Правління і управління
09/05/2003 | Гайди До Байди
Що можна додати? Хіба це, що Головатий у зв'язці з вільним переходом виборних, хіба занадто зблизився до досвіду країн (головно Німеччини), у яких уже мали усталені партії (всенародні партії (партії, котрі охоплюють всі шари суспільства). Треба застерігатися, маючи сумнозвісний досвід з, так звано, "незалежними депутатами", котрі в дійсності залишки старої компартії. Та, по-моєму, якраз вони довели до Кучминого душманства.
Виписка з:
Сергій Головатий: Зараз президент є авторитарним. Але після зміни
Конституції за Медведчуком президент стане абсурдним
зав'язка:
http://www2.pravda.com.ua/archive/2003/september/4/1.shtml
Що ж нам пропонує автор проекту змін існуючої в Україні системи правління
(влади)? Тут уся виконавча влада не виступає цілісним інститутом,
відповідальним перед народом через парламент - вона зумисне роздроблена на
три частини, які мають різну юридичну природу свого походження, і які
відповідно по-різному підпорядковані іншим інститутам влади та по-різному
контрольовані, а той узагалі не контролюються народом.
Так, передбачається, що одна частина складу виконавчої влади призначається
парламентом за поданням прем'єр-міністра.
Друга частина - призначається парламентом за поданням президента.
Третя частина - призначається Кабінетом міністрів за поданням
прем`єр-міністра.
І тільки та частина центральної виконавчої влади, яку складає Кабінет
міністрів, називається у проекті "урядом". А такі складові як служба
національної безпеки (яка мало змінилася як одна з головних загроз свободі
людини), чи все те, що потрапляє під контроль керівників інших органів
центральної виконавчої влади (не міністрів) - голів державних комітетів,
взагалі випадає з-під сфери контролю народом через парламент.
Я хотів би, щоб автор проекту навів хоч одну модель європейської
парламентської республіки, де таке можливе, чи існує на практиці. У Європі
уся система центральної виконавчої влади поставлена під повний контроль
народу.
Все це є суцільним запереченням принципу відповідальної влади (responsible
goverment), без дотримання якого годі вести мову про парламентську модель.
Крім того, за проектом, є ще й четверта частина. Вона, як і три попередні
частини національного рівня, формується Кабінетом міністрів, але зовсім не
контролюється народом. Мова йде про голів місцевої державної адміністрації.
Та й такого взагалі в Європі не існує, щоб місцева влада призначалася
центральною виконавчою владою. Вона у Європі обирається населенням
відповідно до стандартів місцевого й регіонального самоврядування,
визначених Європейською конвенцією...
Виписка з:
Сергій Головатий: Зараз президент є авторитарним. Але після зміни
Конституції за Медведчуком президент стане абсурдним
зав'язка:
http://www2.pravda.com.ua/archive/2003/september/4/1.shtml
Що ж нам пропонує автор проекту змін існуючої в Україні системи правління
(влади)? Тут уся виконавча влада не виступає цілісним інститутом,
відповідальним перед народом через парламент - вона зумисне роздроблена на
три частини, які мають різну юридичну природу свого походження, і які
відповідно по-різному підпорядковані іншим інститутам влади та по-різному
контрольовані, а той узагалі не контролюються народом.
Так, передбачається, що одна частина складу виконавчої влади призначається
парламентом за поданням прем'єр-міністра.
Друга частина - призначається парламентом за поданням президента.
Третя частина - призначається Кабінетом міністрів за поданням
прем`єр-міністра.
І тільки та частина центральної виконавчої влади, яку складає Кабінет
міністрів, називається у проекті "урядом". А такі складові як служба
національної безпеки (яка мало змінилася як одна з головних загроз свободі
людини), чи все те, що потрапляє під контроль керівників інших органів
центральної виконавчої влади (не міністрів) - голів державних комітетів,
взагалі випадає з-під сфери контролю народом через парламент.
Я хотів би, щоб автор проекту навів хоч одну модель європейської
парламентської республіки, де таке можливе, чи існує на практиці. У Європі
уся система центральної виконавчої влади поставлена під повний контроль
народу.
Все це є суцільним запереченням принципу відповідальної влади (responsible
goverment), без дотримання якого годі вести мову про парламентську модель.
Крім того, за проектом, є ще й четверта частина. Вона, як і три попередні
частини національного рівня, формується Кабінетом міністрів, але зовсім не
контролюється народом. Мова йде про голів місцевої державної адміністрації.
Та й такого взагалі в Європі не існує, щоб місцева влада призначалася
центральною виконавчою владою. Вона у Європі обирається населенням
відповідно до стандартів місцевого й регіонального самоврядування,
визначених Європейською конвенцією...