МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Кабмін (Янукович+Ку) щодо прописки: "І рибку с"єсть, і ..."

01/15/2003 | Serhiy Hrysch
На все це треба показати тільки кулак з середнім пальцем, піднятим вверх.

******************************************************


Кабмін нарешті знайшов, чим замінити прописку

www.ПРАВДА.com.ua, 15.01.2003, 13:03

В Україні затверджений тимчасовий порядок реєстрації фізичних осіб за місцем проживання. Відповідна постанова прийнята на засіданні Кабінету Міністрів України у середу.

Відповідно до документа, реєстрація громадян буде здійснюватися органами і підрозділлом Державного департаменту у справах громадянства, імміграції і реєстрації фізичних осіб шляхом введення адресно-довідкової картотеки, відомостей або даних про місце проживання.

Для реєстрації необхідно подати письмову заявку, паспорт з оцінкою про зняття з реєстраційного обліку на попередньому місці проживання, квитанцію про оплату державного збору, два екземпляри талона реєстрації, талон зняття з реєстрації на попередньому місці проживання.

Надані для реєстрації документи повинні бути оформлені і повернуті у відповідний орган не пізніше, ніж у п'ятиденний термін.

Відмова у реєстрації фізичної особи за обраним місцем проживання, може бути тільки у випадку, передбаченому законодавством.

У постанові також визначено, що місце проживання - це "житлові будинки, придатні для проживання і включені до відповідного житлового фонду, у тому числі, гуртожитки, установи для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківської опіки, дитячі будинки сімейного типу".

Україна має намір відмовитися від інституту прописки, замінивши її на реєстрацію. Законопроект "Про порядок реєстрації фізичних осіб за місцем проживання" розроблений на початку 2002 року у зв'язку з тим, що Конституційний суд України 20 листопада 2001 року визнав незаконним інститут прописки.

Відповіді

  • 2003.01.15 | Горицвіт

    а що змінилося

    порівняно з теперішнім порядком? Здається, нічого:


    >
    > Для реєстрації необхідно подати письмову заявку, паспорт з оцінкою про зняття з реєстраційного обліку на попередньому місці проживання, квитанцію про оплату державного збору, два екземпляри талона реєстрації, талон зняття з реєстрації на попередньому місці проживання.
    >
    > Надані для реєстрації документи повинні бути оформлені і повернуті у відповідний орган не пізніше, ніж у п'ятиденний термін.
    >
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.01.16 | zinc

      Re: а що змінилося

      в тому то і справа. Якщо виходити з позиції, що КС визнав прописку неконституційною не із-за того, що вона "прописка", не "реєстрація", а із-за того, що вона порушувала (порушує?) конституційні права, то цей "новий" порядок абсолютно такий же неконституційний.
      Знову ця совкова тягомотина - папірець звідти, папірець звідси.
      На мою думку ці всі речі повинні бути абсолютно добровільними і мати повідомляльний характер. Тобто я приходжу і кажу: "Я тепер живу у вашому районі (селі, тощо) там-то, ось мій паспорт, зареєструйте мене". Це вже проблема адміністративних органів слідкувати, щоб я не зареєструвався в двох місцях зразу. Повинна також бути передбачена відповідальність за надання неправдивої інформації при реєстрації. Ну і само собою повинна наступати купа проблем при сплаті податків, отриманні водійських прав, участі у виборах, реєстрації бізнесу, тощо, якщо у людини немає реєстрації місця проживання, або вона не проживає в тому місці. Останнього можно досягти через ведення офіційного документального спілкування через пошту за адресою реєстрації.
      Я думаю це було б достатньо зручно і людям, і адміністративним органам, і було б набагато ближче до сучасного фактичного стану справ в області прописки.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.01.16 | Правник

        Різниця настільки хитка

        що її хрін помітиш. Раніше, мовляв, держава ДОЗВОЛЯЛА мешкати там-то і прописка породжувала для людини певні права, насамперед щодо житла. Тепер кажуть, що це наче за заявницьким принципом. Але нема сумнівів, що на практиці мало що зміниться - через інерцію чиновників і через те, що в підзаконних актах намалюють ту ж саму прописку, назвавши це реєстрацією.
        Особливо розчулює стягнення збору за це.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.01.18 | Адвокат ...

          "Рівнняння Янук-овіча-Ку-чма"

          Реєстрація = прописка + гроші - права людини.
        • 2003.01.19 | Гура

          Різниця суттєва

          і вона полягає в тому, що реєстрація, на відміну від інституту прописки, НЕ ЗАБОВ"ЯЗУЄ людину ФІЗИЧНО мешкати за місцем реєстрації. Згадайте процедуру "виявлення", коли сусіди могли вести спостереження та бути свідками при складанні протокола, що людина фактично стільки-то часу не живе за місцем прописки, що тягнуло за собою можливість примусового виселення з "державної житлової площі".
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2003.01.19 | line305b

            Угу - вопрос - какая отвественность за нерегистрацию...

            Если никакой - кого оно трогает, какие там правила?
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2003.01.19 | Serhiy Hrysch

              Таке

              1. Штраф (до першого звертання в міліцію).
              2. Підприємцем можна реєструватися тільки по місту проживання, а реєструватися обов"язково.
              3. Одружитися можна тільки по місту проживання.
              4. Реєструватися на голосування можна тільки по міту проживання...
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2003.01.19 | Роман ShaRP

                Де взято, якщо не секрет? (-)

          • 2003.01.19 | Гура

            І ще одна принципова відмінність

            Режим прописки створював такі ситуації, коли мати не могла прописати до себе доньку, наприклад ("ліміт прописки для міста").

            А зараз - реєструйтесь всі, "кому нє ліньки".
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2003.01.20 | Горицвіт

              про що будуть думати 5 днів

              Гура пише:
              > Режим прописки створював такі ситуації, коли мати не могла прописати до себе доньку, наприклад ("ліміт прописки для міста").
              >
              > А зараз - реєструйтесь всі, "кому нє ліньки".


              Це ще не відомо. Хоча в постанові нема явних умов, куди можна приписуватися (метри на людину, родинна близькість), але про що вони будуть думати 5 днів, відведених на рішення?
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2003.01.20 | Гура

                То 5 днів дають людині для перереєстрації (-)

                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2003.01.20 | Горицвіт

                  ні, 10 днів щоб подати документи, і 5 днів

                  на прийняття рішення. Причому рішення може бути негативним, бо в іншій статті сказано про оскарження.
      • 2003.01.19 | Не реєстрований Вій

        Реєстрація потрібна.Українці не анархісти.

        Або давайте ще далі підемо.Приїздить приміром в"єтконг у Київ і надсилає повідомлення : "я вже приїхав".Ну і негайно видати йому документи і тд.Справжній комінтернаціонал буде.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.01.19 | zinc

          Re: Реєстрація потрібна.Українці не анархісти.

          та ні, якщо ти ще далі підеш, то при народжені тебе зразу зроблять кріпаком голови райдержадміністрації і його тавро тобі на лобі випечуть, щоб бува в інший район не втік. дякую, не треба.
        • 2003.01.19 | Роман ShaRP

          Щось Ви не те кажете

          Не реєстрований Вій пише:
          > Або давайте ще далі підемо.Приїздить приміром в"єтконг у Київ і надсилає повідомлення : "я вже приїхав".Ну і негайно видати йому документи і тд.Справжній комінтернаціонал буде.

          Вже не кажучи про то, що Ви плутаєте громадянство з реєстрацією, можна сказати що Ви ще й історію погано знаєте. Українці у своїй історії багато разів займалися тим, що тікали від реєстрацій (скільки війн із поляками було, які козаків хтіли переєструвати, а хто не в реєстрі -- закріпачити), й від панів...
          Українці ЗНАЧНО ближче до анархістів, аніж до реєстраторів.
        • 2003.01.20 | ВІЙ

          То чого ж ти не реєструєш свій нік у цьому форумі?

          Антикомуністик ти наш шлюбний ...
      • 2003.01.19 | Andrij

        Re: Нащо взагалі потрібна якась реєстрація?

        zinc пише:
        > Тобто я приходжу і кажу: "Я тепер живу у вашому районі (селі, тощо) там-то, ось мій паспорт, зареєструйте мене".

        Нащо? Платити податки? Ну так для цього існує реєстрація бізнесів.

        Що це за ментальність у нас така, ніби люди ЩОСЬ винні державним чиновникам. Держава має існувати для громадян, а не навпаки.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.01.19 | Гура

          В Европі реєстрація є, правда гранично спрощена (-)

        • 2003.01.19 | Роман ShaRP

          Хіба для участі у виборах. (-)

          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2003.01.20 | Andrij

            Re: Для цього можна реєструватись по пошті

            у місцевих виборчих комісіях. Це, звичайно, якщо маєш бажання голосувати. Головне тут - забезпечити право громадян на рівні вибори.

            Інше питання, чи потрібні нашій владі рівні вибори, якщо вони навіть у Верховній Раді принцип "одна людина - один голос" не сприймають.
        • 2003.01.19 | zinc

          Re: Нащо взагалі потрібна якась реєстрація?

          тоді став питання ширше - нащо потрібна якась там міліція/поліція, що це за контроль на над громадянами. Нехай роблять, що хочуть, держава ж для них.
          але як я і сказав, реєстрація повинна бути абсолютно добровільна: не хочеш - не реєструйся, тільки не дивуйся потім, якщо тебе наприклад не вибори не пустять, або водійські права не видадуть.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2003.01.20 | Andrij

            Re: Поліція та міліція потрібні, але з чітко визначеними правами

            та обов'язками. На приклад, міліціонер не має право не дозволений судом обшук. Так само, місцева та центральна влада не має права вимагати ваші приватні дані без вашої згоди. Водійські права видаються виключно для впорядкування руху машин на громадській власності - дорогах та вулицях. Отже, необхідно знати вашу адресу у випадку штрафу. Але вам ніхто не має забороняти ходити пішки та не повідомляти владу про своє місце помешкання.

            Реєстрація сама по собі, без причини, аби "контролювати громадян", є порушення вашої свободи. Думаю, що ми з вами погодимось на тому, що ця реєстрація має бути принаймні добровільною та не обов'язковою.
  • 2003.01.18 | Правник

    Так ось ти яке, породження Януковича

    Якщо кому цікаво, то постанова тутоньки:

    http://www.rada.gov.ua/laws/pravo/new/cgi-bin/show.cgi?nreg=35-2003-п
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.01.18 | Адвокат ...

      А що Ви від того барбоса хотіли?

      "Лаґерний опит"... прости Господи!
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.01.19 | Роман ShaRP

      Ті самі граблі. Так де ж відповідальність?

      6. Громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які
      постійно проживають в Україні, у разі зміни місця проживання

      зобов'язані

      подати для реєстрації у 10-денний строк після прибуття
      на нове місце проживання документи відповідним житлово-комунальним
      підприємствам органів місцевого самоврядування, Київської та
      Севастопольської міських держадміністрацій, житлово-будівельним
      кооперативам, об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку
      та молодіжним житловим комплексам, що самостійно здійснюють
      обслуговування будинків, уповноваженим особам у сільських,
      селищних радах, житлово-комунальним органам, що обслуговують
      відомчий житловий фонд, у тому числі військові містечка, інші
      об'єкти і території (далі - житлово-комунальні підприємства).

      Документи приймаються і обліковуються житлово-комунальними
      підприємствами та у 5-денний строк передаються до відповідних
      уповноважених органів.

      Особи, які проживають у приватних будинках і не
      обслуговуються житлово-комунальними підприємствами, звертаються до
      відповідних уповноважених органів особисто (з поданням оформленої
      належним чином будинкової книги).



      Ця вся історія нагадала мені історію "розкріпачення" -- ага, ти вільний, але без землі, і зобов*язаний платити панові за те, аби прогодувати свою родину. І тут -- ти вільно обираєш місце, але зобов*язаний реєструватися.
      (хоча реально, я думаю, багато хто того робити не буде -- і от тут постає те саме цікаве питання про відповідальність)

      Чорт його зна, що воно з тим буде далі (не можу сказати, чи можна проти того подати протест, на підставі європейського чи світового законодавства -- хто б підказав? ), але, однозначно, мені таке не подобається. Януковича на мило!

      P.S. Взагалі, цікаво було б з*ясувати, у яких, крім бюрократично-поліцейських, це інтересах (ясно, що не народу)
      Може, вони завтра постанову про "Тимчасовий порядок пиття води з крану у стані бодуна приймуть", що, їм того не можна заборонити чи то оскаржити?

      P.P.S. Постскриптум був трохи редагований, бо на деякі питання я отримав відповіді -- дивіться їх нижче.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.01.19 | Роман ShaRP

        Звідки ноги ростуть.

        На виконання Указу Президента України від 11 січня 2002 р.
        N 12 ( 12/2002 ) "Про заходи щодо реєстрації фізичних осіб"
        Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:


        Себто не "Янукович + Ку", а саме Ку, ку, і ще раз ку (малинові штани, ля) ...


        Але все це -- лише до розгляду Верховною Радою

        Проект Закону про порядок реєстрації фізичних осіб за місцем проживання

        Номер,дата реєстрації
        2206-1 від 25.09.2002

        Сесія реєстрації
        2 сесія IV скликання

        Суб'єкт законодавчої ініціативи
        Народний депутат України

        Автор(и) подання,
        ініціатор(и) внесення
        Бандурка О.М. Народний депутат України IV скл. Мойсик В.Р. Народний депутат України IV скл.

        Відповідальний комітет
        Комітет з питань правової політики

        Текст законопроекту та супровідні
        документи

        Проект Закону 24.09.2002
        http://oracle2.rada.gov.ua/pls/zweb/webproc34?id=&pf3511=13158&pf35401=24117

        Пояснювальна записка 24.09.2002
        http://oracle2.rada.gov.ua/pls/zweb/webproc34?id=&pf3511=13158&pf35401=24493

        Подання 24.09.2002
        http://oracle2.rada.gov.ua/pls/zweb/webproc34?id=&pf3511=13158&pf35401=24494

        Довідка про погодження 24.09.2002
        http://oracle2.rada.gov.ua/pls/zweb/webproc34?id=&pf3511=13158&pf35401=24495

        Фінансово-економічне обгрунтування 25.09.2002
        {Лінку немає! Себто подивитися, хто , що й для кого обгрунтовував, не можна}


        Документи, пов'язані із роботою
        над законопроектом
        Коротка анотація 15.01.2003
        Висновок комітету 14.01.2003


        Хто цікавиться -- може переглянути самостійно. Я поки що пощу лінки, а після перегляду проекту повідомлю про висновки.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.01.19 | Роман ShaRP

          Re: Звідки ноги ростуть-II (перегляд супутніх документів) (1.1)

          (1.1) у кінці -- то значить, що внесені незначні вточнення.

          Розпочнемо з "Проекту". Повний текст я наведу окремо, а поки що зверну увагу на:

          Стаття 3.
          Організація роботи по веденню Державного реєстру про місце проживання фізичних осіб грунтується на таких принципах:
          1) єдиної системи реєстрації та ведення державних обліків фізичних осіб за місцем проживання;
          2) недопущення поширення інформації про особу, в тому числі про місце проживання, без її згоди, крім випадків визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, громадського порядку, охорони здоров’я захисту прав і законних інтересів інших осіб;
          3) можливості громадянина знайомитись в уповноважених органах державної влади з відомостями про себе, які не є державною або іншою захищеною законом таємницею;
          4) створення сприятливих умов для реєстрації фізичних осіб за місцем проживання.


          Отак я і повірив "випадкам", що визначаються кучмівськими законами, та їхній "охороні прав та законних інтересів".

          Стаття 6.
          Фізичні особи зобов’язані у десятиденний термін зареєструватися за обраним місцем проживання. Тимчасові жильці беруться на облік адміністрацією відповідного закладу у перший день прибуття в такий заклад.

          Стаття 7.
          За проживання без реєстрації або з простроченим терміном реєстрації фізичні та посадові особи закладів, що допустили проживання без реєстрації несуть відповідальність, встановлену законодавством.



          Себто, полювати за нами буде "управдом, друг людини". Бо це на нього поклали відповідальність. Хитро, по-комуністичному, хоч бери та перечитуй опуси товариша Сталіна. Привіт додатковим утискам, хабарям, "полюванню на нереєстрованих" та іншим-пов*язаним "радощам життя".


          Пояснювальна записка
          до проекту Закону України “Про порядок реєстрації фізичних осіб за місцем проживання”

          1. Обгрунтування необхідності прийняття акта
          Проект Закону України “Про порядок реєстрації фізичних осіб за місцем проживання” розроблено відповідно до Конституції України, у зв’язку з рішенням Конституційного Суду України від 14.11.2001 року № 15-рп щодо визнання неконституційним адміністративно-дозвільного інституту прописки громадян за місцем проживання, а також з метою визначення нової системи обліку фізичних осіб за місцем проживання, що забезпечуватиме конституційні права щодо свободи пересування та вільного вибору місця проживання.
          2. Цілі і завдання прийняття акта
          Визначити загальні принципи і засади реєстрації фізичних осіб, засади, уповноважені органи, що братимуть участь у вирішенні питань реєстрації фізичних осіб за місцем проживання, організацію цієї роботи і контролю за дотриманням фізичними та посадовими особами порядку реєстрації.
          3. Загальна характеристика і основні положення законопроекту
          Закон визначатиме правові та організіційні засади запровадження і проведення реєстрації фізичних осіб за місцем проживання з метою забезпечення передбачених Конституцією України прав і обов’зків осіб, які проживають в Україні.
          4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
          Принципи, загальні засади та порядок реєстрації фізичних осіб за місцем проживання законодавчими актами не визначені.


          От на це рекомендую звернути увагу. Хто ж їх буде визначати? Я про це ще зроблю своє припущення, а Ви поки подумайте.

          5. Фінансово-економічне обгрунтування
          Реалізація акта не потребує додаткових фінансових витрат крім тих, що передбачені Державним бюджетом на утримання діючих органів виконавчої влади, що здійснюватимуть реєстрацію фізичних осіб за місцем проживання.
          6. Прогноз соціальних наслідків
          Прийняття акта надасть можливість створити умови для реалізації права людини на свободу пересування та вільний вибір місця проживання, запровадити нову систему обліку фізичних осіб за місцем проживання, як це визначено Конституцією України.


          Нумо, громадяни, вгадайте -- чи визначає чинна конституція "систему обліку фізичних осіб за місцем проживання"? Та де ... то всьо кучмаківські придумки.
          Йой, горе моє яке -- прописку відмінили, а куди екс-парторгу без прописки? Тре щось нове терміново придумати.
          Дірка у паркані є у пункті 3 -- з метою забезпечення передбачених Конституцією України прав і обов’зків осіб, які проживають в Україні., себто якщо кучмаки доведуть що без реєстрації громадянин "не може виконувати свої обов*язки" -- "тади ой". Ну а права,здається, в усьому світі можна дотримувати і без реєстрації.


          "Довідки про погодження"

          WOW


          Довідка
          про погодження проекту Закону України “Про порядок реєстрації фізичних осіб за місцем проживання”

          Проект акта погоджено без зауважень:
          В.Ю. Єльченко Заступник Державного секретаря Міністерства
          закордонних справ України

          із зауваженнями, які враховані:
          Ю.О.Вандін Заступник Голови Служби безпеки України
          М.М. Литвин Голова Державного комітета у справах охорони державного кордону України

          із зауваженнями, які частково враховані:
          О.В. Лавринович Міністр юстиції України
          Ю.О. Смирнов Міністр внутрішніх справ України


          Погодьтеся, є щось символічне у переліку тих, з ким "погоджувалися".
          Припускаю, що саме вони будуть визначати "відповідальність" за "нереєстрацію", та "знімати пінку".
          Дивно, що від ДПА нікого немає, хоча чого їм -- у них свій реєстр є, окремий.
          І міністра "оборони" "забули спитати, але той , мабуть, поки не чіпають "загальний військовий обов*язок", ще одне пострадянське тягло та опудало на громадянах України, і так задоволений.

          І, нарешті, як Ви гадаєте, про чий підпис мріють "подавальники" проекту?

          Президент України Л. КУЧМА



          Народні депутати України О. Бандурка В. Мойсик
          -- запам*ятайте ці імена, аби не загубилися у нашій свідомості нові держиморди, достойні синки та братки поліційної держави.
          Медаль їм. Собачу. "За службу".
          P.S. То, що В. Мойсик -- це "НУ, це дивно, чи як?
      • 2003.01.19 | Правник

        Re: Ті самі граблі. Так де ж відповідальність?

        Роман ShaRP пише:
        > Чорт його зна, що воно з тим буде далі (не можу сказати, чи можна проти того подати протест, на підставі європейського чи світового законодавства -- хто б підказав? ), але, однозначно, мені таке не подобається. Януковича на мило!

        На мило! (торгова марка "Вітьок, внатуральне").
        Оскаржити можна і на підставі Конституції - частина друга статті 55, до славетного Печерського суду чи у якому там районі Кабмін розташовано...Неважко уявити рішення.
  • 2003.01.19 | Роман ShaRP

    Текст проекту Закону (повний)

    Про деталі, які впали мені в вічі, дивіться тут
    http://maidan.org.ua/n/free/1042964534
    та тут
    http://maidan.org.ua/n/free/1042967616

    Ну, а тепер, Його Величність

    Проект

    Вноситься народними депутатами
    України Бандуркою О.М., Мойсиком В.Р.




    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про порядок реєстрації фізичних осіб за місцем проживання

    Цей Закон визначає правові та організаційні засади запровадження і проведення реєстрації фізичних осіб за місцем проживання з метою забезпечення передбачених Конституцією України їх прав і обов’язків.

    І. Загальні положення.
    Стаття 1.
    Терміни, що використовуються в цьому Законі:
    фізичні особи - громадяни України, які проживають в Україні або за її межами, іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні;
    законні представники - батьки, усиновителі, батьки - вихователі, опікуни, піклувальники, представники закладів, які виконують обов’язки опікунів і піклувальників, особи, які представляють інтереси заявників за дорученням, засвідченим нотаріально;
    малолітня дитина - дитина віком до 14 років;
    неповнолітня дитина - дитина віком від 14 до 18 років;
    паспортний документ - паспорт громадянина України (посвідчення особи громадянина України), тимчасове посвідчення громадянина України, свідоцтво про належність до громадянства України, посвідка на постійне чи тимчасове проживання в Україні, паспортний документ іноземця чи особи без громадянства, посвідчення біженця.
    місце проживання - місце, де фізична особа постійно або переважно проживає як власник, за договором найму, піднайму, оренди або на інших підставах, передбачених законодавством України. Як місце проживання визначаються житлові будинки (приміщення), споруджені в установленому порядку і придатні для проживання, що перебувають на обліку уповноважених органів як житловий фонд, у тому числі гуртожитки, заклади для дітей-сиріт і дітей позбавлених батьківського піклування, дитячі будинки сімейного типу, будинки пристарілих, інвалідів, ветеранів;
    тимчасові жильці - фізичні особи, які перебувають у готелях, кемпінгах, санаторіях, будинках відпочинку, мотелях, лікувально-профілактичних та лікувальних закладах;
    реєстрація - внесення до паспортного документа та відповідних державних обліків органами реєстрації відомостей про місце проживання фізичної особи.
    Стаття 2.
    Державний реєстр про місце проживання фізичних осіб є ведення державних обліків згідно нормативно-правових актів України, що видаються відповідно до цього Закону.
    Стаття 3.
    Організація роботи по веденню Державного реєстру про місце проживання фізичних осіб грунтується на таких принципах:
    1) єдиної системи реєстрації та ведення державних обліків фізичних осіб за місцем проживання;
    2) недопущення поширення інформації про особу, в тому числі про місце проживання, без її згоди, крім випадків визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, громадського порядку, охорони здоров’я захисту прав і законних інтересів інших осіб;
    3) можливості громадянина знайомитись в уповноважених органах державної влади з відомостями про себе, які не є державною або іншою захищеною законом таємницею;
    4) створення сприятливих умов для реєстрації фізичних осіб за місцем проживання.
    Стаття 4.
    Функції реєстрації фізичних осіб за місцем проживання в межах території України здійснюють територіальні органи Державного департаменту у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб, що діє як урядовий орган державного управління у складі МВС України /далі Державний департамент/.
    Громадяни України, які постійно проживають за межами України, реєструються в дипломатичних представництвах та консульських установах України за кордоном у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
    Іноземці та особи без громадянства, які в’їзджають в Україну, реєструються в пунктах пропуску через державний кордон України представниками Державного комітету у справах охорони державного кордону України, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
    Іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні та не мають посвідки на постійне чи тимчасове перебування, реєструються на певний термін у територіальних органах Державного департаменту при зверненні з клопотанням про продовження строку перебування в Україні.
    Стаття 5.
    Тимчасові жильці не реєструються, а їх персональні дані та відомості про їх місце постійного або переважного проживання: адміністративно-територіальна одиниця, вулиця, номер будинку, корпусу, квартири/кімнати вносяться до обліків, що забезпечує адміністрація закладів, де вони перебувають.
    Фізичні особи, засудженні до обмеження або позбавлення волі, реєструються на загальних підставах адміністрацією установ кримінально-виконавчої системи у відповідному територіальному органі Державного департаменту.
    Діти-сироти, діти позбавлені батьківського піклування, пристарілі, інваліди, ветерани, які перебувають у відповідних закладах, реєструються адміністрацією цих закладів у територіальному органі Державного департаменту.
    Стаття 6.
    Фізичні особи зобов’язані у десятиденний термін зареєструватися за обраним місцем проживання. Тимчасові жильці беруться на облік адміністрацією відповідного закладу у перший день прибуття в такий заклад.
    Стаття 7.
    За проживання без реєстрації або з простроченим терміном реєстрації фізичні та посадові особи закладів, що допустили проживання без реєстрації несуть відповідальність, встановлену законодавством.

    ІІ. Реєстрація фізичних осіб за місцем проживання.
    Стаття 8.
    Органи реєстрації, зазначені у статті 4, зобов’язані за зверненням фізичної особи здійснити реєстрацію.
    Стаття 9.
    В реєстрації фізичній особі за заявленим місцем проживання може бути відмовлено тільки у випадках передбачених законами України.
    Стаття 10.
    Реєстрація військовозобов’язаних і призовників здійснюється лише у разі наявності в їх військово-облікових документах відміток військових комісаріатів про взяття на військовий облік або зняття з нього.
    Стаття 11.
    Фізична особа або її законний представник для проведення реєстрації до впровадження Єдиної державної автоматизованої паспортної системи подають до житлово-комунального органу, сільської, селищної ради, адміністрації установ кримінально-виконавчої системи /у разі відсутності - безпосередньо до територіального органу Державного департаменту/ заявку та паспортний документ. На малолітніх та неповнолітніх до шістнадцятирічного віку замість паспортного документа може бути подано свідоцтво про народження.
    Якщо одночасно з батьками або законними представниками реєструються малолітні чи неповнолітні діти, про це обов’язково зазначається в заяві. Неповнолітні діти віком від 15 до 18 років подають заяву самостійно.
    Стаття 12.
    Подані заяви та паспортні документи посадовою особою житлово-комунального органу, сільської, селищної ради, адміністрації установи кримінально-виконавчої системи обліковуються та не пізніше ніж у 5-денний термін передаються територіальному органу Державного департаменту.
    Подані до територіального органу Державного департаменту для реєстрації документи оформляються та повертаються не пізніше ніж у 5-денний термін.
    Стаття 13.
    За реєстрацію справляється державне мито в порядку, встановленому законодавством.
    Стаття 14.
    Зразки заяви для реєстрації та документів державного обліку встановлюються Кабінетом Міністрів України.

    ІІІ. Оскарження рішень з питання реєстрації за обраним місцем проживання.
    Стаття 15.
    Рішення органів реєстрації з питань відмови у реєстрації за обраним місцем проживання можуть бути оскаржені у вставленому законом порядку до уповноважених органів вищого рівня або у судовому порядку.
    ІV. Прикінцеві положення.
    Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня опублікування.
    Фізичні особи, у паспортних документах яких на день набрання чинності цим Законом проставлено відмітку про прописку за місцем проживання, вважаються такими, що зареєстровані за місцем проживання.








    Президент України Л. КУЧМА
  • 2003.01.19 | Правник

    З рішення КС

    4. Конституційний Суд України, вирішуючи спір, виходить з того, що в Україні права і свободи людини і громадянина визначають зміст і спрямованість діяльності держави та її органів. Відповідно до статті 33 Конституції України кожний, хто на законних підставах перебуває на території України, має право вільно пересуватися, вибирати місце проживання, залишати територію України. Право на свободу пересування і вибору місця проживання в межах держави як невід'ємне право кожної людини закріплено також Загальною декларацією прав людини 1948 року (частина перша статті 13), Міжнародним пактом про громадянські та політичні права 1966 року (стаття 12), Протоколом N 4 до Конвенції про захист прав людини та основних свобод 1950 року (стаття 2) та іншими міжнародно-правовими актами.

    Вільне пересування і вибір місця проживання є суттєвою гарантією свободи особистості, умовою її професійного і духовного розвитку. Це право, як і інші права і свободи людини, є невідчужуваним та непорушним (стаття 21 Конституції України). Водночас назване право не є абсолютним. Свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України можуть бути обмежені, але тільки ЗАКОНОМ (стаття 33 Конституції України).

    Допустимість обмеження свободи пересування, вільного вибору місця проживання в межах держави та права вільно залишати територію країни визнається і міжнародним правом. Зокрема, стаття 2 Протоколу N 4 до Конвенції про захист прав людини та основних свобод 1950 року закріплює правило, за яким здійснення права на свободу пересування і свободу вибору місця проживання, вільно залишати будь-яку країну, включаючи свою власну, не може зазнавати жодних обмежень, крім тих, що передбачені ЗАКОНОМ і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для забезпечення громадського порядку, запобігання злочинам, для охорони здоров'я або моралі чи з метою захисту прав і свобод інших осіб.

    Відповідно до пункту 1 частини першої статті 92 Конституції України права і свободи людини і громадянина, гарантії їх здійснення та основні обов'язки повинні визначатися виключно ЗАКОНОМ, а не іншими нормативними актами. ...

    КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ

    Ну і хто після цього Янукович? Той, хто і був - рецидівіст, бо виходячи з наведеного (та і з самої Конституції) це ніщо інше як перевищення повноважень, кримінально переслідуване.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.01.19 | Роман ShaRP

      Не все так просто.

      №1 Янукович -- просто "стрілочник".
      Наказав-бо кучмо.

      №2 Закон НЕ перешкоджає "вільному пересуванню". Пересувайтеся, стільки захочте, але тільки реєструйтеся.
      Не знаю, що каже Декларація прав людини стосовно різноманітних реєстрацій, але є у мене нехороша підозра, що нічого :(:. А шкода.

      №3 Закон -- ідіотський хоча б тому, що "10-денний термін" взято явно зі стелі. Ну, а якщо заочник з Задрипанська їде до Києва та живе там два тиждні у гуртожитку на протязі сесії? Гуртожитки віднесено до ПМП, тимчасовими є лише готелі-мотелі. А якщо на квартирі?
      А якщо він не реєстрований, а його на вулиці зловили менти, мають вони право запитувати реєстрацію, чи не мають? А якщо менти зловили не заочника, а араба, що вони мають право з нього вимагати? Він реєструється на кордоні, але ДЕ? Наприклад, приписали його до Києва, а зловили у Білій Церкві?

      І так далі -- широченнннннє поле для ментівсько-кучмаківського бандократичнокорумпованого свавілля.


      Потрібно НЕ допустити введення обов*язкової реєстрації, хоча у цій державі це навряд чи можливо :(:
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.01.19 | Адвокат ...

        Згоден із Вами.

        Роман ShaRP пише:


        > І так далі -- широченнннннє поле для ментівсько-кучмаківського бандократичнокорумпованого свавілля.
        >

        > Потрібно НЕ допустити введення обов*язкової реєстрації, хоча у цій державі це навряд чи можливо :(:

        Девести, можливо те чи ні,-- має парляментська опозиція. Принаймні, вона мусить внести на розгляд ВРади проєкт постанови про зміни до того Закону. Суттю тих змін має бути остаточне скасування прописки. Себто: законодавче затвердження не обов'язковости реєстрації.
        Сподіваю се, що опозиційні парляментарі, попри перед- прегонні клопоти, все ж зможуть остаточно зруйнувати кріпацтво a la совок.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.01.19 | Э.Л.

          А из какого военкомата в армию ходить будем? (-)

          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2003.01.19 | Адвокат ...

            Армія мусть бути контрактною.

            А для тих, кому немає життя без "всєобщєй да воінской",-- завжди є можливість хутенько чкурнути на історично- ментальну батьківщину.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2003.01.19 | Роман ShaRP

              Троньки помилилися.

              Адвокат ... пише:
              > А для тих, кому немає життя без "всєобщєй да воінской",-- завжди є можливість хутенько чкурнути на історично- ментальну батьківщину.

              У Росії програма переходу до контрактної армії затверджена позаторік, якщо не раніше. Так що, так що.

              А "Загальний обов*язок" (у мирний час) -- то на користь тоталітаристам, бюрократам армійським та іншим і бандитам, для яких казарменно-"дідівська" продажна армія -- "рідний дім".
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2003.01.19 | Правник

                А що панство скаже про варіант

                з невеликим професійним військом і обов'язковою короткотерміновою разовою підготовкою на рівні як тримати гвера та звідки з нього летять кулі?
              • 2003.01.19 | Адвокат ...

                Ви вкурили кайхву від року Моськальщини?

                Роман ShaRP пише:


                > У Росії програма переходу до контрактної армії затверджена позаторік, якщо не раніше. Так що, так що.

                Є доволі країн, де існує "всєобщая і воінская". Де отой апотеоз мілітаризму є чи не найвищою громадською чеснотою.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2003.01.19 | Роман ShaRP

                  Мені по барабану -- ля-ля-ля-ля-ля

                  Адвокат ... пише:
                  > Роман ShaRP пише:
                  >
                  >
                  > > У Росії програма переходу до контрактної армії затверджена позаторік, якщо не раніше. Так що, так що.
                  >
                  > Є доволі країн, де існує "всєобщая і воінская". Де отой апотеоз мілітаризму є чи не найвищою громадською чеснотою.

                  Франція, наприклад, якщо не помиляюся ... але ніц доброго вона з того не має.

                  Взагалі, я не розумію, до чого це запитання. Стосовно Росії та її року у мене окрема думка, що не лежить у площині цьої теми ну аж ніяк.
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2003.01.19 | Адвокат ...

                    Тоді,-- раджу змінити пор'ядок дій.

                    Себто: спочатку (з)розуміти, а вже потім поцькати по кявіятурі. ;):
      • 2003.01.19 | Правник

        Я мав на увазі видання постанови КМУ (-)



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2018. Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua