МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Для агітаторів бажано знати. Посилання в розділі ""релігія

07/21/2004 | Тестер
Це витяжка із робіт А.Протопопова.
Які стосуються етології. Агітатори повинні таке знати. Того і рекомендую почитати.

Про релігію, мистецтво, і рекламу

Релігія, як система безперечно цивілізованих норм (я маю на увазі, звичайно, крупні загальновизнані світові релігії), не могла б виконувати цивілізуючі функції, не володій Бог вищим рангом, вищим положенням. Інакше низькокультурне і високопримативне суспільство неможливе переконати в тому, що заподіювати зло ближньому своєму - недобре. Адже з егоїстично-прагматичних позицій це якраз дуже добре! Принаймні, в найближчій перспективі. А то, що у віддаленій перспективі це шкодить, і причому як особисто йому, так і всьому людству, так окремий індивід це просто так зрозуміти і прийняти не міг. На практиці "над-ієрарх" наділювався різноманітними гуманістичними якостями, які завдяки його вищому ієрархічному статусу цілком засвоювалися паствою як зразок для наслідування.
Варто звернути увагу, що практично всі релігії виникали в низькорангових шарах суспільства. Людині з низьким ранговим потенціалом украй необхідний хтось "зверху"; але при цьому хочеться, щоб він був справедливий, добрий і милосердний.
Талановитий витвір мистецтва також здатний переконати в чому завгодно, оскільки діє напряму на підсвідомо-інстинктивні механізми мозку. В цьому, по дуже великому рахунку і полягає суспільне призначення мистецтва - переконати в недоказовому (з різних причин) логічно, але не завжди це, таким чином доведене, добре.
Сучасна реклама безсоромно і нахабно експлуатує інстинктивні програми. Інстинкти позбавлені здібності до критичного аналізу - підібравши належну "відмичку" (шаблон) людини можна примусити схотіти що завгодно. Головне в рекламі - показати упевненість, а докази і просторові пояснення зайві. Слід звернути пильну увагу на те, які побудовані рекламні сюжети - як правило, вони вельми нелогічні, але дуже емоційні. Інформація подається дуже швидко, часто плутано, а увага відволікається яким-небудь мигтінням. Часто текст читається з кулеметною швидкістю. Все це працює на тому факті, що підсвідомість з своїми шаблонами працює набагато швидше за розум, і якщо не дати розуму можливості або часу розібратися в ситуації (і, можливо, запротестувати), то можна вселити людині що завгодно. Найпідступніший режим сприйняття реклами - "пропускання мимо вух". Насправді, пропускання йде повз контроль розуму, але в підсвідомість при цьому безперешкодно закладається саме те, і саме туди, куди ЇМ потрібно.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".