Майже ФЭП, чи хто?
08/26/2002 | НеДохтор
З’явився новий сайт, замість старого kuchma.gov.ua тепер
president.gov.ua
Змінилась не тільки адреса, а повністю нова структура сайту. (Навіть форум є)
Розробка "Цетру ефективної політики".
Що це за такий центр з майже ФЭП-івською назвою.
Може хтось знає яку ще ефективну політику планує розробити цей центр і хто вони?
president.gov.ua
Змінилась не тільки адреса, а повністю нова структура сайту. (Навіть форум є)
Розробка "Цетру ефективної політики".
Що це за такий центр з майже ФЭП-івською назвою.
Може хтось знає яку ще ефективну політику планує розробити цей центр і хто вони?
Відповіді
2002.08.26 | Наливайко
Сайт змінився, але головне - "gov" залишилося:) (-)
2002.08.28 | НеДохтор
Re: на УП з’явилась відповідь (Леоніда амчукА)
http://www.pravda.com.ua/?20828-1-new----------------------
"Інтернет-представництво" Кучми як символ непрозорості влади
Леонід Амчук, УП , 28.08.2002, 15:23
Окрім зміни системи влади, Кучма вирішив до Дня незалежності зробити країні ще один подарунок. Він запустив свіжу версію своєї інтернет-сторінки, яка має відповідати новій ідеї-фікс про відкритість президента. Вийшло дуже цинічно.
"Нас не влаштовував рівень попереднього сайту. Час диктує свої вимоги, сайт повинен стати іншим, бо це презентаційна картка президента далеко за межами країни і він повинен відповідати світовим стандартам", - повідомив УП начальник головуправління АП з інформаційної політики Сергій Васильєв.
Нове обличчя Кучми в Інтернеті www.president.gov.ua коштувало українцям 26 тисяч гривень. І якщо адекватність ціни є дискусійним питанням серед комп'ютерників, то ось сам механізм створення нового сайту має викликати питання у широкої громадськості.
Сторінку Кучми було створено структурою, яка виконує функції тіньового аналітичного штабу Медведчука. Штабу, який ніколи не зізнається у отриманні "завдань партії". Називається він Центр ефективної політики. Що ж це за компанія, яка не значиться в базах даних ні 09, ні 059?
Її власником є Михайло Погребинський. За словами політолога, "ЦЕП виконує різні функції, в тому числі з програмного забезпечення, в тому числі й політичні консультації". Він не відповів на питання про інші роботи Центру, хоча визнав, що створення сайту СДПУ(О) перед виборами відбувалося "за наших консультацій".
Водночас УП відомо, що ЦЕП брав участь у передвиборчій кампанії партії Медведчука не тільки як розробник сайту, але й займався пропагандистською стратегією. Це легко довести.
Понишпоривши трохи в Інтернеті, серед небагатьох посилань на ЦЕП можна знайти статтю в соціал-демократичній газеті "День" за підписом Максима Хилька, який значиться як "експерт Центру ефективної політики". Під час виборів він також був автором у партійному виданні СДПУ(О) "Наша газета +".
Всю передвиборчу кампанію люди з посвідченням кореспондентів "Нашої газета +" ходили на різні публічні заходи, після яких писали повноцінні рапорти про подію – скільки було журналістів, хто як себе поводив, як реагували присутні на ті чи інші пропозиції, яке враження справляла подія.
Ці доповідні записки використовувалися у розробці передвиборчих кроків СДПУ(О) аж до написання ганебних "темників". УП має у своєму розпорядженні кілька рапортів Хилька. Тобто "експерти Центру" брали безпосередню участь у кампанії СДПУ(О).
Ще одне питання – це причетність російського Фонду ефективної політики до сайту Кучми. Погребинський повідомив УП, що, попри схожість назв ЦЕП і ФЕП, їх не пов'язують бізнес-відносини. "Існують лише особисті контакти між керівниками".
Можливо, це так. Однак експерт-комп'ютерник легко знайде прямі аналогії між новим сайтом Кучми і сайтом Україна.Ру, який належить ФЕПу. "Внутрішня програма сайту, а також внутрішня адресація матеріалів у сайтів "Україна.Ру" та президента України одна й та ж сама", - стверджує веб-майстер УП.
"Це може свідчити про те, що при створенні даних сайтів використовувалися одні й ті ж програмно-технічні напрацювання, які, скоріше за все, є напрацюваннями однієї команди програмістів", - зазначив він. Можливо, це і є результат співпраці перших осіб ЦЕП і ФЕП?
Напевно, Кучма в курсі, що соціал-демократична інфраструктура на повну починає обслуговувати Банкову. Крім наведених вище, можна згадати ще кілька зовсім свіжих доказів цього. Наприклад, офіційне повідомлення для преси про запуск нового сайту Кучми з невідомих причин готувалося не в адміністрації на Банковій, а в телекомпанії "Альтернатива", яка належить Медведчуку.
Далі. Сайт Кучми розкручується за допомогою сайту есдеків "Обозрєватєль". Механізм простий – на банері "Обозрєватєля" вказується адреса сторінки "гаранта", виводить же він на замітку про відкриття сайту Кучми з відповідними посиланнями. До речі, про нову сторінку гаранта "Обозрєватєль" написав за шість годин до того, як про це інформуправління АП повідомило громадськість.
Звичайно, це справа президента – довіряти створення свого нового іміджу людям, які у найдорожчій передвиборчій кампанії спромоглися забезпечити 6,27% електорату й методи роботи яких викликають гаряче бажання назавжди емігрувати з цієї держави. Однак інша справа, що підряд на виконання робіт вони отримали без будь-яких, навіть формальних, конкурсів та тендерів. Без того, що є ключовим елементом задекларованої прозорості влади.
Так, юридичний закон порушено не було. За словами Погребинського, якщо вартість робіт на замовлення держоргану не перевищує 5 тисяч євро, то тендер для визначення виконавця не потрібен. Сайт був зроблений за 26 тисяч гривень, що трохи менше встановленої у законодавстві стелі. Тобто все наче красиво.
Однак, якщо говорити про закони логіки Кучми, то тут просто повна шизофренія. З одного боку, глава держави вирішив стати взірцем прозорості. З іншого, перший же крок у цьому напрямі відбувався у суцільній темряві кумівства та особистих уподобань.
Керівник інформуправління АП Сергій Васильєв пояснив УП, що за розробкою сайту вони звернулися до структури, яка відома якістю своєї роботи. Наприклад, каже він, якщо людина обслуговується в магазині і знає його рівень, то їй немає чого їхати за покупками на базар. "Прозорість влади – це діяльність президента, а не питання, хто виробляє для цього [прозорості] форму".
Схожа логіка в Погребинського. "Про відкритість влади можна судити з інших речей – чи працюватиме указ президента".
Геніально! Вам не здається, що поважні замовник і виконавець переплутали свою роботу в СДПУ(О), коли вони витрачали гроші Суркіса, Григоришина та "Інфоксу", із роботою в АП, коли вони розпоряджаються грошима платників податків? І хай це сума в рамках установленої безтендерної межі, але ж мова йде про принципові речі – "прозорість влади". І предмет суперечки не костюми "Бріоні", які невідомо де бере Кучма, а його "офіційне представництво в Інтернеті", яке має уособлювати всю повноту цієї самої прозорості.
Де є гарантії, що ЦЕП витримав би конкуренцію з іншими структурами й удостоївся честі бути автором сайту президента. Добре, Погребинський стверджує, що гроші за сайт не збагатили його, оскільки ця діяльність не є для нього профілюючою. Та кого це цікавить? Хто знає і кому взагалі цікаво, яка у нього профілююча діяльність і скільки становлять 26 тисяч у річному бюджеті ЦЕП? Чому треба відкидати підозри, що не було ніяких відкатів від виконавця замовнику? Хіба не можна не припускати, що суб'єкт А дав хабара суб'єкту Б. Де гарантії, що так не було?
Якщо нова адміністрація Банкової щиро вірить у написаний ними ж указ, то має знати, що єдиний механізм, який позбавить цих підозр, є не штучно вигадана, а реальна прозорість влади. Це те, що на кучмівському сайті стоїть під №1 у списку пріоритетів.
----------------------