Кримінальна відповідальність за порушення виборчого законодавств
06/01/2004 | S@nya
Шановні, чи існує кримінальна (не адміністративна) відповідальність за порушення виборчого законодавства?
Мені здається, ні.
То чому б "НУ" та іншим опозиційним силам не спробувати проштовхнути парламентом відповідні зміни до Кримінального кодексу. Мотивація тут проста: право вибору - це одне з найголовніших конституційних прав за демократії, тож перешкоджання вільному волевиявленню під час виборів має каратися не лише адміністративно.
А ефект буде: одна справа підробляти протоколи територіальної комісії, коли максимум за це з тебе стягнуть штраф, інша - коли тобі за це загрожує декілька років в"язниці.
Мені здається, ні.
То чому б "НУ" та іншим опозиційним силам не спробувати проштовхнути парламентом відповідні зміни до Кримінального кодексу. Мотивація тут проста: право вибору - це одне з найголовніших конституційних прав за демократії, тож перешкоджання вільному волевиявленню під час виборів має каратися не лише адміністративно.
А ефект буде: одна справа підробляти протоколи територіальної комісії, коли максимум за це з тебе стягнуть штраф, інша - коли тобі за це загрожує декілька років в"язниці.
Відповіді
2004.06.01 | Правник
З Кримінального кодексу:
Стаття 157. Перешкоджання здійсненню виборчого права-------------------------------------------------------
1. Перешкоджання насильством, обманом, погрозами, підкупом або іншим чином вільному здійсненню громадянином права обирати і бути обраним Президентом України, народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом місцевої ради або сільським, селищним, міським головою, вести передвиборну агітацію -
карається обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років або позбавленням волі на строк від двох до чотирьох років.
2. Ті самі діяння, вчинені за попередньою змовою групою осіб або членом виборчої комісії чи іншою службовою особою з використанням влади або службового становища, -
караються позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років.
3. Діяння, передбачені частинами першою або другою цієї статті, що вплинули на результати голосування або виборів, -
караються позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років.
Стаття 158. Неправомірне використання виборчих бюлетенів, підлог виборчих документів або неправильний підрахунок голосів чи неправильне оголошення результатів виборів
-------------------------------------------------------------
1. Видача членом виборчої комісії виборчого бюлетеня будь-якій особі з метою надання їй можливості проголосувати за іншу особу або проголосувати більше ніж один раз у ході голосування, видача виборчого бюлетеня особі, не внесеній до списку виборців на виборчій дільниці, або видача заповненого виборчого бюлетеня, а також незаконна передача іншій особі незаповненого виборчого бюлетеня -
карається обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років або позбавленням волі на строк до трьох років.
2. Підлог, тобто виготовлення виборчого документа невстановленого зразка чи виготовлення у спосіб, не передбачений законом, внесення до виборчого документа завідомо неправдивих відомостей або будь-яка інша його підробка, а так само використання завідомо підробленого виборчого документа чи виготовленого у спосіб, не передбачений законом, -
караються позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років.
3. Дії, передбачені частиною другою цієї статті, вчинені членом виборчої комісії або іншою службовою особою, а так само завідомо неправильний підрахунок голосів або завідомо неправильне встановлення чи оголошення результатів виборів -
караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
(Із змінами і доповненнями, внесеними згідно із
Законом України від 15.05.2003 р. N 744-IV)
Стаття 159. Порушення таємниці голосування
------------------------------------------
Умисне порушення таємниці голосування під час проведення передбачених законом України виборів, вчинене членом виборчої комісії або іншою службовою особою з використанням влади чи службового становища, -
карається штрафом від п'ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від одного до трьох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Стаття 160. Порушення законодавства про референдум
------------------------------------------------
1. Перешкоджання насильством, обманом, погрозою, підкупом або іншим чином вільному здійсненню громадянином права брати або не брати участь у референдумі, вести агітацію до дня проведення референдуму -
карається штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або позбавленням волі на строк до трьох років.
2. Ті самі дії, вчинені членом комісії з проведення референдуму або іншою службовою особою, або за попередньою змовою групою осіб, -
караються штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або позбавленням волі на строк до п'яти років.
3. Підроблення документів референдуму, приписування, завідомо неправильний підрахунок голосів, порушення таємниці голосування, вчинені членом комісії з проведення референдуму або іншою службовою особою, -
караються штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або позбавленням волі на строк від одного до п'яти років.
2004.06.01 | S@nya
Re: Тоді інше питання
Чому "НУ" не подає до суду на конкретних голів тервиборчкомів?
Якщо добитися, щоб хоч одного посадили, і надати цьому розголос, то може бути ефективніше за парламентські слухання.
2004.06.01 | S.D.
Re: Тоді інше питання
Нардепук (как и любой другой гражданин Украины) имеет право подать в суд исключительно гражданский иск (о возмещении ущерба, о защите чести и достоинства и т.п.).Уголовное производство в нашей стране строится в соответствии с Уголовно-процессуальным кодексом, согласно ст.94 которого заявление гражданина, организации, учреждения могут являются только основанием для возбудения дела.
Ст. 101 определяет, что органом дознания по данным делам является милиция (руководитель г-н Билоконь). Уголовное дело возбуждается прокурором, и в соответстии со ст. 112 УПК, досудебное следствие по данным статям производят следователи прокуратуры (руководитель г-н Васильев).
В случае, если произошел необоснованный отказ в возбуждении дела, дйствия и постановления органов дознания (Билоконь) могут быть обжалованы в прокуратуре (Васильев) и в суде (Маляренко).
Если следователь решает закрыть дело, его решение может быть также обжаловано в прокуратуре (Васильев) или в суде (Маляренко).
Вот, в принципе, и все.
2004.06.01 | S@nya
Re: Спасибо. Вопросов больше нет (-)
2004.06.01 | S.D.
Вдогонку
как это происходит на самом деле...http://www.pravda.com.ua/ru/archive/2004/june/1/news//18.shtml