Спецефекти під час прийняття бюджету
10/03/2003 | Майдан-ІНФОРМ
„Уряд змушений рекомендувати Президенту не підписувати зміни до Закону про ПДВ, що передбачає зниження ставки цього податку до 17 відсотків, оскільки в такому разі маса бюджетних ризиків перевалить за позначку „критична”, - так народний депутат, член політичної групи Української Народної Партії парламентської фракції „Наша Україна”, член Бюджетного комітету Євген ЖОВТЯК прокоментував заяву першого віце-прем”єр міністра України Миколи Азарова про те, що уряд пропонуватиме Президентові відтермінувати запровадження цього закону до 2005 року.
„Слова кандидата в губернатора Каліфорнії Арнольда Шварцнегера про те, що при формуванні бюджету цього штату застосовувалося більше спецефектів, аніж в "Термінаторі- 3", "Матриці" та "Володарі кілець" разом узятих, сповна можна застосувати і до українського бюджету -2004”, - вважає Євген Жовтяк. Уряд розуміє, що поведінка реформованих податків в 2004 році є суцільною terra incognita, і намагається приховати свою розгубленість за заявами про „соціальну” спрямованість бюджету та численними спецефектами, здатними потішити хіба що сторонніх та неуважних спостерігачів – на кшталт врахування доходів, відсутніх у чинній податковій системі, та перебільшеними сподіваннями щодо еластичності податкової бази.
„Насправді 2004-й рік умістив в себе стільки заходів по реформуванню податкової системи, що вони можуть увійти в дисбаланс між собою та створити непередбачувані наслідки для виконання бюджету”, - переконаний депутат. Навіть Росія, посилатися на досвід якої у реформуванні податкової системи в Україні стало традиційним, провадила ці реформи поступово, рік за роком. В Україні ж з наступного січня розпочинаються щонайменше три тектонічні системні зміни: радикально знижується податок на доходи фізичних осіб; з 30 до 25-ти відсотків знижується ставка корпоративного податку і одночасно підвищується норми амортизації, що зменшить податкову базу і, по-третє, настає час першого етапу пенсійної реформи, наслідком якого буде підвищення пенсій та збільшення трансфертів з Державного бюджету до Пенсійного фонду на фінансування пільговий пенсій. Непередбачуваною також буде поведінка платників єдиного податку, які будуть зобов”язані з 01.01.2004 сплачувати внески до пенсійного фонду у повному обсязі – а це невідкладно вимагає перегляду ставок цього податку (6 та 10 відсотків) у бік зниження.
„Додати до цих ризиків ще й 17-відсоткову ставку ПДВ без гарантій того, що депутати підтримають у якості компенсатора втрати надходжень ліквідацію пільг по цьому податку було б, напевно, для уряду необачним кроком”, - вважає Є.Жовтяк. Разом з тим він не виключив і такого варіанту розвитку подій – Президент таки підписує закон про зниження ставки ПДВ, -„щоб зберегти обличчя”, однак уряд на друге читання бюджету вносить пропозицію про призупинення дії цього закону в 2004 році, адже „податкової реформи може виявитися забагато”.
Телефон для розширеного коментаря: 8-050-310-1738
„Слова кандидата в губернатора Каліфорнії Арнольда Шварцнегера про те, що при формуванні бюджету цього штату застосовувалося більше спецефектів, аніж в "Термінаторі- 3", "Матриці" та "Володарі кілець" разом узятих, сповна можна застосувати і до українського бюджету -2004”, - вважає Євген Жовтяк. Уряд розуміє, що поведінка реформованих податків в 2004 році є суцільною terra incognita, і намагається приховати свою розгубленість за заявами про „соціальну” спрямованість бюджету та численними спецефектами, здатними потішити хіба що сторонніх та неуважних спостерігачів – на кшталт врахування доходів, відсутніх у чинній податковій системі, та перебільшеними сподіваннями щодо еластичності податкової бази.
„Насправді 2004-й рік умістив в себе стільки заходів по реформуванню податкової системи, що вони можуть увійти в дисбаланс між собою та створити непередбачувані наслідки для виконання бюджету”, - переконаний депутат. Навіть Росія, посилатися на досвід якої у реформуванні податкової системи в Україні стало традиційним, провадила ці реформи поступово, рік за роком. В Україні ж з наступного січня розпочинаються щонайменше три тектонічні системні зміни: радикально знижується податок на доходи фізичних осіб; з 30 до 25-ти відсотків знижується ставка корпоративного податку і одночасно підвищується норми амортизації, що зменшить податкову базу і, по-третє, настає час першого етапу пенсійної реформи, наслідком якого буде підвищення пенсій та збільшення трансфертів з Державного бюджету до Пенсійного фонду на фінансування пільговий пенсій. Непередбачуваною також буде поведінка платників єдиного податку, які будуть зобов”язані з 01.01.2004 сплачувати внески до пенсійного фонду у повному обсязі – а це невідкладно вимагає перегляду ставок цього податку (6 та 10 відсотків) у бік зниження.
„Додати до цих ризиків ще й 17-відсоткову ставку ПДВ без гарантій того, що депутати підтримають у якості компенсатора втрати надходжень ліквідацію пільг по цьому податку було б, напевно, для уряду необачним кроком”, - вважає Є.Жовтяк. Разом з тим він не виключив і такого варіанту розвитку подій – Президент таки підписує закон про зниження ставки ПДВ, -„щоб зберегти обличчя”, однак уряд на друге читання бюджету вносить пропозицію про призупинення дії цього закону в 2004 році, адже „податкової реформи може виявитися забагато”.
Телефон для розширеного коментаря: 8-050-310-1738