Банкова хоче скасувати відповідальність за цензуру
06/23/2003 | Майдан-ІНФОРМ
У медведчуків з"явилося непоборне бажання легалізувати свої забавки з "темниками" та майбутньому, можливо, офіційно повернутися до практики "ідеологічних відділів". В якості "шістки" використовується , не побоїмось цього слова, громадянин та демократ Правденко.
Адміністрація Президента України намагається скасувати кримінальну відповідальність за цензуру, ревізувавши закон, ухвалений за наслідками парламентських слухань з питань
свободи слова.
Микола Томенко зазначає, що у Верховній Раді зареєстровано проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів
України з питань регулювання порядку відшкодування моральної (немайнової) шкоди, завданої поширенням недостовірної інформації засобами масової інформації.
Як повідомляє голова профільного комітету, особливістю цього законопроекту є те, що в ньому, поряд із деякими змінами до Цивільного кодексу, існує спроба ревізії Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань забезпечення та безперешкодної реалізації права людини на
свободу слова", ухваленого за наслідками парламентських слухань зі свободи слова та цензури. Цим законопроектом пропонується вилучити частину 9 статті 30 Закону "Про інформацію", згідно з якою "Інформація з обмеженим доступом
може бути поширена без згоди її власника, якщо ця інформація є суспільно значимою, тобто якщо вона є предметом громадського інтересу і якщо право громадськості знати цю інформацію переважає право її власника на її захист".
Також законопроект пропонує вилучити у Законі "Про інформацію" третю – п'яту статті 45-1, тобто наступні положення: "Забороняються створення будь-яких органів державної влади, установ, введення посад, на які
покладаються повноваження щодо здійснення контролю за змістом інформації, що поширюється засобами масової інформації. Умисне перешкоджання законній професійній діяльності журналістів та/або переслідування журналіста за
виконання професійних обов'язків, за критику, здійснювані посадовою особою або групою осіб за попередньою змовою, тягне за собою кримінальну відповідальність відповідно до Кримінального кодексу України.
Повноваження органів державної влади з питань діяльності засобів масової інформації визначаються виключно Конституцією та законами України". На переконання Томенка, вилучення саме цих положень і є головною метою даного законопроекту.
"Формально цей законопроект вніс народний депутат Сергій Правденко, але добре зрозуміло, що за цим внесенням стоїть
Адміністрація Президента. Адже саме АП після ухвалення Верховною Радою закону за наслідками парламентських слухань, переконувала Президента не підписувати його", - підкреслює голова комітету з питань свободи слова.
УНІАН
Адміністрація Президента України намагається скасувати кримінальну відповідальність за цензуру, ревізувавши закон, ухвалений за наслідками парламентських слухань з питань
свободи слова.
Микола Томенко зазначає, що у Верховній Раді зареєстровано проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів
України з питань регулювання порядку відшкодування моральної (немайнової) шкоди, завданої поширенням недостовірної інформації засобами масової інформації.
Як повідомляє голова профільного комітету, особливістю цього законопроекту є те, що в ньому, поряд із деякими змінами до Цивільного кодексу, існує спроба ревізії Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань забезпечення та безперешкодної реалізації права людини на
свободу слова", ухваленого за наслідками парламентських слухань зі свободи слова та цензури. Цим законопроектом пропонується вилучити частину 9 статті 30 Закону "Про інформацію", згідно з якою "Інформація з обмеженим доступом
може бути поширена без згоди її власника, якщо ця інформація є суспільно значимою, тобто якщо вона є предметом громадського інтересу і якщо право громадськості знати цю інформацію переважає право її власника на її захист".
Також законопроект пропонує вилучити у Законі "Про інформацію" третю – п'яту статті 45-1, тобто наступні положення: "Забороняються створення будь-яких органів державної влади, установ, введення посад, на які
покладаються повноваження щодо здійснення контролю за змістом інформації, що поширюється засобами масової інформації. Умисне перешкоджання законній професійній діяльності журналістів та/або переслідування журналіста за
виконання професійних обов'язків, за критику, здійснювані посадовою особою або групою осіб за попередньою змовою, тягне за собою кримінальну відповідальність відповідно до Кримінального кодексу України.
Повноваження органів державної влади з питань діяльності засобів масової інформації визначаються виключно Конституцією та законами України". На переконання Томенка, вилучення саме цих положень і є головною метою даного законопроекту.
"Формально цей законопроект вніс народний депутат Сергій Правденко, але добре зрозуміло, що за цим внесенням стоїть
Адміністрація Президента. Адже саме АП після ухвалення Верховною Радою закону за наслідками парламентських слухань, переконувала Президента не підписувати його", - підкреслює голова комітету з питань свободи слова.
УНІАН