МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Захоплюючий детектив, або як "мочать" західний напрямок проекту "Одеса

07/31/2003 | Майдан-ІНФОРМ
Україна та Польща підписали меморандум “Про створення спільного підприємства за участю ВАТ “Укртранснафта” та АТ “Пшиязнь” для реалізації проекту будівництва нафтопроводу “Броди-Плоцьк”. Сьогодні в Донецьку з української сторони меморандум підписав уповноважений з питань Євразійського нафтотранспортного коридору, голова правління “Укртранснафта” Олександр Тодійчук, з польської - голова правління АТ “Підприємство з експлуатації нафтопроводу “Дружба” Станіслав Якубовський.


"""
Підписання українсько-польського меморандуму про створення спільного підприємства для будівництва нафтопроводу “Броди-Плоцьк” “є відповіддю на запитання, коли каспійська нафта з`явиться у Європі”. Про це заявив на прес-конференції у Донецьку прем`єр-міністр України Віктор Янукович після підписання вищеназваного документу. За його словами, Україна та Польща останнім часом отримують підтримку Євросоюзу щодо втілення цього проекту в життя. За словами Януковича, Україна та Польща мають зробити все, аби прокачувати
(нафтопроводом “Одеса-Броди-Плоцьк”) не менше 9 млн. тонн нафти на рік.

Він відзначив, що українська сторона побудувала свою частину нафтопроводу і тепер перед обома країнами стоїть спільне завдання добудувати польську частину і забезпечити його нафтою, орієнтовно, з країн каспійського басейну.


За словами голови правління “Укртранснафти” Олександра Тодійчука, вже в цьому році на польські підприємства будуть зроблені перші поставки нафти, але поки що мова йде про поставки нафти залізницею. Так, уже наступного
тижня на залізничні пункти, суміжні з кордоном Польщі, виїде робоча група для роботи щодо поставки до Польщі нафти. Тодійчук відзначив, що “на півдні Польщі є велика кількість нафтопереробних заводів, які готові споживати поставлену з України нафту”. За його інформацією, за оптимістичним сценарієм, побудову нафтопроводу “Одеса-Плоцьк” буде закінчено за два роки, за песимістичним - за три.
"""

Здавалося, за підтримки Кабміну, Україна обрала прямий варіант (у напрямку Плоцьку) транспортування нафти до Європи. Тим цікавіше спостерігати кампанію по дискредитації керівника Укртранснафти Тодійчука саме на момент, коли приймалося рішення проти реверсного варіанту. Ми у випадкові співпадіння не віримо, тому не виключено що Тодійчука скоро заарештують, і "несподівано" переможе російський, реверсний варіант. Такж, обіцяють бути надзвичайно цікавими завтрашні збори акціонерів "Укртранснафти".



Надаємо часову лінію конфлікту:


31.08.2003. Тут доброзичливці вже говорять про кримінальну відповідальність і активно закликають до податкових перевірок (читай, блокування роботи компанії)

Партнери ВАТ "Укртранснафти" можуть зробити необгрунтовані ділові кроки, керуючись заявленим високим рівнем прибутковості держпідприємства. Таку думку в інтерв'ю журналістам висловив президент Адвокатської фірми "Паритет" Ігор Кірілюк. При цьому він зазначив, що наявність в інформації керівника "Укртранснафти", переданій акціонеру компанії - НАК "Нафтогаз України", даних, які не відповідають офіційній бухгалтерській звітності підприємства, має привернути увагу контролюючих органів, зокрема податкової адміністрації, і стати підставою для проведення відповідних перевірок підприємства.

Він вважає, що таку інформацію цілком можна віднести до поняття "явно неправдивих документів". За словами юриста, посадовці, які склали і видали явно неправдиві документи, відповідно до ст. 366 Кримінального кодексу України можуть притягати до кримінальної відповідальності.

Він також додав, що вказані невідповідності в звітності цілком можна пояснити неналежним виконанням своїх обов'язків керівництвом "Укртранснафти". "Якщо таке припущення підтвердитися, у принципі, це дає підставу акціонеру держпідприємства розглядати питання про розірвання контракту, укладеного з керівником "Укртранснафти" - Олександром Тодійчуком, зазначив юрист.

"""

Довідка "Майдану": фірма "Паритет" має в юридичних колах репутацію збірної, м"яко кажучи, безпринципних юристів, що за відповідні гроші беруться за будь яку роботу.





30.08.2003. Голоси деяких експертів:

"Укртранснафта" спеціально завищила свій фінансовий результат і до цього могли вдатися з метою демонстрації ефективності роботи перед власником - НАК "Нафтогаз України". Таку думку висловив в інтерв'ю
журналістам директор Українського інституту розвитку фондового ринку Дмитро Леонов.

"Це, очевидно, щось на зразок радянської спроби поліпшити показники своєї діяльності, продемонструвати додаткову ефективність" - сказав він. ... "якби керівництво "Укртранснафти" дотримувалося норм законодавства при складанні звіту голови правління Олександра Тодійчука, показники прибутковості компанії в цьому документі і
офіційній бухгалтерській звітності співпали".

У свою чергу, директор аналітичного департаменту Фінансової Компанії "Сократ" Владислав Остапенко відзначив, що компанія вперше зустрічається з подібним випадком серед вітчизняних компаній: "Ми у своїй практиці хоч і
працюємо з достатньо великою кількістю емітентів, розглядаємо тисячі фінансових звітів за рік, загалом жодного разу не стикалися з явним завищенням показників чистого прибутку".



29.07.2003, "Нафтогаз України"

Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України" вважає необ'єктивними показники фінансової діяльності ВАТ "Укртранснафта", подані в звіті голови правління нафтотранспортної компанії Олександра
Тодійчука. Про це повідомили в прес-службі НАК "Нафтогаз України" з посиланням на члена правління НАК "Нафтогаз України" Владислава Тарашевського. оцінюючи діяльність "Укртранснафти", НАК "Нафтогаз України" спиратиметься виключно на дані офіційної бухгалтерської звітності. "Братимемо до уваги тільки ті показники роботи компанії, які
розраховані відповідно до чинного законодавства", - сказав він.





Довідка: "Укртранснафта" згодом підтвердила, що оголошений прибуток 170,173 млн. грн. відповідає фактично одержаному прибутку, проте, дійсно, в офіційній бухгалтерській звітності вказаний чистий прибуток 82,385 млн. грн. Компанія
пояснює зменшення прибутку в офіційній звітності тим, що в ній було враховано створення резерву безнадійних боргів у розмірі 89,299 млн. грн. Йдеться про борги ліквідованого на початку дев'яностих років банку "Інко" перед "Придніпровськими нафтопроводами", правонаступником яких є
"Укртранснафта".






23.07.2003, анонімний доброзичливець не забарився:

Оприлюднені сьогодні фінансові показники ВАТ "Укртранснафта" за перше півріччя 2003 року не відповідають дійсності. Таку думку висловив в інтерв'ю член Спостережної ради ВАТ "Укртранснафта", який побажав залишитися невідомим.

Так, за словами члена СР, чистий прибуток, згідно з офіційною бухгалтерською звітністю ("Звіт про фінансові результати за півріччя 2003 року, форма № 2), підписаною головою правління "Укртранснафти" Олександром
Тодійчуком, становить 82,385 млн. грн., а не 170,173 млн. грн., як вказано у прес-релізі компанії.

Співрозмовник агентства також зазначив, що в бухгалтерській звітності вказується, що в першому півріччі 2003 року "Укртранснафті" нараховано 81,994 млн. грн. податку на прибуток, тоді як сплачено до бюджету було тільки 65,153 млн. грн. (в опублікованому "Укртранснафтою" повідомленні для ЗМІ було вказано, що компанія не має заборгованості по оплаті податкових платежів до Держбюджету ).
На думку члена Спостережної ради, фальсифікована інформація про фінансові показники "Укртранснафти" у першому півріччі 2003 року розповсюджується "для того, щоб відвернути увагу від справжнього стану справ у компанії у переддень продовження засідання зборів акціонерів, призначених на 1
серпня" (21 липня розпочалися збори акціонерів ВАТ "Укртранснафта". Проте в них було оголошено перерву до 1 серпня ц.р., оскільки компанія із запізненням надала акціонерам для ознайомлення звітність про свою діяльність ).






23.07.2003 все почалось зі звіту


"""
Державна компанія "Укртранснафта" за 6 місяців 2003 року збільшила чистий прибуток на 47,7% - до 170 млн. 173 тис. грн. Про це повідомили в прес-службі підприємства. За її даними, компанія в першому півріччі збільшила транспортування нафти на 18% - до 28,8 млн. тонн - за рахунок зростання обсягів транзиту на 29% і поставок нафти на українські НПЗ на 6%. Доход "Укртранснафти" в січні-червні становив 640 млн. 638 тис. грн., що на 23,7% більше, ніж у першому півріччі минулого року. У прес-службі зазначили, що компанія виконала план першої половини 2003 року на 114%. В "Укртранснафті" повідомили, що в 2003 році для збільшення транзитних можливостей України компанія здійснює будівництво ряду нафтоперекачувальних
станцій („Чикалівка” - на нафтопроводі Кременчук-Херсон, „Миколаївська” - на Кременчук-Снігірьовка-Південний (Одеса), ремонтує частину трубопроводу Кременчук - Снігірьовка.
У прес-службі зазначили, що пріоритетами компанії в цьому році є винесення трубопроводу "Одеса-Броди" у напрямі українсько-польського кордону з аварійно-небезпечних ділянок, а також будівництво нафтопроводу "Жуліно-Надвірна" і розширення резервуарного парку в Бродах. У компанії підкреслили, що зростання показників компанії обумовлене
повноцінною експлуатацією нафтотерміналу "Південний" (Одеса), через який з початку року поставлено 938,8 тис. тонн російської нафти; збільшенням поставок нафти в напрямі Бродів, Одеського і Херсонського НПЗ, а також рішення НКРЕ про збільшення тарифів на транспортування нафти на 10%
"""


Використані матеріали УНІАН

Відповіді

  • 2003.07.31 | Нафта-Газ

    Європейські тарифи для європейських нафтопроводів України.

    Тарифи на прокачку нафти:

    Азія/Росія/Білорусь Тариф $0,40
    Україна «Дружба — Адрія». Тариф $0,64
    Словаччині та Угорщина Тариф $1,30-$2,00
    Країни Західної Європи Тариф $3,00-$4,00

    Розрахунки тарифів свідчать, що Україна має великий потенціал для
    збільшення прибутків через підвищення тарифів за транспортування
    екологічно небезпечних сірчаних нафтових сумішей типу Urals в Європу.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".