МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Pricewaterhouse Coopers захистив "Одеса-Броди" у Брюсселі

05/27/2003 | Спостерігач
Pricewaterhouse Coopers захистив "Одеса-Броди" у Брюсселі

www.ПРАВДА.com.ua, 27.05.2003, 17:38

Компанія міжнародний аудитор, яка вивчала економічну доцільність нафтопроводу Одеса-Броди Pricewaterhouse Coopers засвідчила, що проект є економічно привабливим, екологічно нешкідливим і безпечним маршрутом транспортування каспійської нафти, повідомляє ВВС

Проект представляв для Єврокомісії зокрема, Радник PwC, колишній міністр оборони та закордонних справ Великої Британії Малькольм Рифкінд. Пан Рифкінд пояснив, що попит на нафту у Європі зросте у наступні 10 років, видобуток нафти з Північного моря впаде, а каспійська нафта збільшиться у видобутку.

Оскільки транспортування нафти Босфором через екологічні обмеження майже не збільшаться, то проект Одеса-Броди Гданськ є безпрограшним, - вважає радник PwC. Щороку через Босфор проходить 120-130 мільйонів тонн нафти і цю кількість неможливо збільшити понад 20 мільйонів тон. Водночас, за оцінками експертів видобуток каспійської нафти збільшиться до 2010 року на 100-140 мільйонів тонн нафти щорічно.

"На нашу думку, "Одеса-Броди" є найбільш очевидною відповіддю на це питання, хоча б виходячи з того, що 600 кілометрів цього нафтопроводу вже збудовані і можуть використовуватися чи бути продовжені до Польщі й регіону Каспійського моря. Існує великий ентузіазм з приводу інтеграції України з країнами Європейського Союзу, з країнами Центральної та Східної Європи й проект нафтопровлу "Одеса-Броди-Плоцьк" є реалізацією такої інтеграції" - сказав Малькольм Рифкінд.

У Брюсселі у вівторок розпочалася конференція з питань нафтопроводу Одеса-Броди-Гданськ. Фактично це - презентація у Європейській комісії проекту транспортування каспійської нафти українською територією далі на захід до Польщі.

У конференції беруть участь український віце-прем'єр з енергетичних питань Віталій Гайдук, польський віце-прем'єр Марек Пол, який також опікується питаннями енергетики, та заступниця президента Єврокомісії Лойола Де Паласйо.

Як повідомляє кореспондент ВВС у Брюсселі, мова йде про презентацію проекту у Європейській комісії, яка раніше підписала декларацію політичної підтримки проекту з огляду на його роль для енергетичної безпеки Європи. На відкритті делегація ЄС знову заявила про свою підтримку нафтопроводу Одеса-Броди-Гданськ, тоді як раніше такі заяви лунали від США та поодиноких європейських країн, як от - Німеччина.

Хюз Мінгареллі - голова директорату ЄС із Східної Європи сказав, що новий газопровід приведе Україну до Європи і заохотить інвестиції в Україну, і наголосив ключову роль Польщі у реалізації цього проекту.

Держсекретар МЗС Олександр Чалий сказав, що нещодавній аудит проекту засвідчив про відповідність необхідним показникам і висловив сподівання, що технічний аудит нафтотерміналу "Південний" поблизу Одеси також виявиться позитивним.

"Незважаючи на усі спекуляції, щодо проекту Одеса-Броди-Гданськ, Україна розглядає його як один із головних інструментів євроінтеграційної політики", - сказав Чалий. На думку Олександра Чалого проект Одеса - Гданськ матиме велике значення і для польсько-українських стосунків.

Відповіді

  • 2003.05.27 | Englishman

    ТНК уже обещает прокачку в 20 млн тонн

    РФ может удвоить экспорт нефти из Одессы
    16:30 27.05.2003

    Российские нефтяные компании могли бы практически вдвое увеличить экспорт нефти из Одессы, если бы Украина согласилась на некоторые технологические изменения в своей нефтепроводной системе, сказал президент российской нефтепроводной монополии «Транснефть» Семен Вайншток.
    По его словам, экспорт мог бы вырасти на девять миллионов тонн в год до примерно 20 миллионов, если бы Киев согласился реверсировать нефтепровод Одесса-Броды.

    Трубопровод был задуман Украиной несколько лет назад и завершен в прошлом году для импорта нефти каспийского региона и ее транспортировки в Центральную Европу, однако до сих пор простаивает незагруженным из-за отсутствия поставщиков.

    По словам Вайнштока, многие российские фирмы — прежде всего, ТНК — готовы заполнить этот трубопровод, при условии, что нефть по нему будет экспортироваться в обратном направлении: через Одессу и далее на средиземноморский рынок.

    «Технически это (реверсирование) может занять не более двух недель. Единственное, что необходимо, это согласие всех украинских официальных лиц. Пока что на данный проект согласны не все, но я думаю, что здравый смысл победит», — сказал он.

    Как передают западные информагенства, в 2002 году одесский порт экспортировал 10,34 миллиона тонн российской и казахской нефти.

    Вайншток сообщил также, что ожидает принятия в ближайшие несколько недель правительством решения поручить «Транснефти» разработать ТЭО нефтепровода до Мурманска. Этот проект в прошлом году предложили частные российские компании для экспорта 50-120 миллионов тонн нефти на рынки Западной Европы и США.

    Вайншток сказал, что расширение порта Приморск в Финском заливе идет в соответствии с графиком, и пропускная способность этого порта вырастет к июлю 2003 года до 18 миллионов тонн с нынешних 12 миллионов тонн, к концу 2003 году — до 30 миллионов тонн и к середине 2004 года — до 42 миллионов тонн.

    http://ukroil.com.ua/news/show/1833

    Ты смотри, как все засуетились вокруг "ненужного" нефтепровода...
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.05.27 | Englishman

      Соррі, не ТНК, а Транснєфть (-)

    • 2003.05.27 | Рюген

      С паршивой овцы - хоть шерсти клок! (-)

  • 2003.05.28 | Englishman

    «Одесса-Броды»: реверса не будет

    10:02 28.05.2003

    Правительство Украины поддерживает прокачку нефти по нефтепроводу «Одесса-Броды» только по прямому маршруту — из Одессы в Броды — и отвергает возможность реверсного использования этого нефтепровода.
    Как заявил министр топлива и энергетики Украины Сергей Ермилов на международной конференции в Брюсселе, Бельгия, комментируя протокол о намерениях по прокачке 9 млн тонн нефти из Брод в Одессу, подписанный НАК «Нефтегаз Украины», »Укртранснефтью« с российскими »Транснефтью« и Тюменской нефтяной компанией (ТНК):

    »Президент и премьер-министр Украины утвердили нам директиву на эту конференцию: Одесса-Броды-Плоцк — именно в такой последовательности«.

    Директор по внешним связям Еврокомиссии Хагес Мигарелли, открывая начавшуюся во вторник в Брюсселе промышленную конференцию »Маршрут транспортировки нефти Одесса-Броды-Плоцк« отметил, что Еврокомиссия расценивает позицию Украины в этом проекте как первое испытание сотрудничества Украины с ней.

    »Это утвердит Украину как ключевую транзитную страну нефти в Европу «, — сказал он.

    Госсекретарь Министерства иностранных дел Украины Александр Чалый отметил, что Украина рассматривает проект нефтепровода »Одесса-Броды-Плоцк" как свой главный инструмент в вопросе евроинтеграции.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.05.28 | Englishman

      Евросоюз, Украина и Польша приняли совместную декларацию

      Евросоюз, Украина и Польша приняли совместную декларацию по нефтепроводу Одесса-Броды-Плоцк
      28.05.2003 10:33. НиК. Евросоюз, Украина и Польша приняли во вторник в Брюсселе совместную декларацию о поддержке реализации евроазиатского транспортного коридора. Документ был принят по тогам состоявшейся в бельгийской столице трехсторонней промышленной конференции "Проект транспортировки нефти Одесса-Броды-Плоцк: усиление энергетической безопасности и интеграции Европы". Она была организована Европейской комиссией и правительствами Украины и Польши.

      В декларации подчеркивается важность участка Одесса-Броды-Плоцк для евроазиатского транспортного коридора. Проект, как заявили участники конференции, призван "обеспечить экономическое развитие стран Европейского союза, будущих членов ЕС и Украины".

      Представители Еврокомиссии подчеркивали, что проект позволит обеспечить "диверсификацию энерготранспортных путей на восточном направлении" при более активном участии Украины и новых стран-членов ЕС и "не зависеть только от одного поставщика энергоресурсов". Отмечались также экологические преимущества этого проекта, одной из целей которого является разгрузка транспортировки нефти через Босфор.

      Участок Одесса-Броды-Плоцк, говорилось на конференции, сможет снабжать каспийской нефтью Польшу, Чехию, Словакию, Хорватию, Венгрию, Австрию и Германию, сообщает РИА "Новости".



      Гм... Все-таки интересно, почему нужно было подписывать протокол о намерениях с ТНК за день до еврпейской презентации?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.05.28 | Вівчар

        Re: Евросоюз, Украина и Польша приняли совместную декларацию

        Englishman пише:
        >
        > Гм... Все-таки интересно, почему нужно было подписывать протокол о намерениях с ТНК за день до еврпейской презентации?
        Елементарно, Ватсоне: потуги потужних лідерів потужного руху "В Азіопу разом з Росією", які мають свою долю в одеській перевалці, - нахабні, цинічні, безпардонні. Думали, що поставлять хрест на європейському диверсифікаційному варіанті напередодні брюссельського заходу.
        Буквально напередодні "УП" (!!!) http://www.pravda.com.ua/archive/2003/may/26/e1.shtml
        кинулася на підтримку азіопського реверсу, прикриваючись нібито захистом фінансових інтересів "Нашої України"; розраховуючи на ідіотів, - так само нахабно, цинічно, брехливо і по-дурному, як і були підписані протоколи.
        Не вийшло, і слава Богові.
        Але ж виникає питання: хто ж спонсорує "УП"?
  • 2003.05.28 | Спостерігач

    Європа дала грошей на український нафтопровід

    Європа дала грошей на український нафтопровід

    www.ПРАВДА.com.ua, 28.05.2003, 10:09

    Європейська Комісія виділила грант у розмірі EUR2 млн. на технічну підтримку добудування нафтопроводу Одеса - Броди до Плоцька, повідомила журналістам віце-президент ЄК, комісар з питань транспорту й енергетики Лойола де Паласіо (Loyola de Palacio).

    У Брюсселі у вівторок представники уряду Польщі й України та Єврокоміссії підписали спільну декларацію на підтримку розвитку Євроазіатського нафтотранспортного коридора (ЄАНТК).

    За її словами, кошти будуть направлені на розробку техніко-економічного обгрунтування добудування нафтопроводу Одеса - Броди до Плоцька. Цим питанням займеться створена сторонами робоча група, перше засідання якої відбудеться у суботу у Києві. До складу групи ввійдуть державні координатори й експерти з боку України і Польщі, зокрема, компанія "Пернс", що експлуатує польські нафтопроводи.

    Як очікується, результатами роботи групи стануть комерційні пропозиції приватним інвесторам по участі у консорціумі з добудування нафтопроводу.

    В інтерв'ю журналістам віце-прем'єр України Віталій Гайдук підтвердив, що Україна буде частково брати участь у фінансуванні добудування нафтопроводу Броди - Плоцк. Зі слів де Паласіо, Європейський банк реконструкції і розвитку готовий кредитувати будівництво нафтопроводу Броди - Плоцк, який оцінюється в $450 млн.

    Тим часом, як повідомив журналістам голова правління ВАТ "Укртранснафта" Олександр Тодійчук після підписання декларації, компанія запропонувала транспортувати по нафтопроводу Одеса - Броди легку сибірську нафту.

    "Дали задачу PricewaterhouseСoopers почати роботу з компаніями, які транспортують легку сибірську нафту через Туапсе", - сказав він.
    На думку Тодійчука, від реалізації такого проекту російські компанії отримають вигоду у вигляді можливості постачання своєї нафти на НПЗ Європи. Крім того, це дозволить розвантажити протоки Босфор.

    "Хочемо максимально балансувати інтереси великих гравців на цьому ринку", - сказав Тодійчук, пояснюючи необхідність додаткових варіантів використання нафтопроводу Одеса - Броди.

    Об'єми транспортування легкої сибірської нафти нафтопроводом Одеса - Броди поки не відомі.
  • 2003.05.28 | Спостерігач

    Гайдук: у реверса немає економічного обґрунтування

    Одеса-Броди буде локомотивом України до ЄС?

    www.ПРАВДА.com.ua, 28.05.2003, 10:46

    Нафтопровід Одеса-Броди перестав бути суто українським чи україно-польським проектом, а став "загальноєвропейським". Такий підсумок підписання у Брюсселі декларації з боку України, Польщі та ЄС бачить віце-прем'єр Віталій Гайдук.

    "Проект має політичну підтримку Єврокомісії, урядів Польщі і України. Ми маємо тепер усі можливості співпрацювати далі", - сказав Гайдук в інтерв'ю українській службі Бі-Бі-Сі.

    Гайдук сподівається, що перша каспійська нафта по трубопроводу піде на чеські і південно-німецькі заводи у листопаді - грудні 2003 року.

    За його словами, це перший етап, який передбачений концепцією бізнес-плану, і обсяг перших поставок може становити до 4 мільйонів тон. "Ми синхронізуємо і підпишемо до того часу усі контракти, і організуємо заповнення технічною нафтою. І ми впевнені, що перший етап буде працювати вже в цьому році", - додав він.

    Гайдук назвав реалізацію проекту Одеса-Броди "виконанням програми, яку Україна взяла на себе по заходах щодо інтеграції до європейського співтовариства".

    "Це підтверджує, що Україна є транзитною державою і надає транзитні послуги до всіх можливих напрямків ринку нафти і газу. Так ми і намагаємося робити, інтегруватися до загальноєвропейських транспортних коридорів, не тільки в обсягах транспортування нафти та залізничних перевезень та транспортних послуг".

    Говорячи про можливе використання трубопроводу в зворотньому напряму, із Брод в Одесу, Гайдук сказав, що для цього необхідне економічне обгрунтування, якого поки немає.

    "Реверсивний маршрут не дає можливості збільшення (об'ємів) транспортування нафти через нафтотранспортну систему України, оскільки, перший етап (нафтопроводу) Дружба-Адрія, по якому планується цю нафту транспортувати, може взяти лише 5 мільйонів тон нафти.

    "А якщо взяти 9 мільйонів, то Дружба-Адрія не може перекачати ще 4 мільйони тон. Тоді ті, хто не бачить себе у проекті Дружба-Адрія повинні скасувати угоду, укладену шістьма країнами. Тому ідея (реверсу - Броди - Одеса) може бути як ідея, але вона наразі немає жодного економічного обгрунтування", - сказав Гайдук.
  • 2003.05.28 | Englishman

    Нефтегаз Украины продолжает настаивать на своем

    28.05.2003 / 09:57 | "Нефтегаз Украины" предлагает Кабмину начать транзит нефти по "Одесса-Броды" в направлении Одессы


    Государственная компания "Нефтегаз Украины" предлагает Кабинету Министров начать транзит по простаивающему нефтепроводу "Одесса-Броды" российскую нефть в направлении Броды-Одесса.

    Об этом сказал журналистам во вторник вечером пресс-секретарь "Нефтегаза Украины" Константин Бородин.

    "Это единственная гарантия заполнения трубопровода, которая есть на сегодняшний день", - сказал Бородин.

    По его словам, доход от "Одесса-Броды" при объеме транзита российской нефти 9 млн. тонн в год и тарифе 6,6 долларов/тонна составит 59,4 млн. долларов в год, тогда как сейчас затраты на содержание нефтепровода составляют около 6 млн. гривен в год.

    По словам Бородина, "Нефтегаз Украины" считает нереальным в ближайшие несколько лет достижение договоренности о втором варианте использования нефтепровода - транзите каспийской нефти в направлении Броды-Одесса.

    По мнению компании, транзит в этом направлении невыгоден компаниям-поставщикам нефти.

    Как сообщало агентство, в апреле государственные компании "Нефтегаз Украины" и "Укртранснефтью" подписали с российскими "Транснефтью" и Тюменской нефтяной компанией протокол о намерениях начать транзит российской нефти в направлении Броды-Одесса объемом 9 млн. тонн в год сроком на 21 год для отгрузки с терминала "Южный" на Черном море.

    Вместе с тем, позже "Укртранснефть" заявила, что не считает протокол о транзите российской нефти по "Одесса-Броды" правомочным, и выступила против транзита российской нефти по нефтепроводу, поддерживая транзит каспийской нефти.

    Бородин сказал, что за последние несколько лет Украина не смогла найти поставщиков для транзита каспийской нефти по построенному в 2001 году, но до сих пор простаивающему нефтепроводу "Одесса-Броды".

    "Проект "Одесса-Броды" в северном направлении оказался нежизнеспособным", - сказал пресс-секретарь "Нефтегаза Украины".

    По мнению "Нефтегаза Украины", нефтеперерабатывающие заводы в восточной Европе не будут покупать каспийскую нефть из "Одесса-Броды", так как эта нефть на 12-15% дороже покупаемой ими сейчас российской нефти.

    В частности, по данным компании, сейчас стоимость российской нефти на границе Беларуси и Польши составляет 180 долларов/тонна, в то время как каспийская нефть, которая может доставляться по "Одесса-Броды", будет стоить около 215 долларов/тонна.

    Кроме этого, большинство восточноевропейских НПЗ технологически приспособлены под переработку российской, а не более высококачественной каспийской нефти.

    По мнению "Нефтегаза Украины", транзит нефти на западноевропейские НПЗ, которые уже перерабатывают каспийскую нефть, также экономически невыгоден по сравнению с существующими маршрутами транзита.

    Как сообщало агентство, вместе с тем, во вторник вице-премьер Украины Виталий Гайдук, вице-премьер Польши Марек Пол и вице-президент Европейской комиссии Лойола де Паласио подписали декларацию о поддержке проекта транзита каспийской нефти по "Одесса-Броды" в направлении Брод, а также его достройки до польского Плоцка.

    ЕС решил выделить 2 млн. евро на поддержку реализации этого проекта.

    Нефтепровод "Одесса-Броды" длиной 674 км и мощностью 9 млн. тонн в год был построен в 2001 году для транзита каспийской нефти из Одессы до Брод, а далее по нефтепроводу "Дружба" в европейские страны.

    http://www.ukranews.com/cgi-bin/openarticle.pl?lang=rus&id=340639
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.05.28 | Shooter

      Виглядає, що пацани з Нафтогазу України - в долі

      І як, справжнє постсовіьке бидло, дальше свого корита, в яку російські нафтові компанії пообіцяли плєснуть бурди, нічого не бачать.

      Слава богу, що нафтопроводи підчиняються не їм.

      Без сумнівуЮ конференція в Брюселі - малий, але дуже суттєвий крок вперед. Тепер все залежатиме хто виграє вибори.
  • 2003.05.28 | Спостерігач

    В Босфоре танкер с российским экипажем врезался в четыре рестора

    В Босфоре танкер с российским экипажем врезался в четыре ресторана
    Проходящий через пролив Босфор греческий танкер "Полисини-1", набрав большую скорость, врезался сегодня ночью в районе Арнавуткея в четыре плавающих ресторана, пришвартованных у берега. Один из них затонул. При этом жертв удалось избежать, поскольку, находящиеся на борту плавающего увеселительного заведения люди, увидев приближающееся на скорости судно, выпрыгнули за борт. Три других ресторана получили повреждения. Как передает Анатолийское агентство, экипаж танкера "Полисини-1", ходящего под греческим флагом, состоит из российских граждан, сообщает NEWSru. Покинувший место происшествия танкер был остановлен турецкой морской полицией, а затем отбуксирован в безопасное место в открытых водах и поставлен на якорь. Начато расследование.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.05.28 | Вівчар

      Re: Навіщо підписували?

      Навіщо підписували?
      Віталій КНЯЖАНСЬКИЙ, «День»
      Україна не використовуватиме нафтопровід Одеса—Броди у реверсному напрямі, оскільки прямий маршрут має найбільші перспективи для розвитку проекту. Про це заявив учора в Брюсселі, де відбувається спільна україно-польська презентація цього проекту, голова правління ВАТ «Укртранснафта» Олександр Тодійчук. Як зазначив голова «Укртранснафти», його заступник Станіслав Василенко, який підписав протокол про наміри, не мав на це повноважень, і печать «Уктранснафти» на документі відсутня. Міністр палива й енергетики України Сергій Єрмілов також відкинув можливість реверсного використання нафтопроводу. «Президент і прем’єр-міністр України затвердили нам директиву на цю конференцію: Одеса—Броди—Плоцьк — саме у такій послідовності», — підкреслив міністр. Уся ця ситуація ставить низку запитань. А як же тоді «нафтогазові протоколи»? Хто несе відповідальність за їхнє підписання і за шкоду, завдану репутації України як партнера на європейському енергоринку?
      Нагадаємо, що ці висловлювання є, по суті, коментарями до опублікованої у «Дні» (24 травня) інформації про підписання протоколу про наміри (його копію має редакція). Протокол передбачає організацію нового маршруту експорту російської нафти транзитом через територію України з використанням реверса нафтопроводу Одеса—Броди. Схоже, українські чиновн ики, яких ця звістка застала практично на шляху до Брюсселя, намагаються відмежуватися від згаданого протоколу. Якщо ж підвідомчі державні організації підписали протокол за спиною і, отже, без відома керівництва країни, тоді і зовсім потрібно розглядати питання про стан управління енергетичною галуззю взагалі і НАК «Нафтогаз» зокрема. Можливо, як у нас прийнято, винуватцем цього конфузу спробують представити пресу.
      Що стосується суті справи, то, на думку Тодійчука, економічні обгрунтування реверсного використання нафтопроводу є неточними. Зокрема, при розрахунках, які свідчать про те, що прокачування нафти за маршрутом Одеса—Бро ди—Гданськ обійдеться дорожче, ніж через Новоросійськ, використовувався тариф на перевалку в танкери річної давності. «Сьогодні тарифи на перевалку в танкери значно зросли, й економіка говорить на ко ристь маршруту Одеса—Броди», — відзначив О. Тодійчук.
      Проте в «Нафтогазi України» впевнені у тому, що у «протокольного» проекту є резони. Згідно з розрахунком, виконаним, очевидно, фахівцями НАК (про це може свідчити українська мова відповідної таблиці, тоді як сам протокол і деякі інші додані до нього матеріали є російськомовнi) рентабельність діяльності на новому маршруті становитиме 29,6% (при прокачуванні 8 млн. тонн нафти), чистий прибуток (очевидно, української сторони) — $14 млн., сума платежів до держбюджету — 61,2 млн. грн. або $11,5 млн. Один із «підписантів» протоколу — Тюменська нафтова компанія — бере на себе зобов’язання видати Україні товарний кредит для наповнення труби технологічною нафтою (425 тис. т під 12%), а також поставку власної і залученої нафти (9 млн. т). Припустимо. Ось тільки дивує те, що сторони протоколу, не чекаючи рішення своїх урядів із цього питання, «погодилися розпочати заходи для забезпечення транспортування російської нафти на експорт через порт Південний за маршрутом Самара—Мозир—Броди— порт Південний із використанням реверса на ділянці Одеса—Броди». «Розпочати заходи» — це як? А ще інтригує зобов’язання, взяте на себе російською «Транснефтью»: забезпечити «технічні можливості системи магістральних нафтопроводів доставки російської нафти до порту Південний за маршрутом Самара— Мозир—Броди—порт Південний»... Із цим може впоратися хіба що оператор цієї системи, що включає український нафтопровід. Можливо, існують ще які- небудь таємні домовленості і стосовно управління українським нафтопроводом?
      Нарівні з нашим урядом розбиратися у цьому питанні доведеться також міжнародній й особливо європейській громадськості. Директор із зовнішніх зв’язків Єврокомісії Хагес Мігареллі, відкриваючи розпочату в вівторок у Брюсселі промислову конференцію «Маршрут транспортування нафти Одеса—Броди—Плоцьк», відзначив, що Єврокомісія розцінює позицію України у цьому проекті як перше випробування співпраці України з нею. Дипломат однієї з країн, зацікавлених в українському нафтотранспортному маршруті до Європи, сказав з цього приводу «Дню»: «Неприємно бути обдуреним».
      №90 28.05.2003 «День»


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".