МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Новий старий маршрут: Одеса-Броди-ЦИСТЕРНИ-польські НПЗ

09/05/2003 | Майдан-ІНФОРМ
Разом із презентацією ІСД свого інвестиційного проекту (див. „Донецькі прагнуть...”) в тій же кімнаті в приміщенні музичної школи Криниці відбувалася прес-конференція з приводу подальшого розвитку вже скандального нафтопроводу „Одеса-Броди-Гданськ”. Вона викликала настільки жвавий відгук у присутніх (було дуже багато українських і польських журналістів, і навіть німецький кореспондент вже скандальної : ) „Файненшл Таймс”), що переважна більшість представників ЗМІ побігли за учасниками вуличками Криниці, залишивши донецького Олександра Пилипенка з кількома ентузіастами українських інвестіцій у Польщу, В заході брали участь міністр з питань ПЕК України Сергій Єрмілов, перший заступник МЗС Олександр Чалий (він ще й встиг іноді поперекладати на англійську), голова правління „Укртранснафти” Олександр Тодійчук, представник Єврокомісії Фаозі Бенсарс і політичний радник віце-прем*єра Польщі Томаш Бартошевіч.

За словами Чалого, була продемонстрована (вкотре вже : ) „чітка політична підтримка західними партнерами маршруту Одеса-Броди”. Бернарс же нарешті наповнив ці слова конкретнішим змістом. Отже, сьогодні сторони обговорили: проект міжурядової угоди, яка інтегрує нашу трубу в польську нафтотранзитну систему; технічні завдання, на які буде витрачено 3 мільйони євро допомоги ЄС; майбутній візит в Україну комісара ЄС з питань ПЕК.

Міжурядова угода стосується, зокрема, вже існуючої угоди на побудову перемички між Бродами і Плоцьком (через це містечко проходить ще радянська труба з Росії-Білорусі, яка постачає нафтою НПЗ в Плоцьку, має відгалуження на НПЗ й термінал у Гданську і тягнеться далі до Німеччини, зокрема, до глибоководного порту Фрідріхсгафен). За словами Тодійчука, підрядники проекту хочуть, щоб назви їхніх фірм поки що залишилися комерційною таємницею, але уряди й парламенти обох країн мають повні тексти угоди.

Польська ж сторона повідомила доволі сенсаційну новину: одесо-бродівська нафта вже в цьому році поступатиме на НПЗ на півдні Польщі (Плоцьк) за допомогою залізниці. 20 жовтня під час візиту в Україну комісара ЄС з питань ПЕК Лойоли де Паласьйо і віце-прем*єра Польщі Марека Пола, на їхній зустрічі з українським віце-прем*єром з питань ПЕК Віталієм Гайдуком буде презентований проект транспортування каспійської нафти цистернами з Бродів до польських труб. В цьому зацікавлені польські компанії „Орлен” і „Лотос”. За словами Тодійчука, цистерни перетинатимуть кордон без затримки на зміну колісних пар – для цього використовуватиметься технологія, яка вже нібито діє на переході Мостиська-Перемишль, коли колісні вагонетки змінюють колію з радянської (та, яка згідно історичного анекдоту „на х*й ширше” : ) на європейську на ходу. Нафта буде змішуватися з різних сортів каспійської нафти і поставлятиметься в Одесу танкерами з Новоросійська і грузинської Супси (прим. Майдану – для цього, вочевидь, треба буде зареєструвати новий нафтовий мікс як окремий біржовий сорт). Наступного року цистернами планується поставити близько 500 тисяч тон нафти, цього року – 100 тисяч.

Крім цього, вже підписано контракт на прокачку трубою до Брод, а звідти – на НПЗ в Дрогобичі і Надвірній, а також – у Чехію на НПЗ „Ческа рафінерска” 5 млн тон наступного року. В жовтні – про це теж підписано контракт – новозбудовану українську трубу буде наповнено технологічною нафтою.

Що ж стосується реверсних амбіцій російської ТНК, їй, за словами Тодійчука, буде надане місце в „Придніпровських магістральних нафтопроводах” – 5 млн тон маршрутом Росія-Кременчук-Херсон-Одеса. „Ми не протистоїмо інтересам Росії, - додав Єрмілов. – Але й свій інтерес втрачати не збираємося. Якщо Європа не купуватиме каспійську нафту, ми транспортуватимемо російську”.

Спеціально для Майдану з Криниці Гурської,
Максим ІСАЄНКО


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".