Альтернатива оперативно-пошуковій роботі
12/08/2002 | Ігор, pp.com.ua
Цитата з виступу в газеті керівника Харківського територіального відділення Антимонопольного комітету України Вікторії Олександровни Нагній:
"Але при зверненнях до нас, наприклад, з питань недобросовісної конкуренції, необхідно зважати на те, що Антимонопольний комітет оперативно-пошуковою роботою не займається. І заявник повинен вкаати не тільки виробника фальсифікованої продукції, але й надати відповідні докази."
Але як може заявник отримати докази? Адже він теж не має права проводити оперативно-пошукові роботи. Між тим антимонопольний комітет має механізм отримання інформації шляхом запитів у ході антимонопольного розслідування. Можна сказати, що, наприклад, і журналіст отримує якимось чином інформацію у ході журналістького розслідування. І його метод не є оперативно-пошуковою роботою. Якщо узяти роботу адвоката, то його праця, як можна було бачити з фільму "Лінія захисту", теж пов'язана з певного роду розслідуваннями і знову ж таки це не є оперативно-пошукова робота, а щось інше. Так от питання, як науково чи хоча б практично, назвати такі, інші методи отримання інформації, і як ще можна прокоментувати заяву голови відділення Антимонопольного комітету України. Чи дійсно можливості антимонопольного комітету недостатні для виконання покладених на нього функцій, чи дійсно заявникам неодмінно треба проводити певний (значний) обсяг роботи самому?
"Але при зверненнях до нас, наприклад, з питань недобросовісної конкуренції, необхідно зважати на те, що Антимонопольний комітет оперативно-пошуковою роботою не займається. І заявник повинен вкаати не тільки виробника фальсифікованої продукції, але й надати відповідні докази."
Але як може заявник отримати докази? Адже він теж не має права проводити оперативно-пошукові роботи. Між тим антимонопольний комітет має механізм отримання інформації шляхом запитів у ході антимонопольного розслідування. Можна сказати, що, наприклад, і журналіст отримує якимось чином інформацію у ході журналістького розслідування. І його метод не є оперативно-пошуковою роботою. Якщо узяти роботу адвоката, то його праця, як можна було бачити з фільму "Лінія захисту", теж пов'язана з певного роду розслідуваннями і знову ж таки це не є оперативно-пошукова робота, а щось інше. Так от питання, як науково чи хоча б практично, назвати такі, інші методи отримання інформації, і як ще можна прокоментувати заяву голови відділення Антимонопольного комітету України. Чи дійсно можливості антимонопольного комітету недостатні для виконання покладених на нього функцій, чи дійсно заявникам неодмінно треба проводити певний (значний) обсяг роботи самому?
Відповіді
2002.12.08 | Serhiy Hrysch
Ні, це нормально. Приклаж монопольного конгломерата.
Так же працюють американські анти-монопольні служби (ФТС і подібні). Там більше економістів і маркетологів ніж будь де. Побудова кейзу провадиться через свідчення економічних радників. Є такий розділ економікс - Організація галузі (Industruial Economics). Вона бере початок з 19-го сторіччя з досліджень французів. Базується на теорії ігор. В принципі, достатньо прорахувати долі ринку і взаємодію учасників (включаючи такі тонкі методи недобр. конкуренції як цінова сигналізація), щоб виявити чи є тенденція до монополізації чи немає. Причому, необов"язково мати 80% ринку - достатньо старатися контролювати ціну.Прикладом варварської монополізації є асоціація виробників морозива, яка нещодавно мала свій конгрес. Так от, по інофрмагентсвам пройшла інфо, що вони відкрито збирались встановити МІНІМАЛЬНІ ціна на морозиво, прикриваючись нібито захистом якості. Це класика конгломерата -- саме так обирають споживача - встановленням мінімальних цін. В принципі, навіть якщо б ці люди тайно зібрались обговорити ці питання, вони мали б вже втратити бізнеси із-за спроби пограбувати споживача. Ця інформація публічна і не вимагає оперативного розслідування.
2002.12.08 | Ігор, pp.com.ua
З морозивом не так все просто
Колись читав велику статтю-огляд про виробництво морозива, швидше за все, у Бізнесі. Там йшлося про нову, дешеву технологію виробництва морозива, вірніше ерзац-морозива, яка забиває справжнє, класичне морозиво ціною, значно поступаючись йому якістю. Мінімальна ціна скоріш за все для того, щоб відрізнити справжнє морозиво від імітації.Бо справжнє морозиво просто неможливо зробити за меншою ціною.
Приблизно така ж ситуація у виробництві шампанського та коньяку. З'явилися нові, дешеві методи, якими виробляється продукція може менш якісна, та значно дешевша. І між старою і новою технологією йде війна, у тім числі юридична.