МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

ЗАКОНОПРОЕКТ Медвечук-Мороз-Симоненко.

09/05/2003 | Людмила Коваль
http://oracle2.rada.gov.ua/pls/zweb/webproc4_1?id=&pf3511=15751



Вноситься народними депутатами України
Гавришем С.Б., Богатирьовою Р.В., Ващук К.Т., Гапочкою М.М.,
Губським Б.В., Кравчуком Л.В., Пєхотою В.Ю., Симоненком П.М., Толстоуховим А.В., Шаровим І.Ф., Задорожнім О.В. та іншими, всього 233 підписи.


ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО КОНСТИТУЦІЇЇ УКРАЇНИ.


Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

Внести до Конституції України (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 30, ст.141) такі зміни і доповнення:

1) статті 76, 78, 81 – 83, 85, 87 – 90 та 93 викласти відповідно в такій редакції:

"Стаття 76. Конституційний склад Верховної Ради України – чотириста п’ятдесят народних депутатів України, які обираються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

До Верховної Ради України може бути обрано громадянина України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п’яти років.

Не може бути обраним до Верховної Ради України громадянин, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена і не знята у встановленому законом порядку.

Повноваження народних депутатів України визначаються Конституцією та законами України.

Строк повноважень Верховної Ради України становить п’ять років";

"Стаття 78. Народні депутати України здійснюють свої повноваження на постійній основі.

Народні депутати України не можуть мати іншого представницького мандата, бути на державній службі, обіймати інші оплачувані посади (крім посад міністрів, керівників інших центральних органів виконавчої влади), займатися іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності), входити до складу керівного або наглядового органу підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.

Вимоги щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності встановлюються законом.

У разі виникнення обставин, що порушують вимоги щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності, народний депутат України у двадцятиденний строк припиняє таку діяльність або подає особисту заяву про складення повноважень народного депутата України";

"Стаття 81. Повноваження народних депутатів України, в тому числі обраних замість тих, які вибули достроково, або обраних на позачергових виборах, припиняються одночасно з припиненням повноважень Верховної Ради України.

Повноваження народного депутата України припиняються достроково в разі:

1) складення повноважень за його особистою заявою;

2) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;

3) визнання його судом недієздатним або безвісти відсутнім;

4) припинення його громадянства або виїзду на постійне проживання за межі України;

5) якщо ним не усунуто протягом двадцяти днів обставин, які порушують вимоги щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності;

6) відсутності його без поважних причин на ста пленарних засіданнях Верховної Ради України протягом календарного року;

7) невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій), або виходу (виключення) народного депутата України із складу такої фракції;

8) смерті.

Повноваження народного депутата України припиняються достроково також у разі дострокового припинення відповідно до Конституції України повноважень Верховної Ради України - в день відкриття першого засідання Верховної Ради України за участю новообраних на позачергових виборах народних депутатів України.

Рішення про дострокове припинення повноважень народного депутата України у випадках, передбачених пунктами 1, 4, 6 частини другої цієї статті, приймається Верховною Радою України, у випадку, передбаченому пунктом 5 частини другої цієї статті, - в судовому порядку.

У разі набрання законної сили обвинувальним вироком щодо народного депутата України, визнання народного депутата України недієздатним або безвісти відсутнім його повноваження припиняються з дати набрання чинності рішенням суду, в разі смерті народного депутата України – з дати смерті, встановленої свідоцтвом про смерть.

У разі невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій), або виходу (виключення) народного депутата України зі складу такої фракції його повноваження припиняються достроково на підставі закону за рішенням вищого керівного органу відповідної політичної партії (виборчого блоку політичних партій) з дати прийняття такого рішення.

Стаття 82. Верховна Рада України працює сесійно.

Верховна Рада України є повноважною за умови обрання не менш як двох третин від її конституційного складу.

Верховна Рада України збирається на першу сесію не пізніше ніж на тридцятий день після офіційного оголошення результатів виборів. Перше засідання новообраної Верховної Ради України відкриває найстарший за віком народний депутат України.

Стаття 83. Чергові сесії Верховної Ради України починаються першого вівторка лютого і першого вівторка вересня кожного року.

Позачергові сесії Верховної Ради України, із зазначенням порядку денного, скликаються Головою Верховної Ради України на вимогу Президента України або на вимогу не менш як третини народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України.

У разі оголошення указу Президента України про введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні або окремих її місцевостях Верховна Рада України збирається на засідання у дводенний строк без скликання.

Порядок роботи Верховної Ради України встановлюється Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України.

У Верховній Раді України за результатами виборів і на основі узгодження та поєднання політичних позицій формується коаліція депутатських фракцій і депутатських груп, до якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України, яка відповідно до Конституції України вносить пропозиції Президенту України щодо кандидатури Прем'єр-міністра України, формує склад Кабінету Міністрів України та є відповідальною за його діяльність.

Коаліція депутатських фракцій і депутатських груп у Верховній Раді України утворюється протягом одного місяця з дня відкриття першого засідання Верховної Ради України, що проводиться після чергових або позачергових виборів Верховної Ради України, або протягом місяця з дня припинення діяльності коаліції депутатських фракцій і депутатських груп.

Засади формування, організації діяльності та припинення діяльності коаліції встановлюються Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України";

"Стаття 85. До повноважень Верховної Ради України належить:

1) внесення змін до Конституції України в межах і порядку, передбачених розділом ХІІІ цієї Конституції;

2) призначення всеукраїнського референдуму з питань, визначених статтею 73 цієї Конституції;

3) прийняття законів;

4) затвердження Державного бюджету України та внесення змін до нього, контроль за виконанням Державного бюджету України, прийняття рішення щодо звіту про його виконання;

5) визначення засад внутрішньої й зовнішньої політики;

6) затвердження загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального, національно-культурного розвитку, охорони довкілля;

7) призначення виборів Президента України у строки, передбачені цією Конституцією;

8) заслуховування щорічних та позачергових послань Президента України про внутрішнє й зовнішнє становище України;

9) оголошення за поданням Президента України стану війни й укладення миру, схвалення рішення Президента України про використання Збройних Сил України та інших військових формувань у разі збройної агресії проти України;

10) усунення Президента України з поста в порядку особливої процедури (імпічменту), встановленому статтею 111 цієї Конституції;

11) розгляд і прийняття рішення щодо схвалення Програми діяльності Кабінету Міністрів України;

12) призначення за поданням Президента України Прем'єр-міністра України, Міністра оборони України, Міністра закордонних справ України та Голови служби безпеки України, призначення за поданням Прем’єр-міністра України інших членів Кабінету Міністрів України, Голови Антимонопольного комітету України, Голови Державного комітету телебачення та радіомовлення України, Голови Фонду державного майна України, припинення повноважень зазначених осіб на цих посадах, вирішення питання про відставку Прем'єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України;

13) здійснення контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України відповідно до цієї Конституції;

14) затвердження рішень про надання Україною позик і економічної допомоги іноземним державам та міжнародним організаціям, а також про одержання Україною від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій позик, не передбачених Державним бюджетом України, здійснення контролю за їх використанням;

15) прийняття Регламенту Верховної Ради України;

16) призначення на посади та звільнення з посад Голови та інших членів Рахункової палати України;

17) призначення на посаду та звільнення з посади Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; заслуховування його щорічних доповідей про стан дотримання та захисту прав і свобод людини в Україні;

18) призначення на посаду та звільнення з посади Голови Національного банку України за поданням Президента України;

19) призначення та звільнення половини складу Ради Національного банку України;

20) призначення половини складу Національної ради України з питань телебачення й радіомовлення;

21) призначення на посаду та припинення повноважень членів Центральної виборчої комісії за поданням Президента України;

22) затвердження загальної структури, чисельності, визначення функцій Збройних Сил України, Служби безпеки України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також Міністерства внутрішніх справ України;

23) схвалення рішення про надання військової допомоги іншим державам, про направлення підрозділів Збройних Сил України до іншої держави чи про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України;

24) встановлення державних символів України;

25) надання згоди на призначення на посаду та звільнення з посади Президентом України Генерального прокурора України; висловлення недовіри Генеральному прокуророві України, що має наслідком його відставку з посади;

26) призначення половини складу Конституційного Суду України;

27) обрання суддів строком на десять років;

28) дострокове припинення повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим за наявності висновку Конституційного Суду України про порушення нею Конституції України або законів України; призначення позачергових виборів до Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

29) утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування й перейменування населених пунктів і районів;

30) призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування;

31) затвердження протягом двох днів з моменту звернення Президента України указів про введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні або в окремих її місцевостях, про загальну або часткову мобілізацію, про оголошення окремих місцевостей зонами надзвичайної екологічної ситуації;

32) надання законом згоди на обов’язковість для України міжнародних договорів України та денонсація міжнародних договорів України, згоду на обов’язковість яких надано законом;

33) здійснення парламентського контролю у межах, визначених цією Конституцією;

34) затвердження законом Конституції Автономної Республіки Крим, змін до неї, визначення законом правових засад майна, що належить Автономній Республіці Крим;

35) призначення на посаду та звільнення з посади керівника апарату Верховної Ради України; затвердження кошторису Верховної Ради України та структури її апарату;

36) затвердження переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, визначення правових засад вилучення об’єктів права приватної власності.

Верховна Рада України здійснює інші повноваження, які відповідно до Конституції України віднесені до її відання";

"Стаття 87. Верховна Рада України за пропозицією Президента України або не менш як однієї третини народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України може розглянути питання про відповідальність Кабінету Міністрів України та прийняти резолюцію недовіри Кабінету Міністрів України більшістю від конституційного складу Верховної Ради.

Питання про відповідальність Кабінету Міністрів України не може розглядатися Верховною Радою України більше одного разу протягом однієї чергової сесії, а також протягом року після схвалення Програми діяльності Кабінету Міністрів України або протягом останньої сесії Верховної Ради України.

Стаття 88. Верховна Рада України обирає зі свого складу Голову Верховної Ради України, Першого заступника та заступників Голови Верховної Ради України та відкликає їх із цих посад. Кількість заступників Голови Верховної Ради України визначається Верховною Радою України.

Голова Верховної Ради України:

1) веде пленарні засідання Верховної Ради України;

2) організовує підготовку питань до розгляду на пленарних засіданнях Верховної Ради України;

3) підписує акти, прийняті Верховною Радою України;

4) представляє Верховну Раду України у зносинах з іншими органами державної влади України та органами влади інших держав;

5) організовує роботу апарату Верховної Ради України.

Голова Верховної Ради України здійснює повноваження, передбачені цією Конституцією, у порядку, встановленому Регламентом Верховної Ради України.

Стаття 89. Верховна Рада України для здійснення законопроектної роботи, підготовки і попереднього розгляду питань, віднесених до її повноважень, виконання контрольних функцій відповідно до Конституції України створює з числа народних депутатів України комітети Верховної Ради України та обирає голів, перших заступників, заступників та секретарів цих комітетів.

Стаття 90. Повноваження Верховної Ради України припиняються у день відкриття першого засідання Верховної Ради України нового скликання.

Президент України може достроково припинити повноваження Верховної Ради України, якщо:

1) протягом одного місяця у Верховній Раді України не сформовано коаліцію депутатських фракцій і депутатських груп відповідно до статті 83 цієї Конституції;

2) протягом трьох місяців Верховною Радою України відповідно до статті 103 Конституції України не обрано Президента України;

3) протягом шістдесяти днів після відставки Кабінету Міністрів України не сформовано персональний склад Кабінету Міністрів України;

4) протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися.

Таке рішення приймається Президентом України після консультацій з Головою Верховної Ради України та його заступниками та головами депутатських фракцій і депутатських груп.

Повноваження Верховної Ради України не можуть бути достроково припинені Президентом України в останні шість місяців строку повноважень Верховної Ради України та Президента України за винятком випадку, передбаченого пунктом 2 частини другої цієї статті";

"Стаття 93. Право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить Президентові України, народним депутатам України та Кабінету Міністрів України.

Законопроекти, визначені Президентом України як невідкладні, розглядаються Верховною Радою України позачергово";

2) частину четверту статті 94 доповнити реченням такого змісту:

"У разі якщо Президент України не підписав такий закон він підписується та офіційно оприлюднюється Головою Верховної Ради України";

3) статтю 98 викласти в такій редакції:

"Стаття 98. Контроль за надходженням та використанням коштів Державного бюджету України від імені Верховної Ради України здійснює Рахункова палата України";

4) у статті 103:

а) частини першу замінити трьома новими частинами такого змісту:

"Стаття 103. Президент України обирається Верховною Радою України.

Президент України вважається обраним, якщо за його обрання шляхом таємного голосування проголосувало не менш як дві третини від конституційного складу Верховної Ради України.

Президент України обирається на строк п'ять років".

б) частину п’яту виключити;

У зв'язку з цим частини другу-четверту та шосту вважати відповідно частинами четвертою-сьомою.

5) у статті 106:

а) у частині першій:

пункти 8-12 викласти відповідно в такій редакції:

"8) припиняє повноваження Верховної Ради України у випадках, передбачених Конституцією України;

9) вносить за пропозицією коаліції депутатських фракцій і депутатських груп, сформованої відповідно до статті 83 Конституції України, після відповідних консультацій з їх керівниками подання про призначення Верховною Радою України Прем'єр-міністра України в строк не пізніше ніж на п’ятнадцятий день після одержання такої пропозиції;

10) вносить до Верховної Ради України подання про призначення Міністра оборони України, Міністра закордонних справ України;

11) призначає на посаду та звільняє з посади за згодою Верховної Ради України Генерального прокурора України;

12) вносить до Верховної Ради України подання про призначення Голови служби безпеки України";

пункт 14 виключити;

пункти 15 і 16 викласти відповідно в такій редакції:

"15) зупиняє дію актів Кабінету Міністрів України з мотивів невідповідності Конституції і законам України, актам Президента України з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо їх конституційності;

16) скасовує акти Ради міністрів Автономної Республіки Крим";

пункт 19 після слів "рішення про використання Збройних Сил України" доповнити словами "та інших військових формувань";

пункти 22, 29 і 30 викласти відповідно в такій редакції:

"22) призначає половину складу Конституційного Суду України";

"29) підписує закони;

30) має право вето щодо прийнятих Верховною Радою України законів (крім законів про внесення змін до Конституції України) із наступним поверненням їх на повторний розгляд Верховної Ради України";

б) частину четверту викласти у такій редакції:

"Акти Президента України, видані в межах повноважень, передбачених пунктами 5, 8, 18, 21, 23 цієї статті, скріплюються підписами Прем'єр-міністра України і міністра, відповідального за акт та його виконання";

6) статтю 112 викласти в такій редакції:

"Стаття 112. У разі дострокового припинення повноважень Президента України відповідно до статей 108, 109, 110, 111 цієї Конституції виконання обов'язків Президента України на період до обрання й вступу на пост нового Президента України покладається на Голову Верховної Ради України. Голова Верховної Ради України в період виконання ним обов'язків Президента України не може здійснювати повноваження, передбачені пунктами 2, 6-8, 10-14, 22, 24, 25, 27, 28 статті 106 Конституції України";

7) статті 113 – 115 викласти в такій редакції:

"Стаття 113. Кабінет Міністрів України (Уряд України) є вищим органом у системі органів виконавчої влади.

Кабінет Міністрів України відповідальний перед Президентом України і Верховною Радою України, підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України у межах, передбачених Конституцією України.

Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією й законами України, актами Президента України.

Стаття 114. До складу Кабінету Міністрів України входять Прем’єр-міністр України, Перший віце-прем’єр-міністр, віце-прем’єр-міністри, міністри.

Прем'єр-міністр України призначається Верховною Радою України за поданням Президента України.

Кандидатуру для призначення Прем'єр-міністра України вносить Президент України за пропозицією коаліції депутатських фракцій і депутатських груп, сформованої відповідно до статті 83 Конституції України, після відповідних консультацій з їх керівниками.

Міністр оборони України, Міністр закордонних справ України призначаються Верховною Радою України за поданням Президента України, інші члени Кабінету Міністрів України призначаються Верховною Радою України за поданням Прем'єр-міністра України.

Прем'єр-міністр України керує роботою Кабінету Міністрів України, спрямовує її на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України, схваленої Верховною Радою України.

Стаття 115. Прем'єр-міністр України складає повноваження перед новообраною Верховною Радою України.

Прем'єр-міністр України, інші члени Кабінету Міністрів України мають право заявити Верховній Раді України про свою відставку.

Відставка Прем'єр-міністра України, прийняття Верховною Радою України резолюції недовіри Кабінету Міністрів України мають наслідком відставку всього складу Кабінету Міністрів України. У цих випадках Прем'єр-міністр України зобов'язаний подати Верховній Раді України заяву про відставку Кабінету Міністрів України.

Кабінет Міністрів України, відставку якого прийнято, продовжує виконувати свої повноваження до початку роботи новосформованого Кабінету Міністрів України, але не довше ніж шістдесят днів";

8) у статті 116:

а) у пункті 6 слова "подає Верховній Раді України звіт про його виконання" замінити словами "подає до Верховної Ради України законопроект про внесення змін до закону про Державний бюджет України, а також звіт про виконання Державного бюджету України";

б) доповнити статтю після пункту 9 новими пунктами такого змісту:

"10) утворює, реорганізовує та ліквідовує міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, діючи в межах коштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади;

11) призначає відповідно до Конституції України за поданням Прем’єр-міністра України керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, голів місцевих державних адміністрацій, припиняє повноваження цих осіб на посадах;

12) призначає половину складу Ради Національного банку України".

У зв’язку з цим пункт 10 вважати пунктом 13;

9) у статті 118:

а) частину четверту викласти в такій редакції:

"Голови місцевих державних адміністрації призначаються на посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Прем’єр-міністра України";

б) частини дев’яту й десяту викласти відповідно в такій редакції:

"Обласна чи районна рада може висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого Кабінет Міністрів України приймає рішення і дає обґрунтовану відповідь.

Якщо недовіру голові районної чи обласної державної адміністрації висловили дві третини депутатів від складу відповідної ради, Кабінет Міністрів України приймає рішення про відставку голови місцевої державної адміністрації";

10) статтю 120 викласти в такій редакції:

"Стаття 120. Члени Кабінету Міністрів України, керівники центральних та місцевих органів виконавчої влади не мають права суміщати свою службову діяльність з іншою роботою (крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті, а також викладацької, наукової та творчої роботи у позаробочий час), входити до складу керівного органу чи наглядової ради підприємства, що має на меті одержання прибутку.

Міністри, інші керівники центральних органів виконавчої влади можуть суміщати свою службову діяльність із представницьким мандатом народного депутата України.

Організація, повноваження і порядок діяльності Кабінету Міністрів України, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади визначаються Конституцією і законами України";

11) доповнити статтю 121 новим пунктом такого змісту:

"5) нагляд за додержанням прав і свобод людини і громадянина, додержанням законів з цих питань органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими й службовими особами";

12) частину першу статті 122 викласти в такій редакції:

"Прокуратуру очолює Генеральний прокурор України, який призначається на посаду та звільняється з посади за згодою Верховної Ради України Президентом України. Верховна Рада України може висловити недовіру Генеральному прокуророві України, що має наслідком його відставку з посади";

13) у статті 126:

а) частину четверту викласти в такій редакції:

"Судді обираються на посади строком на десять років, крім суддів Конституційного Суду України та суддів, які призначаються на посаду судді вперше";

б) пункт 2 частини п’ятої викласти у такій редакції:

"досягнення суддею шести десяти п’яти років, а для суддів Конституційного Суду України та Верховного Суду України – семидесяти років;

14) друге речення частини першої статті 128 викласти в такій редакції: "Всі інші судді, крім суддів Конституційного Суду України, обираються Верховною Радою України строком на десять років у порядку, встановленому законом";

15) частину першу статті 141 викласти в такій редакції:

"До складу сільської, селищної, міської, районної, обласної ради входять депутати, які обираються жителями села, селища, міста, району, області на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на чотири роки";

16) частину другу статті 148 викласти в такій редакції:

"Президент України, Верховна Рада України призначають по дев’ять суддів Конституційного Суду України";

17) доповнити Конституцію України розділом ХVІ "Прикінцеві положення, які стосуються змін до Конституції України" такого змісту:

"РОЗДІЛ ХVІ.
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ, ЯКІ СТОСУЮТЬСЯ
ЗМІН ДО КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ

1. Зміни до Конституції України, що вносяться Законом України від ________________ "Про внесення змін до Конституції України", набирають чинності через чотири місяці після його прийняття Верховною Радою України, за винятком випадків, передбачених цим розділом.

2. Конституційний склад Верховної Ради України у кількості 450 народних депутатів України обирається у 2006 році на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування на засадах пропорційної системи з обранням народних депутатів України в багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі за виборчими списками кандидатів у депутати від політичних партій, виборчих блоків політичних партій відповідно до закону.

3. Строк повноважень Верховної Ради України, обраної у 2002 році, чотири роки.

Частина п’ята нової редакції статті 76 Конституції України набирає чинності з дня набуття повноважень Верховною Радою України, обраною у 2006 році.

4. Президент України відповідно до змін до Конституції України, внесених цим Законом, обирається Верховною Радою України в місячний строк після набуття повноважень Верховною Радою України, обраною у 2006 році.

5. Чергові вибори Президента України проводяться згідно з Конституцією України в останню неділю жовтня 2004 року.

Президент України набуває повноважень відповідно до цього Закону після вступу на пост за результатами виборів Президента України у 2004 році.

6. Повноваження Президента України, обраного у 2004 році, припиняються з моменту вступу на пост новообраного Верховною Радою України Президента України у 2006 році.

7. Судді Конституційного Суду України, призначені з’їздом суддів України, продовжують виконувати свої повноваження до закінчення визначеного цією Конституцією строку. Після закінчення строку повноважень цих суддів Президент України та Верховна Рада України призначають по три нових судді Конституційного Суду України.

У разі дострокового припинення повноважень суддями Конституційного Суду України, призначеними з’їздом суддів України, нові судді Конституційного Суду України призначаються почергово Президентом України та Верховною Радою України.

8. Зміни щодо обрання суддів строком на десять років застосовуються до суддів, які обираються, починаючи з дня набрання чинності Законом України від ______________ "Про внесення змін до Конституції України".

9. Органи прокуратури України виконують повноваження, передбачені пунктом 5 статті 121 цього Закону, протягом п'яти років із дня набрання ним чинності."

Відповіді

  • 2003.09.05 | chytach

    Знов тi самi граблi?

    "Стаття 93. Право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить Президентові України, народним депутатам України та Кабінету
    Міністрів України.

    Законопроекти, визначені Президентом України як невідкладні, розглядаються Верховною Радою України позачергово";
    А як же подiл влад? Чому у Сполучених Штатах, у яких
    президент~ська влада вважається найкрутiшою, президент не має
    права законодавчої iнiцiативи взагалi? I нiхто, крiм депутатiв, не
    має? Бо там вважають, що роздiлення влад - це роздiлення влад,
    а не порожняк, який можна для понту записати на початку
    Конституцiї (наша стаття 6) тiпа, щоб як у людей, а потiм тупо
    перемiшати цi влади так, що сам чорт ногу зламає.

    Менi, наприклад, очевидно, що виконавча влада завжди буде
    намагатися писати закони "пiд себе"? Очевидно також, що президент
    хоче переобратися на другий термiн, що ПМ хоче стати президентом,
    а кожен мiнiстр - ПМ-ом? Тому вони завжди будуть намагатися писати
    такi закони, якi вигiднi їм з точки зору їхнiх особистих iнересiв:
    тобто, якi легко виконати i на яких можна здобути популярнiсть на
    виборах. А тi закони, якi конче потрiбнi суспiльству, але якi
    вимагають тяжкої працi для свого виконання i результати роботи
    мало помiтнi пересiчному обивателевi - тi закони будуть просто
    ветуватися президентом.

    "Дядьку, чого Ви такий дурний? - Бо бiдний. А чого бiдний? - Бо дурний."
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.09.05 | Людмила Коваль

      Re: Знов тi самi граблi?

      Умнічка Ви наш!

      Те про що Ви пишете зараз я і намагалася Вам пояснити у темі "Ми знову в закладниках?", але там Ви дуже сильно наполягали на моїй неправоті і ратували за ефімерну парламентську республіку.

      Пан Плав"юк говорив, що в Україні ще нема передумов для парламентської і Ви знов обурювалися.
      А от почитали, чи переглянули законопроект і переконалися, що в цьому законопроекті нема місця для громадян України, що йдетьсЯ просто про перерозподіл влади.
      Тож коли ратуєте за щось, то переконайтесь спершу , що Вам не підсовують у блискучій обгортці ...(глечик).
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.09.05 | chytach

        Я, панi, бернштейнiанець ;). Мiй девiз: "Рух понад усе". Я

        не наївна людина i, звiсно ж, не сподiваюся, що одного ранку ми
        вийдемо на двiр i "свобода нас встрєтiт радостно у входа". Я за
        постiйний демократичний процес. I заяви про те, що "Наша
        Конституцiя є найдемократичнiшою у свiтi" сприймаю iз
        роздратуванням. Ви закидаєте менi вiдданiсть парламент~ськiй
        республiцi, але я є прихильником демократiї, а не ПР. Тому, якби
        Ющенко i Ко запропонували змiни Конституцiї у бiк цивiлiзованої
        президент~ської моделi - я б i їх пiдтримав, бо конституцiя
        одноосiбної диктатури, яку маємо, мене принижує, як громадянина.
        Але чомусь дуже подобається Ющенку. Я i питаю: Чому? I знаю
        вiдповiдь: БУДь-ЯКА влада завжди буде намагатися взяти стiльки
        суверенiтету, скiльки зможе (перефразовуючи Єльцина). А завдання
        громадянського суспiльства їй у цьому заважати.

        Щодо ж Плав`юка - є таке мудре спостереження-порада (не
        пам`ятаю автора): Не довiряйте старим, бо їм байдуже майбутнє.

        Маємо дiда-Кучму, який спробував реалiзувати свою юнацьку мрiю
        стати таким же крутим, як Сталiн. Вiн чудово знає, що сталiнiзм
        - це один iз найзлочиннiших суспiльних устроїв, який приречений на
        iсторичну поразку. Але що йому до майбутнього? "Аднава жiвьом!",
        або пiслая нас - хоч потоп.

        У Плав`юка мрiя всього життя, найбiльш iмовiрно, - це побачити
        українського Гiтлера, або хоча б Муссолiнi. Ось пiд цю iдею вони
        (imho, звичайно) i намагаються використати Ющенка. Ось тому
        їм i потрiбна нинiшня диктаторська конституцiя, а також незрiлий
        нарiд (бо у зрiлiму суспiльствi диктатори не катять). Тому-то i
        змученi вони вдаватися до брехнi у свiїй полiтичнiй дiяльностi, бо
        цiлi їхнi не зовсiм чистi.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.09.05 | Людмила Коваль

          Re: "Коли ти не знаєш куди йдеш, ти ніколи туди не потрапиш" -

          ця мудрість може буди відповіддю на Ваше гасло "Рух понад усе".
          А куди Ви рухаєтесь?

          Ви прагнете демократії, але критикуєте усе, що попадає у поле Вашого зору. :-)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2003.09.05 | ri

            Right:"Коли ти не знаєш куди ідеш, ти ніколи туди не потрапиш"

            So what’s your plan? Do nothing but wait when Ukrainian people will be ready for democracy? I tell you: Newer. Simply because they would HAVE NOT to have a chance. So what? Revolution, as ‘bolshevics’ did? Of course they were right. Of course their tactics were right. But 70 ears of disasters afterwards. But for you that is nothing if they were the winners. It is that simple: You cannot fight evil while being evil. To fight evil you must be at least a little bit idealistic. Not like Mr Juscenco.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2003.09.05 | Людмила Коваль

              Re: Right:"Коли ти не знаєш куди ідеш, ти ніколи туди не потрапиш"

              ri пише:
              > So what’s your plan? Do nothing but wait when Ukrainian people will be ready for democracy? I tell you: Newer. Simply because they would HAVE NOT to have a chance. So what? Revolution, as ‘bolshevics’ did? Of course they were right. Of course their tactics were right. But 70 ears of disasters afterwards. But for you that is nothing if they were the winners. It is that simple: You cannot fight evil while being evil. To fight evil you must be at least a little bit idealistic. Not like Mr Juscenco.

              Ви змушуєте говорити банальності про те, що революції задумують ідеалісти, здійснюють фанатики, а користаються пройдисвіти.

              Одначе Ви праві, що дочекатися коли ж народ сам «дозріє» до демократії неможливо.
              Щодо плану. Як мінімум провести РЕАЛЬНУ реформу судової системи, вивести суди з-під впливу виконавчої влади – це принаймні дасть можливість людям захищатись від свавілля чиновників через суд і змусить таки владних бюрократів дотримуватись законів.
              Люди повинні відчути можливіть боронити свої права, а відчувши це вони перестануть бути інертними і байдужими до процесів, що проходять в державі. Реальна можливіть захищатися від свавілля пробудить громадську свідомість. Думаю судова реформа – це та ниточка, яка може привести нас до формування врешті – решт громадянського суспільства і збалансованих стосунків між народом і владою, що і є демократією.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2003.09.06 | ri

                Re: mistake

                The first and fundamental step – Parliament. Everything else is secondary, and the Judgments system is not the cause but consequence. The Judgment system reform did not happen so far and will never happen under the present power system.
                Again, the basic thing – Parliament (and Mr Moros is very right here); only then the Government reform. This means velvet revolution. There is no way for evolutionary reformation of the Judgment system if the top rulers do not wish it.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2003.09.06 | Людмила Коваль

                  Re: mistake

                  Шановний пане Ri, боюсь, що Ви помиляєтесь і мова не йде про оксамитову революцію започатковану Морозом. Через те, що в проекті ніяк не відображені інтереси громадян України, а йдеться тільки про перерозподіл влади, я можу назвати вчинок Мороза скорше зрадою, ніж оксамитовою революцією. Дивіться ще тут: : http://maidan.org.ua/n/free/1062856713 і тут:http://maidan.org.ua/n/free/1062854299
          • 2003.09.05 | chytach

            Добре, виправлюсь: "Рух до демократiї понад усе". :-) (+)

            >Ви прагнете демократії, але критикуєте усе, що попадає у поле Вашого зору.


            Ну а це, панi, i є демократiя. У той день, коли українцi почнуть
            казати, що у нас iдеальний полiтичний устрiй i ми повнiстю
            задоволенi нашими правами i свободами, якi беззастережно
            виконуються усiма владними структурами - вiд президента до
            мiлiцiянта i що маємо найкращу у свiтi демократiю, - так от у
            цей день можна буде напевно сказати, що в Українi встановився
            тоталiтарний режим. Бо загальний "одобрямс" - це тоталiтаризм;
            постiйна критика владних iнституцiй - це демократiя.

            А моя вiра у постiйний рух знаходить пiдтвердження. У проектi,
            наприклад, зроблено великий крок до демократiї у такому пунктi:

            >"У разі якщо Президент України не підписав такий закон він підписується та офіційно оприлюднюється Головою Верховної Ради України";
            Тобто, вiдмiняється одна iз норм нинiшньої Конституцiї, яка
            ставить президента вище за народ - iнакше кажучи, передає
            суверенiтет вiд народу до "сюзерена". Це надзвичайно важливий крок у
            напрямку демократiї, який важко переоцiнити.

            Але отут, панi, Ви мене змусили робити те, що нiколи не роблять
            громадяни демократичного суспiльства - хвалити владу. Ви
            звинувачуєте мене у критиканствi - але ж це було улюбленим
            звинуваченням проти дисидентiв у СССР. У демократичному суспiльствi
            добрi дiла влади нiколи не стають предметом вiдкритого с~хвалення, бо
            це її (влади) прямий службовий обов`язок - робити добро людям.
            Вихваляння дiй влади - це, знов-таки, ознака суспiльства невiльного.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2003.09.05 | Людмила Коваль

              Re: Добре, виправлюсь: "Рух до демократiї понад усе". :-) (+)

              Chytach пише:
              постiйна критика владних iнституцiй - це демократiя.

              Якщо постійна критика влади – це і є демократія, то ми сама демократича країна у світі, бо стільки скільки у нас в кожному домі критикують владу не критикують ніде.
              Чим же Ви не задоволені?

              А моя вiра у постiйний рух знаходить пiдтвердження. У проектi,
              наприклад, зроблено великий крок до демократiї у такому пунктi:

              >"У разі якщо Президент України не підписав такий закон він підписується та офіційно оприлюднюється Головою Верховної Ради України";

              Тобто, вiдмiняється одна iз норм нинiшньої Конституцiї, яка
              ставить президента вище за народ…


              Ну, Ви не уважні, коли тільки це помітили.
              Бальзамом на Вашу душу має бути нова редакція ст. 103; 106 п. 9, 10, 12; ст. 114; 83, 85 п. 12, 15, 20 та ін.
              Рахманін, який у «Театрі» описав посилення президенської влади у новому законопроекті явно бінокль не тим боком обернув.
              Посилення президента нема. Є суцільний абсурд. Як каже Головатий: «Зараз президент є авторитарним. Але після зміни Конституції за Медведчуком президент стане абсурдним».

              Так що формально Вам хвилюватися нічого. Ковдра влади за проектом ММС у парламента і прем»єра.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2003.09.05 | chytach

                Ну, у кожному домi ми i за совiтiв владу критикували. Та й

                сьогоднi маємо аудиторiю не набагато бiльшу (див. лiчильник
                Майдану). Отже, за вiдсутностi вiльної преси до демократiї ще
                дуже далеко.

                А позитивнi змiни до Конституцiї, якi Ви вiдмiтили - то добра новина,
                але не розслабляймося: хорошi речi i влада не забариться нам
                пропiарити. Наше завдання (маю на увазi громадянське суспiльство) -
                це шукати пiдступiв у ВСIХ без винятку дiях влади i ЗАВЖДИ. Ось у
                чому важкiсть демократiї i пояснення, чому так багато на свiтi
                "гондурасiв". За царя-батечка жити значно простiше: ми люди
                маленькi - з нас що вiзьмеш. А начальство високо сидить - йому
                виднiше. Тож розумiю тих, хто хотiв би переконати нас i себе (у
                першу чергу), що можна знайти якусь людину, на яку б можна
                було "збагрити" усю ту невдячну роботу з пiдтримки демократiї, а
                самому зайнятися чимсь бiльш приємним. Але, нажаль, саме така
                психологiя i породжує диктатури. Отже: Хочеш жити вiльною
                людиною? Борися за це безперервно i з усiх сил.

                "Никто не даст нам избавленья: ни царь, ни Бог и не герой..." :-)
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2003.09.06 | Людмила Коваль

                  Re: Ну, у кожному домi ми i за совiтiв владу критикували. Та й

                  chytach пише:
                  > сьогоднi маємо аудиторiю не набагато бiльшу (див. лiчильник
                  > Майдану).
                  >
                  Краще дивіться статистику довіри владі. Скільти там нині презику не довіряє? 90% чи вже усі 100?
                  > А позитивнi змiни до Конституцiї, якi Ви вiдмiтили - то добра новина,

                  Боже, а диктатура 450-и Вас не турбує? При такому розширенні повноважень і тому, що парламент сам собі закони пише і сам собі правила встановлює - це хіба не страшно?

                  > але не розслабляймося: хорошi речi i влада не забариться нам
                  > пропiарити. Наше завдання (маю на увазi громадянське суспiльство) -
                  > це шукати пiдступiв у ВСIХ без винятку дiях влади i ЗАВЖДИ.

                  Золоті слова. Не розслабляймося. А як ми будемо протистояти підступній парламентській диктатурі? Саме її нам запакували у конвертик демократії. :-)
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2003.09.06 | chytach

                    Шановна панi. Щоб не наговорити рiзкостей i щоб бути

                    абсолютно об`єктивним по вiдношенню до Вас я зробив пошук у
                    мережi i знайшов єдину людину, яка вжила таку саму термiнологiю,
                    як i Ви - диктатура Парламенту. Бо для мене таке словосполучення
                    звучало як очевидний оксюморон.

                    Але знайшлася-таки одна людина, яка вжила такий самий вираз. Це
                    лорд Гелшем iз палати лордiв британського Парламенту. Отже, не буду
                    казати, що Ваш вираз є повним безглуздям. Лише скажу, що як
                    наша система стане хоча б на 10% такою, як У Великiй Британiї -
                    погоджуюся на "диктатуру Парламенту" БЕЗЗАСТЕРЕЖНО.

                    Ось уривки iз промову лорда Гелшема:
                    Extract from "ELECTIVE DICTATORSHIP" -- LORD HAILSHAM

                    The Richard Dimbleby Lecture -- "The Listener": 21 October 1976

                    ... the powers of our own Parliament are absolute and unlimited. And in this, we are almost alone. All other free nations impose
                    limitations on their representative assemblies. We impose none on ours. Parliament can take away a man's liberty or his life without a
                    trial, and in past centuries, it has actually done so.

                    No doubt, in recent times, Parliament has not abused these particular powers. Nonetheless, the point I am making is that, as a result of
                    the changes in its operation and structure, the absence of any legal limitation on the powers of the Parliament has become quite
                    unacceptable. And the questions which I desire to leave for your consideration are, first, whether the time has not come to end or
                    modify this legal theory, and, secondly, whether and how it is possible to do so.

                    Of course, this doctrine of absolute sovereignty of Parliament has been fully recognised for very many years. Judges may pass judgment
                    on the acts of ministers, as they have recently done in the Tameside dispute, and in the arguments about Laker Skytrain or the payment
                    of sewage rates. To this extent, the rule of law applies and prevails here as in other countries. But, once the courts are confronted
                    with an Act of Parliament, all they can do is to ascertain its meaning, if they can, and then apply it as justly and as mercifully as
                    the language of the law permits. So, of the two pillars of our constitution, the rule of law and the sovereignty of parliament, it is
                    the sovereignty of Parliament which is paramount in every case.

                    The limitations on it, are only political and moral. They are found in the consciences of members, in the necessity for periodical
                    elections, and in the so called checks and balances inherent in the composition, structure and practice of Parliament itself.

                    Only a revolution, bloody or peacefully contrived, can put an end to the situation which I have just described. We live in an elective
                    dictatorship, absolute in theory, if hitherto thought tolerable in practice. How far it is still tolerable is the question I want to
                    raise for discussion.

                    A good deal of water has flowed under Westminster Bridge since the sovereignty of Parliament was established. And almost every drop has
                    flowed in one direction: an enhancement of the actual use of its powers. To begin with, there has been a continuous enlargement of the
                    scale and range of government itself. Then there has been a change in the relative influence of the different elements in government, so
                    as to place all the effective powers in the hands of one of them, in other words, the checks and balances, which in practice used to
                    prevent abuse, have now disappeared. So both sets of changes have operated in the same direction - to increase the extent to which
                    elective dictatorship is a fact, and not just a lawyer's theory.

                    ... the government controls Parliament, and not Parliament the government. Until recently, debate and argument dominated the
                    parliamentary scene. Now, it is the whips and the party caucus. More and more, debate, where it is not actually curtailed, is becoming a
                    ritual dance, sometimes interspersed with catcalls.

                    ... etc.

                    http://law.uts.edu.au/~chriscl/hailsham.html
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2003.09.06 | Людмила Коваль

                      Re: Шановна панi. Щоб не наговорити рiзкостей i щоб бути

                      chytach пише:
                      > абсолютно об`єктивним по вiдношенню до Вас я зробив пошук у
                      > мережi i знайшов єдину людину, яка вжила таку саму термiнологiю,
                      > як i Ви - диктатура Парламенту. Бо для мене таке словосполучення
                      > звучало як очевидний оксюморон.
                      >
                      > Але знайшлася-таки одна людина, яка вжила такий самий вираз. Це
                      > лорд Гелшем iз палати лордiв британського Парламенту. Отже, не буду
                      > казати, що Ваш вираз є повним безглуздям. Лише скажу, що як
                      > наша система стане хоча б на 10% такою, як У Великiй Британiї -
                      > погоджуюся на "диктатуру Парламенту" БЕЗЗАСТЕРЕЖНО.
                      >
                      Дякую Вам, що виважено підійшли до моїх слів і за те, що не звинувачуєте (як Августо) у передеранні мною чужих думок. І лорду Гелшему теж дякую. :-)

                      Усе уважно почитала. Дійсно подібно. Одна різниця - у Британії конституційна монархія. Тим цікавіше, що навіть там можлива парламентська диктатура. Парадоксально, але факт.
      • 2003.09.05 | ilia25

        Re: Знов тi самi граблi?

        Людмила Коваль пише:
        > Умнічка Ви наш!
        >
        > Те про що Ви пишете зараз я і намагалася Вам пояснити у темі "Ми знову в закладниках?", але там Ви дуже сильно наполягали на моїй неправоті і ратували за ефімерну парламентську республіку.

        Дурненька ти моя, парламентська республіка э такою ж "ефімерною", як і десяток найпередовіших країн, де вона давно і успішно працює.

        Те що в Україні ані влада, ані опозиція не здатні запропонувати законопроект, де були б сформульовані її принципи -- то вада не парламентської республіки, а цих обмежених розумом калік.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.09.05 | Людмила Коваль

          Re: Знов тi самi граблi?

          ilia25 пише:
          Дурненька ти моя, парламентська республіка э такою ж "ефімерною", як і десяток найпередовіших країн, де вона давно і успішно працює.

          Те що в Україні ані влада, ані опозиція не здатні запропонувати законопроект, де були б сформульовані її принципи -- то вада не парламентської республіки, а цих обмежених розумом калік.


          Полум”яний Ви наш, я “дурненька” про Україну , а не про вааще парламентську республіку. І Ви, розумнику мій, самі про проект ММС нарешті промовили сакраментальне: “Якщо це парламентска республіка, то що тоді президентська?», - ось тутечки: http://maidan.org.ua/n/free/1062778270
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2003.09.05 | ilia25

            Re: Знов тi самi граблi?

            Людмила Коваль пише:
            > ilia25 пише:
            > Дурненька ти моя, парламентська республіка э такою ж "ефімерною", як і десяток найпередовіших країн, де вона давно і успішно працює.
            >
            > Те що в Україні ані влада, ані опозиція не здатні запропонувати законопроект, де були б сформульовані її принципи -- то вада не парламентської республіки, а цих обмежених розумом калік.

            >
            > Полум”яний Ви наш, я “дурненька” про Україну , а не про вааще парламентську республіку. І Ви, розумнику мій, самі про проект ММС нарешті промовили сакраментальне: “Якщо це парламентска республіка, то що тоді президентська?», - ось тутечки: http://maidan.org.ua/n/free/1062778270

            Суть парламентської республіки полягає у підпорядкуванні виконавчої влади парламентській більшості. В даному законопректі воно просто відсутнє.

            Тож навчiться вже, будь ласка, розрiзняти цiлком життєздатну концепцию, якою є парламентська республіка (і в Україні насамперед), та конкрентний ламерський проект, який до цієї концепції наіть не наближається.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2003.09.05 | Людмила Коваль

              Re: Знов тi самi граблi?

              ilia25 пише:
              > Суть парламентської республіки полягає у підпорядкуванні виконавчої влади парламентській більшості. В даному законопректі воно просто відсутнє.
              >

              А чим Вас не влаштовує більшість за ст.83 " У Верховній Раді України за результатами виборів і на основі узгодження та поєднання політичних позицій формується коаліція депутатських фракцій і депутатських груп, до якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України, яка відповідно до Конституції України вносить пропозиції Президенту України щодо кандидатури Прем'єр-міністра України, формує склад Кабінету Міністрів України та є відповідальною за його діяльність.
              Коаліція депутатських фракцій і депутатських груп у Верховній Раді України утворюється протягом одного місяця з дня відкриття першого засідання Верховної Ради України, що проводиться після чергових або позачергових виборів Верховної Ради України, або протягом місяця з дня припинення діяльності коаліції депутатських фракцій і депутатських груп.

              Засади формування, організації діяльності та припинення діяльності коаліції встановлюються Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України".

              Що Вам не подобається в ст.85 п.12, 15,20?

              > Тож навчiться вже, будь ласка, розрiзняти цiлком життєздатну концепцию, якою є парламентська республіка (і в Україні насамперед), та конкрентний ламерський проект, який до цієї концепції наіть не наближається.

              Я то навчилася, а от у чому Ви угледіли ламерський проект - цікаво довідатись, бо на перший погляд він відповідає Вашим вимогам і Ви мали би бути задоволені проектом ММС.
              Так що по Вашому з ним не так?
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2003.09.06 | ilia25

                Re: Знов тi самi граблi?

                Людмила Коваль пише:
                > ilia25 пише:
                > > Суть парламентської республіки полягає у підпорядкуванні виконавчої влади парламентській більшості. В даному законопректі воно просто відсутнє.
                > Я то навчилася, а от у чому Ви угледіли ламерський проект - цікаво довідатись, бо на перший погляд він відповідає Вашим вимогам і Ви мали би бути задоволені проектом ММС.
                > Так що по Вашому з ним не так?

                У тому, наприклад, що РНБО, СБУ та Прокуратура залишаються підпорядкованими Президенту (я вже не кажу про міністра оброни). Це а) залишає прем"єра головою виконавчої влади лише на папері, як і в теперішній конституції, та
                б) залишає Президенту всі необхідні інструмети для силового тиску на депутатів (щоб ті запропонували потрібного прем"єра, наприклад)

                В парламентській республіці ВСЯ виконавча влада має бути підпорядкованою прем"єру. Тобто 100%.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2003.09.06 | Людмила Коваль

                  Re: Знов тi самi граблi?

                  Л.К. пише:
                  Так що по Вашому з ним (проектом ММС ) не так?

                  ilia25 пише:

                  У тому, наприклад, що РНБО, СБУ та Прокуратура залишаються підпорядкованими Президенту (я вже не кажу про міністра оброни). Це а) залишає прем"єра головою виконавчої влади лише на папері, як і в теперішній конституції, та
                  б) залишає Президенту всі необхідні інструмети для силового тиску на депутатів (щоб ті запропонували потрібного прем"єра, наприклад)

                  В парламентській республіці ВСЯ виконавча влада має бути підпорядкованою прем"єру. Тобто 100%.


                  Перечитайте уважно ст. 85. Згідно цієї статті ВР ПРОПОНУЄ, ПРИЗНАЧАЄ, КОНТРОЛЮЄ і ПРИПИНЯЄ ПОВНОВАЖЕННЯ: прем»єр-міністка і членів Кабміну, міністра оборони, міністра закордонних справ, голову СБУ, голову Антимонопольного комітету, голову комітету теле-радіо мовлення, голову фонду державного майна ще й затверджує рішення про зовнішні кредити.

                  Тобто, практично саме в руках ВР концентруються УСІ ричаги влади. Їхній Уряд, їх силовика і навіть Нацбанк підконтрольний їм і суддів вони на 10 років призначають.

                  Так що проект такой сильно обмежує владу президента, але не для посилення вади Уряду (Уряд від «а» до «я» залежний від ВР), а для централізації влади в руках 450 – и.

                  Між іншим, якщо порівняти існуючу Конституцію з цим проектом, то формально ВР і за діючою Конституцією мала достатньо влади, якою не могла розпорядитися доладу. Доданих же 5 нових пунктів до повноважень ВР, знову ж таки формально, забезпечують їй повну монополізацію влади в своїх руках.

                  Цей проект не має нічого спільного з парламентською республікою, а творить нову вертикаль влади в якій виконавча влада підпорядкована ВР. ВР залишається абсолютно безконтрольною, а президент стає «висільним генералом», який призначає тільки Генпрокурора і то за згодою ВР. (Правда повноваження прокуратури розширюються вона здійснює нагляд за додержанням прав і свобод людини і громадянина, додержанням законів з цих питань органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами. А це теж повна фігня). А ще ВР дає сумнівну можливість презику, при фарс-мажорних обставинах, перехопити владу у ВР і видає це за величезні повноваження президента. :-)

                  Так що Ви маєте рацію – лажа , а не парламентська республіка.

                  У своїх амбіціях автори проекту забулися на стільки, що вдалися до порушення діючої Конституції. Згідно ст. 157 “Конституція України не може бути змінена, якщо зміни передбачають скорочення чи обмеження прав і свобод людини і громадянина…” Вони ж вирішили обмежити громадянські права одразу усіх громадян України, позбавивши їх права обирати президента прямими виборами.
                  Думаю, що у КС є відстави, якщо не відхилити весь проект, то "підстригти" його - точно.
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2003.09.07 | ilia25

                    Re: Знов тi самi граблi?

                    Людмила Коваль пише:
                    > Так що проект такой сильно обмежує владу президента, але не для посилення вади Уряду (Уряд від «а» до «я» залежний від ВР), а для централізації влади в руках 450 – и.

                    1) Суть парламентської республіки якраз і полягає в повній залежності уряду від парламенту.
                    2) Як вам вже пояснили, "централізація влади в руках 450–и" -- це нонсенс, бо 450 та "централізація" є взаємовиключними поняттями.
  • 2003.09.05 | НеДохтор

    поправте pls, бо ".. -Мороз- ." в Вашому заголовку лишній(-)

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.09.05 | Людмила Коваль

      Re: Перепрошую, не поправлю. :-)

      Те, що Мороз не поставив свого підпису під цим документом не означає, що він непричетний до цього "кладізя мудрості".

      Це той проект, котрий "вродила" "трійка".
      Народ повинен знати своїх героїв, навіть якщо вони не підписуються під своїми творіннями.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.09.07 | Гура

        Re: Перепрошую, не поправлю. :-)

        Людмила Коваль пише:
        > Те, що Мороз не поставив свого підпису під цим документом не означає, що він непричетний до цього "кладізя мудрості".
        >

        То, що там нема його підпису, означає, що він ПРОТИ, хоч і вів переговори.

        > Це той проект, котрий "вродила" "трійка".

        > Народ повинен знати своїх героїв, навіть якщо вони не підписуються під своїми творіннями.

        Насправді цей документ народив Медведчук, або його команда. Інші - просто ЛОХИ.

        А проекти все-таки треба називати по прізвищам тих, хто їх вніс.
  • 2003.09.05 | vujko

    а цe як розуміти?

    "РОЗДІЛ ХVІ.
    ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ, ЯКІ СТОСУЮТЬСЯ
    ЗМІН ДО КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ
    ...
    3. Строк повноважень Верховної Ради України, обраної у 2002 році, чотири роки.
    ...

    А як тeпeрішня рада станe нeдієздатною (наприклад заєду нe приходитимe на засідання), то будeмо бeз парламeнту?

    Вони би щe записали до конституції подвоєння НВП в наступній пятилітці :)
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.09.05 | Людмила Коваль

      Re: а цe як розуміти?

      Вони хотіли сказати, що положення ст. 76 (про 5-річний термін) не розповсюджується на цю ВР, а починає діяти з 2006 року.

      vujko пише:
      > "РОЗДІЛ ХVІ.
      > ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ, ЯКІ СТОСУЮТЬСЯ
      > ЗМІН ДО КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ
      > ...
      > 3. Строк повноважень Верховної Ради України, обраної у 2002 році, чотири роки.
      > ...
      >
      > А як тeпeрішня рада станe нeдієздатною (наприклад заєду нe приходитимe на засідання), то будeмо бeз парламeнту?
      >
      > Вони би щe записали до конституції подвоєння НВП в наступній пятилітці :)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.09.06 | vujko

        А тоді що помішає бандюкам одразу після обрання Ющeнка

        прeзидeнтом зпровокувати розпуск Ради, нові вибори до Ради (із старим адмінрeсурсом), і одразу ж - вибори нового прeзидeнта новою Радою?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.09.06 | Людмила Коваль

          Re: А тоді що помішає бандюкам одразу після обрання Ющeнка

          vujko пише:
          > прeзидeнтом зпровокувати розпуск Ради, нові вибори до Ради (із старим адмінрeсурсом), і одразу ж - вибори нового прeзидeнта новою Радою?

          А навіщо?
          Дивись тут: http://maidan.org.ua/n/free/1062856713 і тут:http://maidan.org.ua/n/free/1062854299

          Якщо Ющ виграє вибори та не буде дурний, то навіть при прийнятті цих дурнуватих змін до Конституції, зможе переломити хід подій, скориставшись ст. 106 п. 8 нового проекту (правом на роспуск парламенту).
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2003.09.06 | vujko

            Re: А тоді що помішає бандюкам одразу після обрання Ющeнка

            Людмила Коваль пише:
            > vujko пише:
            > > прeзидeнтом зпровокувати розпуск Ради, нові вибори до Ради (із старим адмінрeсурсом), і одразу ж - вибори нового прeзидeнта новою Радою?
            >
            > А навіщо?
            > Дивись тут: http://maidan.org.ua/n/free/1062856713 і тут:http://maidan.org.ua/n/free/1062854299

            як навіщо? Ви ж самі отут http://maidan.org.ua/n/free/1062856713 і пишeтe - щоб, зокрeма, отримати повний контроль над силовиками, конституційним судом і т.п.

            > Якщо Ющ виграє вибори та не буде дурний, то навіть при прийнятті цих дурнуватих змін до Конституції, зможе переломити хід подій, скориставшись ст. 106 п. 8 нового проекту (правом на роспуск парламенту).

            та я ж про тe і кажу, що його змусять цим правом скористатись, щоб новообраний бандюківський парламeнт усунув його як останню пeрeшкоду, обравши нeгайно бандюківського прeзидeнта за новою конституцією
  • 2003.09.05 | ilia25

    Тьху, знов якась лажа

    Якщо це парламентска республіка, то що тоді президентська?

    І чого я вже давно не можу зрозуміти, це як саме Медведчук, чи Кучма, чи біс його знає, збираються знайти 300 голосів у підтримку цього лайна?

    Ні, я все більше пересвідчуюсь в правоті Піховшика -- в цій країні бездарніть влади може порівнятись лише з бездарністю опозиції.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.09.07 | Гура

      Re: Тьху, знов якась лажа

      ilia25 пише:
      > Якщо це парламентска республіка, то що тоді президентська?
      >
      > І чого я вже давно не можу зрозуміти, це як саме Медведчук, чи Кучма, чи біс його знає, збираються знайти 300 голосів у підтримку цього лайна?
      >

      Ха! Просто порівняйте, наскільки меньше треба грошей, щоб купити потрібні голоси депутатів ніж купити потрібну кількість виборців та провести кампанію. Все раціонально.
  • 2003.09.06 | композитор

    Медведчук і Симоненко-Ідіоти!Де там парламентська республіка?\-\

  • 2003.09.06 | Горицвіт

    для чого?

    Цікаво, чи хтось уже розгадав мету цього проекту. У мене поки що склалися такі про нього враження:

    (1) це не парламентська республіка,
    (2) це не пролонгація (вибори-2004 і 2006 передбачаються),
    (3) користі для держави не видно,
    (4) користі для діючої влади теж не видно (явної),

    Звідси напрошується припущення (вже висловлене Чорноволом), що це крок у якійсь складнішій тактиці.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.09.06 | Людмила Коваль

      Re: для чого?

      Горицвіт пише:
      > Цікаво, чи хтось уже розгадав мету цього проекту. У мене поки що склалися такі про нього враження:
      >
      > (1) це не парламентська республіка,
      > (2) це не пролонгація (вибори-2004 і 2006 передбачаються),
      > (3) користі для держави не видно,
      > (4) користі для діючої влади теж не видно (явної),
      >
      > Звідси напрошується припущення (вже висловлене Чорноволом), що це крок у якійсь складнішій тактиці.

      Здається ключик знайшов Віктор Алексєєв. Принаймні його стаття в УП "Тінь Бухаріна над українським парламентом" (http://pravda.com.ua/archive/2003/september/5/2.shtml) чітко пояснює чому ця реформа вигідна парламентарям.

      Користь для діючої влади, напевно, в тому, що використовуючи особливості наших виборів (підкуп, шантаж, спокуса, залякування...) вони розраховують обоснуватися у ВР. Пролізши у парламент, формують більшість, оберають презика, призначають прем"єра, силовиків і... гуляй душа! Реформа - плацдарм. Вона наперід перекидає владу до ВР, а вже потім туди полізуть Медведчуки.
      Так мені бачеться мета реформи. Я її уважно вичитала і точно можу сказати, що не крісло презика, не крісло прем"єра цікавить медведчуків. Розщирені повноваження ВР гарантує їм ці крісла і так. Влада законодавча зливається з владою виконавчою і повний ташанкур.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.09.07 | Горицвіт

        Re: для чого?

        Отже, ваша версія така: за цими змінами влада перейде до ВР, де домінують бандюки?

        А як тоді президентські вибори-2004? За цим проектом, зміни вступають якраз перед виборами. Отже, чи вистачить повноважень у нового президента (згідно з цим проектом), щоб проводити більш-менш свою політику?

        Мені здається це досить хитким. Бо там же є підстави для розпуску і т.п. Тобто не дуже бандюки в ВР будуть захищені від нового президента. А потім же вибори-2006 за пропорційним законом (де теперішні знову програють, скоріше всього).

        Тому не віриться, що нема подвійного дна.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".