МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Пристрасті навколо проекту "Одеса-Броди" загострюються. (/)

07/23/2003 | Shooter
УП

Пристрасті навколо проекту "Одеса-Броди" загострюються. Держкомпанія "Укртранснафта" продовжує шукати підтримки європейського напряму нафтопроводу, і на поточному тижні її представники їздили до Німеччини. У той же час ще чутно різку критику Кучми на міністра ПЕК Єрмілова за обіцянку не використовувати трубу в реверсі. А російське лобі підсилює свій тиск через Касьянова.

Головним прихильником використання "Одеса-Броди" у напряму на Європу є держкомпанії "Укртранснафта". Головний лобіст реверсу – ТНК-Україна, яка є провідним інвестором у нафтогалузь держави й господарем найбільшого в Україні нафтопереробного заводу в Лисичанську.

Росіянам вдалося домогтися підтримки на рівні прем’єра Касьянова. Він на нещодавніх переговорах із Януковичем прямо сказав, що угода про транзит нафти з Росії по Україні може бути підписана після того, як вирішиться питання транзиту російської нафти нафтопроводом "Броди-Одеса". Назва труби з вуст російського прем’єра прозвучала саме в такому реферсному варіанті.



Кучма займає вичікуючу позицію. З одного боку, він сказав, що визначитися з використанням "Одеса-Броди" має уряд. При цьому він розкритикував міністра ПЕК Єрмілова, який заперечив використання реверсу. "А якщо в міністра невоздєржаніє, за такі речі треба відповідати. Повинно бути тільки узгоджене рішення. Не ляпай поперед... рішенням, що мають ухвалювати не міністри, а уряд", - підкреслив Кучма на прес-конференції минулого тижня.

А на попередній зустрічі з журналістами у травні Кучма виступав за тимчасовий реверс.

Пояснити таку його позицію можна і бажанням створити ажіотаж навколо "Одеса-Броди". Хоча, можливий і інший варіант – компанія ТНК має своїм головним акціонером російську "Альфа-груп", яка зараз в Україні має потужного партнера в особі зятя президента Віктора Пінчука.

Використання нафтопроводу "Одеса-Броди" у реверсному режимі, тобто з Брод до Одеси, стало черговою PR-кампанією, яку російські промислові гіганти проводять в українському медіа-просторі. Щось подібне спостерігалося три з половиною роки тому, напередодні приватизації Миколаївського глиноземного заводу.

Зараз газетні площі, як і тоді, скупаються оптом. Статті пишуться по шаблону, змінюються лише експерти, які критикують європейський напрям "Одеса-Броди". Не останню роль у поширенні цих лобістських статей по українським виданням грає кореспондент однієї з провідних російських газет "Ведомости".

Тимчасовий реверс – головна ідея росіян. "Поки ви домовляєтеся про поставку нафти з Каспію до Європи, ми б могли повикористовувати нафтопровід у зворотному напряму. А як домовимося, ми все відмінимо", - приблизно так звучить позиція лобістів реверсу.

Водночас джерело УП у "Укртранснафті" вважає день запуску реверсу смертю проекту "Одеса-Броди", який так і не стане європейською нафтомагістраллю. "Зараз відбуваються переговори про поставку першої нафти з Каспію на нафтопереробні заводи на півдні Німеччини. І якщо буде запущено реверс, то європейські партнери отримають відповідний сигнал, всі попередні домовленості буде згорнуто, а долею "Одеса-Броди" вже розпоряджатимуться росіяни", - каже поінформоване джерело УП.

А поставки каспійської нафти до Європи будуть реалізовані через трубопровід із Чорного моря через Румунію.

Джерела УП упевнені, що реверс у системі "Одеса-Броди" є лише тимчасовим прикриттям над справжніми планами росіян. А полягають вони в тому, щоб зламати самостійну гру України на нафтотранзиті з Каспію до Європи. І коли після початку реверсу західні компанії відмовляться від використання "Одеса-Броди", то росіяни від зворотньої прокачки нафти теж відійдуть. І почнуть качати нафту на захід, але вже на своїх умовах. Україні ж не залишиться іншого, ніж погоджуватися на них – оскільки альтернативи в особі Заходу вже не буде.

У людини з "Укртранснафти" є ряд аргументів, що використовувати по-серйозному "Одеса-Броди" у зворотньому напряму, тобто з півночі на південь, неможливо. По-перше, якщо все-таки буде реверс в цій трубі, то російська нафта насправді ітиме в обхід: зі сходу до Брод на заході України, а потім знову на схід, до Одеси.

"Укртранснафта" пропонує росіянам пропускати нафту на південь України більш прямо, через іншу трубу, Придніпровський нафтопровід. Однак ті відмовляються. Що породжує підозри, що їм треба не стільки качати нафту, скільки зарезервувати під себе "Одеса-Броди".

Але ще один аргумент, що реверс – це лише ширма, у проблемі проток Босфор і Дарданелли. Якщо росіяни переганятимуть нафту до Одеси, то іншого шляху, як вантажити її на танкери і везти через Чорне море до Європи, немає. Але вийти з Чорного моря до Середземного можна лише через ці дві протоки. Які вже зараз настільки завантажені, що використання цього маршруту несе прямі збитки. За даними західних експертів, танкери мусять чекати до 10 днів та нести додаткові витрати до 300 000 доларів на танкер.

Європейський маршрут "Одеса-Броди" разом із "Укртранснафтою" реалізовує міжнародна аудиторська компанія "ПрайсвотерхаусКуперс".

Їх аргумент у тому, що Європа приречена качати нафту з Каспію, а найкраще це робити через "Одеса-Броди". "Понад 60% сирої нафти Німеччина отримує з Північного моря. Фахівцями розраховано, що її вистачить ще на 10, 20 або 30 років. Німеччина мусить шукати альтернативу нафті з Північного моря, і нафта з Каспійського моря їм підходить, бо має високу якість", - вважає Альбрехт фон Блюменкорн, який у "ПрайсвотерхаусКуперс" займається проектом "Одеса-Броди".



Уже зараз Німеччина отримує 7% нафти з Казахстану, хоча п’ять років тому цей показник був лише 1%.

"Через 10 років буде спостерігатися велике зростання попиту на нафту з Каспійського регіону, і "Одеса-Броди" буде дуже важливою магістраллю для перевезення нафти. Особливість нафтопроводу "Одеса-Броди" у тому, що він уже збудований, і в кінці 2003-на початку 2004 вже перша нафта може піти по ньому. І наше завдання у тому, щоб це було гарантовано", - заявив експерт "ПрайсвотерхаусКуперс" під час презентації проекту на засіданні Німецько-українського форуму.

Перша каспійська нафта по трубопроводу "Одеса-Броди" може піти на заводи у південній Німеччині, Чехії, Словаччині, Угорщині. На першому етапі, який триватиме в 2004, по трубі може пройти 7 мільйонів тонн нафти, розрахував "ПрайсвотерхаусКуперс".

Щоб вже в кінці 2003 пішла перша нафта, основні переговори з цими підприємствами мають завершитися у найближчі два місяці. І саме запуск реверсу може зламати всю велику українську гру на західному напряму.

"ПрайсвотерхаусКуперс" також намалював наступні етапи розвитку "Одеса-Броди". Для більшого завантаження цієї української труби треба добудувати відрізок від Братислави до австрійського міста Швехат, де знаходиться великий нафтопереробний завод. "В результаті під кінець першої й другої фази через Одеса-Броди поставлятиметься 11 мільйонів тонн нафти".

А, за оцінкою джерел УП у "Укратранснафті", проект стає рентабельним за умови прокачування 6 мільйонів тонн.

Але є ще і третій етап – більш довготривалий, оскільки потребує побудови відрізку з Брод до польського Плоцьку. Але він дозволить з’єднати "Одеса-Броди" із нафтопроводами, які виходять на північно-німецький порт у Вільгельмсхафері. І вже звідти нафта може експортуватися.

Взагалі відсутність продовження трубопроводу до Польщі називається прихильниками реверсу як один із головних аргументів для прокачки у зворотньому напрямку. Однак перші два етапи – постачання нафти до південної Німеччини, Чехії, Словакії, Угорщини, а також до Австрії (за умови добудови відрізку Братислава-Швехат) не потребує побудови труби Броди-Плоцьк. І вже на цих обсягах "Одеса-Броди" стануть рентабельними.

Щодо добудови відрізку Броди-Плоцьк, то "Укртранснафтою" ухвалено рішення про створення спільного підприємства з польською компанією "Перм Пшиязм". Воно має розрахувати варіант продовження "Одеса-Броди" до Польщі.

Орієнтовна вартість цієї ділянки – 300-350 мільйонів євро, і строк повернення інвестицій складає 7-8 років. Але поведінка поляків великою мірою залежить від німців – якщо останні почнуть брати участь у проектах за участю "Одеса-Броди", то і Варшава відразу ж правильно зорієнтується на свого західного сусіда.

Питання Росії "Укртранснафта" разом із "ПрайсвотерхаусКуперс" пропонують вирішити полюбовно: запросивши Росію також качати свою нафту через "Одеса-Броди" до Європи. При цьому казахська та російська сировина не будуть конкурентами, оскільки є різними за своєю якістю.

Така пропозиція Росії є своєрідним перевірочним моментом, який покаже, чого ж саме вона прагне отримати від проекту "Одеса-Броди".

Нафтопровід "Одеса-Броди" – новий екзамен для України з предмету міжнародної політики. За одного сценарію, Україна може стати потужним самостійним гравцем на європейському нафтотранспортному ринку. За іншого, може приростити себе до Росії ще однією пуповиною. Але при цьому Київ може вже зараз заповнити трубу і почати заробляти гроші – піддавшись тиску російського лобі та запустивши реверс. Як альтернатива, Київ може чекати закінчення переговорів із Європою. І чи зірвати банк, чи, у разі їх провалу, взагалі нічого не отримати.

Відповіді

  • 2003.07.23 | Pavlo Z.

    Re: Пристрасті навколо проекту "Одеса-Броди" загострюються. (/)

    Shooter пише:
    > "Укртранснафта" пропонує росіянам пропускати нафту на південь України більш прямо, через іншу трубу, Придніпровський нафтопровід. Однак ті відмовляються. Що породжує підозри, що їм треба не стільки качати нафту, скільки зарезервувати під себе "Одеса-Броди".

    Ще є хтось, у кого підозри замість впевненості? Або "Одеса - Броди - Гданськ" - або Кієв-Масква. Адназначна.
  • 2003.07.23 | Shooter

    Утвержден проект Соглашения между правительствами Украины и (/)

    Утвержден проект Соглашения между правительствами Украины и России о транзите нефти по территории Украины
    LIGA

    Кабинет Министров Украины утвердил проект Соглашения между правительством Украины и правительством Российской Федерации о транзите нефти по территории Украины.
    Он также уполномочил Министра топлива и энергетики Сергей Ермилова подписать от имени Кабинета Министров Украины указанное Соглашение, разрешив ему вносить в случае необходимости в проект Соглашения изменения, которые не имеют принципиального характера.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.07.24 | line305b

      Европейские партнеры Украины не намерены обсуждать реверс "OБ"!

      Европейские партнеры Украины не намерены обсуждать реверс "Одесса-Броды"
      "Корреспондент.net" 2003.07.23 10:32
      АДИ «Контекст»
      Киев. 23 июля. УНИАН


      ВВС Українська служба 23.7.2003 8:19
      УКРОП 2003.07.23 10:28

      "Мировые дискуссии" 2003.07.23 10:41

      "Украинская правда" 2003.07.23 11:44

      Вариант реверсного использования нефтепровода "Одесса-Броды" не является предметом обсуждения для европейских партнеров проекта. Об этом заявил ответственный служащий компании PricewaterhouseСoopers (PwC), которая принимает участие в проекте. Тем временем, Украина добивается поддержки Германии для транспортировки нефти в западном направлении. После переговоров делегаций "Укртранснафти" и PricewaterhouseСoopers в министерстве экономики Германии в Берлине менеджер проекта от PwC Альбрехт фон Брюменкорн полностью отверг саму идею реверсного использования "Одесса-Броды".
      "Реверс мы не берем во внимание вообще. Проект разрабатывался для транспортировки каспийской нефти в Европу. Даже с географической точки зрения реверс не окупается. Нефтепровод "Одесса-Броды" очень нужен Европе. Он мог бы заполнить тот пробел, который возник из-за сокращения поставок "Реверс мы не берем во внимание вообще. Проект разрабатывался для транспортировки каспийской нефти в Европу". Только в определенных политических кругах обсуждают вопросы реверса. Промышленники же понимают премущества направления Одесса-Броды", - пояснил он. По подсчетам PwC, первые 5 лет эксплуатации нефтепровода принесут Украине доходы на сумму почти 600 млн долларов США. Наибольшее значение "Одесса-Броды" приобретет через 10-20 лет, корда в Европе закончится ресурс снабжения нефти из Северного моря, передает Украинская служба Би-Би-Си.
      Каспийская нефть, которая по составу наиболее подобна привычной для европейцев нефти из Северного моря тогда будет значительно выигрывать по сравнению с тяжелой нефтью из России. Однако, это не означает, что в проекте не будет российской доли. Кроме реверса, Россия имеет другие возможности использовать "Одесса-Броды", и участие российских компаний в эксплуатации нефтепровода обсуждается. Эту информацию подтвердил советник главы правления "Укртранснафти" Алексей Шевченко. "Мы с российской стороной можем быть и будем стратегическими партнерами по поставке дополнительных объемов нефти на европейский рынок. Наши поставки не являются конкурентными. Мы поставляем разные типы нефти. Объединение наших усилий будет взаимовыгодным - и на это нас нацеливают западноевропейские партнеры", - сказал он. Некоторые эксперты считают прямое перекачивание российской нефти из Одессы в Броды невыгодным для России, и именно этим объясняют то, что Россия настаивает на реверсе, вследствие чего российские компании фактически смогут получить контроль над нефтепроводом. На недавней встрече украинского и российского премьер-министров в Крыму глава российского правительства Михаил Касьянов откровенно заявил о заинтересованности в реверсе. PwC: Первые 5 лет эксплуатации "Одесса-Броды" принесут Украине доходы на сумму почти $600 млн На фоне активных действий россиян Европейский Союз задекларировал поддержку проекта "Одесса-Броды" на майской презентации в Брюсселе, Бельгия, но конкретных предложений от ЕС не следует ожидать раньше осени. Об этом сообщил руководитель генеральной дирекции Еврокомиссии по отношениям со странами-соседями ЕС Герхард Лохар. "Евросоюз готов поддерживать проект "Одесса-Броды", но это нужно поместить в соответствующие рамки: программ технической помощи, программы TACIS, региональных программ. ЕС настроен позитивно, и нужды в каком-то давлении вовсе нет. В следующий раз мы встречаемся с украинской стороной в октябре.Тогда и пойдет речь об этой теме. А до тех пор будут работать эксперты", -сказал он.
      Впрочем, советник главы правления "Укртранснафти" Алексей Шевченко считает, что осенью заслушивать европейские предложения будет поздно: уже в декабре Украина стремится представить нефтепровод "Одесса-Броды" на общеевропейской энергетической конференции в Барселоне, Испания. А в начале следующего года первые 7 млн тонн нефти должны поступить по трубопроводу на западные нефтеперерабатывающие заводы.

      Нафтопровід "Одеса-Броди" запрацює восени
      ICTV (укр) 2003.07.23 11:37
      Факт експлуатації гілки підтвердили у Берліні на економічному форумі представники компаній "Укртранснафта" та "Прайсвотерхаус-Куперс".
      Нафтопровід "Одеса-Броди" буде затверджено вже цієї осені. Факт експлуатації гілки підтвердили у Берліні на економічному форумі представники компаній "Укртранснафта" та "Прайсвотерхаус-Куперс". Сировину доставлятимуть для чеських та словацьких нафтопереробних заводів. За рік прокачають 4 мільйони тонн нафти. На другому етапі, наприкінці 2004 року планується освоїти шлях від Швехарду (Австрія) до Братислави.
      Тоді через українську трубу транспортуватимуть 11 мільйонів тонн нафти на рік. При цьому планується, що трубу заповнюватимуть російською та каспійською нафтою. Третя фаза запуску нафтопроводу передбачає будівництво ділянки до Плоцька. За словами радників проекту "Прайсвотерхаус-Куперс" вже є домовленість з польськими споживачами, але поки що немає приватного інвестора. Адже на добудову цієї ланки потрібно 350 мільйонів євро, які
      повернуться за 7 років. Німецька сторона підтвердила зацікавленість у цьому проекті, адже вже зараз частка казахської нафти сягнула 7% і наголосила, що цей проект має підвищити енергетичну безпеку в Європі та забезпечити альтернативні джерела надходження сировини. Отже Україна чекає на конкретні пропозиції від приватних інвесторів, повідомляють кореспонденти "Фактів".

      Германия заинтересовалась украинской трубой
      "Деловая неделя" 2003.07.23 09:55
      "Експерт-центр" 2003.07.23 10:35
      В Берлине прошло совместное заседание Украинско-немецкого и немецко- украинского форумов. Председатели форумов Анатолий Кинах от украинской и Матиас Кляйнерт с немецкой стороны, выступили с параллельными отчетами о полугодичной работе. Как сообщили в пресс-службе Украинского союза промышленников и предпринимателей, по словам президента УСПП Кинаха, работа Форумов уверенно приобретает комплексный и глубокий характер. Председатель Украинско-немецкого форума выразил Кляйнерту благодарность от Президента Украины Леонида Кучмы за успешную деятельность в направлении привлеченияинвестиций. Кинах также рассказал о намерении провести в сентябре круглый стол на тему инвестиционного сотрудничества под патронатом Президента Украины. В ходе заседания украинская делегация презентовала проект нефтетранспортного коридора "Одесса - Броды". Германия импортирует 34 миллиона тонн нефти в год. Основная масса нефти приходит в страну по Северному морю, но возможности этого коридора ограничены. С учетом данного факта, а также учитывая необходимость диверсификации энергоносителей, Германия проявляет все большую заинтересованность в каспийской нефти,доставленной на территорию страны по нефтепроводу "Одесса - Броды".Кляйнерт высоко оценил результаты кооперации между странами в научной области. Сейчас существует более 100 совместных украинско-немецких научных проекты. Некоторые из них Форум намерен взять под свою опеку. Следующее заседание Форумов стороны договорились провести в Брюсселе,привлекая для участия в нем представителей Европейского Союза.
  • 2003.07.25 | line305b

    Дальнейшее обострение: НАК опровергает информацию Укртранснефти

    Противостояние НАК и УкрТрансНефти обостряется

    ---------------------------------------

    "Нафтогаз України" спростовує інформацію "Укртранснафти" про зростання її прибутку в 1 півріччі

    Українські Новини, Костянтин Кравчук, 24.07.2003)

    Державна компанія "Нафтогаз України", що володіє 100% акцій "Укртранснафти", вважає недостовірною опубліковану "Укртранснафтою" інформацію про зростання чистого прибутку компанії в січні-червні на 47,7% порівняно із січнем-червнем 2002 року до 170,173 млн. гривень. Про це сказав журналістам член правління "Нафтогазу України" Владислав Тарашевський. За даними "Нафтогазу України", чистий прибуток "Укртранснафти" за цей період становив 82,385 млн. гривень, скоротивши на 28,5% порівняно з чистим прибутком за 1 півріччя минулого року. Тарашевський додав, що в звіті, який "Укртранснафта" перед своїми зборами акціонерів надала "Нафтогазу України", наведені різні цифри прибутку за 1 півріччя. Зокрема, у бухгалтерському звіті про фінансові результати сказано про чистий прибуток у розмірі 82,385 млн. гривень, у той час як в іншій частині звіту сказано про чистий прибуток у розмірі 170,173 млн. гривень. За словами Тарашевського, ця розбіжність була причиною перенесення зборів акціонерів "Укртраснафти" з 21 липня на 1 серпня. "Якість наданих документів викликає сумніви та потребує глибокого аналізу. Ми розраховуємо провести аналіз вірогідності наведених даних до 1 серпня", — сказав Тарашевський. Він також спростував інформацію "Укртранснафти" про повну сплату податків компанією в січні-червні. За словами Тарашевського, із січня борг "Укртранснафти" перед держбюджетом збільшився з 20,2 млн. гривень до 40 млн. гривень.

    Як повідомляло агентство, у середу монополіст з транспортування нафти нафтопроводами в Україні "Укртранснафта" повідомляла, що закінчила січень-червень з чистим прибутком 170,173 млн. гривень при обсязі доходу 640,638 млн. гривень. 1 півріччя минулого року "Укртранснафта" закінчила з чистим прибутком 115,233 млн. гривень. У січні-червні цього року компанія збільшила транспортування нафти на 18,3% порівняно з аналогічним періодом минулого року до 28,317 млн. тонн. 2002 рік "Укртранснафта" закінчила з чистим прибутком 197,8 млн. гривень, доход компанії за рік становив 1 030 млн. гривень.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.07.25 | dar-river

      Уктранснефть при этом не хочет оставаться в долгу (сомнительном)

      "Укртранснафта" объясняет различие показателя прибыли в своей отчетности созданием резерва сомнительных долгов

      Киев. 25 июля. ИНТЕРФАКС-УКРАИНА - ОАО "Укртранснафта" считает необоснованными заявления НАК "Нафтогаз Украины" о завышении ее чистой прибыли и объясняет наличие разных показателей прибыли в своей отчетности созданием резерва списания безнадежной дебиторской задолженности в размере 89,229 млн. грн. перед банком "Инко", перешедшей от "Приднепровских магистральных нефтепроводов" с 1993 года.
      Как сообщили агентству "Интерфакс-Украина" в пресс-службе "Укртранснафты" в пятницу, фактически чистая прибыль компании за первое полугодие составила 170,173 млн. грн., однако в соответствии с требованиями бухгалтерской отчетности (форма 2, отчет о финрезультатах) она составляет 82,385 млн. грн.
      В частности, согласно ст.27 Положения о бухгалтерском учете № "Баланс" показатели дебиторской задолженности в случае создания резерва сомнительных долгов приводятся в балансе по чистой реализационной стоимости. При этом по результатам первого квартала "Укртранснафта" отразила резерв в балансе, тогда как после введения в действие изменений и дополнений Министерства финансов от 23 мая 2003 года резерв по дебиторской задолженности, не связанной с предоставлением услуг, в балансе не отражается.
      Таким образом, объяснили в компании, начисление суммы резерва сомнительных долгов отражено в отчетности в графе "Другие операционные расходы", а чистая прибыль в финансовой отчетности определена с учетом резерва сомнительных долгов и составляет 82,385 тыс. грн., тогда как без его учета - 170,173 млн. грн.
      "Укртранснафта" также отмечает, что эти цифры с соответствующими пояснениями представлены в отчете компании.
      "Укртранснафта" подчеркивает, что достоверность и качество упомянутой финансовой отчетности подтверждены аудиторским выводом фирмы "Астра". Ее выводы свидетельствуют о том, что отчетность дает достоверное и полное представление о реальном составе активов, обязательств, капитала и результатов деятельности "Укртранснафты" и соответствует требованиям законодательства.
      Как сообщалось, член правления НАК "Нафтогаз Украины", руководитель департамента корпоративных отношений и акционерного капитала НАК Владислав Тарашевский заявил журналистам, что отчетность "Укртранснафты" первое полугодие содержит множество несоответствий. Он, в частности, указал, что на стр. 44 отчета компании о финансово-хозяйственной деятельности сообщается о полученной чистой прибыли в размере 170,2 млн. грн. и росте этого показателя на 47,7% по сравнению с аналогичным периодом прошлого года. В то же время в отчете о финансовых результатах (форма №2) указана чистая прибыль в размере 82,385 млн. грн., что на 28,5% ниже уровня шести месяцев прошлого года.

      ОАО "Укртранснефть": заявление члена правления НАК "Нефтегаз Украины" является необоснованным и непрофессиональным
      ЛIГАБiзнесIнформ 25.07.2003, 14:11
      В связи с заявлением члена правления НАК "Нефтегаз Украины" В.Таршевского о завышении ОАО "Укртранснефть" показателей чистой прибыли от 24 июля, ОАО "Укртранснефть" официально заявило, что его финансовая отчетность не содержит противоречий, а заявление В.Тарашевского является необоснованным и непрофессиональным. Об этом ЛІГАБізнесІнформ сообщили в пресс-службе "Укртранснефти".
      ОАО отметило, что аудиторская фирма "Астра" провела аудит промежуточной финансовой отчетности ОАО "Укртранснефть" на достоверность состоянием на 30 июня 2003 года. Аудиторский вывод фирмы "Астра" подтвердил, что предоставленная информация дает действительное и полное представление о реальном составе активов, обязательств и собственного капитала, а система бухгалтерского учета, принятая на предприятии, отвечает законодательным и нормативным требованиям.
      Главный бухгалтер ОАО "Укртранснефть" В.Черниговцева отметила: "Заявление НАК "Нефтегаз Украины" говорит о том, что глубокого анализа Отчета НАК еще не выполнил. Исходя из требований ст.4 Закона Украины "О бухгалтерском учете и финансовой отчетности в Украине", согласно которой финансовая отчетность должна основываться на принципах осмотрительности, то есть недопущении завышения активов в финансовой отчетности, в I квартале 2003 года из полученной прибыли был создан резерв списания дебиторской задолженности КБ "Инко" (задолженность перешла в ОАО "Укртранснефть" из ГАТ "Приднепровские магистральные нефтепроводы" с 1993 года), которая по признакам принадлежит к безнадежной, в размере 89 229,4 тыс. грн.
  • 2003.07.25 | Спостерігач

    Реверс нафти через "Одеса-Броди" забезпечить Росії мер Львова?

    Реверс нафти через "Одеса-Броди" забезпечить Росії мер Львова?

    www.ПРАВДА.com.ua, 25.07.2003, 11:08

    Позиція мера Львова Любомира Буняка в обстоюванні реверсного варіанту використання нафтопроводу "Одеса-Броди" пов'язана з його можливою відставкою та переходом на посаду голови правління підприємства "Укртранснафта".

    Про це пише у п'ятницю газета Поступ. "Поштовхом до появи чуток про ймовірність переходу Буняка на роботу до Києва стала його активність в обстоюванні реверсного варіанту використання нафтопроводу "Одеса-Броди", - вважає видання.

    Коментуючи причини, які спонукають Буняка залишити Львів, газета пише, що мер "усвідомив, що він не зможе виконати своїх передвиборчих обіцянок. Адже про те, що цілодобового водопостачання наступної весни у Львові не буде, говорять уже навіть фахівці з команди Буняка. І тоді будь-який львів'янин зможе підійти до Буняка і сказати йому у вічі: "Ти - брехун. Забирайся геть зі Львова".

    "Очевидно вже зараз, в очікуванні такої ситуації, Буняк почуває себе не надто комфортно. Звідси і чутки про те, що не йому пропонують посаду у Києві, а він сам рветься туди", - зауважує "Поступ".

    Видання пропонує ще одне припущення: "Буняк таки перейде на роботу до Києва. Але спробує зробити це якомога пристойніше. Скажімо, "Нафтогаз України" заявить про те, що надасть Львову гроші (кільканадцять мільйонів), щоб налагодити тут водопостачання чи добудувати лікарню".

    За повідомленням Поступу, сам Буняк "замість того, щоб один раз публічно і чітко сказати, що він не збирається залишати Львів протягом найближчого року, Буняк каже: "Без коментарів".

    Позачергові збори акціонерів "Укртранснафта" відбудуться 1 серпня. 100 відсотків акцій цього підприємства належать "Нафтогазу України". "Фактично це означає, що рішення про керівника "Укртранснафти" ухвалить голова правління "Нафтогазу" Юрій Бойко. А те, що зміни в керівництві "Укртранснафти" відбудуться, відчутно хоча б з того, в якій атмосфері відбувається підготовка до позачергових(!) зборів", - відзначає "Поступ".
  • 2003.07.26 | line305b

    Казахстан - новый игрок в украинской нефтепроводной политики??

    Вот откуда самостоятельности не ждали, оттуда не ждали. Так традиционно двусторонне было - Россия-Украина.. Украина-Россия. Тем не менее, в самый для российских и про-российских неподходящий момент появляются в Украине эти казахи, и... Причем, как посмотришь, свои интересы лоббируют целенаправленно - "нам надо в Европу!", но при этом как-то и для России какие-то решения предлагают - "на тебе кусок трубы, да отстань"...В общем интересная восточная политика - мне даже кажется очень хитрая восточная политика... Вот только не запортит ли своим чисто деревенским замахом НАК все эти хитрые задумы...

    Спор по поводу ориентации
    ИАЦ "ЕВРАЗИЯ" 2003.07.25

    В минувший четверг казахстанские и украинские власти договорились до октября текущего года подготовить к подписанию межправительственное соглашение об условиях транспортировки по украинской территории казахстанской нефти.

    Решение было принято в ходе пятого заседания совместной межгосударственной украинско-казахстанской комиссии по экономическому сотрудничеству.

    Проект соглашения был разработан кабмином Украины и правительством Казахстана по итогам предыдущего заседания комиссии и одобрен украинскими властями 12 июня на заседании правительственного комитета по вопросам промышленной политики, ТЭК, экологии и чрезвычайных ситуаций под председательством вице-премьера Виталия Гайдука.
    В документе оговаривается, что стороны будут развивать сотрудничество в области использования нефтетранспортных систем, обеспечат свободный и бесперебойный транзит нефти системой магистральных нефтепроводов двух государств. Достигнутые договоренности будут оформлены межведомственными протоколами, которые каждый год будут составляться соответствующими министерствами двух стран. Кроме того, соглашение должно будет закрепить договоренности по углублению интеграционных связей, развитию научно-технического сотрудничества, внедрению новых технологий, предоставлению помощи в ликвидации последствий стихийных бедствий, аварийных ситуаций и катастроф на объектах магистральных нефтепроводов и др.

    Прошедшее заседание комиссии намечалось еще на 19-20 числа июня, однако из-за казахстанских правительственных перестановок было отложено на июль. В результате переговоров, казахстанская делегация пообещала выделить средства на проект "по созданию условий для работы нефтетерминала "Южный", входящего в нефтетранспортную систему "Одесса-Броды", в двух направлениях - как на прием нефти с моря, так и на ее отгрузку". Для этого казахстанские власти намерены обеспечить финансирование строительства 52 км участка до вышеуказанного терминала (от пересечения нефтепровода "Снегиревка-Августовка" с "Одесса-Броды"), параллельного такому же отрезку нефтепровода "Одесса-Броды" и, кроме того, второго причала на нефтетерминале. Данная инициатива, в случае реализации, позволит одновременно поставлять каспийскую нефть из "Южного" до Брод и далее в Польшу и российскую смесь Urals в объеме около 8 млн. т через Кременчуг по системе Приднепровских нефтепроводов до "Южного".
    Два месяца назад в Брюсселе, председатель правления "Укртранснафты" Александр Тодийчук особо подчеркнул, что украинская сторона с "большим пониманием" относится к существующим проблемам российских коллег и достаточно много делает для их решения. В качестве примера, он напомнил, что уже в этом году были созданы новые мощности транспортировки российской нефти в объеме 4 млн. тонн через терминал "Южный", а к сентябрю они должны быть увеличены до 7 млн. В этой связи, А. Тодийчук проинформировал, что вместо работающего в настоящее время в реверсном режиме участка трубопровода "Одесса - Броды" будет построен новый: "В дальнейшем мы также рассматриваем возможность строительства трубопровода диаметром 700 мм на 52 км, чтобы сохранить направления и мощности для экспорта российской нефти".
    Судя по всему, именно эту трубу и согласилось профинансировать казахстанское правительство. Ни казахстанские, ни украинские власти не стали комментировать, почему было принято такое решение. Даже украинский министр топлива и энергетики Сергей Ермилов, которого на прошлой неделе Леонид Кучма упрекнул в болтливости, дал на пресс-конференции предельно сжатую информацию. Подобное поведение обусловлено напряженной ситуацией, сложившейся в связи с обсуждением вопроса об использовании трубопровода "Одесса - Броды", точнее, об ориентации направления транспоритровки углеводородов.

    Дилемма: "реверс - не реверс" сегодня приобретает все большее и большее политическое содержание. На Украине в последние месяцы развернулась нешуточная борьба между сторонниками и противниками реверсного направления транспортировки нефти по трубопроводу. Единого мнения на этот счет до сих пор нет даже в среде руководства страны - об этом свидетельствуют неоднозначные высказывания как самого президента, так и членов кабинета министров.

    В пятницу, на следующий день после заседания в Киеве, состоялись переговоры в Ялте между премьерами России и Украины в рамках 9-го заседания российско-украинской смешанной межправительственной комиссии. Накануне украинское правительство одобрило проект 15-летнего соглашения о ежегодном транзите 79,5 миллиона тонн нефти из России, которое "предусматривает широкое сотрудничество в сфере транспортировки нефти по территории Украины". Документ подтверждает намерения сторон об участии в осуществлении совместных проектов, касающихся транспортировки нефти по новым перспективным маршрутам. Стороны обязуются ежегодно согласовывать объемы направления и условия транзита нефти по территории Украины. Проект предусматривает обеспечение свободного и бесперебойного транзита нефти системой магистральных нефтепроводов обоих стран, безопасного и бесперебойного функционирования объектов трубопроводного транспорта для транзита нефти. Как сказал министр Сергей Ермилов, сроки заключения соглашения теперь полностью зависят от российской стороны, поскольку "Украина свою часть работы выполнила", при этом украинцы до самого последнего момента не исключали возможности подписания документа на ялтинской встрече, "в случае готовности российской делегации это сделать".

    Однако Михаил Касьянов решил его не подписывать до тех пор, пока не будет решен вопрос о реверсе. По его словам, соглашение о транзите российской нефти через территорию Украины будет подготовлено после решения вопроса о возможности использования нефтепровода "Одесса - Броды" в реверсном режиме. Более того, глава российского правительства фактически выразил уверенность в том, что реверсу все-таки быть, когда сказал следующее: "Мы рассчитываем, что, может быть, через месяц будет завершено рассмотрение этого вопроса, а именно - использование для прокачки нефти построенного, но не эксплуатируемого нефтепровода Броды - Одесса. Как только эта тема будет отработана... тогда это соглашение будет готово к подписанию".

    Украинские же власти настаивают на том, что соглашение о транспортировке нефти включает все действующие нефтепроводы, а обсуждение и будущие договоренности по проекту "Одесса - Броды" должны будут иметь место в рамках дополнительного соглашения, после сдачи данного объекта в эксплуатацию.

    Для российского руководства, особенно в нынешний предвыборный год, совсем небезразлично мнение основных лоббистов из числа нефтяных производителей, которые в начале месяца вновь обратились с коллективным письмом на имя премьеров обеих стран, содержащим просьбу посодействовать решению проблемы реверсной транспортировки добываемой продукции. Поскольку возможности "Транснефти" пока не позволяют существенно увеличить экспорт в необходимом для компаний объеме, а строить частные трубопроводы в стране фактически запрещено (несмотря на убедительные просьбы компаний), то правительству остается либо повернуться спиной к национальным олигархам, либо - попытаться надавить на украинское руководство, чтобы оно, в свою очередь, повлияло на тех, кто поддерживает направление в сторону Гданьска.
    Видимо второй вариант российским властям показался реальнее. Тем более что серьезные основания для надежды на успех в этом предприятии дают разброд и шатания в среде украинского руководства. Леонид Кучма продолжает лавировать и делать противоречивые заявления, а в последнее время вообще пытается самоустраниться от процесса принятия решения по трубопроводу. На пресс-конференции в Киеве 15 июля, критикуя действия С. Ермилова, который в Польше слишком громко высказался за прямое направление транспортировки (поскольку "министру не следовало высказывать свое мнение до принятия решения правительством"), президент почти проговорился, заявив, что вопрос реверсной или прямой работы нефтепровода "Одесса - Броды" должно решать правительство Украины: "Пусть правительство принимает решение и отвечает за него".

    Незадолго до этого, на "саммите" ГУУАМ в Ялте (4 июля) он подчеркнул, что считает стратегически значимым создание Евроазиатского нефтетранспортного коридора (ЕНТК): "Этот проект важен не только для укрепления экономического сотрудничества стран-участниц ГУУАМ. В контексте расширения Европейского Союза особую значимость приобретает проблема бесперебойных поставок энергоносителей в Европу по оптимальному маршруту, не требующему больших экономических затрат". В этой связи, по его словам, перспектива транспортировки каспийской нефти по нефтепроводу "Одесса - Броды" становится для стран Европы "все более и более привлекательной", а Европейский союз уже признал перспективность маршрута и рекомендовал его к подключению к системе европейских нефтепроводов.

    С другой стороны, 24 июня в Одессе украинский президент заявил, что Украина не станет использовать нефтепровод Одесса - Броды в реверсном направлении только, если Европейская комиссия сделает "конкретные шаги" для использования нефтепровода по "прямому пути": "Реверса не будет, если со стороны Европейской комиссии мы будем иметь конкретные шаги, а не декларации, что нефтепровод заработает". Более того, Л. Кучма отметил, что до сих пор "ни одна компания, которая работает в Каспийском регионе, не изъявила желания поставлять нефть этим коридором" (однако ранее Михаил Гончар, руководитель аппарата специального уполномоченного Украины по вопросам ЕАНТК, называл среди желающих, например, ChevronTexaco).

    Параллельно с этим заявлением президента в украинских СМИ прошла информация, что "компании НАК "Нафтогаз Украины", "Укртранснафта", российские АО "АК "Транснефть" и АО "Тюменская нефтяная компания" 23 апреля подписали в Москве протокол о намерениях по вопросу организации нового маршрута экспорта российской нефти транзитом через территорию Украины с отгрузкой в порту "Южный" и использованием реверса нефтепровода Одесса - Броды для экспорта дополнительно 9 млн. тонн российской нефти в год" (хотя глава "Укртранснафты" А. Тодийчук неоднократно говорил о незаконности действий его заместителя, подписавшего данный протокол). Там же информировалось, что "Укртранснафта" в январе-мае с.г. отгрузила с терминала "Южный" девять танкеров нефти общим объемом 767 тыс. тонн, "благодаря чему от эксплуатации терминала и 52-км участка нефтепровода Одесса - Броды в реверсном направлении в бюджет Украины за пять месяцев поступило 40 млн. гривен".

    В этой обстановке, решение о финансировании 52 километровой трубы, которое приняли казахстанские власти можно рассматривать как компромисс, в какой-то степени обеспечивающий интересы трех сторон.
    Учитывая, что 10 июля президент Н. Назарбаев провел телефонный разговор с Л. Кучмой по вопросам транспортировки казахстанской нефти по "Одесса - Броды" в Европу, можно предположить, что проект трубопровода действительно становится одним из объектов внимания казахстанского руководства в реализации политики диверсификации маршрутов экспорта: об этом также свидетельствует и объявленная Владимиром Школьником в Киеве готовность участвовать в строительстве трубы до Плоцка.
  • 2003.07.28 | Shooter

    Кінах радить Кучмі і Януковичу бути "обережнішими" з реверсом(/)

    Кінах радить Кучмі і Януковичу бути "обережнішими" з реверсом "Одеса-Броди"

    www.ПРАВДА.com.ua, 28.07.2003, 12:03

    Президент Українського союзу промисловців і підприємців, екс-прем'єр Анатолій Кінах вважає, що нафтопровід Одеса-Броди повинен експлуатуватися в прямому напрямку.

    "Основний напрямок нафтопроводу Одесса-Броди-Гданьск повинен транспортувати каспійську нафту в Європу. І мене дуже дивує ця кампанія, яка сьогодні йде навколо проблеми реверса. Це дуже знижує ліквідність проекту", - заявив Кінах у неділю в інтерв'ю програмі "Діловий світ. Тиждень" на Першому національному телеканалі.

    В зв'язку з цим він додав: "Я б порадив і нашим державним чиновникам, і політикам бути дуже обережним у висновках, коли вони говорять на цю тему, бо це питання загальнодержавного стратегічного значення для України".

    "Реверс має право на життя тільки в тому випадку, коли він розглядається як тимчасовий варіант використання першої черги нафтопроводу, для того, щоб отримати високий економічний і фінансовий ефект. Підкреслюю, тимчасовий варіант", - відзначив президент УСПП.

    Кінах також вважає, що "у міру нарощування обсягів транзиту сирої нафти в напрямку Європи реверс повинний знижуватися", переставши з часом бути актуальним.

    "Це повинно бути дуже скоординованою політикою між Україною і Росією, безумовно, разом з європейськими державами", - особливо відзначив президент УСПП.

    Він додав: "Україна повинна чітко і жорстко заявити свою позицію: цей проект - стратегічний для нас, і ми розглядаємо головний напрямок у Європейський Союз, у Європу. Для цієї мети і будувався цей нафтопровід".

    Як повідомлялося, уряд відклав остаточне рішення щодо використання нафтопроводу Одеса-Броди в реверсном режимі, вирішивши залучити на тендері незалежного експерта в цій області, як це раніше було зроблено для оцінки роботи нафтопроводу в прямому напрямку.

    Президент Леонід Кучма заявив, що рішення про транспортування каспійської нафти в Європу або реверсного використання нафтопроводу повинен приймати уряд.

    ВАТ "Укртранснафта", що володіє нафтотранспортними потужностями в Україні, повідомило, що в результаті переговорів з постачальниками каспійської нафти і її споживачами у країнах Європи має пакет пропозицій, що створюють умови для початку прокачування нафти в європейському напрямку до кінця цього року або на початку 2004-го.

    У травні 2002 року була здана в експлуатацію перша черга нафтотранспортної системи Одеса-Броди. Її пропускна здатність складає 9-14,5 млн. тонн нафти на рік з резервуарним парком 200 тис. куб. м.

    Морський нафтовий термінал "Південний" здатний приймати танкери дедвейтом до 100 тис. тонн. Передбачається розширення потужності нафтопроводу до 40-45 млн. тонн на рік з резервуарним парком 600 тис. куб. м.

    Європейська Комісія виділила грант у розмірі 2 млн. євро на технічну підтримку добудування нафтопроводу Одеса-Броди до Полоцька.

    За використання нафтопроводу Одеса-Броди в реверсном напрямку виступає Росія.

    У минулу п'ятницю в Ялті голова російського уряду Михайло Касьянов заявив, що угода про транзит російської нафти по території України може бути підписана після того, як буде вирішене питання транзиту російської нафти по нафтопроводу Броди-Одеса.
  • 2003.07.28 | Shooter

    В "PriceWaterhouseCoopers" указывают на необходимость... (/)

    В "PriceWaterhouseCoopers" указывают на необходимость признания Германией важности нефтепровода Одесса-Броды
    Представители фирмы "PriceWaterhouseCoopers" и компании "Укртранснефть" на днях презентовали в Берлине проект эксплуатации нефтепровода Одесса-Броды. В немецкой столице их выслушали с интересом. По информации Deutsche Welle, один из менеджеров фирмы "PriceWaterhouseCoopers" Альбрехт фон Блуменкрон остался доволен встречами на уровне экспертов в Федеральном министерстве экономики и Федеральном министерстве экологии Германии.
    "Мы совместно разработали план последующих действий, направленных на реализацию этого проекта на политическом уровне и хотим добиться подписания правительственного заявления о намерениях. Необходимо, чтобы Германия официально признала важность этого проекта для себя. Ведь этот проект может иметь стратегическое значение для энергетического обеспечения Германии", - заявил он.

    Компания "PriceWaterhouseCoopers" разработала бизнес-план перекачки каспийской нефти в Европу по трубопроводу Одесса-Броды. А.Блуменкрон отметил: "Во время первой фазы предусматривается использование уже построенного нефтепровода. Уже сейчас можно начать поставку нефти в чешский город Кралупы, который в свою очередь связан нефтепроводом с южногерманскими городами Ингольштадт и Фобург. Правда, участок нефтепровода, который связывает Чехию и Германию, придется использовать в обратном направлении. По нашими расчетами, начать реализацию первой фазы можно было бы уже в январе 2004 года".

    По словам А.Блуменкрона, для реализации второй фазы бизнес-плана, следует протянуть еще 50 км нефтепровода между словацким городом Братислава и австрийским Швехатом. Это поможет создать магистраль, которая достигнет немецкого Карслруе. Эту фазу планируют реализовать уже в конце 2004-го года.

    Третья фаза использования нефтепровода Одесса-Броды рассчитана на более долгосрочную перспективу и предусматривает строительство новой ветви, которую следует проложить по территории Польши и Германии к городам Плоцк и Вильгельмсхафен. Строительство эксперты предлагают начать не раньше 2007 года.

    Нефтепровод Одеса-Броди немцев заинтересовал не случайно. Почти 60% своих потребностей в нефти Германия сейчас покрывает за счет поставок из Норвегии и Великобритании. Но ожидается, что через 20-30 лет нефтяные месторождения в Северном море будут исчерпаны. Поэтому сейчас Германия ведет поиск альтернативных нефтяных источников. Заменить нефть из Северного моря российской невозможно, поскольку она содержит высокий процент серы, а нефтеперерабатывающие комбинаты на западе Германии технически ориентированы на так называемую "сладкую нефть". Каспийская же нефть по своему составу и качеству напоминает нефть из Северного моря. Кстати, Германия уже сейчас закупает все больше каспийской нефти. За последние 5 лет ее доля в общем немецком импорте "черного золота" возросла с 1% до 8%.



    ЛIГАБiзнесIнформ
  • 2003.07.29 | Shooter

    во время пребывания с рабочим визитом в Украине председателя (/)

    http://www.glavred.info/?news=82939157

    во время пребывания с рабочим визитом в Украине председателя Совета министров Республики Польша Лешека Миллера - 30-31 июля...Планируется также подписание меморандума о создании совместного украинско-польского предприятия по вопросам реализации проекта нефтепровода Броды-Плоцк.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".