Прес-конференція: Кирпа готується знищити Дунайський заповідник
09/05/2003 | Майдан-ІНФОРМ
10 вересня в 12 годин дня в Києві, у будинку Ради з вивчення продуктивних сил НАН України (бульвар Шевченка, 60, кімн. 302) буде проведена прес-конференція на цю тему.
Організатори прес-конференції - Українська коаліція "За дику природу", Національна Академія наук України, Українська Екологічна Академія Наук.
На прес-конференції будуть обнародувані факти протизаконних дій Мінтрансу України і його підвідомчих підрозділів, спрямовані на фактичне знищення Дунайського біосферного заповідника - однієї з останніх ділянок дикої природи в Європі.
На прес-конференції виступлять:
- член-кор. НАН України Б. Данилишин,
- докт. юр. наук Н. Малишева,
- рук. сектора природокористування Президії НАН України В. Волошин,
- директ. Дунайського біосферного заповідника О. Волошкевич,
- голова Одеського відд. Міжнародного Соціально-Екологічного Союзу А.
Шевчук,
- директ. Київського еколого-культурного центра В. Борейко,
- перед. сов. Екологічної групи "Печеніги", С. Шапаренко.
Додаткова інформація:
Київський еколого-культурний центр -
тел./факс: (044) 443-52-62;
e-mail: kekz@carrier.kiev.ua; borey@alfacom.net
КОРОТКО ПРО ПРОБЛЕМУ:
І. З 2000 р. Міністерство транспорту України лобіює спорудження судноплавного ходу Дунай - Чорне море в абсолютно заповідній зоні Дунайського біосферного заповідника, через гирло Бистре. Даний проект
приведе до таких наслідків:
1) непрогнозованої зміни гідрологічного балансу дельти,
2) забруднення протоки нафтопродуктами,
3) руйнування місць мешкання більшості риб даної території, у тому числі, 7 видів, занесених до Європейського червоного списку, і 16 - до Червоної книги України,
4) порушення нерестової міграції дунайського оселедця - основного промислового виду в даному регіоні - і зниженню його уловів,
5) утрати місць масового гніздування птахів (у тому числі, 9 видів, занесених до Європейського червоного списку і 42 - до Червоної книги України),
6) зникнення природних рослинних формацій,
7) зникнення більшості рідкісних та зникаючих комах, земноводних і ссавців, які мешкали на даній території до цього часу. Фактично, даний проект ставить під погрозу існування Дунайського біосферного заповідника як такого.
Подробиці -
http://www.seu.ru/projects/dunay/documents/pismo_junesko.htm.
ІI. 10 липня 2003 року зам. держсекретаря Мінекоресурсів України, А. Гриценко, затвердив Висновок N 105 державної екологічної експертизи щодо доопрацьованого техніко-економічного обґрунтування інвестицій "Створення глибоководного суднового ходу Дунай - Чорне море на українській ділянці дельти" від 10. 07. 2003 р. Дана експертиза була виконана з порушенням більшості основних принципів проведення екологічних експертиз: законності, державного регулювання, наукової обґрунтованості, об'єктивності, комплексності - і без врахування громадської думки.
Подробиці - http://www.seu.ru/projects/dunay/documents/exp_r.zip
2 серпня 2003 року Київський еколого-культурний центр і Екологічна група "Печеніги" оскаржили даний висновок перед Прем'єр-міністром України, В. Ф. Януковичем.
Подробиці - http://www.seu.ru/projects/dunay/chronika/jaloba.htm
IІI. 05. 08. 2003 р. т. в. о. міністра транспорту України, Е. Абдулаєв, направив на розгляд віце-прем'єр-міністру України, В. А. Гайдуку, проект
Указу Президента України "Про створення Дунайського трансграничного біосферного заповідника (резервату), установленні його границь, проведення зонування його території, оптимізації керування заповідником і подальшим
розширенням заповідної території".
Подробиці - www.seu.ru/projects/dunay/chronika/rezervat.htm
IV. Відповідно до наказу Міністерства транспорту України від 10.07.2003 N 514:
до 31. 12. 2003 повинні бути створені три якірні стоянки на вході в гирло Бистре й експериментальний судновий хід (відповідальні - "Дельта-лоцман" і "Держгідрографія");
до 31. 03. 2004 - споруджена захисна дамба в районі баровой частини Чорного моря (на виході з гирла Бистре; відповідальний - "Дельта-лоцман").
05. 08. 2003 р. у Дунайський біосферний заповідник звернувся начальник порту Усть-Дунайськ із проханням погодити тимчасовий рейд напроти гирла Бистре з включенням цієї акваторії до складу акваторії порту. На акваторії
діаметром 3 км і площею 706,5 га передбачається розвантаження гранітного каменю для суднового ходу - планується розвантажувати не менш 5 тис. тонн граніту в добу, у цілому - 1 млн. 700 тис. тонн. Роботи організовуються за замовленням держпідприємства "Дельта-Лоцман".
18. 08. 2003 р. Головний державний інспектор України з охорони навколишнього природного середовища, Л. А. Свирид, виніс офіційне попередження на адресу начальника порту Усть-Дунайськ про відповідальність за незаконні роботи.
Організатори прес-конференції - Українська коаліція "За дику природу", Національна Академія наук України, Українська Екологічна Академія Наук.
На прес-конференції будуть обнародувані факти протизаконних дій Мінтрансу України і його підвідомчих підрозділів, спрямовані на фактичне знищення Дунайського біосферного заповідника - однієї з останніх ділянок дикої природи в Європі.
На прес-конференції виступлять:
- член-кор. НАН України Б. Данилишин,
- докт. юр. наук Н. Малишева,
- рук. сектора природокористування Президії НАН України В. Волошин,
- директ. Дунайського біосферного заповідника О. Волошкевич,
- голова Одеського відд. Міжнародного Соціально-Екологічного Союзу А.
Шевчук,
- директ. Київського еколого-культурного центра В. Борейко,
- перед. сов. Екологічної групи "Печеніги", С. Шапаренко.
Додаткова інформація:
Київський еколого-культурний центр -
тел./факс: (044) 443-52-62;
e-mail: kekz@carrier.kiev.ua; borey@alfacom.net
КОРОТКО ПРО ПРОБЛЕМУ:
І. З 2000 р. Міністерство транспорту України лобіює спорудження судноплавного ходу Дунай - Чорне море в абсолютно заповідній зоні Дунайського біосферного заповідника, через гирло Бистре. Даний проект
приведе до таких наслідків:
1) непрогнозованої зміни гідрологічного балансу дельти,
2) забруднення протоки нафтопродуктами,
3) руйнування місць мешкання більшості риб даної території, у тому числі, 7 видів, занесених до Європейського червоного списку, і 16 - до Червоної книги України,
4) порушення нерестової міграції дунайського оселедця - основного промислового виду в даному регіоні - і зниженню його уловів,
5) утрати місць масового гніздування птахів (у тому числі, 9 видів, занесених до Європейського червоного списку і 42 - до Червоної книги України),
6) зникнення природних рослинних формацій,
7) зникнення більшості рідкісних та зникаючих комах, земноводних і ссавців, які мешкали на даній території до цього часу. Фактично, даний проект ставить під погрозу існування Дунайського біосферного заповідника як такого.
Подробиці -
http://www.seu.ru/projects/dunay/documents/pismo_junesko.htm.
ІI. 10 липня 2003 року зам. держсекретаря Мінекоресурсів України, А. Гриценко, затвердив Висновок N 105 державної екологічної експертизи щодо доопрацьованого техніко-економічного обґрунтування інвестицій "Створення глибоководного суднового ходу Дунай - Чорне море на українській ділянці дельти" від 10. 07. 2003 р. Дана експертиза була виконана з порушенням більшості основних принципів проведення екологічних експертиз: законності, державного регулювання, наукової обґрунтованості, об'єктивності, комплексності - і без врахування громадської думки.
Подробиці - http://www.seu.ru/projects/dunay/documents/exp_r.zip
2 серпня 2003 року Київський еколого-культурний центр і Екологічна група "Печеніги" оскаржили даний висновок перед Прем'єр-міністром України, В. Ф. Януковичем.
Подробиці - http://www.seu.ru/projects/dunay/chronika/jaloba.htm
IІI. 05. 08. 2003 р. т. в. о. міністра транспорту України, Е. Абдулаєв, направив на розгляд віце-прем'єр-міністру України, В. А. Гайдуку, проект
Указу Президента України "Про створення Дунайського трансграничного біосферного заповідника (резервату), установленні його границь, проведення зонування його території, оптимізації керування заповідником і подальшим
розширенням заповідної території".
Подробиці - www.seu.ru/projects/dunay/chronika/rezervat.htm
IV. Відповідно до наказу Міністерства транспорту України від 10.07.2003 N 514:
до 31. 12. 2003 повинні бути створені три якірні стоянки на вході в гирло Бистре й експериментальний судновий хід (відповідальні - "Дельта-лоцман" і "Держгідрографія");
до 31. 03. 2004 - споруджена захисна дамба в районі баровой частини Чорного моря (на виході з гирла Бистре; відповідальний - "Дельта-лоцман").
05. 08. 2003 р. у Дунайський біосферний заповідник звернувся начальник порту Усть-Дунайськ із проханням погодити тимчасовий рейд напроти гирла Бистре з включенням цієї акваторії до складу акваторії порту. На акваторії
діаметром 3 км і площею 706,5 га передбачається розвантаження гранітного каменю для суднового ходу - планується розвантажувати не менш 5 тис. тонн граніту в добу, у цілому - 1 млн. 700 тис. тонн. Роботи організовуються за замовленням держпідприємства "Дельта-Лоцман".
18. 08. 2003 р. Головний державний інспектор України з охорони навколишнього природного середовища, Л. А. Свирид, виніс офіційне попередження на адресу начальника порту Усть-Дунайськ про відповідальність за незаконні роботи.