“Оркеstр Янки Козир” достойно представив Україну на Європейському музи
05/10/2004 | Майдан-ІНФОРМ
З 25 квітня по 4 травня на березі живописного озера Lanyrasz в Польщі відбувся Єврофестиваль MUSICWORKSHOP-2004, присвячений розширенню Європейського союзу. В цьому форумі взяла участь молодь різних європейських країн: Бельгії, Австрії, Польщі, Голландії, Німеччини, Білорусії, Португалії, Уельсу, Великобританії, Італії, України а також музичні колективи, які представляли Польщу, Німеччину, Австрію та Україну. Україну на фестивалі представляв “Оркеstр Янки Козир”, поїздка якого стала можливою лише завдяки фінансовій підтримці небайдужих громадян з України.
На жаль, з боку чиновників держави Україна нічого не було зроблено для піднесення її авторитету на світовому рівні. Митці звертались в Міністерство Культури з проханням оплатити поїздку до Польщі (прийом забезпечувала приймаюча сторона), але їм сказали, що немає грошей. Музиканти також зверталися в "Центр сприяння розвитку мистецтва", до народного депутата Толстоухова, який є правою рукою Пустовойтенка, але всі вони сказали, що не займаються підтримкою. Перед поїздкою виявилася, що на провезення інструментів музикантів потрібен якийсь дозвіл, але ніхто не міг сказати, який саме і від кого, очевидно, розраховуючи на те, що музиканти досить багаті, щоб заплатити хабар під час проходження митного огляду.
Скоріш за все, така позиція чиновників викликана тим, що “Оркеstр Янки Козир” має в своєму репертуарі "неофіційно" заборонені владою пісні "Вівці ж мої вівці" та "Я тікаю". Їх не пустили на телебачення і був негласний наказ ніде не пускати. Також продюсер групи Олександр Литовка і його вокаліст Олекса Ткачук є одними із засновниками мистецької ініціативи УРОК, відповідно і ініціаторами Відкритого листа, a виконавці “Оркестру Янки Козир” першими поставили свої підписи під ним.
Незважаючи на все, музиканти доїхали на фестиваль та показали найвищий рівень мистецтва на ньому. Для учасників з боку організаторів були створенні всі умови як побутового так і професійного характеру. Були всі умови для того, щоб почувати себе розкуто та вільно, при цьому обмінюючись музичним і організаційним досвідом та ідеями. Репетиції “Оркеstру Янки Козир” збирали чималі натовпи музикантів та інших учасників форуму MUSICWORKSHOP, знімалися на цифрові відео- та фотоносії. Велике здивування викликало те, що група з України через утиски влади досі ще не випустила жодного диску і не зняла жодного кліпу, не має постійної концертно-гастрольної діяльності.
Апофеозом MUSICWORKSHOP став інтернаціональний гала-концерт, присвячений вступу Польщі до Євросоюзу. Право закрити концерт європейських гуртів було надано “Оркеstру Янки Козир” як гостю програми та одному з найкращих польських гуртів YOKASHIN. Після тихого здивування та настороженого сприймання на початку глядачами, почали звучати нестихаючі овації та масові вигуки „ЄЩЄ-ЄЩЕ-ЄЩЕ!!!”
Другим за своїм значенням був наступний день, коли відбувся концерт в Camp Rodowo, на якому знову ж таки значне місце було виділено “Оркеstру Янки Козир”. Після виступу виконавці гурту у своїх вбраннях з палаючими факелами опівнічній порі повели за собою інтернаціональну бригаду музикантів та гостей концерту до великого вогнища, де за їх безпосередньою участю відбувалося кельтське свято врожаю із співом вокалістів, хороводом музикантів та гостей навколо вогнища, та барабанним боєм.
Організатори MUSICWORKSHOP відзначили надзвичайно високий професіоналізм “Оркеstру Янки Козир” на чолі з їх продюсером Олександром Литовкою і провели попередні переговори про організацію учасниками „Оркеstру” відкритих майстеркласів вокалу, організацій репетицій, володіння музичними інструментами тощо для учасників міжнародних музичних проектів, які будуть проходити ще в Camp Rodowo.
В фотоархів Майдану додано фотографію з виступу “Оркеstру Янки Козир” під час виконання пісні “Зозуленька”:
http://maidan.org.ua/n/foto/1084190199 ,
http://maidan.org.ua/n/foto/1084189986 ,
http://maidan.org.ua/n/foto/1084189775 .
На жаль, з боку чиновників держави Україна нічого не було зроблено для піднесення її авторитету на світовому рівні. Митці звертались в Міністерство Культури з проханням оплатити поїздку до Польщі (прийом забезпечувала приймаюча сторона), але їм сказали, що немає грошей. Музиканти також зверталися в "Центр сприяння розвитку мистецтва", до народного депутата Толстоухова, який є правою рукою Пустовойтенка, але всі вони сказали, що не займаються підтримкою. Перед поїздкою виявилася, що на провезення інструментів музикантів потрібен якийсь дозвіл, але ніхто не міг сказати, який саме і від кого, очевидно, розраховуючи на те, що музиканти досить багаті, щоб заплатити хабар під час проходження митного огляду.
Скоріш за все, така позиція чиновників викликана тим, що “Оркеstр Янки Козир” має в своєму репертуарі "неофіційно" заборонені владою пісні "Вівці ж мої вівці" та "Я тікаю". Їх не пустили на телебачення і був негласний наказ ніде не пускати. Також продюсер групи Олександр Литовка і його вокаліст Олекса Ткачук є одними із засновниками мистецької ініціативи УРОК, відповідно і ініціаторами Відкритого листа, a виконавці “Оркестру Янки Козир” першими поставили свої підписи під ним.
Незважаючи на все, музиканти доїхали на фестиваль та показали найвищий рівень мистецтва на ньому. Для учасників з боку організаторів були створенні всі умови як побутового так і професійного характеру. Були всі умови для того, щоб почувати себе розкуто та вільно, при цьому обмінюючись музичним і організаційним досвідом та ідеями. Репетиції “Оркеstру Янки Козир” збирали чималі натовпи музикантів та інших учасників форуму MUSICWORKSHOP, знімалися на цифрові відео- та фотоносії. Велике здивування викликало те, що група з України через утиски влади досі ще не випустила жодного диску і не зняла жодного кліпу, не має постійної концертно-гастрольної діяльності.
Апофеозом MUSICWORKSHOP став інтернаціональний гала-концерт, присвячений вступу Польщі до Євросоюзу. Право закрити концерт європейських гуртів було надано “Оркеstру Янки Козир” як гостю програми та одному з найкращих польських гуртів YOKASHIN. Після тихого здивування та настороженого сприймання на початку глядачами, почали звучати нестихаючі овації та масові вигуки „ЄЩЄ-ЄЩЕ-ЄЩЕ!!!”
Другим за своїм значенням був наступний день, коли відбувся концерт в Camp Rodowo, на якому знову ж таки значне місце було виділено “Оркеstру Янки Козир”. Після виступу виконавці гурту у своїх вбраннях з палаючими факелами опівнічній порі повели за собою інтернаціональну бригаду музикантів та гостей концерту до великого вогнища, де за їх безпосередньою участю відбувалося кельтське свято врожаю із співом вокалістів, хороводом музикантів та гостей навколо вогнища, та барабанним боєм.
Організатори MUSICWORKSHOP відзначили надзвичайно високий професіоналізм “Оркеstру Янки Козир” на чолі з їх продюсером Олександром Литовкою і провели попередні переговори про організацію учасниками „Оркеstру” відкритих майстеркласів вокалу, організацій репетицій, володіння музичними інструментами тощо для учасників міжнародних музичних проектів, які будуть проходити ще в Camp Rodowo.
В фотоархів Майдану додано фотографію з виступу “Оркеstру Янки Козир” під час виконання пісні “Зозуленька”:
http://maidan.org.ua/n/foto/1084190199 ,
http://maidan.org.ua/n/foto/1084189986 ,
http://maidan.org.ua/n/foto/1084189775 .