, я не маю його при собі в цей вихідний день, але постараюся доправити його на "Майдан" в понеділок2002.05.13 | AST
Запитання
Чи правда що член СПУ Мухін тісно контактував з іракцями в 2000-му році і , зокрема, очолював офіційну українську делегацію на експо-виставці в Багдаді в жовтні 2000 р?
Може він займався "Кольчугою"?
2002.05.13 | Луценко
Re: Відповідь
Оперативно повідомляю, що Володимир Мухін дійсно був у складі делегації української торгово-промислової палати на згаданій виставці, але аж ніяк не очолював її.До речі, виставка мала сільськогосподарську спеціалізацію і Мухін (депутат від Харкова) представляв там можливості ХТЗ.Одночасно пропоную допитливим слідопитам уважніше вивчити діяльність в Іраці іншого учасника тієї та безлічі інших виставок, святкувань днів народжень Хуссейна тощо - нардепа Пересунька.Ця дуже близька до п.Марчука людина і на згадану Вами виставку прибула окремим від укр. делегації літаком і фактично не брала участі в виставковій рутині, віддаючи перевагу закритим переговорам з іракськими партнерами поза межами виставкового комплексу.Відомо лише, що супроводжували його на переговорах з іракцями в той раз українські спеціалісти з питань авіації.
2002.05.13 | НеДохтор
Дякую, буде цікаво прочитати, а може хто і доопрацює (-)
2002.05.13 | ilia25
Я просто висловив побажання...
... що опозиція (та Мороз зокрема) мали б говорити більш конкретно, що вони мають на увазі.Я ніколи не обвинувачував опозицію в тому, що вона здатна лише вигукувати "Кучму геть!", що вона не має конкретної програми дій. Навпаки, я тут завжди був у меншості, захищаючи її від подібних звинувачень. Але я був би дуже вдячний опозиції, якщо вона своїми заявами трохи б мені в цьому допомагла :)
2002.05.12 | LEN
Re: головне завдання совсем в другом !
шановне панство ! Главная задача перед украинским обществом состоит не в изменении выборного законодательства и не в замене Кучмы. Главная задача в создании механизма ОТВЕТСТВЕННОСТИ ЭЛИТЫ перд НАРОДОМ. В Украине полная безответственность. Политик может блеять про "золотые горы , молочные реки и кисельные берега" а после не несет ни какой ответственности. На Украине на выборах не имеет значание какая система , пока голосует "баранат". Приведу примеры. В 1994 году во второй тур вышел действующий президент(при котором уровень жизни снизился в 4 раза) и бывший премьер (при котором уровень жизни упал в два раза). И вот достигнув таких результатов они стали самыми популярными политиками. В нормальной стране за них бы были поданы считанные голоса а у нас они герои. Но так во всех сферах политической жизни. Канадский историк О.Субтельный пишет:" к 1996 году Народный Рух превратился в бледную тень от Руха 1991 года" . Кто ответил за "бледнизацию" Руха. На президентских выборах 1999 года Костенко и Удовенко получили пшик голосов. И что они ушли в отставку ??? Кто ответил за провал ?? Никто из политиков ни за что не отвечает !!! Баранат ходит и по привычки голосует за партийные "Бренды". Ющенко подписал "Заяву трьох" и в нем назвал большинство своих сторонников "фашистами" и никакой ответственности. Дальше вообще то ли детство то ли идиотизм. Он "не подивылся" когда подписывал. И опять ни какой ответственности. Пока народ не будет самым строгим образом требовать ответственности за деяния. И не надо совать власти диктофон под зад и не нужны бравые майоры а нужны избиратели которые никогда не проголосуют за политика при котором дела стали идти хуже , сколько бы он не чесал язык про "минуле " и "майбутне". Если бы у нас был такой народ, Кучмы бы не было еще бы 1994 году после его "достижений" на премьерском посту. Мы уже давно забыли бы про Плюща, Ющенко, Костенко , Удовенко, Тимошенко и др. С уважением LEN2002.05.12 | -
Имя назови, сест'а, имя
Мы уже давно забыли бы про Плюща, Ющенко, Костенко , Удовенко, Тимошенко и др. С уважением LENИмя назови сестра, имя.
2002.05.12 | vujko
Re: Имя назови, сест'а, имя
Так шо ж неясно: Путiн2002.05.13 | АВ
Ответственность...
Ответственность - действительно ключевое слово и суть любых взаимоотношений.Ответственности нет ни у власти, ни у граждан друг перед другом. Ответственность рождается при возможности призвать к ответу. Как же призывают к ответу везде и во все времена? Неужто в Бабьем Яру коллектив избирателей мог призвать к ответу двух пулемётчиков? Ответственность создаётся оружием. ("Меч создал справедливость"- Максимилиан Волошин. Крым.)
Мороз, Тимошенко, Луценко, Ющенко и прочие - не вполне осознают, что единственной их общей платформой должно являться спасение граждан от смерти. И единственным способом для этого должно быть право дееспособных и законопослушных граждан на самозащиту. Самозащита должна быть реальной, мы не должны уповать на Кравченко, коего снял Кучма, мы должны уметь защищать себя, а, соответственно, и страну. Иначе - ещё сотни лет бюллетени из одной стопочки будут перекладывать в другую стопочку, а потом - подменять мешки, выбирая хоть тараканов в Президенты.
Когда ваххабиты напали на Дагестан - срочно было создано ополчение. Итог - известен. Когда Кучма нападает на народ что Азаровым, что Кравченко, обирая, казня, выбрасывая из страны - за правосудием нужно обращаться к кому? К Кучме? К США? Ни Кучма, ни США не смогли создать независимого Суда, он им не нужен.
Без оружия у граждан - безответственность и произвол властей будут лишь множиться. Если эти власти будут переизбраны - возникнут другие узурпаторы. Без вооружённых граждан (не преступников, не иждивенцев, не безработных, не бюджетников) - любое разделение властей - лишь благая идея, поскольку никто не сможет им помешать корпорироваться против собственного народа или народов иных.
Как консолидироваться против Кучмы для выживания сограждан? Знаю. Спрашивайте. Спрашивайте конкретно, лучше - готовить проекты заявлений и законов, на тупые вопросы а-ля: "кто украинец, а кто гражданин" - я отвечать не буду. Надоело разваливание нацюками гражданской оппозиции под предлогом "чистоты нации" (с грязной пастью).
2002.05.13 | Адвокат ...
Одне маненьке питання. ;-)
АВ писав(ла):...
> Без оружия у граждан - безответственность и произвол властей будут лишь множиться. Если эти власти будут переизбраны - возникнут другие узурпаторы. Без вооружённых граждан (не преступников, не иждивенцев, не безработных, не бюджетников) - любое разделение властей - лишь благая идея, поскольку никто не сможет им помешать корпорироваться против собственного народа или народов иных.
Питання таке: от був собі добрий пор'ядний громадянин, працював за наймом. Мав рушницю. А потім перейшов у "б'юджетники", чи втратив роботу. Що з рушницею? Ку-чмо-ві подарувати? Чи Смірнову? Чи Вам, ґ.АВ'е, "на отвєтствєнноє хранєніє"?
>
> Как консолидироваться против Кучмы для выживания сограждан? Знаю. Спрашивайте. Спрашивайте конкретно, лучше - готовить проекты заявлений и законов, на тупые вопросы а-ля: "кто украинец, а кто гражданин" - я отвечать не буду. Надоело разваливание нацюками гражданской оппозиции под предлогом "чистоты нации" (с грязной пастью).
От Ви тут 3,14здите про "нацюків з ґрязной пастью", а громадян розділили: кому можна бути "озброєним громадянином", а кому,-- зась!? Немає Вам довіри. Нацюк Ви кацапський, чи моськалький,-- обирайте, що Вам більше подобається.
P.S. Краще розподіл влад, аніж отака ґ.АВ'ова сеґриґація!
2002.05.13 | АВ
На 2 вопроса - 3 ответа.
> Без оружия у граждан - безответственность и произвол властей будут лишь множиться. Если эти власти будут переизбраны - возникнут другие узурпаторы. Без вооружённых граждан (не преступников, не иждивенцев, не безработных, не бюджетников) - любое разделение властей - лишь благая идея, поскольку никто не сможет им помешать корпорироваться против собственного народа или народов иных.Питання таке: от був собі добрий пор'ядний громадянин, працював за наймом. Мав рушницю. А потім перейшов у "б'юджетники", чи втратив роботу. Що з рушницею? Ку-чмо-ві подарувати? Чи Смірнову? Чи Вам, ґ.АВ'е, "на отвєтствєнноє хранєніє"?
--- Если государственное учреждение использует государственную или коммерческую охрану - его служащий не вправе на наличие оружия на рабочем месте, т.к. ответственным субьектом за общегосударственную собственность (и нести имущественную ответственность) должна являться охрана. Если обычный гражданин находится в организации, использующей охрану - он вправе на наличие оружия, если ответственность охраны за вверенную к охране собственность не предусмотрена. Гражданин вправе не использовать оружие для защиты жизни и собственности, если он не желает использовать оружие.
***
>
> Как консолидироваться против Кучмы для выживания сограждан? Знаю. Спрашивайте. Спрашивайте конкретно, лучше - готовить проекты заявлений и законов, на тупые вопросы а-ля: "кто украинец, а кто гражданин" - я отвечать не буду. Надоело разваливание нацюками гражданской оппозиции под предлогом "чистоты нации" (с грязной пастью).
От Ви тут 3,14здите про "нацюків з ґрязной пастью", а громадян розділили: кому можна бути "озброєним громадянином", а кому,-- зась!? Немає Вам довіри. Нацюк Ви кацапський, чи моськалький,-- обирайте, що Вам більше подобається.
--- Очевидно, что алкоголики, наркоманы, неспособные по состоянию здоровья к вождению автотранспортных средств, душевнобольные, инвалиды, рецидивисты и националисты - являются гражданами недееспособными. Они не могут полноценно функционировать, как граждане, избирать и быть избранными, защищать страну в военное время, принуждать к порядку и законности иных сограждан.
***
P.S. Краще розподіл влад, аніж отака ґ.АВ'ова сеґриґація!
--- Тем не менее - олигархи, преступники и госслужащие уже давно с оружием, кто секретно, кто за деньги, кто по должности. И критерии для отличия имеющих право на оружие - раздаются Кучмой. С одобрения Адвоката... (Адвокаин...)
2002.05.13 | Луценко Юрій
Re: Ось Вам законопроект
Проект(10.05.2000)
В.Асадчев, С.Головатий,
Г.Крючков, О.Мороз,
М.Павловський
ЗАКОН
про зміни до Конституції України за результатами
Всеукраїнського референдуму 16.04.2000 року
Стаття 1. 1) Відповідно до волевиявлення народу доповнити ст. 90 Конституції України частиною п`ятою такого змісту:
"Президент України може також достроково припинити повноваження Верховної Ради України, якщо Верховна Рада України протягом одного місяця не змогла сформувати постійно діючу депутатську більшість або у разі незатвердженния нею протягом трьох місяців підготовленого і поданого в установленому порядку Кабінетом Міністрів України Державного бюджету України"
та доповнити пункт 8 статті 106 Конституції України словами:
"та в інших випадках, передбачених Конституцією України".
2) Враховуючи зміни до ст. ст. 90 та 106, доповнити розділ ІY Конституції України статтею 82.1 такого змісту:
"Протягом місяця з початку роботи першої сесії новообраної Верховної Ради України народні депутати України формують зі свого складу депутатську більшість, в яку входить більша половина Конституційного складу Верховної Ради України.
Підставою формування депутатської більшості є результати виборів до Верховної Ради України.
Права та обов`язки депутатської більшості визначаються Конституцією України та законом про депутатську більшість.
3) Доповнити розділ ІY Конституції України статтею 84.1 такого змісту:
"Сформована у порядку, визначеному Конституцією України та відповідним законом депутатська більшість не пізніше як протягом місяця після свого створення вирішує питання про призначення Прем`єр-Міністра України та вносить його кандидатуру на розгляд Верховної Ради України.
Протягом наступного місяця після призначення Прем`єр-Міністра України депутатська більшість на пропозицію Прем`єр-Міністра України приймає рішення про персональний склад Кабінету Міністрів України і вносить його на розгляд Верховної Ради України.
Депутатська більшість має право порушувати питання про недовіру Кабінету Міністрів України в порядку, визначеному Законом "Про депутатську більшість". Цим правом більшість може скористуватися не більше двох разів за період повноважень Верховної Ради України.
Доповнити частину другу статті 84 Конституції України словами "в сесійному залі Верховної Ради України".
4) Викласти п. 12 статті 85 Конституції України в наступній редакції:
"12) призначення та звільнення з посади Прем`єр-Міністра України, призначення та звільнення з посади на пропозицію Прем`єр-Міністра Кабінету Міністрів України".
5) Вилучити п. 9 статті 106 Конституції України.
Викласти п. 10 статті 106 Конституції України у редакції такого змісту:
"10) за поданням Прем`єр-Міністра України призначає та звільняє з посад керівників центральних органів виконавчої влади, що не входять до складу Кабінету Міністрів України, а також голів місцевих державних адміністрацій".
7) Другу частину ст. 113 Конституції України викласти у редакції: "Кабінет Міністрів України відповідальний та підконтрольний і підзвітний Президенту України та Парламенту України у межах, передбачених Конституцією України".
8) Внести зміни до частини другої та третьої ст. 114 Конституції України, виклавши їх у наступній редакції:
"Прем`єр-Міністр України призначається Верховною Радою України, якщо за це рішення проголосувало більше половини її конституційного складу.
Персональний склад Кабінету Міністрів України призначається Верховною Радою України за поданням Прем`єр-Міністра України".
9) Внести зміни до ст. 115 Конституції України, викласти її в такій редакції:
"Стаття 115. Кабінет Міністрів складає повноваження перед новообраною Верховною Радою України.
Прем`єр-Міністр України, інші члени Кабінету Міністрів України мають право заявити Верховній Раді України про свою відставку.
Відставка Прем`єр-Міністра України має наслідком відставку всього складу Кабінету Міністрів України.
Прийняття Верховною Радою України резолюції недовіри Кабінетові Міністрів України має наслідком відставку Кабінету Міністрів України.
Кабінет Міністрів України, відставку якого прийнято Верховною Радою України, за її дорученням продовжує виконувати свої повноваження до початку роботи новосформованого Кабінету Міністрів України, але не довше ніж шістдесят днів.
Стаття 2.
Відповідно до народного волевиявлення вилучити зі статті 80 Конституції України частину третю та замінити її частиною такого змісту:
"Народні депутати і сенатори України не можуть бути без згоди Верховного Суду України притягнені до кримінальної відповідальності, затримані чи заарештовані".
Стаття 3.
В зв`язку з волевиявленням народу стосовно скорочення кількості народних депутатів та створенням двопалатного парламенту внести зміни до наступних статтей Конституції України:
1) Назву розділу ІY викласти в редакції:
"Розділ ІY. Парламент України".
2) Ст. 75 викласти в такій редакції:
"Єдиним органом законодавчої влади в Україні є Парламент України. Він складається з двох палат: Верховної Ради України і Сенату України.
3) В ст. 76 Конституції України слова "чотириста п`ятдесят" замінити на "триста".
4) В ст. 79 Конституції України слова "Верховною Радою" замінити на "Парламент".
5) В частині першій, другій і третій ст. 80 Конституції України після слів народним депутатам додати "і сенаторам", замість слова "депутатська" написати "парламентська".
6) Зі ст. 85 Конституції України вилучити пункти 15, 21, 24, 25, 27, 29, змінивши відповідно нумерацію пунктів.
Доповнити ст. 85 Конституції України частиною такого змісту:
"Розгляд питань, передбачених п. п. 1, 4, 6, 8, 9, 22, 26, 28, 31 проводиться на спільних засіданнях обох палат Парламенту України".
7) Доповнити п. 1 другої частини ст. 88 Конституції України словами "та спільні засідання Верховної Ради України і Сенату України".
8) В ст. 93 Конституції України після слів "народним депутатам України" додати "сенаторам України", слова "Верховній Раді" та "Верховною Радою замінити відповідно "Парламенту" та "Парламентом".
9) Ст. 96 Конституції України доповнити частиною такого змісту:
"Після затвердження Державного бюджету України, Верховною Радою України він передається на розгляд Сенату України.
Протягом п`ятнадцяти днів з часу надходження до Сенату України Державного бюджету України він може повертатися з вмотивованими пропозиціями на повторний розгляд Верховній Раді України.
Не пізніше як через сім днів Верховна Рада України повертає повторно розглянутий Державний бюджет України до Сенату України".
10) В ст. 97 Конституції України слова "Верховної Ради" замінити на "Парламенту". Закінчити статтю словами "Кабінетом Міністрів України".
11) В п. 2 ст. 106 Конституції України слова "Верховної Ради" замінити на "Парламенту".
В п. 7 ст. 106 Конституції України після слів "Верховної Ради України" записати "та до Сенату України", далі за текстом.
В п. 29 ст. 106 Конституції України слова "Верховною Радою" замінити на "Парламентом".
Вилучити зі ст. 106 Конституції України п. п. 11, 14, 30, відповідно змінивши нумерацію пунктів.
12) Доповнити частину шосту ст. 107 Конституції України словами "та Голова Сенату України".
13) В ст. 109 Конституції України слова Верховної Ради замінити на "Парламенту".
14) В п. 6 ст. 116 Конституції України слова "Верховною Радою", "Верховній Раді" замінити відповідно на "Парламентом" і "Парламенту".
15) В п. 1 ст. 150 Конституції України слова "сорока п`яти" замінити на "тридцяти".
Стаття 4.
Доповнити розділ ІY Конституції України наступними статтями:
"Стаття 101. 1 . Конституційний склад Сенату України - сто п`ятдесят сенаторів, які обираються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на шість років.
Сенат України оновлюється кожні два роки на третину за рахунок ротаційних (по черзі) виборів сенаторів України. В зв`язку з цим перші вибори сенаторів України для їх третини проводиметься на два, для іншої третини - на чотири роки.
Сенатором України може бути громадянин України, який на день виборів досяг тридцяти п`яти років, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п`яти років.
Не може бути обраним сенатором України громадянин, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена і не знята у встановленому законом порядку.
Повноваження сенаторів України визначаються Конституцією України та законами України".
Стаття 101. 2.
Чергові вибори до Сенату України і вибори в зв`язку з ротацією проводяться в останню неділю жовтня.
Позачергові вибори до Сенату України призначаються Президентом України і проводяться в період шістдесяти днів з дня опублікування рішення про дострокове припинення повноважень Сенату України.
Вибори до Сенату України проводяться в одномандатних регіональних округах, однакових за кількістю виборців.
Порядок проведення виборів сенаторів України встановлюється законом.
Стаття 101. 3.
Сенатори України здійснюють свої повноваження на постійній основі.
Сенатори України не можуть мати іншого представницького мандата чи бути на державній службі.
Вимоги щодо несумісності мандата сенатора з іншими видами діяльності встановлюються законом.
Стаття 101. 4.
Перед вступом на посаду сенатори України складають перед Парламентом України присягу змісту, викладеного в ст. 79 Конституції України.
Присягу зачитує найстарший за віком сенатор України перед відкриттям першої сесії новообраного Сенату України та найстарший за віком сенатор України з числа оновленого складу Сенату України перед вступом на посаду сенаторів, що одержали свої мандати в результаті ротаційних виборів.
Відмова скласти присягу має наслідком втрату мандата сенатора України.
Повноваження сенаторів України починаються з моменту складання присяги.
Стаття 101. 5.
Повноваження сенаторів України припиняються одночасно з припиненням повноважень Сенату України.
Повноваження сенаторів України від округів, де проводяться ротаційні вибори, відповідно припиняються з моменту складання присяги новообраними сенаторами України.
Повноваження сенатора України припиняються у випадках, передбачених частиною другою ст. 81 Конституції України.
Рішення про дострокове припинення повноважень сенатора України приймається більшістю від конституційного складу Сенату України або у порядку визначеному частиною четвертою ст. 81 Конституції України.
Стаття 101. 6.
Сенат України працює сесійно.
Сенат України є повноважним за умови обрання не менш як двох третин від його конституційного складу.
Сенат України збирається на першу сесію не пізніше ніж на тридцятий день після офіційного оголошення результатів виборів.
Перше засідання Сенату України відкриває найстарший за віком сенатор України.
Порядок роботи Сенату України встановлюється Конституцією України та законом про регламент Сенату України.
Стаття 101. 7.
Чергові сесії Сенату України починаються першого вівторка лютого і першого вівторка вересня кожного року.
Позачергові сесії Сенату України скликаються Головою Сенату або на вимогу не менше третини сенаторів України щодо питань і в порядку, визначених для Верховної Ради України частинами другою, третьою і четвертою ст. 83 Конституції України.
Стаття 101. 8.
Засідання Сенату України проводяться відкрито.
Закрите засідання проводиться за рішенням більшості від конституційного складу Сенату України.
Рішення Сенату України приймаються виключно на його пленарних засіданнях шляхом голосування у сесійному залі Сенату України.
Голосування на засіданнях Сенату України здійснюється сенатором України особисто.
Стаття 101. 9.
До повноважень Сенату України належить:
1) розгляд законів, внесених Верховною Радою України, їх схвалення, застосування права вето на внесені закони:
2) прийняття закону про Державний бюджет України:
3) призначення чи обрання на посади, звільнення з посад, надання згоди на призначення і звільнення з посад осіб у випадках, передбачених для Сенату України цією Конституцією;
4) призначення на посаду та припинення повноважень членів Центральної виборчої комісії на основі закону про Центральну виборчу комісію;
5) надання згоди на призначення на посаду та звільнення з посад Президентом України Голови Антимонопольного комітету України, Голови Фонду державного майна України, Голови Державного комітету з питань телебачення і радіомовлення, Голови Служби безпеки України, Голови Державної податкової адміністрації;
6) призначення на посаду та звільнення з посади Генерального прокурора України;
7) обрання суддів безстроково;
8) утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування і перейменування населених пунктів і районів;
9) прийняття рішень про направлення запиту до Президента України на вимогу сенатора України, групи сенаторів чи комітету Сенату України, попередньо підтриманого не менш як однією третиною від конституційного складу Сенату України;
10) призначення на посаду та звільнення з посади керівника апарату Сенату України, затвердження кошторису та структури апарату Сенату України;
11) застосування права вето щодо указів Президента України з питань регіональної політики.
Стаття 101. 10.
Сенатор України має право на сесії Сенату України звернутися із запитом до органів Сенату України, до Кабінету Міністрів України, до керівників інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також до керівників підприємств, установ і організацій, розташованих в межах відповідного виборчого округу, незалежно від їх підпорядкування та формі власності.
Керівники органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій зобов`язані особисто повідомити сенатора України про результати розгляду його запиту.
Стаття 101. 11.
Сенатор України має право дорадчого голосу на сесіях органів місцевого самоврядування, що знаходяться в межах відповідного виборчого округу та на сесіях відповідної обласної ради, сесії Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
Сенатори України мають право брати участь з правом дорадчого голосу в засіданнях Верховної Ради України та її комітетів і комісій з питань, що входять в компетенцію сенаторів України.
Стаття 101. 12.
Сенат України обирає зі свого складу Голову Сенату України та заступника Голови Сенату України та відкликає їх.
Голова Сенату України:
1) веде засідання Сенату України;
2) організовує підготовку питань до розгляду на засіданнях;
3) підписує акти, прийняті Сенатом України;
4) представляє Сенат України у зносинах з іншими органами державної влади України та органами влади інших держав;
5) організовує роботу апарату Сенату України.
Голова Сенату України здійснює повноваження, передбачені цією Конституцією у порядку, встановленому законом про регламент Сенату України.
Стаття 101. 13.
Сенат України затверджує перелік комітетів Сенату України, обирає голів цих комітетів.
В числі обов`язків комітетів Сенату України створюються:
1) комітет з питань законодавства;
2) комітет з питань бюджету;
3) комітет з питань регіональної політики;
4) комітет з питань кадрової політики.
Комітети Сенату України готують і попередньо розглядають питання, відносно до повноважень Сенату України.
Сенат України у межах своїх повноважень може створювати тимчасові спеціальні комісії для підготовки і попереднього розгляду питань.
Організація і порядок діяльності комітетів Сенату України, її тимчасових спеціальних комісій встановлюються законом.
Стаття 101. 14.
Президент України може достроково припинити повноваження Сенату України у разі
1) якщо протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися;
2) якщо протягом місяця з часу надходження від Верховної Ради України закону про Державний бюджет України Сенат України не може його затвердити.
Повноваження Сенату України не можуть бути достроково припинені в останні шість місяців строку повноважень Президента України.
Стаття 101. 15.
Сенат України приймає закони та інші акти більшості від свого конституційного складу, крім випадків, передбачених цією Конституцією.
Стаття 101. 16.
Під час спільних засідань двох палат Парламенту України голосування проводиться по кожній палаті окремо.
Спільне Рішення двох палат вважається прийнятим, якщо за нього кожна палата проголосувала більшістю від конституційного складу кожної палати, крім випадків, передбачених цією Конституцією.
Стаття 5.
1) Ст. 94 Конституції України викласти в такій редакції:
"Закон підписує Голова Верховної Ради України і невідкладно направляє його Сенату України.
Сенат України протягом п`ятнадцяти днів після отримання закону схвалює його або направляє Верховній Раді України з конкретними вмотивованими пропозиціями щодо змін на повторний розгляд.
Якщо при повторному розгляді закону Верховною Радою України у новій чи попередній редакції він приймається більшістю від конституційного складу Верховної Ради України, Сенат України схвалює цей закон протягом семи днів з дня отримання закону.
Схвалений закон підписує Голова Сенату України і невідкладно направляє його Президентові України.
Президент України протягом п`ятнадцяти днів після отримання закону підписує його, беручи до виконання, та офіційно оприлюднює його.
Якщо Президент України протягом встановленого строку не підписав і не оприлюднив закон, він оприлюднюється протягом семи днів Головою Сенату України.
Закон набирає чинності через десять днів з дня його офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самим законом, але не раніше його опублікування .
2) Додати до ст. 96 Конституції України частину третю такого змісту:
"Закон про Державний бюджет України - приймає та оприлюднює Сенат України".
3) У ст. 98 Конституції України після слів "контролю за" встановити слова "надходженням та".
Закінчити ст. 98 Конституції України словом "України".
Стаття 6.
1) Доповнити частину першу ст. 111 Конституції України словами "а також при порушенні ним Конституції України".
2) Викласти ст.122 Конституції України в такій редакції:
"Прокуратуру України очолює Генеральний прокурор України, який призначається на посаду та звільняється з посади Сенатом України.
Строк повноважень Генерального прокурора - п`ять років.
3) В частині третій ст. 126 Конституції України слова "Верховної Ради" замінити словом "Сенату".
4) В частині першій ст. 128 Конституції України слова "Президентом" та "Верховною Радою" замінити словами "Сенатом".
5) В частині другій ст. 131 Конституції України слова "Верховна Рада" замінити на "Парламент".
6) В п. 1) ст. 150 Конституції України слова "Верховної Ради" замінити словом "Парламенту".
В розділі XY Перехідні положення.
До п. 1 Перехідних положень додати текст:
"Вважати такими, що втратили чинність п. п. 2, 3, 4,5, 6, 7, 8, 11, частина третя п. 12 чинної Конституції України".
Доповнити п. 9 розділу ХY словами: "Такий порядок здійснюється до 01.01.2001 р.".
В п. 13 розділу ХY Конституції України слова "Протягом п`яти років після набуття чинності цією Конституцією" замінити словами "До 01.01.2001 р.".
2002.05.13 | Augusto
Волобуєв, читайте відповідь в іншому місці!(-)