МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

UVMOD. А чи є у нас на форумі такий матеріал? Вважаю, що

07/29/2004 | Тестер
агітатори повинні таке знати.


ПОРЯДОК ВИСВІТЛЕННЯ ЗМІ ПРЕЗИДЕНТСЬКОЇ КАМПАНІЇ

“Четверта влада” не може залишатися осторонь передвиборної боротьби. ЗМІ, як і всі учасники політичних змагань, повинні дотримуватися норм, встановлених законом „Про вибори Президента України”, який забезпечує кожному учасникові з боку як кандидатів, так і засобів масової інформації, рівні умови для досягнення єдиної мети.

Тому передвиборна агітація з використанням ЗМІ усіх форм власності проводиться з дотриманням принципу рівних умов та в порядку, передбаченому законом України “Про вибори Президента України”.

Передвиборна агітація – це реклама кандидатів на пост Президента України. Вона може проводитись у формі публічних дебатів, дискусій, “круглих столів”, прес-конференцій, інтерв’ю, виступів, політичної реклами, теленарисів, відеофільмів, інших публікацій та повідомлень про кандидата.

Кандидат на пост Президента має право користуватися державними та комунальними засобами масової інформації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів Президента України.

Порядок надання ефірного часу та друкованих площ за рахунок і в межах коштів Державного бюджету встановлюється Центральною виборчою комісією.

Передвиборна агітація у засобах масової інформації усіх форм власності за рахунок виборчого фонду кандидата здійснюється за умови рівної оплати за одиницю ефірного часу чи друкованої площі та обмежується лише граничним розміром витрат виборчого фонду.

Розцінки вартості одиниці друкованої площі та ефірного часу встановлюється не пізніше 130 днів до дня виборів. Його розмір не може перевищувати відповідний середньозважений показник за останній квартал року, що передує року, проведення виборів Президента України.

Середньозважений показник визначається ЦВК разом з Нацрадою та Державним комітетом телебачення та радіомовлення України. Ці розцінки не можуть змінюватись протягом виборчого процесу.

Засіб масової інформації не може надавати знижку на оплату окремому кандидату чи партії, що висунула кандидата в Президенти України.

У разі оприлюднення результатів опитування громадської думки, пов’язаної з виборами в Президенти України, ЗМІ зобов’язані зазначити організацію, що проводила опитування, час його проведення, кількість опитаних, метод збору інформації, точне формулювання питання, статистичну оцінку можливої помилки.

ЗМІ, який надав ефірний час або друковану площу кандидату, не може відмовити у їх наданні на тих же умовах іншому кандидату. Ця вимога не поширюється на засоби масової інформації, засновниками яких є партії – суб’єкти виборчого процесу (партії, що входять до блоку – суб’єкта виборчого процесу).

У разі призначення повторного голосування, ЦВК забезпечує надання ефірного часу друкованих площ та друкованих агітаційних матеріалів за рахунок коштів Державного бюджету України у сумі 15 тис. розмірів мінімальної заробітної плати на кожного кандидата, включеного до виборчого бюлетеня для повторного голосування.

Телевізійні дебати проводяться між 19-00 та 22-00 годинами у прямому ефірі. В одних теледебатах не можуть брати участь більше двох кандидатів.

Графік проведення теледебатів складається за результатами жеребкування, що проводиться ЦВК за участю кандидатів або їх довірених осіб. Результати жеребкування щодо графіку проведення теледебатів оприлюднюються в газетах “Голос України”, “Урядовий кур’єр” у триденний строк з дня затвердження цих результатів ЦВК.

Кількість теледебатів має бути такою, щоб забезпечити кожному з кандидатів можливість участі в них не більше одного разу за наявності висловленого ними бажання про таку участь. Тривалість теледебатів за участю однієї групи кандидатів має бути не менше 60 хвилин безперервного ефірного часу.

Теледебати можуть організовуються Національною телекомпанією України а також іншими організаціями, що мають ліцензії на право користування каналами мовлення, не залежно від форм власності. Оплата за наданий ефірний час для проведення теледебатів здійснюється ЦВК з коштів Державного бюджету за угодою, що укладається між ЦВК і Національною телекомпанією України. Переривати трансляцію теледебатів забороняється.

Кандидати мають право за рахунок коштів Державного бюджету опублікувати в однаковому для всіх кандидатів поліграфічному виконанні газет “Голос України” та "Урядовий кур’єр” свою передвиборну програму, подану при його реєстрації, обсягом не більше 12 тис. знаків. Угода про публікацію з редакціями газет укладається ЦВК.

За рахунок коштів державного бюджету кандидати мають право опублікувати в однаковому для всіх кандидатів поліграфічному виконанні в місцевих державних чи комунальних друкованих ЗМІ свою передвиборну програму. Угода про публікацію з редакціями відповідних ЗМІ укладається територіальною виборчою комісією.

Черговість друкування передвиборчих програм визначається за результатами жеребкування за участю кандидатів чи їх довірених осіб. Результати жеребкування щодо черговості друкування передвиборних програм кандидатів оприлюднюються у газетах “Голос України” та “Урядовий кур’єр”, у місцевих державних або комунальних друкованих ЗМІ у триденний строк після дня їх затвердження ЦВК чи відповідною територіальною виборчою комісією.

Кандидат має право за рахунок коштів свого виборчого фонду публікувати агітаційні матеріали в друкованих ЗМІ усіх форм власності. Редакції друкованих ЗМІ усіх форм власності за письмовими запитами ЦВК зобов’язані надавати їй інформацію про використання друкованої площі для розміщення агітаційних матеріалів кандидатів, а в разі необхідності надсилати їй копії відповідних угод, платіжних документів, а також відповідні публікації.

Заборони для ЗМІ

Державним та комунальним ЗМІ, їх посадовим чи службовим особам та творчим працівникам під час виборчого процесу у своїх матеріалах та передачах, не обумовлених угодами з виборчими комісіями, забороняється агітувати за або проти кандидатів, оцінювати їх передвиборні програми або віддавати їм переваги у будь-якій формі. У разі порушення ними цієї вимоги за поданням ЦВК або відповідної територіальної комісії діяльність цих ЗМІ за рішенням суду може бути тимчасово припинена.

Забороняється розповсюдження завідомо неправдивих відомостей про кандидатів.

Засіб масової інформації, що оприлюднив інформацію, яку кандидат на пост Президента України вважає явно недостовірною, не пізніш як через три дні після дня оприлюднення таких матеріалів, але не пізніш як за два дні до дня виборів зобов'язаний надати кандидату на пост Президента України, партії (блоку), щодо яких поширено недостовірні відомості, на їх вимогу можливість спростувати такі матеріали: надати такий же ефірний час відповідно на телебаченні чи радіо або опублікувати в друкованому засобі масової інформації наданий кандидатом чи партією (блоком) матеріал, який повинен бути набраний таким самим шрифтом і розміщений під рубрикою "спростування" на тому ж місці шпальти в обсязі не меншому, ніж обсяг повідомлення, що спростовується. Спростування повинно містити посилання на відповідні публікацію в друкованому засобі масової інформації, передачу на телебаченні, радіо та на факти, що спростовуються. Спростування має бути оприлюднене без додатків, коментарів та скорочень і здійснюватися за рахунок засобу масової інформації.

ЦВК забезпечує розміщення в державних засобах масової інформації роз'яснення щодо заборони надання грошей чи безоплатно або на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерей. Текст роз'яснення затверджується Центральною виборчою комісією і двічі на тиждень друкується в газетах "Голос України" і "Урядовий кур'єр" на першій сторінці та транслюється телерадіоорганізаціями, починаючи за тридцять днів до дня виборів.

Регіональні державні та комунальні телерадіоорганізації не повинні перекривати своїми передачами передвиборні програми кандидатів на пост Президента України, які транслюються на загальнонаціональних каналах мовлення за рахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів.

Центральний орган виконавчої влади з питань інформаційної політики, телебачення та радіомовлення разом з підпорядкованими йому державними телерадіоорганізаціями зобов'язаний забезпечити порядок, за яким трансляція передвиборної агітаційної програми одного кандидата на Першому Національному каналі Національної телекомпанії України не повинна збігатися в часі з трансляцією такої програми іншого кандидата на першому каналі Національної радіокомпанії України, якщо ефірний час для обох програм надається за рахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів.

Включення до інформаційних теле-, радіопрограм передвиборних агітаційних матеріалів кандидатів на пост Президента України або політичної реклами забороняється. Політична реклама повинна бути відокремлена від інших матеріалів і означена як така.

Забороняється переривати передачі передвиборних програм кандидатів на пост Президента України, партій (блоків), які їх висунули, рекламою товарів, робіт, послуг та іншими повідомленнями.

Забороняється проведення передвиборної агітації в зарубіжних засобах масової інформації, що діють на території України.

Засобам масової інформації усіх форм власності, що діють на території України, забороняється протягом останніх п'ятнадцяти днів перед днем виборів поширювати інформацію про результати опитувань громадської думки щодо кандидатів на пост Президента України.



Забороняється розміщення друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, політичної реклами та повідомлень про перебіг виборчого процесу на пам'ятках архітектури, а також у місцях, де вони перешкоджають безпеці дорожнього руху.

Забороняється виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.

Проведення активної агітації (публікація агітаційних матеріалів у засобах масової інформації, розповсюдження виборчих листівок, розклеювання виборчих плакатів, публічні заклики голосувати за чи проти кандидатів на пост Президента України) та розповсюдження політичної реклами з часу припинення передвиборної агітації забороняється. Передвиборні агітаційні матеріали знімаються з 24 години останньої п'ятниці, що передує дню виборів чи дню повторного голосування, відповідними службами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Забороняється оприлюднення в день виборів результатів опитування виборців щодо їх волевиявлення під час голосування до його закінчення.

У разі надходження до Центральної або територіальної виборчої комісії заяви, скарги щодо порушень вимог частин третьої, шостої, десятої - вісімнадцятої цієї статті відповідна виборча комісія негайно надсилає цю заяву чи скаргу до відповідних правоохоронних органів для перевірки і реагування відповідно до законів України.

Типові порушення ЗМІ законодавства про вибори Президента України

Не дивлячись на те, що порядок використання ЗМІ під час передвиборної кампанії регламентований досить чітко, засоби масової інформації припускаються до типових помилок:

1. ЗМІ починають передвиборну агітацію ще до її початку.

2. Включають до своїх інформаційних теле та радіо програм передвиборних агітаційних матеріалів.

3. Під виглядом офіційної інформації подають агітаційні матеріали.

4. Проводять передвиборчу агітацію у вигляді інтерв’ю з посадовими особами, публічними особами і т.д.

ІМІ


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".