МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Міністр Кирпа готує чергову екологічну авантюру - нове рукотворне море

11/06/2003 | Майдан-ІНФОРМ
11 листопада 2003р. о 12.00 у Раді продуктивних сил України НАН України (Бульвар Шевченка 60 кімн.302) відбудеться пресс-конференція "Міністр Кирпа готує чергову екологічну авантюру".

Організатори пресс-конференції: Українська екологічна Академія, Українська коаліція "За дику природу", Київський еколого-культурній центр.

Міністерство транспорту України у напівтаємничому режимі починає лобіювати у вищих ешелонах влади України новий широкомасштабний антіекологічний проект століття - судноплавний шлях з Чорного до Балтійського моря через Україну, Бєларусь та Латвію.

Щоб морські судна мали можливість плавати по Дніпру, він буде поглиблений на декілька метрів, побудовані нові шлюзи, а в Чернігівський області споруджена нова ГЕС та розлите нове море. Загальна вартість спорудження транзитного шляху крізь три країни - 6 млрд. дол. США. Екологічні збитки, які може нанести реалізація цьогопроекту, навіть страшно уявити. В Чернігівський області буде підтоплена велика територія, затоплені населені пункти та знищені природні екосистеми. Через донні роботи у Київському морі та по всьому Дніпру станеться повторне радіаційне забруднення Дніпра, що приведе до загрози всьому населенню України.

Можливо, саме через те до роботи по проекту не підключені Національна Академія Наук та Міністерство охорони здоров"я України.

Також буде розповідатися про нові протизаконні зусилля міністра Кирпи по знищенню Дунайського заповідника.

На пресс-конференції виступлять: Б.Данилишин, доктор економічних наук, член-кореспондент НАН України, А.Подобайло, доцент кафедри зоології Київського університету, В.Борейко, директор Київського еколого-культурного центру та інші.

Довідки за телефоном 443-52-62

Відповіді

  • 2003.11.06 | Горицвіт

    якщо ці плани існують, то це дуже серйозна загроза

    Всі раніші екологічні проблеми здадуться іграшками, коли почнуть рити дно вище Києва.
  • 2003.11.06 | лисий

    імхо, ХТОСЬ ПСІХАНУТИЙ

    Якщо такі справи, то хтось остаточно здурів: або Кірпа, або КЕКЦ.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.11.06 | Михайло Свистович

      Re: схильний вважати, що Кірпа

      По-перше, двох з трьох учасників прес-конференції я знаю особисто вже 17 років. Вони можуть щось перебільшити, але нахабно брехати вони не будуть.

      По-друге, Рада продуктивних сил - це не якесь там ТОВ, а серйозна контора, яку, до того ж, при всьому бажанні до опозиції не віднесеш. І навряд чи б вона надала приміщення для прес-конференції авантюристів.
  • 2003.11.06 | Stepan Salo

    Це - анекдот?

    А як з Київського водосховища далі діставатися до Балтійського Моря через Біларусь? По Прип'яті?
    Це був би чудовий туристичний маршрут - через 30км Чорнобильську зону...
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.11.06 | Михайло Свистович

      Re: Навряд чи (-)

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.11.07 | Stepan Salo

        Хм...

        А можна десь подивитись на проект того, що пропонується?
        Якось все-таки не зрозуміло, як з київського водосховища потрапити до Балтійського моря. Хіба що телепорт побудувати.
        Невже Біларусь і Литва теж цей проект розглядають?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.11.07 | Михайло Свистович

          Re: Хм...

          Stepan Salo пише:
          > А можна десь подивитись на проект того, що пропонується?

          Можна, але не можна. В нас немає часу і людей, щоб зустрітися з ініціаторами прес-конференції, знайти сканер, виправити помилки сканування і розміщувати тут проект. Якщо хтось з читачів це зробить - будь-ласка. Можуть зателефонувати Борейку або Подобайлу за телефоном, вказаним у новині, і послатися на мене та на "Майдан".

          > Якось все-таки не зрозуміло, як з київського водосховища потрапити до Балтійського моря. Хіба що телепорт побудувати.

          Не знаю.

          > Невже Біларусь і Литва теж цей проект розглядають?

          Не знаю.
  • 2003.11.06 | Максим’як

    Такі проекти потрібно здійснювати, але не при цій владі

    Якщо його здійснювати у такій слабо економічно розвинутій державі, як Україна та при політичній системі режим, то він приведе однозначно до екологічної катастрофи, наслідки якої вже ніколи не вдасться змінити.

    Такий проект потребує нових технологій. Канал, у сучасному розумінні, є корито по якому плавають судна і це корито ніяк не має взаємодії із навколишнім середовищем. Те саме, що й трубопровід.

    Якщо поглибити русло річки на кілька метрів, то грунтові води втечуть мало не від лінії водорозділу. Якщо, навпаки, підняти рівень води у річці, то, за принципом сполучених посудин, вода шукатиме собі шляхів і з часом затопить всі навколишні території за десятки кілометрів від русла, у тому числі і міста і села і поля та промислові об"єкти.

    Тому, вихід один, при будівництві каналів використовувати спеціальні глини для ущільнення берегів, або змішувати їх із присадками, які утворюють водонепроникний шар. Те саме потребують і бетонні роботи.

    Коли будували Каховський та інші канали, то використовували поліетиленову плівку для ізоляції берегів. Нічого не допомогло, бо достатньо десь на кілометрі мати щілину чи дірку у 10 копійок, то за кілька років вода промиває собі дорогу на десятки кілометрів від каналу. Тобто, вона починає живити водонасичені пласти, так звані колектори.

    А південь України - це таки рівнина, а що говорити, про місцевість височинну.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.11.07 | Stepan Salo

      Навіщо???

      Здається мені, що залізницею дешевше стане дiставити вантажі до Балтійського моря. Або фурами. Або комбінуючи залізницю і фури.
      Це якась нісетніця. Побудова таких каналів не окупиться ніякими перевізками.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.11.07 | Максим’як

        Re: Залізниця дуже дорога.

        Ви мабуть не знаєте, що для перевантаження наших товарів на європейську стандартну колію на Словацькому терміналі беруть до 7 доларів за тонну. Вартість зерна чи інших товарів стає зразу неконкурентною.

        Україна для Дунаю не має альтернативи і тому такий проект, нехай зараз віртуальний, має право серйозно розглядатися. Зовсім інша справа - не дати за комерційну вигоду загубити навколишню природу.

        Водний транспорт є дуже дешевий і порівнянно із автомобільним чи залізничним він є екологічночистим. Дороги і зазізницю потрібно постійно утримувати. У Європі канали є дуже ефективний засіб транспортування. Більше того, вони зараз сильно перевантажені. Для України, як експортної держави (для порівняння Німеччина експортує десь 70 відсотків виготовленої продукції) такі проекти важливі.

        Босфор теж перевантажений. І майбутнє України на ринках Європи, з ростом нашого ВВП ставатиме все проблематичнішим.

        Україна, як експортер зерна зазнала величезних збитків через війну у Югославії. Південь України раптом став відрізаним від ринків Європи. Як ви собі уявляєте у Австрію та на південь Німеччини попрапляють товари та сировина після того, як Дунай заблоковано? Через північні німецькі порти і каналами на південь до Дунаю. Ось так...

        Я б ще пропонував з"єднати Дністер із Горинь та Прип"ять та провести вздовж кордону із Білоруссю канал до Дніпра. Правда, тут треба подолати перепад висоти понад сто метрів, але це не є така складна технічна проблема. Зараз рівень Дністра впав, порівнянно із 30-ми роками десь на 2 метри, але ніхто не говорить про екологічну катастрофу. Те саме із Дніпром та іншими річками.

        Така водна артерія може бути підтримана і фінансована багатьма державами Середньої Азії, Близького Сходу, Прибалтики, Закавказзя. Україні ж вигода буде величезна.

        Я можу зараз тільки впевнено сказати, що з врахуванням екологічної безпеки такі проекти в Україні можуть розглядатися тільки на теоретичному рівні, бо технічно-якісно їх виконанити Україна не має ні технологій ні фінансів. Це не Біломор-канал рити.

        Дуже б хотілося, щоб такі проекти не реалізовувалися при нинішньому режимі. Вони, хоч би дороги зробили нормальні.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.11.12 | Stepan Salo

          А що, Дунай в Балтійське море впадає?

          Я щось логіку не розумію. Ну добре, водний транспорт дешевше залізниці, але ж це - коли є вода! А де ж та вода, шоб з Дніпра до Балтійського моря потрапити? Що, канал прокопати - дешевше ніж залізницю побудувати? Так, залізницю потрібно утримувати, а штучні канали - не треба? Дешевше утримувати канали, які постійно розмиваються водою, аніж залізничний насип та рейки? Ну це канал, тільки, а ще ж туди треба воду залити, десь її взяти, тримати в каналі, міняти. А ще, для того щоб був канал, потрібно щоб вода була на одному рівні, а різні рівні з'єднувати шлюзами, в той час коли залізничні коліі такої проблеми не мають.
          Я вже не кажу про те, що залізниця вже існує...
  • 2003.11.07 | casesensitive

    кажется, моя старая хохма

    о повороте Днепра на север сбывается :((((
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.11.08 | Горицвіт

      ідея настільки безумна, що

      завалиться ще до активних дій громадськості. Принаймні НАН і київська міська влада будуть проти, я сподіваюся.
  • 2003.11.12 | Горицвіт

    і що, хтось там був, на прес-конференції? (-)

  • 2003.11.12 | Доктор Про

    Проект потрібний, але...

    Проект потрібний, оскільки дає вихід України в Балтику.

    Питання в конкретній реалізації - як саме (при мінімальній шкоді для екології) і за яку ціну (чому така величезна цифра - 6 млрд?). Також : хто фінансуватиме? хто отримуватиме прибутки від експлуатації.

    Персонально про Кирпу : при всіх можливих претензіях до нього він РЕАЛЬНО щось робить.
  • 2003.11.12 | Чучхе

    Чи повторить Кирпа сумний подвиг Артема (Сєргєєва)?

    Артем теж мітив у прем’єр-міністри, та загинув, випробовуючи нову швидкісну магістраль...

    (далі про паралелі Кирпа-Артьом читай в будь-якій енциклопедії)


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".