З ВРЮ таки треба щось робити
03/25/2003 | Майдан-ІНФОРМ
“Майдан-Інформ вже повідомляв про те, що
народним депутатом України Тарасом Чорноволом було
внесено законопроект, згідно якого Вища Рада Юстиції
повинна бути позбавлена фінансування з держбюджету,
оскільки проголосила себе “громадською організацією”.
“Паче чаянія”, цей законопроект успішно “пройшов”
профільні комітети – бюджетний та правовий, та
включений в повістку дня для голосування на 10 квітня
2003 року.
“Держава фінансує з Державного бюджету організації й
структури, які юридично й фактично належать до системи
державної влади. Фінансування з Державного бюджету
організацій, які за юридичною ознакою чи, хоча б, за
практичним станом діють поза відповідним
конституційним чи законодавчим полем для державних
установ і організацій, нелогічне і злочинне”, -
наголошується в пояснювальній записці до цього
законопроекту.
“Вища рада юстиції реально вийшла поза рамки вказаного
законного поля внаслідок ігнорування її головою та
більшістю членів відповідного закону й норм
Конституції. Оскільки голова Вищої ради юстиції
незаконно суміщає цю важливу посаду зі статусом
Народного депутата України і до того ж працює у цій
інституції на громадських засадах, що повністю
суперечить прямій нормі Закону “Про Вищу раду
юстиції”, виникає небезпечний прецедент. Оскільки
голова Ради, внаслідок наведених порушень автоматично
стає особою нелегітимною, втрачають легітимність усі
підписані ним документи про призначення суддів, отже
тисячі суддів мусять втратити свій статус, а винесені
ними вироки можна оскаржувати як незаконні, що
призведе до правового колапсу в державі.
З даної колізії може бути два виходи:
1) вернути Вищу раду юстиції в правове поле України
через відставку голови ради зі своєї посади й обрання
легітимного нового голови або ж відмови його від
депутатського мандату й переходу до праці на постійній
основі. Оскільки Вища рада юстиції відмовилася
виконати пряму вимогу закону, а залежні від неї судді
ніколи не винесуть законного рішення, залишається
другий варіант.
2) визнати прецедент фактичного переходу Вищої ради
юстиції в статус громадської організації, як це
практикується в ряді країн світу, або закритого
акціонерного товариства, як це на практиці виглядає у
нас і до прийняття відповідних змін у Конституції
зафіксувати цей факт в основному фінансовому документі
України – Державному бюджеті.
Кошти, відібрані у ВРЮ (читай: у СДПУ (о)), автор
законопроекту пропонує спрямувати на
матеріально-технічне забезпечення українських судів,
що нині перебувають у жалюгідному стані, хоча і
визнає, що “...збільшення виділення коштів на ці
статті відповідно на 1226.0 тис. і 1500.0 тис.гривень,
безумовно, кардинально проблему не розв’яже, але дасть
змогу доповнити забезпечення комп’ютерною та
оргтехнікою ряду гостропотребуючих судів і провести
ремонтні роботи й добудову приміщень частини місцевих
судів, у яких реально неможливо сьогодні здійснювати
повноцінне судочинство”.
Хочеться сподіватись, що наша опозиція зможе ефективно
використати таку можливість, як обговорення цього,
безумовно, “чорногуморного” законопроекту для
того щоб звернути увагу інших депутатів на наступні пункти:
1. СДПУ (о) потрібно відрізати від “ персональної годівниці” у
вигляді контролю над кадровою політикою в судах та
контролю, завдяки цьому, над левовою часткою ринку
замовних рішень, оскільки ще трохи – вони вже
повністю контролюватимуть всю судову гілку влади в
Україні;
2.Такі "таваріщі", як Ківалов і Со, що нехтують
Конституцією та законами держави, не мають ніякого,
ані юридичного, ані, тим більш, морального права
розпоряджатися долями суддів;
3.В світлі виборів, що невідворотно наближаються,
ніхто не може почуватись спокійно, коли такий знаковий
орган, як ВРЮ, фактично під контролем однієї-єдиної
політичної сили (це буде цікаво почути відмінним від СДПУ(0)
пропрезидентським силам)
“Ітого”: З Вищою (З)Радою
Юстиції треба негайно щось робити, включаючи внесення
змін до Закону України “Про Вищу Раду Юстиції”.
народним депутатом України Тарасом Чорноволом було
внесено законопроект, згідно якого Вища Рада Юстиції
повинна бути позбавлена фінансування з держбюджету,
оскільки проголосила себе “громадською організацією”.
“Паче чаянія”, цей законопроект успішно “пройшов”
профільні комітети – бюджетний та правовий, та
включений в повістку дня для голосування на 10 квітня
2003 року.
“Держава фінансує з Державного бюджету організації й
структури, які юридично й фактично належать до системи
державної влади. Фінансування з Державного бюджету
організацій, які за юридичною ознакою чи, хоча б, за
практичним станом діють поза відповідним
конституційним чи законодавчим полем для державних
установ і організацій, нелогічне і злочинне”, -
наголошується в пояснювальній записці до цього
законопроекту.
“Вища рада юстиції реально вийшла поза рамки вказаного
законного поля внаслідок ігнорування її головою та
більшістю членів відповідного закону й норм
Конституції. Оскільки голова Вищої ради юстиції
незаконно суміщає цю важливу посаду зі статусом
Народного депутата України і до того ж працює у цій
інституції на громадських засадах, що повністю
суперечить прямій нормі Закону “Про Вищу раду
юстиції”, виникає небезпечний прецедент. Оскільки
голова Ради, внаслідок наведених порушень автоматично
стає особою нелегітимною, втрачають легітимність усі
підписані ним документи про призначення суддів, отже
тисячі суддів мусять втратити свій статус, а винесені
ними вироки можна оскаржувати як незаконні, що
призведе до правового колапсу в державі.
З даної колізії може бути два виходи:
1) вернути Вищу раду юстиції в правове поле України
через відставку голови ради зі своєї посади й обрання
легітимного нового голови або ж відмови його від
депутатського мандату й переходу до праці на постійній
основі. Оскільки Вища рада юстиції відмовилася
виконати пряму вимогу закону, а залежні від неї судді
ніколи не винесуть законного рішення, залишається
другий варіант.
2) визнати прецедент фактичного переходу Вищої ради
юстиції в статус громадської організації, як це
практикується в ряді країн світу, або закритого
акціонерного товариства, як це на практиці виглядає у
нас і до прийняття відповідних змін у Конституції
зафіксувати цей факт в основному фінансовому документі
України – Державному бюджеті.
Кошти, відібрані у ВРЮ (читай: у СДПУ (о)), автор
законопроекту пропонує спрямувати на
матеріально-технічне забезпечення українських судів,
що нині перебувають у жалюгідному стані, хоча і
визнає, що “...збільшення виділення коштів на ці
статті відповідно на 1226.0 тис. і 1500.0 тис.гривень,
безумовно, кардинально проблему не розв’яже, але дасть
змогу доповнити забезпечення комп’ютерною та
оргтехнікою ряду гостропотребуючих судів і провести
ремонтні роботи й добудову приміщень частини місцевих
судів, у яких реально неможливо сьогодні здійснювати
повноцінне судочинство”.
Хочеться сподіватись, що наша опозиція зможе ефективно
використати таку можливість, як обговорення цього,
безумовно, “чорногуморного” законопроекту для
того щоб звернути увагу інших депутатів на наступні пункти:
1. СДПУ (о) потрібно відрізати від “ персональної годівниці” у
вигляді контролю над кадровою політикою в судах та
контролю, завдяки цьому, над левовою часткою ринку
замовних рішень, оскільки ще трохи – вони вже
повністю контролюватимуть всю судову гілку влади в
Україні;
2.Такі "таваріщі", як Ківалов і Со, що нехтують
Конституцією та законами держави, не мають ніякого,
ані юридичного, ані, тим більш, морального права
розпоряджатися долями суддів;
3.В світлі виборів, що невідворотно наближаються,
ніхто не може почуватись спокійно, коли такий знаковий
орган, як ВРЮ, фактично під контролем однієї-єдиної
політичної сили (це буде цікаво почути відмінним від СДПУ(0)
пропрезидентським силам)
“Ітого”: З Вищою (З)Радою
Юстиції треба негайно щось робити, включаючи внесення
змін до Закону України “Про Вищу Раду Юстиції”.