Я не можу судити про технічний бік справи, але читав фахівців (принаймні на словах), що змінити потім напрям прокачки нафти винятково складно і дорого.
УКРТРАНСНАФТА" ПОГОДИЛАСЯ НА РЕВЕРС "ОДЕСА-БРОДИ"
www.ПРАВДА.com.ua, 3.10.2003, 14:35
Наглядова рада ВАТ "Укртранснафта" у п'ятницю затвердила рішення прийняти пропозицію російської компанії ТНК-BP про надання в кредит технологічної нафти сорту Urals у кількості 380-420 тис. тонн для заповнення нафтопроводу "Одеса-Броди".
Як повідомили агентству в "Укртранснафті", за це рішення проголосувало 4 члени наглядової ради, проти - 3, утримався - 1.
Усього до складу наглядової ради ВАТ входить 10 чоловік.
Як повідомлялося, ТНК-ВР напередодні заявила про намір відмовитися від своєї пропозиції про постачання "Укртранснафті" нафти на умовах кредиту терміном на три роки для заповнення трубопроводу Одеса - Броди, якщо Україна не прийме його до 8 жовтня.
Російська компанія пропонує використовувати нафтопровід "Одеса-Броди" для транспортування щорічно 9 млн. тонн російської нафти Urals в Одесу з подальшим відправленням її на експорт.
Як повідомляло агентство "Інтерфакс-Україна", перша черга нафтатранспортної системи "Одеса-Броди" була здана в експлуатацію в травні 2002 року. Її пропускна здатність - 9-14,5 млн. тонн нафти на рік з резервуарним парком 200 тис. кубометрів.
Морський нафтовий термінал "Південний" здатний приймати танкери дедвейтом до 100 тис. тонн. Передбачається розширення потужності нафтопроводу до 40-45 млн. тонн у рік з резервуарним парком 600 тис. кубометрів.
Спочатку нафтопровід "Одеса-Броди" передбачалося використовувати для транспортування легкої каспійської нафти в Європу.
Однак потім ряд російських нафтових компаній звернувся до глав урядів Росії й України з проханням сприяти реверсному використанню нафтопроводу для прокачування на експорт 9 млн. тонн нафти в рік.
Уряд України відклав остаточне рішення з питання визначення варіанта використання нафтопроводу "Одеса-Броди", вирішивши залучити на тендері незалежного експерта для оцінки перспектив його реверсної роботи для прокачування російської нафти в Одесу.
Заповнення нафтопроводу російською нафтою в якості технологічної має сенс лише при його використанні убік Одеси для прокачування російської нафти.
Інтерфакс-Україна
2003.10.03 | Mykyta
Чи хтось може прокоментувати чи це рішення остаточне? (-)
Коментар Єрмілова; остаточне рішенння за урядом (/)
Сергій Єрмілов: рішення про напрямок "Одеса-Броди" буде тільки наступного року
Леонід Амчук, Наталія Федоренко, УП , 3.10.2003, 19:21
…Десь у середині літа відбувся корпоративний "утрєннік" компанії "ТНК-Україна". Її керівнику піднесли якийсь сувенір у формі нафтової вежі і труби. І він, не довго думаючи, розвернув муляжну трубу в інший бік. Хід був більш ніж символічний: метою №1 для компанії стало домогтися реверсу українського нафтопроводу "Одеса-Броди".
У п'ятницю, 3 жовтня щирі прихильники євроінтеграції України отримали ще один чорний шар. Вони програли боротьбу за "Одеса-Броди". Труба повинна бути заповнена російською технічною нафтою – таке рішення прийняла наглядова рада компанії.
Напередодні зборів орієнтовані на Європу чиновники заявляли, що з російською технічною нафтою трубопровід може бути використаний тільки в реверсному режимі. Після запуску в "Одеса-Броди" російської важкої нафти європейці відвернуться від проекту. Тобто рішення про технічну нафту – це більше ніж здається: це підпільне рішення про напрямок використання труби. При тому людьми, на те не вповноваженими: питання прямого маршруту або реверсу є в компетенції уряду. І тільки уряду – про це навіть Кучма, прихильник реверсу, заявив вчергове у вівторок.
"Представники Єврокомісії були категоричними: якщо буде заповнення російською сумішшю, Європа і потенційні партнери (з Польщі, Словаччини, Чехії, Німеччини і Британії) втрачають інтерес до цього трубопровода", - сказав тиждень тому Олександр Тодійчук, екс-керівник "Укртранснафти", нині просто вповноважений України з питань Євразійського нафтотранспортного коридора.
З його слів, умови постачання російської важкої нафти "мають небезпечні позиції": Тодійчук говорить, що Україна не зможе достроково погасити його, не буде мати права змінювати її якість. "Тобто Україна буде скута у своїй діяльності на весь період дії цих контрактів". І у трубі зможе плескатися тільки російська сировина.
Як сказали "Українській правді" у прес-службі "Укртранснафти", після рішення про технічну нафту переговори про контракт на її постачання почнуться вже з наступного тижня.
Там, однак, не згодні, що рішення про наповнення труби якось пов'язане з тим, в яку сторону вона буде працювати. "Той, хто дає кредит, ставить свої умови, щоб бути впевненим, що ці ресурси будуть повернені. Але наша справа – зробити так, щоб умови дозволяли залишити контроль за використанням трубою".
Згідно із заявою прес-служби "Укртранснафти", вони отримали відповіді від семи компаній на прохання надати технологічну нафту для нафтопроводу "Одеса-Броди". Однак лише дві з них дали позитивну відповідь – російська ТНК-ВР і казахстанський "КазМунайГаз".
"Найбільш конкретна пропозиція поступила від російської ТНК-ВР, яка виразила готовність поставити "Укртранснафті" 380-420 тис. тонн технологічної російської нафти сорту Urals у вигляді товарного кредиту на 3 роки, а також забезпечувати до 9 млн. тонн нафти на рік для прокачування.
Компанія "КазМунайГаз" повідомила про готовність обговорити питання введення в експлуатацію нафтопроводу у напрямку "Одеса-Броди" в поточному році для транспортування казахстанський нафти на ринки України й Європи".
Але, всупереч готовності казахів до переговорів щодо використання труби у стратегічно вигідному напрямі, рішення було все рівно на користь ТНК-ВР. За це проголосували 4 члени наглядової ради, 3 були проти, один утримався. У прес-службі "Укртранснафти" не змогли уточнити, хто саме як голосував.
Однак серед прихильників європейського напряму "Одеса-Броди" є і ті, хто вважає, що програш на засіданні наглядової ради – це тільки перший матч. Реванш – це майбутнє рішення Кабміну про напрям використання "Одеса-Броди".
Сергій Єрмілов, міністр палива й енергетики, який за свою прихильність європейського напрямку "Одеса-Броди" вже наривався на критику Кучми і є претендентом на виліт з уряду. У телефонному інтерв'ю "Українській правді" він не драматизує ситуацію з рішенням по "Одеса-Броди".
- Чи можна оскаржити рішення "Укртранснафти" на рівні міністерства палива й енергетики?
- Я не бачив цього рішення, треба його почитати. Я зараз у від'їзді. Президент дав доручення уряду [прийняти економічне, а не політичне рішення по "Одеса-Броди"]. Уряд працює. Термін винесення рішення продовжений до 15 січня. Тому обов'язково до 15 січня уряд ухвалить рішення. "Укртранснафта" не ухвалювала рішення, в який бік качати!
- А чи можна розцінювати рішення про наповнення нафтопроводу технологічною нафтою з Росії як однозначну згоду реверсу?
- Я думаю, що в жодному разі неможна. Рішення приймається урядом. Про це президент чітко сказав. А те, що там доручили комусь почати розглядати контракти і готувати їх до підписання, це абсолютно правильно. Так і треба робити. А коли буде прийнято рішення уряду, вони підпишуть контракти на прокачку у той бік, в який прийме рішення уряд.
- Чи слід очікувати прийняття рішення уряду про наповнення нафтопроводу технологічною нафтою, запропонованою ТНК-ВР?
- Уряд чекає, коли буде техніко-економічне обгрунтування реверсу. І ви про це знаєте. До 13 жовтня приймаються заявки на відбір консультантів, якими буде виконане техніко-економічне обгрунтування.
- А потім?
- А потім це ТЕО буде розглядатися урядом.
- А чи можна говорити про те, що рішення про наповнення технологічною нафтою ТНК-ВР не залишає шансів Україні рухатися в європейському напрямі?
- По-перше, я не бачив цього рішення. І я б рекомендував щодо цього рішення не збирати коментарі, інакше навколо цього питання буде створено непотрібний "рух".
P.S. До речі, три дні тому Олександр Тодійчук втратив посаду президента "Укртранснафти". 1 серпня на цю посаду його призначили збори акціонерів компанії, але він відмовився бути на посаді, яка не підкріплена повноваженнями. При тому, що реальне керівництво компанією здійснює прихильник реверсу й опонент Тодійчука Станіслав Василенко.
І 1 жовтня, за два місяці після оголошення рішення про призначення Тодійчука президентом, з яким він так і не погодився, згідно з трудовим законодавством ця пропозиція втратила силу.
Тодійчук намагається повернутися на посаду гендиректора компанії. Відновити його, виконавши розпорядження Януковича, формально можуть збори акціонерів. Вони повинні бути скликані дирекцією "Укртранснафти". У п'ятницю на наглядовій раді цей орган нарешті був створений.
Коли тепер можуть відбутися його перші збори - невідомо. У прес-службі "Укртранснафти" сказали, що засідання дирекції повинні проводитись приблизно раз на два тижні.
2003.10.04 | Доктор Про
Треба боротися далі !
Часом хахлів достатньо добре налякати - самі все здадуть!
Чому ви відразу опускаєте руки? Адже таким чином 70% роботи наших недругів робите ви самі.
Вельмишановный пан Про. За что Вы собираетесь бороться? За то чтобы где то найти несколько миллионов тонн для прокачки в Броды? А чем хуже качать десятки миллионов в Одессу ?? Труба Од-Броды давно уже стала лакмусовой бумажкой для проверки национал-дементов на тупость. Даже один из организаторов этой авантюры пан Буняк и тот дошел до вывода что неважно куда а главное ПОБОЛЬШЕ и ПОДАЛЬШЕ качать нефти и получать ПОБОЛЬШЕ денег.
С уважением Len 4 октября 2003 года. г, Киев
Re: В народе говорят:"Смех без причины - признак дурачины !(-)
2003.10.05 | line305b
Может лен и прав :)
Бороться надо, делать трагедию - не обязательно... В одном лен прав - ОБ не была бы сверхественно важным экономическим объектом. В период спада производства, когда экономика не может оплачивать сама себя и ее долги становятся удобным рычагом давления на локальную политику со стороны иностранного кредитора, контр-рычаг в виде гео-экономической зависимости этого кредитора от транзитной монополии должника создает большую поддержку атмостфере самостоятельности зависимого государства. Плюс, "стабильные доходы от транзита" и почти гарантированные поставки, пусть даже в долг, энергопродуктов. В активно растущей экономике, которая может может лучше оплачивать сама себя, потребность в геоэкономических рычагах балансирования уменьшается и гарантированной кредитоспособности основанной на географическом шантаже уменьшается. ОБ для украинской экономики на данном этапе несущественнен; геополитически же жестко проиграли.
Резюме: надо изыскать такую формулу представления ОБ, которая бы стала была на пользу нынешней оппозиции. ОБ поддерживали, несмотря ни на что, обширные полит-элиты; части структур безопасности; часть технократии: определенный политический и административный ресурс в общем - возможно путем игры на понижение против геополитического кредо власти можно будет привлечь эти самые "элиты" на "свою сторону".
Другая вероятность: вместо ПР для элит, ПР для масс: ОБ был достаточно рейтинговым проектом. Власть, наверное, будет играть на повышение, доказывая, что многого добились загрузив трубу. Оппозиции надо сформулировать такую интерпретацию ситуации, которая бы однозначно была прогрышной для власти: возможно по линии проигрыша в геоэкономическом противостоянии с Россией, уменьшение украинской независимости, продажа национальных интересов, ослабление "европейского выбора"; отсутствие экономического обоснования реверса; непрозрачность и неконтролируемость власти в таких критических вопросах, етс. Можно использовать аргумент Лена, что ОБ была малодоходным проектом, чья реализация не отразится на реальных доходах граждан, но объектом международного соперничества и престижа для Украины, которые власть "сдала" для непонятных серебренников.
Разные компоненты оппозиции могут выбрать разные "темы" критики, но реализовать можно всю линейку давления - от популизма до экономического и политического реализма: кому какой сервис подходит.
Реально, судьбы ОБ будут решаться после выборов 2004 года. Есть надежда, что вместо того, чтобы работать "локомотивом европейского выбора Украины" ОБ станет одним из компонентов, желательно не ключевым, этого выбора. Ключевым же должна стать внутренняя политика и экономика - то, чего пока что не наблюдается; чье отсутствие мы пытались подменить большими проектами. С их "неуспехом" еще более остро понятно, что полуполитикой не обойдешься, а на большее эта команда неспособна.
Вельмишановный пан Лайн. Я прочитал Ваш постинг и на 95% с ним согласен. Остановлюсь на наших расхождениях.
У Вас " Можно использовать аргумент Лена, что ОБ была малодоходным проектом, чья реализация не отразится на реальных доходах граждан, но объектом международного соперничества и престижа для Украины, которые власть "сдала" для непонятных серебренников.".
Власть уже устала делать безуспешные попытки найти нефть для прокачки, устала смотреть на быстрое падение объема прокачки нефти через Украину(41,3% за 2002 год), устала от лицемерия западных держав , требующих отказаться от реверса и одновременно проталкивающих проекты Сибирь-Мурманск и Баку-Джейхан, реализация которых сделает проблему нахождения нефти для ОБ неразрешимой. Только эти два трубопровода могут взять на себя около 120 млн тонн. Плюс правительство США прокредитовало строительство терминала в Высоцке (Лен.обл), который возьмет на себя еще несколько миллионов тонн российского и казахского экспорта, снижая шансы ОБ. Плюс с ведома правительства США американская компания "Вильямс" продал Юкосу терминал в Бутинге (Литва), который намного перспективнее Гданска.
Запад вел себя как собака на сене: И сама не ам и другим не дам.
Нефть они качать не хотели через ОБ, только требовали : ни в коем случае реверс. Западные фирмы качали не нефть а деньги с украинского "уряда". Техаская фирма Халибертон получила немалую сумму за то что написала доклад для уряда : "какая труба хорошая". ПрайсВотерХаус заработал кругленькую сумму на "бизнес-плане". И доклады есть и бизнес-планы только нефти как не было так и нет. Труба Об , задуманная как козырь Украины в ХОХЛО-ЕВРО-ИДИОТСКОЙ идее вести самостоятельную политику в области углеводородов, не только не стала таким а превратилась в полную противоположность. Она как хомут на шее Украины. Патриотические пророссийские силы на Украине получили аргументы типа: Россия выручает с хлебом ( продает по дешевке) , Россия выручает с злочастной трубой. От Запада ни хлеба ни нефти а только угрозы : вот пустите нефть в другую сторону , то мы подумаем про Вас что Вы азиатские бяки. А Россия предлагает не только загрузить ОБ, но и увеличить прокачку по Дружбе и вообще почти в два раза увеличить прокачку нефти через Украину с вытекающими отсюда финансовыми последствиями.
С уважением Len 5 октября 2003 года. г. Киев
Адже на перепоні реверсу є відома позиція Туреччини щодо обмеження руху танкерів через Босфор.
Окрім того Одеса -Броди може пряцювати у прямому режимі лише тоді коли буде готова вітка Броди-Гданськ, або ж по європейській вітці нафтопроводу "Дружба" буде припинено транспортування російської нафти, що маловірогідно.
Аби продати "реверсну" нафту доведеться вирішити масу проблем, зокрема завести на Чорному морі сякий такий танкерний флот, якому глибоко по цимбалах звідки і куди возити нафту - з Одеси в Європу, чи з Грузії в Одесу.
Можливо я не спеціаліст, але мені здається що повернути потік нафти у трубопроводі не так уже і складно. Звичайно при умові що в процесі "реверсу" трубу не прихватизують росіяни або не обложать кабальними угодами про "аренду на 50 років". При всім бажанні непросто буде знайти ринки збуту низькоякісної російської нафти на "середземноморському напрямку" куди сходяться нафтові труби від всього Близького Сходу і всієї Північної Африки з нафтою набагато вищої якості. Я не говорю вже про згадану вище "босфорську пробку". Якщо все таки росіянам нарешті вдастся пробитися "через Босфор", то вони автоматично створять попит на танкерну нафту з Грузії, що добряче пожвавить рух каспійської нафти до Чорного моря? а значить усуне одну із проблем "прямого маршруту" - недостатню пропозицію каспійської нафти.
Мартинюк пише:
> Адже на перепоні реверсу є відома позиція Туреччини щодо обмеження руху танкерів через Босфор.
Именно. Кроме того есть большие смонения в возможности ТНК вообще прокачать столько нефти (9 млн. тон в год) даже если не было бы проблемы Босфора.
В качестве альтернативы реверсу есть Приднепровские нефтепроводы по которым ТНК уже может качать нефть в сторону Одессы, но она не прокачала пока и половины обещаного. Похоже та же учать бует ожидать и проект "Броды-Одесса" в случае согласия на "реверс".
Кроме того сейчас почему-то никто не говорит о том, что насосные станции на нефтепроводе сейчас НЕ РАССИТАНЫ на реверсное направление. На их переобордование для реверса придется "вбухать" еще несколько десятков миллонов долларов.
> Можливо я не спеціаліст, але мені здається що повернути потік нафти у трубопроводі не так уже і складно. Звичайно при умові що в процесі "реверсу" трубу не прихватизують росіяни або не обложать кабальними угодами про "аренду на 50 років".
Похоже именно на это и расситывают, что путем "предоставление нефти в кредит" удасться "заполнить" (а по сути занять) нефтепровод на нескольк лет. Которые потом могут превратиться в несколько десятков лет. А в случае приватизации (где ТНК будет иметь безусловное преимущество в случае реверсного использования) и - навсегда.
По сути ТНК нефрепровод не нужен (с точки зрения прямой выгоды от него), ТНК нужно его отсутствие (для увеличения контроля нефтепотоков и снижения конкуренции со стороны каспийской нефти).
2003.10.07 | Len
Re: Реверс є реальним!!
Вельмишановный пан ! У ВАс " танкерний флот, якому глибоко по цимбалах звідки і куди возити нафту - з Одеси в Європу, чи з Грузії в Одесу.".
Нет, не по цимбалам. Хозяевам танкерного флота выгодно возить нефти побольше и ПОДАЛЬШЕ. А теперь подумайте куда дальше.
У Вас "мені здається що повернути потік нафти у трубопроводі не так уже і складно".
Очень просто. Надо перепаять несколько проводков.
У Вас "непросто буде знайти ринки збуту низькоякісної російської нафти".
Вы ошибаетесь. В России нефть добывают в нескольких регионах. Низкого качества только нефть Татарии и Башкирии. В нефтепроводе Дружба татарская нефть мешается с сибирской и коми нефтью. И получается смесь называемая Urals , которая на мировых рынках дешевле на 1-3 доллара за баррель. Кроме того россияне планируют за принадлежащем ЛукОйлу Одесском НПЗ перерабатывать нефть, удаляя из неё серу. Полученная очищенная нефть- довольно высокого качества. Россия обладает наибольшими запасами нефти на Каспии( примерно 70%), где нефть одна из лучших в мире.
У Вас "Якщо все таки росіянам нарешті вдастся пробитися "через Босфор", то вони автоматично створять попит на танкерну нафту з Грузії, що добряче пожвавить рух каспійської нафти до Чорного моря? а значить усуне одну із проблем "прямого маршруту" - недостатню пропозицію каспійської нафти.".
Честно говоря, ничего не понял у Вас. Танкерная нефть из Грузии шла , идет и будет идти из Супсы(Грузия) в Средиземное море. На многочисленные предложения Украины направить азерскую нефть из Супсы в Одессу следует вежливый отказ.
И еще! Россия и Болгария пробивают идею трубы Бургас( Болгария, Черное море) - Андреополис ( Греция, Средиземное море). Если его построят, то Од_Броды останется сухой навсегда или реверсной.
Відповіді
2003.10.03 | Правник
Просрали, чого вже там трикрапчити (/)
Я не можу судити про технічний бік справи, але читав фахівців (принаймні на словах), що змінити потім напрям прокачки нафти винятково складно і дорого.УКРТРАНСНАФТА" ПОГОДИЛАСЯ НА РЕВЕРС "ОДЕСА-БРОДИ"
www.ПРАВДА.com.ua, 3.10.2003, 14:35
Наглядова рада ВАТ "Укртранснафта" у п'ятницю затвердила рішення прийняти пропозицію російської компанії ТНК-BP про надання в кредит технологічної нафти сорту Urals у кількості 380-420 тис. тонн для заповнення нафтопроводу "Одеса-Броди".
Як повідомили агентству в "Укртранснафті", за це рішення проголосувало 4 члени наглядової ради, проти - 3, утримався - 1.
Усього до складу наглядової ради ВАТ входить 10 чоловік.
Як повідомлялося, ТНК-ВР напередодні заявила про намір відмовитися від своєї пропозиції про постачання "Укртранснафті" нафти на умовах кредиту терміном на три роки для заповнення трубопроводу Одеса - Броди, якщо Україна не прийме його до 8 жовтня.
Російська компанія пропонує використовувати нафтопровід "Одеса-Броди" для транспортування щорічно 9 млн. тонн російської нафти Urals в Одесу з подальшим відправленням її на експорт.
Як повідомляло агентство "Інтерфакс-Україна", перша черга нафтатранспортної системи "Одеса-Броди" була здана в експлуатацію в травні 2002 року. Її пропускна здатність - 9-14,5 млн. тонн нафти на рік з резервуарним парком 200 тис. кубометрів.
Морський нафтовий термінал "Південний" здатний приймати танкери дедвейтом до 100 тис. тонн. Передбачається розширення потужності нафтопроводу до 40-45 млн. тонн у рік з резервуарним парком 600 тис. кубометрів.
Спочатку нафтопровід "Одеса-Броди" передбачалося використовувати для транспортування легкої каспійської нафти в Європу.
Однак потім ряд російських нафтових компаній звернувся до глав урядів Росії й України з проханням сприяти реверсному використанню нафтопроводу для прокачування на експорт 9 млн. тонн нафти в рік.
Уряд України відклав остаточне рішення з питання визначення варіанта використання нафтопроводу "Одеса-Броди", вирішивши залучити на тендері незалежного експерта для оцінки перспектив його реверсної роботи для прокачування російської нафти в Одесу.
Заповнення нафтопроводу російською нафтою в якості технологічної має сенс лише при його використанні убік Одеси для прокачування російської нафти.
Інтерфакс-Україна
2003.10.03 | Mykyta
Чи хтось може прокоментувати чи це рішення остаточне? (-)
2003.10.03 | Mykyta
Коментар Єрмілова; остаточне рішенння за урядом (/)
Сергій Єрмілов: рішення про напрямок "Одеса-Броди" буде тільки наступного рокуЛеонід Амчук, Наталія Федоренко, УП , 3.10.2003, 19:21
…Десь у середині літа відбувся корпоративний "утрєннік" компанії "ТНК-Україна". Її керівнику піднесли якийсь сувенір у формі нафтової вежі і труби. І він, не довго думаючи, розвернув муляжну трубу в інший бік. Хід був більш ніж символічний: метою №1 для компанії стало домогтися реверсу українського нафтопроводу "Одеса-Броди".
У п'ятницю, 3 жовтня щирі прихильники євроінтеграції України отримали ще один чорний шар. Вони програли боротьбу за "Одеса-Броди". Труба повинна бути заповнена російською технічною нафтою – таке рішення прийняла наглядова рада компанії.
Напередодні зборів орієнтовані на Європу чиновники заявляли, що з російською технічною нафтою трубопровід може бути використаний тільки в реверсному режимі. Після запуску в "Одеса-Броди" російської важкої нафти європейці відвернуться від проекту. Тобто рішення про технічну нафту – це більше ніж здається: це підпільне рішення про напрямок використання труби. При тому людьми, на те не вповноваженими: питання прямого маршруту або реверсу є в компетенції уряду. І тільки уряду – про це навіть Кучма, прихильник реверсу, заявив вчергове у вівторок.
"Представники Єврокомісії були категоричними: якщо буде заповнення російською сумішшю, Європа і потенційні партнери (з Польщі, Словаччини, Чехії, Німеччини і Британії) втрачають інтерес до цього трубопровода", - сказав тиждень тому Олександр Тодійчук, екс-керівник "Укртранснафти", нині просто вповноважений України з питань Євразійського нафтотранспортного коридора.
З його слів, умови постачання російської важкої нафти "мають небезпечні позиції": Тодійчук говорить, що Україна не зможе достроково погасити його, не буде мати права змінювати її якість. "Тобто Україна буде скута у своїй діяльності на весь період дії цих контрактів". І у трубі зможе плескатися тільки російська сировина.
Як сказали "Українській правді" у прес-службі "Укртранснафти", після рішення про технічну нафту переговори про контракт на її постачання почнуться вже з наступного тижня.
Там, однак, не згодні, що рішення про наповнення труби якось пов'язане з тим, в яку сторону вона буде працювати. "Той, хто дає кредит, ставить свої умови, щоб бути впевненим, що ці ресурси будуть повернені. Але наша справа – зробити так, щоб умови дозволяли залишити контроль за використанням трубою".
Згідно із заявою прес-служби "Укртранснафти", вони отримали відповіді від семи компаній на прохання надати технологічну нафту для нафтопроводу "Одеса-Броди". Однак лише дві з них дали позитивну відповідь – російська ТНК-ВР і казахстанський "КазМунайГаз".
"Найбільш конкретна пропозиція поступила від російської ТНК-ВР, яка виразила готовність поставити "Укртранснафті" 380-420 тис. тонн технологічної російської нафти сорту Urals у вигляді товарного кредиту на 3 роки, а також забезпечувати до 9 млн. тонн нафти на рік для прокачування.
Компанія "КазМунайГаз" повідомила про готовність обговорити питання введення в експлуатацію нафтопроводу у напрямку "Одеса-Броди" в поточному році для транспортування казахстанський нафти на ринки України й Європи".
Але, всупереч готовності казахів до переговорів щодо використання труби у стратегічно вигідному напрямі, рішення було все рівно на користь ТНК-ВР. За це проголосували 4 члени наглядової ради, 3 були проти, один утримався. У прес-службі "Укртранснафти" не змогли уточнити, хто саме як голосував.
Однак серед прихильників європейського напряму "Одеса-Броди" є і ті, хто вважає, що програш на засіданні наглядової ради – це тільки перший матч. Реванш – це майбутнє рішення Кабміну про напрям використання "Одеса-Броди".
Сергій Єрмілов, міністр палива й енергетики, який за свою прихильність європейського напрямку "Одеса-Броди" вже наривався на критику Кучми і є претендентом на виліт з уряду. У телефонному інтерв'ю "Українській правді" він не драматизує ситуацію з рішенням по "Одеса-Броди".
- Чи можна оскаржити рішення "Укртранснафти" на рівні міністерства палива й енергетики?
- Я не бачив цього рішення, треба його почитати. Я зараз у від'їзді. Президент дав доручення уряду [прийняти економічне, а не політичне рішення по "Одеса-Броди"]. Уряд працює. Термін винесення рішення продовжений до 15 січня. Тому обов'язково до 15 січня уряд ухвалить рішення. "Укртранснафта" не ухвалювала рішення, в який бік качати!
- А чи можна розцінювати рішення про наповнення нафтопроводу технологічною нафтою з Росії як однозначну згоду реверсу?
- Я думаю, що в жодному разі неможна. Рішення приймається урядом. Про це президент чітко сказав. А те, що там доручили комусь почати розглядати контракти і готувати їх до підписання, це абсолютно правильно. Так і треба робити. А коли буде прийнято рішення уряду, вони підпишуть контракти на прокачку у той бік, в який прийме рішення уряд.
- Чи слід очікувати прийняття рішення уряду про наповнення нафтопроводу технологічною нафтою, запропонованою ТНК-ВР?
- Уряд чекає, коли буде техніко-економічне обгрунтування реверсу. І ви про це знаєте. До 13 жовтня приймаються заявки на відбір консультантів, якими буде виконане техніко-економічне обгрунтування.
- А потім?
- А потім це ТЕО буде розглядатися урядом.
- А чи можна говорити про те, що рішення про наповнення технологічною нафтою ТНК-ВР не залишає шансів Україні рухатися в європейському напрямі?
- По-перше, я не бачив цього рішення. І я б рекомендував щодо цього рішення не збирати коментарі, інакше навколо цього питання буде створено непотрібний "рух".
P.S. До речі, три дні тому Олександр Тодійчук втратив посаду президента "Укртранснафти". 1 серпня на цю посаду його призначили збори акціонерів компанії, але він відмовився бути на посаді, яка не підкріплена повноваженнями. При тому, що реальне керівництво компанією здійснює прихильник реверсу й опонент Тодійчука Станіслав Василенко.
І 1 жовтня, за два місяці після оголошення рішення про призначення Тодійчука президентом, з яким він так і не погодився, згідно з трудовим законодавством ця пропозиція втратила силу.
Тодійчук намагається повернутися на посаду гендиректора компанії. Відновити його, виконавши розпорядження Януковича, формально можуть збори акціонерів. Вони повинні бути скликані дирекцією "Укртранснафти". У п'ятницю на наглядовій раді цей орган нарешті був створений.
Коли тепер можуть відбутися його перші збори - невідомо. У прес-службі "Укртранснафти" сказали, що засідання дирекції повинні проводитись приблизно раз на два тижні.
2003.10.04 | Доктор Про
Треба боротися далі !
Часом хахлів достатньо добре налякати - самі все здадуть!Чому ви відразу опускаєте руки? Адже таким чином 70% роботи наших недругів робите ви самі.
2003.10.04 | Правник
Треба, звісно(-)
2003.10.04 | Len
Re: Треба ликуватися далі !
Вельмишановный пан Про. За что Вы собираетесь бороться? За то чтобы где то найти несколько миллионов тонн для прокачки в Броды? А чем хуже качать десятки миллионов в Одессу ?? Труба Од-Броды давно уже стала лакмусовой бумажкой для проверки национал-дементов на тупость. Даже один из организаторов этой авантюры пан Буняк и тот дошел до вывода что неважно куда а главное ПОБОЛЬШЕ и ПОДАЛЬШЕ качать нефти и получать ПОБОЛЬШЕ денег.С уважением Len 4 октября 2003 года. г, Киев
2003.10.05 | Доктор Про
Особливо смішно це : "Len 4 октября 2003 года. г, Киев" (-)
2003.10.05 | Len
Re: В народе говорят:"Смех без причины - признак дурачины !(-)
2003.10.05 | line305b
Может лен и прав :)
Бороться надо, делать трагедию - не обязательно... В одном лен прав - ОБ не была бы сверхественно важным экономическим объектом. В период спада производства, когда экономика не может оплачивать сама себя и ее долги становятся удобным рычагом давления на локальную политику со стороны иностранного кредитора, контр-рычаг в виде гео-экономической зависимости этого кредитора от транзитной монополии должника создает большую поддержку атмостфере самостоятельности зависимого государства. Плюс, "стабильные доходы от транзита" и почти гарантированные поставки, пусть даже в долг, энергопродуктов. В активно растущей экономике, которая может может лучше оплачивать сама себя, потребность в геоэкономических рычагах балансирования уменьшается и гарантированной кредитоспособности основанной на географическом шантаже уменьшается. ОБ для украинской экономики на данном этапе несущественнен; геополитически же жестко проиграли.Резюме: надо изыскать такую формулу представления ОБ, которая бы стала была на пользу нынешней оппозиции. ОБ поддерживали, несмотря ни на что, обширные полит-элиты; части структур безопасности; часть технократии: определенный политический и административный ресурс в общем - возможно путем игры на понижение против геополитического кредо власти можно будет привлечь эти самые "элиты" на "свою сторону".
Другая вероятность: вместо ПР для элит, ПР для масс: ОБ был достаточно рейтинговым проектом. Власть, наверное, будет играть на повышение, доказывая, что многого добились загрузив трубу. Оппозиции надо сформулировать такую интерпретацию ситуации, которая бы однозначно была прогрышной для власти: возможно по линии проигрыша в геоэкономическом противостоянии с Россией, уменьшение украинской независимости, продажа национальных интересов, ослабление "европейского выбора"; отсутствие экономического обоснования реверса; непрозрачность и неконтролируемость власти в таких критических вопросах, етс. Можно использовать аргумент Лена, что ОБ была малодоходным проектом, чья реализация не отразится на реальных доходах граждан, но объектом международного соперничества и престижа для Украины, которые власть "сдала" для непонятных серебренников.
Разные компоненты оппозиции могут выбрать разные "темы" критики, но реализовать можно всю линейку давления - от популизма до экономического и политического реализма: кому какой сервис подходит.
Реально, судьбы ОБ будут решаться после выборов 2004 года. Есть надежда, что вместо того, чтобы работать "локомотивом европейского выбора Украины" ОБ станет одним из компонентов, желательно не ключевым, этого выбора. Ключевым же должна стать внутренняя политика и экономика - то, чего пока что не наблюдается; чье отсутствие мы пытались подменить большими проектами. С их "неуспехом" еще более остро понятно, что полуполитикой не обойдешься, а на большее эта команда неспособна.
2003.10.05 | ken
Re: Может Лайн и прав :)
Вельмишановный пан Лайн. Я прочитал Ваш постинг и на 95% с ним согласен. Остановлюсь на наших расхождениях.У Вас " Можно использовать аргумент Лена, что ОБ была малодоходным проектом, чья реализация не отразится на реальных доходах граждан, но объектом международного соперничества и престижа для Украины, которые власть "сдала" для непонятных серебренников.".
Власть уже устала делать безуспешные попытки найти нефть для прокачки, устала смотреть на быстрое падение объема прокачки нефти через Украину(41,3% за 2002 год), устала от лицемерия западных держав , требующих отказаться от реверса и одновременно проталкивающих проекты Сибирь-Мурманск и Баку-Джейхан, реализация которых сделает проблему нахождения нефти для ОБ неразрешимой. Только эти два трубопровода могут взять на себя около 120 млн тонн. Плюс правительство США прокредитовало строительство терминала в Высоцке (Лен.обл), который возьмет на себя еще несколько миллионов тонн российского и казахского экспорта, снижая шансы ОБ. Плюс с ведома правительства США американская компания "Вильямс" продал Юкосу терминал в Бутинге (Литва), который намного перспективнее Гданска.
Запад вел себя как собака на сене: И сама не ам и другим не дам.
Нефть они качать не хотели через ОБ, только требовали : ни в коем случае реверс. Западные фирмы качали не нефть а деньги с украинского "уряда". Техаская фирма Халибертон получила немалую сумму за то что написала доклад для уряда : "какая труба хорошая". ПрайсВотерХаус заработал кругленькую сумму на "бизнес-плане". И доклады есть и бизнес-планы только нефти как не было так и нет. Труба Об , задуманная как козырь Украины в ХОХЛО-ЕВРО-ИДИОТСКОЙ идее вести самостоятельную политику в области углеводородов, не только не стала таким а превратилась в полную противоположность. Она как хомут на шее Украины. Патриотические пророссийские силы на Украине получили аргументы типа: Россия выручает с хлебом ( продает по дешевке) , Россия выручает с злочастной трубой. От Запада ни хлеба ни нефти а только угрозы : вот пустите нефть в другую сторону , то мы подумаем про Вас что Вы азиатские бяки. А Россия предлагает не только загрузить ОБ, но и увеличить прокачку по Дружбе и вообще почти в два раза увеличить прокачку нефти через Украину с вытекающими отсюда финансовыми последствиями.
С уважением Len 5 октября 2003 года. г. Киев
2003.10.06 | Добра Фея
Re: Що чЛєн, що кєн - один хрєн:) (-)
2003.10.06 | Мартинюк
Наскільки реверс є реальним?
Адже на перепоні реверсу є відома позиція Туреччини щодо обмеження руху танкерів через Босфор.Окрім того Одеса -Броди може пряцювати у прямому режимі лише тоді коли буде готова вітка Броди-Гданськ, або ж по європейській вітці нафтопроводу "Дружба" буде припинено транспортування російської нафти, що маловірогідно.
Аби продати "реверсну" нафту доведеться вирішити масу проблем, зокрема завести на Чорному морі сякий такий танкерний флот, якому глибоко по цимбалах звідки і куди возити нафту - з Одеси в Європу, чи з Грузії в Одесу.
Можливо я не спеціаліст, але мені здається що повернути потік нафти у трубопроводі не так уже і складно. Звичайно при умові що в процесі "реверсу" трубу не прихватизують росіяни або не обложать кабальними угодами про "аренду на 50 років". При всім бажанні непросто буде знайти ринки збуту низькоякісної російської нафти на "середземноморському напрямку" куди сходяться нафтові труби від всього Близького Сходу і всієї Північної Африки з нафтою набагато вищої якості. Я не говорю вже про згадану вище "босфорську пробку". Якщо все таки росіянам нарешті вдастся пробитися "через Босфор", то вони автоматично створять попит на танкерну нафту з Грузії, що добряче пожвавить рух каспійської нафти до Чорного моря? а значить усуне одну із проблем "прямого маршруту" - недостатню пропозицію каспійської нафти.
Цікаво було б почути думку фахівців.
2003.10.06 | Dworkin
Реален не реверс, а захват трубы
Мартинюк пише:> Адже на перепоні реверсу є відома позиція Туреччини щодо обмеження руху танкерів через Босфор.
Именно. Кроме того есть большие смонения в возможности ТНК вообще прокачать столько нефти (9 млн. тон в год) даже если не было бы проблемы Босфора.
В качестве альтернативы реверсу есть Приднепровские нефтепроводы по которым ТНК уже может качать нефть в сторону Одессы, но она не прокачала пока и половины обещаного. Похоже та же учать бует ожидать и проект "Броды-Одесса" в случае согласия на "реверс".
Кроме того сейчас почему-то никто не говорит о том, что насосные станции на нефтепроводе сейчас НЕ РАССИТАНЫ на реверсное направление. На их переобордование для реверса придется "вбухать" еще несколько десятков миллонов долларов.
> Можливо я не спеціаліст, але мені здається що повернути потік нафти у трубопроводі не так уже і складно. Звичайно при умові що в процесі "реверсу" трубу не прихватизують росіяни або не обложать кабальними угодами про "аренду на 50 років".
Похоже именно на это и расситывают, что путем "предоставление нефти в кредит" удасться "заполнить" (а по сути занять) нефтепровод на нескольк лет. Которые потом могут превратиться в несколько десятков лет. А в случае приватизации (где ТНК будет иметь безусловное преимущество в случае реверсного использования) и - навсегда.
По сути ТНК нефрепровод не нужен (с точки зрения прямой выгоды от него), ТНК нужно его отсутствие (для увеличения контроля нефтепотоков и снижения конкуренции со стороны каспийской нефти).
2003.10.07 | Len
Re: Реверс є реальним!!
Вельмишановный пан ! У ВАс " танкерний флот, якому глибоко по цимбалах звідки і куди возити нафту - з Одеси в Європу, чи з Грузії в Одесу.".Нет, не по цимбалам. Хозяевам танкерного флота выгодно возить нефти побольше и ПОДАЛЬШЕ. А теперь подумайте куда дальше.
У Вас "мені здається що повернути потік нафти у трубопроводі не так уже і складно".
Очень просто. Надо перепаять несколько проводков.
У Вас "непросто буде знайти ринки збуту низькоякісної російської нафти".
Вы ошибаетесь. В России нефть добывают в нескольких регионах. Низкого качества только нефть Татарии и Башкирии. В нефтепроводе Дружба татарская нефть мешается с сибирской и коми нефтью. И получается смесь называемая Urals , которая на мировых рынках дешевле на 1-3 доллара за баррель. Кроме того россияне планируют за принадлежащем ЛукОйлу Одесском НПЗ перерабатывать нефть, удаляя из неё серу. Полученная очищенная нефть- довольно высокого качества. Россия обладает наибольшими запасами нефти на Каспии( примерно 70%), где нефть одна из лучших в мире.
У Вас "Якщо все таки росіянам нарешті вдастся пробитися "через Босфор", то вони автоматично створять попит на танкерну нафту з Грузії, що добряче пожвавить рух каспійської нафти до Чорного моря? а значить усуне одну із проблем "прямого маршруту" - недостатню пропозицію каспійської нафти.".
Честно говоря, ничего не понял у Вас. Танкерная нефть из Грузии шла , идет и будет идти из Супсы(Грузия) в Средиземное море. На многочисленные предложения Украины направить азерскую нефть из Супсы в Одессу следует вежливый отказ.
И еще! Россия и Болгария пробивают идею трубы Бургас( Болгария, Черное море) - Андреополис ( Греция, Средиземное море). Если его построят, то Од_Броды останется сухой навсегда или реверсной.
С уважением Len 7 октября 2003 года. г. Киев