Ще один картярський фокус "катал" з Банкової
09/22/2003 | Спостерігач
Ще один картярський фокус "катал" з Банкової
Володимир Малинкович, для УП , 22.09.2003, 15:03
Успішний досвід первинного – бандитського – нагромадження капіталу навчив тих, кого ми сьогодні називаємо "олігархами", зовсім не соромитися у виборі засобів для досягнення (і збереження) особистої влади й особистого ж благополуччя.
От і придумали вони, щоб залишити в дурнях весь наш не дуже-то мудрий політикум, черговий трюк. Не стільки дотепний, скільки цинічний.
Серйозно побоюючись за свою долю після президентських виборів, люди з команди Кучми вирішили не ризикувати і запропонували обирати президента парламентом не в 2006 році, як записано в їхньому останньому законопроекті, а вже в 2004-му. Після наступних парламентських виборів більшості в парламенті в них може і не бути (точніше: напевно, не буде), а зараз - поки в кріслі глави держави сидить Леонід Данилович – вони ще зберігають у своїх руках контрольний пакет парламентських акцій.
Проблема, однак, у тому, що і для внесення поправок у Конституцію, і для обрання президента парламентом необхідна не проста більшість голосів, а кваліфікована (300 мандатів), тобто потрібна підтримка ще 60 або 70 депутатів, що не належать до "партії влади".
І автори останнього проекту кидають депутатам кістку: їхні нинішні повноваження (і, відповідно, привілеї) пропонується продовжити ще аж на півтора роки. Відвертий цинізм тих, хто писав цей проект, дозволяє припустити наступне: бажаючих підтримати цей проект очікує ще і "фінансова компенсація" за відступництво.
Проект простий зовні, але не за задумом "катал". Вони – люди недурні і, скоріше за все, розуміють: необхідні 300 голосів вони все-таки не одержать. Усіх, кого можна було перекупити, вони вже перекупили. Соціалісти Мороза і "бютівці" новий проект не підтримають, та й комуністів він навряд чи влаштує. "Мажоритарників" у цих партіях немає, а на виборах-2006 вони одержать куди більше депутатських мандатів, ніж мають сьогодні. Так що "пільгові" півтора роки їм ні до чого.
Словом, інтригани з Банкової цілком допускають, що 300 голосів під цей проект вони не одержать. Хитрість тут, думаю, в іншому. Депутатів хочуть змусити вибирати між двома проектами – тим, що вже розглядається в Конституційному суді, і тим, що їм пропонують зараз.
Комуністи цілком можуть сказати: нинішній законопроект нас не влаштовує, і ми будемо голосувати за той, що вже підписали. Про необхідність внесення до вже зареєстрованого проекту поправок багато хто забуде, бо критики обрушаться на останній, відверто спекулятивний варіант Чого доброго, і соціалісти погодяться вибрати з двох зол менше. У цьому, думаю, секрет фокуса.
А якщо все-таки не погодяться? Якщо комуністи побачать, що їх просто "використовують" і ввійдуть у блок із соціалістами, що будуть як і раніше наполягати на всенародному обранні президента в 2004 році, причому на п'ятирічний термін? Думаю, Банкова спробує їх переконати в тому, що неприйнятні для лівих "Перехідні положення" законопроекту, який розглядається зараз у КС, можна буде в останній момент вилучити.
І справді, кінцівку проекту можна вилучити навіть навесні 2004-го, але прихильники демократичної реформи повинні пам'ятати: у цьому випадку їх підстерігає цілий ряд небезпек.
Перша. Поки справа дійде до "останнього моменту", опозиціонери цілком можуть пересваритися, що саме і потрібно Банковій. Багато "нашоукраїнців", до речі, вже заковтнули наживку й обрушилися з критикою на лівих (зокрема, на Мороза, чия позиція найбільш послідовна) лише за те, що ті беруть участь у переговорах із владою.
Хоча, здавалося б, куди більше їх повинен турбувати падаючий, через невиразність позиції і відсутність конструктивних підходів (у тому числі і з питання політичної реформи), рейтинг їхнього власного лідера.
Друга небезпека. У той самий "останній момент", коли потрібно буде приймати остаточне рішення, обов'язково виникне ситуація цейтноту. Це значить, що не буде часу для серйозного обмірковування прийнятих рішень (усі ми пам'ятаємо, що відбувалося в так звану "конституційну ніч"), а тому неминучі помилки, можливо серйозні.
Третя. Після оцінки проекту Конституційним Судом з нього можна вилучати статті, але в нього не можна вносити доповнення. Зараз усіх цікавить тільки проблема перехідного періоду. Питання про те, як буде функціонувати нова система влади, нікого, по суті, не цікавить.
Говорять лише загальні й безглузді, на мій погляд, фрази про "баланс відповідальності" (я б назвав це "балансом безвідповідальності"). Юридичних гарантій для успішної діяльності сформованого парламентом Кабінету міністрів у законопроекті (і новому, і старому) явно недостатньо.
Президент, використовуючи своє право вето, цілком може заблокувати проходження в парламенті необхідних урядові законопроектів і тим самим унеможливити реалізацію урядової програми.
Цілком реальна через відсутність чітко прописаного "конструктивного вотуму недовіри прем'єрові" урядова і, відповідно, парламентська чехарда здатні дискредитувати саму ідею парламентської республіки і стати спонукальним мотивом до конституційного перевороту a la де Голль (1958 р.).
Усі ці небезпеки варто врахувати, а тому детально обговорювати і коректувати законопроект потрібно вже зараз, не доводячи справу до цейтноту.
І все-таки є ще підстави для оптимізму. На всі ці хитрування Банкова йде не від сили, а від слабкості. Боїться, що більшості в парламенті в них не буде не тільки в 2006 році, але вже і навесні 2004-го, коли знадобляться 300 голосів.
Та й сьогодні, зважаючи на все, з багатьох питань єдності всередині більшості вже немає (згадаємо недавній бунт міністрів і значної частини депутатів пропрезидентських партій з питання про ЄЕП, звернемо увагу на самостійність Пустовойтенка і т.д.).
Новий варіант конституційного законопроекту розрахований, насамперед, думаю, на "своїх". Тобто купувати пролонгацією депутатського терміну його автори мають намір не стільки опозиціонерів, скільки "мажоритарників" з парламентської більшості, які своєї згоди на пропорційні парламентські вибори досі не дали і, можливо, ніколи не дадуть. Саме їх хочуть улестити новим проектом Гавриш і Медведчук.
Основний висновок з останніх подій, як не дивно, потрібно зробити "лівим". Не варто бути пішаками в чужій грі. Настав час заявити про свою власну позицію з питання політичної реформи і стосовно номенклатурно-олігархічного режиму. Позиції, що істотно відрізняється від позицій "партії влади" і "Нашої України" і є найбільш послідовними і демократичними.
Підтримуючи, в основі своїй той законопроект, що знаходиться в КС, ліві повинні були б уже зараз від імені своїх партій заявити про всенародне обрання президента на п'ять років у 2004 р. і про необхідність внесення в законопроект змін, що гарантували б стабільність діяльності майбутнього уряду.
Головне: три політичні сили (соціалісти, БЮТ і комуністи), що найбільш рішуче протистоять сьогодні правлячому режиму, повинні якомога швидше об'єднати свої зусилля перед президентськими виборами 2004 року, які все-таки, упевнений, будуть всенародними.
Їм потрібно розробити загальну програму і потім висунути єдиного кандидата. Якщо ж вони цього не зроблять, "партія влади" використає адмінресурс у небачених досі масштабах, і її кандидат, напевно, обійде в першому турі Симоненка, а в другому, не виключено, і Ющенка.
Перемогти в першому турі кандидата "об'єднаних лівих" представникові "партії влади" буде дуже важко, а тому другий тур президентських виборів цілком може пройти і без нього. Це буде крах режиму, і він цілком реальний.
Володимир Малинкович, для УП , 22.09.2003, 15:03
Успішний досвід первинного – бандитського – нагромадження капіталу навчив тих, кого ми сьогодні називаємо "олігархами", зовсім не соромитися у виборі засобів для досягнення (і збереження) особистої влади й особистого ж благополуччя.
От і придумали вони, щоб залишити в дурнях весь наш не дуже-то мудрий політикум, черговий трюк. Не стільки дотепний, скільки цинічний.
Серйозно побоюючись за свою долю після президентських виборів, люди з команди Кучми вирішили не ризикувати і запропонували обирати президента парламентом не в 2006 році, як записано в їхньому останньому законопроекті, а вже в 2004-му. Після наступних парламентських виборів більшості в парламенті в них може і не бути (точніше: напевно, не буде), а зараз - поки в кріслі глави держави сидить Леонід Данилович – вони ще зберігають у своїх руках контрольний пакет парламентських акцій.
Проблема, однак, у тому, що і для внесення поправок у Конституцію, і для обрання президента парламентом необхідна не проста більшість голосів, а кваліфікована (300 мандатів), тобто потрібна підтримка ще 60 або 70 депутатів, що не належать до "партії влади".
І автори останнього проекту кидають депутатам кістку: їхні нинішні повноваження (і, відповідно, привілеї) пропонується продовжити ще аж на півтора роки. Відвертий цинізм тих, хто писав цей проект, дозволяє припустити наступне: бажаючих підтримати цей проект очікує ще і "фінансова компенсація" за відступництво.
Проект простий зовні, але не за задумом "катал". Вони – люди недурні і, скоріше за все, розуміють: необхідні 300 голосів вони все-таки не одержать. Усіх, кого можна було перекупити, вони вже перекупили. Соціалісти Мороза і "бютівці" новий проект не підтримають, та й комуністів він навряд чи влаштує. "Мажоритарників" у цих партіях немає, а на виборах-2006 вони одержать куди більше депутатських мандатів, ніж мають сьогодні. Так що "пільгові" півтора роки їм ні до чого.
Словом, інтригани з Банкової цілком допускають, що 300 голосів під цей проект вони не одержать. Хитрість тут, думаю, в іншому. Депутатів хочуть змусити вибирати між двома проектами – тим, що вже розглядається в Конституційному суді, і тим, що їм пропонують зараз.
Комуністи цілком можуть сказати: нинішній законопроект нас не влаштовує, і ми будемо голосувати за той, що вже підписали. Про необхідність внесення до вже зареєстрованого проекту поправок багато хто забуде, бо критики обрушаться на останній, відверто спекулятивний варіант Чого доброго, і соціалісти погодяться вибрати з двох зол менше. У цьому, думаю, секрет фокуса.
А якщо все-таки не погодяться? Якщо комуністи побачать, що їх просто "використовують" і ввійдуть у блок із соціалістами, що будуть як і раніше наполягати на всенародному обранні президента в 2004 році, причому на п'ятирічний термін? Думаю, Банкова спробує їх переконати в тому, що неприйнятні для лівих "Перехідні положення" законопроекту, який розглядається зараз у КС, можна буде в останній момент вилучити.
І справді, кінцівку проекту можна вилучити навіть навесні 2004-го, але прихильники демократичної реформи повинні пам'ятати: у цьому випадку їх підстерігає цілий ряд небезпек.
Перша. Поки справа дійде до "останнього моменту", опозиціонери цілком можуть пересваритися, що саме і потрібно Банковій. Багато "нашоукраїнців", до речі, вже заковтнули наживку й обрушилися з критикою на лівих (зокрема, на Мороза, чия позиція найбільш послідовна) лише за те, що ті беруть участь у переговорах із владою.
Хоча, здавалося б, куди більше їх повинен турбувати падаючий, через невиразність позиції і відсутність конструктивних підходів (у тому числі і з питання політичної реформи), рейтинг їхнього власного лідера.
Друга небезпека. У той самий "останній момент", коли потрібно буде приймати остаточне рішення, обов'язково виникне ситуація цейтноту. Це значить, що не буде часу для серйозного обмірковування прийнятих рішень (усі ми пам'ятаємо, що відбувалося в так звану "конституційну ніч"), а тому неминучі помилки, можливо серйозні.
Третя. Після оцінки проекту Конституційним Судом з нього можна вилучати статті, але в нього не можна вносити доповнення. Зараз усіх цікавить тільки проблема перехідного періоду. Питання про те, як буде функціонувати нова система влади, нікого, по суті, не цікавить.
Говорять лише загальні й безглузді, на мій погляд, фрази про "баланс відповідальності" (я б назвав це "балансом безвідповідальності"). Юридичних гарантій для успішної діяльності сформованого парламентом Кабінету міністрів у законопроекті (і новому, і старому) явно недостатньо.
Президент, використовуючи своє право вето, цілком може заблокувати проходження в парламенті необхідних урядові законопроектів і тим самим унеможливити реалізацію урядової програми.
Цілком реальна через відсутність чітко прописаного "конструктивного вотуму недовіри прем'єрові" урядова і, відповідно, парламентська чехарда здатні дискредитувати саму ідею парламентської республіки і стати спонукальним мотивом до конституційного перевороту a la де Голль (1958 р.).
Усі ці небезпеки варто врахувати, а тому детально обговорювати і коректувати законопроект потрібно вже зараз, не доводячи справу до цейтноту.
І все-таки є ще підстави для оптимізму. На всі ці хитрування Банкова йде не від сили, а від слабкості. Боїться, що більшості в парламенті в них не буде не тільки в 2006 році, але вже і навесні 2004-го, коли знадобляться 300 голосів.
Та й сьогодні, зважаючи на все, з багатьох питань єдності всередині більшості вже немає (згадаємо недавній бунт міністрів і значної частини депутатів пропрезидентських партій з питання про ЄЕП, звернемо увагу на самостійність Пустовойтенка і т.д.).
Новий варіант конституційного законопроекту розрахований, насамперед, думаю, на "своїх". Тобто купувати пролонгацією депутатського терміну його автори мають намір не стільки опозиціонерів, скільки "мажоритарників" з парламентської більшості, які своєї згоди на пропорційні парламентські вибори досі не дали і, можливо, ніколи не дадуть. Саме їх хочуть улестити новим проектом Гавриш і Медведчук.
Основний висновок з останніх подій, як не дивно, потрібно зробити "лівим". Не варто бути пішаками в чужій грі. Настав час заявити про свою власну позицію з питання політичної реформи і стосовно номенклатурно-олігархічного режиму. Позиції, що істотно відрізняється від позицій "партії влади" і "Нашої України" і є найбільш послідовними і демократичними.
Підтримуючи, в основі своїй той законопроект, що знаходиться в КС, ліві повинні були б уже зараз від імені своїх партій заявити про всенародне обрання президента на п'ять років у 2004 р. і про необхідність внесення в законопроект змін, що гарантували б стабільність діяльності майбутнього уряду.
Головне: три політичні сили (соціалісти, БЮТ і комуністи), що найбільш рішуче протистоять сьогодні правлячому режиму, повинні якомога швидше об'єднати свої зусилля перед президентськими виборами 2004 року, які все-таки, упевнений, будуть всенародними.
Їм потрібно розробити загальну програму і потім висунути єдиного кандидата. Якщо ж вони цього не зроблять, "партія влади" використає адмінресурс у небачених досі масштабах, і її кандидат, напевно, обійде в першому турі Симоненка, а в другому, не виключено, і Ющенка.
Перемогти в першому турі кандидата "об'єднаних лівих" представникові "партії влади" буде дуже важко, а тому другий тур президентських виборів цілком може пройти і без нього. Це буде крах режиму, і він цілком реальний.
Відповіді
2003.09.22 | Олександр
Теж мені аналіз...
Спостерігач пише:>Ще один картярський фокус "катал" з Банкової
>Володимир Малинкович, для УП , 22.09.2003, 15:03
А пан Малінкович самого себе, секретаря ради з підготовки "рехворми 1.0", до катал ніяк не відносить ? Як запросили брати участь у цьому фарсі - то не смерділо, а тепер вже смердить ?
>Проект простий зовні, але не за задумом "катал". Вони – люди недурні >і, скоріше за все, розуміють: необхідні 300 голосів вони все-таки не >одержать. Усіх, кого можна було перекупити, вони вже перекупили. >Соціалісти Мороза і "бютівці" новий проект не підтримають, та й >комуністів він навряд чи влаштує. "Мажоритарників" у цих партіях >немає, а на виборах-2006 вони одержать куди більше депутатських >мандатів, ніж мають сьогодні. Так що "пільгові" півтора роки їм ні >до чого.
Мене тішить, що про "НУ" цей політолог навіть не згадує. От так. 8-$
Чесноти перевіряються у випробуваннях. Зі згаданої трійки я певен лише в БЮТ. А решта обслужать за просто так...
Справа в іншому. У зрадливості кучманоїдів. Провал порожняка - це торпеда в борт куманоїдної "Лузитанії" (чи айсберг - в борт кучманоїдного "Титаніка"). Затулити діру нема чим. І щурі раді були б чкурнути, але поки кота бояться більше, ніж води... Але ніхто не може дати гарантії на те, що буде з урядом після розгляду бюджету.
Тому так і поспішають з "сервіс паком 1 до рехворми 2.0" - потім, після підвищення цін, коли опозиція виведе сотні тисяч з вимогою відставки уряду, буде вже пізно...
>Хитрість тут, думаю, в іншому. Депутатів хочуть змусити вибирати між >двома проектами – тим, що вже розглядається в Конституційному суді, >і тим, що їм пропонують зараз.
А як там поживає "рехворма 1.0" ? Це її збираються давати на вибір ( читай: всі повноваження Кучми - Ющенку ) ? Чи справа йде про "рехворму 2.0" - знову ж з Ющенком-президентом ? І нема чого сподіватися, що Ющенко дозволить собі втриматися в обчухраних повноваженнях...
>Про необхідність внесення до вже зареєстрованого проекту поправок >багато хто забуде, бо критики обрушаться на останній, відверто >спекулятивний варіант Чого доброго, і соціалісти погодяться вибрати >з двох зол менше. У цьому, думаю, секрет фокуса.
Отже, Малінкович вважає "рехворму" злом ?
>А якщо все-таки не погодяться? Якщо комуністи побачать, що їх >просто "використовують" і ввійдуть у блок із соціалістами, що будуть >як і раніше наполягати на всенародному обранні президента в 2004 >році, причому на п'ятирічний термін? Думаю, Банкова спробує їх >переконати в тому, що неприйнятні для лівих "Перехідні положення" >законопроекту, який розглядається зараз у КС, можна буде в останній >момент вилучити.
Справа в тому, що ці положення якраз для социків з коміками цілком прийнятні. Їм точно так само не хочеться бачити Ющенка президентом...
>Перша. Поки справа дійде до "останнього моменту", опозиціонери >цілком можуть пересваритися, що саме і потрібно Банковій.
Малінкович в принципі не бачить конкуренції серед опозиції. І з цієї точки зору зрада социків з коміками - лише на руку Ющенку. Тепер у нього майже нема проблем в укладанні спілки з Тимошенко. Плюс реноме зберіг і підтримав, а Мороз з Пєдєю втратили...
>Багато "нашоукраїнців", до речі, вже заковтнули наживку й обрушилися >з критикою на лівих (зокрема, на Мороза, чия позиція найбільш >послідовна) лише за те, що ті беруть участь у переговорах із владою.
У чому Мороз з Пєдєю послідовні - це у підлості, зрадливості, обмані виборців і прислужуванні режиму.
>Хоча, здавалося б, куди більше їх повинен турбувати падаючий, через >невиразність позиції і відсутність конструктивних підходів (у тому >числі і з питання політичної реформи), рейтинг їхнього власного >лідера.
Голодній кумі все хліб на умі. Якраз позиція Ющенка щодо "рехворми" визначена чітко і недвозначно: в цьому фарсі він участі не бере. Що, до речі, підняло його рейтинг вже до 40% (як спільного кандидата від опозиції)...
>Друга небезпека. У той самий "останній момент", коли потрібно буде >приймати остаточне рішення, обов'язково виникне ситуація цейтноту. >Це значить, що не буде часу для серйозного обмірковування прийнятих >рішень (усі ми пам'ятаємо, що відбувалося в так звану "конституційну >ніч"), а тому неминучі помилки, можливо серйозні.
Ну так в чому проблема ? Відкласти і ще раз все обміркувати - гірше від того Конституції не стане, чи не так ?
Чи проблема в тому, що для хазяїв Малінковича жорсткий цейтнот наств ВЖЕ, тому відкладати ніяк не можна ?
>Говорять лише загальні й безглузді, на мій погляд, фрази про "баланс >відповідальності" (я б назвав це "балансом безвідповідальності").
Так ця сирість і тупість "рехворми" і є додатковою причиною, аби її відклали...
>І все-таки є ще підстави для оптимізму. На всі ці хитрування Банкова >йде не від сили, а від слабкості.
Во! Навіть Малінковичу все вже ясно...
>Боїться, що більшості в парламенті в них не буде не тільки в 2006 >році, але вже і навесні 2004-го, коли знадобляться 300 голосів.
8-P
>...скільки "мажоритарників" з парламентської більшості, які своєї >згоди на пропорційні парламентські вибори досі не дали і, можливо, >ніколи не дадуть. Саме їх хочуть улестити новим проектом Гавриш і >Медведчук.
Певно, так і є. Але ж все одно 300 не назбирується...
>Не варто бути пішаками в чужій грі. Настав час заявити про свою >власну позицію з питання політичної реформи і стосовно номенклатурно->олігархічного режиму. Позиції, що істотно відрізняється від >позицій "партії влади" і "Нашої України" і є найбільш послідовними і >демократичними.
Цей Малінкович сам заплутався: то "НУ" позиції визначеної немає, то цю позицію має, а не мають социки і коміки...
>...ліві повинні були б уже зараз від імені своїх партій заявити про >всенародне обрання президента на п'ять років у 2004 р.
Наївний. У лівих із "всенародним" - такий же гаплик, як і у кучманоїдів.
>Головне: три політичні сили (соціалісти, БЮТ і комуністи), що >найбільш рішуче протистоять сьогодні правлячому режиму,
Социкі і коміки протистоять правлячому режиму ?
>...повинні якомога швидше об'єднати свої зусилля перед >президентськими виборами 2004 року, які все-таки, упевнений, будуть >всенародними.
Малінкович розраховує, що і Тимошенко зрадить ?
>Їм потрібно розробити загальну програму і потім висунути єдиного >кандидата.
Уявімо собі, що ця спілка відбулася. І хто має бути цим кандидатом ? Ото ж...
>Якщо ж вони цього не зроблять, "партія влади" використає адмінресурс >у небачених досі масштабах, і її кандидат, напевно, обійде в першому >турі Симоненка, а в другому, не виключено, і Ющенка.
Мрії, мрії, солодкі мрії...
>Це буде крах режиму, і він цілком реальний.
Крах режиму буде вже в першому турі.