Ідеї змін до Конституції щодо організації Верховної Ради
08/23/2002 | Nemo
Щойно по "Свободі" Тимошенко заявила, що акції громадської непокори безумовно підтримують 30% громадян. На нашому форумі вже багато говорили про песимістичний і оптимальний сценарії подій. Пропоную поговорити про оптимістичний сценарій. Щоб опозиція не опинилася не готовою до власного ж успіху.
Я довго думав, як знайти суспільний компроміс і не оголошуючи перевибори парламенту або недовіру мажоритарній його частині реформувати законодавчу владу таким чином, щоб вона відповідала реальному вибору громадян.
Мені здається основна проблема цих виборів була у тому, що Закон про вибори ми змінили, а от до Конституції і Регламенту ВРУ відповідні зміни не внесли. Погляньте самі.
Результати пропорційних виборів відбивають реальне ставлення всіх виборців до політичних партій і їхніх програм. Логічно було б на основі саме пропорційного голосування сформувати не лише керівництво парламентом, але й уряд. Однак уряд лишається без змін, а власне, результати свого роду плебісциту, пропорційних виборів повністю проігноровані і парламентом керують представники партій, що зайняли 3 і 5 місця. Безумовно таке зневажання демократичним вибором громадян викликає обурення і протест.
Водночас інша частина парламенту обрана у мажоритарних округах також є представниками громадян. І інтересами тих громадян знехтувати також не можна. Як любив казати Мороз, маємо юридичну коллізію. Що ж робити?
Пропоную згадати ідею двопалатного парламенту, але не за російським зразком, який би обов"язково призвів би до перетворення України не федерацію. Інший вихід напрошується сам по собі.
Верхня палата парламенту - 225 депутатів обрані у мажоритарних округах. Вони представляють регіони, однак кожен регіон не представлений як одне ціле, тобто ці депутати не представляють номенклатуру регіонів, а представляють виборців з регіонів, тобто округів.
Нижня палата парламенту сформована за партійним принципом. При цьому керівництво нижньої палати - це обов"язково представники партій, які виграли пропорційні вибори.
Уряд формується з депутатів нижньої палати парламенту, а саме тими партіями, які сформували там правлячу більшість (коаліцію). Однак підзвітний він верхній палаті, як представникам округів. У випадку розпаду правлячої коаліції уряд йде у відставку.
Така реформа могла б бути підтримана депутатами сучасної Верховної Ради, бо давала б достатньо простору для всіх, що було б реальним виходом з теперішнього глухого кута.
Звісно ж це тільки ідея. Справжня законодавці, а не ми, мають цю ідею почути і спробувати розробити на більш серйозному рівні.
Я довго думав, як знайти суспільний компроміс і не оголошуючи перевибори парламенту або недовіру мажоритарній його частині реформувати законодавчу владу таким чином, щоб вона відповідала реальному вибору громадян.
Мені здається основна проблема цих виборів була у тому, що Закон про вибори ми змінили, а от до Конституції і Регламенту ВРУ відповідні зміни не внесли. Погляньте самі.
Результати пропорційних виборів відбивають реальне ставлення всіх виборців до політичних партій і їхніх програм. Логічно було б на основі саме пропорційного голосування сформувати не лише керівництво парламентом, але й уряд. Однак уряд лишається без змін, а власне, результати свого роду плебісциту, пропорційних виборів повністю проігноровані і парламентом керують представники партій, що зайняли 3 і 5 місця. Безумовно таке зневажання демократичним вибором громадян викликає обурення і протест.
Водночас інша частина парламенту обрана у мажоритарних округах також є представниками громадян. І інтересами тих громадян знехтувати також не можна. Як любив казати Мороз, маємо юридичну коллізію. Що ж робити?
Пропоную згадати ідею двопалатного парламенту, але не за російським зразком, який би обов"язково призвів би до перетворення України не федерацію. Інший вихід напрошується сам по собі.
Верхня палата парламенту - 225 депутатів обрані у мажоритарних округах. Вони представляють регіони, однак кожен регіон не представлений як одне ціле, тобто ці депутати не представляють номенклатуру регіонів, а представляють виборців з регіонів, тобто округів.
Нижня палата парламенту сформована за партійним принципом. При цьому керівництво нижньої палати - це обов"язково представники партій, які виграли пропорційні вибори.
Уряд формується з депутатів нижньої палати парламенту, а саме тими партіями, які сформували там правлячу більшість (коаліцію). Однак підзвітний він верхній палаті, як представникам округів. У випадку розпаду правлячої коаліції уряд йде у відставку.
Така реформа могла б бути підтримана депутатами сучасної Верховної Ради, бо давала б достатньо простору для всіх, що було б реальним виходом з теперішнього глухого кута.
Звісно ж це тільки ідея. Справжня законодавці, а не ми, мають цю ідею почути і спробувати розробити на більш серйозному рівні.