МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Справжня причина аварії АН-140 ніколи не буде оприлюднена?

01/10/2003 | Майдан-ІНФОРМ
Офіційна версія (Інтерфакс):
Причиною зiткнення українського лiтака Ан-140 з горою поблизу аеродрому Iсфахан в Iранi стало значне
вiдхилення лiтака вiд встановленої схеми заходу на посадку.

Про це на прес-конференцiї в п'ятницю у Києвi заявив мiнiстр промислової полiтики Анатолiй М'ялиця, що очолює державну комiсiю з
розслiдування причин авiакатастрофи Ан-140 в Iранi i який представив попереднi висновки.

За його словами, нинi завершено перший етап розслiдування причин авiакатастрофи, пiд час якого розшифровано всi "засоби об'єктивної
iнформацiї, наземний i бортовий магнiтофони, бортовий самописець".

"Iнформацiя - якiсна. Проведено синхронiзацiю за часом iнформацiї з усiх носiїв та iдентифiкацiя голосiв членiв екiпажу. Розшифровка
бортового самописцю не показала вiдмови в роботi i лiтака i його систем", - заявив А.М'ялиця.


Мiнiстр наголосив, що проаналiзовано полiт у зонi вiдповiдальностi диспетчерiв аеропорту Iсфахан i побудовано попередню траєкторiю польоту
Ан-140

"З неї випливає, що пiсля виходу в район початку маневрiв для заходу на посадку сталося значне вiдхилення лiтака вiд встановленої схеми заходу, що призвело до зiткнення з горою", - заявив вiн.

Разом з тим причини вiдхилення нинi ще не встановленi, наголосив А.М'ялиця. "Для встановлення причин проводяться додатковi дослiдження", -
додав вiн.

Глава держкомiсiї вiдмовився говорити про будь-якi версiї, чому лiтак вiдхилився вiд траєкторiї. "Про версiї говорити не можна, тому що
остаточна оцiнка буде дана пiсля всебiчного розслiдування. Дослiджуються всi версiї, i вони складнi", - наголосив вiн, також вiдмовившись уточнити
кiлькiсть версiй, що дослiджуються. При цьому А.М'ялиця не змiг назвати перiод часу, необхiдний для завершення розслiдування, зазначивши, що це
може зайняти кiлька мiсяцiв.


За повідомленням, що надійшло до нас від надійних джерел, справжня причина аварії українського літака в Ірані ніколи не буде визнана офіційно, бо ім"я її - звичайний бардак ( тобто халатність та безвідповідальність, в першу чергу керівництва) що вже не раз призводив до серйозних катастроф з нашою технікою.


Оскількі в рейс йшло дуже багато "крутих" начальників, то приїхати на літовисько вчасно та разом для всіх цих начальників було "несолідно" та неможливо.
Внаслідок цього - виліт затримався на 4 години. Це була перша ланка у трагічному ланцюзі подій, який призвів до загибелі значної кількості людей.
До пункту призначення в Ірані літак дістався вночі затемно, підсвітки в горах немає взагалі, і діспетчери на тому аеродромі знаходяться лише для галочки, тобто нічим реально не допомагають. Пілотам довелося орієнтуватися тільки на прибори. Прибори працювали правильно і показували небезпечні висоти.


Далі, за даними "чорних скриньок", відбувається приблизно такий діалог:

Пілот - Треба зробити ще коло, щоб трохи повернутися, а то по приборам ми летимо занадто низько.
Крутий типу начальник рос. приборобудівного заводу (в списках були всі дані) - Та нах... ті прибори, я ж їх сам
робив, сам знаю, що вони брешуть! Сідай!
(зіткнення зі скелями)

Всі постраждалі сторони ввійшли в "положєніє" і погодилися якось зам"яти неподобство - тобто винними(крайніми) будуть як завжди визнані
льотчики, і катастрофу, після того як буде витримано паузу в декілька місяців, скоріш за все спишуть на помилку пілотів.

Відповіді

  • 2003.01.10 | юрко

    Re: Справжня причина аварії АН-140 ніколи не буде оприлюднена?

    ну, то таки пілот винуватий. Чого він не послав крутого, як ті прибори? Це ж його відповідальність посадити добре літака, а не крутого, чи страх перед начальством відібрав розум.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.01.12 | ZARATUSTRA

      Re: Справжня причина аварії АН-140 ніколи не буде оприлюднена?

      За всіма правилами в кабіні не має права перебувати хтось окрім пілотів.В Києві про це вже давно говорили, ще до розшифровки скриньок.Кажуть проговорилися хлопці із судмедекспертизи.
  • 2003.01.13 | Andriyko

    Мікрокоментар

    Майдан-ІНФОРМ пише:
    > До пункту призначення в Ірані літак дістався вночі затемно, підсвітки в горах немає взагалі, і діспетчери на тому аеродромі знаходяться лише для галочки, тобто нічим реально не допомагають. Пілотам довелося орієнтуватися тільки на прибори. Прибори працювали правильно і показували небезпечні висоти.

    Це некритично. Посадка за приборами (ILS, instrumental landing system)є звичайною практикою, тим більше для українських пілотів. На превеликий жаль, так сталося географічно, що в нашій країні умови поганої видимості, які виключають візуальний захід на посадку, є нормальними, і всі пілоти чудово з ними можуть впоратися. Тим більше аси-випробувачі, які пілотували нещасний Ан-140. Процедура ILS не є складною для виконання, якщо не втручається якийсь "зайвий" фактор.

    За нормальних погодних умов ніяка особлива допомога диспетчерів не вимагається. Головне, щоб вони не стали тим самим зайвим фактором.

    > Далі, за даними "чорних скриньок", відбувається приблизно такий діалог:
    >
    > Пілот - Треба зробити ще коло, щоб трохи повернутися, а то по приборам ми летимо занадто низько.
    > Крутий типу начальник рос. приборобудівного заводу (в списках були всі дані) - Та нах... ті прибори, я ж їх сам
    > робив, сам знаю, що вони брешуть! Сідай!
    > (зіткнення зі скелями)

    А ось це, якщо воно мало місце, вже дійсно цікаво.
    1) Є таке поняття як "опублікована схема заходу на посадку". Публікація здійснюється картографічною фірмою Jepessen, мапи якої є загальним стандартом у міжнародній цивільній авіації - фактично "карта" та "Jepessen" в airspeak є синонімами (хоча і в них трапляются фатальні помилки, як це наприклад сталося з картою аеропорта "Македонія" в Салоніках у грудні 1997 року, де фігурував як активний радар, який насправді лежав у розібраному стані "у льосі").
    Відхилення від опублікованої схеми заходу на посадку допускаються лише за вказівкою диспетчера для уникнення, наприклад, ситуацій небезпечного зближення, лиха та за інших аномалій. Необхідною передумовою для відхилення від схеми є наявність у відповідному аеропорті засобів радіолокаційного контролю, що дозволяють наглядати за переміщенням судна в повітряному просторі. Як відомо, радару в Ісфахані не було.

    2) Є таке поняття як "допустимий мінімум висот". Він також вказується на відповідній карті у вигляді кола, поділеного зазвичай на дві частини, в кожній з яких зазначається мінімум висоти в тому чи іншому напрямку. Тому пілотування на висоті нижче опублікованого мінімуму, якщо про це не було вказівки диспетчера, є порушенням правил виконання польотів. З іншого боку, вказівка диспетчера про перехід на ешелон нижче опублікованого мінімуму в даному випадку була б порушенням правил обслуговування повітряного руху.

    3) В будь-якому разі, в кабіні, за винятком екстрених випадків на кшталт серцевого нападу пілота тощо, допускається перебування виключно членів екіпажу.

    4) Правом прийняття рішення на борту користується виключно КПС. Однак це не означає, що він є однозначно відповідальним за їх наслідки в залежності від дії інших факторів, в тому числі й людського. Описаний вище випадок до числа допустимих факторів впливу не відноситься. Якщо таке дійсно мало місце, це просто страшно. Чесно кажучи, версія занадто примітивна і через те її підтвердження було б просто жахливим.

    > Всі постраждалі сторони ввійшли в "положєніє" і погодилися якось зам"яти неподобство - тобто винними(крайніми) будуть як завжди визнані
    > льотчики, і катастрофу, після того як буде витримано паузу в декілька місяців, скоріш за все спишуть на помилку пілотів.

    У нас дійсно складається негарна традиція звалити все на пілотів. Так було і в Салоніках, так було в Скнилові, хоча погодитися з висновками комісій з розслідування великою мірою не можна в обох випадках. Проте без підтверджених фактичних даних робити якісь висновки - справа невдячна.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".