МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Ця шокуюча відкритість влади

08/02/2002 | Майдан-ІНФОРМ
Кучма ставить завдання забезпечення бiльшої вiдвертостi i
зрозумiлостi влади - коментар до його ж власного указу.

Кучма заявляє про необхiднiсть введення нових "технологiй прозоростi" для того, щоб суспiльство могло контролювати владу.

Про це він заявив, коментуючи пiдписаний 31 липня указ "Про додатковi заходи з забезпечення вiдвертостi дiяльностi органiв державної влади".

"Будь-яке нормальне суспiльство повинно вiдчувати досить високий рiвень довiри до уряду, до державної влади. Не секрет, що такої довiри зараз недостатньо. Тому влада зобов'язана вiдкритися, пiти назустрiч суспiльству".

За словами Кучми, - "там, де громадяни погано розумiють дiї уряду, керiвництва країни, вони нерiдко оцiнюють цi дiї - за вiдсутнiстю iншої iнформацiї - на хисткiй основi своїх полiтичних пристрастей, або гiрше того - на основi двох-трьох гасел, викинутих полiтичними крикунами, якi прагнуть влади заради влади. Якщо ми хочемо, щоб громадяни пiдтримували полiтику керiвництва країни, ми зобов'язанi передусiм зробити так, щоб вони знали, що саме робиться, i розумiли мотиви: чому робиться це, а не щось iнше". Глава держави наголосив: "Акцент на зрозумiлостi - це початок усвiдомлення державою своєї вiдповiдальностi перед суспiльством".

Президент повiдомив, що в указi доручив урядовi проаналiзувати, "наскiльки доступна суспiльству i кожному громадяниновi зокрема вiдкрита iнформацiя" про дiяльнiсть органiв влади.

"Згiдно iз змiстом указу, уряд повинен вивчити всю сукупнiсть нормативних актiв з цiєї теми, а головне - практику їх виконання. Потiм за результатами такого аналiзу буде складена доповiдь уряду. Далi пiде її публiчне обговорення. На основi обговорення - вдосконалення i перегляд iснуючого законодавства", - сказав глава держави.

Президент також доручив урядовi пiдготувати законопроект про вiльний доступ до вiдкритої iнформацiї. "Подiбнi закони вже прийнятi в багатьох країнах свiту. Менi здається, i для України, а, точнiше кажучи, - для її громадян прийшов час отримати такий закон", - сказав президент.

Президент називає "важливою особливiстю цього указу таку його властивiсть, як "технологiчнiсть", пояснюючи, що в указi запропоновано ввести до майбутнього закону про вiльний доступ до вiдкритої iнформацiї вимогу, щоб кожний орган влади, будь-яке вiдомство постiйно оновлювали загальнодоступну базу вiдкритої iнформацiї, наявної у них.

При цьому, наголосив глава держави, "влада повинна не тiльки вiдповiдати на запити громадян. Вона повинна робити бiльше: сама формувати попит на iнформацiю". Багато "хто тiльки з такої бази побачать i дiзнаються, що iснує певна iнформацiя. Ранiше людина нею не цiкавилася просто тому, що не знала про її iснування. I для цього потрiбнi бази даних", - сказав Л.Кучма.

"При цьому органи влади зобов'язанi не просто розмiщувати проекти в Iнтернетi, а й негайно iнформувати всiх зацiкавлених через ЗМI про те, що такий-то проект уже вiдкритий для обговорення", - сказав президент.

"Я уважно стежитиму за тим, щоб цей указ працював i громадяни України вiдчули, що влада стає бiльш вiдкритою", - заявив Л.Кучма.

Інтерфакс

П.С. Безумовно, сама ідея такого типу законодавчого акту (який теоретично повинен би бути прийнятий парламентом),
є надзвичайно корисною, за умови якщо вона реалізується. Але ми спостерігаємо зовсім інші спроби -
в черговий раз, в цей раз більш вміло, нас годують гарними (і правильними! ) словами. Але ідея в тому. що, по-перше
система крівно зацікавлена в тому, щоб закритість існувала на всіх рівнях - бо відкритість для неї означає смерть -
причому досить швидку а по-друге, знаючи рівень "еліти" всіх рангів можна сміливо стверджувати що навіть якби було бажання, виконано це не буде.

Тоді що ж це є на справді? Ми спостерігали це вже не раз:
береться ідея, і імітацією діяльності, заговореннями а також підміною понять вона в кращому випадку так ніколи і не реалізується, а в гіршому - доводиться до абсурду .

Відповіді

  • 2002.08.02 | Абдула

    Агонія влади

    Майдан-ІНФОРМ писав(ла):
    Ми спостерігали це вже не раз:
    > береться ідея, і імітацією діяльності, заговореннями а також підміною понять вона в кращому випадку так ніколи і не реалізується, а в гіршому - доводиться до абсурду .


    Це, дійсно, так, але сам указ свідчить про певну розгубленість Презедента після серії яскравих свідчень про некомпетентність влади.
  • 2002.08.02 | romulus

    З А К О Н У К Р А Ї Н И "Про інформацію"

    ну а це для кого:


    З А К О Н У К Р А Ї Н И

    Про інформацію


    ( Відомості Верховної Ради (ВВР), 1992, N 48, ст.650 )

    ( Вводиться в дію Постановою ВР
    N 2658-XII ( 2658-12 ) від 02.10.92, ВВР, 1992, N 48, ст.651 )

    ( Офіційне тлумачення до Закону див. в Рішенні Конституційного
    Суду України N 5-зп ( v005p710-97 ) від 30.10.97)

    ( Із змінами, внесеними згідно із Законами
    N 1642-III ( 1642-14 ) від 06.04.2000, ВВР, 2000, N 27, ст.213
    N 3047-III ( 3047-14 ) від 07.02.2002, ВВР, 2002, N 29, ст.194 )


    Цей Закон закріплює право громадян України на інформацію,
    закладає правові основи інформаційної діяльності.
    Грунтуючись на Декларації про державний суверенітет України
    ( 55-12 ) та Акті проголошення її незалежності, Закон стверджує
    інформаційний суверенітет України і визначає правові форми
    міжнародного співробітництва в галузі інформації.


    Розділ I

    ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

    Стаття 1. Визначення інформації

    Під інформацією цей Закон розуміє документовані або публічно
    оголошені відомості про події та явища, що відбуваються у
    суспільстві, державі та навколишньому природному середовищі.

    Стаття 2. Мета і завдання Закону

    Закон встановлює загальні правові основи одержання,
    використання, поширення та зберігання інформації, закріплює право
    особи на інформацію в усіх сферах суспільного і державного життя
    України, а також систему інформації, її джерела, визначає статус
    учасників інформаційних відносин, регулює доступ до інформації та
    забезпечує її охорону, захищає особу та суспільство від
    неправдивої інформації.

    Стаття 3. Сфера дії Закону

    Дія цього Закону поширюється на інформаційні відносини, які
    виникають у всіх сферах життя і діяльності суспільства і держави
    при одержанні, використанні, поширенні та зберіганні інформації.
    ( Офіційне тлумачення до статті 3 див. в Рішенні Конституційного
    Суду України N 5-зп ( v005p710-97 ) від 30.10.97)


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".