МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Россия внесла Украину в "черный список" стран, которые не борютс

05/21/2003 | Shooter
Россия внесла Украину в "черный список" стран, которые не борются с отмыванием денег

Комитет Российской Федерации по финансовому мониторингу (КФМ России) подготовил "черный список" стран, не содействующих борьбе с отмыванием "грязных" денег и финансированием терроризма, а также приступил к его межведомственному согласованию.
Как сообщают российские средства массовой информации, базой для формирования списка стал соответствующий "черный список" Международной группы по борьбе с финансовыми злоупотреблениями (Financial Action Task Force on Money Laundering - FATF), в который входят 10 государств: Острова Кука, Египет, Гватемала, Индонезия, Мьянма, Науру, Нигерия, Филиппины, Сент-Винсент и Гренадины, Украина. Эти же государства и вошли в сформированный КФМ России "черный список".

В настоящее время КФМ России проводит согласование "черного списка" с заинтересованными ведомствами, в частности с МВД и ФСБ, осталось получить резолюцию МИД РФ.

КФМ России в соответствии с пунктом 2 статьи 6 Федерального закона "О противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, и финансированию терроризма" и Положению о порядке определения перечня организаций и физических лиц, в отношении которых имеются сведения об их участии в экстремистской деятельности, и доведения этого перечня до сведения организаций, осуществляющих операции с денежными средствами или иным имуществом, утвержденным постановлением правительства Российской Федерации от 18.01.2003 N27 (далее - Положение), составляет перечень организаций и физических лиц, в отношении которых имеются сведения об их участии в экстремистской деятельности.

Согласно закону, банки и иные уполномоченные организации должны в обязательном порядке информировать КФМ России о сделках с резидентами стран из "черного списка" по переводу средств, получению займов, операциях с ценными бумагами, если сумма сделки превышает 600 тысяч рублей.




Черговий привіт від братів наших більших. В дусі "взаімовиґаднава сатруднічєства"

Відповіді

  • 2003.05.21 | VENED

    Будь ласка, дайте линк (-)

  • 2003.05.21 | Shooter

    http://www.liga.kiev.ua/news/show/?id=71939 (-)

  • 2003.05.21 | Рюген

    Шутер, Вы себя уже разжаловали

    из "младших" братьев в меньшие? Не ожидал такого откровенного эксгибиционизма!
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.05.22 | Shooter

      Жалувати можна лише тебе, дурника

      Оскільки українці-русини ніколи не були МОЛОДШИМ братом московитів-росіян. Моментально все ті ж укаїнці є СТАРШИМ, хоч і МЕНШИМ "родичом" громадян Росії.
  • 2003.05.22 | Костя Порох

    Підтвердження недієздатності "ек союзу"

    Bangkok Post
    May 13, 2003
    BY ANDERS ASLUND
    Anders Aslund is a senior associate at the Carnegie Endowment for International Peace.
    Rivalry dies hard between Russia and old client states Efforts to "co-operate" fail. Competing to enter the WTO is a much better bet.

    Ever since the Soviet Union collapsed, the independent states that emerged from the wreckage have tried to sort out their trade relations. But the flow of goods between countries continues to contract even more than it should. What is needed is free trade.

    The twelve members of the Commonwealth of Independent States (CIS) concluded an Agreement on a Free Trade Zone in 1994, but it does not work. Whenever one member is successful in exporting to another, the importing member soon imposes quotas or prohibitive tariffs, impeding economic development. The simple solution is a mechanism for conflict resolution. The World Trade Organisation (WTO) has a well-functioning arbitration court with accepted penalties that could be used, but only four CIS countries (Kyrgyzstan, Georgia, Moldova, and Armenia) have joined the WTO. The l largest CIS economies--Russia, Ukraine, and Kazakhstan--should hurry up and join as well. Alas, instead of adapting tried and tested mechanisms, various CIS countries invent ever more complex schemes, such as the five-state Customs Union, which was renamed the Eurasian Economic Community last year, when its failure became evident.

    The latest invention is the recent declaration by the Presidents of Russia, Belarus, Kazakhstan, and Ukraine to start negotiations on forming a "Unified Economic Space.'' Three ideas are contained in this nebulous term: a customs union, coordination of accession to the WTO, and a currency union. None of these will benefit any participant.

    A CIS customs union failed already, and will fail again in the future. It delivered no freer trade than the CIS free-trade zone. No participant harmonised its customs with anybody else. Now the four presidents propose an independent supranational commission for trade and tariffs in order to forge a common customs policy. But there is no reason to believe that this will work any better.

    Simply put, these countries have different foreign-trade interests. A country that does not produce a product has no interest in its protection, while countries that do have protectionist interests. For instance, Russia's automotive and aviation industries insist on high import tariffs, while Kazakhstan produces neither cars nor airplanes. Russia's high import tariffs on cars would impose an unjustified consumer tax on Kazakhs. Until Russia, Ukraine, and Kazakhstan accede to the WTO, the trade situation within the CIS will not improve.

    If they would stop "cooperating'' and start competing to be the first to enter the WTO, all three countries could be members within a year. The worst idea is the currency union. All twelve CIS countries had a currency union in 1992 and 1993. It was an unmitigated disaster that ended in hyperinflation.

    The fundamental problem was that each country had a central bank that issued rouble credits, because no country was prepared to accept central-effectively Russian-control over its monetary policy..

    For the last three years, Russia, Kazakhstan, and Ukraine have been economically successful, with Russia and Ukraine boosting average annual economic growth rates of 6% and Kazakhstan around 11%.

    Sound market-based thinking has driven their domestic economic policies. None of them can afford to fool around with economic nonsense in their trade policy.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".